• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Екологічні вимоги

Тверде паливо (вугілля кам'яне)

Завершена

852 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 262.50 UAH
Період оскарження: 04.06.2024 10:32 - 09.06.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на порушення законодавства про публічні закупівлі

Номер: 8818398164624a8e97fead4e4a6891f7
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-04-002138-a.b2
Назва: СКАРГА на порушення законодавства про публічні закупівлі
Скарга:
Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) від 25.12.2015 № 922-VІІI, ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» звертається зі скаргою щодо незаконних рішень Замовника. Інформація щодо закупівлі: Відкриті торги з особливостями. Предмет закупівлі: Тверде паливо (вугілля кам’яне) Код ДК 021:2015: 09110000-3 Тверде паливо Оголошення на веб-порталі: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-04-002138-a Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-06-04-002138-a Замовником оприлюднено Повідомлення про продовження терміну розгляду тендерних пропозицій, яким продовжено термін розгляду тендерних пропозицій закупівлі до 20 робочих днів. Однак, з неясних причин, ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПРОМАГРОТЕХ» визначено переможцем у цій закупівлі, що не відповідає нормам чинного законодавства ,адже для визначення переможця необхідно опублікувати відповідне рішення Замовником. Вважаємо дане рішення таким, що прийнято всупереч нормам чинного законодавства, підлягаючим таким чином скасуванню, з огляду на наступне:
Дата розгляду скарги: 22.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.07.2024 19:22
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 24.07.2024 18:10
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ", Ляшенко Юрій 380661595792 vugle.post@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4e30358a955f447db633409ffacc26a1
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо прийняття суперечливого рішення.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до абз.18 п.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.

Відповідно до абз.8 ч.1 ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Відповідно до ч.15 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції/пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом.

Відповідно до ст.33 Закону України «Про публічні закупівлі»:

1. Рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Протягом одного дня з дати ухвалення такого рішення замовник оприлюднює в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.

2. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію:

1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;

2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);

3) кількість, місце та строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг;

4) найменування переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи);

5) ціна тендерної пропозиції/пропозиції.

Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю може містити іншу інформацію.

3. Переможцю процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та іншим учасникам електронною системою закупівель автоматично у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі направляється інформація про переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі із зазначенням його найменування та місцезнаходження.

4. Учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.

5. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.

6. Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.

У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладання договору про закупівлю призупиняється.

7. У разі відмови переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі, неукладення договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію/пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених цією статтею.

Отже, Законом України «Про публічні закупівлі» визначено процедури прийняття рішення Замовником про визначення переможця закупівлі, яким чином воно оформлюється і обовʼязкові реквізити, які повинні бути визначені у рішенні.

Однак, Замовником, всупереч вимогам чинного законодавства, визначено переможця закупівлі зовсім іншим рішенням,а саме про продовження розгляду заявок. При цьому, Рішення АМКУ щодо попередньої скарги ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» опубліковано 05.07.2024 року, тоді як рішення про продовження розгляду пропозицій опубліковано 09.07.2024 року. За таких обставин, рішення про визначення переможця ПП «ПРОМАГРОТЕХ» повинно бути скасоване.

Відповідно до ч.4 ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. А оскільки Замовник не в змозі будь-яким чином встановити вимоги, що прямо суперечать чинному законодавству, він знайшов «вихід» упереджено ставитись до позиції, хто є саме виробником вугільної продукції. Сподіваємось, що таких саме вимог буде дотримуватись і під час оцінці інших пропозицій Учасників.

Відповідно до абз.2 ч.18 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга АМКУ ПП Вуглепостачання (рішення про дискваліфікацію) 2

Номер: 0eaacbd26d524cac9cd4ef645f2c9568
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-04-002138-a.c1
Назва: Скарга АМКУ ПП Вуглепостачання (рішення про дискваліфікацію) 2
Скарга:
Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) від 25.12.2015 № 922-VІІI, ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» звертається зі скаргою щодо незаконних рішень Замовника. Інформація щодо закупівлі: Відкриті торги з особливостями. Предмет закупівлі: Тверде паливо (вугілля кам’яне) Код ДК 021:2015: 09110000-3 Тверде паливо Оголошення на веб-порталі: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-04-002138-a Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-06-04-002138-a Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18 червня 2024 року уповноваженою особою Мариною Волковою прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ПП «ВУГЛЕПОТСАЧАННЯ» (код ЄДРПОУ 44432238) на підставі частини 2 пункту 42 Особливостей. Вважаємо дане рішення таким, що прийнято всупереч нормам чинного законодавства, підлягаючим таким чином скасуванню, з огляду на наступне:
Дата розгляду скарги: 02.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.06.2024 17:21
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 05.07.2024 17:34
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ", Ляшенко Юрій 380661595792 vugle.post@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f39f17b9e80949868de52c6ac41afee5
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо доводів Замовника, стосовно порушення Учасником п.4.2 Додатку ; тендерної документації, зазначаємо, що Учасником не було порушено даний пункт, а Замовником не досліджено в повній мірі надану документацію Учасника, що спричинило суперечності.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Так, відповідно до п.4.2 Додатку 4 до тендерної документації Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку (лист, тощо), видану органами Державної податкової служби України, в якому обліковується учасник як платник податків, про наявність рахунків учасника у банківських установах (із зазначенням номеру кожного відповідного рахунку та назви установи банку, в якій такий рахунок відкритий).

