-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Поточний ремонт вулично-дорожньої мережі та інших територій Полтавської міської територіальної громади, а саме вул. Охтирський Шлях, вул. Небесної Сотні, провул. Родини Іваненків в м.Полтава
Завершена
11 452 049.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 114 520.49 UAH
мін. крок: 1% або 114 520.49 UAH
Номер:
05dac734276a4e83bf1706bdee1dd32e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-08-06-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.08.2024 00:00
Період моніторингу:
06.08.2024 18:40 - 28.08.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
05.08.2024 № 67-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
05.08.2024 № 67-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
7. UA-2024-06-07-004278-a, 07.06.2024, повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель; виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови № 710 в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710.
За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону № 922 та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників встановлено порушення замовником чинного законодавства, а саме абзацу 1 пункту 43, абзацу 2 частини 2 пункту 44 Особливостей та принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону № 922, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону №922 та Постанови № 1178; внесення змін до тендерної документації; своєчасності укладання договору; усунення невідповідностей; виконання замовником рішення Органу оскарження; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 серпня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон №922) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова № 1178, Особливості); внесення змін до тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону № 922 та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання договору; усунення невідповідностей; виконання замовником рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Орган оскарження); відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради (далі – замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 07.06.2024 № 67, оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 07 червня 2024 об 11:38; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 28.06.2024 № 79, оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 28 червня 2024 об 14:55; зміни до тендерної документації, затверджені протоколом уповноваженої особи від 28.06.2024 № 79, оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 28 червня 2024 об 14:55; скарга до процедури № UA-2024-06-07-004278-a.b1 від 11.06.2024 приватного підприємства «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР»; рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 24.06.2024 № 10940-р/пк-пз; тендерну пропозицію учасника ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР»; вимога про усунення невідповідностей до учасника ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08.07.2024 № 86; тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТРАНСДОРКОМ»; вимога про усунення невідповідностей до учасника ТОВ «ТРАНСДОРКОМ»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.07.2024 №89; повідомлення про намір укласти договір від 10.07.2024; договір про закупівлю послуги від 16.07.2024 № 182; відповіді замовника на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені 12.08.2024 та 14.08.2024 в електронній системі закупівель; офіційний веб-сайт замовника https://www.rada-poltava.gov.ua/documents/.
Моніторингом питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення замовником чинного законодавства, а саме: пункту 4-1 Постанови № 710.
Так, пунктом 4-1 Постанови № 710 передбачено, що головні розпорядники бюджетних коштів, з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів мають забезпечити: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель, що замовником не забезпечено.
Так, згідно з відомостями веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-06-07-004278-a оприлюднено в електронній системі закупівель 07.06.2024, в той час як замовником в порушення пунктом 4-1 Постанови № 710 обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено на веб-сайті за посиланням https://www.rada-poltava.gov.ua/documents/ в розділі «Державні закупівлі» 08.08.2024, тобто у строк, що перевищує п’ять робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю 07.08.2024, через електронну систему закупівель, замовнику надано відповідний запит.
Замовником, 12.08.2024 в електронній системі закупівель, надано відповідь, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщені на власному веб-сайті за посиланням https://www.rada-poltava.gov.ua/documents/ в розділі «Державні закупівлі».
Надані пояснення з даного питання не спростовують задокументованого порушення, адже відомості веб-сайту за посиланням https://www.rada-poltava.gov.ua/documents/ в розділі «Державні закупівлі» не підтверджують оприлюднення інформації передбаченої в пунктом 4-1 Постанови № 710 в законодавчо визначені строки.
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону № 922 та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників встановлено порушення замовником чинного законодавства.
В ході аналізу правомірності прийняття рішення про відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції ПП «ІВЦ «Вектор», наданої в рамках процедури закупівлі UA-2024-06-07-004278-a, встановлено порушення:
- абзацу 1 пункту 43 Особливостей в частині не розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей;
- абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, в частині безпідставного відхилення тендерної пропозиції учасника, за наявності невідповідностей в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Згідно з Протоколом щодо прийняття рішення уповновженою особою Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради від 08.07.2024 № 86 (далі – Протокол № 86) замовником згідно з пунктом 44 Особливостей відхилено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника ПП «ІВЦ «Вектор», як таку що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а саме з підстави ненадання в складі тендерної пропозиції:
- зведеного кошторисного розрахунку вартості робіт з пояснювальною запискою;
- відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку з цінами.
