-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015:55240000-4 Послуги центрів і будинків відпочинку (Забезпечення оздоровчими та відпочинковими послугами дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, в дитячих оздоровчих таборах, дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, які розташовані в гірських районах (районах, в яких розташовані населені пункти, віднесені до категорії гірських - 250 путівок)
Завершена
6 825 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 34 125.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 34 125.00 UAH
Номер:
5b7d67a9fc6e49f5a4a2a7bf85d24dd8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-05-20-000082
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.05.2024 00:00
Період моніторингу:
20.05.2024 17:17 - 11.06.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
20.05.2024 № 41-З
Запоріжжя
Про початок
моніторингу закупівлі
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3,
НАКАЗУЮ:
1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначені у додатку до цього наказу.
Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби
в Запорізькій області
від 20.05.2024 № 41-З
Перелік процедур закупівель,
по яким проводиться моніторинг
UA-2024-04-30-010095-a, яку проводить Служба у справах дітей та сім'ї Київської обласної державної адміністрації;
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
В ході моніторингу встановлено порушення пункту 43 Особливостей, в частині не розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, що подані учасником процедури закупівлі ТОВ «Курортне об’єднання «Перлина Чорномор'я».
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Курортне об’єднання «Перлина Чорномор'я» встановлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо припинення договірних відносин, враховуючи норми договору, Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: «04» червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), дотримання порядку розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служби у справах дітей та сім'ї Київської обласної державної адміністрації (далі - Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі; тендерну документацію (далі – ТД), затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 30.04.2024; тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ЛАЯР СІТІ» (далі – ТОВ «ЛАЯР СІТІ»), Дочірнього підприємства «Клінічний санаторій «Карпати» Приватного акціонерного товариства лікувально-оздоровчих закладів профспілок України «УКРПРОФОЗДОРОВНИЦЯ» (далі - ДП «Клінічний санаторій «Карпати» ПРАТ «УКРПРОФОЗДОРОВНИЦЯ»), товариства з обмеженою відповідальністю «Оздоровчо - профілактичний комплекс «Планета здоров'я»» (далі – ТОВ «ОПК Планета здоров'я») та товариства з обмеженою відповідальністю «Курортне об’єднання «Перлина Чорномор'я» (далі – ТОВ «Курортне об’єднання «Перлина Чорномор'я»); протоколи розгляду тендерних пропозицій від 09.05.2024 № 26, від 09.05.2024 № 27, від 14.05.2024 № 32 та від 14.05.2024 № 33; повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю послуг з оздоровлення та відпочинку дітей від 20.05.2024 № 17.
За результатами моніторингу встановлено, що тендерні пропозиції учасників ТОВ «ЛАЯР СІТІ», ДП «Клінічний санаторій «Карпати» ПРАТ «УКРПРОФОЗДОРОВНИЦЯ» та ТОВ «ОПК Планета здоров'я» Замовником відхилено на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44, абзацу 5 підпункту 2 пункту 44, абзацу 6 підпункту 1 та абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей відповідно. Порушень з даного питання не встановлено.
Під час дослідження тендерної пропозиції ТОВ «Курортне об’єднання «Перлина Чорномор'я» встановлено невідповідність в інформації про розмір басейну.
Так, відповідно до акту приймання-передачі позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «ШАЯНИ» (далі – об’єкт оренди), який є невід’ємною частиною договору оренди від 01.04.2024 б/н, ТОВ «Позаміський дитячий заклад оздоровлення та відпочинку «ШАЯНИ» (за договором – Орендодавець) надає, а ТОВ «Курортне об’єднання «Перлина Чорномор'я» (за договором – Орендар) приймає в строкове платне користування об’єкт оренди, розташоване на відокремленій ділянці площею 3,99 га, яке складається, зокрема з дворівневого басейну розміром 12*6 метрів.
Водночас, відповідно до детальної інформації про умови розміщення дітей у позаміському дитячому закладі оздоровлення та відпочинку «ШАЯНИ» від 06.05.2024 № 12 розмір плавального басейну складає 12*5,5 метрів.
