-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 7
Реконструкція Фастівського академічного ліцею №9 Фастівської міської ради Київської області за адресою: вул. Шевченка,51, м. Фастів, Київської області
У тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови), встановлення яких передбачено Фінансовою угодою (далі – Фінансова Угода) між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації: - Програми з відновлення України (далі – ПВУ), ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX, та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель. Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру.
Завершена
43 498 196.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 217 490.98 UAH
мін. крок: 0.5% або 217 490.98 UAH
Номер:
1c3f8b5ba57341b0932aac4cf61739a2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-11-06-000031
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.11.2024 00:00
Період моніторингу:
06.11.2024 17:33 - 28.11.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
06.11.2024 № 299
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу
процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2024-06-26-003672-a 26.06.2024
повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції «КОНТЕК УКРАЇНА», установлено порушення пунктів 43 та 44 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідність тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 листопада 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції чинній на дату оголошення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 26.06.2024 № б/н (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 17.07.2024, тендерну пропозицію ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» (далі – Переможець), протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо продовження строку розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» від 24.07.2024 № б/н, протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможця від 14.08.2024 № б/н та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 14.08.2024, протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо продовження строку укладання договору від 29.08.2024 № б/н, договір підряду від 06.09.2024 № KV07_08, пояснення та документи надані Замовником від 31.11.2024 та 26.11.2024 на запити органу державного фінансового контролю.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що згідно з реєстром отриманих пропозицій, на участь у торгах надійшли пропозиції учасників ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» (далі – Переможець) , з остаточною ціною пропозиції 41 715 188,10 грн, ТОВ «АЛЬФА БУД БІЗНЕС», з остаточною ціною пропозиції 42 198 092,00 грн та ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЮКЕСОН ГРУП», з остаточною ціною пропозиції 43 497 080,51 грн.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що Переможцем торгів обрано - ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» з остаточною ціновою пропозицією 41 715 188,10 гривень з ПДВ.
За результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» вимогам Замовника, з огляду на наступне.
Відповідно до підпункту 5.3.3. пункту 5.3 частини 5 пункту 5 Розділ ІІІ до ТД, щодо кваліфікаційної вимоги документального підтвердження виконання аналогічних договорів, в частині - скан-копії листів-відгуків від контрагентів, зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів, адресованих замовнику даної закупівлі, із зазначенням інформації про належне виконання договору, з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва.
Однак, у складі тендерної пропозиції ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» не надано підтверджуючи документи про прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва згідно наданих «аналогічних договорів», чим порушено вимоги підпункту 5.3.3. пункту 5.3 частини 5 пункту 5 Розділ ІІІ ТД.
Враховуючи вищевикладене, керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII Північний офіс Держаудитслужби із відповідним запитом звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень з підтвердними документами щодо відповідності тендерної пропозиції учасника вимогам підпункту 5.3.3. пункту 5.3 частини 5 пункту 5 Розділ ІІІ ТД.
Так, Замовником за запит органу державного фінансового контролю надані наступні пояснення: «…Оскільки інформація щодо прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва є загальнодоступною та міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, тому Замовником в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва перевірено чи прийнятий в експлуатацію закінчений об’єкт будівництва: «реконструкція виробничої будівлі АПК літ. «А» під Галузевий державний архів МВС України з адресою: м. Київ, вул. Волинська, 26».…).
Тим самим, Замовник підтвердив відсутність у складі тендерної пропозиції ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» підтверджуючих документів щодо прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва, згідно наданих «аналогічних договорів», чим порушено вимоги підпункту 5.3.3. пункту 5.3 частини 5 пункту 5 Розділ ІІІ до ТД, які були установлені Замовником у тендерній документації.
Відповідно до пункту до пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Разом з тим, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей № 1178 не виявив вищезазначеної невідповідності та не включив її до повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 01.08.2024 , а відтак не надав можливості учаснику ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» її усунути.
Відповідно до пункту 6 Розділу ІІІ («Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») до ТД передбачено, договірна ціна складається відповідно до розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями).
Крім того, пунктом 6 Розділу ІІІ («Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») до ТД передбачено, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
- договірну ціну;
- зведений кошторисний розрахунок;
- пояснювальну записку;
- локальний кошторис (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумкову відомість ресурсів;
- проект календарного графіку виконання робіт.
На виконання зазначених вище вимог Замовника, ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» у складі тендерної пропозиції надано договірну ціну - «ДОГОВІРНА ЦІНА на будівництво Реконструкція Фастівського академічного ліцею №9 Фастівської міської ради Київської області за адресою: вул. Шевченка,51 м. Фастів, Київської області, що здійснюється в 2024 році» (файл: «102_ДЦ_ДЦ.pdf»).
Поруч з тим, відповідно до пункту 5.2. Кошторисних норм України Настанови № 281, установлено, що форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
Так, відповідно до Форми договірної ціни, затвердженої Настановою, передбачено графу необхідну до заповнення, а саме: «Визначена згідно з……»
Натомість, у Договірній ціні наданій ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» у складі тендерної пропозиції відсутня зазначена вище інформація, чим не дотримано вимоги Настанови № 281 та пункту 6 Розділу ІІІ до ТД.
