-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з благоустрою населених пунктів: нанесення та відновлення дорожньої розмітки в м. Шостка Сумської області
Завершена
444 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 220.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 220.00 UAH
Номер:
32cb2b8d93674b25bddf4a96f917cc42
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-08-16-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.08.2024 00:00
Період моніторингу:
16.08.2024 15:23 - 07.09.2024 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
16.08.2024 №34-З
Суми
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Ігор КОРОТКИЙ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 16.08.2024 №34-З
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2024-07-04-010750-a 04.07.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, зокрема на сайті Шосткинської міської ради та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 серпня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 09.04.2024 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства Шосткинської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 04.07.2024 (протокол №157), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 15.07.2024, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «НАПРЯМ УКРАЇНА» та фізичної особи-підприємця Рябокінь Сергія Сергійовича, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 18.07.2024 №168 та від 07.08.2024 №185, повідомлення про намір укласти договір від 07.08.2024, договір від 13.08.2024 №1308, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) від 01.08.2024 № 13161-р/пк-пз пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 19.08.2024 та від 21.08.2024.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
Відповідно до інформації щодо розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеної на офіційному сайті Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/ unifie-register-search), Управління житлово-комунального господарства Шосткинської міської ради є розпорядником бюджетних коштів.
Згідно з пунктом 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова №710) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єкти господарювання державного сектору економіки повинні забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
На запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 19.08.2024, зокрема, щодо надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 Постанови №710, Замовник 21.08.2024 повідомив, що інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі на сайті Шосткинської міської ради відсутня через його оновлення; власного веб-сайту Замовник не має.
Отже, Замовник не розмістив на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, чим не дотримався вимог пункту 4-1 Постанови № 710.
Період усунення порушень:
26.08.2024 15:54 - 10.09.2024 00:00
Дата публікації висновку:
26.08.2024 15:54
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про заходи щодо усунення виявленого порушення:
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (на виконання вимог пункту 41 Постанови КМУ від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів»), ідентифікатор закупівлі UA-2024-07-04-010750-a, оприлюднено 28.08.2024 року на офіційному веб-сайті Шосткинської міської ради, головного розпорядника бюджетних коштів (https://shostka-rada.gov.ua/obgruntuvannya-zakupivel-uzhkg/)
Дата публікації звіту:
29.08.2024 16:13
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
-
Дата публікації:
03.09.2024 11:01
Запити/Пояснення
Номер:
cd985fd85c284f499f72662778c1de42
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
19.08.2024 11:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.08.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Послуги з благоустрою населених пунктів: нанесення та відновлення дорожньої розмітки в м. Шостка Сумської області» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-07-04-010750-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
227f88c8d0e847598f98cb090c2914f6
Назва:
Відповідь на запит на пояснення
Дата опублікування:
21.08.2024 14:48
Опис:
Відповідь на запит на пояснення
Щодо питання першого:
04.07.2024 Управлінням житлово-комунального господарства Шосткинської міської ради (код ЄДРПОУ 22982512) оголошено проведення відкритих торгів відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції, чинній на дату оголошення процедури закупівлі), за предметом закупівлі: Послуги з благоустрою населених пунктів: нанесення та відновлення дорожньої розмітки в м. Шостка Сумської області (Код згідно ДК 021:2015 – 45233221-4 – Нанесення дорожньої розмітки) з очікуваною вартістю 444 000,00 грн. з ПДВ.
Унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-07-04-010750-а.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб у нанесенні та відновленні дорожньої розмітки в м. Шостка Сумської області на 2024 рік з дотриманням вимог чинного законодавства та нормативно-правових актів України та містяться у технічному завданні тендерної документації.
