-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт вхідних груп та влаштування пандусів житлового будинку за адресою: вул. Анни Ахматової, 15, Дарницького району м. Києва (облаштування безбар’єрного середовища для маломобільних груп населення) (за ДК 021:2015 код 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
3 123 982.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 619.91 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 619.91 UAH
Номер:
3a18dd73914f458395938582bebd5b0d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-11-15-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.11.2024 00:00
Період моніторингу:
15.11.2024 11:28 - 07.12.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
15.11.2024 № 62-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114,
НАКАЗУЮ:
1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 23.10.2024 № 003100-18/13263-2024, почати моніторинг процедури закупівлі/ закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Сергій ТУРЕНОК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 15.11.2024 № 62-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5 UA-2024-07-06-000220-a 06.07.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника «ТЕП-КЕПІТАЛ.» встановлено порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, в частині безпідставного відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції.
За результатами проведеного моніторингу установлено порушення вимог пунктів 2, 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, вимог Постанови № 710, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостям, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «РБК КИЇВБУДСЕРВІС» на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, виконання рішення колегії АМКУ від 20.08.2024 № 14073-р/пк-пз, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи в установленому законодавством порядку, направлені на усунення порушень, допущених при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.», зокрема, шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) з ТОВ «РБК КИЇВБУДСЕРВІС» від 13.09.2024 №296 з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України, статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 грудня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі - Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 09.04.2023, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), своєчасності розгляду тендерної пропозиції на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ, орган оскарження) від 20.08.2024 № 14073-р/пк-пз, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 05 липня 2024 року; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕП-КЕПІТАЛ.» (далі – ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.»); тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «РБК КИЇВБУДСЕРВІС» (далі – ТОВ «РБК КИЇВБУДСЕРВІС»); протокольне рішення уповноваженої особи про продовження строку розгляду тендерних пропозиції від 25.07.2024 року; протокольне рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» від 07.08.2024 року; рішення постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20.08.2024 № 14073-р/пк-пз; протокольне рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» від 04.09.2024 року; протокольне рішення уповноваженої особи про визначення переможця та про намір укласти договір з ТОВ «РБК КИЇВБУДСЕРВІС» від 04.09.2024 року; повідомлення про намір укласти договір від 04.09.2024 року; договір про закупівлю від 13.09.2024 №296; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 15 та 21 листопада 2024 року.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ не здійснювався.
Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» та наявності підстав для її відхилення встановлено наступне.
Згідно наявної в електронній системі закупівель інформації встановлено, що Уповноваженою особою Замовника прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей, оскільки зазначеним учасником надано у складі тендерної пропозиції гарантійний лист, який не містить підтвердження відповідності робіт вимогам замовника в частині того, що будівельні матеріали та вироби, від яких залежить якість будівельної продукції, відповідатимуть вимогам проектів, ДБН, ДСТУ та інших нормативно-правових актів у сфері будівництва, зокрема: «Наданий Учасником гарантійний лист (файл: «23 Гарантія виконати роботи.pdf») не виконує вимогу тендерної документації,а лише дублює її умови, що не відповідає вимозі пункту 6 Розділу ІІІ тендерної документації.» (протокольне рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» від 04.09.2024 року).
Разом з тим, пунктом 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» до тендерної документації встановлена вимога: «Документальне підтвердження відповідності робіт вимогам замовника повинно мати: гарантійний лист, в якому учасник гарантує замовнику надати роботи (замовлені цими торгами) якісно у кількості та терміни, встановлені Замовником, а також необхідно зазначити, що будівельні матеріали та вироби, від яких залежить якість будівельної продукції, буде відповідати вимогам проектів, ДБН, ДСТУ та інших нормативно-правових актів у сфері будівництва. Гарантійний лист повинен мати посилання на оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі».
