-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Тверде паливо (національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09110000-3 Тверде паливо)
юридична особа, яка є закладом, (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини), яке забезпечує потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі (комунальна організація (установа, заклад)).
Завершена
3 444 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 34 440.00 UAH
мін. крок: 1% або 34 440.00 UAH
Номер:
1275332a18774c7099adb13d9ff3250e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-08-20-000050
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.08.2024 00:00
Період моніторингу:
20.08.2024 17:41 - 11.09.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
20.08.2024 № 58-з
Кропивницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 зі змінами, внесеними наказом Держаудитслужби від 27.08.2020 № 242, пункту 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Тетяна СВЯТОКУМ
Додаток
до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області
від 20.08.2024 № 58-з
Витяг з переліку
процедур закупівель
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
UA-2024-06-27-003869-a 27.06.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. начальника Тетяна СВЯТОКУМ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання виконання вимог Постанови № 710 установлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710.
За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та законодавству, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов`язує здійснити заходи щодо недопущення у подальшому встановлених порушень та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття зазначених заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 вересня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції від 09.04.2024) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та законодавству, виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі - Постанова № 710), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Новостародубського ліцею Петрівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи, протоколом від 27.06.2024 № 10, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – АМКУ) від 03.07.2024 № 11504-р/пк-пз, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ВФМ ГРУП» (далі – ТОВ «ВФМ ГРУП»), протокол уповноваженої особи від 11.07.2024 № 12, повідомлення про намір укласти договір від 11.07.2024, договір поставки 18.07.2024 № 18/07 на суму 2 572 080,00 грн, укладений між Замовником та ТОВ «ВФМ ГРУП» (далі – Договір), звіт про виконання договору про закупівлю, пояснення надані Замовником 26.08.2024 через електронну систему закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду АМКУ, не здійснювався.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено наступне.
В пункті 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації замовником вимагається надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії, чинної на дату подання оголошення про проведення відкритих торгів (безвідкличної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та наказу Мінекономіки № 2628 від 14.12.2020).
Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель при проведенні відкритих торгів з особливостями, оголошення про проведення відкритих торгів подано 27.06.2024.
Однак, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВФМ ГРУП» надана Гарантія від 04.07.2024 № 114418/Т-1878, видана акціонерним товариством «АЛЬТБАНК» в якій зазначено: «Дата початку строку дії гарантії (набрання чинності): 04 липня 2024 року».
З урахуванням вищевказаного, Гарантія від 04.07.2024 № 114418/Т-1878 не була чинна на дату подання оголошення про проведення відкритих торгів (27.06.2024), що не відповідає вимогам пункту 2 розділу 3 тендерної документації.
Отже, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВМФ ГРУП» відсутнє забезпечення тендерної пропозиція відповідно до вимог пункту 2 розділу 3 тендерної документації.
Отже, Замовником, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ВФМ ГРУП» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання виконання Замовником вимог Постанови № 710, на запит Держаудитслужби про надання пояснень від 21.08.2024, зокрема, щодо посилання на сторінку вебсайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення (витрат), очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник 26.08.2024 повідомив про не оприлюднення відповідної інформації на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, чим порушено вимоги пункту 4-1 Постанови № 710.
Період усунення порушень:
06.09.2024 12:46 - 21.09.2024 00:00
Дата публікації висновку:
06.09.2024 12:46
Оскарження висновку в суді
Опис:
Замовником в строки встановлені чинним законодавством буде подано адміністративний позов про визнання протиправною та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі.
Дата публікації:
12.09.2024 13:46
Дата відкриття провадження:
02.10.2024 00:00
Номер відкриття провадження:
340/6203/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
e7d53de7f61d4b7eb13f53dbfbc7e97f
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
21.08.2024 11:28
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.08.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «Тверде паливо (національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09110000-3 Тверде паливо)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-06-27-003869-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення (витрат), технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або на офіційний вебсайт головного розпорядника бюджетних коштів на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
84286cb170e9456e8bd011be76417138
Назва:
Пояснення щодо очікуваної вартості
Дата опублікування:
26.08.2024 13:22
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «Тверде паливо (національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09110000-3 Тверде паливо)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-06-27-003869-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів):
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення (витрат), технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Для розрахунку очікуваної вартості послуг використовувався BИCHOBOK 3A РЕЗУЛЬТАТАМИ ЦІНОВОГО МОНІТОРИНГУ № В-281 від 27.06.2024 року Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати, так і цін відповідних закупівель інших замовників, інформація про які міститься в електронній системі закупівель «PROZORRO». Вибір технічних і якісних характеристик предмета закупівлі обумовлений згідно норм чинного законодавства, вимог інших нормативних документів. Якість визначена згідно норм чинного законодавства, вимог інших нормативних документів послуг та спрямована на задоволення потреб Замовника.
2. Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або на офіційний вебсайт головного розпорядника бюджетних коштів на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі було оприлюднено разом з оголошенням про проведення закупівлі.
Номер:
3340f885b7f749aabef463550bcd3c69
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
21.08.2024 17:27
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.08.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «Тверде паливо (національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09110000-3 Тверде паливо)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-06-27-003869-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань.
1. В пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Учасник повинен у складі своєї тендерної пропозиції обов’язково розмістити (додати) в електронній системі закупівель наступні документи та інформацію, зокрема, інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, які наведено в Додатку № 4 до цієї тендерної документації.
В підпункті 1.1 пункту 1 розділу 1 Додатку 4 до тендерної документації «Перелік документів для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям» (далі - Додаток 4 до тендерної документації) зазначено документи, які повинен подати учасник для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), а саме - скановану копію з оригіналу або копії аналогічного1 за предметом закупівлі договору.
Згідно з підпунктом 1.2 пункту 1 розділу 1 Додатку 4 до тендерної документації учасник повинен надати для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) скановану копію з оригіналу або копії документа/-ів, який/-і підтверджує/-ють повне виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, наданого на виконання вимог п.п.1.1. п.1 Додатку 4 до тендерної документації (товарна накладна або видаткова накладна або накладна або акт приймання-передачі).
Також, згідно з приміткою 1 до розділу 1 Додатку 4 до тендерної документації, під аналогічним за предметом закупівлі договором слід розуміти договір/-ори укладений/-і та виконаний не раніше 2021 року на суму не менше очікуваної вартості цієї закупівлі або на загальний обсяг не менше обсягу цієї закупівлі (для виконання зазначеної умови учасник може надати декілька договорів) та у складі якого/-их є постачання вугілля.
Слід зазначити, що згідно з вимогами Оголошення про проведення відкритих торгів та пункту 4.3 «Місце, кількість, обсяг поставки товарів розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації очікувана вартість предмета закупівлі 3 444 000,00 грн, предметом закупівлі є вугілля кам’яне марки ДГ (13-100) в кількості 265 т, вугілля кам’яне марки Г (г2) (25-100) в кількості 15 тон.
На виконання вищевказаних вимог в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВФМ ГРУП» надано договір на закупівлю товарів від 15.01.2024 № 20, укладений між ТОВ «ВМФ ГРУП» та відділом освіти, культури, молоді та спорту Злинської сільської ради щодо постачання вугілля кам’яного марки ДГ в кількості 20 т на суму 172 000,00 грн, договір поставки від 04.04.2023 № 479/24/16-23, укладений між ТОВ «ВФМ ГРУП» та ПАТ «Акціонерна компанія «Київ водоканал» щодо постачання 100 т вугілля на суму 1 068 000,00 гривень та видаткові накладні, підтверджуючі виконання умов вищевказаних договорів.
Однак, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВФМ ГРУП» не надано документи, підтверджуючі повне виконання двох договорів постачання вугілля кам’яного.
Так, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВФМ ГРУП» надано Договір поставки від 23.05.2023 № 05-23/01, укладений між ТОВ «ВФМ ГРУП» та товариством з обмеженою відповідальністю «Ант – Еко – Трейд» (далі – Договір № 05-23/01).
Згідно з пунктом 1 розділу 2 Договору № 05-23/01 кількість, асортимент товару вказується в специфікаціях до цього договору, які є невід’ємною частиною даного договору.
Згідно із специфікацією від 23.05.2023 № 1 до Договору № 05-23/01, постачанню підлягає вугілля кам’яне ДГ 13-100 в кількості 20 т на суму 672 000,00 гривень.
