-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Дрова паливні ( хвойних порід)
Завершена
2 760 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 41 400.00 UAH
мін. крок: 1.5% або 41 400.00 UAH
Номер:
0a51f14f135d4a29a8203e64a03ccc4b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-09-02-000054
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.09.2024 00:00
Період моніторингу:
03.09.2024 12:01 - 25.09.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
02.09.2024
№ 62-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених ЗакономУкраїни «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 02.09.2024 № 62-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
5. UA-2024-06-18-011623-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог пункту 41 Постанови № 710.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Судома Сергій Олександрович установлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерної пропозицій учасника ФОП Нестеренко Ігор Миколайович, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до дисциплінарної або матеріальної відповідальності осіб, якими допущені порушення норм пункту 43 Особливостей та пункту 41 Постанови № 710, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 вересня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Відділу освіти Попільнянської селищної ради (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 18.06.2024 № 74, тендерна пропозиція учасника ФОП Нестеренко Ігор Миколайович, тендерна пропозиція переможця ФОП Судома Сергій Олександрович, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 01.07.2024 № 80, від 04.07.2024 № 83, від 18.07.2024 № 88, від 09.08.2024 № 89а та від 09.08.2024 № 90, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 03.07.2024, рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – комісія АМКУ) від 15.07.2024 року № 12159-р/пк-пз та від 05.08.2024 № 13255-р/пк-пз, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 09.08.2024, договір про закупівлю від 22.08.2024 № 26, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 09.09.2024.
Пунктом 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – Постанова № 710) визначено, що, зокрема, розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів повинні забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, а також оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Замовник є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівлі, від 04.09.2024, зокрема, щодо надання інформації щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовником в поясненні від 09.09.2024 зазначено, що «Закупівля була опублікована тільки на майданчику «Прозоро» надалі Замовником буде розміщуватись обґрунтування на власному веб-сайті, який донедавна, перебував на етапі розробки».
Таким чином, за результатами моніторингу встановлено, що на порушення вимог пункту 4¹ Постанови № 710 Замовник не оприлюднив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця ФОП Судома Сергій Олександрович не відповідала умовам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до пункту 5 розділу 6 тендерної документації від учасників вимагалося надати письмове погодження з умовами тендерної документації в частині вимог до забезпечення виконання договору.
Однак, в складі тендерної пропозицій учасника ФОП Судома Сергій Олександрович відсутнє письмове погодження з умовами тендерної документації в частині вимог до забезпечення виконання договору, чим не дотримано вимоги пункту 5 розділу 6 тендерної документації.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, Замовник 09.09.2024 надав наступне пояснення: «В складі документів тендерної пропозиції учасника ФОП Судома Сергій Олександрович документ « Згода з умовами тендерної документації в частині вимог до забезпечення виконання договору» відсутній. Але нормативно-правовими актами України наразі не передбачено документа« Згода з умовами тендерної документації в частині вимог до забезпечення виконання договору».
Таким чином, Замовник не заперечує виявлену невідповідність, а лише підтверджує відсутність в тендерній пропозиції учасника ФОП Судома Сергій Олександрович письмового погодження з умовами тендерної документації в частині вимог до забезпечення виконання договору, пояснюючи це тим, що чинними нормативно-правовими актами України не передбачено такого документа.
В свою чергу, не надання у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Судома Сергій Олександрович письмового погодження з умовами тендерної документації в частині вимог до забезпечення виконання договору, не призводить до зміни предмета закупівлі.
Разом з тим, відповідно до пункту 43 Особливостей передбачено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, у тому числі, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, не надання у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Судома Сергій Олександрович письмового погодження з умовами тендерної документації в частині вимог до забезпечення виконання договору, є невідповідністю, яка підлягала усуненню відповідно до пункту 43 Особливостей.
Враховуючи вищевикладене, Замовник на порушення норм пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ФОП Судома Сергій Олександрович у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
Слід відмітити, що моніторинг закупівлі щодо порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався.
Період усунення порушень:
13.09.2024 15:52 - 28.09.2024 00:00
Дата публікації висновку:
13.09.2024 15:52
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Згідно висновку ДАСУ фахівця з публічних закупівель притягнуто до матеріальної відповідальності
Дата публікації звіту:
18.09.2024 15:49
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionPublicDisclosure: Так
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом притягнення до матеріальної відповідальності винної особи.
Дата публікації:
18.09.2024 17:03
Запити/Пояснення
Номер:
ae0835d5ac964cf0b1702a8a2b3ddff8
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
04.09.2024 12:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.09.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Дрова паливні (хвойних порід)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-06-18-011623-a), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом даної закупівлі), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ФОП Судома Сергій Олександрович на відповідність тендерній документації Відділу освіти Попільнянської селищної ради (далі – Замовник) (протоколу, рішення).
4. Відповідно до пункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності тендерної пропозиції вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що:
Відповідно до пункту 5 розділу 6 тендерної документації від учасників вимагалося надати письмове погодження з умовами тендерної документації в частині вимог до забезпечення виконання договору.
Однак, в складі тендерної пропозицій учасника ФОП Судома Сергій Олександрович відсутнє письмове погодження з умовами тендерної документації в частині вимог до забезпечення виконання договору, чим не дотримано вимоги пункту 5 розділу 6 тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, поясніть яким чином учасником ФОП Судома Сергій Олександрович підтверджено відповідність вимогам пункту 5 розділу 6 тендерної документації, із наданням копій таких документів та зазначенням інформації щодо їх подання у складі пропозиції учасника (назва файлу).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
425636416f744f0497d6ea64437d1f65
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
09.09.2024 09:43
Опис:
«На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту.
1. Розрахунок очікуваної вартості здійснювався методом порівняння ринкових цін у відповідності до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 р № 275 а саме: проведено моніторинг цін, шляхом здійснення пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозоро», «E*tender», «ДроваЄ», тощо) в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції.
Визначити очікувану ціну за одиницю товару, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних.
Цод = (Ц1 + … + Цк)/К
де: Цод – очікувана ціна за одиницю товару;
Ц1, Цк – ціни отримані з відкритих джерел інформації;
К – кількість цін отриманих з відкритих джерел інформації.
Цод =(1295+1100+1050):3=1148грн+ доставка= 1200 грн
2. Закупівля була опублікована тільки на майданчику «Прозоро» надалі Замовником буде розміщуватись обґрунтування на власному веб-сайті, який донедавна, перебував на етапі розробки.
3. Протокол згідно формальних помилок не складався.
4. Пунктом 31 Особливостей визначено, що тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Відповідно до частини одинадцятої статті 26 документи, що не передбачені законодавством для учасників- юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником( у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Крім того, у пункті 1 розділу 3 тендерної документації зазначено:
Документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Пунктом 5 розділу 6 тендерної документації визначено, що «щодо згоди з умовами тендерної документації в частині вимог до забезпечення виконання договору, учасники надають письмове погодження».
В складі документів тендерної пропозиції учасника ФОП Судома Сергій Олександрович документ « Згода з умовами тендерної документації в частині вимог до забезпечення виконання договору» відсутній. Але еормативно-правовими актами України наразі не передбачено документа« Згода з умовами тендерної документації в частині вимог до забезпечення виконання договору».
Тому, відповідно до вимог статті 19 Конституції України, частини одинадцятої статті 26 Закону та вимог у пункту 1 розділу 3 тендерної документації, відсутністьданого документа не стала підставою для прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Судома Сергій Олександрович.