Договірна ціна складається відповідно до розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України Настанови № 281.
Відповідно до вимог чинного законодавства визначення договірної ціни проводиться згідно ДСТУ, ДБН, кошторисних норм України у будівництві та інших нормативних актів чинних на момент подання тендерної пропозиції.
Згідно з пунктом 1.1 Настанови № 281, визначено - основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування.
Відповідно до пункту 5.3 Настанови № 281, передбачено визначення прямих витрат при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни), а саме що заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів.
Згідно з частиною шість статті 6 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 № 2136-ІХ (набрав чинності 24.03.2022), в якій значено про незастосування окремих норм КЗпП, що впливають на підрахунок тривалості робочого часу під час воєнного стану та які відповідно повинні бути враховані при визначенні норми тривалості робочого часу.
Натомість, у кошторисній документації, наданій ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» у складі тендерної пропозиції, зокрема, договірній ціні у розділі 6 «Відомість ресурсів» (файл: «102_ДЦ_ДЦ.pdf»), яка сформована з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу - 173,33 люд. год.
Середньомісячної тривалості робочого часу на 2024 рік з урахуванням продовження військового стану до 11 серпня 2024 року, тобто чинні на момент подання тендерної пропозиції, прийнято - 172,33 годин.
Враховуючи вищезазначене, договірна ціна (файл: «102_ДЦ_ДЦ.pdf») надана ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» у складі тендерної пропозиції складена/визначена не у відповідності до чинних показників, на момент складання кошторисної документації, що безпосередньо впливає на підсумкові вартісні показники договірної ціни в розрізі нарахування витрат на заробітну плату та тривалість будівельних робіт.
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи вищезазначене, Замовником, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178, не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а, натомість, укладено з ним договір вартістю 41 715 188,10 гривень з ПДВ.
Період усунення порушень:
02.12.2024 16:40 - 17.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:
02.12.2024 16:40
Оскарження висновку в суді
Опис:
Керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляємо: 02 грудня 2024 року розміщено висновок про результати моніторингу закупівлі процедури закупівель по предмету «Реконструкція Фастівського академічного ліцею №9 Фастівської міської ради Київської області за адресою: вул. Шевченка,51, м. Фастів, Київської області (ДК021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» (номер закупівлі № UA-2024-06-26-003672-a).
Згідно з висновком, ДАСУ встановлені порушення пунктів 43 та 44 Особливостей № 1178, керуючись 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Управління освіти виконавчого комітету Фастівської міської ради Київської області не погоджується з зазначеним висновком та залишає за собою право оскаржити його в судовому порядку відповідно до приписів ч.10 ст.8 ЗУ «Про публічні закупівлі», враховуючи наступне.
Так, у висновку зазначено, що ДАСУ зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Згідно зі ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні регламентовано Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26 січня 1993 року №2939-XII з наступними змінами та доповненнями у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі Закон України №2939-ХІІ).
Згідно з ч.1 ст. 1 цього Закону, здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю). Орган державного фінансового контролю у своїй діяльності керується Конституцією України, Бюджетним кодексом України, цим Законом, іншими законодавчими актами, актами Президента України та Кабінету Міністрів України з дотриманням принципів, визначених Законом України "Про адміністративну процедуру" (ч.2 ст.1 цього Закону).
Постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року №868 «Про утворення Державної аудиторської служби України», яка набрала чинності 03 листопада 2015 року, утворено Державну аудиторську службу України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів, реорганізувавши Державну фінансову інспекцію шляхом перетворення.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43 (далі Положення №43), Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
За змістом ч.1 ст.8 ЗУ «Про публічні закупівлі», Моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. За результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання (ч.6 ст.8 ЗУ «Про публічні закупівлі»). Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії як актів правозастосування є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб`єктом владних повноважень конкретних підстав їх прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів їх прийняття, чого Управлінням Північного офісу Держаудитслужби зроблено не було.
Встановлення у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі вимоги щодо вчинення дій щодо припинення зобов’язань за договором порушує принцип обґрунтованості та пропорційності, адже виявлена невідповідність, яка жодним чином не завдає збитків державі, а навпаки економить бюджетні кошти.
Так, ст. 10 ЗУ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства.
Зобов`язуючи в межах законодавства вжити заходів шляхом припинення зобов’язань за договором, ДАСУ не врахувала, що здійснення державного фінансового контролю спрямоване на оцінку ефективного, результативного використання та збереження фінансових ресурсів, досягнення економії бюджетних коштів.
Слід наголосити на тому, що у висновку про результати моніторингу закупівлі відсутнє посилання на неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується та є неспівмірним із вимогою ДАСУ про припинення зобов’язань за договором.
Необхідно зазначити, що припинення зобов’язань за договором не є можливим, так як на об’єкті Підрядником вже розпочато виконання робіт за договором. Підрядник проти припинення зобов’язань в односторонньою порядку, як наслідок відміна закупівлі спричинить до порушення конституційного права на освіту, зупинення роботи у навчальному закладі Фастівської міської територіальної громади, що складає майже 1,5 тис. дітей.
