-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація («Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту (літера А-1) - сховища № 14819 КНП КМР «МЛШМД» за адресою: м. Камʹянське, вул. Вячеслава Чорновола, 79А»)
Завершена
6 739 919.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 33 699.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 33 699.60 UAH
Номер:
a08e74e57552472fad683d5f3ed62aa6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-07-31-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.08.2024 00:00
Період моніторингу:
06.08.2024 12:22 - 28.08.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
05.08.2024 № 100
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 05.08.2024 № 100
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
11 UA-2024-06-10-013022-a 10.06.2024 КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО КАМ'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ "МІСЬКА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ" Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, відповідності укладеного договору вимогам законодавства, встановлено порушення вимог частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України та пунктів 17, 83, 84, 103 Постанови № 668, та, відповідно, недотримання вимоги пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини першої статті 41 Закону № 922.
За результатами аналізу питань обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, надання пояснень (інформації, документів) у випадках, передбачених Законом № 922, розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ПЕРЕСУВНА МЕХАНІЗОВАНА КОЛОНА-8", відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 серпня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі Закон №922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі Особливості), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО КАМ'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ "МІСЬКА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ" (далі Замовник) ID: UA-P-2024-06-10-016577-a на 2024 рік, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 10.06.2024 № 10/06 зі змінами (далі тендерна документація), оголошення про проведення відкритих торгів, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій від 25.06.2024, тендерні пропозиції учасників торгів - ТОВ "Афінацентр", ТОВ "ПЕРЕСУВНА МЕХАНІЗОВАНА КОЛОНА-8", протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 01.07.2024 № 08-01, від 02.07.2024 № 02-07, рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 16.07.2024 № 12256-р/пк-пз (далі – рішення АМКУ), повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 02.07.2024, договір від 02.08.2024 № 260, додаткові угоди від 08.08.2024 №1, від 19.08.2024 №2, пояснення замовника надані 13.08.2024, 21.08.2024 через електронну систему закупівель на запити Східного офісу Держаудитслужби від 08.08.2024, 16.08.2024.
Відповідно до частини дванадцятої статті 8 Закону №922 моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду АМКУ та які викладені у рішенні від 13.03.2024 №4614-р/пк-пз, не здійснювався.
За нормою частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Частиною 3 статті 875 Цивільного кодексу України визначено, що до договору будівельного підряду застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом.
Пунктом 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ № 668 від 01.08.2005 (із змінами) (далі Постанова № 668), та частиною 1 статті 884 Цивільного кодексу України передбачено, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Відповідно до норм п. 1 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 №45 (далі Порядок №45), та розділу 3 ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» будівництво включає нове будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт об’єктів будівництва.
Згідно п. 1 Порядку від 16.05.2011 №45, п. 1.2 розділу І Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі Настанова №281), об’єкт будівництва - будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси та/або частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури.
При цьому відповідно до пункту 5 Постанови № 668, гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва) – є істотною умовою договору. Також нормами цього пункту закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду.
Водночас, відповідно до пункту 9.1. розділу «9. ГАРАНТІЙНІ СТРОКИ» проекту договору, який є Додатком 5 до тендерної документації, та укладеного договору від 02.08.2024 № 260 з підрядником ТОВ "ПЕРЕСУВНА МЕХАНІЗОВАНА КОЛОНА-8" «Підрядник гарантує нормальний та безперервний режим роботи об’єкта Замовника в обсязі виконаних ним робіт протягом трьох років з моменту підписання остаточного Акту приймання виконаних робіт».
Таким чином, гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва становить менше десяти років від дня його прийняття замовником, що не відповідає нормам частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві № 668.
Частиною 1 статті 323 Господарського кодексу України передбачено, що договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.
Відповідно до пункту 17 Постанови № 668 передбачено, що строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
Відповідно до пункту 83 Постанови № 668 визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи.
За нормою пункту 84 Постанови КМУ № 668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Проте, за результатами моніторингу установлено, що в проекті договору та укладеному договорі від 02.08.2024 № 260 відсутні календарний графік виконання робіт та план фінансування робіт, які мають бути його невід’ємною частиною, що не відповідає вимогам пунктів 17, 83, 84 Постанови № 668, та відповідно, не дотримано вимоги пункту 17 Особливостей, частини першої статті 41 Закону № 922.
Під час проведення моніторингу на запит Східного офісу Держаудитслужби, який оприлюднений через електронну систему закупівель, 08.08.2024 Замовником опубліковано додаткову угоду від 08.08.2024 №1 разом з додатками, відповідно до якої пункт 9.1 договору викладено в наступній редакції: Підрядник гарантує нормальний та безперервний режим роботи об’єкта Замовника в обсязі виконаних ним робіт протягом десяти років з моменту підписання остаточного Акту приймання виконаних робіт. Пункт 17.1 розділу «17. ДОДАТКИ ДО ДОГОВОРУ» доповнено додатками: протокол узгодження договірної ціни (Додаток №3), календарний графік (Додаток №4), план фінансування (Додаток №5).
Період усунення порушень:
23.08.2024 16:15 - 07.09.2024 00:00
Дата публікації висновку:
23.08.2024 16:15
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Всі зауваження відповідно до моніторингу Замовником було виконано.