Крім цього в Протоколі № 86 зазначено, що учасником завантажено в документі «Кошторис.rar» файл «1.imd», який має формат відмінний від передбачених форматів тендерною документацією.
Тендерною документацією замовника (пункт 1 Розділу ІІІ Додатку 5 до тендерної документації) передбачено вимогу надання учасниками, зокрема договірної ціни, локальний кошторис на будівельні роботи №2-01-01, зведеного кошторисного розрахунку вартості робіт з пояснювальною запискою та відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку і з цінами за усіма позиціями.
Крім цього, тендерною документацією (пункт 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом завантаження файлів у форматах доступних для відображення таких електронних документів (наприклад: з текстовим змістом - *.doc, *.docx, структуровані дані - *.pdf, графічні дані - *.jpg, *.jpeg в залежності від типу та складу документу чи інформації).
В ході аналізу встановлено, що складі тендерної пропозиції ПП «ІВЦ «Вектор» (далі – учасник) серед іншого надано пояснювальну записку, договірну ціну, підсумкову відомість ресурсів, локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01 та файл «1.imd», проте не надано зведеного кошторисного розрахунку вартості робіт в форматах *.doc, *.docx, *.pdf, *.jpg, *.jpeg.
Разом з цим, в складі тендерної пропозиції надано, зокрема файл «1.imd» при розкритті якого, наприклад за допомогою програмного комплексу «Автоматизований випуск кошторисів» встановлено наявність зведеного кошторисного розрахунку.
При цьому, відповідно до вимог абзацу 1 пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, на що вказують норми абзацу 2 пункту 43 Особливостей.
Як зазначено вище, учасником в складі тендерної пропозиції надано, зокрема договірну ціну. Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків, на що вказує пункт 5.2 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
Крім цього, згідно з Протоколом № 86 рішення замовника про відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції учасника ПП «ІВЦ «Вектор» грунтується, в тому числі, на відсутності в складі тендерної пропозиції пояснювальної записки та відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку з цінами, в той час, як в складі тендерної пропозиції учасника надано пояснювальну записку та підсумкову відомість ресурсів в форматі *xls. Одночасно з цим, файл «1.imd» наданий учасником в складі тендерної пропозиції містить, зокрема відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку з цінами та пояснювальну записку.
За вказаних обставин та з огляду на вищевказані норми Особливостей ненадання учасником зведеного кошторисного розрахунку вартості робіт з пояснювальною запискою, відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку з цінами у форматі доступному для відображення, є помилкою, виправлення якої не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції.
Враховуючи зазначене, Замовником в порушення абзацу 1 пункту 43 Особливостей відносно ненадання учасником зведеного кошторисного розрахунку вартості робіт з пояснювальною запискою, відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку з цінами у форматі доступному для відображення у форматі доступному для відображення не розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
В той же час, замовником відхилено тендерну пропозицію ПП «ІВЦ «Вектор» з підстави, що передбачена нормами абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, згідно з якою замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Позиція Замовника про відхилення тендерної пропозиції ПП «ІВЦ «Вектор», зазначена в Протоколі № 86 не є підставою для відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції ПП «ІВЦ «Вектор» згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Отже, з огляду, що невідповідності виявлені замовником в інформації та/або документах, можуть бути усунуті учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, замовником в порушення вимоги абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей безпідставно, без наявності документальних та законодавчих підстав відхилено тендерну пропозиція ПП «ІВЦ «Вектор».
З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 13.08.2024 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику.
У відповіді замовника від 14.08.2024, оприлюдненої в електронній системі закупівель зазначено наступне: «Зведений кошторисний розрахунок з пояснювальною запискою та Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку згідно тендерної документації відноситься до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. Ненадання вище зазначених документів не вважається невідповідністю в документах та підпадає під підстави відхилення згідно абз. 2 пп.2 п. 44 Особливостей № 1178.
Отже, якщо в тендерній пропозиції Учасника відсутня інформація (та/або документи) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, то це не вважається невідповідністю.».
Відповідь не спростовує задокументованого порушення, а лише підтверджує неврахування під час розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції вимог абзацу 2 пункту 43 Особливостей, в частині того, що невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Разом з цим, замовником вказано про «…ненадання вище зазначених документів…», в той час як пояснювальну записку та підсумкову відомість ресурсів учасниокм надано в форматі *xls., а файл «1.imd» наданий учасником в складі тендерної пропозиції містить, зокрема відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку з цінами та пояснювальну записку.
