-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
ДК 021:2015: 42710000-6 Машини для виробництва текстильних виробів (Швейна машина)
Завершена
7 345 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 36 729.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 36 729.00 UAH
Номер:
43ac839d8f5d4023914b280c8db31d0e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-10-24-000007
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.10.2024 00:00
Період моніторингу:
24.10.2024 14:50 - 14.11.2024 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
23.10.2024 № 285
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
48 UA-2024-06-13-006548-a 13.06.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник директора Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Лілія КРИВОНОС
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» установлено порушення вимог пункту 43 та абзацу другого частини другої пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «СПАРК-ШВЕЙНЕ ОБЛАДНАННЯ» та ТОВ «ВАДА», своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 листопада 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державної установи «Генеральна дирекція державної кримінально-виконавчої служби України» (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 13 травня 2024 року №1-13/06/2024, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 26 червня 2024 року, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «СПАРК-ШВЕЙНЕ ОБЛАДНАННЯ» (далі – ТОВ «СПАРК-ШВЕЙНЕ ОБЛАДНАННЯ»), приватного підприємства «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» (далі – ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ») та товариства з обмеженою відповідальністю «ВАДА» (далі – ТОВ «ВАДА»), протокол від 01 липня 2024 року №1-01/07/2024, від 11 липня 2024 року №1-11/07/2024, від 16 липня 2024 року №5-16/07/2024 та від 18 липня 2024 року №1-18/07/2024, повідомлення про намір укласти договір від 18 липня 2024 року, договір про закупівлю товару від 09 серпня 2024 року №245-15-24 на суму 6 849 000,000 з ПДВ (далі – Договір), додаткову угоду від 09 серпня 2024 року №1 до Договору, додаткову угоду від 21 серпня 2024 року №2.
Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно з пунктом 6 розділу VI тендерної документації Замовником встановлена вимога щодо внесення Учасником-переможцем під час укладання договору про закупівлю, відповідно до частини 1 ст. 27 Закону України «Про публічні закупівлі», забезпечення виконання договору про закупівлю, розмір якого становить 5% його кошторисної вартості.
Керуючись вимогами пункту 5 статті 8 Закону Держаудитслужба, під час здійснення моніторингу зазначеної закупівлі, 28 жовтня 2024 року, 30 жовтня 2024 року та 05 листопада 2024 року звернулась із запитами до Замовника, зокрема і щодо надання переможцем процедури закупівлі ТОВ «ВАДА» забезпечення виконання договору про закупівлю.
Однак на порушення пункту 5 статті 8 Закону Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запитів про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, не надав відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель, зокрема і щодо виконання переможцем процедури закупівлі ТОВ «ВАДА» умов пункту 6 розділу VІ тендерної документації в частині внесення забезпечення виконання договору про закупівлю, розмір якого становить 5% його кошторисної вартості.
Відповідно до абзацу четвертого частини третьої пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі як такого, що не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Також за результатами моніторингу встановлено, що згідно з протоколом від 16 липня 2024 року №5-16/07/2024 (далі - Протокол відхилення) Замовник відхилив тендерну пропозицію учасника ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
У Протоколі відхилення Замовник, посилаючись на Лист Департаменту з питань виконання кримінальних покарань від 16.07.2024 №10483/24765/4.11/8-24/13/1/15-24 (не доданий до Протоколу відхилення і не оприлюднений на запити Держаудитслужби), в якості підстави відхилення зазначив документи, які відсутні у тендерній пропозиції учасника ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ».
Зауважуємо, що перелічені документи стосуються кваліфікаційних вимог та інформації, встановленої відповідно до законодавства (для учасників - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців), крім листа, що містить інформацію, яка підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим у тендерній документації. Дана інформація повинна відповідати технічним вимогам замовника встановленим в Додатку 3 тендерної документації».
Під час моніторингу встановлено, що учасник ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» у складі тендерної пропозиції надав Гарантійний лист, що містить інформацію, яка підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим у тендерній документації (файл: 2. Гарантійний лист відповідності ТД.docx.p7s).
Тобто Замовник, керуючись вимогами пункту 43 Особливостей, мав розмістити учаснику ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
На запит Держаудитслужби про надання пояснень щодо підстав не застосування Замовником пункту 43 Особливостей в частині розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель учаснику ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» – Замовник відповіді не надав.
