-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Послуги з фізичної охорони приміщень будівлі на території Вараського ліцею №4 Вараської міської ради
Завершена
446 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 232.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 232.00 UAH
Номер:
d8e468d480de4513994aec81d52ce838
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-07-08-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.07.2024 00:00
Період моніторингу:
08.07.2024 15:27 - 30.07.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
08.07.2024 № 49
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 116,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
3. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою.
Начальник Управління
Західного офісу Держаудитслужби в
Рівненській області Олександр МУРАВСЬКИЙ
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 08.07.2024 № 49.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2024-06-07-010152-a 07.06.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Рівненській області Віктор ГРИГОРУК
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правомірності обрання процедури закупівлі встановлено порушення абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби у Рівненській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю послуг від 23.02.2024 №189 з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 липня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, правомірності обрання процедури закупівлі, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план UA-P-2024-06-07-011962-a на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію з додатками до неї (далі – Тендерна Документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію переможця торгів Товариство з обмеженою відповідальністю ТОВ «СЛУЖБА БЕЗПЕКИ «КОЛЬЧУГА – 3» (далі - ТОВ «СБ «КОЛЬЧУГА – 3»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.06.2024 №81, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю від 28.06.2024 №81, пояснення Замовника отримані через електронну систему закупівель 11.07.2024, 14.07.2024.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 р. № 975 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1364 від 22.12.2023 (далі – Постанова КМУ №975), затверджено категорії об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах (далі – Категорії об’єктів).
Частиною другою Постанови КМУ № 975 встановлено, що у разі відповідності категоріям, затвердженим цією постановою, такі об’єкти охороняються органами поліції охорони на договірних засадах.
Відповідно до пункту 19 Категорій об’єктів, затверджених Постановою КМУ №975, заклади освіти державної та комунальної форми власності відносяться до категорії об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах.
Оскільки формулювання «охорона на договірних засадах» передбачає укладання договору з надавачем послуг з охорони, то згідно із абзацом 4 підпунктом 5 пункту 13 Особливостей для придбання послуг Замовник мав планувати та провести закупівлю, вид якої повинен визначатись з огляду на чинні законодавчі норми. Під час проведення моніторингу встановлено, що Замовником здійснено закупівлю шляхом застосування відкритих торгів з особливостями по предмету «Послуги з фізичної охорони приміщень будівлі на території Вараського ліцею №4 Вараської міської ради», ДК 021:2015:79710000-4: Охоронні послуги та з учасником, якого визнано переможцем торгів - ТОВ «СЛУЖБА БЕЗПЕКИ «КОЛЬЧУГА-3», укладено договір про закупівлю від 28.06.2024 №81 на загальну суму 423151,98 гривень. З огляду на викладене, Замовником обрано процедуру закупівлі без врахування законодавчих норм визначених Постановою КМУ №975, що призвело до недотримання норми абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей.
Період усунення порушень:
31.07.2024 16:31 - 15.08.2024 00:00
Дата публікації висновку:
31.07.2024 16:31
Оскарження висновку в суді
Опис:
№918/742/24 від 19.08.2024 року
Дата публікації:
11.09.2024 09:00
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У зв'язку з неможливістю усунення порушення описаного у Вашому запиті прийнято рішення про розірвання договору з учасником- переможцем ТОВ "Служба безпеки "КОЛЬЧУГА -3". У наступних закупівлях замовник зобов'язується дотримуватись чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
06.08.2024 12:27
Запити/Пояснення
Номер:
a2791974366847b2893bd4211880f9fd
Назва:
Запит Замовнику на пояснення
Дата опублікування:
08.07.2024 15:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.07.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Послуги з фізичної охорони приміщень будівлі на території Вараського ліцею №4 Вараської міської ради» або еквівалент» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-06-07-010152-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі;
2. Також надайте посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
3. Постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 р. № 975 (зі змінами), затверджено категорії об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах.
Заклади освіти державної та комунальної форми власності відносяться до категорії об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах, які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 № 975 (зі змінами).