Крім цього, відносно посилання замовника в поясненні на п. 3.40 Настанови з визначення вартості будівництва, в частині обгрунтування вимоги надання відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку, слід відмітити, що відповідно до пункту 3.9 Настанови з визначення вартості будівництва якщо кошторисна вартість будівництва визначається за одним локальним кошторисом - об’єктний кошторис, відомість ресурсів до об’єктного кошторису та відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку не складаються.
При цьому, згідно Таблиці 1 Розділу ІІ «Технічна та якісні вимоги до предмета закупівлі» Додатку 5 до тендерної документації в якій замовником надано Відомість обсягів робіт та пункту 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної пропозиції кошторисна вартість визначається за одним локальним кошторисом «Локальний кошторис 02-01-01 на Поточний ремонт вулично-дорожньої мережі та інших територій Полтавської міської громади, а саме вул. Охтирський Шлях, вул. Небесної Сотні, провул. Родини Іваненків в м. Полтава».
За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТРАНСДОРКОМ», яка була наступною тендерною пропозицією, замовником вказаного учасника визначено переможцем процедури закупівлі та вподальшому укладено договір про закупівлю.
В ході аналізу правомірності прийняття рішення про визначення переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ «ТРАНСДОРКОМ», наданої в рамках процедури закупівлі UA-2024-06-07-004278-a, встановлено порушення вимог абзацу 1 пункту 43 Особливостей, в частині не розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Так, встановлено, що надана в складі тендерної пропозиції ТОВ «ТРАНСДОРКОМ» Довідка про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 14.06.2024 № 6/14-9 (далі – Довідка) не відповідає підпункту 2.1 пункту 2 Розділу І Додатку 1 до тендерної документації.
Так, тендерною документацією (підпункт 2.1 пункту 2 Розділу І Додатку 1 до тендерної документації) передбачено надання довідки про персонал учасника та залучених спеціалістів учасника із зазначенням інформації, зокрема про їх вік. Натомість, в Довідці не зазначено інформацію про вік працівників учасника та залучених спеціалістів учасника.
Враховуючи зазначене, відносно невідповідності наданої учасником Довідки умовам тендерної документації замовником в порушення абзацу 1 пункту 43 Особливостей не розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Різниця між остаточною ціновою пропозицією ПП «ІВЦ «Вектор», яка становить 10 764 993,68 гривень з ПДВ та остаточною ціновою пропозицією переможця торгів ТОВ «ТРАНСДОРКОМ», яка становить 11 316 053,02 гривень з ПДВ, складає 551 059, 34 гривень.
Враховуючи наведене Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону № 922, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Період усунення порушень:
28.08.2024 18:00 - 12.09.2024 00:00
Дата публікації висновку:
28.08.2024 18:00
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Щодо твердження: «що відповідно до пункту 3.9 Настанови з визначення вартості будівництва якщо кошторисна вартість будівництва визначається за одним локальним кошторисом - об’єктний кошторис, відомість ресурсів до об’єктного кошторису та відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку не складаються.»
П. 3.9 відноситься до розділу «Склад інвесторської кошторисної документації».
Інвесторська кошторисна документація – сукупність кошторисів, кошторисних розрахунків, відомостей кошторисної вартості пускових комплексів, зведених кошторисних розрахунків вартості об’єкта будівництва або його черг, зведень витрат, пояснювальних записок та відомостей ресурсів, складених на стадії розроблення проектної документації;
Слід зауважити, що посилаючись на п. 3.9, а саме: Якщо кошторисна вартість будівництва визначається за одним локальним кошторисом - об’єктний кошторис, відомість ресурсів до об’єктного кошторису та відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку не складаються, є помилковою з огляду на наступне: Інвесторська кошторисна документація на надання послуг з Поточного ремонту вулично-дорожньої мережі та інших територій Полтавської міської територіальної громади, а саме вул. Охтирський Шлях, вул. Небесної Сотні, провул. Родини Іваненків в м.Полтава з врахуванням п. 2.2 Наказу МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ № 753 від 07.10.2022 року Про затвердження Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування в якому визначено наступне: Вартість дорожніх робіт та послуг визначається: на стадії проєктування - у складі кошторисної частини проєктної документації або кошторисної документації, складеної за дефектним актом відповідно до ДБН А.2.2-3:2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво". ДБН А.2.2-3:2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво" є відсильним на ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 Правила визначення вартості будівництва (Настанова з визначення вартості будівництва з 08.11.2021 року), що дає законі підстави для Замовником вимагати документи, перелік яких передбачений згідно п. 3.8 Настанови для отримання належного розрахунку та визначення правильності ціни пропозиції учасника з урахуванням всіх об’ємів та застосування технологій механізмів відповідно до технічних, якісних та кількісних характеристик.