Однак, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВФМ ГРУП» надано видаткову накладну від 28.06.2023 № 22 згідно з якою, відповідно до умов Договору № 05-23/01 здійснено постачання вугілля ДГ (13-100) в кількості 61,5 т на суму 590 400,00 грн, що не підтверджує виконання умов Договору № 05-23/01 в повному обсязі, як це передбачено вимогами 1.2 пункту 1 розділу 1 Додатку 4 до тендерної документації.
Також, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВФМ ГРУП» надано Договір поставки від 28.10.2021 № ВФМ-08, укладений між ТОВ «ВФМ ГРУП» та товариством з обмеженою відповідальністю «ВУГІЛЛЯТЕХРЕСУРС» (далі – Договір № ВФМ-08).
Згідно з пунктом 1 розділу 2 Договору № ВФМ-08 кількість, асортимент товару вказується в специфікаціях до цього договору, які є невід’ємною частиною даного договору.
Згідно із специфікаціями від 09.01.2022 № 1/13, від 04.11.2022 № 1/11, від 05.12.2022 № 1/12 до Договору № ВФМ-08, постачанню підлягає вугілля в загальній кількості 154 т на суму 1 839 576,00 грн, в тому числі:
- вугілля кам’яне ДГ 13-100 в кількості 127 т на суму 1 568 076,00 грн;
- вугілля кам’яне ДГ (50-200) в кількості 25 т на суму 262 500,00 грн;
- вугілля кам’яне ДГ (0-6) в кількості 2 т на суму 9 000,00 гривень
Однак, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВФМ ГРУП» надано видаткові накладні згідно з якими здійснено постачання вугілля кам’яного у кількості та на суму, що не відповідає умовам вищезазначених специфікацій, які є невід’ємними частинами Договору № ВФМ-08, а саме:
- видаткові накладні від 04.11.2022 № 4, від 29.12.2022 № 24, від 26.12.2022 № 23, від 10.01.2023 № 2, від 09.01.2023 № 1 згідно з якими відповідно до умов Договору № ВФМ-08 здійснено постачання вугілля ДГ (13-100) в загальній 127,18 т на суму 1 508 695,26 грн;
- видаткова накладна від 05.12.2022 № 7 згідно з якою відповідно до умов Договору № ВФМ-08 здійснено постачання вугілля ДГ (50-200) в загальній кількості 25,78 т на суму 270 690,00 грн, та вугілля кам’яного ДГ (0-6) в кількості 1,7 т на суму 7 650,00 гривень.
Отже, з урахуванням вищезазначеного, документами, наданими в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВФМ ГРУП», не підтверджено наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) наданням сканованої копії з оригіналу або копії документа/-ів, який/-і підтверджує/-ють повне виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, на суму не менше очікуваної вартості цієї закупівлі (3 444 000,00 грн) або на загальний обсяг не менше обсягу цієї закупівлі (280 тон).
З урахуванням вищевказаного, яким чином Вами визначено учасника ТОВ «ВФМ ГРУП» таким, що підтвердив відповідність кваліфікаційному критерію наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)?
2. В пункті 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації замовником вимагається надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії чинної на дату подання оголошення про проведення відкритих торгів (безвідкличної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та наказу Мінекономіки № 2628 від 14.12.2020 р.).
Дата подання (оприлюднення) в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів – 27.06.2024.
Однак, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВФМ ГРУП» надана Гарантія від 04.07.2024 № 114418/Т-1878, видана акціонерним товариством «АЛЬТБАНК» в якій зазначено: «Дата початку строку дії гарантії (набрання чинності): 04 липня 2024 року».
Отже, вищевказана Гарантія від 04.07.2024 № 114418/Т-1878 не була чинна на дату подання оголошення про проведення відкритих торгів, як це вимагається пунктом 2 розділу 3 тендерної документації.