Обсяг надання послуг:
1 Нанесення та відновлення дорожньої розмітки
Улаштування горизонтальної дорожньої розмітки на покриття автомобільної дороги фарбою 1.14.1 / проведення робіт на одній половині проїзної частини при систематичному русі транспорту на другій / м2 695
2 Нанесення та відновлення дорожньої розмітки
Улаштування горизонтальної дорожньої розмітки на покриття автомобільної дороги фарбою 1.14.2 / проведення робіт на одній половині проїзної частини при систематичному русі транспорту на другій / м2 1525
Нанесення горизонтальної дорожньої розмітки на покриття автомобільних доріг передбачається розміточною машиною безповітряним способом (або вручну безповітряним розпилювачем за технічної необхідності) розмічальною фарбою зі світловідбиваючими кульками, з попереднім очищенням покриття доріг в міських умовах.
Дорожня розмітка 1.14.2 біля дошкільних та навчальних закладів застосовується відповідно до вимог ДСТУ 2587:2021 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні умови» в білому та червоному кольорах.
Послуги з нанесення горизонтальної дорожньої розмітки повинні відповідати Законам України «Про благоустрій населених пунктів», «Про дорожній рух»; нормативно-правовим актам: Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів, затвердженим наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 23.09.2003 № 154 із змінами; Правилам дорожнього руху, затвердженим постановою КМУ від 10 жовтня 2001 року № 1306 (із змінами та доповненнями); та діючим стандартам ДСТУ – Н Б В.2.3-37:2016 «Настанова з влаштування горизонтальної дорожньої розмітки»; ДСТУ 8749:2017 «Огородження та організація дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт»; СОУ 42.1-37641918-095:2012 «Норми витрат матеріалів для виконання робіт по дорожній горизонтальній розмітці автомобільних доріг»; СОУ 42.1-37641918-117:2014 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Технічні вимоги та методи контролювання показників світлоповертання та яскравості»; СОУ 42.1-37641918-116:2014 «Фарба для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробування»; СОУ 42.1-37641918-089:2012 «Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробовування».
Обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі:
Розмір бюджетного призначення визначено відповідно до рішення Шосткинської міської ради VII сесії VIII скликання від 22.12.2023 «Про бюджет Шосткинської міської територіальної громади на 2024 рік».
Розрахунок очікуваної вартості визначено з урахуванням обсягів закупівлі відповідно до положень примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року №275, а саме, методом порівняння ринкових цін з використанням інформації про ціни в мережі Інтернет у відкритому доступі та в електронній системі закупівель «Prozorro».
Очікувана вартість предмета закупівлі згідно КЕКВ 2240 становить 444 000,00 грн.
Щодо питання другого:
Управління житлово-комунального господарства Шосткинської міської ради (далі – Управління) не має власного веб-сайту, на якому було б розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Управління є розпорядником бюджетних коштів та структурним підрозділом Шосткинської міської ради. В свою чергу, Шосткинська міська рада Сумської області є головним розпорядником бюджетних коштів, має власний веб-сайт (https://shostka-rada.gov.ua/) та має сторінку з посиланнями на тендери та річні плани розпорядників бюджетних коштів (https://shostka-rada.gov.ua/publichni-zakupivli/), в тому числі також посилання на закупівлі Управління.
Оскільки, сторінка веб-сайту Шосткинської міської ради про публічні закупівлі (https://shostka-rada.gov.ua/publichni-zakupivli/) знаходиться в стадії оновлення, то інформація про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) закупівель, які проводить Управління житлово-комунального господарства Шосткинської міської ради, відсутня. Питання щодо власного веб-сайту вирішується.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2024-07-04-010750-а додається окремим файлом.
Номер:
b1f34cb3719f4aa380b06bdeb82fcb3f
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
21.08.2024 17:33
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.08.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Послуги з благоустрою населених пунктів: нанесення та відновлення дорожньої розмітки в м. Шостка Сумської області» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-07-04-010750-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
Пунктом 12 розділу 4 додатку 1 до тендерної документації визначено, що учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати:
- сертифікати відповідності на фарбу для горизонтальної розмітки та мікрокульки скляні світлоповертальні, видані органом сертифікації та датовані не пізніше дати подання пропозиції та дійсні на момент розкриття тендерної пропозиції;
- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Просимо вказати в якому файлі (файлах) (із зазначенням відповідних номерів сторінок) тендерної пропозиції ФОП Рябокінь С.С. знаходиться висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на мікрокульки скляні світлоповертальні.