В тендерній документації чітко визначений перелік документів який повинен надати учасник для підтвердження технічних якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, а саме: Договірна ціну, зведений кошторисний розрахунок вартості робіт з пояснювальною запискою, локальний кошторис на будівельні роботи №2-01-01 (згідно до даних таблиць 1, 2 розділу II Додатку 5 (відповідно); відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку і з цінами за усіма позиціями, за підписом уповноваженої особи учасника.
Тому формулювання згідно п. 3.9 «Якщо кошторисна вартість будівництва визначається за одним локальним кошторисом - об’єктний кошторис, відомість ресурсів до об’єктного кошторису та відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку не складаються», не має нічого спільного з вимогами тендерної документації замовника, так і в цілому до предмета закупівлі.
Щодо твердження: «Разом з цим, в складі тендерної пропозиції надано, зокрема файл «1.imd» при розкритті якого, наприклад за допомогою програмного комплексу «Автоматизований випуск кошторисів» встановлено наявність зведеного кошторисного розрахунку.»
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Згідно з Розділом ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції чітко вказано наступне завантаження файлів у форматах доступних для відображення таких електронних документів (наприклад: з текстовим змістом - *.doc, *.docx, структуровані дані - *.pdf, графічні дані - *.jpg, *.jpeg в залежності від типу та складу документу чи інформації).
Вище зазначені формати є загально машинозчитувальними і не являють собою дискримінаційним елементом.
Формат «imd.», не є загально машинозчитувальним форматом та потребує наявності спеціального програмного забезпечення, тим самим порушує принцип закупівель відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Згідно ч. 7 ст. 11 ЗУ «Про публічні закупівлі» –Уповноважена особа повинна мати вищу освіту, як правило юридичну або економічну освіту.
Уповноваженою особою Замовника виступає головний спеціаліст відділу з питань юридичного забезпечення.
Програма «Автоматизований випуск кошторисів» не призначена для володіння особі з юридичною освітою, враховуючи її посадову інструкцію.
Тендерною документацією не вимагалалося та не передбачалося завантаження документів у форматі «imd.», так як в уповноваженої особи відсутня програма «Автоматизований випуск кошторисів» та не передбачений законодавством обов’язку для наявності її в уповноваженої особи
.
Уповноваженою особи відсутня можливість із ознайомлення із складовою документа формату «imd.» на підставі чого не можливо встановити наявність такого документа як ЗВК з пояснювальною запискою та відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку на підставі чого він вважається таким як відсутній в пропозиції учасника.
Щодо твердження: «При цьому, відповідно до вимог абзацу 1 пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.»
Замовник повторно наголошує, що згідно п. 43 Особливостей № 1178 встановлено – під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником
процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Згідно п. 33 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги. Зведений кошторисний розрахунок з пояснювальною запискою та Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку згідно тендерної документації відноситься до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. Ненадання вище зазначених документів не вважається невідповідністю в документах та підпадає під підстави відхилення згідно абз. 2 пп.2 п. 44 Особливостей № 1178. Отже, якщо в тендерній пропозиції Учасника відсутня інформація (та/або документи) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, то це не вважається невідповідністю. Разом з тим учасник ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР» не оскаржував дане рішення Замовника в порядку ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», таку ж саму позицію займає з цього приводу і Антимонопольний комітет України в своєму рішенні № 13743-р/пк-пз від 30.08.2023 закупівля UA-2023-08-02-006096-a.
Також додатково повідомляємо, що Постанова 1178 відокремила підставу відхилення згідно абз. 2 пп.2 п. 44 Особливостей № 1178. Якщо ж замовником було надано повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, це б порушило ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постанову 1178, на що і наголошує Антимонопольний комітет України в своєму рішенні № 13743-р/пк-пз від 30.08.2023 закупівля UA-2023-08-02-006096-a.