З урахуванням вищевказаного, яким чином Вами визнано учасника ТОВ «ВФМ ГРУП» таким, що відповідає вимогам тендерної документації?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
fe8547cfa0d4441fbd1fe5e17a1eec43
Назва:
Пояснення аналогічний договір та забезпечення
Дата опублікування:
26.08.2024 13:26
Опис:
Пояснення на запит
В рамках проведення моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-06-27-003869-a, посадовою особою УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ, відповідальною за проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом закупівлі Тверде паливо (національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09110000-3 Тверде паливо), № UA-2024-06-27-003869-a в електронній системі закупівель оприлюднено запит до Новостародубського ліцею Петрівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області (далі - Замовник) про надання інформації від 21.08.2024.
На виконання частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) уповноважена особа Новостародубського ліцею Петрівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області надає наступні пояснення.
Щодо питання № 1
Замовником 27.06.2024 року оголошено процедуру закупівлі шляхом проведення відкритих торгів за предметом закупівлі Тверде паливо (національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09110000-3 Тверде паливо), ID: UA-2024-06-27-003869-a та 27.06.2024 самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднено в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 27.06.2024 № 10 (далі - Тендерна документація).
В підпункті 1.1 пункту 1 розділу 1 Додатку 4 до Тендерної документації «Перелік документів для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям» (далі - Додаток 4 до Тендерної документації) зазначено документи, які повинен подати учасник для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), а саме - скановану копію з оригіналу або копії аналогічного за предметом закупівлі договору.
Згідно з підпунктом 1.2 пункту 1 розділу 1 Додатку 4 до Тендерної документації учасник повинен надати для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) скановану копію з оригіналу або копії документа/-ів, який/-і підтверджує/-ють повне виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, наданого на виконання вимог п.п.1.1. п.1 Додатку 4 до Тендерної документації (товарна накладна або видаткова накладна або накладна або акт приймання-передачі).
Також, згідно з приміткою 1 до розділу 1 Додатку 4 до Тендерної документації, під аналогічним за предметом закупівлі договором слід розуміти договір/-ори укладений/-і та виконаний не раніше 2021 року
на суму не менше очікуваної вартості цієї закупівлі або на загальний обсяг не менше обсягу цієї закупівлі (для виконання зазначеної умови учасник може надати декілька договорів) та у складі якого/-их є постачання вугілля.
Тобто,
- виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) у складі якого/-их є постачання вугілля має бути не раніше 2021 року,
- загальна сума укладеного аналогічного договору або аналогічних договорів у складі якого/-их є постачання вугілля має становити не менше 3 444 000,00 грн,
АБО
- загальний обсяг поставленого учасником вугілля за аналогічним договором або аналогічними договорами має становити не менше 280 тонн.
При цьому, вимог до конкретної марки вугілля Замовник не визначав.
Тендерна пропозиція ТОВ "ВФМ ГРУП" визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною із ціновою пропозицією 2 572 080,00 гривень. На виконання частини 9 статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій Замовник розглядав на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною - ТОВ "ВФМ ГРУП".
Так, у складі тендерної пропозиції ТОВ "ВФМ ГРУП" надано п’ять аналогічних договорів в складі яких є постачання вугілля, які виконані не раніше 2021 року, в сукупності підтверджують постачання ТОВ "ВФМ ГРУП" вугілля в обсязі 361,72 тонн на суму 3 939 491,26 грн, що повністю відповідає вимогам Додатку 4 до Тендерної документації Замовника.
А саме:
Дата та номер договору Найменування замовника за договором Сума договору, грн Обсяг, визначений в договорі, тонн Фактична сума виконання, грн Фактичний обсяг виконання, тонн Примітка
№ 20 від 15.01.2024 Відділ освіти, культури, молоді та спорту Злинської сільської ради 172000,00 20,00 172000,00 20,00 файл в складі ТП “2.2. Ан дог. Злинка-договір_спец._в.н.pdf”
№479/24/16-23 від 04.04.2024 ПАТ “Акціонерна компанія “Київводоканал” 1068000,00 100,00 1068000,00 100,00 файл в складі ТП “2.3. Ан. дог. Київводоканал-договір_спец._в.н..pdf”
№12/01-01 від 12.01.2024 ПАТ “Фірма Еліпс” 322056,00 25,56 322056,00 25,56 файл в складі ТП “2.5. Ан дог. Еліпс-договір_спец._в.н..pdf”
№ 05-23/01 від 23.05.2023 ТОВ “Ант-Еко Трейд” 672000,00 70,00 590400,00 61,50
файл в складі ТП “2.1. Ан дог. Ант-Еко-договір_спец._вид.н..pdf”
№ ВФМ-08 від 28.10.2021 ТОВ “ВУГІЛЛЯТЕХРЕСУРС” 1 839 576,00 154,00 1 787 035,26
154,66 файл в складі ТП “2.4.Ан. дог. Вугіллятехресурс - договори_спец_вид.н..pdf”
Всього 3939491,26 361,72
Щодо договору № ВФМ-08 від 28.10.2021
В ході розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ВФМ ГРУП" та наданого в її складі аналогічного договору № ВФМ-08 від 28.10.2021, укладеного із ТОВ “ВУГІЛЛЯТЕХРЕСУРС”, Замовник дослідив умови такого договору, а також видаткові накладні, надані для підтвердження його виконання.