За результатами проведеного моніторингу встановлено недотримання замовником вимог пункту 43 Особливостей при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «Курортне об’єднання «Перлина Чорномор'я», відповідно до яких, якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Однак, Замовником повідомлення з вимогою про усунення вищезазначених невідповідностей в електронній системі закупівель у строк, передбачений чинним законодавством, не розміщено, чим не дотримано вимоги пункту 43 Особливостей.
Таким чином, відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ІНЛЄКС» та, як наслідок, укладено договір про закупівлю послуг з оздоровлення та відпочинку дітей від 20.05.2024 № 17.
Період усунення порушень:
04.06.2024 18:16 - 19.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
04.06.2024 18:16
Запити/Пояснення
Номер:
d050f5d212594affadacb4da0ffafdb2
Назва:
Надання інформації та документів
Дата опублікування:
27.05.2024 10:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі: «Забезпечення оздоровчими та відпочинковими послугами дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, в дитячих оздоровчих таборах, дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, які розташовані в гірських районах (районах, в яких розташовані населені пункти, віднесені до категорії гірських - 250 путівок)» (Код ДК 021:2015:55240000-4 Послуги центрів і будинків відпочинку) (ID: UA-2024-04-30-010095-a), яку проводить Служба у справах дітей та сім'ї Київської обласної державної адміністрації та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні інформації та відповідних документів (комерційні пропозиції, посилання на закупівлі в інформаційно-аналітичній системі prozorro.gov.ua тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Головний державний аудитор
відділу контролю у сфері закупівель Надія Селявіна
Номер:
cd0d79475f9145e5aee1c9d3b9d480f7
Назва:
Відповідь на моніторінг
Дата опублікування:
30.05.2024 17:06
Опис:
Служба у справах дітей та сім’ї Київської обласної державної адміністрації (далі – Служба) у порядку, встановленому частиною п’ятою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», надає через електронну систему закупівель наступні пояснення (інформацію, документи) на запит Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області у межах проведення моніторингу закупівлі: «Забезпечення оздоровчими та відпочинковими послугами дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, в дитячих оздоровчих таборах, дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, які розташовані в гірських районах (районах, в яких розташовані населені пункти, віднесені до категорії гірських - 250 путівок)» (Код ДК 021:2015:55240000-4 Послуги центрів і будинків відпочинку) (ID: UA-2024-04-30-010095-a), а саме інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції, посилання на закупівлі в інформаційно-аналітичній системі prozorro.gov.ua тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість:
Щодо обґрунтування розміру та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі:
Закупівля послуг з оздоровлення та відпочинку дітей, оголошення №UA-2024-04-30-010095-a, здійснюється Службою у справах дітей та сім’ї Київської обласної державної адміністрації на виконання пункту 3.6. Обласної комплексної програми підтримки сім’ї та дітей у Київській області до 2027 року, що затверджена рішенням Київської обласної ради від 07.12.2023 №766-22-VIII (додається).
Обсяг бюджетних асигнувань передбачений Службі в обласному бюджеті на 2024 рік та Обласної комплексної програми підтримки сім’ї та дітей у Київській області до 2027 року, що затверджена рішенням Київської обласної ради від 07.12.2023 №766-22-VIII. Обсяг фінансування (він же очікувана вартість) та кількість дітей, які мають отримати оздоровчі та відпочинкові послуги, зокрема у 2024 році, вказані у вищезгаданій програмі. Розмір орієнтовної вартості однієї послуги (1 путівки) визначений розрахунковим методом шляхом ділення виділеного обсягу фінансування на кількість дітей, які мають отримувати послуги з оздоровлення та відпочинку протягом 21 дня.
Окрім того, відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» Службою проведено аналіз попередніх закупівельних цін на аналогічні послуги (що проводилися через електронну систему закупівель) і встановлено, що обрахована Службою розрахунковим методом ціна за одиницю послуг не перевищує середньої ціни передніх закупівель (27-28 тис. грн.).