1. Щодо порушення вимог підпункту 5.3.3. пункту частини 5.3 частини 5 пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації необхідно зазначити наступне.
Згідно з частинами першою, другою статті 16 Закону №922-VIII замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Пунктом 1 частини першої статті 31 Закону №922-VIII встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі, зокрема, не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Частиною другою статті 22 Закону №922-VIII передбачені відомості, які повинні міститися в тендерній документації. Частинами третьою, четвертою вказаної статті встановлено, що тендерна документація може містити також і іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Тобто замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону №922-VIII. Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи саме зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 закону «Про публічні закупівлі» та з дотриманням вимог чинного законодавства.
У пункті 3 Додатку 2 до тендерної документації замовником встановлено вимогу про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
За змістом тендерної документації, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору підтверджується довідкою, складеною згідно із зазначеною формою. До довідки необхідно надати аналогічний договір, а також акти приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в), довідки про вартість виконаних будівельних робіт (КБ-3), а також оригінал листа відгуку від контрагента, зазначеного в довідці про виконання аналогічного договору, із зазначенням реквізитів такого договору, інформації про належне виконання договору, інформації чи не було підрядником прострочено строки виконання робіт по договору, якщо було, то з якої причини.
Для підтвердження вимог зазначених у підпункті 5.3.3. пункту 5.3 частини 5 пункту 5 Розділ ІІІ у складі своєї тендерної пропозиції учасник ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» надав Довідку №16 від 12.07.2024, яка відповідає вимогам, викладених в Додатку 7 до тендерної документації, та скан копії листів відгуків від контрагентів зазначених у довідці, скан копії договорів та актів виконаних робіт.
З наданих ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» договорів №1/163/2023 від 02.06.2023 та №488 від 25.12.2023 вбачається, що предметом вказаних договорів є виконання робіт по об’єкту будівництва: «реконструкція виробничої будівлі АПК літ. «А» під Галузевий державний архів МВС України з адресою:м. Київ, вул. Волинська, 26».
Оскільки інформація щодо прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва є загальнодоступною та міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, тому Замовником в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва перевірено чи прийнятий в експлуатацію закінчений об’єкт будівництва: «реконструкція виробничої будівлі АПК літ. «А» під Галузевий державний архів МВС України з адресою:м. Київ, вул. Волинська, 26».
Згідно даних, які містяться в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва, наявна інформація про відповідність закінченого будівництвом вказаного вище об’єкта проектній документації та підтверджує його готовність до експлуатації, про що видано сертифікат №КВ 122240123795, тобто підтверджено про прийняття в експлуатацію закінченого об’єкту будівництва «реконструкція виробничої будівлі АПК літ. «А» під Галузевий державний архів МВС України з адресою:м. Київ, вул. Волинська, 26» (сертифікат №КВ 122240123795 додається).
Разом з тим, п. 10 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації передбачено, що Замовник не вимагає обов'язкового включення документів/витягів/свідоцтв до складу тендерної пропозиції Учасника у разі, якщо така інформація є публічною, оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
З огляду на зазначене, вимоги пункту 5.3 частини 5 пункту 5 Розділ ІІІ до тендерної документації ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» виконані.
Верховний Суд у справі № 260/1668/22 від 14.03.2024 звертає увагу на те, що у цьому випадку ключовим є встановлення факту виконання договору про закупівлю робіт.
Необхідно зазначити, що надані ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» документи підтверджують виконання договорів про закупівлю робіт про, що свідчить звіт про виконання зазначених договорів про закупівлю, акти виконаних робіт довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (КБ-3), лист - відгук, довідка про підтвердження наявності у ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів.
Вимоги зазначені у підпункті 5.3.3. пункту 5.3 частини 5 пункту 5 Розділ ІІІ тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію повинні виконувати учасниками торгів в повному обсязі, однак, саме у цьому випадку не можна вважати, що ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА», як учасником торгів не підтверджено факту виконання договору про закупівлю робіт. Аналогічний висновок викладений у постанові Верховного Суду від 14.03.2024 у справі № 260/1668/22.
Таким чином, зазначене у висновку контролюючим органом порушення є не обґрунтованим, адже ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» надав докази своєї здатності виконати умови тендеру та відповідати критеріям, встановленим у тендерній документації, а не надання ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» сертифіката про прийняття в експлуатацію закінченого об’єкту будівництва «реконструкція виробничої будівлі АПК літ. «А» під Галузевий державний архів МВС України з адресою: м. Київ, вул. Волинська, 26», який є загальнодоступним (сертифікат №КВ 122240123795) та міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним не дає можливості стверджувати, що надані аналогічні договори про закупівлю робіт не були виконані в повному обсязі (за умови наявності актів виконаних робіт).
Вважаємо, що представлені ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» у складі пропозиції документи на виконання вимог підпункті 5.3.3. пункту 5.3 частини 5 пункту 5 Розділ ІІІ тендерної документації є достатніми для того, щоб підтвердити досвід виконання аналогічного договору за предметом закупівлі . Відповідно, у замовника закупівлі були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» .