Так, учасником надано відповідну Довідку ГУ ДПС у Харківській області №26879/6/20-40-12-01-09 від 06.06.2024 року, в якому зазначені усі банківські рахунки Учасника, у т.ч. і рахунок електронного адміністрування ПДВ, відкритий у Казначействі України.

Замовником вказано у Протоколі: «Згідно п.2.1 Додатку 2 до тендерної документації учасник повинен надати скан-копію довідки/довідок, яка видана банківською установою (надається з усіх обслуговуючих банківських установ, в яких учасник має відкриті рахунки), та містить інформацію про наявність рахунку, його номер, а також містить інформацію про відсутність простроченої заборгованості за кредитами та відсотками або про відсутність триманих та непогашених кредитів.

Згідно інформації наданої від ГУ ДПС у Харківській області від 06.06.2024 року №26879/6/20-40-12-01-09 (файл «Довідка про рахунки від ГУ ДПС у Харківській області.pdf) ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» (код ЄДРПОУ 44432238) має, зокрема, рахунок №UA248999980385169000000496032 код (МФО) банку 899998.

ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» (код ЄДРПОУ 44432238) не надано довідку, яка видана банківською установою (код МФО) банку 899998), що містить інформацію про наявність рахунку, його номер, а також містить інформацію про відсутність простроченої заборгованості за кредитами та відсотками або про відсутність отриманих та непогашених кредитів.»

Дані твердження Замовника є надуманими, оскільки чиним нормами законодавства передбачається автоматичне відкриття рахунку у Державному казначействі для електронного адміністрування податку на додану вартість усім платникам такого податку.

Так, відповідно до Положення про Державну казначейську службу України, Затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 15 квітня 2015 року №215 Державна казначейська служба України (Казначейство) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну політику у сферах казначейського обслуговування бюджетних коштів, коштів клієнтів відповідно до законодавства, бухгалтерського обліку виконання бюджетів.

Відповідно до абз 65, п. «Г» ст.1 Закону України «Про фінансові послуги та фінансові компанії» фінансова установа - юридична особа, метою створення якої є здійснення діяльності з надання фінансових послуг, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг на підставі відповідної ліцензії, виданої Регулятором. Не є фінансовими установами надавачі супровідних послуг, які одночасно не надають також фінансові послуги, а також інші особи, які отримали ліцензію на здійснення діяльності з надання фінансових послуг без набуття статусу фінансової установи.

Так, у інформації наданої від ГУ ДПС у Харківській області від 06.06.2024 року №26879/6/20-40-12-01-09 (файл «Довідка про рахунки від ГУ ДПС у Харківській області.pdf) ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» (код ЄДРПОУ 44432238) має, зокрема, рахунок №UA248999980385169000000496032 код (МФО) банку 899998 відкритий у Казначействі України, тобто, даний рахунок не відкритий фінансовою установою, а відтак і не може вважатися тим рахунком, який мається на увазі п.2.1 Додатку 2 тендерної документації. Замовник не міг знати, що Казначейство не є фінансовою установою, адже, певно, і сам має відповідні рахунки, які необхідні для здійснення певних видатків. Відтак, наявність твердження про відсутність документи свідчить про порушення Замовником процедури кваліфікації Учасника. Вважаємо дане твердження хибним і таким, що порушує законні права Учасника.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 2a1b84b791ca4556bb818c8c01e7fe68
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо твердження Замовника про невідповідність змісту посвідчення якості нормам ДСТУ 7146:2010, хотіли би зазначити наступне:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Замовник заначив: «У наданих ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» (код ЄДРПОУ 44432238) посвідчення якості №8відсутня наступна інформація: розмір кусків вугілля в мм, дата відправлення партії вугілля.»

Вважаємо таку причину відхилення пропозиції Учасника надуманою.