Щодо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
Технічні та якісні характеристики послуг з оздоровлення та відпочинку дітей визначені замовником на підставі та відповідно до законодавства, яке регулює діяльність дитячих закладів оздоровлення та відпочинку в Україні, а саме:
1)Закон України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» від 04.09.2008
2) Закон України «Про позашкільну освіту» від 22.06.2000 № 1841-III, в частині організації оздоровчими закладами навчально-виховного процесу;
3)Наказ Мінсім’ямолодьспорту від 13.08.2009 № 2881 „Про затвердження Державного соціального стандарту оздоровлення та відпочинку дітей” (зареєстровано в Мін’юсті 10.09.2009 за №854/16870),
4)Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 19.06.1996 № 172 „Про затвердження Державних санітарних правил розміщення, улаштування та експлуатації оздоровчих закладівˮ (зареєстровано в Мін’юсті від 24.07.1996 № 378/1403),
5)Державні санітарні правила і норми „Улаштування, утримання і організація режиму діяльності дитячих оздоровчих закладів” ДСанПіН 5.5.5.23-99, затверджені постановою Головного державного санітарного лікаря України від 26.04.1999 № 23,
6)Постанова Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 „Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку”,
7)Правила пожежної безпеки в Україні, які затверджені наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 №252/26697),
8)Правила експлуатації та типових норм належності вогнегасників, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 15 січня 2018 року № 25, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 23 лютого 2018 року за № 225/31677).
9) Постанова Кабінету Міністрів України від 28.04.2009 № 426 «Про затвердження Порядку проведення державної атестації дитячих закладів оздоровлення та відпочинку і присвоєння їм відповідних категорій»;
10) Наказ Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту від 16.04.2009 № 1254 «Про затвердження Типових штатним нормативів дитячих закладів оздоровлення та відпочинку» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30 квітня 2009 р. за №396/16412);
11) Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 11.07.2000 № 160 «Про затвердження форм облікової статистичної документації, що використовується в санітарно-епідеміологічних закладах» в частині затвердження форми № 318/0 «Акт прийняття дитячого оздоровчого табору».
Номер:
53cbfb6dafc8494f8d0f83fcdbc34e98
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
06.06.2024 18:02
Опис:
Служба у справах дітей та сім'ї Київської обласної державної адміністрації (далі-Служба), розглянувши висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-04-30-010095-а, відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) надає аргументовані заперечення до вищевказаного висновку та повідомляє наступне:
Управлінням Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області в ході моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-04-30-010095-а встановлено ніби-то порушення пункту 43 Особливостей, в частині не розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, що подані учасником процедури закупівлі ТОВ «Курортне об’єднання «Перлина Чорномор'я». Це єдине порушення, на яке посилається посадова особа органу державного фінансового контролю. Як опис самого порушення, так і мотивувальна частина, якою орган державного фінансового контролю обґрунтовує наявність вказаного порушення не відповідають дійсності та спростовуються наступними обставинами:
Замовник будучи органом державної влади зобов’язаний діяти виключно на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (стаття 19 Конституції України). В даному випадку це Закон та Особливості. Реалізація повноважень у інший спосіб не передбачена законодавством для органів державної влади.
Так, згідно з статтею 29 Закону та пунктом 36 Особливостей замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі щодо її відповідності вимогам тендерної документації. Це означає, що замовник повинен перевірити тендерну пропозицію учасника виключно на предмет її відповідності існуючим вимогам, що вказані ним у тендерній документації (прямо вказаним, написаним, реальним вимогам, а не вигаданим чи надуманим). Тобто, конкретна вимога має міститися у тендерній документації, а учасник у своїй тендерній пропозиції повинен її повністю виконати, якщо ж ні – то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію або застосовує механізм усунення невідповідностей у разі наявності на те відповідних підстав, передбачених Особливостями.
У технічній специфікації тендерної документації міститься чітка та пряма вимога - наявність на території закладу плавального басейну, довжиною не менше десяти метрів.
Для підтвердження відповідності учасників вказаній вимозі у тендерній документації прямо вказано, що учасники повинні надати фотоматеріали про плавальний басейн для дітей та Інформацію про умови розміщення дітей у дитячому закладі оздоровлення та відпочинку, в якій мають міститися відомості про розмір басейну. Подання інших документів чи інформації в цій частині не передбачалися тендерною документацією.
Це означає, що предметом розгляду замовником тендерної пропозиції учасника в цій частині є перевірка наявності в учасника плавального басейну з довжиною не менше 10 метрів, подання ним фотоматеріалів та наявність відомостей про розмір басейну у Інформації про умови розміщення дітей. Ширина басейну взагалі не може бути предметом розгляду замовником, оскільки тендерна документація не містить жодних вимог в цій частині.