В ході аналізу документів, наданих учасником ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» у складі тендерної пропозиції, в частині документального підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі встановлено, що вказаним учасником надано документ «Гарантійний лист» (файл: «23 Гарантія виконати роботи.pdf»), який повністю підтверджує виконання вищевказаної вимоги та не дублює умови встановлені вимогою, оскільки містить, як і гарантію щодо вимог надання робіт і відповідності будівельних матеріалів та виробів, так і назву учасника – ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» і посилання на оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі – UA-2024-07-06-000220-a.
При цьому, інформація, зазначена у протокольному рішенні про відхилення ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» з посиланням на аналогічні висновки, яких дійшла Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішеннях № 14308-р/пк-пз від 07.09.2023, № 11482-р/пк-пз від 26.07.2023, № 8479-р/пк-пз від 12.06.2023 не може слугувати обґрунтуванням невідповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» та прийняттям рішення щодо його відхилення, оскільки рішення колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель приймаються в індивідуальному порядку, щодо конкретної закупівлі з врахуванням кожного індивідуального випадку з врахуванням доводів, наведених скаржником та Замовником. Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, щодо визначеної закупівлі.
З приводу вищеописаного, під час здійснення моніторингу Управлінням Західного офісу Держаудитслужби у Закарпатській області 21.11.2024 через електронну систему закупівель до Замовника було направлено запит про надання пояснень із питання щодо прийняття рішення уповноваженою особою Управління капітального будівництва Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації про відхилення учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» як такого, тендерна пропозиція якого не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Проте, надані Уповноваженою особою Замовника пояснення не обґрунтовують прийняте рішення про відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» та його невідповідність умовам тендерної документації щодо технічних, якісних, кількісних та інших вимог до предмета закупівлі, оскільки надані на пояснення рішення колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель не можуть слугувати обґрунтуванням невідповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» та прийняттям рішення щодо його відхилення, позаяк дані рішення не є нормативно-правовими актами і стосуються безпосередньо кожної окремо конкретної закупівлі з урахування вимог тендерної документації та документів, поданих на учасниками на їх виконання.
Водночас, згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням цих Особливостей.
Частиною 3 статті 22 Закону № 922-VIII установлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Також, пунктом 31 статті 1 Закону № 922-VIII передбачено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Таким чином, Замовник, який розробив та затвердив тендерну документацію, самостійно з огляду на потребу та вид предмета закупівлі умовно на власний розсуд, звичайно, з дотриманням норм закупівельного законодавства і законодавства, що стосується виду предмета закупівлі встановлює вимоги, які є обов’язковими до виконання всіма учасниками процедури закупівлі.
Так, Замовником в пункті 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 тендерної документації вимагається надання учасником гарантійного листа, в якому учасник гарантує замовнику надати роботи (замовлені цими торгами) якісно у кількості та терміни, встановлені Замовником, а також необхідно зазначити, що будівельні матеріали та вироби, від яких залежить якість будівельної продукції, буде відповідати вимогам проектів, ДБН, ДСТУ та інших нормативно-правових актів у сфері будівництва. Гарантійний лист повинен мати посилання на оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі, що було виконано учасником ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» в повній мірі відповідно до умов Замовника.
При цьому, варто зазначити, що Замовником не було встановлено конкретну форму такого гарантійного листа, а також не було зазначено надання учасником у складі своєї пропозиції гарантійного листа, викладеного у стверджувальній формі.
Водночас, Замовник під час розгляду таких документів повинен керуватися вимогами, відображеними у тендерній документації. Якщо Замовником не встановлені конкретні вимоги щодо необхідності надання інформації в гарантійному листі в стверджувальній формі, то такого роду невідповідність не може розцінюватись, як порушення вимог тендерної документації та відповідно, у такому випадку немає законодавчих підстав відхиляти таку тендерну пропозицію.
Отже, така підстава для відхилення не узгоджується з положеннями тендерної документації Замовника, є необґрунтованою та не відповідає дійсності, оскільки гарантійний лист не містив відомостей, які не відповідають технічним, якісним та кількісним характеристикам, встановленим Замовником щодо предмета закупівлі.