Отже, твердження у Висновку про порушення Замовником вимог пункту Закону № 922-VIII є безпідставними, адже викладені обставини є не обґрунтованим, незважаючи на те, що в зобов`язальній частині висновку йдеться мова саме про усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, що вочевидь є непропорційним та неспівмірним.
2. Щодо не зазначення у Договірній ціні наданій ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» у складі тендерної пропозиції відповідно до Форми договірної ціни, згідно Настанови з визначення вартості будівництва затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями), передбачено графу необхідну до заповнення, а саме: «Визначена згідно з……» відсутня зазначена вище інформація, чим не дотримано вимоги Настанови № 281 та пункту 6 Розділу ІІІ до ТД.
Скаржник зазначає, що відповідно до п. 6 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції до ТД передбачено, договірна ціна складається відповідно до розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями).
Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником тендерній документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
- договірною ціною;
- зведеним кошторисним розрахунком;
- пояснювальною запискою;
- локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумковою відомістю ресурсів;
- проектом календарного графіку виконання робіт
Договірна ціна складається відповідно до розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями).
ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» у складі пропозиції надало Договірну ціну (файл «102_ДЦ_ДЦ.pdf»), в якій не зазначено на підставі чого визначена.
Відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 затверджено кошторисні норми України у будівництві, що додаються.
Кошторисні норми України у будівництві:
1. Настанова з визначення вартості будівництва;
2. Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво.
Додатком 30 до Настанови (пункт 5.2) передбачено, зокрема:
Замовник __________
(назва організації)
Підрядник_______
Вид договірної ціни ______
Визначена згідно з.
ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» у складі пропозиції договірна ціна не зазначено "Визначена згідно з", що не відповідає до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерство розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281.
При детальному розгляді кошторисної документації переможця торгів, виявлено, що всі розрахунки були виконані з дотриманням вимог Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Міністерством розвитку громад та територій України. Особливо це стосується пункту 5.1 цієї Настанови, який вимагає, щоб ціна пропозиції розраховувалася на основі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для реалізації проектних рішень, і включала в себе всі прямі та загальновиробничі витрати, прибуток та інші складові, передбачені Настановою.
Настанова з додатками оприлюднена на сайті Міністерства розвитку громад та територій України за посиланням: https://www.minregion.gov.ua/napryamki-diyalnosti/building/pricing/koshtorysni-normy-ukrayiny/koshtorysni-normy-ukrayiny-z-vyznachennya-vartosti-budivnycztva/koshtorysni-normy-ukrayiny-nastanova-z-vyznachennya-vartosti-budivnycztva/
Окрім того, в Настанові та в її додатках 30 та 31, де визначено форму договірної ціни, не міститься вимоги про обов'язкове зазначення в документі "Договірна ціна" посилання на конкретний нормативний документ, на основі якого вона була розрахована. Відповідно до Настанови, головним є те, щоб розрахунок договірної ціни був здійснений на підставі актуальних норм та поточних цін на ресурси, а також щоб він відображав реальну вартість будівельних робіт.
ДО УВАГИ! Міністерство розвитку громад та територій України наказом від 01.11.2021 № 281 (далі – наказ № 281) затвердило кошторисні норми в Україні у будівництві, а саме Настанову з визначення вартості будівництва та Настанову з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво.
Також наказом № 281 були визнані такими, що втратили чинність, ряд державних стандартів України, серед яких – ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва».
Пунктом 1.1 Настанови з визначення вартості будівництва встановлено, що ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво).
Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти).
Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором.
У свою чергу, у пункті 1.2 Настанови з визначення вартості будівництва наведено визначення термінів, що вживаються у вказаній Настанові, і з-поміж них – поняття «будівельні роботи». Так, до будівельних робіт належать будівельні, монтажні, ремонтно-будівельні, реставраційно-відновлювальні та пусконалагоджувальні роботи.
Відповідно до Єдиного реєстру державної електронної системи у сфері будівництва на момент проведення процедури закупівлі для визначення вартості будівництва в Україні зареєстрована Настанова з визначення вартості будівництва, що затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України наказом від 01.11.2021 № 281. Інших нормативних документів для визначення вартості будівництва у реєстрі не зазначено.
Отже, при закупівлі капітального ремонту будівель, споруд тощо із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії замовники та підрядники мають в обов’язковому порядку застосовувати кошторисні норми, затверджені наказом № 281, якою визначена форма договірної ціни, що е міститься вимоги про обов'язкове зазначення в документі "Договірна ціна" посилання на конкретний нормативний документ, на основі якого вона була розрахована.
Таким чином, з огляду на зазначене, відсутність в документі «Договірна ціна» посилання на конкретний нормативний документ не може вважатися невідповідністю технічним, якісним чи кількісним характеристикам предмету закупівлі, оскільки вся цінова пропозиція переможця була виконана з дотриманням вимог Настанови № 281 та тендерної документації.
3. Щодо невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації звертаємо увагу на наступне.
У висновку зазначено, що у кошторисній документації, наданій ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» у складі тендерної пропозиції, зокрема, договірній ціні у розділі 6 «Відомість ресурсів» (файл: «102_ДЦ_ДЦ.pdf»), яка сформована з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу - 173,33 люд. год.
