-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Екологічні вимоги
Тверде паливо (вугілля кам'яне)
Завершена
852 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 262.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 262.50 UAH
Номер:
277426ab55954a2e9660e009c348f4e5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-08-19-000071
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.08.2024 00:00
Період моніторингу:
19.08.2024 17:56 - 10.09.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
19.08.2024 Одеса № 167
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ірини ШЕВЕЛЬОВОЇ від 19.08.2024, доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 19.08.2024.
В. о. начальника Валентина КОРОЛЬ
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 19.08.2024 № 167
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
7 UA-2024-06-04-002138-a 04.06.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ірина ШЕВЕЛЬОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до ТД та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу 4 пункту 54 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, розгляду тендерних пропозицій, стану виконання рішення Комісії, як органу оскарження, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасності їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 30 серпня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), внесення змін до ТД, розгляду тендерних пропозицій, стану виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія), як органу оскарження, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасності їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління з питань освіти, культури та молодіжної політики Затишанської селищної ради Роздільнянського району Одеської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюднене в електронній системі закупівель 04.06.2024 о 10:33, оголошення про проведення відкритих торгів зі змінами, оприлюднене в електронній системі закупівель 04.06.2024 о 14:05, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 04.06.2024, оприлюднену в електронній системі закупівель 04.06.2024 о 10:21, ТД зі змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 04.06.2024, оприлюднену в електронній системі закупівель 04.06.2024 о 14:02, тендерні пропозиції учасників приватного підприємства «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» (далі – ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ») та приватного підприємства «ПРОМАГРОТЕХ» (далі – ПП «ПРОМАГРОТЕХ»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, виправлення учасником ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» виявлених Замовником невідповідностей, скарги до процедури закупівлі ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ», оприлюднені в електронній системі закупівель 20.06.2024 та 12.07.2024, рішення Комісії від 02.07.2024 № 11485-р/пк-пз та від 22.07.2024 № 12490-р/пк-пз, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 18.06.2024, повідомлення уповноваженої особи Замовника про продовження терміну розгляду тендерних пропозицій, оприлюднене в електронній системі закупівель 08.07.2024, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 09.07.2024, договір про закупівлю від 29.07.2024 № 23/07 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 29.07.2024, додаткову угоду від 29.07.2024 № 1 до Договору, пояснення Замовника, отримані 27.08.2024 через електронну систему закупівель, звіт про виконання договору про закупівлю, оприлюднений в електронній системі закупівель 22.08.2024.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії, не здійснювався.
За результатами аналізу питання внесення змін до ТД та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено.
Відповідно до абзацу 3 пункту 54 Особливостей замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Відповідно до абзацу 4 пункту 54 Особливостей зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником внесені зміни до ТД та до оголошення про проведення відкритих торгів, які розміщені та відображені в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та оголошення 04.06.2024 о 14:02 та 14:05, відповідно, додатково до їх попередньої редакції, але не оприлюднено разом із змінами до ТД та до оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі перелік змін, що вносяться, чим не дотримано вимоги абзацу 4 пункту 54 Особливостей.
Період усунення порушень:
30.08.2024 15:55 - 14.09.2024 00:00
Дата публікації висновку:
30.08.2024 15:55
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
15-0200/2024/пр
Дата відкриття провадження:
08.10.2024 00:00
Номер відкриття провадження :
б/н
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Наказ №29-од від 04.09.2024 р.
Дата публікації звіту:
05.09.2024 10:42
Запити/Пояснення
Номер:
3808da65ddb7475facdc5c5d197a6fd6
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
22.08.2024 11:32
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.08.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень, інформації та документів:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або іншого офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Замовником внесено зміни до тендерної документації та до оголошення про проведення відкритих торгів та 04.06.2024 оприлюднено в електронній системі закупівель нову редакцію тендерної документації о 14:02 та о 14:05 нову редакцію оголошення додатково до їх попередніх редакцій.
Чому Замовником не оприлюднено разом із змінами до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів в окремих документах переліки змін, що вносяться?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
707b2f4f670a4a64906ca78fc33b5b99
Назва:
Відповідь на запит.
Дата опублікування:
27.08.2024 12:22
Опис:
Заступнику начальника відділу
контролю у сфері закупівель
ШЕВЕЛЬОВІЙ Ірині
У відповідь на ваш запит повідомляємо:
1. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено аналізом споживання (річного та місячного) обсягу твердого палива за минулий період. Замовником здійснено розрахунок очікуваної вартості товарів / послуг методом порівняння ринкових цін відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275, а також моніторингом динаміки цін на ринку вугілля.
Також порівняльним аналізом ціни на тверде паливо порівнювались ціни з використанням веб-порталу Prozorro за посиланням https://prozorro.gov.ua/.