Відповідно до пункту 2.2 розділу 2 договору № ВФМ-08 від 28.10.2021 розмір толерансу поставки зазначається у відповідній Специфікації. Постачальник і Покупець вважають під толерансом допустиме відхилення між кількістю, вартістю фактично поставленого Товару, які зазначаються в рахунках фактурах та видаткових накладних. При поставці товару з урахуванням толерансу зобов’язання Постачальника вважаються виконаними належним чином.
При цьому, фактичний обсяг виконання повністю відповідає обсягу, що визначений в договорі № ВФМ-08 від 28.10.2021 (з урахуванням толерансу 0,66 тонн). За таких умов, в Замовника відсутні підстави вважати, що Договір № ВФМ-08 від 28.10.2021, укладений між ТОВ "ВФМ ГРУП" та ТОВ “ВУГІЛЛЯТЕХРЕСУРС” не є виконаним.
В запиті УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ від 21.08.2024 фактично не заперечується інформація про повне виконання договору в частині обсягів поставки (“..видаткові накладні від 04.11.2022 № 4, від 29.12.2022 № 24, від 26.12.2022 № 23, від 10.01.2023 № 2, від 09.01.2023 № 1 згідно з якими відповідно до умов Договору № ВФМ-08 здійснено постачання вугілля ДГ (13-100) в загальній 127,18 т на суму 1 508 695,26 грн; видаткова накладна від 05.12.2022 № 7 згідно з якою відповідно до умов Договору № ВФМ-08 здійснено постачання вугілля ДГ (50-200) в загальній кількості 25,78 т на суму 270 690,00 грн, та вугілля кам’яного ДГ (0-6) в кількості 1,7 т на суму 7 650,00 гривень”.).
Разом з тим, відповідно до пункту 10.5 розділу 10 Договору № ВФМ-08 від 28.10.2021, цей договір може бути змінений чи розірваний за згодою сторін.
Варто також відмітити, що Замовник не вимагав надавати додаткові угоди до аналогічних договорів або будь-які документи, що свідчать по зміну умов договору.
Щодо відмінності фактичної суми виконання аналогічного договору від тої, що визначена умовами такого договору (специфікаціями) зазначаємо наступне.
Замовник з метою уникнення порушення в частині неправомірного розміщення вимоги про усунення виявлених невідповідностей в ході детального розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ВФМ ГРУП" встановив, що така відмінність виникла через перерозподіл обсягу вугілля по конкретних номенклатурних позиціях товару. Однак, це жодним чином не свідчить про відсутність повного виконання ТОВ "ВФМ ГРУП" аналогічного договору.
Відповідно до Специфікації №1/11 від 04.11.2022, що є додатоком до Договору № ВФМ-08 від 28.10.2021 передбачено постачання, зокрема вугілля кам’яного (зола 14 %, волога 14 %) в обсязі 61 тонна по ціні за одиницю 12300 грн. Згідно видаткової накладної від 04.11.2022 № 4 поставлено вугілля в обсязі 61,1 тонни по ціні за одиницю 12300,00 грн
Згідно Специфікацій до Договору № ВФМ-08 від 28.10.2021 передбачено постачання, зокрема вугілля кам’яного ДГ 13-100 (зола 10 %, волога 10 %) в обсязі 38 тонн по ціні за одиницю 13300,00 грн. Згідно наведених видаткових накладних поставлено менший обсяг вугілля по ціні за одиницю 13300, 00 грн, а саме 16 тонн:
- відповідно до Специфікації №1/12 від 05.12.2022, що є додатком до Договору № ВФМ-08 від 28.10.2021 було передбачено поставку вугілля кам’яного ДГ 13-100 (зола 10 %, волога 10 %) в обсязі 11 тонн по ціні за одиницю 13300,00 грн. Тоді як згідно видаткової накладної № 24 від 29.12.2022 поставлено 11,29 тонн по ціні за одиницю 13300,00 грн.