Середньомісячної тривалості робочого часу на 2024 рік з урахуванням продовження військового стану до 11 серпня 2024 року, тобто чинні на момент подання тендерної пропозиції, прийнято - 172,33 годин.
Враховуючи вищезазначене, договірна ціна (файл: «102_ДЦ_ДЦ.pdf») надана ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» у складі тендерної пропозиції складена/визначена не у відповідності до чинних показників, на момент складання кошторисної документації, що безпосередньо впливає на підсумкові вартісні показники договірної ціни в розрізі нарахування витрат на заробітну плату та тривалість будівельних робіт.
Разом з тим, відповідно до ст. 6 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» нормальна тривалість робочого часу у період дії воєнного стану може бути збільшена до 60 годин на тиждень для працівників, зайнятих на об’єктах критичної інфраструктури (в оборонній сфері, сфері забезпечення життєдіяльності населення тощо). У період дії воєнного стану не застосовуються норми статті 53, частини першої статті 65, частин третьої - п’ятої статті 67, статей 71, 73, 78-1 Кодексу законів про працю України та частини другої статті 5 Закону України "Про відпустки".
Тобто, договірна ціна (файл: «102_ДЦ_ДЦ.pdf») надана ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» у складі тендерної пропозиції складена/визначена у відповідності до середньооблікової тривалості робочого часу на ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» на момент її складання.
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Переможця відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Окрім того, відповідно до розрахунку розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати, яка враховується при визначенні вартості будівництва на підставі даних Учасника Реконструкція Фастівського академічного ліцею №9 Фастівської міської ради Київської області за адресою: вул. Шевченка,51, м. Фастів, Київської області при середньомiсячнiй нормi тривалостi робочого часу 172,33 люд.год. вартість робіт становитиме 41 763,51472 тис. грн. , а не як визначено у договорі KV07_08 від 06.09.2024 – 41715,18810 тис.грн. при застосуванні розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати 173,33 люд.год.
Визначена в договорі KV07_08 від 06.09.2024, укладеному з ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» ціна є майже на 1783,0079 тис.грн. менше від очікуваної вартості закупівлі (43 498, 19600 тис.грн. - 41715,18810 тис.грн.).
В разі застосування наведеної ДАСУ тривалості середньооблікового робочого часу в 2024 році - 172,33 люд.год. на місяць, договірна ціна мала б становити 41 763,51472 тис.грн., що на 48,32662 тис.грн вище від договірної ціни вказаної у договорі KV07_08 від 06.09.2024.
Як вже зазначене вище, у висновку ДАСУ про результати моніторингу закупівлі відсутнє посилання на неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується та є неспівмірним із вимогою ДАСУ про припинення зобов’язань за договором.
Необхідно зазначити, що припинення зобов’язань за договором не є можливим, так як на об’єкті Підрядником вже розпочато виконання робіт за договором підрядник проти припинення зобов’язань в односторонньою порядку, як наслідок відміна закупівлі спричинить до порушення конституційного права на освіту, зупинення роботи у навчальному закладі Фастівської міської територіальної громади, що складає майже 1,5 тис. дітей.
Відповідно до частин 1-3 статті 3 Закону України 'Про освіту' від 05.09.2017 № 2145-19, кожен має право на якісну та доступну освіту. Право на освіту включає право здобувати освіту впродовж усього життя, право на доступність освіти, право на безоплатну освіту у випадках і порядку, визначених Конституцією та законами України.
В Україні створюються рівні умови доступу до освіти. Ніхто не може бути обмежений у праві на здобуття освіти. Право на освіту гарантується незалежно від віку, статі, раси, стану здоров’я, інвалідності, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, кольору шкіри, місця проживання, мови спілкування, походження, соціального і майнового стану, наявності судимості, а також інших обставин та ознак.
Право особи на освіту може реалізовуватися шляхом її здобуття на різних рівнях освіти, у різних формах і різних видів, у тому числі шляхом здобуття дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти та освіти дорослих.
Крім того, відповідно до положень статті 53 Конституції України, кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов'язковою.
Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам.
Необхідно зазначити, що припинення зобов’язань за договором KV07_08 від 06.09.2024, а саме не виконання робіт з Реконструкції Фастівського академічного ліцею №9 Фастівської міської ради Київської області за адресою: вул. Шевченка,51, м. Фастів, Київської області призведе до порушення конституційних прав мешканців територіальної громади міста Фастова, зокрема права на освіту, унеможливить проведення безпечного навчання майже 1,5 тис. учнів.
У разі застосування санкцій за порушення вимог чинного законодавства України, зокрема, якщо законом передбачаються мінімальні та максимальні розміри санкцій, враховується принцип пропорційності порушення і покарання (ч.2 ст.12 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»).
При цьому захід реагування у вигляді припинення зобов’язань за договором є крайнім заходом.
Водночас спосіб усунення виявлених під час моніторингу закупівлі недоліків та порушень має бути пропорційним виявленим недолікам. При цьому має враховуватися принцип співмірності наслідків такого реагування тим порушенням, які виявлені та ризиків, які вони утворюють, а також дотримання справедливого балансу між інтересами суб`єктів господарювання, безпосередніх отримувачів придбаних послуг і публічними інтересами.