Згідно з ч. 10 ст. 8 ЗУ "Про публічні закупівлі" у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення
Дата публікації звіту:
04.09.2024 16:25
Запити/Пояснення
Номер:
f992ec48b7e44ae8b6542ec961dde2fb
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
07.08.2024 09:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.08.2024 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу закупівлі очікуваною вартістю 11 452 049,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-06-07-004278-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступних питань:
- На підставі яких відповідних документів (комерційні пропозиції потенційних учасників, інші документи) вами здійснено обґрунтування розміру розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
- Надати інформацію щодо оприлюднення на власному веб-сайті чи офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
aa17019ef48c4d83964bb4133ecb0330
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
12.08.2024 08:38
Опис:
Щодо розміщення на власному вебсайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі за посиланням https://www.rada-poltava.gov.ua/documents/ в розділі "Державні закупівлі", Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (відповідно до пункту 41 постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Управлінням ЖКГ ВК ПМР здійснено розрахунок очікуваної вартості у програмному комплексі АВК-5 на підставі дефектного акту, які додаються до даної відповіді.
Номер:
825a410d94e7456a84ad13b4e9a702ce
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
13.08.2024 09:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.08.2024 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 11 452 049,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-06-07-004278-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні пояснень інформації та/або документів) щодо підстав відхилення тендерної пропозиції учасника ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР», тендерна пропозиція якого була визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною.
Так, у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою Управління житлово-комунального господарства ВК ПМР від 08.07.2024 № 86 зазначено що вищезгаданим учасником не надано зведеного кошторисного розрахунку вартості робіт з пояснювальною запискою, відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку і з цінами. В той час, як в складі тендерної пропозиції ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР» надано, зокрема Пояснювальну записку за об’єктом «Поточний ремонт вулично-дорожньої мережі та інших територій Полтавської міської територіальної громади, а саме вул. Охтирський Шлях, вул. Небесної Сотні, провул. Родини Іваненків в м.Полтава» та Підсумкову відомість ресурсів.
Крім цього, надайте пояснення відносно законодавчих підстав встановлення в тендерній документації вимоги щодо надання учасниками відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку.
Щодо ненадання зведеного кошторисного розрахунку вартості робіт (у форматі *pdf тощо) поясніть причини нерозміщення (в електронній системі закупівель) учаснику ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР», в порядку пункту 43 Особливостей, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Пояснення та/або інформацію та/або документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
8f7b27356c3647c19af5509d8e8ba8ba
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
14.08.2024 15:38
Опис:
Щодо «в складі тендерної пропозиції ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР» надано, зокрема Пояснювальну записку за об’єктом «Поточний ремонт вулично-дорожньої мережі та інших територій Полтавської міської територіальної громади, а саме вул. Охтирський Шлях, вул. Небесної Сотні, провул. Родини Іваненків в м.Полтава» та Підсумкову відомість ресурсів».
Під час розгляду пропозиції ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР» було встановлено відсутність зведеного кошторисного розрахунку з пояснювальною запискою та Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку.
У разі відсутності зведеного кошторисного розрахунку не має можливості перевірки правильності розрахунків у пояснювальній записці, на підставі чого надана учасником пояснювальна записка без зведеного кошторисного розрахунку не є підтвердження відношення до поданої кошторисної документації учасником та вважається така як відсутня.
Згідно Додатку № 5 до тендерної документації вимагалася від учасників надання наступного документа «відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку і з цінами». Замовник не вимагав від учасників надання підсумкової відомості ресурсів.
На підставі вище зазначеного ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР» не надав документ які вимагались замовником у технічних та якісних характеристиках предмета закупівлі, а саме: зведений кошторисний розрахунок з пояснювальною запискою та Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку.
Щодо «надайте пояснення відносно законодавчих підстав встановлення в тендерній документації вимоги щодо надання учасниками відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку.».
Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку передбачена згідно п. 3.40 Настанови з визначення вартості будівництва за формою, наведеною у додатку 11 цієї Настанови. Тому дана вимога є законною і передбачена у вище зазначеній Постанові
Щодо «ненадання зведеного кошторисного розрахунку вартості робіт (у форматі *pdf тощо) поясніть причини нерозміщення (в електронній системі закупівель) учаснику ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР», в порядку пункту 43 Особливостей, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.».
