-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Високовольтні вводи: лот 1 - 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 750 кВ), лот 2 - 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 330 кВ), лот 3 - 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 150 кВ)
Торги не відбулися
25 872 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0% або 1 875.00 UAH
мін. крок: 0% або 1 875.00 UAH
Номер:
b69ea6f861724012b80b21ee9d4c0f4b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-08-26-000087
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.08.2024 00:00
Період моніторингу:
26.08.2024 19:52 - 17.09.2024 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
26.08.2024 № 227
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 16 серпня 2024 року № 251-в «Про відпустку Басалаєвої А.В.»,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
12 UA-2024-04-30-008602-a 30.04.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правомірності прийняття рішення про відміну торгів (Лот 1) встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерної пропозиції Universal Baltic Group OÜ(Лот 1), виконання Замовником рішень комісії АМКУ – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо скасування рішення про відміну відкритих торгів (Лот 1) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 вересня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, виконання Замовником рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, правомірності прийняття рішення про відміну торгів.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Замовника на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням Замовника від 30.04.2024 б/н, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції Universal Baltic Group OÜ (Лот 1), товариства з обмеженою відповідальністю «МІК» (далі – ТОВ «МІК», Учасник) (Лот 1), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 16.05.2024 № 03/34 (Лот 1), від 26.07.2024 № 03/43 (Лот 1), від 06.09.2024 № 03/53 (Лот 1), інформація щодо розгляду (відхилення) тендерної пропозиції учасника торгів на закупівлю уповноваженої особи від 10.06.2024 (Лот 1), від 11.06.2024 (Лот 1) від 30.07.2024 (Лот 1), рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – комісія АМКУ) від 26.06.2024 № 11150-р/пк-пз, від 13.08.2024 № 13730-р/пк-пз (далі–рішення комісії АМКУ ), пояснення та документи Замовника надані 02.09.2024, 11.09.2024 на запити Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався.
Замовники, зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей, та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель 06.09.2024 та протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 06.09.2024 № 03/53 (далі-Протокол)(Лот 1) Замовник оприлюднив повідомлення про відміну торгів відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей, через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Відповідно до Протоколу: « під час повторного розгляду тендерної пропозиції учасника після скасування рішення про її відхилення на виконання рішення органу оскарження від 26.06.2024 № 11150-р/пк-пз замовник повторно звернувся з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Проте відповідно до рішення органу оскарження від 13.08.2024 № 13730-р/пк-пз замовник не мав права звертатись за усуненням невідповідностей, оскільки орган оскарження не встановлював такого обов’язку для замовника».
Під час здійснення моніторингу установлено, що за результатами розгляду скарги ТОВ «МІК» від 03.08.2024 № UA-2024-04-30-008602-a.а3, комісія АМКУ прийняла рішення від 13.08.2024 № 13730-р/пк-пз щодо задоволення скарги та зобов’язала Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника(Лот 1).
Замовник 05.09.2024 на виконання рішення комісії АМКУ від 13.08.2024
№ 13730-р/пк-пз скасував своє рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника та повернув його тендерну пропозицію на новий розгляд та кваліфікацію.
Отже Замовником рішення що відхилення тендерної пропозиції Учасника від 10.06.2024 та від 30.07.2024 правомірно скасовані внаслідок виконання рішень Комісії АМКУ від 26.06.2024 № 11150-р/пк-пз, від 13.08.2024 № 13730-р/пк-пз, а порушення в частині розміщення 25.07.2024 повідомлення про усунення невідповідностей (пункт 43 Особливостей) повністю усунуто.
З огляду на викладене, Замовник в супереч вимогам підпункту 2 пункту 50 Особливостей, за відсутності порушень, визначених в Протоколі, прийняв рішення про відміну торгів, яке оприлюднив 06.09.2024 в електронній системі закупівель.
Період усунення порушень:
19.09.2024 17:32 - 04.10.2024 00:00
Дата публікації висновку:
19.09.2024 17:32
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами опрацювання висновку Державної аудиторської служби України про результати моніторингу процедури закупівлі: ДК 021:2015 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (Високовольтні вводи: лот 1 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 750 кВ), лот 2 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 330 кВ), лот 3 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 150 кВ) (URL-адреса закупівлі: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-04-30-008602-a) та відповіді на звернення АТ «НАЕК «Енергоатом» (далі – Замовник) щодо висновку повідомляємо таке.