По-перше, Замовником невірно визначено ДСТУ, на який він посилається. Замовником вказано: Згідно ч.7 «Правила приймання» ДСТУ 3472-2015 «Вугілля буре, камʼяне та антрацит. Класифікація». Проте, даний Стандарт навіть немає такого пункту, оскільки останній пункт даного Стандарту є пункт 5 ВИЗНАЧЕННЯ МАРКИ ТА ГРУПИ ПРОДУКТІВ ЗБАГАЧЕННЯ І РОЗСОРТУВАННЯ. Тобто, Замовник сам допустив помилку у визначенні, нібито, порушених Учасником умов Стандарту. Проте, ми розуміємо, що, можливо, Замовнику немає дійсно часу розбиратись в усіх стандартах і важливо отримати не дійсно вигідну пропозицію, а ту, яка йому саме потрібна.

Не дивлячись на це, зазначаємо, що Замовник, певно, мав на увазі ДСТУ 7146:2010 «Вугілля камʼяне та антрацит для побутових потреб», в якому саме і є ч.7 «Правила приймання». Так, відповідно до ч.7 «Правила приймання»:
7.1. Приймає вугілля ВТК виробника відповідно до ГОСТ 1137 та цього стандарту.
7.2. Вугілля приймають і постачають партіями. Порядок і періодичність випробування установлюють згідно з ДСТУ 4096.
7.3. Партію вугілля вважають прийнятою до відправлення, якщо від неї відібрано обʼєднану товарну пробу згідно з ДСТУ 4096 та оформлено посвідчення якості.
7.4. У посвідченні якості зазначають:
- назву підприємства-виробника;
- назву продукції (марку вугілля, розмір кусків вугілля);
- назву споживача та дату відправлення;
- номер і дату договору про постачання;
- номери вагонів або інших транспортних засобів;
- масу нетто;
- результати аналізування або підтвердження відповідності якості вугілля вимогам цього стандарту;
- позначення цього стандарту.
7.5. Зольність на сухий стан палива, загальну вологу на робочий стан палива визначають у кожній партії вугілля.
7.6. Масову частку кусків розміром менше нижчої границі у класі крупності визначають не рідше ніж один раз на три місяці. У разі сумніву щодо відповідності вмісту дрібʼязку у певному класі крупності вугілля граничним показникам, зазначеним у таблиці 1, масову частку кусків розміром менше нижчої границі у класі крупності визначають у кожній партії.
7.7. Масову частку мінеральних домішок (породи) з розміром кусків 25 мм і більше визначають не рідше ніж один раз на місяця.
7.8. Нижчу теплоту згорання на робочий стан палива визначають щомісячно у збірних пробах згідно з ГОСТ 1817.
7.9. Загальну сірку на сухий стан палива, хлор на сухий стан палива, мишʼяк на сухий стан палива визначають під час укладення договору на постачання, у подальшому – на вимогу споживача, але не рідше ніж один раз на рік.
7.10. Під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик – чотири роки.

Так, Замовником вказано: «У наданих ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» (код ЄДРПОУ 44432238) посвідченні якості №8 відсутня наступна інформація: розмір кусків вугілля в мм, дата відправлення партії вугілля».

Проте, дана інформація не відповідає дійсності, оскільки у Посвідчені якості вказано клас вугілля 25-200, що відповідає розмірам кусків, відповідно до ДСТУ 7146:2010. По друге, посвідчення якості №8, яке завантажено на етапі кваліфікації, має дату відправки вугілля. Більше, того на лицьовий стороні така дата і присутня у посвідченні якості, яке завантажувалось до початку Кваліфікації.

Хотіли би відмітити наступне: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВУГЛЕОПСТАЧАННЯ» приймає участь у масі закупівель, проте зіткнулось з позицією Замовників, яка не відповідає інтересам держави, ставлячись не те що формально до тих чи інших, ніби то, неточностей у тендерній пропозиції Учасника, а й до проявів дискримінації, оскільки дві різні області, два різних Замовника відмовляють нам у наших пропозиціях, які є вигіднішими, аніж у учасника, який єдиний наш конкурент по таким закупівлям.

Так, у закупівлі №UA-2024-05-27-007526-a, в якій ми також оскаржуємо рішення Замовника, дві причини про відхилення нашої пропозиції є тотожними, з тих самих підстав, не дивлячись на те, що Замовники не можуть не знати про те, що Казначейство не є фінансовою установою, а органом, а ставлення до Посвідчення якості, як до первинного документа, є абсолютно безглуздим, оскільки воно видається на партію товару, має обовʼязкові реквізити та ті, що узгоджуються із Покупцем товару. Ми не можемо робити посвідчення якості під кожну закупівлю не знаючи вимог, які виставляє Замовник. Клас вугілля відповідає розміру кусків, що передбачено ДСТУ 7146:2010.