Враховуючи наявність у складі тендерної пропозиції учасника ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» Гарантійного листа, який підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим у тендерній документації, Замовник на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (які не стосуються інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі)) учаснику ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» та тим самим не надав можливість учаснику усунути невідповідності в інформації та/або документах, які надані учасником процедури закупівлі на виконання вимог тендерної пропозиції.
З огляду на зазначене, Замовником на порушення абзацу другого частини другої пункту 44 Особливостей було безпідставно відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ», що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною.
Період усунення порушень:
18.11.2024 17:58 - 03.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:
18.11.2024 17:58
Оскарження висновку в суді
Опис:
Замовник не може погодитись з такими висновками Держаудитслужби, тому буде оскаржено у судовому порядку в термін встановлений законодавством.
Дата публікації:
22.11.2024 15:11
Дата відкриття провадження:
02.01.2025 00:00
Номер відкриття провадження:
320/61198/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
e5ddfba2c2b24f9fa7ad47a8a13622c7
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
28.10.2024 18:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015: 42710000-6 Машини для виробництва текстильних виробів (Швейна машина) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-06-13-006548-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію чи оприлюднювались вами на сторінці власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення вищевказаної інформації надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду та зміст якої дасть можливість ідентифікувати її приналежність до процедури закупівлі за номером UA-2024-06-13-006548-a.
3. Надати інформацію та документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі ТОВ «ВАДА» умов пункту 6 розділу VІ тендерної документації в частині внесення забезпечення виконання договору про закупівлю, розмір якого становить 5% його кошторисної вартості.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
4df6031d76e948dcb679e5de28dbd5b4
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
30.10.2024 10:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015: 42710000-6 Машини для виробництва текстильних виробів (Швейна машина) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-06-13-006548-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), зокрема, листа від 16.07.2024 №10483/24765/4.11/8-24/13/1/15-24 Департаменту з питань виконання кримінальних покарань, щодо підстав не застосування Замовником пункту 43 Особливостей № 1178 в частині розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель учаснику ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» з врахуванням, що у складі тендерної пропозиції зазначеного учасника наявний Гарантійний лист, що містить інформацію, яка підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим у тендерній документації (файл: 2. Гарантійний лист відповідності ТД.docx.p7s) (вимога пункту 10 «Інші документи від Учасника» додатку 2 тендерної документації).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
bda0f2e0b8ff423ba49fa331a9dec182
Назва:
Щодо пояснення на висновок Держаудитслужби про наявність порушень законодавства за результатами моніторингу Закупівлі
Дата опублікування:
22.11.2024 15:05
Опис:
18 листопада 2024 року в електронній системі закупівель оприлюднено інформацію про результати моніторингу Державної аудиторської служби (далі – Держаудитслужби) України закупівлі товару ДК 021:2015: 42710000-6 Машини для виробництва текстильних виробів (Швейна машина) (далі – Закупівля) ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-13-006548-a у розрізі стадій проведення цієї процедури згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості).
У висновку Держаудитслужби про наявність порушень законодавства зазначено, що державною установою «Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України» (надалі – Замовник) було безпідставно відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ», а саме:
Замовник відхилив тендерну пропозицію учасника ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей. У Протоколі відхилення Замовник, посилаючись на Лист Департаменту з питань виконання кримінальних покарань від 16.07.2024 №10483/24765/4.11/8-24/13/1/15-24 (не доданий до Протоколу відхилення і не оприлюднений на запити Держаудитслужби), в якості підстави відхилення зазначив документи, які відсутні у тендерній пропозиції учасника ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ».
Замовник не може погодитись з такими висновками Держаудитслужби з огляду на наступне.
Закупівля здійснювалась відповідно до вимог предмету закупівлі, які були сформовані згідно Листа від 04.06.2024 № 8248/19168/4.11/8-24/13/1/15-24 Департаменту з питань виконання кримінальних покарань (ініціатора Закупівлі) в якому зазначені технічні, якісні, кількісні характеристики, обґрунтування, заявка, проект договору, моніторинг вартості товару.
Тому в подальшому було необхідно зважати на підстави зазначені у Листі Департаменту з питань виконання кримінальних покарань від 16.07.2024 №10483/24765/4.11/8-24/13/1/15-24 (далі – Лист) щодо невідповідності тендерної пропозиції учасника ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» технічним характеристикам предмету Закупівлі. Відповідно Замовником було враховано інформацію яку зазначено у цьому Листі.
- Згідно частини 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою, тому додатки до протоколу не є обов’язковою вимогою.