Частиною другою вищезазначеної постанови встановлено, що: у разі відповідності категоріям, затвердженим цією постановою, такі об’єкти охороняються органами поліції охорони на договірних засадах.
Зважаючи на вищенаведене, надайте пояснення чому при плануванні і проведенні закупівлі та укладанні договору не враховано вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 № 975 (зі змінами)?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень просимо долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 3511 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
201c3907d6694d159e283b77dc037ee4
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
14.07.2024 19:44
Опис:
На виконання запиту Управління Західного офісу Державної аудиторської служби України в Рівненській області (далі – ДАСУ) від 08.07.2024 Вараський ліцей №4 Вараської міської ради (далі – Замовник) повідомляє наступне.
1. Розрахунок очікуваної вартості здійснено за методом порівняння ринкових цін, що передбачений пунктом 1 розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275.
Так Замовником вчинено запити цінових пропозицій та на підставі отриманих комерційних пропозицій, зокрема від Управління поліції охорони в Рівненській області і Товариства з обмеженою відповідальністю «Служба безпеки «Кольчуга-3», розрахував очікувану вартість, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних.
Визначення технічних та якісних характеристик здійснено з врахуванням реальних потреб Замовника в предметі закупівлі з огляду на специфіку предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення публічних закупівель, а також положеннями Закону України «Про охоронну діяльність» та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960. Обґрунтування щодо визначення технічних та якісних характеристик предметів закупівлі наведено нижче та надається окремим файлом.
2. Розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предметів закупівлі: Послуги з фізичної охорони приміщень будівлі та території Вараського ліцею No 4, здійснено на сайті Замовника за посиланням:
https://znz4.varashosvita.rv.ua/%d0%bf%d0%be%d1%81%d0%bb%d1%83%d0%b3%d0%b8-%d0%b7-%d1%84%d1%96%d0%b7%d0%b8%d1%87%d0%bd%d0%be%d1%97-%d0%be%d1%85%d0%be%d1%80%d0%be%d0%bd%d0%b8-%d0%bf%d1%80%d0%b8%d0%bc%d1%96%d1%89%d0%b5%d0%bd%d1%8c-2/
3. Пунктом 2 Постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 № 975 (далі – Постанова 975) установлено, що:
- у разі відповідності категоріям, затвердженим цією постановою, такі об’єкти охороняються органами поліції охорони на договірних засадах;
- охорона бюджетних установ (організацій) здійснюється органами поліції охорони на договірних засадах у межах асигнувань, передбачених у державному бюджеті на утримання таких установ (організацій).
Також Постановою 975 затверджено Категорії об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах. Так за пунктом 19 цих Категорій визначено:
- Заклади освіти державної та комунальної форми власності.
Водночас Постанова 975 не визначає, що зазначені в ній категорії об’єктів державної форми власності та сфери державного регулювання підлягають охороні саме виключно органами поліції охорони на договірних засадах. Таку ж позицію визначила Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема за рішенням від 26.01.2024 № 1658-р/пк-пз у процедурі закупівлі № UA-2023-12-16-001796-a.
Крім того, за висновком Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду згідно Постанови від 25.10.2022 у справі № 917/1321/21 положення Постанови 975 передбачають можливість охорони визначених категорій об`єктів, як поліцією охорони, так і відомчими (спеціальними, спеціалізованими, воєнізованими) підрозділами охорони або військовими формуваннями. Заборони на укладення органам місцевого самоврядування (як і закладам освіти у нашому випадку) договорів на охорону приміщень з іншими суб`єктами охоронної діяльності норми Постанови 975 не містять.
Поряд з цим Верховний суд наголосив, що Постанова 975 не містить імперативного припису про укладення договору про охорону об’єкта за категоріями Постанови 975 виключно з поліцією охорони.
Варто також зазначити, що Постанова 975 не визначає обставин на здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель, наприклад за виключеннями пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, (далі – Особливості), в тому числі за підпунктом 5 цього пункту, тобто за відсутності конкуренції з технічних причин.