Враховуючи наведене, просимо скасувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі щодо закупівлі № UA-2024-06-26-003672-a «Реконструкція Фастівського академічного ліцею №9 Фастівської міської ради Київської області за адресою: вул. Шевченка,51, м. Фастів, Київської області (ДК021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація).
Управління освіти виконавчого комітету Фастівської міської ради Київської області не погоджується з зазначеним висновком та залишає за собою право оскаржити його в судовому порядку відповідно до приписів ч.10 ст.8 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Всі необхідні документи для розгляду даного заперечення наявні в електронній системі закупівель по цій процедурі.
Разом з тим, додаємо наступні документи.
1. Копія пояснювальна записка на 2 арк.
2. Копія зведений кошторисний розрахунок на 2 арк.
Дата публікації:
09.12.2024 15:38
Дата відкриття провадження:
13.01.2025 00:00
Номер відкриття провадження:
П/320/60756/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
f32f55e3587f4e5dabfab0208703262a
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
07.11.2024 09:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Реконструкція Фастівського академічного ліцею №9 Фастівської міської ради Київської області за адресою: вул. Шевченка,51, м. Фастів, Київської області», за кодом ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-06-26-003672-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, постала потреба у отриманні пояснень/ інформації/ документів.
1. Надати інформацію та долучити відповідні документи, на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та його очікувану вартість?
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
ffe2d2210b194ef396f6dec5aa7b45af
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
11.11.2024 15:10
Опис:
На запит про надання пояснень, що надійшов у процесі здійснення моніторингу процедури закупівлі : «Реконструкція Фастівського академічного ліцею №9 Фастівської міської ради Київської області за адресою: вул. Шевченка,51, м. Фастів, Київської області», за кодом ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-06-26-003672-a) повідомляємо наступне.
Для проведення процедури закупівлі – відкриті торги технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а також його очікувану вартість визначено на підставі даних проєктної документації , а саме: експертного висновку (позитивного) щодо розгляду проектної документації на будівництво в частині міцності, надійності та довговічності об’єкта будівництва та її кошторисної частини від 22.12.2023 № КО-12-23/01, зведеного кошторисного розрахунку, загальної пояснювальної записки Робочого проєкту. (Додається).
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено на веб сайті управління освіти виконавчого комітету Фастівської міської ради http://fastiv-osvita.edukit.kiev.ua/prozoristj_ta_informacijna_vidkritistj/publichni_zakupivli/2024/
Номер:
d239a175c4324c6d84ae4ebc0f0155a5
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
21.11.2024 16:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі постала потреба у отриманні додаткових пояснень/інформації/документів.
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником визначено відповідність тендерної пропозиції ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 35677984) вимогам зазначеним у підпункті 1 пункту 5.2.1 частини 5.2. пункту 5 Розділу ІІІ до тендерної документації, в частині підтвердження повної вищої освіти відповідного напряму підготовки та стажу роботи за професією керівників нижчого рівня відповідного професійного спрямування: для магістра - не менше 2 років або для спеціаліста - не менше 3 років для особи, що здійснює загальне керівництво будівництвом (директор або заступник директора тощо)?
3. Яким чином та на підставі яких документів Замовником визначено відповідність тендерної пропозиції ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 35677984) вимогам зазначеним у підпункті 2 пункту 5.2.1 частини 5.2. пункту 5 Розділу ІІІ до тендерної документації, в частині підтвердження щодо стажу роботи за професією керівників нижчого рівня відповідного професійного спрямування: для магістра - не менше 2 років або для спеціаліста - не менше 3 років для головного інженера?
4. Яким чином та на підставі яких документів Замовником визначено відповідність тендерної пропозиції ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 35677984) вимогам зазначеним у підпункті 3 пункту 5.2.1 частини 5.2. пункту 5 Розділу ІІІ до тендерної документації, в частині щодо стажу роботи за професією керівників нижчого рівня відповідного професійного спрямування: для магістра - не менше 2 років або для спеціаліста - не менше 3 років для виконавця робіт (Виконробу)?
5. Яким чином та на підставі яких документів Замовником визначено відповідність тендерної пропозиції ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 35677984) вимогам зазначеним у підпункті 4 пункту 5.2.1 частини 5.2. пункту 5 Розділу ІІІ до тендерної документації, в частині підтвердження повної вищої освіти відповідного напряму підготовки та стажу роботи за професією інженера з комплектації обладнання та матеріалів I категорії для магістра — без вимог до стажу роботи та/або для спеціаліста — стаж роботи за професією інженера з комплектації обладнання та матеріалів II категорії не менше 2 років або для бакалавра — не менше 3 років для інженера з комплектації обладнання та матеріалів I категорії?
6. Яким чином та на підставі яких документів Замовником визначено відповідність тендерної пропозиції ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 35677984) вимогам зазначеним у підпункті 5.3.3. пункту 5.3 частини 5 пункту 5 Розділ ІІІ до тендерної документації, в частині належного виконання аналогічних договорів договору, та з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва
7. Яким чином та на підставі яких документів Замовником визначено відповідність тендерної пропозиції ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 35677984) вимогам зазначеним у підпункті 10 пункту 1 Розділу ІІІ щодо повноти документу, який посвідчує особу яку уповноважено підписувати договір про закупівлю, зокрема наявності сторінки із зазначенням реєстрації місця проживання, для паспорта громадянина України, оформленого у вигляді книжечки?