- Протоколом передбачено посилання на Лист (що додається) в якому зазначено, що тендерна пропозиція ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» не відповідає вимогам, а саме: п.5 Додатку № 3 до тендерної документації «Довжина стібка, мм-не менше 6», зазначене також підтверджується, наданим у складі своєї пропозиції, гарантійним листом відповідності учасника (файл: 2. Гарантійний лист відповідності ТД.docx.p7s). Так зазначена учасником у цьому гарантійному листі, довжина стібка: мм-не менше 7.
Тому відповідно до Листа та наданих учасником у складі своєї тендерної пропозиції документів у Замовника були усі наявні підстави для відхилення пропозиції учасника ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ».
Крім того ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» у складі тендерної пропозиції на виконання тендерної документації не надав такі документи:
- лист, що містить інформацію, яка підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим у тендерній документації. Дана інформація повинна відповідати технічним вимогам замовника встановленим в Додатку 3 тендерної документації.
- лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше одного) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору;
- лист учасника у довільній формі, де обов’язково зазначається код доступу, за яким можливо здійснити пошук установчих документів юридичної особи (Статуту або останніх змін до Статуту (нова редакція));
- лист з інформацією про ознайомлення з проектом договору про закупівлю і погодженням його укласти, якщо тендерна пропозиція за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною;
- інформаційну довідку в довільній формі про технічні можливості учасника; наявність ресурсної та матеріально-технічної бази, механізми і обладнання, необхідні для виконання умов договору про закупівлю (наявність транспортних засобів, складських приміщень, інше);
- достовірну інформацію у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру або відповідну Постанову НКРЕКП;
- довідку, складену в довільній формі, про те, що учасник не є громадянином Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація / Республіка Білорусь / Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації / Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. N 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування".
- Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
- довідку, складену в довільній формі, яка містить інформацію про засновника та кінцевого бенефіціарного власника учасника, зокрема: назва юридичної особи, що є засновником учасника, її місцезнаходження та країна реєстрації або прізвище, ім’я по-батькові засновника та/або кінцевого бенефіціарного власника, адреса його місця проживання та громадянство.
У складі тендерної пропозиції Учасника ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» надана довідка яка в порушення вимог пункту 2 розділу V тендерної документації не містить відомостей про те що Учасник не є громадянином Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран. Отже Учасник не виконав вимоги тендерної документації в цій частині.
Також у висновку Держаудитслужби про наявність порушень законодавства зазначено, що Замовником не було відхилено тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі як такого, що не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Пунктом 6 розділу VI тендерної документації та додатком до тендерної документації (проєкт Договору про закупівлю, пункт 11.2) під час укладання Договору про закупівлю вимагається надання Замовнику забезпечення виконання Договору про закупівлю у розмірі 5 % ціни цього Договору шляхом перерахування коштів на рахунок ПОКУПЦЯ або у вигляді страхової або банківської гарантії. На виконання цих вимог, переможцем Закупівлі ТОВ «ВАДА» було надано забезпечення виконання Договору про закупівлю у формі банківської гарантії від 07.08.2024 №3959-24Г (вх. від 08.08.2024 №ГД ДКВС 4121/1 ГД/2024) (що додається). Оскільки банківська гарантія надається під час укладання Договору про закупівлю та відповідно до норм пункту 47 Особливостей не вимагається обов’язкового оприлюднення в електронної системі закупівель.
Отже, підстави для відхилення тендерної пропозиції переможця процедури Закупівлі ТОВ «ВАДА» відповідно до абзацу четвертого частини третьої пункту 44 Особливостей у Замовника відсутні.
Крім того, у висновку Держаудитслужби зазначено, що Замовник на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (які не стосуються інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі)) учаснику ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» та тим самим не надав можливість учаснику усунути невідповідності в інформації та/або документах, які надані учасником процедури закупівлі на виконання вимог тендерної пропозиції.
Такі висновки Держаудитслужби не ґрунтуються на нормах чинного законодавства, оскільки, відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи те, що в тендерній пропозиції учасника ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» було виявлено, як зазначено вище, не відповідність технічним, якісним, кількісним характеристикам предмета закупівлі (п.5 Додатку № 3 до тендерної документації «Довжина стібка, мм-не менше 6»). Таким чином законом не передбачено, за вказаних обставин, надання строку учаснику про усунення таких невідповідностей.