Хотіли би відмітити, що тендерні документації у цих двох закупівлях ідентичні, а тому, на нашу особисту думку, на Замовників прямо впливає інший учасник, проте, це не відноситься до предмету скарги, а лише підкреслює упереджене ставлення Замовників до інших Учасників закупівель. Коли ми пропонуємо товар набагато дешевше, Замовники хочуть бачити переможцем зручного Учасника.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 7295756e498b47ebaa41731e277a48c6
Заголовок пункту скарги: 3. Щодо тверджень Замовника, про відсутність у Учасника достовірної інформації стосовно Виробника, зазначаємо наступне:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Замовник у Протоколі зазначає:
«Згідно Додатку 3 до тендерної документації інформація про відповідність запропонованого товару техючним та яюсним вимогам Замовника повинна бути підтверджена шляхом надання учасниками у складі їх тендерних пропозицій наступних документів, зокрема:
- довідки у довільній формі, яка містить інформацію (пояснення) яким чином буде абезпечена учасником поставка визначених замовником в цьому тендері марок вугілля із зазначенням інформації стосовно виробника(ів) товару (вказати повне найменування, код ЄДРПОУ, адресу і телефон виробника) та постачальника(ів) (продавця(ів)) товару, якщо учасник для забезпечення потреб замовника буде закуповувати вугілля не безпо_середньо у виробника, а у будь-якого суб'єкта підприємницької діяльності (вказати найменування, код ЄДРПОУ, адресу і телефон такого суб'єкта господарювання).
В складі тендерної пропозиції ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" (код ЄДРПОУ 44432238) надано файл "ДОВІДКА Про постачання продукції .pdf ", що містить, зокрема, наступну інформацію:
Учасник зазначає, що виробником є ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДОБРОПІЛЛЯВУГІЛЛЯ-ВИДОБУТОК» код ЄДРПОУ 43895975, адреса: 85001, Україна, Донецька обл., місто Добропілля(3), проспект Шевченка, будинок 2.

В порушення вимог тендерної документації ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» не зазачило телефон виробника вугільної продукції, крім того ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» не надано інформацію відносно постачальника(ів) (продавця(ів)) товару, якщо учасник для забезпечення потреб замовника буде закуповувати вугілля не безпосередньо у виробника, а у будь-якого суб'єкта підприємницької діяльності (вказати найменування, код ЄДРПОУ, адресу і телефон такого суб'єкта господарювання).

Перелічені невідповідності не підлягають усуненню учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, так як стосуються технічних характеристик.

Відповідно до пункту 43 Особливостей: «якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»

Проте, нам незрозуміло, яким чином номер телефону виробника, інформація про якого є у відкритих реєстрах, відноситься до інформації, яку не можна було б виправити? Якщо Замовник знав про таку відповідність, то чому не було надано час для виправлення таких невідповідностей? Таке ставлення до оцінення тендерної пропозиції вважаємо формальним та здійснено с ціллю прямої дискваліфікації незручного учасника.

Так, частиною 5 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.

Хотіли би зазначити, що інформація стосовно ДП «ДОБРОПІЛЛЯВУГІЛЛЯ-ВИДОБУТОК» є відкритою і у електронній системі закупівель, і у Єдиному державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а тому, ця інформація не є такою, що з обмеженим доступом, є вільною, а отже, не дивлячись на те, що її запросив Замовник, не має бути вирішальною при оцінці пропозиції. Більше того, повторимо, номер телефону ніяким чином не впливає на технічні та якісні характеристики запропонованого товару і таку інформацію можливо було уточнити.

А стосовно невказання постачальників, сам Замовник прописав умову, коли треба вказувати постачальника – у разі придбання продукції не у виробника. Тому ми і не зазначали таких постачальників, адже був зазначений виробник, у якого ми і будемо придбавати продукцію.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 336c2bbe5e894065a7811d77148b9deb
Заголовок пункту скарги: Щодо питань ненадання Банківської гарантії та Довідки про якісні, технічні та кількісні характеристики, то зазначаємо, що у складі пропозиції такі документи присутні. Додати з цього питання нам більше немає що, адже, незрозуміло, як тоді Замовник оцінював нашу пропозицію при наданні 24 годин на виправлення – частково чи повністю.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до ч.11 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі» Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).

Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.

Так, Замовником не здійснено жодних дій для уточнення подібного роду інформації, а також не зазначено інформації.

Відповідно до ч.4 ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. А оскільки Замовник не в змозі будь-яким чином встановити вимоги, що прямо суперечать чинному законодавству, він знайшов «вихід» упереджено ставитись до Учасників з незручною пропозицією..

Відповідно до абз.2 ч.18 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)