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
939c994ee6274f6bb71641e864368e12
Назва:
Відповідь на запит на пояснення 2
Дата опублікування:
23.08.2024 14:20
Опис:
Щодо питання, в якому файлі (файлах) (із зазначенням відповідних номерів сторінок) тендерної пропозиції ФОП Рябокінь С.С. знаходиться висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на мікрокульки скляні світлоповертальні, повідомляємо:
Відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону.
Згідно з частиною п’ятою статті 23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Так, пунктом 12 розділу 4 додатку 1 до тендерної документації за предметом закупівлі «Послуги з благоустрою населених пунктів: нанесення та відновлення дорожньої розмітки в м. Шостка Сумської області (Код згідно ДК 021:2015 – 45233221-4 – Нанесення дорожньої розмітки) встановлено, що учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати:
- сертифікати відповідності на фарбу для горизонтальної розмітки та мікрокульки скляні світлоповертальні, видані органом сертифікації та датовані не пізніше дати подання пропозиції та дійсні на момент розкриття тендерної пропозиції;
- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
У складі тендерної пропозиції учасника ФОП Рябокінь С.С. наявний висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 13.08.2020 р. №12.2-18.1/18857 (файл «24. Санітарна - епід експертиза»).
В той час, коли вимога про надання сертифікатів відповідності зазначалась як для фарби для горизонтальної розмітки, так і для мікрокульок скляних світлоповертальних, то у вищевказаному додатку до тендерної документації не зазначалося, на що саме: на фарбу для горизонтальної розмітки чи мікрокульки скляні світлоповертальні, треба надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Тому, надавши вищезазначений висновок учасник ФОП Рябокінь С.С. виконав вимоги тендерної документації на закупівлю послуг з нанесення та відновлення дорожньої розмітки, оскільки висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи учасник ФОП Рябокінь С.С. надав у своїй тендерній пропозиції.
Принагідно повідомляємо, що з 1 жовтня 2023 року набрав чинності Закон України від 06.09.2022 р. №2573-IX «Про систему громадського здоров’я». Окремі положення цього Закону, а саме пункт 2 розділу ІХ «Прикінцеві та перехідні положення скасовують дію Закону України від 24.02.1994 р. №4004-ХІІ «Про забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя населення». Тим самим скасовується процедура проведення і отримання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами нехарчової продукції.
З цієї ж дати (1 жовтня 2023 року) із переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності були виключені висновки санітарно-епідеміологічної експертизи.
Таким чином проведення санітарно-епідеміологічної експертизи та отримання висновку санітарно-епідеміологічної експертизи на сьогодні законодавством України не передбачено.
При цьому висновки, які були отримані до моменту скасування Закону України «Про забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя населення», будуть діяти і надалі. До скасування цього Закону для отримання висновку статтею 11 були визначені об’єкти, які підлягали державній санітарно-епідеміологічній експертизі, в т. ч. продукція, напівфабрикати, речовини, матеріали та небезпечні фактори, використання, передача або збут яких може завдати шкоди здоров'ю людей.
Зокрема, до таких об’єктів відносяться в т. ч. фарбувальні матеріали, фарби і лаки, тощо, оскільки фарби можуть завдавати шкоди здоров’ю людей, тому такий висновок про те, що фарба Поліфарб-Лайн відповідає вимогам діючого санітарного законодавства України, був наявний у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Рябокінь С.С.
Крім того, мікрокульки скляні світлоповертальні як об’єкт, який підлягав би обов’язковій державній санітарно-епідеміологічній експертизі та видачі такого висновку, у переліках не зазначений.