-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт старої будівлі Таращанського академічного ліцею «Ерудит» Таращанської міської ради Київської області з благоустроєм внутрішнього подвір'я школи»
Завершена
97 414 351.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 487 071.76 UAH
мін. крок: 0.5% або 487 071.76 UAH
Номер:
d971a0949aa74bbeafe8bdcd4bb15cdb
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-10-30-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.10.2024 00:00
Період моніторингу:
30.10.2024 12:46 - 21.11.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
29.10.2024 № 289
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
12 UA-2024-05-10-008074-a 10.05.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «РЕМБУД-1», установлено порушення вимог пункту 44 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 листопада 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції чинній на дату оголошення торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 10.05.2024 б/н, зі змінами (далі – ТД), рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.05.2024 № 9227-р/пк-пз, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 01.07.2024, тендерні пропозиції ТОВ «НВО УКРСОВПРОЕКТ» та ТОВ «РЕМБУД-1» (далі – Переможець), вимогу про усунення невідповідностей у документах тендерної пропозиції ТОВ «НВО УКРСОВПРОЕКТ», протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо продовження строку розгляду тендерної пропозиції ТОВ «НВО УКРСОВПРОЕКТ» від 04.07.2024 № 3-с, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВО УКРСОВПРОЕКТ» від 08.07.2024 б/н, вимогу про усунення невідповідностей у документах тендерної пропозиції ТОВ «РЕМБУД-1», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника про намір укласти договір із переможцем процедури закупівлі - ТОВ «РЕМБУД-1» від 15.07.2024 б/н, договір про закупівлю робіт від 29.07.2024 № KV06A_08_W, додаткові угоди від 27.09.2024 № 1, від 08.10.2024 № 2 та від 17.10.2024 № 3, пояснення та документи надані Замовником 06.11.2024 на запит органу державного фінансового контролю від 05.11.2024.
Моніторингом установлено, що, на виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.05.2024 № 9227-р/пк-пз, Замовником рішенням від 13.06.2024 внесено зміни до тендерної документації.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що згідно з реєстром отриманих пропозицій на участь у торгах надійшли пропозиції 4 (чотирьох) учасників: ТОВ «НВО УКРСОВПРОЕКТ», з остаточною ціною 88 099 000,00 грн, ТОВ «РЕМБУД-1», з остаточною ціною 88 100 000,00 грн, ТОВ «Автоінтерстрой», з остаточною ціною 88 600 000,00 грн та ТОВ «КЛАСИКА КОМФОРТУ», з остаточною ціною 88 700 000,00 грн.
Моніторингом установлено, що найбільш економічно вигідною визначено пропозицію учасника ТОВ «НВО УКРСОВПРОЕКТ», з остаточною пропозицією 88 099 000,00 гривень.
Разом з тим, протоколом від 08.07.2024 б/н, Замовником прийнято рішення щодо відхилення тендерної пропозиції про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВО УКРСОВПРОЕКТ», у зв’язку з тим, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178.
Перевіркою підстав відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВО УКРСОВПРОЕКТ» порушень не установлено.
Так, протоколом від 15.07.2024 б/н Замовником переможцем торгів визначено ТОВ «РЕМБУД-1», з остаточною пропозицією 88 100 000,00 гривень.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, установлено порушення Замовником законодавства у сфері закупівель під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «РЕМБУД-1», з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 7 Розділу 3 ТД, Замовником установлено, що учасник зазначає в тендерній пропозиції повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати як субпідрядника до виконання робіт у обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, а також інші субпідрядні організації, які він планує залучити до виконання робіт. Інформація про субпідрядників надається у відповідності з Додатком 4 до цієї тендерної документації.
Разом з тим, Додатком 4 до ТД передбачено, якщо учасник не планує залучати до виконання робіт субпідрядні організації, він у складі тендерної пропозиції повинен надати лист у довільній формі в якому потрібно зазначити, що субпідрядні організації залучатися не будуть.
Так, у зв’язку з відсутністю у складі тендерної пропозиції ТОВ «РЕМБУД-1» будь-якої інформації щодо залучення субпідрядних організацій до виконання робіт, що є предметом закупівлі, Замовником в електронній системі закупівель розміщено повідомлення про усунення невідповідностей у документах тендерної пропозиції ТОВ «РЕМБУД-1» (далі – Вимога), наступного змісту:
«…1.7. Не надано довідку (документи та інформацію) про залучення або незалучення субпідрядника;
… Надати довідку про залучення (додатково документи для субпідрядника документи передбачені умовами документації) або незалучення субпідрядника відповідно до Додатку 4, в разі залучення – також документи згідно Додатку 4 (копію ліцензії, та/або дозволу субпідрядної організації (надається у випадку якщо роботи які будуть виконуватись субпідрядною організацією передбачають отримання ліцензії, та/або дозволу) заяву щодо відсутності підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (у пункті 47 Особливостей – під час їх застосування), стосовно залучених субпідрядників/співвиконавців…».
На виконання зазначеного пункту Вимоги, Переможцем надано Інформаційну довідку № 12.07.2024/1, відповідно до якої зазначено: «Даною довідкою Товариство з обмеженою відповідальністю «Рембуд-1» повідомляє про відсутність наміру залучати субпідрядні організації до виконання умов договору вартість послуг яких - не менше ніж 20 відсотків вартості договору про закупівлю».
Разом з тим, Переможцем не надано жодної інформації у відповідності до Додатку 4 до ТД щодо інших субпідрядних організацій (в обсязі що не перевищує 20 відсотків вартості договору про закупівлю), які він планує/ не планує залучати до виконання робіт, чим, відповідно, не дотримано вимоги пункту 7 Розділу 3 ТД та Додатку 4 до ТД.