Враховуючи вищеописане, Замовником на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей без наявності підстав відхилено учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.», у складі тендерної пропозиції якого не містяться невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, так як учасник ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» надав документ(гарантійний лист) на вимогу пункту 6 розділу 3 тендерної документації Замовника та відповідно підтвердив відповідність робіт вимогам Замовника.
Слід зауважити, що Уповноваженою особою Замовника відхилено тендерну пропозицію «ТЕП-КЕПІТАЛ.» з найбільш економічно вигідною ціновою пропозицією, яка становить 2 989 972,43 гривень та є меншою на 130 364,71 гривень за цінову пропозицію переможця ТОВ «РБК КИЇВБУДСЕРВІС» (3 120 337,14 гривень), з яким Замовником укладено договір від 13.09.2024 №296, чим зайво буде витрачено коштів місцевого бюджету на тотожну суму.
Такі дії Замовника порушують принципи здійснення публічних закупівель, визначених пунктами 2 та 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, що може призвести до неефективного та нераціонального використання коштів на суму 130 364,71 гривень.
Період усунення порушень:
03.12.2024 16:42 - 18.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:
03.12.2024 16:42
Запити/Пояснення
Номер:
dde839fce4654ee6886280dbfda8444f
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
15.11.2024 15:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт вхідних груп та влаштування пандусів житлового будинку за адресою: вул. Анни Ахматової, 15, Дарницького району м. Києва (облаштування безбар’єрного середовища для маломобільних груп населення) (за ДК 021:2015 код 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-07-06-000220-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
1.Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення, надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання
службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
0142c8a8339746aa8b04760b644bf4b7
Назва:
Надання пояснень щодо моніторингу закупівлі
Дата опублікування:
19.11.2024 14:53
Опис:
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а також визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося відповідно до розробленої проєктно-кошторисної документації, що отримала позитивний експертний звіт та затверджена замовником в установленому законодавством порядку та з урахуванням виділених асигнувань. Сканована копія експертного звіту додається. Посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі : https://darn.kyivcity.gov.ua/news/tender-kapitalnyi-remont-vkhidnykh-hrup-ta-vlashtuvannia-pandusiv-zhytlovoho-budynku-za-adresoiu-vul-anny-akhmatovoi-15-darnytskoho-raionu-m-kyieva
Номер:
b4eb4c01785e4371b501105dd533f0a9
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
21.11.2024 15:54
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.11.2024 00:00
Опис:
Запит замовнику на пояснення
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт вхідних груп та влаштування пандусів житлового будинку за адресою: вул. Анни Ахматової, 15, Дарницького району м. Києва (облаштування безбар’єрного середовища для маломобільних груп населення) (за ДК 021:2015 код 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-07-06-000220-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
Поясніть, чому уповноваженою особою Управління капітального будівництва Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації відхилено учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.», як такого, тендерна пропозиція якого не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, тоді як?
Замовником в пункті 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації вимагається надання учасником гарантійного листа, в якому учасник гарантує замовнику надати роботи (замовлені цими торгами) якісно у кількості та терміни, встановлені замовником, а також необхідно зазначити, що будівельні матеріали та вироби, від яких залежить якість будівельної продукції, буде відповідати вимогам проектів, ДБН, ДСТУ та інших нормативно-правових актів у сфері будівництва. Гарантійний лист повинен мати посилання на оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі.
Так, на вищеописану вимогу учасником ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» у складі тендерної пропозиції надано гарантійний лист (файл: «23 Гарантія виконати роботи.pdf»), який повністю підтверджує дану вимогу щодо гарантійного листа, оскільки він не дублює умови встановлені вимогою, та як містить, і назву учасника – ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.», і посилання на оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі – UA-2024-07-06-000220-a.
