• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Автомобільні радіатори (радіатори для автобусів Електрон А18501, МАЗ 203069, ЧАЗ А081.10, Атаман А092Н6)

Призупинено

2 949 550.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 29 495.50 UAH
Номер: 7c273fa64c5e40a288cf7d6fc0004d6c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-09-11-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.09.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 11.09.2024 16:14 - 03.10.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 11.09.2024 № 192 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. В.о. начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 11.09.2024 № 192. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 5. UA-2024-05-27-008357-a, 27.05.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Галина ГАВЧАК
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178 – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи на їх усунення у встановленому законодавством порядку та вжити заходи, передбачені пунктом 50 Особливостей №1178. Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону при складанні тендерної документації. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 02 жовтня 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; виконання Замовником рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівського комунального автотранспортного підприємства №1 (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-05-27-008775-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; опубліковану в електронній системі закупівель інформацію щодо оскарження ФОП Фельчином С.О. порядку проведення Замовником процедури закупівлі (умов тендерної документації) та прийняття Органом оскарження рішення за результатами розгляду такої скарги (скарга UA-2024-05-27-008357-a.b1, рішення від 17.06.2024 №10450-р/пк-пз); опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю. З врахуванням розгляду Органом оскарження вищевказаної скарги та прийняття рішення від 17.06.2024 №10450-р/пк-пз, моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Проведеним моніторингом встановлено, що 01.06.2024 ФОП Фельчином С.О. подано скаргу до Органу оскарження щодо умов проекту договору, які міститься у Додатку 3 до тендерної документації в частині відповідальності сторін, а саме застосування розміру пені та штрафу, що не узгоджуються з нормами Господарського кодексу України. За результатами розгляду вищевказаної скарги Органом оскарження прийнято рішення від 17.06.2024 №10450-р/пк-пз (в електронній системі закупівель резолютивна частина рішення оприлюднена 18.06.2024, повне рішення – 20.06.2024), у якому Замовника зобов’язано внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі UA-2024-05-27-008357-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення. Відповідно до норм пункту 55 Особливостей №1178 оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. За нормою частини двадцять другої статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Одночасно, відповідно до частини двадцять другої статті 18 Закону, якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. У пункті 67 Особливостей №1178 визначено, що у разі усунення замовником порушень, зазначених у скарзі, замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це органу оскарження та розмістити підтвердження в електронній системі закупівель. Моніторингом встановлено, що станом на час прийняття рішення про проведення моніторингу процедури закупівлі та оприлюднення відповідного повідомлення про початок моніторингу інформація щодо виконання рішення Органу оскарження від 17.06.2024 №10450-р/пк-пз Замовником в електронній системі закупівель не розміщена. У наданому під час моніторингу поясненні, на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо причин невиконання рішення Органу оскарження, Замовник повідомив, зокрема, що не погоджуючись із рішенням Органу оскарження ним 04.07.2024 оскаржено таке рішення до Київського окружного адміністративного суду (№ судової справи 320/41435/24, № провадження П/320/41436/24). До наданого пояснення Замовником додано документальне підтвердження щодо надсилання 04.07.2024 (на 17-й день з дня прийняття рішення №10450-р/пк-пз) позовної заяви з додатками до Київського окружного адміністративного суду. Аналізом наявної інформації, що міститься у публічному доступі на офіційному сайті Судової влади України (https://court.gov.ua/fair/) щодо справи №320/41435/24 встановлено, що Київським окружним адміністративним судом позовну заяву Замовника про визнання протиправним та скасування рішення Органу оскарження від 17.06.2024 №10450-р/пк-пз зареєстровано 31.08.2024 (на 75-й день з дня прийняття рішення №10450-р/пк-пз), провадження у справі відкрито 23.09.2024. Ухвала про відкриття провадження у справі №320/41435/24 оприлюднена 26.09.2024 в Єдиному державному реєстрі судових рішень (https://reyestr.court.gov.ua/). На час завершення моніторингу інформація про прийняття Київським окружним адміністративним судом рішення у вищевказаній справі відсутня, з врахуванням чого дослідити в повному обсязі питання виконання Замовником рішення Органу оскарження від 17.06.2024 №10450-р/пк-пз є неможливим. Відповідно до норм пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Зокрема, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Моніторингом встановлено, що за умовами частини 3 розділу VI тендерної документації Замовника переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Однак, за нормами пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. Таким чином, норми частини другої статті 41 Закону (у якій визначена вимога про надання переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю копії ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом) під час проведення досліджуваної процедури закупівлі не застосовувалися. Вимога щодо надання переможцем під час укладення договору копії ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, у пункті 17 Особливостей №1178, відсутня. Таким чином, при складанні тендерної документації Замовником порушено норми пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону (включивши до тендерної документації інформацію, вимоги щодо надання якої не передбачені законодавством). Слід зазначити, що відповідно до оприлюдненої в електронній системі закупівель інформації (оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерна документація) кінцевий строк подання тендерних пропозицій за процедурою закупівлі UA-2024-05-27-008357-a визначено – 05.06.2024, а згідно умов тендерної документації (частина 4 розділу ІІІ) тендерні пропозиції вважаються дійсними 120 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. З врахуванням неоприлюднення на час завершення моніторингу (02.10.2024) змін до оголошення про проведення процедури закупівлі та тендерної документації, а також вимоги до учасників процедури закупівлі щодо продовження строку дії тендерних пропозицій, строк дії тендерних пропозицій завершується 03.10.2024. При цьому, за нормами пункту 49 Особливостей №1178 замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції. Крім того, відповідно до пункту 49 Особливостей №1178 замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Таким чином, з огляду на невиконання Замовником рішення Органу оскарження від 17.06.2024 №10450-р/пк-пз, оскарження такого рішення в судовому порядку та відсутності станом на 02.10.2024 рішення суду за результатми розгляду судової справи №320/41435/24, а також завершення строку дії тендерних пропозицій 03.10.2024, укладення договору за досліджуваною процедурою закупівлі відповідно до норм пункту 49 Особливостей №1178 (протягом строку дії тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі) є неможливим. Слід зазначити, що аналізом наявної в електронній системі закупівель інформації щодо закупівель Замовника встановлено, що Замовником у вересні 2024 року оголошено ще одну процедуру закупівлі (ID: UA-2024-09-23-009650-a) за предметом «Автомобільні радіатори (радіатори для автобусів Електрон А18501, МАЗ 203069, ЧАЗ А081.10, Атаман А092Н6)» очікуваною вартістю 3 762 050,00 грн (закупівля станом на 02.10.2024 перебуває на етапі «кваліфікація переможця»). Відповідно до норм пункту 50 Особливостей №1178 замовник відміняє відкриті торги у разі: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель; скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
Період усунення порушень: 03.10.2024 12:48 - 18.10.2024 00:00
Дата публікації висновку: 03.10.2024 12:48

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація, що свідчить про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель згідно висновку Західного офісу Держаудитслужби від 03.10.2024 про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2024-05-27-008357-a
Дата публікації звіту: 09.10.2024 16:11

Запити/Пояснення