Дата публікації звіту:
30.08.2024 17:08
Запити/Пояснення
Номер:
8f41e0e2339540b0b5ec6836dbd6ec5b
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
08.08.2024 13:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.08.2024 00:00
Опис:
Питання до пояснення додаються у файлі
Номер:
e352cb9a0f6b470ba9f5306f4afeff4c
Назва:
Надання пояснень
Дата опублікування:
13.08.2024 20:07
Опис:
Закупівля робіт ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація («Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту (літера А-1) - сховища № 14819 КНП КМР «МЛШМД» за адресою: м. Камʹянське, вул. Вячеслава Чорновола, 79А») проведена відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
При здійсненні закупівлі ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація («Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту (літера А-1) - сховища № 14819 КНП КМР «МЛШМД» за адресою: м. Камʹянське, вул. Вячеслава Чорновола, 79А») за №UA-2024-06-10-013022-a було дотримано положення пункту 2 Розділу ІІ «Етапи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, очікувана вартість визначені виходячи із потреби Замовника та специфіки предмета закупівлі, ринкових потреб, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням норм чинного законодавства. Необхідні технічні характеристики предмета закупівлі передбачені у Додатку 3 до тендерної документації та очікувана вартість визначені відповідно до експертного звіту (позитивний) (додається) щодо розгляду проектної документації на будівництво та НАСТАНОВИ з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації.
Також, повідомляємо, що відповідну інформацію про обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі було оприлюднено на офіційному вебсайті Кам’янської міської ради за посиланням https://kam.gov.ua/ua/main-mediafunc-osxfile.file/pg/191119183137804_p38_98o/, також, звертаємо Вашу увагу, на те що Замовником було включено закупівлю до річного плану UA-P-2024-06-10-016577-a.
З другого та третього питання повідомляємо, що 08.08.2024 року Сторони дійшли згоди внести зміни до договору та додати додатки до договору (додаткова угода 1 від 08.08.2024 року додається).
Номер:
5a94e1888bef4ecdb9ab4d4814665623
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
16.08.2024 15:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.08.2024 00:00
Опис:
Питання до пояснення додаються у файлі
Номер:
7c9ecbb9128a47668eb4bd73360b2a31
Назва:
Надання пояснень
Дата опублікування:
21.08.2024 17:43
Опис:
Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО КАМ'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ "МІСЬКА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ" (Замовник) уважно вивчив запит, який надійшов у зв’язку з проведенням моніторингу закупівлі та по суті запиту повідомляємо наступне:
Керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства Замовник визначив необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі з огляду на специфіку предмета закупівлі, а саме «Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту (літера А-1) - сховища № 14819 КНП КМР «МЛШМД» за адресою: м. Камʹянське, вул. Вячеслава Чорновола, 79А». Всі вимоги тендерної документації в тому числі технічний опис предмету закупівлі та вимоги до нього були розроблені з урахуванням специфіки отримання кінцевого продукту (виконання робіт з капітального ремонту захисної споруди цивільного захисту).
На сьогодні вимоги щодо створення, утримання, експлуатації та ведення обліку фонду захисних споруд цивільного захисту встановлено:
- Кодексом цивільного захисту України;
- Порядком створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р. № 138 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 19.12.2023 № 1331);
- наказом МВС від 09.07.2018 № 579 “Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту”, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30 липня 2018 р. за № 879/32331 (з останніми змінами, внесеними Наказом від 10.01.2024 № 18).
Відповідно до пункту 9 статті 7 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" ліцензуванню підлягає будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності". За загальним правилом, виконання будівельних робіт без відповідного документа, який дає право виконувати такі роботи, вважається самочинним будівництвом і тягне за собою відповідальність згідно із законом (15. 30 Порядку №466).
Пунктом 28 Особливостей, що затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Разом з тим, відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити, зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16 та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям.
В свою чергу, останнім абзацом пункту 47 Особливостей встановлено, у разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб'єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених цим пунктом.
Окремо зазначаємо, що відповідно наявних кошторисних призначень, експертного звіту щодо розгляду кошторисної частини проектної документації очікувана вартість закупівлі становить 6 739 919,80 грн, а налагодження систем пожежогасіння, димовиведення і ОПС (позиції 239-241) розділу «5. Пусконалагоджувальні роботи» складає 137 677,95 грн, що у відсотковому співвідношенні становить 2,04 % від очікуваної варттості.
Пунктом 7 тендерної документації «Інформація про субпідрядника/ співвиконавця» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначено у разі якщо учасник не планує залучати до виконання робіт (надання послуг) субпідрядників (співвиконавців) в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, учасник має надати довідку, складену в довільній формі, із зазначенням відповідної інформації.
У складі тендерної пропозиції Учасника міститься файл «Довідка щодо субпідряду. рdf» довідка №16 від 24.06.2024 де наведено, що Учасник ТОВ «ПМК-8» не планує залучати до виконання робіт як субпідрядника/співвиконавця у обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
Враховуючи вищевикладене, у замовника немає законодавчо передбаченого обов`язку перевіряти суб`єктів господарювання, яких учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, щодо відсутності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, та в учасника немає підстави надавати щодо кожного такого суб`єкта господарювання інформацію про відсутність підстав визначених у пункті 47 Особливостей у довільній формі.
Таким чином, учасник виконав всі вимоги тендерної документації, у тому числі учасником виконано вимогу пункту 7 тендерної документації «Інформація про субпідрядника/ співвиконавця» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації замовника.».
Слід зазначити, що тендерна документація не містила окремих або конкретних відомостей/вимог щодо надання Учасниками ліцензії на виконання послуг і робіт протипожежного призначення, а містила вимогу надати копію ліцензії, видану учаснику закупівлі, на здійснення господарської діяльності з будівництва об’єктів, копії дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або копію(ї) декларації(й) відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на проведення робіт.
З огляду на зазначене Уповноважена особа діяла виключно та у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та інших нормативних актів відповідно до чинного законодавства України.