• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт з усунення аварійного стану споруди цивільного захисту (укриття) Володимирського центру фізичного здоров"я населення "Спорт для всіх"по вул.Драгоманова,20 м.Володимир

Завершена

3 030 820.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 30 308.20 UAH
Номер: 0258fc33b14242949ba0ad90605366f7
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-07-15-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.07.2024 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913671
Період моніторингу: 15.07.2024 11:00 - 06.08.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 11.07.2024 № 37-з Луцьк Про початок моніторингу процедури закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК Додаток №1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 11.07.2024 № 37-з Перелік процедури закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-05-15-009300-a від 15.05.2024. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Луцьк
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 66) 842-54-35, ostapenko.ol1308@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі та її розміщення встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей порушено вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення порушення шляхом приведення умов Договору від 05.07.2024 № 05 вимогам Господарського та Цивільного кодексів України, а також здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 30 липня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі та її розміщення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості), своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Володимирський центр фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх» (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 24.05.2024 № 13 файл «Тендерна документація поточний ремонт тимчасового укриття_Нова редакція.docx» (далі – тендерна документація), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 21.05.2024 № 12 та від 24.05.2024 № 13; звернення через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації від 19.05.2024 та від 22.05.2024, відповіді Замовника на звернення від 21.05.2024 та від 24.05.2024, тендерні пропозиції учасників ПП «СМ-Інвестбуд» та ТОВ «Волиньдорбуд», протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 20.06.2024 № 15, від 27.06.2024 № 17, від 04.07.2024 № 18, повідомлення про намір укласти договір від 27.06.2024; звернення ПП «СМ-Інвестбуд» до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру від 24.06.2024 Номер вимоги: UA-2024-05-15-009300-a.a1 та від 02.07.2024 Номер вимоги: UA-2024-05-15-009300-a.a2, договір від 05.07.2024 № 05 на суму 2 970 000,00 грн, укладений з ТОВ «Волиньдорбуд», пояснення Замовника від 23.07.2024 та два пояснення від 27.07.2024, надані через електронну систему закупівель, на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області (далі – Управління) від 16.07.2024, від 23.07.2024. В ході проведення аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі та її розміщення встановлено, що статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. На виконання статті 117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції, видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання. Також, за нормою статті 49 Закону України від 27.02.2014 №794-VII «Про Кабінет Міністрів України», Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України. Тобто, з 19.12.2020 Кабінетом Міністрів України головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) доручено забезпечити, а органам місцевого самоврядування рекомендовано забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті. Крім того, Кабінет Міністрів України, при внесенні змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова №710), не вніс зміни до пункту 4, а доповнив Постанову № 710 новим пунктом 4-1, яким встановлено окремі вимоги для головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб`єктів господарювання державного сектору економіки. Отже, Постанова № 710 містить окремі вимоги та розмежовує окремо органи місцевого самоврядування (пункт 4) та окремо головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) (пунктом 4-1). Відповідно до наявного в електронній системі закупівель річного плану UA-P-2024-05-15-011793-a, джерелом фінансування закупівлі є кошти місцевого бюджету. Відповідно до даних Єдиного веб порталу використання публічних коштів «Spending», який є офіційним державним веб порталом з відкритими даними про використання розпорядниками та одержувачами публічних коштів державного та місцевих бюджетів (https://spending.gov.ua/new/disposers/ 31820091/agreements) та даних Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Open Budget – офіційному державному веб порталі, який входить до складу платформи відкритих даних у сфері публічних фінансів Є-data https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/ 31820091/profile) Замовник є розпорядником бюджетний коштів нижчого рівня, а головним розпорядником бюджетних коштів місцевих бюджетів є Управління з гуманітарних питань виконавчого комітету Володимирської міської ради (ЄДРПОУ 44573674). Управлінням 16.07.2024 в електронній системі закупівель оприлюднено запит про надання Замовником посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 Постанови №710. Замовником у своїй відповіді від 23.07.2024 підтверджено не виконання вимог пункту 4-1 Постанови №710. Таким чином, Замовник, який є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня, на порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710 не оприлюднив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Аналогічну позицію висловив Верховний Суд у справі №420/11945/21. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що на виконання норм пунктів 3 та 28 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей, та формують тендерну документацію відповідно до вимог статті 22 Закону. Так, на виконання вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону та наказу Міністерства економічного розвитку торгівлі України від 13.04.2016 №680 «Про затвердження примірної тендерної документації» (далі – наказ МЕРТУ № 680) Замовник має обов’язок щодо складання проекту договору з урахуванням особливостей предмету закупівлі та оприлюднення його разом з тендерною документацією в окремому файлі. Замовником в електронній системі закупівель 24.05.2024 оприлюднено «Проєкт договору з урахуванням особливостей» Додаток 3 до тендерної документації разом з тендерною документацією в одному файлі «Тендерна документація поточний ремонт тимчасового укриття_Нова редакція.docx», чим не дотримано норми наказу МЕРТУ № 680. Крім того, Замовником у підпункті 1.2 Проєкту договору затверджено наступне: «Склад та обсяги послуг, що доручаються до виконання Підряднику, визначені в дефектному акті, який є невід’ємною частиною Договору та календарний план надання послуг, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт (послуг), передбачених цим Договором.» та у підпункті 14.1 Проєкту Договору визначено: «Невід’ємною частиною цього Договору є: 14.1.1. календарний графік виконання робіт. 14.1.2. кошторисна документація (договірна ціна, зведений кошторисний розрахунок, пояснювальна записка до зведеного кошторисного розрахунку, перелік основних матеріальних ресурсів, відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва, розрахунок загальновиробничих витрат, відомість обсягів робіт, локальний кошторисний розрахунок, відомість ресурсів до локального кошторису, підсумкова відомість ресурсів, об'єктний кошторис, відомість трудомісткості і заробітної плати до об`єктного кошторису, розрахунок адміністративних витрат, дефектний акт). Однак, Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднено додатки до Проєкту Договору, які є його невід’ємною частиною, зокрема: календарний план надання послуг (календарний графік виконання робіт) в якому визначаються всі види (етапи, комплекси) робіт (послуг), передбачені цим Договором та вимогами тендерної документації, та дефектний акт, як затверджено у підпункті 1.2 Проєкт Договору Додатку 3 до тендерної документації. На запит Управління від 23.07.2024 Замовником 27.07.2024 надано наступне пояснення: «Замовником не було оприлюднено в електронній системі закупівель додатки до Проєкту Договору, які є його невід’ємною частиною, зокрема: календарний план надання послуг (календарний графік виконання робіт) в якому визначаються всі види (етапи, комплекси) робіт (послуг), передбачені цим Договором та вимогами тендерної документації, та дефектний акт, як затверджено у підпункті 1.2 Проєкт Договору Додатку 3 до тендерної документації через технічну помилку, яка привела до не завантаження даних документів.». Відповідно норм частини четвертої статті 180 Господарського кодексу України: умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. Вимоги щодо якості предмета договору визначаються відповідно до обов'язкових для сторін нормативних документів, зазначених у статті 15 цього Кодексу, а у разі їх відсутності - в договірному порядку, з додержанням умов, що забезпечують захист інтересів кінцевих споживачів товарів і послуг. Також, згідно положень частини другої статті 857 Цивільного кодексу України виконана робота має відповідати якості, визначеній у договорі підряду, або вимогам, що звичайно ставляться, на момент передання її замовникові. Замовником розроблено та затверджено тендерну документацію, зокрема Додаток 3 до тендерної документації, де у підпункті 2.5 пункту 2 Проєкту Договору міститься інформація щодо якості робіт: «Підрядник гарантує якість виконаних робіт (наданих послуг) та можливість експлуатації будівель протягом гарантійного строку.». Тобто, Замовником не затверджено яким чином Підрядник гарантує якість виконаних робіт (наданих послуг) та на який гарантійний строк Підрядником підтверджена можливість експлуатації споруди цивільного захисту (укриття). На запит Управління від 23.07.2024 Замовником 27.07.2024 надано наступне пояснення: «Щодо гарантійного строку якості виконаних робіт, то оскільки нормативно-правовими актами (Господарським кодексом України, Цивільним кодексом України та Постановою № 668) встановлено такі терміни тільки для нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва, то нами – ЗАМОВНИКОМ – такий гарантійний строк передбачався на договірних засадах, однак із-за технічних причин – термін в договорі не зазначено. Крім того повідомляємо про те, що Виконавець погодився внести зміни в договір в частині гарантійного строку якості виконаних робіт.» Отож, Замовник розробив, затвердив та оприлюднив тендерну документацію, яка не відповідає нормам та вимогам законодавства у сфері закупівлі, а саме: Закону, Господарському кодексу України, Цивільному кодексу України. Таким чином, Замовником розроблено, затверджено та завантажено тендерну документацію без дотримання положень Господарського та Цивільного кодексів України та норм пункту 28 Особливостей, чим порушено вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом, встановлено, шо на виконання вимог частини п’ятої статті 8 Закону, Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Однак, в електронній системі закупівель уповноваженою особою Замовника 23.07.2024 розміщено пояснення на запит Управління від 16.07.2024, тобто на п’ятий робочий день, а також Замовником надано два пояснення 27.07.2024 на запити Управління від 23.07.2024, хоча третій робочий день – 26.07.2024, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень: 30.07.2024 12:38 - 14.08.2024 00:00
Дата публікації висновку: 30.07.2024 12:38

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 13-01-0045/2024 "пр"

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Зобов'язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: Умови договору № 05 від 05.07.2024року приведенні вимогам Господарського та Цивільного кодексів України, а саме згідно додаткової угоди № 1 від 05.08.2024року внесенно зміни до п.2.5. договору в частині гарантійного строку якості виконання робіт. А також з уповноваженою особою Володимирського центру фізичного здоров"я населення "Спорт для всіх" було проведенно роз’яснювальну роботу щодо недопущення порушень у подальшому.
Дата публікації звіту: 05.08.2024 16:44

Запити/Пояснення