При цьому, інформація, зазначена у протокольному рішенні про відхилення ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» з посиланням на аналогічні висновки, яких дійшла Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішеннях № 14308-р/пк-пз від 07.09.2023, № 11482-р/пк-пз від 26.07.2023, № 8479-р/пк-пз від 12.06.2023 не може слугувати обґрунтуванням невідповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» та прийняттям рішення щодо його відхилення, оскільки рішення колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель приймаються в індивідуальному порядку, щодо конкретної закупівлі з врахуванням кожного індивідуального випадку з врахуванням доводів, наведених скаржником та Замовником. Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, щодо визначеної закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання
службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
378bf0f63a0143378f5f39cfcb3d82df
Назва:
Надання пояснень щодо моніторингу закупівлі
Дата опублікування:
26.11.2024 18:34
Опис:
Частиною першою статті 11 ЗаконуУкраїни «Про публічні закупівлі» встановлено, що за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі відповідальною є уповноважена особа. Керуючись вимогами законодавства, уповноважена особа у сфері закупівель має діяти виключно в межах, визначених законодавством,та зобов’язана приймати рішення відповідно до чинного законодавства, враховуючи при цьому власні професійні переконання, принципи добросовісності, неупередженості та об'єктивності.Уповноважена особа приймає рішення, ґрунтуючись на аналізі документів, доказів, обставин і з урахуванням принципів неупередженості та рівного ставлення до учасників.
Відповідно до пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
При цьому, вимогами абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей встановлено обов’язок для уповноваженої особи відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Пунктом 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено, що документальне підтвердження відповідності робіт вимогам замовника повинно мати: гарантійний лист, в якому учасник гарантує замовнику надати роботи (замовлені цими торгами) якісно у кількості та терміни, встановлені замовником, а також необхідно зазначити, що будівельні матеріали та вироби, від яких залежить якість будівельної продукції, буде відповідати вимогам проектів, ДБН, ДСТУ та інших нормативно-правових актів у сфері будівництва. Гарантійний лист повинен мати посилання на оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі.
На виконання зазначеної вимоги учасником надано гарантійний лист (файл: «23 Гарантія виконати роботи.pdf») у якому серед іншого зазначено наступне: «ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» гарантує замовнику надати роботи (замовлені цими торгами) якісно у кількості та терміни, встановлені замовником, а також необхідно зазначити, що будівельні матеріали та вироби, від яких залежить якість будівельної продукції, буде відповідати вимогам проектів, ДБН, ДСТУ та інших нормативно-правових актів у сфері будівництва. Посилання на оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2024-07-06-000220-a».
Таким чином учасникомТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» не надано гарантію того, що будівельні матеріали та вироби, від яких залежить якість будівельної продукції, будуть відповідати вимогам проектів, ДБН, ДСТУ та інших нормативно-правових актів у сфері будівництва. Формулювання «а також необхідно зазначити» є вимогою замовника та не свідчить про гарантії учасника закупівлі. В свою чергу відсутність зазначених гарантій у складі гарантійного листа учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» є невідповідністю вимогам тендерної документації, які є підставою для відхилення.
Виявивши наведені вище невідповідності, уповноваженою особою додатково проаналізовано практику комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України. Позиція стосовно зазначеного питаннязокрема висвітлена у рішеннях № 14308-р/пк-пз від 07.09.2023, № 11482-р/пк-пз від 26.07.2023, № 8479-р/пк-пз від 12.06.2023.
Частиною четвертою статті 7 Закону встановлено, що Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
З метою забезпечення прозорості, зменшення правової невизначеності і сприяння єдності підходів у вирішенні спорів положеннями про Західний офіс Держаудитслужби, яке затверджене наказомДержаудитслужби 02.06.2016 № 23, а також частиною 6-1 Закону України «Про Антимонопольний комітет» передбачено:
- узагальнення практики застосування законодавства з питань, що належать до компетенції Офісу, підготовка та внесення Держаудитслужбі пропозицій щодо його вдосконалення;
- затвердження та оприлюднення узагальненої практики розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель;
Таким чином, застосування уповноваженими особами узагальненої практики та рішень органів, що здійснюють контроль у сфері публічних закупівель, під час проведення закупівель є одним із методів для забезпечення дотримання принципів здійснення закупівель та правомірного застосування законодавства у сфері публічних закупівель.