Номер:
12fc5b3fa28d4cf2bcc591ab8f2cbf11
Назва:
Відповідь на запит про надання інформації
Дата опублікування:
26.11.2024 19:17
Опис:
У відповідь на Ваш запит управління освіти виконавчого комітету Фастівської міської ради повідомляє наступне.
Абзацом 1 частини 3 статті 22, частиною 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що замовники не мають права вимагати в тендерній документації, а учасники не повинні подавати в тендерній пропозиції документи, що не передбачені законодавством.
Тендерною документацією Замовника передбачено, що на підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник процедури закупівлі надає Довідку за формою в Додатку 6 цієї документації, яка містить інформацію про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, із зазначенням посади, досвіду роботи в цілому (років), освіти і спеціальності/кваліфікації працівників. На підтвердження інформації про наявність в Учасника працівників, які будуть задіяні у Учасника під час виконання договору, йому необхідно у складі тендерної пропозиції надати копії трудових книжок або наказів про призначення на посаду, копії наказів про сумісництво, або копії цивільно-правових угод, або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин Учасника з відповідними працівниками, зазначеними в Довідці за формою Додатку 6 цієї документації.
Тобто, на підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасник процедури закупівлі надає ЛИШЕ Довідку за формою в Додатку 6, а на підтвердження інформації про наявність в Учасника працівників, які будуть задіяні у Учасника під час виконання договору надає трудові книжки АБО накази про призначення на посаду, копії накази про сумісництво, АБО копії цивільно-правових угод, АБО інших документів, які підтверджують ВИКЛЮЧНО наявність правовідносин Учасника з відповідними працівниками.
Інші документи на підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, зокрема документи щодо освіти його працівників, надання учасником закупівель в тендерній документації не вимагається.
Саме Учасник закупівлі надає Довідку за формою в Додатку 6 тендерної документації, яка містить інформацію про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, із зазначенням посади, досвіду роботи в цілому (років), освіти і спеціальності/кваліфікації працівників. Такий Учасник несе відповідальність за достовірність зазначених в довідці даних.
Тому, як передбачено п.5.2 пункту 5 Розділу ІІІ до тендерної документації, на підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, в тому числі наявність вказаної в п.5.2 пункту 5 Розділу ІІІ до тендерної документації відповідної освіти у працівників ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА», останнім надана довідка №13 від 12.07.2024 в якій відображена серед іншого інформація про вищу освіту працівників, які будуть задіяні у Учасника під час виконання договору, та їх стаж роботи. Вказана в довідці №13 від 12.07.2024 інформація в повному обсязі відповідає вимогам підпунктів 1-4 пункту 5.2.1 частини 5.2. пункту 5 Розділу ІІІ до тендерної документації, як щодо освіти, так і щодо стажу роботи за професією.
Також як передбачено тендерною документацією ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» надані документи, які підтверджують наявність правовідносин товариства з відповідними працівниками:
- рішення №30/08/2023 від 30.08.2023 та наказ №3 від 01.09.2023 про призначення директором ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» Євстратову Олену Анатоліївну
-цивільно-правовий договір №24/01 від 10.07.2024, укладений між ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» та Вознюк Сергієм Павловичем, на надання послуг головного інженера на об’єкті «Реконструкція Фастівського академічного ліцею №9 Фастівської міської ради Київської області: вул. Шевченка, 51, м. Фастів, Київської області»; разом з тим, ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» наданий диплом головного інженера та особи, яка здійснює загальне керівництво будівництвом Вознюк С.П., який вказаний в довідці №13 від 12.07.2024, з якого вбачається, що Вознюк С.П. отримав повну вищу освіту за спеціальністю «гірничі машини та комплекси» та здобула кваліфікацію гірничого інженера-механіка;
-наказ №2 від 01.06.2023 про прийняття на роботу за сумісництвом на посаду виконавця робіт Романенка Ігоря Борисовича; разом з тим, ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» наданий диплом виконавця робіт Романенка І.Б., який вказаний в довідці №13 від 12.07.2024, з якого вбачається, що Романенко І.Б. отримав повну вищу освіту за спеціальністю «промислове та цивільне будівництво»;
- цивільно-правовий договір №24/02 від 10.07.2024, укладений між ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» та Вознюк Оленою Сергієвною, на надання послуг інженера з комплектації й матеріалів на об’єкті «Реконструкція Фастівського академічного ліцею №9 Фастівської міської ради Київської області: вул. Шевченка, 51, м. Фастів, Київської області»; разом з тим, ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» наданий диплом інженера з комплектації матеріалів Воєвідко В.В., який вказаний в довідці №13 від 12.07.2024, з якого вбачається, що Воєвідко О.В. отримав повну вищу освіту за спеціальністю «економіка підприємства» та здобула кваліфікацію спеціаліста з економіки підприємства;
-цивільно-правовий договір №24/03 від 10.07.2024, укладений між ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» та Воєвідко Василем Василевичем, на надання послуг за фахом інженера з проектно-кошторисної роботи з будівництва; разом з тим, ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» наданий кваліфікаційний сертифікат від 12.01.2015 та диплом інженера з проектно-кошторисної роботи Воєвідко В.В., який вказаний в довідці №13 від 12.07.2024, з яких вбачається, що Воєвідко В.В. отримав повну вищу освіту за спеціальністю «промислове та цивільне будівництво», пройшов професійну атестацію категорія «інженер-проектувальник», роботи – інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації;
Тобто, ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» в повному обсязі надані документи, передбачені п. п.5.2 пункту 5 Розділу ІІІ до тендерної документації, зокрема довідка №13 від 12.07.2024 та вказані вище документи, які підтверджують наявність правовідносин ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» з відповідними працівниками, які будуть задіяні під час виконання договору. Більш того, ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» надані не визначені тендерною документацією документи про освіту вказаних осіб, які в повному обсязі підтверджують інформацію, відображену в довідці №13 від 12.07.2024.