Крім того, відповідно до пункту 5.1. Розділу 3 ТД, Замовником установлено, що, задля підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», учасник у складі тендерної пропозиції надає, зокрема:
«Довідку за формою Додатку 5 цієї документації, що містить інформацію про основні типи обладнання, автотранспорт, будівельні машини і механізми учасника (із зазначенням марок, або типів, або моделей, кількості одиниць, власне чи залучене), що можуть бути використані при виконанні робіт, що є предметом закупівлі згідно Додатку 3 цієї документації. Призначення обладнання повинно відповідати роботам, що передбачені Додатком 3. Учасником самостійно визначається перелік обладнання, що буде застосоване для виконання робіт.
…Відповідність поданої пропозиції за цим критерієм підтверджується наданням у складі пропозиції належним чином оформленої довідки згідно Додатку 5 та скан-копіями підтвердних документів».
Однак, у зв’язку з відсутністю у складі тендерної пропозиції ТОВ «РЕМБУД-1» будь-якої інформації щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання робіт що є предметом закупвлі, Замовником оприлюднено Вимогу, наступного змісту:
«…1.5. Не надано документи та інформацію щодо Наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
…3.5 Надати документи та інформацію щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій згідно переліку передбаченого ч. 5 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації та Додатку 5 (Для підтвердження наявності власного обладнання, зазначеного в Довідці, - на кожну одиницю такого обладнання учасник надає копії технічних паспортів або копії свідоцтв про реєстрацію обладнання або інший документ, який підтверджує право власності. Для підтвердження наявності власної матеріально-технічної бази, зазначеного в Довідці, учасник надає витяг з реєстру речових прав на нерухоме майно або інший документ, який підтверджує право власності. Якщо Учасник НЕ є власником обладнання та матеріально-технічної бази, крім документів, що підтверджують право власності відповідного власника, додатково, необхідно надати договір оренди, або договір надання послуг, або лізингу або документ, який підтверджує інше право використання на весь термін виконання послуг. У разі залучення обладнання та матеріально-технічної бази субпідрядника – надається відповідний договір, зокрема договір про наміри.)…».
Так, на виконання зазначеної вище Вимоги, Переможцем надано Довідку про наявність в учасника торгів обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі № 12.07.2024/1 (файл: «7) Обладнання Учасника.pdf) (далі – Довідка МТБ), а також оборотно-сальдові відомості по рахункам 104 та 105.
Слід зазначити, що у Довідці МТБ за позицією «1. Бетононасос» відсутні відмітки щодо «зазначення приналежності», а також «документу підтверджуючого приналежність», чим не дотримано вимоги пункту 5.1. Розділу 3 ТД та Додатку 5 до ТД.
Разом з тим, відповідно до пункту 5.1. Розділу 3 ТД, Замовником наголошено, що учасником самостійно визначається перелік обладнання, що буде застосоване для виконання робіт.
Так, у складі тендерної пропозиції ТОВ «РЕМБУД-1» надано Договірну ціну, у складі якої міститься Пiдсумкова вiдомiсть ресурсiв (файл: «Кошторисна документація.xls»), а також надано Порівняльний склад ресурсів за нормами (файл: «Кошторисна документація_ТЕО заміни механізмів.xls»).
Так, відповідно до Розділу 2 Підсумкової відомості ресурсів (Будівельні машини і механізми), Переможцем здійснено розрахунок якісних, кількісних та вартісних характеристик та визначено перелік машин та механізмів, необхідних йому для виконання робіт, що є предметом закупівлі, зокрема:
10. Автогрейдери середнього типу, потужність 99 кВт [135 к.с.] - 49,73759031 маш/год;
11. Автонавантажувачі, вантажопідйомність 5 т – 4,487400546 маш/год;
12. Агрегати зварювальні пересувні з бензиновим двигуном, з номінальним зварювальним струмом 250-400 А – 8,999 маш/год;
13. Агрегати фарбувальні з пневматичним розпилюванням для фарбування фасадів будівель, продуктивність 500 м3/год – 4,53629 маш/год;
14. Апарати для стикового зварювання поліетиленових труб діаметром до 315 мм, потужність 3,7 кВт (працює від пересувної електростанції) - 3,1226 маш/год;
15. Бульдозери, потужністю 59 кВт [80 к.с.] - 2,951592 маш/год;
16. Бульдозери, потужністю 79 кВт [108 к.с.] - 44,811938 маш/год;
17. Віброущільнювачі [віброплити] з дизельним двигуном легкі, маса понад 100 кг – 3,031 маш/год;
18. Верстат трубозгинальний гідравлічний – 11,36085 маш/год;
19. Верстати свердлильні – 6 маш/год;
20. Екскаватори одноковшеві дизельні на пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,25 м3 – 39,0365 маш/год;
21. Екскаватори одноковшеві дизельні на пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,5 м3 – 39,225354 маш/год;
22. Електростанції пересувні, потужність 2 кВт – 0,2875 маш/год;
23. Електростанції пересувні, потужність 4 кВт – 3,1226 маш/год;
24. Компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа [7 ат], продуктивність 2,2 м3/хв – 1551,50288034 маш/год;
25. Компресори пересувні з електродвигуном, тиск до 600 кПа [6ат], продуктивність 0,5 м3/хв - 6,0063212 маш/год;
26. Котки дорожні причіпні кулачкові, маса 8 т – 4,33 маш/год;
27. Котки дорожні причіпні на пневмоколісному ходу, маса 25 т – 28,11084 маш/год;
28. Котки дорожні самохідні вібраційні гладковальцеві, маса 8 т – 45,4962 маш/год;
29. Котки дорожні самохідні вібраційні гладковальцеві, маса 13 т – 102,6642 маш/год;
30. Котки дорожні самохідні на пневмоколісному ходу, маса 16 т – 6,09778 маш/год;
31. Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 10 т – 129,159612095 маш/год;
32. Машини поливально-мийні, місткість 6000 л – 117,26229 маш/год;
33. Машини свердлильні електричні – 187,55684375 маш/год;
34. Молотки відбійні пневматичні, при роботі від пересувних компресорних станцій – 789,68449468 маш/год;
35. Навантажувачі одноковшеві, вантажопідйомність 1 т – 521,57884 маш/год;
36. Навантажувачі одноковшеві, вантажопідйомність 2 т - 33,66 маш/год;
37. Наріжчик швів GSA-20LS HIDROSTRESS - 1598,5 маш/год;
38. Перетворювачі зварювальні з номінальним зварювальним струмом 315-500 А - 216,7 маш/год;
39. Прес-ножиці комбіновані - 37,45903 маш/год;
40. Розподільники щебеню та гравію - 2,382 маш/год;
41. Розчинонагнітачі - 50 маш/год;
42. Станція штукатурна для робіт із сухими гіпсовими та цементними сумішами, потужність насосу 5,5 кВт, продуктивність 5,0-85,0 л/хв - 259,4674137 маш/год;
43. Трактори на гусеничному ходу, потужність 59 кВт [80 к.с.] – 4,33 маш/год;
44. Трактори на гусеничному ходу, потужність 79 кВт [108 к.с.] – 19,461 маш/год;
45. Трактори на пневмоколісному ходу, потужність 59 кВт [80 к.с.] – 2,2824 маш/год;
46. Трактори на пневмоколісному ходу, потужність 59 кВт [80 к.с.] – 8,64984 маш/год;
47. Установка для зварювання ручного дугового [постійного струму] - 847,7026 маш/год;
48. Установки для свердлення отворів в залізобетоні діаметром до 160 мм - 2699,9 маш/год;
49. Перевезення ґрунту до 30 км – 1019,216 т;
50. Перевезення сміття до 30 км – 868,156 т.