Тим самим з метою дотримання пункту 5 Особливостей, а також принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності та пропорційності, Замовником здійснено закупівлю цього предмета закупівлі за конкурентною процедурою закупівлі відкриті торги.
Номер:
e9aa2b2823ae4c7995686a5fdaefcf2f
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
11.07.2024 14:50
Опис:
На виконання запиту Управління Західного офісу Державної аудиторської служби України в Рівненській області (далі – ДАСУ) від 08.07.2024 Вараський ліцей №4 Вараської міської ради (далі – Замовник) повідомляє наступне.
1. Розрахунок очікуваної вартості здійснено за методом порівняння ринкових цін, що передбачений пунктом 1 розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275.
Так Замовником вчинено запити цінових пропозицій та на підставі отриманих комерційних пропозицій, зокрема від Управління поліції охорони в Рівненській області і Товариства з обмеженою відповідальністю «Служба безпеки «Кольчуга-3», розрахував очікувану вартість, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних.
Визначення технічних та якісних характеристик здійснено з врахуванням реальних потреб Замовника в предметі закупівлі з огляду на специфіку предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення публічних закупівель, а також положеннями Закону України «Про охоронну діяльність» та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960. Обґрунтування щодо визначення технічних та якісних характеристик предметів закупівлі наведено нижче та надається окремим файлом.
2. Розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предметів закупівлі: Послуги з фізичної охорони приміщень будівлі та території Вараського ліцею No 4, здійснено на сайті Замовника за посиланням:
https://znz4.varashosvita.rv.ua/%d0%bf%d0%be%d1%81%d0%bb%d1%83%d0%b3%d0%b8-%d0%b7-%d1%84%d1%96%d0%b7%d0%b8%d1%87%d0%bd%d0%be%d1%97-%d0%be%d1%85%d0%be%d1%80%d0%be%d0%bd%d0%b8-%d0%bf%d1%80%d0%b8%d0%bc%d1%96%d1%89%d0%b5%d0%bd%d1%8c-2/
3. Пунктом 2 Постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 № 975 (далі – Постанова 975) установлено, що:
- у разі відповідності категоріям, затвердженим цією постановою, такі об’єкти охороняються органами поліції охорони на договірних засадах;
- охорона бюджетних установ (організацій) здійснюється органами поліції охорони на договірних засадах у межах асигнувань, передбачених у державному бюджеті на утримання таких установ (організацій).
Також Постановою 975 затверджено Категорії об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах. Так за пунктом 19 цих Категорій визначено:
- Заклади освіти державної та комунальної форми власності.
Водночас Постанова 975 не визначає, що зазначені в ній категорії об’єктів державної форми власності та сфери державного регулювання підлягають охороні саме виключно органами поліції охорони на договірних засадах. Таку ж позицію визначила Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема за рішенням від 26.01.2024 № 1658-р/пк-пз у процедурі закупівлі № UA-2023-12-16-001796-a.
Крім того, за висновком Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду згідно Постанови від 25.10.2022 у справі № 917/1321/21 положення Постанови 975 передбачають можливість охорони визначених категорій об`єктів, як поліцією охорони, так і відомчими (спеціальними, спеціалізованими, воєнізованими) підрозділами охорони або військовими формуваннями. Заборони на укладення органам місцевого самоврядування (як і закладам освіти у нашому випадку) договорів на охорону приміщень з іншими суб`єктами охоронної діяльності норми Постанови 975 не містять.
Поряд з цим Верховний суд наголосив, що Постанова 975 не містить імперативного припису про укладення договору про охорону об’єкта за категоріями Постанови 975 виключно з поліцією охорони.
Варто також зазначити, що Постанова 975 не визначає обставин на здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель, наприклад за виключеннями пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, (далі – Особливості), в тому числі за підпунктом 5 цього пункту, тобто за відсутності конкуренції з технічних причин.