Враховуючи ключову роль АМКУ у належному функціонуванні системи публічних закупівельйого практиканабуває особливої важливості в частині застосування норм Закону щодо проведення процедур закупівель. У цьому контексті слід наголосити, що АМКУ як Орган оскарження є «квазісудовим» органом, тобто органом адміністративного (позасудового) розгляду справ, проте на основі підходів, принципів і процедури, притаманних і подібних судам. Важливим в процесі квазісудової процедури є фундаментальні принципи (Конституція України та ст. 3 Закону) на яких вибудовується вся система оскарження.
Таким чином, уповноважена особа, відповідно до наділених законодавством повноважень, виявила невідповідності у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.», проаналізувала рішення органів, що здійснюють контроль у сфері публічних закупівель,ознайомилась із матеріалами академій, які здійснюють навчання та підвищення кваліфікації уповноважених осіб, та знайшла підтвердження правильності власного рішення, яке відповідно до законодавства може бути прийнято виключно уповноваженою особою.
Відсутній будь-який матеріал, документабо інформація, які б свідчили, що уповноваженою особою тендерна пропозиція учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» могла бути прийнята із зазначеними невідповідностями.
У разіприйняття уповноваженою особою тендерної пропозиції ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.», знаючи, що згідно норм законодавства учасникпідлягає відхиленню із зазначених в протоколі підстав, це призвело б до порушення:
- вимог пункту 44 Особливостей, відповідно до якого замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, зокрема, тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
- права іншого учасника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця закупівлі, гарантованого пунктом 5 частини першої статті 5 Закону.
Також звертаємо увагу, що ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» не оскаржувало рішення про відхилення тендерної пропозиції іззазначеної підстави, що може додатково свідчити про усвідомлення цим учасником відсутності порушення його прав та законних інтересів.
Окремо слід зауважити, що уповноваженою особою здійснюється постійне підвищення кваліфікації у сфері публічних закупівель. Відповідна інформація, що стосується гарантійних листів та стверджувальної форми,також була предметом статті на інтернет-порталіRADNUK.COM.UA, навчальні програми якого погоджено Національним агентством України з питань державної служби (додається)
Враховуючи наведену вище інформацію, зазначаємо, що рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.», яке оформлено протокольним рішеннямвід «04» вересня 2024 року, є таким, що відповідає приписам законодавства, узагальненій практиці органу, що здійснює контроль у сфері публічних закупівель, а також принципам здійснення публічних закупівель, зокрема об’єктивному та неупередженому визначенню переможця процедури закупівлі.
Зауважуємо, що суперечності у висновках різних контролюючих органів у сфері публічних закупівель створюють серйозну проблему правової невизначеності, яка підриває ефективність функцій держави. Замовники, зіштовхуючись із неоднозначними трактуваннями законодавства, опиняються у ситуації, коли їхні рішення можуть бути одночасно визнані як правомірними, так і неправомірними різними органами. В свою чергу це є підґрунтям для зростання кількості порушень. У контексті євроінтеграції така практика є неприйнятною, оскільки ЄС ставить високі вимоги до правової визначеності, узгодженості правозастосування та ефективності контролю. Невизначеність у роботі контролюючих органів суперечить принципу верховенства права та стримує розвиток конкурентного середовища, необхідного для інтеграції України до єдиного європейського ринку. Гармонізація підходів контролюючих органів і впровадження єдиної правозастосовної практики є критично важливими для забезпечення довіри до системи закупівель та підвищення ефективності державного регулювання.
