• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

ДК 021:2015: 42710000-6 Машини для виробництва текстильних виробів (Швейна машина)

Завершена

7 345 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 36 729.00 UAH
Номер: 43ac839d8f5d4023914b280c8db31d0e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-10-24-000007
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 23.10.2024 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 24.10.2024 14:50 - 14.11.2024 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 23.10.2024 № 285 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 48 UA-2024-06-13-006548-a 13.06.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник директора Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Лілія КРИВОНОС
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, pashkova.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» установлено порушення вимог пункту 43 та абзацу другого частини другої пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «СПАРК-ШВЕЙНЕ ОБЛАДНАННЯ» та ТОВ «ВАДА», своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 14 листопада 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державної установи «Генеральна дирекція державної кримінально-виконавчої служби України» (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 13 травня 2024 року №1-13/06/2024, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 26 червня 2024 року,  тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «СПАРК-ШВЕЙНЕ ОБЛАДНАННЯ» (далі – ТОВ «СПАРК-ШВЕЙНЕ ОБЛАДНАННЯ»), приватного підприємства «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» (далі – ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ») та товариства з обмеженою відповідальністю «ВАДА» (далі – ТОВ «ВАДА»), протокол від 01 липня 2024 року №1-01/07/2024, від 11 липня 2024 року №1-11/07/2024, від 16 липня 2024 року №5-16/07/2024 та від 18 липня 2024 року №1-18/07/2024, повідомлення про намір укласти договір від 18 липня 2024 року, договір про закупівлю товару від 09 серпня 2024 року №245-15-24 на суму 6 849 000,000 з ПДВ (далі – Договір), додаткову угоду від 09 серпня 2024 року №1 до Договору, додаткову угоду від 21 серпня 2024 року №2. Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Згідно з пунктом 6 розділу VI тендерної документації Замовником встановлена вимога щодо внесення Учасником-переможцем під час укладання договору про закупівлю, відповідно до частини 1 ст. 27 Закону України «Про публічні закупівлі», забезпечення виконання договору про закупівлю, розмір якого становить 5% його кошторисної вартості. Керуючись вимогами пункту 5 статті 8 Закону Держаудитслужба, під час здійснення моніторингу зазначеної закупівлі, 28 жовтня 2024 року, 30 жовтня 2024 року та 05 листопада 2024 року звернулась із запитами до Замовника, зокрема і щодо надання переможцем процедури закупівлі ТОВ «ВАДА» забезпечення виконання договору про закупівлю. Однак на порушення пункту 5 статті 8 Закону Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запитів про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, не надав відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель, зокрема і щодо виконання переможцем процедури закупівлі ТОВ «ВАДА» умов пункту 6 розділу VІ тендерної документації в частині внесення забезпечення виконання договору про закупівлю, розмір якого становить 5% його кошторисної вартості. Відповідно до абзацу четвертого частини третьої пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі як такого, що не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником. Також за результатами моніторингу встановлено, що згідно з протоколом від 16 липня 2024 року №5-16/07/2024 (далі - Протокол відхилення) Замовник відхилив тендерну пропозицію учасника ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей. У Протоколі відхилення Замовник, посилаючись на Лист Департаменту з питань виконання кримінальних покарань від 16.07.2024 №10483/24765/4.11/8-24/13/1/15-24 (не доданий до Протоколу відхилення і не оприлюднений на запити Держаудитслужби), в якості підстави відхилення зазначив документи, які відсутні у тендерній пропозиції учасника ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ». Зауважуємо, що перелічені документи стосуються кваліфікаційних вимог та інформації, встановленої відповідно до законодавства (для учасників - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців), крім листа, що містить інформацію, яка підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим у тендерній документації. Дана інформація повинна відповідати технічним вимогам замовника встановленим в Додатку 3 тендерної документації». Під час моніторингу встановлено, що учасник ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» у складі тендерної пропозиції надав Гарантійний лист, що містить інформацію, яка підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим у тендерній документації (файл: 2. Гарантійний лист відповідності ТД.docx.p7s). Тобто Замовник, керуючись вимогами пункту 43 Особливостей, мав розмістити учаснику ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. На запит Держаудитслужби про надання пояснень щодо підстав не застосування Замовником пункту 43 Особливостей в частині розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель учаснику ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» – Замовник відповіді не надав. Враховуючи наявність у складі тендерної пропозиції учасника ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» Гарантійного листа, який підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим у тендерній документації, Замовник на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (які не стосуються інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі)) учаснику ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ» та тим самим не надав можливість учаснику усунути невідповідності в інформації та/або документах, які надані учасником процедури закупівлі на виконання вимог тендерної пропозиції. З огляду на зазначене, Замовником на порушення абзацу другого частини другої пункту 44 Особливостей було безпідставно відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «КОМПАНІЯ «СОФТОРГ», що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною.
Період усунення порушень: 18.11.2024 17:58 - 03.12.2024 00:00
Дата публікації висновку: 18.11.2024 17:58

Оскарження висновку в суді

Опис: Замовник не може погодитись з такими висновками Держаудитслужби, тому буде оскаржено у судовому порядку в термін встановлений законодавством.
Дата публікації: 22.11.2024 15:11
Дата відкриття провадження: 02.01.2025 00:00
Номер відкриття провадження: 320/61198/24

Запити/Пояснення