Однак, аналізом наданих у складі тендерної пропозиції ТОВ «РЕМБУД-1» документів на підтвердження наявності у нього обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі, установлено, що Переможцем не підтверджено наявність/ право користування будівельними машинами та механізмами, які враховані ТОВ «РЕМБУД-1» у розрахунках договірної ціни відповідно до позицій 10-11, 13, 15-17, 19, 22-23, 26-30, 32, 37, 40, 43-46 Підсумкової відомості ресурсів, чим порушено вимоги пункту 5.1. Розділу 3 ТД та Додатку 5 до ТД.
Разом з тим, відповідно до вимог Додатку 5 до ТД та Вимоги Замовника, установлено, що, якщо учасник НЕ є власником обладнання та матеріально-технічної бази, крім документів, що підтверджують право власності відповідного власника, додатково, необхідно надати договір оренди, або договір надання послуг, або лізингу або документ, який підтверджує інше право використання на весь термін виконання послуг.
Так, на виконання Вимоги про усунення невідповідностей, Переможцем надано Договір оренди нежитлових приміщень від 01.03.2018 № 07/03-18 (із додатковими угодами від 01.06.2018 № 1, від 01.07.2018 № 2, від 01.10.2018 № 3, від 31.12.2020 № 4, від 20.11.2021 № 5, від 31.12.2021 № 6, від 01.03.2022 № 7 та 23.03.2023 № 8).
Аналізом інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель установлено, що строк виконання робіт за даною закупівлею установлено – до 31.12.2025.
Разом з тим, відповідно до Додаткової угоди від 31.12.2021 № 6 до Договору оренди нежитлових приміщень від 01.03.2018 № 07/03-18, визначено, що термін дії даного договору становить до 31.12.2023, чим не дотримано вимоги пункту 5.1. Розділу 3 ТД та Додатку 5 до ТД, в частині надання документів, що підтверджують право використання на весь термін виконання послуг.
Крім того, відповідно до пункту 5.2. Розділу 3 ТД, Замовником установлено, що, задля підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», учасник у складі тендерної пропозиції надає, зокрема:
«Довідку за формою Додатку 6 цієї документації, яка містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, з зазначенням посади, досвіду роботи в цілому (років), освіти і спеціальності/кваліфікації працівників.
На підтвердження інформації про наявність в учасника працівників, які будуть задіяні учасником під час виконання договору, йому необхідно у складі тендерної пропозиції надати копії трудових книжок (всі сторінки, що містять записи) або копії наказів про призначення на посаду, копії наказів про сумісництво, або копії цивільно-правових угод, або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, зазначеними в Довідці за формою Додатку 5 цієї документації. До переліку працівників повинні включатися: робітники-будівельники, робітники-монтажники, пусконалагоджувальний персонал, робітники, зайняті
керуванням та обслуговуванням машин.
… Відповідність поданої пропозиції за цим критерієм підтверджується наданням у складі пропозиції належним чином оформленої довідки згідно Додатку 6 (та скан-копіями підтвердних документів)».
Однак, у зв’язку з відсутністю у складі тендерної пропозиції ТОВ «РЕМБУД-1» будь-якої інформації щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, Замовником оприлюднено Вимогу, наступного змісту:
«…1.3. Не надано документи та інформацію, що підтверджують наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
…3.3 Надати документи та інформацію, що підтверджують наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід згідно переліку передбаченого ч. 5 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації…».
Так, на виконання зазначеної вище Вимоги, Переможцем надано Довідку про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід № 12.07.2024/1 (файл: «8) Працівники Учасника.pdf») (далі – Довідка про працівників), а також накази про призначення працівників зазначених у даній довідці.
Однак, у Довідці про працівників, щодо працівника Миронюка В.Ф., який займає посаду столяра будівельного 3 розряду, відсутня інформація щодо стажу роботи за спеціальністю, чим не дотримано вимоги пункту 5.2. Розділу 3 ТД та Додатку 6 до ТД.
Разом з тим, Додатком 6 до ТД, Замовником установлено, що учасник повинен у довідці про працівників зазначити розряд робітника (за наявності).
Так, у складі тендерної пропозиції Переможця надано наказ від 15.12.2017 № 15-к про прийняття Андрійчука А.М. на посаду столяра будівельного 3 розряду, однак у Довідці про працівників, Переможцем не зазначено інформації щодо розряду Андрійчука А.М., чим не дотримано вимоги пункту 5.2. Розділу 3 ТД та Додатку 6 до ТД.
Крім того, у складі тендерної пропозиції Переможця надано наказ від 28.08.2019 № 36к про прийняття Солов’я О.В. на посаду начальника дільниці, однак у Довідці про працівників, Переможцем зазначено що Соловей О.В. займає посаду головного інженера, чим не дотримано вимоги пункту 5.2. Розділу 3 ТД та Додатку 6 до ТД.