Разом з цим зазначаємо, що Уповноваженою особою було виявлено повідомлення про запит надання пояснень щодо предмета дослідження в рамках моніторингу Держаудитслужби 19.11.2024 через технічні причини.
Зважаючи на викладене, просимо врахувати ці пояснення та скасувати висновок Держаудитслужби від 18.11.2024 про наявність порушень законодавства за результатами моніторингу Закупівлі ДК 021:2015: 42710000-6 Машини для виробництва текстильних виробів (Швейна машина) (далі – Закупівля) ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-13-006548-a
Номер:
08ec1e2be40d4254949e8c3e129fe637
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
05.11.2024 10:32
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015: 42710000-6 Машини для виробництва текстильних виробів (Швейна машина) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-06-13-006548-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію чи оприлюднювались вами на сторінці власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення вищевказаної інформації надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду та зміст якої дасть можливість ідентифікувати її приналежність до процедури закупівлі за номером UA-2024-06-13-006548-a.
3. Надати інформацію та документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі ТОВ «ВАДА» умов пункту 6 розділу VІ тендерної документації в частині внесення забезпечення виконання договору про закупівлю, розмір якого становить 5% його кошторисної вартості.
4. Надати пояснення та відповідні документи (лист від 16.07.2024 №10483/24765/4.11/8-24/13/1/15-24 Департаменту з питань виконання кримінальних покарань та ін.), щодо підстав не застосування Замовником пункту 43 Особливостей № 1178 в частині розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель учаснику ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» з врахуванням, що у складі тендерної пропозиції зазначеного учасника наявний Гарантійний лист, що містить інформацію, яка підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим у тендерній документації (файл: 2. Гарантійний лист відповідності ТД.docx.p7s) (вимога пункту 10 «Інші документи від Учасника» додатку 2 тендерної документації).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
64dc0ce464b241a89b08d28585cd6c02
Назва:
Щодо пояснення на висновок Держаудитслужби про наявність порушень законодавства за результатами моніторингу Закупівлі.
Дата опублікування:
22.11.2024 14:56
Опис:
18 листопада 2024 року в електронній системі закупівель оприлюднено інформацію про результати моніторингу Державної аудиторської служби (далі – Держаудитслужби) України закупівлі товару ДК 021:2015: 42710000-6 Машини для виробництва текстильних виробів (Швейна машина) (далі – Закупівля) ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-13-006548-a у розрізі стадій проведення цієї процедури згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості).
У висновку Держаудитслужби про наявність порушень законодавства зазначено, що державною установою «Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України» (надалі – Замовник) було безпідставно відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ», а саме:
Замовник відхилив тендерну пропозицію учасника ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей. У Протоколі відхилення Замовник, посилаючись на Лист Департаменту з питань виконання кримінальних покарань від 16.07.2024 №10483/24765/4.11/8-24/13/1/15-24 (не доданий до Протоколу відхилення і не оприлюднений на запити Держаудитслужби), в якості підстави відхилення зазначив документи, які відсутні у тендерній пропозиції учасника ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ».
Замовник не може погодитись з такими висновками Держаудитслужби з огляду на наступне.
Закупівля здійснювалась відповідно до вимог предмету закупівлі, які були сформовані згідно Листа від 04.06.2024 № 8248/19168/4.11/8-24/13/1/15-24 Департаменту з питань виконання кримінальних покарань (ініціатора Закупівлі) в якому зазначені технічні, якісні, кількісні характеристики, обґрунтування, заявка, проект договору, моніторинг вартості товару.
Тому в подальшому було необхідно зважати на підстави зазначені у Листі Департаменту з питань виконання кримінальних покарань від 16.07.2024 №10483/24765/4.11/8-24/13/1/15-24 (далі – Лист) щодо невідповідності тендерної пропозиції учасника ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» технічним характеристикам предмету Закупівлі. Відповідно Замовником було враховано інформацію яку зазначено у цьому Листі.
- Згідно частини 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою, тому додатки до протоколу не є обов’язковою вимогою.
- Протоколом передбачено посилання на Лист (що додається) в якому зазначено, що тендерна пропозиція ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» не відповідає вимогам, а саме: п.5 Додатку № 3 до тендерної документації «Довжина стібка, мм-не менше 6», зазначене також підтверджується, наданим у складі своєї пропозиції, гарантійним листом відповідності учасника (файл: 2. Гарантійний лист відповідності ТД.docx.p7s). Так зазначена учасником у цьому гарантійному листі, довжина стібка: мм-не менше 7.