Згідно п. 43 Особливостей № 1178 встановлено – під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно п. 33 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Зведений кошторисний розрахунок з пояснювальною запискою та Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку згідно тендерної документації відноситься до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. Ненадання вище зазначених документів не вважається невідповідністю в документах та підпадає під підстави відхилення згідно абз. 2 пп.2 п. 44 Особливостей № 1178.
Отже, якщо в тендерній пропозиції Учасника відсутня інформація (та/або документи) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, то це не вважається невідповідністю. Разом з тим учасник ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР» не оскаржував дане рішення Замовника в порядку ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», таку ж саму позицію займає з цього приводу і Антимонопольний комітет України в своєму рішенні № 13743-р/пк-пз від 30.08.2023 закупівля UA-2023-08-02-006096-a.
Номер:
94c01f957c414752a7a7b4255a947ae3
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
13.08.2024 09:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.08.2024 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 11 452 049,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-06-07-004278-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні пояснень інформації та/або документів) щодо підстав відхилення тендерної пропозиції учасника ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР», тендерна пропозиція якого була визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною.
Так, у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою Управління житлово-комунального господарства ВК ПМР від 08.07.2024 № 86 зазначено що вищезгаданим учасником не надано зведеного кошторисного розрахунку вартості робіт з пояснювальною запискою, відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку і з цінами. В той час, як в складі тендерної пропозиції ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР» надано, зокрема Пояснювальну записку за об’єктом «Поточний ремонт вулично-дорожньої мережі та інших територій Полтавської міської територіальної громади, а саме вул. Охтирський Шлях, вул. Небесної Сотні, провул. Родини Іваненків в м.Полтава» та Підсумкову відомість ресурсів.
Крім цього, надайте пояснення відносно законодавчих підстав встановлення в тендерній документації вимоги щодо надання учасниками відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку.
Щодо ненадання зведеного кошторисного розрахунку вартості робіт (у форматі *pdf тощо) поясніть причини нерозміщення (в електронній системі закупівель) учаснику ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР», в порядку пункту 43 Особливостей, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Пояснення та/або інформацію та/або документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
34d38feb0a374d5dbd8d400fd378c9d7
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
14.08.2024 15:41
Опис:
Щодо «в складі тендерної пропозиції ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР» надано, зокрема Пояснювальну записку за об’єктом «Поточний ремонт вулично-дорожньої мережі та інших територій Полтавської міської територіальної громади, а саме вул. Охтирський Шлях, вул. Небесної Сотні, провул. Родини Іваненків в м.Полтава» та Підсумкову відомість ресурсів».
Під час розгляду пропозиції ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР» було встановлено відсутність зведеного кошторисного розрахунку з пояснювальною запискою та Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку.
У разі відсутності зведеного кошторисного розрахунку не має можливості перевірки правильності розрахунків у пояснювальній записці, на підставі чого надана учасником пояснювальна записка без зведеного кошторисного розрахунку не є підтвердження відношення до поданої кошторисної документації учасником та вважається така як відсутня.
Згідно Додатку № 5 до тендерної документації вимагалася від учасників надання наступного документа «відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку і з цінами». Замовник не вимагав від учасників надання підсумкової відомості ресурсів.
На підставі вище зазначеного ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР» не надав документ які вимагались замовником у технічних та якісних характеристиках предмета закупівлі, а саме: зведений кошторисний розрахунок з пояснювальною запискою та Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку.
Щодо «надайте пояснення відносно законодавчих підстав встановлення в тендерній документації вимоги щодо надання учасниками відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку.».
Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку передбачена згідно п. 3.40 Настанови з визначення вартості будівництва за формою, наведеною у додатку 11 цієї Настанови. Тому дана вимога є законною і передбачена у вище зазначеній Постанові
Щодо «ненадання зведеного кошторисного розрахунку вартості робіт (у форматі *pdf тощо) поясніть причини нерозміщення (в електронній системі закупівель) учаснику ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР», в порядку пункту 43 Особливостей, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.».
Згідно п. 43 Особливостей № 1178 встановлено – під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно п. 33 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Зведений кошторисний розрахунок з пояснювальною запискою та Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку згідно тендерної документації відноситься до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. Ненадання вище зазначених документів не вважається невідповідністю в документах та підпадає під підстави відхилення згідно абз. 2 пп.2 п. 44 Особливостей № 1178.