- відповідно до Специфікації №1/13 від 09.01.2022 що є додатком до Договору № ВФМ-08 від 28.10.2021 було передбачено поставку вугілля кам’яного ДГ 13-100 (зола 10 %, волога 10 %) в обсязі 27 тонн по ціні за одиницю 13300,00 грн. Тоді як згідно видаткової накладної № 1 від 09.01.2023 поставлено 4,71 тонн по ціні за одиницю 13300,00 грн.
Натомість, згідно Специфікацій до Договору № ВФМ-08 від 28.10.2021 передбачено постачання, зокрема, вугілля кам’яного ДГ 13-100 (зола 14 %, волога 14 %) в обсязі 11 тонн по ціні за одиницю 10500,00 грн. Згідно видаткових накладних поставлено більший обсяг вугілля по ціні за одиницю 10500, 00 грн, а саме 33,31 тонн:
- відповідно до Специфікації №1/12 від 05.12.2022, що є додатком до Договору № ВФМ-08 від 28.10.2021 було передбачено поставку вугілля кам’яного ДГ 13-100 (зола 14 %, волога 14 %) в обсязі 6 тонн по ціні за одиницю 10500,00 грн. Тоді як згідно видаткової накладної № 23 від 26.12.2022 поставлено 6,21 тонн по ціні за одиницю 10500,00 грн.
- відповідно до Специфікації №1/13 від 09.01.2022 що є додатком до Договору № ВФМ-08 від 28.10.2021 було передбачено поставку вугілля кам’яного ДГ 13-100 (зола 14 %, волога 14 %) в обсязі 5 тонн по ціні за одиницю 10500,00 грн. Тоді як згідно видаткової накладної № 2 від 10.01.2023 поставлено 27,1 тонн по ціні за одиницю 10500,00 грн.
Відповідно до Специфікації №1/12 від 05.12.2022, що є додатоком до Договору № ВФМ-08 від 28.10.2021 передбачено постачання, зокрема вугілля кам’яного ДГ 13-100 (зола 19 %, волога 14 %) в обсязі 17 тонна по ціні за одиницю 10038,00 грн, Згідно видаткової накладної від 26.12.2022 № 23 поставлено вугілля в обсязі 16,77 тонни по ціні за одиницю 10038,00 грн.
Відповідно до Специфікації №1/12 від 05.12.2022, що є додатоком до Договору № ВФМ-08 від 28.10.2021 передбачено постачання, зокрема вугілля кам’яного ДГ 50-200 (зола 14 %, волога 14 %) в обсязі 25 тонн по ціні за одиницю 10500,00 грн. Згідно видаткової накладної від 05.12.2022 № 7 поставлено вугілля в обсязі 25,78 тонн по ціні за одиницю 10500,00 грн.
Відповідно до Специфікації №1/12 від 05.12.2022, що є додатоком до Договору № ВФМ-08 від 28.10.2021 передбачено постачання, зокрема вугілля кам’яного ДГ 0-6 (зола 23 %, волога 18 %) в обсязі 2 тонни по ціні за одиницю 4500,00 грн. Згідно видаткової накладної від 05.12.2022 № 7 поставлено вугілля в обсязі 1,7 тонн по ціні за одиницю 4500,00 грн.
Щодо договору № 05-23/01 від 23.05.2023
В ході розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ВФМ ГРУП" та наданого в її складі аналогічного договору № 05-23/01 від 23.05.2023, укладеного із ТОВ “Ант-Еко Трейд”, Замовник дослідив умови такого договору.
