-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Влаштування кільцевої розв’язки на перетині вул.Кропивницької та вул.Шевченка в смт. Східниця Львівської області (капітальний ремонт)
Торги відмінено
15 562 998.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 155 629.98 UAH
мін. крок: 1% або 155 629.98 UAH
Номер:
04683ea8db364b70841432aa8cc307cc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-09-18-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.09.2024 00:00
Період моніторингу:
18.09.2024 16:16 - 10.10.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
18.09.2024 № 198
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, а також доручення Державної аудиторської служби України від 17.09.2024 №003100-18/11568-2024.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 18.09.2024 № 198.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 15. UA-2024-06-18-012540-a, 18.06.2024. Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 54 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання виконання Замовником рішень Органу оскарження встановлено порушення частини двадцять другої статті 18 Закону та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 внаслідок несвоєчасного виконання рішення Органу оскарження.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178 – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 09 жовтня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу житлово-комунального господарства, комунальної власності, транспорту та благоустрою Східницької селищної ради (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-06-18-015287-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; оприлюднені звернення за роз’ясненнями щодо процедури закупівлі та відповіді Замовника на такі звернення; опубліковану інформацію щодо оскарження вимог тендерної документації та прийняття Органом оскарження рішень за результатами розгляду скарг (рішення від 06.08.2024 №13328-р/пк-пз та від 14.08.2024 №13791-р/пк-пз); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 18.09.2024, опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
З врахуванням скарг щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі та прийняття Органом оскарження відповідних рішень за результатами розгляду таких скарг, моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 54 Особливостей №1178 фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення), а замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель.
Моніторингом інформації в електронній системі закупівель встановлено, що 02.08.2024 та 12.09.2024 за процедурою закупівлі UA-2024-06-18-012540-a опубліковано звернення до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, проте відповіді на них запиту Замовником не оприлюднено, чим порушено вимоги пункту 54 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
На запит Західного офісу Держаудитслужби щодо причин ненадання відповідей на звернення Замовником у наданому під час моніторингу поясненні вказано, що відповідь необхідно було надати протягом трьох днів, з яких два: 03-04.08.2024 – вихідні дні, тобто, останній день надання відповіді – 05.08.2024, а також що з 01.08.2024 уповноважена особа Замовника перебувала на лікарняному (на стаціонарному лікуванні), а в.о.уповноваженої особи (керівник Замовника) не побачив запитання, оскільки 05.08.2024 брав участь у виробничій нараді в с. Рибник Східницької ТГ.
Крім того, щодо ненадання відповіді на запит від 12.09.2024 Замовник у наданому поясненні повідомив, що кінцевий термін надання відповіді – 15.08.2024, тобто, з трьох днів, протягом яких необхідно було надати відповідь, два: 14-15.08.2024 – вихідні дні, уповноважена особа Замовника в цей час перебувала у відпустці (наказ №11-к від 26.08.2024), а в.о.уповноваженої особи (керівник Замовника) не побачив запитання, оскільки 13.09.2024 мав робочу поїздку по населених пунктах ТГ.
Однак, викладена у поясненні Замовника інформація не спростовує допущення порушення ним норм пункту 54 Особливостей №1178 внаслідок ненадання відповідей на відповідні звернення та неоприлюднення їх в електронній системі закупівель.
Згідно з нормами пункту 50 Особливостей №1178 замовник відміняє відкриті торги у разі, зокрема, неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Слід зазначити, що під час моніторингу Замовником прийнято рішення (протокольне рішення уповноваженої особи від 18.09.2024) про відміну процедури закупівлі UA-2024-06-18-012540-a через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (із зазначенням у протокольному рішенні уповноваженої особи про порушення Замовником пункту 54 Особливостей №1178).
Також, моніторингом встановлено, що в електронній системі закупівель за досліджуваною процедурою оприлюднено рішення Органу оскарження від 10.07.2024 №11933-р/пк-пз, у якому зобов’язано Замовника внести зміни до тендерної документації, зокрема: стосовно вимог пункту 6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» щодо необхідності обстеження учасниками об’єкту будівництва та складання акту обстеження, пункту 1.1.1. Додатку 1 тендерної документації щодо наявності в учасника транспортних засобів (машии, механізмів) у кількості, не менше ніж зазначено в таблиці додатку, вимог пункту 1.1.2. Додатку 1 тендерної документації щодо підтвердження наявності асфальтобетонного заводу, а також вимог пункту 1.3. Додатку 1 тендерної документації щодо підтвердження наявносі досвіду виконання аналогічного договору.
За нормами частини двадцять другої статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації Замовником 02.08.2024 внесено зміни до тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі та викладено її в новій редакції, проте не виключено вимогу щодо необхідності обстеження учасниками об’єкту будівництва та складання акту обстеження (пункт 6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»).