Для підтвердження вимог зазначених у підпункті 5.3.3. пункту 5.3 частини 5 пункту 5 Розділ ІІІ у складі своєї тендерної пропозиції учасник ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» надав Довідку №16 від 12.07.2024, яка відповідає вимогам, викладених в Додатку 7 до тендерної документації, та скан копії листів відгуків від контрагентів зазначених у довідці, скан копії договорів та актів виконаних робіт.
З наданих ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» договорів №1/163/2023 від 02.06.2023 та №488 від 25.12.2023 вбачається, що предметом вказаних договорів є виконання робіт по об’єкту будівництва: «реконструкція виробничої будівлі АПК літ. «А» під Галузевий державний архів МВС України з адресою:м. Київ, вул. Волинська, 26».
Оскільки інформація щодо прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва є загальнодоступною та міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, тому Замовником в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва перевірено чи прийнятий в експлуатацію закінчений об’єкт будівництва: «реконструкція виробничої будівлі АПК літ. «А» під Галузевий державний архів МВС України з адресою:м. Київ, вул. Волинська, 26».
Згідно даних, які містяться в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва, наявна інформація про відповідність закінченого будівництвом вказаного вище об’єкта проектній документації та підтверджує його готовність до експлуатації, про що видано сертифікат №КВ 122240123795, тобто підтверджено про прийняття в експлуатацію закінченого об’єкту будівництва «реконструкція виробничої будівлі АПК літ. «А» під Галузевий державний архів МВС України з адресою:м. Київ, вул. Волинська, 26» (сертифікат №КВ 122240123795 додається).
Разом з тим, п. 10 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації передбачено, що Замовник не вимагає обов'язкового включення документів/витягів/свідоцтв до складу тендерної пропозиції Учасника у разі, якщо така інформація є публічною, оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
З огляду на зазначене, вимоги пункту 5.3 частини 5 пункту 5 Розділ ІІІ до тендерної документації ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» виконані.
Відповідно підпункту 1 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція учасника повинна складатися:
-з документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції - у разі, якщо учасником є юридична особа, то учасник надає документ, який підтверджує її повноваження (наказ про призначення керівника підприємства на посаду або протокол рішення власників чи акціонерів про призначення керівника або виписку з протоколу засновників про призначення директора, президента, голови правління і т. п. або довіреність керівника учасника, яка засвідчує повноваження уповноваженої особи на підпис тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю, або інше);
- у разі, якщо учасником є фізична особа, то учасник надає копію паспорта (сторінки 1-2 та сторінки 3-6 за наявності записів, сторінку із зазначенням реєстрації місця проживання, для паспорта громадянина України, оформленого у вигляді книжечки, або дві сторони для паспорта громадянина України у формі картки, що містить безконтактний електронний носій), а якщо підписувати тендерну пропозицію та/або договір про закупівлю буде особа, яка була уповноважена фізичною особою учасником, необхідно додатково надати нотаріально посвідчену довіреність, яка засвідчує повноваження уповноваженої особи на підпис тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю, а також копію паспорта (сторінки 1-2 та сторінки 3-6 за наявності записів, сторінку із зазначенням реєстрації місця проживання, для паспорта громадянина України, оформленого у вигляді книжечки, або дві сторони для паспорта громадянина України у формі картки, що містить безконтактний електронний носій) такої уповноваженої особи.
Тобто, у разі, якщо учасником є юридична особа, то учасник надає документ, який підтверджує її повноваження, а в разі, якщо учасником є фізична особа, то учасник надає копію паспорта.
Враховуючи, що учасником є юридична особа, тому ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» надано документи на підтвердження повноважень керівника, зокрема рішення №30/08/2023 від 30.08.2023 та наказ №3 від 01.09.2023 про призначення директором ТОВ «КОНТЕК УКРАЇНА» Євстратову Олену Анатоліївну, як передбачено підпунктом 1 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна. Надання інших документів на підтвердження повноважень керівника, зокрема всіх аркушів паспорта, по змісту тендерної документації не вимагається.