Поруч з тим, відповідно до пункту 5.3. Розділу 3 ТД, Замовником установлено, що, задля підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі договорів», учасник у складі тендерної пропозиції надає, зокрема:
«5.3.1. Інформаційна довідка про виконання аналогічних договорів згідно Додатку 7 цієї документації.
5.3.2. Підтверджуючі документи, а саме: скан-копії аналогічних договорів з додатковими угодами (за наявності) та актів виконаних робіт на всю суму договору станом на час завершення виконання робіт (Форма КБ-2в або Форма КБ-3 або підготовлені самостійно та підписані замовником робіт форми актів приймання-передачі виконаних підрядних робіт у будівництві, а у разі міжнародних контрактів - інших нормативно допустимих документів про обсяги виконаних робіт та їх вартість).
5.3.3. Скан-копії листів-відгуків від контрагентів, зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів, адресованих замовнику даної закупівлі, із зазначенням інформації про належне виконання договору, з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва.
…Відповідність поданої пропозиції за цим критерієм підтверджується наданням у складі пропозиції належним чином оформленої довідки згідно Додатку 7 та скан-копіями підтвердних документів, зазначених у підпунктах 5.3.2-.5.3.3».
Однак, у зв’язку з відсутністю у складі тендерної пропозиції ТОВ «РЕМБУД-1» будь-якої інформації щодо наявності в учасника процедури закупівлі документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі договорів, Замовником оприлюднено Вимогу, наступного змісту:
«1.4. Не надано документи та інформацію щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі договорів.
…3.4 Надати документи та інформацію щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі договорів згідно переліку передбаченого ч. 5 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації».
Так, на виконання Вимоги Замовника, у складі тендерної пропозиції, Переможцем надано Довідку про наявність у Учасника торгів документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів від 10.07.2024 (файл: «6) Аналогічний досвід.pdf»).
Однак, зазначена Довідка не містить адреси та коду ЄДРПОУ замовника, якому здійснювалось виконання робіт, що не відповідає установленій у Додатку 7 до ТД формі, чим не дотримано вимоги пункту 5.3. Розділу 3 ТД та Додатку 7 до ТД.
Відповідно до підпункту 1 пункту 44 Особливостей № 1178, установлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовником на порушення вимог пункту 44 Особливостей № 1178 не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «РЕМБУД-1», як таку, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, а, натомість, укладено з Переможцем договір про закупівлю від 29.07.2023 № KV06A_08_W на суму 88 100 000,00 гривень.
Період усунення порушень:
25.11.2024 12:59 - 10.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:
25.11.2024 12:59
Оскарження висновку в суді
Опис:
Справа № 320/60588/24 від 18.12.2024 року, Київський окружний адміністративний суд.
Документ (позовна заява) сформований в системі «Електронний суд» 10.12.2024.
Дата публікації:
18.12.2024 16:18
Дата відкриття провадження:
18.12.2024 19:00
Номер відкриття провадження:
П/320/60588/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення та інформація про причини неможливості розірвання договору
Щодо Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-05-10-008074-a від 25.11.2024р.:
1. Щодо правомірності висновку.
1.1. Відповідно до приписів Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (зі змінами) (далі – Особливості) та Закону України «Про публічні закупівлі», а саме ч.4 ст.8 визначає, що строк здійснення моніторингу процедури закупівлі не може перевищувати 15 робочих днів з наступного робочого дня від дати оприлюднення повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель.
Відповідно до інформації в електронній системі закупівель Дата публікації рішення про проведення моніторингу: 30 жовтня 2024 12:46. висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-05-10-008074-a було прийнято та опубліковано 25 листопада 2024р., що є 18-м робочим днем з наступного робочого дня від дати оприлюднення повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель. Таким чином висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-05-10-008074-a від 17.05.2024р. є незаконним оскільки порушує приписи Закону України «Про публічні закупівлі».
Також звертаємо увагу на наявність судової практики про визнання протиправними висновків моніторингу у випадку порушення строків здійснення моніторингу процедури закупівлі, наприклад справа № 640/33411/20 рішення від 06 квітня 2021 року ОКРУЖНОГО АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДУ міста КИЄВА зазначає, що «з аналізу норм законодавства вбачається, що по завершенню моніторингу контролюючим органом має бути обов`язково складено та підписано висновок, а отже він має бути датований днем, коли відповідна процедура моніторингу була завершена. У подальшому, протягом трьох робочих днів з дня складання висновку він має бути опублікований в електронній системі закупівель. Тобто, висновок має бути обов`язково складено по завершенню моніторингу, тобто в останній день його проведення, та опубліковано протягом трьох робочих днів», та визнає висновок протиправним та скасовує його.
1.2 З приводу зобов’язань про усунення порушень звертаємо увагу, що ні Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів.
Відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
Конституційний Суд України у рішенні від 25.01.2012 №3-рп/2012 (справа №1-11/2012) зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який серед іншого означає, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Додержання принципу пропорційності означає необхідність дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення.
У даному випадку не проаналізовано наслідків стверджуваних порушень в кореспонденції із результатами закупівлі.
Критерій «пропорційності» передбачає, що втручання у право власності розглядатиметься як порушення статті 1 Першого протоколу до Конвенції, якщо не було дотримано справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов`язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. «Справедлива рівновага» передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються. Необхідного балансу не буде дотримано, якщо особа несе «індивідуальний і надмірний тягар». При цьому, з питань оцінки «пропорційності» ЄСПЛ, як і з питань наявності «суспільного», «публічного» інтересу, визнає за державою досить широку «сферу розсуду», за винятком випадків, коли такий «розсуд» не ґрунтується на розумних підставах.
Отже, з огляду на практику ЄСПЛ висновок не відповідає критерію «пропорційності», оскільки вимога розірвати договір, який виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб`єктів сторін договору.