З врахуванням наведеного, за результатами розгляду скарги (скарга від 03.08.2024 №UA-2024-06-18-012540-a.c2) Органом оскарження прийнято рішення від 14.08.2024 №13791-р/пк-пз, у якому зазначено, що Замовником, на порушення вимог частини двадцять другої статті 18 Закону, не виконано рішення від 10.07.2024 №11933-р/пк-пз, та зобов’язано Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Відповідно до інформації в електронній системі закупівель Замовником виконано рішення від 10.07.2024 №11933-р/пк-пз та внесено 11.09.2024 зміни до тендерної документації (оприлюднено 11.09.2024), зокрема виключено вимогу щодо необхідності обстеження учасниками об’єкту будівництва та складання акту обстеження.
З врахуванням вищенаведеного, рішення Органу оскарження від 10.07.2024 №11933-р/пк-пз Замовником виконано в повному обсязі з порушенням строку, визначеного частиною двадцять другою статті 18 Закону (пізніше 30 днів з дня його прийняття Органом оскарження).
У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що рішення від 10.07.2024 №11933/р/пк-пз не містило прямої вказівки щодо вилучення зазначеної вимоги, оскільки скаржник скаржився, що «Вимога про відвідування об’єкта і складання акту обстеження, який має бути завірений представником Замовника штучно обмежує коло учасників, які можуть взяти участь в закупівлі, оскільки за наявності такої вимоги участь в закупівлі ставиться в залежність від волі Замовника – підпише Замовник акт обстеження чи не підпише».
Однак, аналізом рішення Органу оскарження від 10.07.2024 №11933/р/пк-пз встановлено, що у розділі «Постановила» цього рішення зазначено зобов’язання Замовнику внести зміни до тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення, а у у мотивувальній частині рішення від 10.07.2024 №11933/р/пк-пз стосовно вимоги пункту 6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» щодо необхідності обстеження учасниками об’єкту будівництва та складання акту обстеження Органом оскарження зазначено, що дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації вимог до учасника в період звернення за роз’ясненнями відвідати об’єкт і скласти акт обстеження, який завіряється представниками Замовника та учасника, сканована копія якого є підтвердженням ознайомлення з вимогами Додатку 3 і надається в складі тендерної пропозиції, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Таким чином, на порушення вимог частини двадцять другої статті 18 Закону та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником рішення Органу оскарження від 10.07.2024 №11933-р/пк-пз виконано несвоєчасно (пізніше 30 днів з дня його прийняття Органом оскарження).
Період усунення порушень:
09.10.2024 17:15 - 24.10.2024 00:00
Дата публікації висновку:
09.10.2024 17:15
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Торги відмінено
Дата публікації:
23.10.2024 09:29
Запити/Пояснення
Номер:
3e5064166d1e442281f45a96ee960909
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
23.09.2024 11:28
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.09.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2024-06-18-012540-a, яка проводилась Відділом житлово-комунального господарства, комунальної власності, транспорту та благоустрою Східницької селищної ради (далі – Замовник) виникла необхідність в отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі?
2. Надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 54 Особливостей №1178 фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення). Усі звернення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель.
Моніторингом інформації в електронній системі закупівель встановлено, що 02.08.2024 та 12.09.2024 за процедурою UA-2024-06-18-012540-a опубліковано запитання до процедури, проте відповіді на них станом на день запиту Замовником не оприлюднено.
Враховуючи зазначено, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. З яких причин Замовником не надано відповідь на запитання до процедури 02.08.2024 та 12.09.2024?
Моніторингом встановлено, що в електронній системі закупівель за процедурою UA-2024-06-18-012540-a оприлюднено рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Комісія) від 10.07.2024 №№11933-р/пк-пз, згідно з яким зобов’язано Замовника внести зміни до тендерної документації, зокрема щодо необхідності обстеження учасниками об’єкту будівництва та складання акту обстеження.
Згідно інформації в електронній системі закупівель за процедурою UA-2024-06-18-012540-a Замовником 02.08.2024 внесено зміни в тендерну документацію та викладено її в новій редакції, проте не виключено вимогу щодо необхідності обстеження учасниками об’єкту будівництва та складання акту обстеження.
Відповідно до пункту 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Враховуючи зазначено, прошу надати пояснення з наступного питання:
4) Чи оскаржувалось рішення Комісії від 10.07.2024 №№11933-р/пк-пз (із додаванням документального підтвердження) та, якщо не оскаржувалось, чому Замовником його не виконано?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
b5fd960095724292a513d84297fc4459
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
26.09.2024 16:12
Опис:
У відповідь на запит про надання пояснень щодо закупівлі UA-2024-06-18-012540-a від 23.09.2024 повідомляємо наступне.
1.Щодо обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на підставі кошторисної документації, складеної відповідно до вимог Кошторисних норм України, та затвердженого Експертного звіту щодо розгляду проектної документації за робочим проектом «Влаштування кільцевої розв’язки на перетині вул.Кропивницької та вул.Шевченка в смт.Східниця Львівської області (капітальний ремонт)», експертний звіт №04-04/122 від 10.05.2024, виданий ТзОВ «Вест буд експертиза»
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі складені відповідно до проектно-кошторисної документації за робочим проектом: «Влаштування кільцевої розв’язки на перетині вул.Кропивницької та вул.Шевченка в смт.Східниця Львівської області (капітальний ремонт)», розробленої ТзОВ «НДІ «Дорожнє та цивільне проектування»
2. Посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі :
https://skhidnytsia-rada.gov.ua/2024/06/20/obgruntuvannya-tehnichnyh-ta-yakisnyh-harakterystyk-predmeta-zakupivli-rozmiru-byudzhetnogo-pryznachennya-ochikuvanoyi-vartosti-predmeta-zakupivli-26/
3. Причини ненадання відповіді на запитання до процедури 02.08.2024 та 12.09.2024
Відповідно до п.54 Особливостей Замовник повинен протягом трьох днів з дня оприлюднення звернення за роз'ясненнями надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель.