Так, відповідно до пункту 2.2 розділу 2 договору № 05-23/01 від 23.05.2023 розмір толерансу поставки зазначається у відповідній Специфікації. Постачальник і Покупець вважають під толерансом допустиме відхилення між кількістю, вартістю фактично поставленого Товару, які зазначаються в рахунках фактурах та видаткових накладних. При поставці товару з урахуванням толерансу зобов’язання Постачальника вважаються виконаними належним чином.
Тобто, умови наведеного аналогічного договору допукають похидку (толеранс), при наявності якої зобов’язання постачальника (ТОВ "ВФМ ГРУП") вважаються виконаними належним чином. За таких умов, в Замовника відсутні підстави вважати, що Договір № 05-23/01 від 23.05.2023, укладений між ТОВ "ВФМ ГРУП" та ТОВ “Ант-Еко Трейд” не є виконаним.
Отже, з урахуванням вищезазначеного, та документами, наданими в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВФМ ГРУП», останнім підтверджено наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) шляхом наданням сканованої копії з оригіналу або копії документа/-ів, який/-і підтверджує/-ють повне виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, на суму не менше очікуваної вартості цієї закупівлі або на загальний обсяг не менше обсягу цієї закупівлі.
Всі вимоги визначені Замовником в Додатку 4 до Тендерної документації виконані ТОВ "ВФМ ГРУП", відтак відсутні підстави вважати, що аналогічні договори виконані не в повному обсязі.
Щодо запитання № 2.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 15 частини 2 статті 22 Закону тендерна документація повинна містити розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати) згідно з пунктом 9 частини 2 статті 21 Закону.
Відповідно до частини 1 статті 25 Закону у разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції, у тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику.
Відповідно до пункту 2 розділу 3 Тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю ID: UA-2024-06-27-003869-a визначено розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій: “Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії чинної на дату подання оголошення про проведення відкритих торгів (безвідкличної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 №639 та наказу Мінекономіки № 2628 від 14.12.2020 р.).... Строк дії забезпечення тендерної пропозиції: не менше 90 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій”. Тобто, строк дії забезпечення тендерної пропозиції до 03.10.2024 (включно).
Таким чином, умови тендерної документації не суперечать вимогам Закону щодо встановлення забезпечення тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Так, оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною. Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою.
Тендерна пропозиція ТОВ "ВФМ ГРУП" визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною із ціновою пропозицією 2 572 080,00 гривень.
Замовник здійснює розгляд тендерної пропозиції, що визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною, тобто ТОВ "ВФМ ГРУП".
В складі тендерної пропозиції ТОВ "ВФМ ГРУП” надано забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії від «04» липня 2024 року № 114418/Т-1878 строком дії до «23» жовтня 2024 року включно. Відтак гарантія ТОВ "ВФМ ГРУП” відповідає вимогам Замовника в частині строку її дії (не менше 90 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій).
При цьому, у Замовника відсутні обґрунтовані підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ВФМ ГРУП”. В пункті 44 Особливостей визначений виключний перелік підстав для відхилення учасника/тендерної пропозиції, серед не надання забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Проте, ТОВ "ВФМ ГРУП" таке забезпечення тендерної пропозиції надано у вигляді електронної банківської гарантії від «04» липня 2024 року № 114418/Т-1878.
За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ВФМ ГРУП" Замовник визначив останнього переможцем закупівлі та 11.07.2024 оприлюднив повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
За результатами проведеної процедури закупівлі за предметом закупівлі “Тверде паливо (національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09110000-3 Тверде паливо)”, ID: UA-2024-06-27-003869-a між Замовником та ТОВ "ВФМ ГРУП" укладено договір про закупівлю від 18.07.2024 № 18/07 на загальну суму 2 572 080,00 грн з ПДВ.
Замовник просить звернути увагу, що різниця між очікуваною вартістю закупівлі та ціновою пропозицією переможця ТОВ "ВФМ ГРУП" становить більше 800 000,00 гривень. Таким чином Замовником в повній мірі дотримано принципу здійснення публічних закупівель - максимальна економія, ефективність та пропорційність. А кошти, зекономлені внаслідок проведення процедури закупівлі, Замовник зможе направити на забезпечення інших важливих потреб господарської діяльності.