Вказана позиція відображена у Рішенні № 117800258, від 19.03.2024, Дніпропетровського окружного адміністративного суду у справі №160/33916/23.
1.3 Також необхідно зупинитися на тому, що зобов’язання передбачене висновком є неможливим для виконання оскільки законодавства та умови договору не передбачають підставу розірвання договору (імперативну підставу за договором) у вигляді рішення за процедурою моніторингу. Інформації яким чином Замовник повинен виконати даний висновок, останній не містить, зокрема факт неможливості такого розірвання договору не було враховано при обранні зобов’язання за висновком.
Так відповідно до Цивільного кодексу ст. 651 визначено:
1. Зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
2. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.
3. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
Згідно ст. 188 Господарського кодексу:
1. Зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
2. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором.
3. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.
4. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
5. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
Відповідно до Договору № KV06A_08_W:
4.1. Замовник має право:
4.1.7. Ініціювати внесення змін у Договір, вимагати розірвання Договору та відшкодування збитків за наявності істотних порушень Підрядником умов Договору.
4.1.9. Достроково розірвати цей Договір в односторонньому порядку у разі невиконання зобов'язань Підрядником, повідомивши про це його у 10-дений строк.
4.3. Підрядник має право:
4.3.6. У разі невиконання зобов'язань Замовником протягом 30 (тридцяти) і більше календарних днів, Підрядник має право достроково розірвати цей Договір в односторонньому порядку, повідомивши про це Замовника у 10-дений строк, та вимагати відшкодування збитків у випадках та порядку, передбаченому цим Договором та/або законодавством
17.2. Розірвання Договору допускається за згодою Сторін, або у випадках:
прийняття рішення про припинення робіт;
припинення діяльності, банкрутства Підрядника;
наявності негативного висновку Європейського інвестиційного банку (ЄІБ) про наявність суттєвих порушень за результатами перевірки «ex-post аудит»* з вимогою про розірвання договору. Жодна зі Сторін не несе відповідальності за резолюцію ЄІБ;
*У разі отримання запиту ЄІБ на перевірку «ex-post аудит» (проведення перевірки ЄІБ - розгляд оцінки пропозицій, її результатів та вибору підрядника, коментування та надання запиту Замовнику для отримання пояснень), виконання зобов'язань за договором може бути призупинене за згодою сторін до моменту отримання позитивного висновку ЄІБ про відсутність суттєвих порушень за результатами перевірки «ex-post аудит».
- якщо Підрядник та/або кінцевий бенефіціарний власник Підрядника-юридичної особи став особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції", а також до такої особи застосовані чинні санкції будь-якою з таких організацій:
(a) Організація Об’єднаних Націй та будь-яка установа чи особа, яка належним чином призначена, уповноважена або уповноважена Організацією Об’єднаних Націй запроваджувати, керувати, впроваджувати та/або застосовувати санкції;
(b) Європейський Союз та будь-яке агентство чи особа, яка належним чином призначена, уповноважена чи уповноважена Європейським Союзом вводити, адмініструвати, впроваджувати та/або застосовувати санкції;
(c) Управління контролю за іноземними активами Міністерства фінансів США (OFAC), Державний департамент США та/або Міністерство торгівлі Сполучених Штатів;
- наявність висновку органу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі, яким вказано про необхідність припинення (розірвання) відповідного договору, та такий висновок не був оскаржений та/або скасований в судовому порядку;
- наявність доказів, підтверджених у суді, щодо порушення договірних зобов’язань Підрядником згідно Пакту про згоду щодо професійної чесності (Додаток №5 до Договору);
інших, передбачених законодавством, підстав.
Звертаємо увагу, що зазначене договором є диспозитивною нормою, наявна також відсутність згоди на розірвання договору через присутність значної шкоди інтересам сторін та інтересам держави, наявність перевитрати бюджетних коштів у випадку розірвання договору, у зв’язку з тим, що за фактом розірвання невикористані кошти будуть повернуті в бюджет Європейського інвестиційного банку, що спричинить наявність на балансі Замовника незавершеного об’єкту будівництва (підстава перевитрати). Повідомляємо Замовником буде оскаржено Висновок за результатами моніторингу в судовому порядку.
2. Щодо питань, визначених висновком як порушення.
Доводимо до Вашого відома, що Капітальний ремонт старої будівлі Таращанського академічного ліцею «Ерудит» Таращанської міської ради Київської області з благоустроєм внутрішнього подвір'я школи входить до Переліку проєктів, які фінансуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проєктів у рамках Програми з відновлення України, затвердженого наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 23 липня 2023 року № 630 (зі змінами).
Реалізація затверджених проєктів в рамках Програми з відновлення України здійснюється відповідно до Фінансової угоди між Україною та Європейським інвестиційним банком (проект «Програма з відновлення України»), ратифікованої Законом України від 14 липня 2021 № 1645-IX (далі – Фінансова угода), Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів у рамках Програми з відновлення України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2021 року № 1324 (зі змінами), законодавства України та інших нормативних актів.
Згідно зі Статтею 9 Конституції України чинні міжнародні договори, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України. Частиною другою статті 19 Закону України «Про міжнародні договори» встановлено, що якщо міжнародним договором України, який набрав чинності в установленому порядку, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені у відповідному акті законодавства України, то застосовуються правила міжнародного договору.
Відповідно до статті 6 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, закупівля товарів (робіт, послуг) в рамках проектів, що реалізуються за рахунок кредитів, позик, грантів, що надані відповідно до міжнародних договорів України з міжнародними валютно-кредитними організаціями, зокрема і Європейським інвестиційним банком, здійснюється згідно з правилами і процедурами, встановленими цією організацією, зокрема у спеціальному процедурному посібнику щодо відповідного кредиту (позики, гранту), наданого згідно з міжнародним договором.
Закупівлі товарів, робіт та послуг в рамках Програми з відновлення України здійснюються відповідно до статті 6 Фінансової угоди та Посібника з питань закупівель Європейського інвестиційного банку (далі – ЄІБ), який опублікований на сайті ЄІБ за посиланням http://www.eib.org/infocentre/publications/all/guide-to-procurement.htm.