Отже, якщо в тендерній пропозиції Учасника відсутня інформація (та/або документи) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, то це не вважається невідповідністю. Разом з тим учасник ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР» не оскаржував дане рішення Замовника в порядку ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», таку ж саму позицію займає з цього приводу і Антимонопольний комітет України в своєму рішенні № 13743-р/пк-пз від 30.08.2023 закупівля UA-2023-08-02-006096-a.
Номер:
ed2edc30175141e0a40d800dfd88b6e3
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
13.08.2024 09:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.08.2024 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 11 452 049,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-06-07-004278-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні пояснень інформації та/або документів) щодо підстав відхилення тендерної пропозиції учасника ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР», тендерна пропозиція якого була визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною.
Так, у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою Управління житлово-комунального господарства ВК ПМР від 08.07.2024 № 86 зазначено що вищезгаданим учасником не надано зведеного кошторисного розрахунку вартості робіт з пояснювальною запискою, відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку і з цінами. В той час, як в складі тендерної пропозиції ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР» надано, зокрема Пояснювальну записку за об’єктом «Поточний ремонт вулично-дорожньої мережі та інших територій Полтавської міської територіальної громади, а саме вул. Охтирський Шлях, вул. Небесної Сотні, провул. Родини Іваненків в м.Полтава» та Підсумкову відомість ресурсів.
Крім цього, надайте пояснення відносно законодавчих підстав встановлення в тендерній документації вимоги щодо надання учасниками відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку.
Щодо ненадання зведеного кошторисного розрахунку вартості робіт (у форматі *pdf тощо) поясніть причини нерозміщення (в електронній системі закупівель) учаснику ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР», в порядку пункту 43 Особливостей, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Пояснення та/або інформацію та/або документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
d76fd91d50774c0d93bc4a9763d1dbbd
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
14.08.2024 15:40
Опис:
Щодо «в складі тендерної пропозиції ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР» надано, зокрема Пояснювальну записку за об’єктом «Поточний ремонт вулично-дорожньої мережі та інших територій Полтавської міської територіальної громади, а саме вул. Охтирський Шлях, вул. Небесної Сотні, провул. Родини Іваненків в м.Полтава» та Підсумкову відомість ресурсів».
Під час розгляду пропозиції ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР» було встановлено відсутність зведеного кошторисного розрахунку з пояснювальною запискою та Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку.
У разі відсутності зведеного кошторисного розрахунку не має можливості перевірки правильності розрахунків у пояснювальній записці, на підставі чого надана учасником пояснювальна записка без зведеного кошторисного розрахунку не є підтвердження відношення до поданої кошторисної документації учасником та вважається така як відсутня.
Згідно Додатку № 5 до тендерної документації вимагалася від учасників надання наступного документа «відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку і з цінами». Замовник не вимагав від учасників надання підсумкової відомості ресурсів.
На підставі вище зазначеного ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР» не надав документ які вимагались замовником у технічних та якісних характеристиках предмета закупівлі, а саме: зведений кошторисний розрахунок з пояснювальною запискою та Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку.
Щодо «надайте пояснення відносно законодавчих підстав встановлення в тендерній документації вимоги щодо надання учасниками відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку.».
Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку передбачена згідно п. 3.40 Настанови з визначення вартості будівництва за формою, наведеною у додатку 11 цієї Настанови. Тому дана вимога є законною і передбачена у вище зазначеній Постанові
Щодо «ненадання зведеного кошторисного розрахунку вартості робіт (у форматі *pdf тощо) поясніть причини нерозміщення (в електронній системі закупівель) учаснику ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР», в порядку пункту 43 Особливостей, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.».
Згідно п. 43 Особливостей № 1178 встановлено – під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно п. 33 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Зведений кошторисний розрахунок з пояснювальною запискою та Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку згідно тендерної документації відноситься до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. Ненадання вище зазначених документів не вважається невідповідністю в документах та підпадає під підстави відхилення згідно абз. 2 пп.2 п. 44 Особливостей № 1178.
Отже, якщо в тендерній пропозиції Учасника відсутня інформація (та/або документи) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, то це не вважається невідповідністю. Разом з тим учасник ПП «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВЕКТОР» не оскаржував дане рішення Замовника в порядку ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», таку ж саму позицію займає з цього приводу і Антимонопольний комітет України в своєму рішенні № 13743-р/пк-пз від 30.08.2023 закупівля UA-2023-08-02-006096-a.