-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
бензин А-95 (в талонах), дизельне паливо (в талонах), газ скраплений (в талонах), Авіаційний гас (в талонах)
Завершена
442 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 210.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 210.00 UAH
Номер:
3571ae5eb4524f10914875f1605b69b6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-08-07-000026
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.08.2024 00:00
Період моніторингу:
07.08.2024 11:41 - 29.08.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
06.08.2024
№ 130
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 06.08.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 06.08.2024 № 130
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
36. UA-2024-05-01-000988-a 01.05.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ`ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення частини третьої статті 22 Закону та пунктів 44, 47 Особливостей, та як наслідок пунктів 3 та 28 Особливостей.
За результатами моніторингу з питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, правомірності вілхилення тендерної пропозиції учасника, розгляду тендерної пропозиції учасника, стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 серпня 2024 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, Постанова № 1178), правомірності вілхилення тендерної пропозиції учасника, розгляду тендерної пропозиції учасника, стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям, своєчасності його розміщення та виконання учасником, розгляду тендерної пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Водопровідно-каналізаційного комунального управління Люботинської міської ради на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію затверджену Рішенням уповноваженої особи Водопровідно-каналізаційне комунальне управління Люботинської міської ради (далі – Замовник) (протокол № 39 від 01.05.2024), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 10.05.2024, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю “ФУЛ ФЬЮЖН” (далі – ТОВ “ФУЛ ФЬЮЖН”, учасник, переможець), вимоги про усунення невідповідностей в тендерній пропозиції ТОВ “ФУЛ ФЬЮЖН”до 14.05.2024, до 07.06.2024, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 23.05.2024 №9037, від 30.05.2024 № 9528, від 17.06.2024 №10371, від 24.06.2024 №10905, протокол розкриття тендерних пропозицій від 10.05.2024, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника (протокол № 42 від 11.06.2024), повідомлення про намір укласти договір від 11.06.2024, договір про закупівлю товару від 27.06.2024 № 2706/2-24 (далі – Договір), пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 12.08.2024 року (далі – Пояснення).
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей з урахуванням змін внесених Постановою №382 від 02.04.2024, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3,5,6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
Відповідно до абзацу п'ятнадцятого пункту 47 Особливостей, з урахуванням змін внесених Постановою №382 від 02.04.2024, Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Відповідно до до абзацу шістнадцятого пункту 47 Особливостей, з урахуванням змін внесених Постановою №382 від 02.04.2024, Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
При цьому, відповідно до п. 6 «Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі (участі у відкритих торгах)» Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, п. 3 «Відхилення тендерних пропозицій» Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції, Додатку № 2 «Інформація про відсутність підстав, визначених у пункті 47 Особливостей» (далі — Додаток №2), Додатку №8 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ДЛЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЕЛЬ, що надаються для підтвердження відсутності підстав визначених пунктом 47 Особливостей, а також документи що надаються для укладання договору» тендерної документації не враховано зміни до Особливостей внесені Постановою № 382 від 02.04.2024 до абзацу третього підпункту 3 пункту 44, до абзацу п'ятнадцятого та шістнадцятого пункту 47 Особливостей, що набрали чинності на момент оголошення Замовником закупівлі.
Крім того, відповідно до абзацу восьмого підпункту першого пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176).
При цьому, відповідно п. 3 «Відхилення тендерних пропозицій» Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції тендерної документації не враховано зміни до Особливостей внесені Постановою №131 від 09.02.2024 до абзацу восьмого підпункту першого пункту 44 Особливостей, що набрали чинності на момент оголошення Замовником закупівлі.
Отже, Замовником порушено частину третю статті 22 Закону, пункт 44, 47 Особливостей.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель Замовнику направлено запит від 07.08.2024 щодо надання інформації та пояснень, прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
На вищезазначений запити Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовник 12.08.2024 оприлюднив інформацію наступного змісту: ”На разі в тендерній документації враховано зміни до Особливостей внесені Постановою № 382 від 02.04.2024 т Постановою №131 від 09.02.2024.”
Зазначене не спростовує факт наявності порушень частини третьої статті 22 Закону та пунктів 44, 47 Особливостей, та як наслідок пунктів 3 та 28 Особливостей.
Крім того, відповідно до вимог п. 4 Додатку №8 “ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ДЛЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЕЛЬ, що надаються для підтвердження відсутності підстав визначених пунктом 47 Особливостей, а також документи що надаються для укладання договору» тендерної документації встановлено вимогу про надання переможцем документу, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої підпунктом 8 пункту 47 Особливостей, а саме: інформаційний лист з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, що містить інформацію про те, що учасник процедури закупівлі не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура, що не відповідає абзацу п'ятнадцятому пункту 47 Особливостей.