З метою дотриманням вимог зазначених у Посібнику з питань закупівель ЄІБ, Європейським інвестиційним банком схвалено «Керівні принципи імплементації програми», з якими можливо ознайомитися на сайті Мінінфраструктури за посиланням https://mtu.gov.ua/content/proekti-eib-nadzvichayna-kreditna-programa-dlya-vidnovlennya-ukraini-ta-programa-z-vidnovlenngya-ukraini.html.
Тендерна документація схвалюється Групою управління і підтримки проєктів «Надзвичайна кредитна програма для відновлення України» та «Програма з відновлення України» на відповідність додатковим вимогам і особливостям Європейського інвестиційного банку, які встановлені Керівними принципами імплементації програми. Закупівля здійснювалась за узгодженням з Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України.
2.1 Стосовно інформації про субпідрядні організації. Відповідно до ч. 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» У тендерній документації зазначаються такі відомості 18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг.
Тобто перевірці підлягають саме ті субпідрядники / співвиконавці, які в рамках одного договору про закупівлю виконуватимуть роботи або надаватимуть послуги в обсязі, який дорівнює або перевищує 20 % від його вартості. Якщо вартість робіт або послуг, які виконуватиме кожен окремий субпідрядник / співвиконавець, є меншою 20 % вартості договору про закупівлю, інформація про такого суб’єкта у тендерній пропозиції не зазначається та не перевіряється замовником.
Відповідно до ч. 5 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації: У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків вартості договору про закупівлю -- учасником надається довідка за формою відповідно до додатку № 4 цієї тендерної документації.
ч. 7 вказано розділу документації також вказує: Учасник зазначає в тендерній пропозиції повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати як субпідрядника до виконання робіт у обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, а також інші субпідрядні організації, які він планує залучити до виконання робіт. Інформація про субпідрядників надається у відповідності з Додатком 4 до цієї тендерної документації.
Таким чином Додаток 4 тендерної документації стосується та застосовується лише до субпідрядників в обсязі не менше ніж 20 відсотків вартості договору. Безпосередньо Додатком 4 визначено Примітка: якщо Учасник не планує залучати до виконання робіт субпідрядні організації, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати лист у довільній формі в якому потрібно зазначити, що субпідрядні організації залучатися не будуть.
В складі тендерної пропозиції ТОВ «РЕМБУД-1» надано відповідну довідку де зазначається «Даною довідкою Товариство з обмеженою відповідальністю «Рембуд-1» повідомляє про відстутність наміру залучати субпідрядні організації до виконання умов договору вартість послуг яких - не менше ніж 20 відсотків вартості договору про закупівлю». Тобто інформація зазначена в довідці повністю відповідає вимогам тендерної документації та законодавства. Замовник не може вимагати зазначення інформації, обов’язковість якої не передбачена законодавством та умовами документації.
Зокрема висновком не визначено яким чином відсутність інформації в складі пропозиції, яка не вимагалася Замовником, впливає на зміст тендерної пропозиції чи спотворює його, а також не аргументовано на якій підставі вказаний факт може тягнути за собою необхідність розірвання договору.
2.2 Згідно ч.5 Розділу Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації, а саме п. 5.1 визначено: Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій : 5.1.1. Довідка за формою Додатку 5 цієї документації, що містить інформацію про основні типи обладнання, автотранспорт, будівельні машини і механізми учасника (із зазначенням марок, або типів, або моделей, кількості одиниць, власне чи залучене), що можуть бути використані при виконанні робіт, що є предметом закупівлі згідно Додатку 3 цієї документації. Призначення обладнання повинно відповідати роботам, що передбачені Додатком 3. Учасником самостійно визначається перелік обладнання, що буде застосоване для виконання робіт.
Учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Відповідність поданої пропозиції за цим критерієм підтверджується наданням у складі пропозиції належним чином оформленої довідки згідно Додатку 5 та скан-копіями підтвердних документів .
Виходячи з вищенаведеної вимоги, тендерна документація не містила окремих вимог чи вказівок щодо обов'язкового включення до довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази усього переліку машин та механізмів, який викладений саме у відомості ресурсів учасника.
Обладнання визначене в Довідці про наявність Учасника торгів обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі 12.07.2024/1 повністю відповідає переліку робіт, що включаються до предмету закупівлі. Тендерна документація не містить вимог щодо необхідності надання довідки, підготовленої з урахуванням переліку обладнання, що відображене у підсумковій відомості ресурсів.
Умовами тендерної документації не визначено, що згадана довідка повинна дублювати інформацію з підсумкової відомості робіт, оскільки формування переліку обладнання в довідці здійснюється учасниками згідно документації самостійно Замовник може не прийняти відповідність кваліфікаційного критерію лише у випадку невідповідності такого переліку роботам, які включаються до предмету закупівлі.
Звертаємо увагу, що учасником процедури закупівлі визначено перелік обладнання необхідного для виконання робіт та підтверджено право користування вказаним обладнанням, що відповідає прямій вимозі тендерної документації.
З огляду на вищезазначене, Замовник не мав правомірних підстав відхилення учасника з наведеної у висновку підстави.
Зазначене підтверджується численною практикою органу оскарження, наприклад:
- У закупівлі № UA-2019-05-13-000225-b в додатку 2 Документації для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію "Наявність обладнання та матеріально-технічної бази" учасник має надати довідку на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника або уповноваженої особи учасника про наявність обладнання та матеріально-технічної бази необхідних для виконання робіт (надання послуг, постачання товару), що є предметом закупівлі (надається згідно з вказаною форми). Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету Замовника Пропозиція Скаржника була відхилена з наступним формулюванням: " Всупереч п. 1. Наявність обладнання та матеріально-технічної бази Додатку №2 до Тендерної документації учасником надано не повний перелік необхідного для виконання робіт обладнання. Надана учасником підсумкова відомість ресурсів не відповідає Довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази.» Приймаючи рішення №10563 -р/пк-пз від 02.08.2019, орган оскарження став на сторону скаржника: Документація не містить вимог щодо необхідності надання у складі Пропозиції довідки, підготовленої з урахуванням переліку обладнання, що відображене у підсумковій відомості ресурсів. Враховуючи викладене, Скаржник не порушив умови Документації в цій частині, тому Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави.
