• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт вхідних груп та влаштування пандусів житлового будинку за адресою: вул. Анни Ахматової, 15, Дарницького району м. Києва (облаштування безбар’єрного середовища для маломобільних груп населення) (за ДК 021:2015 код 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

3 123 982.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 619.91 UAH
Номер: 3a18dd73914f458395938582bebd5b0d
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-11-15-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 15.11.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 15.11.2024 11:28 - 07.12.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 15.11.2024 № 62-з Ужгород Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, НАКАЗУЮ: 1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 23.10.2024 № 003100-18/13263-2024, почати моніторинг процедури закупівлі/ закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Сергій ТУРЕНОК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 15.11.2024 № 62-з Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 5 UA-2024-07-06-000220-a 06.07.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 95) 948-00-53, vatrala24@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника «ТЕП-КЕПІТАЛ.» встановлено порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, в частині безпідставного відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції. За результатами проведеного моніторингу установлено порушення вимог пунктів 2, 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, вимог Постанови № 710, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостям, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «РБК КИЇВБУДСЕРВІС» на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, виконання рішення колегії АМКУ від 20.08.2024 № 14073-р/пк-пз, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи в установленому законодавством порядку, направлені на усунення порушень, допущених при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.», зокрема, шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) з ТОВ «РБК КИЇВБУДСЕРВІС» від 13.09.2024 №296 з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України, статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 03 грудня 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі - Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 09.04.2023, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), своєчасності розгляду тендерної пропозиції на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ, орган оскарження) від 20.08.2024 № 14073-р/пк-пз, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 05 липня 2024 року; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕП-КЕПІТАЛ.» (далі – ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.»); тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «РБК КИЇВБУДСЕРВІС» (далі – ТОВ «РБК КИЇВБУДСЕРВІС»); протокольне рішення уповноваженої особи про продовження строку розгляду тендерних пропозиції від 25.07.2024 року; протокольне рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» від 07.08.2024 року; рішення постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20.08.2024 № 14073-р/пк-пз; протокольне рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» від 04.09.2024 року; протокольне рішення уповноваженої особи про визначення переможця та про намір укласти договір з ТОВ «РБК КИЇВБУДСЕРВІС» від 04.09.2024 року; повідомлення про намір укласти договір від 04.09.2024 року; договір про закупівлю від 13.09.2024 №296; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 15 та 21 листопада 2024 року. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ не здійснювався. Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» та наявності підстав для її відхилення встановлено наступне. Згідно наявної в електронній системі закупівель інформації встановлено, що Уповноваженою особою Замовника прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей, оскільки зазначеним учасником надано у складі тендерної пропозиції гарантійний лист, який не містить підтвердження відповідності робіт вимогам замовника в частині того, що будівельні матеріали та вироби, від яких залежить якість будівельної продукції, відповідатимуть вимогам проектів, ДБН, ДСТУ та інших нормативно-правових актів у сфері будівництва, зокрема: «Наданий Учасником гарантійний лист (файл: «23 Гарантія виконати роботи.pdf») не виконує вимогу тендерної документації,а лише дублює її умови, що не відповідає вимозі пункту 6 Розділу ІІІ тендерної документації.» (протокольне рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» від 04.09.2024 року). Разом з тим, пунктом 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» до тендерної документації встановлена вимога: «Документальне підтвердження відповідності робіт вимогам замовника повинно мати: гарантійний лист, в якому учасник гарантує замовнику надати роботи (замовлені цими торгами) якісно у кількості та терміни, встановлені Замовником, а також необхідно зазначити, що будівельні матеріали та вироби, від яких залежить якість будівельної продукції, буде відповідати вимогам проектів, ДБН, ДСТУ та інших нормативно-правових актів у сфері будівництва. Гарантійний лист повинен мати посилання на оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі». В ході аналізу документів, наданих учасником ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» у складі тендерної пропозиції, в частині документального підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі встановлено, що вказаним учасником надано документ «Гарантійний лист» (файл: «23 Гарантія виконати роботи.pdf»), який повністю підтверджує виконання вищевказаної вимоги та не дублює умови встановлені вимогою, оскільки містить, як і гарантію щодо вимог надання робіт і відповідності будівельних матеріалів та виробів, так і назву учасника – ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» і посилання на оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі – UA-2024-07-06-000220-a. При цьому, інформація, зазначена у протокольному рішенні про відхилення ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» з посиланням на аналогічні висновки, яких дійшла Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішеннях № 14308-р/пк-пз від 07.09.2023, № 11482-р/пк-пз від 26.07.2023, № 8479-р/пк-пз від 12.06.2023 не може слугувати обґрунтуванням невідповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» та прийняттям рішення щодо його відхилення, оскільки рішення колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель приймаються в індивідуальному порядку, щодо конкретної закупівлі з врахуванням кожного індивідуального випадку з врахуванням доводів, наведених скаржником та Замовником. Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, щодо визначеної закупівлі. З приводу вищеописаного, під час здійснення моніторингу Управлінням Західного офісу Держаудитслужби у Закарпатській області 21.11.2024 через електронну систему закупівель до Замовника було направлено запит про надання пояснень із питання щодо прийняття рішення уповноваженою особою Управління капітального будівництва Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації про відхилення учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» як такого, тендерна пропозиція якого не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Проте, надані Уповноваженою особою Замовника пояснення не обґрунтовують прийняте рішення про відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» та його невідповідність умовам тендерної документації щодо технічних, якісних, кількісних та інших вимог до предмета закупівлі, оскільки надані на пояснення рішення колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель не можуть слугувати обґрунтуванням невідповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» та прийняттям рішення щодо його відхилення, позаяк дані рішення не є нормативно-правовими актами і стосуються безпосередньо кожної окремо конкретної закупівлі з урахування вимог тендерної документації та документів, поданих на учасниками на їх виконання. Водночас, згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням цих Особливостей. Частиною 3 статті 22 Закону № 922-VIII установлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Також, пунктом 31 статті 1 Закону № 922-VIII передбачено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Таким чином, Замовник, який розробив та затвердив тендерну документацію, самостійно з огляду на потребу та вид предмета закупівлі умовно на власний розсуд, звичайно, з дотриманням норм закупівельного законодавства і законодавства, що стосується виду предмета закупівлі встановлює вимоги, які є обов’язковими до виконання всіма учасниками процедури закупівлі. Так, Замовником в пункті 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 тендерної документації вимагається надання учасником гарантійного листа, в якому учасник гарантує замовнику надати роботи (замовлені цими торгами) якісно у кількості та терміни, встановлені Замовником, а також необхідно зазначити, що будівельні матеріали та вироби, від яких залежить якість будівельної продукції, буде відповідати вимогам проектів, ДБН, ДСТУ та інших нормативно-правових актів у сфері будівництва. Гарантійний лист повинен мати посилання на оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі, що було виконано учасником ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» в повній мірі відповідно до умов Замовника. При цьому, варто зазначити, що Замовником не було встановлено конкретну форму такого гарантійного листа, а також не було зазначено надання учасником у складі своєї пропозиції гарантійного листа, викладеного у стверджувальній формі. Водночас, Замовник під час розгляду таких документів повинен керуватися вимогами, відображеними у тендерній документації. Якщо Замовником не встановлені конкретні вимоги щодо необхідності надання інформації в гарантійному листі в стверджувальній формі, то такого роду невідповідність не може розцінюватись, як порушення вимог тендерної документації та відповідно, у такому випадку немає законодавчих підстав відхиляти таку тендерну пропозицію. Отже, така підстава для відхилення не узгоджується з положеннями тендерної документації Замовника, є необґрунтованою та не відповідає дійсності, оскільки гарантійний лист не містив відомостей, які не відповідають технічним, якісним та кількісним характеристикам, встановленим Замовником щодо предмета закупівлі. Враховуючи вищеописане, Замовником на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей без наявності підстав відхилено учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.», у складі тендерної пропозиції якого не містяться невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, так як учасник ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» надав документ(гарантійний лист) на вимогу пункту 6 розділу 3 тендерної документації Замовника та відповідно підтвердив відповідність робіт вимогам Замовника. Слід зауважити, що Уповноваженою особою Замовника відхилено тендерну пропозицію «ТЕП-КЕПІТАЛ.» з найбільш економічно вигідною ціновою пропозицією, яка становить 2 989 972,43 гривень та є меншою на 130 364,71 гривень за цінову пропозицію переможця ТОВ «РБК КИЇВБУДСЕРВІС» (3 120 337,14 гривень), з яким Замовником укладено договір від 13.09.2024 №296, чим зайво буде витрачено коштів місцевого бюджету на тотожну суму. Такі дії Замовника порушують принципи здійснення публічних закупівель, визначених пунктами 2 та 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, що може призвести до неефективного та нераціонального використання коштів на суму 130 364,71 гривень.
Період усунення порушень: 03.12.2024 16:42 - 18.12.2024 00:00
Дата публікації висновку: 03.12.2024 16:42

Запити/Пояснення