Період усунення порушень:
16.08.2024 17:44 - 31.08.2024 00:00
Дата публікації висновку:
16.08.2024 17:44
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою недопущення в подальшому вчинення відповідних порушень з уповноваженою особою було проведено роз’яснювальну роботу та зауважено про необхідність під час здійснення закупівель чіткого дотримання вимог законодавства у сфері публічних закупівель та оголошено попередження.
Дата публікації звіту:
23.08.2024 09:54
Запити/Пояснення
Номер:
027e619d2c2945819723555c89fb9eb6
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
07.08.2024 11:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.08.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товарів бензин А-95 (в талонах), дизельне паливо (в талонах), газ скраплений (в талонах), Авіаційний гас (в талонах) (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти), очікуваною вартістю 442 000,00 гривень, (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-05-01-000988-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Чому в п. 6 «Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі (участі у відкритих торгах)» Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, п. 3 «Відхилення тендерних пропозицій» Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції, Додатку № 2 «Інформація про відсутність підстав, визначених у пункті 47 Особливостей» (далі — Додаток №2), Додатку №8 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ДЛЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЕЛЬ, що надаються для підтвердження відсутності підстав визначених пунктом 47 Особливостей, а також документи що надаються для укладання договору» тендерної документації не враховано зміни до Особливостей внесені Постановою № 382 від 02.04.2024?
3. Чому в п. 3 «Відхилення тендерних пропозицій» Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції тендерної документації не враховано зміни до Особливостей внесені Постановою №131 від 09.02.2024?
4. Відповідно до вимог п. 4 Додатку №8 на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів доступ до Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство є обмеженим, тому відповідно до пункту 47 Особливостей, переможець процедури закупівлі має надати документ, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої підпунктом 8 пункту 47 Особливостей, - інформаційний лист з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, що містить інформацію про те, що учасник процедури закупівлі не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура.
Інформаційний лист має бути виданий не раніше 30 днів відносно дати його подання в електронній системі закупівель.
Чому пересожцем ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “ФУЛ ФЬЮЖН” не надано документ, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої підпунктом 8 пункту 47 Особливостей?
5. Відповідно до п.1 вимог «Документи для укладення договору про закупівлю, у т.ч. про право його підпису» Додатку №8 необхідно надати Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що містить дані про останні реєстраційні дії (дата видачі Витягу не повинна перевищувати 30 днів до дати подання документу);
***Примітка: Документи мають бути надані учасником-переможцем в електронному вигляді шляхом завантаження на веб-порталі Уповноваженого органу («Прозорро») по відповідній закупівлі (в такому випадку електронні документи повинні бути надані з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги»). Крім того, якщо документ(и) для укладення договору про закупівлю завантажений(і) учасником у складі тендерної пропозиції підчас її подання у електронну систему закупівель, повторне завантаження такого(их) документу(ів) не вимагається.
Чому, у складі тендерної пропозиції учасником завантажено Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 08.05.2024, що містить дані про останні реєстраційні дії, дата видачі якого 23.01.2024, що перевищує 30 днів до дати подання документу?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, в частині невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
65fcf630317849acb03a756fdc31cc56
Назва:
Пояснення замовника
Дата опублікування:
12.08.2024 15:40
Опис:
по п.1.
Очікувану вартість товару розраховано відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства
розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (зі змінами), методом порівняння ринкових цін, а саме порівняння цін на паливо
на АЗС, які розташовані на відстані 17км від бази розташування автотранспорта замовника. Вартість предмета закупівлі визначено як найменше значення масиву отриманих
даних. Визначення потреби в окремому виді палива здійснювалося на підставі аналізу фактичного використання палива за попередні місяцв поточного року та з урахуванням
запланованих поточних завдань замовника.
по п.2 та п.3.
На разі в тендерній документації враховано зміни до Особливостей внесені Постановою № 382 від 02.04.2024 т Постановою №131 від 09.02.2024.
по п.4 та п.5.
Відповідно П. 3 Розділу V Оцінка тендерної пропозиції: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі,
якщо переможець процедури закупівлі:
• відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
• не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12
та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей;
• не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
• надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим
пункту 42 цих особливостей.
Згідно Додатку 8: Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про
намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність
підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної
інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних
електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої
інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Такі вимоги тендерної документації повністю узгоджуються з вимогами абзацу 15 п.47 Особливостей. Саме цей перелік документи, що підтверджують відсутність
підстав має надати учасник переможець процедури закупівлі шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель.
Учасник ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» виконав зазначені вимоги оприлюднивши всі необхідні документи.
Зазначений у запиті документ , що підтверджує відсутність підстави, передбаченої підпунктом 8 пункту 47 Особливостей, - інформаційний лист з Єдиного реєстру
підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство не внесений до переліку абзацу 15 п.47 Особливостей та Додатку 8 до ТД та не вимагався
до оприлюднення в електронній системі закупівель.
Щодо Витягу ЄДРПОУ він, згідно тендерної документації може бути поданий як шляхом оприлюднення в ЕСЗ так і наданий на адресу замовника.