- У закупівлі UA-2023-05-11-012369-a Скаржник не погоджувався з рішенням Замовника про визначення Переможця Процедури закупівлі, виходячи з наступного: «пунктом 2 Додатку № 3 (технічна специфікація» до ТД було передбачено "Учасник повинен мати достатню кількості обладнання для проведення робіт згідно цих вимог". Додаток 1 Документації містив інформацію та документи, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним вимогам. На підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі мав надати довідку за формою. В наданій кошторисній документації переможця було зазначено, що перевезення будівельного сміття буде відбуватись за допомогою самоскидів на відстань 30 км. При цьому, вищезазначених(ого) транспортних(ого) засобів(у) не вказано в Довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Приймаючи рішення №10563 -р/пк-пз від 02.08.2019, орган оскарження став на сторону замовника: Документація не містить вичерпного переліку обладнання, наявність якого учасникам необхідно підтвердити. Документація не містить вимоги щодо необхідності зазначення у довідці про наявність матеріально-технічної бази відповідного обладнання, інформація про яке міститься у кошторисах. Враховуючи викладене, відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.
- У процедурі №UA-2021-04-19-003703-b Скаржник звернув увагу на той факт, що відповідно до переліку техніки у Довідці про матеріально-технічну базу відсутні крани на автомобільному ходу вантажопідйомність 6,3 т.; крани на автомобільному ходу вантажопідйомність 10 т.; підіймачі щоглові, будівельні вантажопідйомність 0,5 т., які Учасник планує залучати та вказує в підсумковій відомості ресурсів. Відтак, проведені розрахунки в кошторисній документації не відповідають дійсності, а також були здійснені з допущенням суттєвих порушень, адже як випливає з наданої переможцем інформації така техніка у нього відсутня. Приймаючи рішення від 11.06.2021 №13240, орган оскарження з цього приводу зазначив, що Документація не містить окремих вимог щодо необхідності заповнення довідки про матеріально-технічну базу у відповідності до підсумкової відомості ресурсів.
Зокрема оформлення довідки у наявному вигляді жодним чином не впливає на зміст чи ціну тендерної пропозиції та не спотворює їх.
Відносно строку дії договору оренди нежитлових приміщень від 01.03.2018 № 07/03-18. В складі тендерної пропозиції ТОВ «РЕМБУД-1» надано копію вказаного договору та додаткові угоди до нього, а також інформаційний лист від ТОВ «РЕМБУД-1» та інформаційний лист від «БК БУДСТОУН» (орендодавець за договором від 01.03.2018 № 07/03-18), де зазначається, що «ТОВ «РЕМБУД-1» (код за ЄДРПОУ З2485208) має господарськi взаємовiдносини з ТОВ «БК БУДСТОУН» (код за ЄДРПОУ 41185517) за Договором оренди № 07/03-18 вiд 01 березня 2018 року, тepмін дiї якого подовжено до 31 грудня 2023 року на пiдставi п. 1. Додатковоi угоди №6 до договору оренди № 07/03-18 вiд 01 березня 2018 року. ТОВ «РЕМБУД-1» у строки визначенi вiдповiдно до вимог п.3.2. Договору № 07/03-18 вiд 01 березня 2018 року має намiри заявити до ТОВ «БК БУДСТОУН» про пролонгацiю Договору № 07/03-18 вiд 01 березня 2018 року. На даниЙ момент у сторiн. Договору № 07/03-18 вiд 01 березня 2018 року вiдсутнi намiри розiрвати даний договiр».
Згідно п. 3.2 Договору № 07/03-18 вiд 01 березня 2018 року «Якщо за 2 (два) мiсяця до закiнчення строку дii Договору жодна зi сторін не заявить про намір розiрвати даний Договiр, то він вважається продовженим (пролонгованим) ще на один календарний piк на таких самих умовах. Така пролонгацiя дiї цього договору можлива без обмеження терміну».
Зокрема відповідно до ч. 1 ст. 764 Цивільного кодексу України: Якщо наймач продовжує володіти та/або користуватися майном після закінчення строку договору найму, то, за відсутності заперечень наймодавця протягом одного місяця, договір вважається поновленим на строк, який був раніше встановлений договором.
ч. 4 ст. 284 вказує: Строк договору оренди визначається за погодженням сторін. У разі відсутності заяви однієї із сторін про припинення або зміну умов договору оренди протягом одного місяця після закінчення строку дії договору він вважається продовженим на такий самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором.
Умовами тендерної документації не визначено окремих умов щодо порядку оформлення чи змісту документів на підтвердження наявності матеріально-технічної бази
Таким чином відповідно до наданих в складі пропозиції документів договір оренди нерухомого майна є пролонгованим, та є достатнім підтвердженням наявності матеріально-технічної бази.
2.3 Щодо інформації про наявність працівників відповідної кваліфікації необхідно відмітити, що згідно з наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» та на виконання пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації наведено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме технічні помилки та описки. Опис формальних помилок: Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа / унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та / або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та / або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
Зокрема у постанові від 19.05.2022 у справі № 200/11480/20-а Верховний Суд вказав, що до формальних помилок належать технічні, механічні та інші помилки, допущені учасниками в документах, які вони подали у складі тендерної пропозиції, і такі, що не нівелюють технічний потенціал та конкурентоздатність учасника. Крім того, звернуто увагу, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов`язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Наголошено на тому, що законодавець передбачив перелік помилок, які унеможливлюють беззаперечного відхилення тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі.
Відповідна інформація про стаж роботи наявна в складі тендерної пропозиції ТОВ «РЕМБУД-1» щодо працівника Миронюка В.Ф., а саме наказ про прийняття на роботу №14-к від 23.04.2018р. визначає, що вказана особа займає посаду з 2018р., отже стаж роботи працівника складає 6 років. Не зазначення даної інформації в довідці жодним чином не впливає та спотворює зміст тендерної пропозиції, не стосується характеристики предмета закупівлі та не впливає на кваліфікаційні критерії до учасника процедури закупівлі.