Тому відповідно до Листа та наданих учасником у складі своєї тендерної пропозиції документів у Замовника були усі наявні підстави для відхилення пропозиції учасника ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ».
Крім того ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» у складі тендерної пропозиції на виконання тендерної документації не надав такі документи:
- лист, що містить інформацію, яка підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим у тендерній документації. Дана інформація повинна відповідати технічним вимогам замовника встановленим в Додатку 3 тендерної документації.
- лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше одного) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору;
- лист учасника у довільній формі, де обов’язково зазначається код доступу, за яким можливо здійснити пошук установчих документів юридичної особи (Статуту або останніх змін до Статуту (нова редакція));
- лист з інформацією про ознайомлення з проектом договору про закупівлю і погодженням його укласти, якщо тендерна пропозиція за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною;
- інформаційну довідку в довільній формі про технічні можливості учасника; наявність ресурсної та матеріально-технічної бази, механізми і обладнання, необхідні для виконання умов договору про закупівлю (наявність транспортних засобів, складських приміщень, інше);
- достовірну інформацію у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру або відповідну Постанову НКРЕКП;
- довідку, складену в довільній формі, про те, що учасник не є громадянином Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація / Республіка Білорусь / Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації / Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. N 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування".
- Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
- довідку, складену в довільній формі, яка містить інформацію про засновника та кінцевого бенефіціарного власника учасника, зокрема: назва юридичної особи, що є засновником учасника, її місцезнаходження та країна реєстрації або прізвище, ім’я по-батькові засновника та/або кінцевого бенефіціарного власника, адреса його місця проживання та громадянство.
У складі тендерної пропозиції Учасника ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» надана довідка яка в порушення вимог пункту 2 розділу V тендерної документації не містить відомостей про те що Учасник не є громадянином Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран. Отже Учасник не виконав вимоги тендерної документації в цій частині.
Також у висновку Держаудитслужби про наявність порушень законодавства зазначено, що Замовником не було відхилено тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі як такого, що не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Пунктом 6 розділу VI тендерної документації та додатком до тендерної документації (проєкт Договору про закупівлю, пункт 11.2) під час укладання Договору про закупівлю вимагається надання Замовнику забезпечення виконання Договору про закупівлю у розмірі 5 % ціни цього Договору шляхом перерахування коштів на рахунок ПОКУПЦЯ або у вигляді страхової або банківської гарантії. На виконання цих вимог, переможцем Закупівлі ТОВ «ВАДА» було надано забезпечення виконання Договору про закупівлю у формі банківської гарантії від 07.08.2024 №3959-24Г (вх. від 08.08.2024 №ГД ДКВС 4121/1 ГД/2024) (що додається). Оскільки банківська гарантія надається під час укладання Договору про закупівлю та відповідно до норм пункту 47 Особливостей не вимагається обов’язкового оприлюднення в електронної системі закупівель.
Отже, підстави для відхилення тендерної пропозиції переможця процедури Закупівлі ТОВ «ВАДА» відповідно до абзацу четвертого частини третьої пункту 44 Особливостей у Замовника відсутні.
Крім того, у висновку Держаудитслужби зазначено, що Замовник на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (які не стосуються інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі)) учаснику ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» та тим самим не надав можливість учаснику усунути невідповідності в інформації та/або документах, які надані учасником процедури закупівлі на виконання вимог тендерної пропозиції.
Такі висновки Держаудитслужби не ґрунтуються на нормах чинного законодавства, оскільки, відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи те, що в тендерній пропозиції учасника ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» було виявлено, як зазначено вище, не відповідність технічним, якісним, кількісним характеристикам предмета закупівлі (п.5 Додатку № 3 до тендерної документації «Довжина стібка, мм-не менше 6»). Таким чином законом не передбачено, за вказаних обставин, надання строку учаснику про усунення таких невідповідностей.
Разом з цим зазначаємо, що Уповноваженою особою було виявлено повідомлення про запит надання пояснень щодо предмета дослідження в рамках моніторингу Держаудитслужби 19.11.2024 через технічні причини.
Зважаючи на викладене, просимо врахувати ці пояснення та скасувати висновок Держаудитслужби від 18.11.2024 про наявність порушень законодавства за результатами моніторингу Закупівлі ДК 021:2015: 42710000-6 Машини для виробництва текстильних виробів (Швейна машина) (далі – Закупівля) ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-13-006548-a