Тим самим з метою дотримання пункту 5 Особливостей, а також принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності та пропорційності, Замовником здійснено закупівлю цього предмета закупівлі за конкурентною процедурою закупівлі відкриті торги.
Номер:
030ad578b276428fb92f2421903c2f1a
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
11.07.2024 15:02
Опис:
На виконання запиту Управління Західного офісу Державної аудиторської служби України в Рівненській області (далі – ДАСУ) від 08.07.2024 Вараський ліцей №4 Вараської міської ради (далі – Замовник) повідомляє наступне.
1. Розрахунок очікуваної вартості здійснено за методом порівняння ринкових цін, що передбачений пунктом 1 розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275.
Так Замовником вчинено запити цінових пропозицій та на підставі отриманих комерційних пропозицій, зокрема від Управління поліції охорони в Рівненській області і Товариства з обмеженою відповідальністю «Служба безпеки «Кольчуга-3», розрахував очікувану вартість, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних.
Визначення технічних та якісних характеристик здійснено з врахуванням реальних потреб Замовника в предметі закупівлі з огляду на специфіку предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення публічних закупівель, а також положеннями Закону України «Про охоронну діяльність» та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960. Обґрунтування щодо визначення технічних та якісних характеристик предметів закупівлі наведено нижче та надається окремим файлом.
2. Розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предметів закупівлі: Послуги з фізичної охорони приміщень будівлі та території Вараського ліцею No 4, здійснено на сайті Замовника за посиланням:
https://znz4.varashosvita.rv.ua/%d0%bf%d0%be%d1%81%d0%bb%d1%83%d0%b3%d0%b8-%d0%b7-%d1%84%d1%96%d0%b7%d0%b8%d1%87%d0%bd%d0%be%d1%97-%d0%be%d1%85%d0%be%d1%80%d0%be%d0%bd%d0%b8-%d0%bf%d1%80%d0%b8%d0%bc%d1%96%d1%89%d0%b5%d0%bd%d1%8c-2/
3. Пунктом 2 Постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 № 975 (далі – Постанова 975) установлено, що:
- у разі відповідності категоріям, затвердженим цією постановою, такі об’єкти охороняються органами поліції охорони на договірних засадах;
- охорона бюджетних установ (організацій) здійснюється органами поліції охорони на договірних засадах у межах асигнувань, передбачених у державному бюджеті на утримання таких установ (організацій).
Також Постановою 975 затверджено Категорії об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах. Так за пунктом 19 цих Категорій визначено:
- Заклади освіти державної та комунальної форми власності.
Водночас Постанова 975 не визначає, що зазначені в ній категорії об’єктів державної форми власності та сфери державного регулювання підлягають охороні саме виключно органами поліції охорони на договірних засадах. Таку ж позицію визначила Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема за рішенням від 26.01.2024 № 1658-р/пк-пз у процедурі закупівлі № UA-2023-12-16-001796-a.
Крім того, за висновком Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду згідно Постанови від 25.10.2022 у справі № 917/1321/21 положення Постанови 975 передбачають можливість охорони визначених категорій об`єктів, як поліцією охорони, так і відомчими (спеціальними, спеціалізованими, воєнізованими) підрозділами охорони або військовими формуваннями. Заборони на укладення органам місцевого самоврядування (як і закладам освіти у нашому випадку) договорів на охорону приміщень з іншими суб`єктами охоронної діяльності норми Постанови 975 не містять.
Поряд з цим Верховний суд наголосив, що Постанова 975 не містить імперативного припису про укладення договору про охорону об’єкта за категоріями Постанови 975 виключно з поліцією охорони.
Варто також зазначити, що Постанова 975 не визначає обставин на здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель, наприклад за виключеннями пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, (далі – Особливості), в тому числі за підпунктом 5 цього пункту, тобто за відсутності конкуренції з технічних причин.
Тим самим з метою дотримання пункту 5 Особливостей, а також принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності та пропорційності, Замовником здійснено закупівлю цього предмета закупівлі за конкурентною процедурою закупівлі відкриті торги.