Щодо розрядності в наказі №15-к від 15.12.2024 прийняття на роботу, визначено що Андрійчук А.М. має 3 розряд, оскільки інформація наявна в складі тендерної пропозиції її не зазначення в довідці є формальною помилкою.
Щодо посади відповідно до п. 5.2.1 ч. 5 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації на підтвердження інформації про наявність в Учасника працівників, які будуть задіяні Учасником під час виконання договору, йому необхідно у складі тендерної пропозиції надати копії трудових книжок (всі сторінки, що містять записи) або копії наказів про призначення на посаду, копії наказів про сумісництво, або копії цивільно-правових угод, або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин Учасника з відповідними працівниками, зазначеними в Довідці за формою Додатку 5 цієї документації.
В складі пропозиції надано наказ про прийняття на роботу Солов’я О.В., відповідно до трудового законодавства працівники можуть бути переведені або переміщені на іншу посаду на підприємстві (ч. 1-2 ст. 32 КЗпП Переведення на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації, а також переведення на роботу на інше підприємство, в установу, організацію або в іншу місцевість, хоча б разом з підприємством, установою, організацією, допускається тільки за згодою працівника, за винятком випадків, передбачених у статті 33 цього Кодексу та в інших випадках, передбачених законодавством. Не вважається переведенням на іншу роботу і не потребує згоди працівника переміщення його на тому ж підприємстві, в установі, організації на інше робоче місце, в інший структурний підрозділ у тій же місцевості, доручення роботи на іншому механізмі або обладнанні у межах спеціальності, кваліфікації чи посади, обумовленої трудовим договором. Роботодавець не має права переміщати працівника на роботу, протипоказану йому за станом здоров’я.). Умовами тендерної документації не передбачається надання відповідних наказів про переведення або ж переміщення працівників, учасники повинні підтвердити наявність правовідносин Учасника з відповідними працівниками. Наказом №36к від 28.08.2019р. ТОВ «РЕМБУД-1» підтверджено наявність правовідносин чим виконано умови тендерної документації. На підставі вказаного відмінність посад працівника в документах є формальною помилкою, яка не впливає на зміст тендерної пропозиції.
Звертаємо увагу, що рішення про визнання помилки формальною приймається Замовником самостійно в межах встановлених наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок», у зв’язку з вищевказаним Замовником було прийнято рішення про визнання згаданих помилок формальними. Звертаємо увагу, що таке рішення не є обов’язковим для публікування згідно норм Закону та Особливостей, а також електронний кабінет Замовника не містить відповідних полів для дозавантаження такого рішення в електронну систему закупівель. Відповідний протокол додається.
Зокрема при здійсненні процедури моніторингу відсутній запит щодо інформації про наявність чи надання рішення Замовником копії рішення про формальні помилки.
2.4 Щодо аналогічних договорів. В складі тендерної пропозиції ТОВ «РЕМБУД-1» надано довідку про досвід виконання аналогічного договору від 10.07.2024. де зазначено контрагентом аналогічних договорів ДУ "Науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії МОЗ України"
Як зазначалося раніше згідно з наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» та на виконання пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації наведено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме технічні помилки та описки. Опис формальних помилок: Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа / унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та / або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та / або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «РЕМБУД-1» надано копію аналогічних договорів з додатками та актами виконаних робіт де міститься інформація про адресу та код ЄДПРОУ замовника, а саме адреса: Україна, 0405, м. Київ, вул. Мельникова, 24; код ЄДРПОУ: 26385055.
Оскільки таке не зазначення інформації не спотворює зміст тендерної пропозиції Замовником прийнято рішення про визнання помилки формальною. (додається).
Зокрема при здійсненні процедури моніторингу відсутній запит щодо інформації про наявність чи надання рішення Замовником копії рішення про формальні помилки.
Підсумовуючи вищезгадане у Замовника були відсутні належні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «РЕМБУД-1», у зв’язку з чим відсутні підстави для розірвання договору.
Дата публікації звіту:
02.12.2024 15:48
Запити/Пояснення
Номер:
d4f34daf26dd43939152c5f99a0818f2
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
05.11.2024 11:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, предметом якої є капітальний ремонт старої будівлі Таращанського академічного ліцею «Ерудит» Таращанської міської ради Київської області з благоустроєм внутрішнього подвір'я школи, замовником якої є Відділ освіти Таращанської міської ради (далі – Замовник), (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-05-10-008074-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, постала потреба у отриманні пояснень/ інформації/ документів.
1. Надати інформацію та долучити відповідні документи, на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та його очікувану вартість?
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
48652943a2d042289261fb8c8784eeda
Назва:
Відповідь Замовника на запит на пояснення
Дата опублікування:
06.11.2024 15:23
Опис:
У відповідь на Ваш запит повідомляємо наступне:
1) Очікувана вартість предмета закупівлі була визначена на основі проектної документації на будівництво, що затверджена Експертним звітом № 231027-15/А від 15 листопада 2023 року з урахуванням положень Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Уповноваженого органу від 18.02.2020 № 275 та обрахована відповідно до середньо ринкового рівня цін. Зокрема відповідний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації було опубліковано в електронній системі закупівель в документах поточної закупівлі, а також на виконання п. 5.1 Настанови з визначення вартості будівництва затвердженої згідно Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. За рішенням замовника відомість обсягів робіт може бути складена за міжнародною системою вимірювання, визначеною Замовником. Відповідно, до умов тендерної документації було включено необхідні документи з проектно-кошторисної документації, що розглянуті згідно Експертного звіту. Відповідні документи додаються.
2)Посилання на сторінку власного вебсайту на якій розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі URL: https://tarascha.osv.org.ua/kapitalnij-remont-staroi-budivli-taraschanskogo-akademichnogo-liceju-erudit-z-blagoustroem-vnutrishnogo-podvirya-shkoli-11-13-11-13-05-2024/