При цьому розрахунок очікуваної вартості проводився згідно з аналізом цін постачальників твердого палива на дату формування очікуваної вартості предмета закупівлі, що оприлюднені на веб-сайтах та прейскурантах цін (комерційних пропозицій) у вільному доступі. До ціни товару включена вартість товару, закупованої постачальником на оптовому ринку, послуги з навантаження/розвантаження товару, зважування, доставка товару з урахуванням вартості цін на паливно-мастильні матеріали, націнка (маржа) постачальника та всі визначені законодавством податки та збори.
Нормативно-правове регулювання та Обґрунтування технічних характеристик.. ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови". Кількісною характеристикою предмета закупівлі є обсяг товару у тонах.
Також надаємо посилання на сторінку офіційного вебсайт головного розпорядника бюджетних коштів на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі: https://zatyshanska-gromada.gov.ua/obgruntuvannya-tehnichnih-i-yakisnih-harakteristik-predmeta-zakupivli-10-14-03-29-12-2021/
2. Замовником 04.06.2024 затверджено тендерну документацію на закупівлю за кодом ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо, про що складено відповідний протокол Уповноваженої особи. Наступним кроком замовника є оприлюднення інформації в електронній системі закупівель (далі –ЕСЗ).
Відповідно до ч.10 ст. 11 Закону «Про публічні закупівлі (далі-Закон) Уповноважена особа проводить процедури закупівель; забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених цим Законом, забезпечення оприлюднення в ЕСЗ інформації, необхідної для вимог цього Закону.
Рішення уповноваженої особи оформлюється протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.
В зв’язку з аварійним відключенням світла та тривалим часом його відсутності замовником спочатку створено чернетку оголошення на майданчику та завантажено необхідні документи у вигляді файлу тендерної документації. При цьому накласти одразу підпис на оголошення було неможливо в зв’язку з відключенням електричної енергії та відсутність Інтернет з’єднання (отримано повідомлення про помилку від ЕСЗ). Після відновлення стабільного електропостачання та зв’язку з мережею Інтернет, а також доступу до майданчика, замовник побачив, що оголошення про здійснення закупівлі оприлюднено, файл з документацією завантажено о 10.21, а електронний підпис накладено о 10,33.
Перевіривши інформацію в ЕСЗ стало зрозуміло, що до оголошення не внесена інформація щодо забезпечення тендерних пропозицій, а тендерна документація завантажена без інформації, яку в ранці того ж дня уточнювала та заповнювала в тендерній документації Уповноважена особа щодо умов забезпечення тендерних пропозицій, тобто, зміни не збережені з причини відсутності електроенергії.
Відповідно до п.24 Постанови КМУ від 12.10.2022р. №1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі-Особливості). Замовник самостійно та безоплатно через авторитарний електронний майданчик оприлюднив в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. №1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів та послуг не пізніше за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Отже згідно вимог Особливостей не встановлено чітких строків оприлюднення інформації за п.24 Особливостей, а саме: через годину, дві або вісім годин після затвердження Уповноваженою особою тендерної документації щодо закупівлі. У п.24 Особливостей зазначено лише щодо обов’язкового дотримання строків оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації - не пізніше ніж за сім днів (для товару) до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Так як в тендерній документації та в оголошені про закупівлю був встановлений кінцевий строк подання тендерних пропозицій «до 00.00 12.06.2024р», замовник мав право у той же день 04.06.2024 р. до 23.29 оприлюднити вірну редакцію тендерної документації, яка затверджена протоколом Уповноваженої особи від 04.06.2024 р. Такі дії замовника не вважаються діями, що призводять до внесення змін з власної ініціативи, зміни у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до ст..8 Закону, або змінами за результатами звернень, або змінами на підставі рішення органу оскарження, як це передбачено абз.3 п.54 Особливостей.
Відповідно, відсутні підстави створювати та завантажувати в ЕСЗ документи, що передбачені абз.4 Особливостей (нову редакцію тендерної документації та перелік змін, що вносяться), а також оформлювати окреме рішення Уповноваженої особи щодо внесення змін до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів.
Відповідно до п.6 Наказу №1082 у разі технічного збою під час унесення та /або заповнення інформації через автоматизоване робоче місце, що призводить до того, що інформація не розміщується, або не оприлюднюється на веб-порталі чи в електронній системі закупівель замовник /ЦЗО/учасник/постачальник отримує технічну підтримку на авторизованому електронному майданчику, на якому здійснюється внесення та заповнення інформації документів, а орган оскарження та органи державного фінансового контролю – від адміністратора.
У разі потреби замовник/ЦЗО/учасник/постачальник/орган оскарження/органи державного фінансового контролю здійснюють свої дії повторно відповідно до вимог та в межах строків установлених Законом «Про публічні закупівлі» (далі-Закон).
Таким чином, замовник не порушив вимог законодавства при оприлюднені інформації щодо закупівлі в ЕСЗ.
З повагою,
Уповноважена особа Волкова М.І.