З огляду на викладене,враховуючи приписиабзацу другого статті 12 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»,просимо врахувати неприпустимість формування висновку, який базується на переконанні службових осіб органу державного фінансового контролю, без урахування фактичних обставин стосовно відповідностіприйнятого замовником рішення вимогам законодавства та яке в свою чергу (не виключно) базується на основі сталої (непоодинокої) практики контролюючого органу у сфері закупівель.
Номер:
3d7980e356e141308eaa9668923dbf1b
Назва:
Звернення Замовника за роз'ясненнями
Дата опублікування:
06.12.2024 16:11
Опис:
Наказом Західного офісу Держаудитслужби України № 62-з від 15.11.2024 року прийнято рішення про початок моніторингу закупівлі № UA-2024-07-06-000220-a з підстав виявлення органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
За результатами моніторингу головним державним аудитором Західного офісу Держаудитслужби складено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-07-06-000220-a від 03.12.2024 (далі – Висновок) у якому серед іншого зазначено про порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а також пунктів 2 та 5 частини першої статті 5 Закону.
Абзацом першим частини восьмої статті 8 Закону визначено, що замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Пунктом першим Висновку зокрема визначено: «Під час моніторингу проаналізовано: … тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕП-КЕПІТАЛ.»…«протокольне рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» від 04.09.2024 року…»
Далі у Висновку про наявність або відсутність порушення законодавства зазначається про безпідставне відхилення учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ».
Питання обґрунтування для відхилення учасника детально висвітлено у Відповіді замовника на пояснення від 26.11.2024 о 18:34:29, однак узагальнюючи наведену у відповіді інформацію маємо наступне:
Обставини, що стверджують про правомірність прийнятого УО рішення Обставини, що стверджують про неправомірність прийнятого УО рішення
Рішення Уповноваженої особи Рішення державного аудитора без документального чи законодавчого підтвердження власної позиції
Практика антимонопольного комітету, яка складається щонайменше з трьох аналогічних рішень Комісії
Навчальні матеріали, які висвітлюють практику антимонопольного комітету, опираючись на щонайменше ще два рішення Комісії з аналогічних питань
Таким чином, висновок про наявність порушень під час відхилення ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ» був би щонайменше спірним навіть при відсутності рішень Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України, оскільки учасником не підтверджено гарантію того, що будівельні матеріали та вироби, від яких залежить якість будівельної продукції, буде відповідати вимогам проектів, ДБН, ДСТУ та інших нормативно-правових актів у сфері будівництва.
При цьому аудитором вказується на безпідставність рішення про відхилення та зазначається, зокрема наступне: «Враховуючи вищеописане, Замовником на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей без наявності підстав відхилено учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.», у складі тендерної пропозиції якого не містяться невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією».
Як вже зазначалось вище, відповідно до змісту пункту першого Висновку встановлено, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ» була предметом розгляду державного аудитора та була проаналізована під час прийняття рішення.
Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ» було виявлено ще одинадцять невідповідностей у складі тендерної пропозиції зазначеного учасника, окрім тієї, що була підставою для відхилення, а саме:
1) Наказ про призначення відповідальної особи за напрямок захисту довкілля надано не відносно даної закупівлі, а також призначено посадову особу учасника, який працює на іншій посаді, ніж визначено наказом, чим порушено вимоги пункту 6 Розділу 3 тендерної документації;
2) Гарантійний лист про виконання робіт якісно у кількості та терміни, встановлені замовником, не містить посилання на оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі. Відповідно до положень Закону, учасником зазначено унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, а не посилання на оголошення, чим не дотримано вимоги пункту 6 Розділу 3 тендерної документації;
3) Довідка учасника про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій не відповідає формі Додатку 3 до тендерної документації та не містить усієї необхідної інформації. Зі змісту довідки в учасника відсутня інформація щодо наявності обладнання, а зазначена інформація лише щодо наявної техніки, що не відповідає вимогам пункту 1 розділу І Додатку 2 до тендерної документації.