02.08.2024 о 18:02 в системі оприлюднено запитання до процедури. Замовник повинен був надати відповідь протягом трьох днів, з яких два - 03-04.08.2024 – це вихідні дні. Тобто, останній день надання відповіді – 05.08.2024. З 1.08.2024 уповноважена особа відділу житлово-комунального господарства, комунальної власності, транспорту та благоустрою Східницької селищної ради перебувала на лікарняному (на стаціонарному лікуванні, номер ЛН 13175127-2024637855-2). В.о.уповноваженої особи, начальник відділу житлово-комунального господарства, комунальної власності, транспорту та благоустрою Східницької селищної ради не побачив запитання, оскільки 05.08.2024 брав участь у виробничій нараді щодо стану виконання робіт на об’єкті «Руслорегулюючі, руслоочисні та берегозакріплюючі роботи на річці Рибничанка в селі Рибник в районі автомобільного моста на автомобільній дорозі Рибник - Довге Гірське» в с.Рибник Східницької ТГ.
12.09.2024 о 16:42 в системі оприлюднено наступне запитання до процедури. Кінцевий термін надання відповіді – 15.08.2024, тобто, з трьох днів, протягом яких замовник повинен був
надати відповідь, два – 14-15.08.2024 – вихідні дні. Уповноважена особа відділу житлово-комунального господарства, комунальної власності, транспорту та благоустрою Східницької селищної ради в цей час перебувала у відпустці (наказ №11-к від 26.08.2024). В.о.уповноваженої особи, начальник відділу житлово-комунального господарства, комунальної власності, транспорту та благоустрою Східницької селищної ради не побачив запитання, оскільки 13.09.2024 мав робочу поїздку по населених пунктах ТГ з метою обстеження об’єктів житлово-комунального господарства ТГ щодо стану підготовки до осінньо-зимового/ опалювального періоду 2024/25рр..
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовником відмінено відкриті торги через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
4. Щодо виконання рішення Комісії від 10.07.2024 №11933/р/пк-пз
Рішення Комісії від 10.07.2024 №11933/р/пк-пз не оскаржувалося. Зазначене рішення не містило прямої вказівки щодо вилучення зазначеної вимоги, оскільки скаржник скаржився, що «Вимога про відвідування об’єкта і складання акту обстеження, який має бути завірений представником Замовника штучно обмежує коло учасників, які можуть взяти участь в закупівлі, оскільки за наявності такої вимоги участь в закупівлі ставиться в залежність від волі Замовника – підпише Замовник акт обстеження чи не підпише.
При цьому звертаю увагу Комісії, що не підписати акт обстеження Замовник може як з суб’єктивних міркувань так і за наявності об’єктивних обставин (відрядження, лікарняне, тощо), що безумовно вказує на дискримінаційний характер цієї вимоги Замовника.
Окрім цього, отримання такого акту обстеження обмежено періодом процедури закупівлі «період звернення за роз’ясненнями».
У рішенні Комісії зазначено, що «Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині».
Зважаючи на вищевказане, замовником було внесено відповідні зміни до тендерної документації в цій частині, а саме:
«Для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції учасники повинні до кінцевого терміну подання пропозицій в період звернення за роз’ясненнями відвідати об’єкт і скласти акт обстеження, який завіряється представниками Замовника та Учасника, сканована копія якого є підтвердженням ознайомлення з вимогами Додатку 3 і надається в складі тендерної пропозиції. При зверненні від зацікавлених учасників щодо обстеження об’єкта та підписання акту обстеження замовник гарантує підписання акту обстеження в термін, визначений тендерною документацією.»
Тобто, термін обстеження об’єкта та складання акту продовжено до кінцевого терміну подання пропозицій та замовником гарантовано підписання акту обстеження. Відповідно, кінцевий строк подання тендерних пропозицій продовжено до 05 серпня 2024 року.
Надаємо наступні документи, на підставі яких здійснено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі, визначено його очікувану вартість, та документи щодо внесення змін до тендерної документації відповідно рішення Комісії та щодо відміни торгів через неможливість усунення порушень у сфері публічних закупівель:
1.Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва
2. Експертний звіт №04-04/122 від 10.05.2024, виданий ТзОВ «Вест буд експертиза»
3. Рішення Східницької селищної ради №1696 від 10.05.2024
4. Відомість об’ємів робіт
5. Тендерна документація (зі змінами від 02.08.2024)
6. Протокол про відміну відкритих торгів від 18.09.2024