Учасник ТОВ «Курортне об’єднання «Перлина Чорномор’я» повністю виконав наявні «існуючі» вимоги тендерної документації в цій частині та надав і відповідні фотоматеріали про басейн, і вказав відомості про розмір басейну в Інформації про умови розміщення дітей, при цьому замовник встановив, що його довжина становить понад 10 метрів. Отже, в ході розгляду замовник встановив повну відповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ «Курортне об’єднання «Перлина Чорномор’я» вимогам тендерної документації, зокрема і в частині вимог до наявності басейну та його довжини. А отже у замовника відсутні як підстави для відхилення тендерної пропозиції такого учасника, так і застосування механізму, передбачено пунктом 43 Особливостей.
Що ж до розбіжностей відомостей про ширину басейну, що вказані у акті приймання-передачі ПДЗОВ «Шаяни» та Інформації про умови розміщення дітей повідомляємо наступне - тендерна документація, затверджена замовником для проведення процедури закупівлі № UA-2024-04-30-010095-а, не містила жодних вимог до подання акту приймання-передачі. Учасник надав його у складі своєї пропозиції за власним бажанням як додатковий документ. З чого посадова особа органу державного фінансового контролю зробила висновок, що акт приймання-передачі ПДЗОВ «Шаяни» є невід’ємною частиною договору оренди дитячого закладу оздоровлення та відпочинку від 01.04.2024 взагалі не зрозуміло – ні самим договором оренди, ні актом приймання-передачі це не передбачено. У розділі І тендерної документації прямо вказано, що Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд, у тому числі якщо такі документи надані іноземною мовою без перекладу. Вірогідно, під час складання акту приймання-передачі ПДЗОВ «Шаяни» сторони заокруглили ширину басейну за математичними правилами. В будь-якому випадку ширина басейну учасника не може бути предметом розгляду замовником, оскільки вимоги до неї не встановлені у тендерній документації, а отже і уточнювати такі відомості у замовника не було жодних правових підстав.
Якби ширина басейну була предметом регулювання тендерної документації, то замовник мав би право уточнити таку інформацію через механізм усунення невідповідностей, що в будь-якому випадку не могло б призвести до відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Курортне об’єднання «Перлина Чорномор’я», що лише доводить правомірність укладення договору з цим учасником.
Звертаємо увагу органу державного фінансового контролю на те, що ТОВ «ІНЛЄКС» не було учасником закупівлі № UA-2024-04-30-010095-а та Служба не укладала з ним жодних договорів, отож про який саме договір від 20.05.2024 № 17, укладений із ТОВ «ІНЛЄКС», йдеться у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-04-30-010095-а замовник не розуміє.
Зважаючи на вищевикладене, замовник розглянув тендерну пропозицію учасника ТОВ «Курортне об’єднання «Перлина Чорномор’я» на предмет її відповідності вимогам тендерної документації у повній відповідності до вимог статті 29 Закону, встановив, що його тендерна пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації і немає правових підстав для уточнення будь-яких невідповідностей, визначив його переможцем торгів та відповідно уклав із ним договір про закупівлю у повній відповідності із Законом та Особливостями.
Орган державного фінансового контролю є органом державної влади, а отже обов’язаний діяти виключно на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (стаття 19 Конституції України). Згідно із статтею 15 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» виключно законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання. Висновок органу державного фінансового контролю про результати моніторингу процедури закупівлі за своєю правовою природою є актом індивідуальної дії. Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як актів правозастосування, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто суб`єкт владних повноважень повинен навести конкретні підстави його прийняття – довести та обґрунтувати які саме норми законодавства порушив замовник під час здійснення процедури закупівлі. Зважаючи на те, що орган державного фінансового контролю у своєму висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-04-30-010095-а посилається на неіснуючі вимоги тендерної документації, і як похідне від цього порушення замовником пункту 43 Особливостей, то такий висновок не може вважатися вмотивованим та обґрунтованим, а отже законним.
Окрім того, згідно із загальною судовою практикою, зокрема правовою позицією Верховного суду по справі №160/12925/19 від 28.01.2021, норми Закону не передбачають процедури усунення виявлених порушень процедури закупівлі згідно із висновками про моніторинг після визначення переможця процедури закупівлі та укладення із ним договору про закупівлю.