4) Довідка про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, не відповідає формі Додатку 4 та не містить інформації щодо умов праці, що не відповідає пункту 3 розділу І Додатку 2 до тендерної документації.
5) Наказ про відповідального за пожежну безпеку надано на іншу посаду посадової особи учасника (призначено неіснуючого фахівця за співпадінням посади та ПІБ).
6) У довідці про досвід виконання аналогічних договорів невірно зазначено обсяг виконаних робіт, оскільки не враховано умови укладених додаткових угод до договору;
7) Лист-згода про використання персональних даних датований раніше оголошення зазначеної закупівлі, отже розроблений та поданий не відносно даної процедури закупівлі.
8) У довідці з відомостями про учасника не зазначено адресу банку та фактичну адресу учасника, що не відповідає пункту 4 розділу ІІ Додатку 2 до тендерної документації.
9) Кваліфікаційний сертифікат кошторисника не завірений підписами та печатками інженера-проектувальника та учасника, що не відповідає вимогам пункту 3 розділу І Додатку 2 до тендерної документації.
10) Медична книжка на Кочина не відповідає фактично займаній посаді, таким чином відсутнє підтвердження спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я (як головного інженера та як інженера з охорони праці);
11) У складі тендерної пропозиції учасника відсутнє повідомлення про прийняття на роботу Кочини Валентина Миколайовича, що не відповідає вимогам пункту 3 розділу І Додатку 2 до тендерної документації.
Таким чином, твердження аудитора стосовно того, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» не містяться невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією не відповідають дійсності.
Стосовно обраного аудитором способу усунення виявлених під час моніторингу порушень, зазначаємо, що пунктом 5 частини 7 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що у висновку обов`язково зазначається зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Нормами розділу ІІІ Наказу від 08.09.2020 року №552 «Порядок заповнення констатуючої частини форми висновку», встановлено, що у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов`язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов`язання щодо їх усунення.
Розглянувши висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-07-06-000220-a від 03.12.2024 встановлено, що заходом спрямованим на усунення виявлених моніторингом порушень є розірвання договору (припинення зобов’язань) з ТОВ «РБК КИЇВБУДСЕРВІС» від 13.09.2024 №296 з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України, статті 651 Цивільного кодексу України.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб`єктом владних повноважень конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Предметом розгляду державного аудитора також був договір про закупівлю від 13.09.2024 №296, зміст якого відповідно було проаналізовано аудитором під час прийняття рішення в частині зобов’язання щодо усунення порушення.
Додатком № 2 до договору від 13.09.2024 №296 є Календарний план виконання робіт та графік фінансування. Відповідно до зазначеного плану, у грудні планується завершальний етап виконання робіт на суму 120 337,14 грн, що становить 3,85% від вартості договору.
Оприлюднивши висновок у грудні місяці (03.12.2024) державним аудитором зобов’язано здійснити заходи щодо розірвання договору, умови якого, відповідно до Додатку 2 до договору виконано на 96,15%.
Таким чином просимо роз’яснити зміст оприлюдненого Висновку та його зобов’язань в частині:
1) Чи відповідає тендерна пропозиція учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ», за результатами здійсненого державним аудитором аналізу його тендерної пропозиції відповідно до змісту пункту 1 Висновку, вимогам тендерної документації замовника?
2) Чи складений висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-07-06-000220-a від 03.12.2024 з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття такого рішення?
3) Чи відповідає висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-07-06-000220-a від 03.12.2024 року критеріям обґрунтованості та розсудливості?
Номер:
0469e7bb75494e25869fd663e0c44d4d
Назва:
Відповідь на зверненя за роз'ясненням до висновку
Дата опублікування:
09.12.2024 16:38
Опис:
Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області розглянувши звернення за роз’ясненням щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі Управління капітального будівництва Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації надає відповідь у прикріпленому файлі