Частиною 13 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що якщо органом оскарження прийнято до розгляду скаргу від суб’єкта оскарження у порядку, встановленому цим Законом, після прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі чи після опублікування висновку, протягом наступного робочого дня з дня розміщення скарги суб’єктом оскарження в електронній системі закупівель керівник органу державного фінансового контролю або його заступник до моменту опублікування рішення органу оскарження зупиняє рішення органу державного фінансового контролю, а замовник до моменту опублікування рішення органу оскарження зупиняє виконання зобов’язань щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, щодо тих порушень, обставин, підстав, що стали предметом розгляду органом оскарження, з відповідним повідомленням в електронній системі закупівель.
Скарга на прийняте 06.09.2024 Замовником рішення про відміну вищезазначених торгів (лот 1) була розміщена в електронній системі закупівель 13.09.2024, до розгляду прийнята рішенням органу оскарження від 17.09.2024 № 15350-р/пк-пз – до опублікування висновку органу державного фінансового контролю за результатами моніторингу від 19.09.2024. Відповідно у Замовника відсутні підстави для зупинення виконання зобов’язань щодо усунення порушення, викладеного у висновку, яке водночас є предметом розгляду органом оскарження.
Разом з тим станом на сьогодні у Замовника відсутня технічна можливість скасувати своє рішення про відміну оскаржуваних торгів (лот 1) в установлений у висновку про результати моніторингу строк, що підтверджується листом оператора авторизованого електронного майданчика Smarttender.biz (додається), через який Замовником оголошувався оскаржуваний тендер.
Рішення про результати розгляду скарги на рішення Замовника про відміну торгів (лот 1), моніторинг яких здійснено Держаудитслужбою, також на момент оприлюднення цієї інформації в електронній системі закупівель відсутнє, а статус скарги визначений як «Прийнято до розгляду».
Додаток: копія листа ТОВ «СМАРТТЕНДЕР» від 25.09.2023 № 581 на 2 арк.
Дата публікації звіту:
26.09.2024 12:49
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
-
Дата публікації:
17.10.2024 09:48
Запити/Пояснення
Номер:
c7a3b2a82a0f4d86b27626e922af33b0
Назва:
про надання пояснень
Дата опублікування:
28.08.2024 16:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.09.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі високовольтних вводів: лот 1 - 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 750 кВ), лот 2 - 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 330 кВ), лот 3 - 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 150 кВ) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-30-008602-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1.Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо причин невиконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) від 13.08.2024 № 13730-р/пк-пз про скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «МІК».
3. Надати інформацію про вжиття подальших дій для виконання рішення колегії АМКУ від 13.08.2024 № 13730-р/пк-пз, яке набрало законної сили.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
b6b674a1a2684daca1b1679af220bfe7
Назва:
Пояснення на запит ДАСУ від 28.08.2024 (процедура закупівлі UA-2024-04-30-008602-a)
Дата опублікування:
02.09.2024 16:55
Опис:
Відповідно до наказу Державної аудиторської служби України від 26.08.2024 № 227 «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель» розпочато моніторинг закупівель АТ «НАЕК «Енергоатом».
Під час розпочатого моніторингу процедури закупівлі АТ «НАЕК «Енергоатом» (далі – Замовник) ДК 021:2015 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (Високовольтні вводи: лот 1 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 750 кВ), лот 2 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 330 кВ), лот 3 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 150 кВ) [URL-адреса закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-04-30-008602-a ] через електронну систему закупівель 28.08.2024 надійшов запит про надання пояснень (далі – Запит).
Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) Замовник надає пояснення на вищезазначений Запит.
1. Щодо вимоги «надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість» Замовник повідомляє таке.
Перелік документів, вимогам яких повинна відповідати продукція, що є предметом вищезазначеної закупівлі, визначений у Таблиці А.1 Додатка А технічній специфікації до предмета закупівлі «ТСдоПЗ-У(т).03.076-2023» (ред. 3) (Додаток 4 до тендерної документації), а саме:
Технічний регламент з електромагнітної сумісності обладнання, затверджений постановою КМУ від 16.12.2015 № 1077
НП 306.2.141-2008 Загальні положення безпеки атомних станцій
НП 306.2.208-2016 Вимоги до сейсмостійкості проектування та оцінки сейсмічної безпеки енергоблоків атомних станцій
ДСТУ 3463-96 (ІЕС 60354:1991) Керівництво з навантаження силових масляних трансформаторів
ДСТУ Б В.1.1-28:2010 Захист від небезпечних геологічних процесів, шкідливих експлуатаційних впливів, від пожежі. Шкала сейсмічної інтенсивності
ДСТУ EN 60137:2016 (EN 60137:2008, IDT) Ізольовані уводи на заміну напруги понад 1000В
ДСТУ EN 60529:2018 Ступені захисту, забезпечувані кожухами (Код ІР)
ДСТУ ГОСТ 2.601:2006 Єдина система конструкторської документації. Експлуатаційні документи
ГОСТ 1516.3-96 Электрооборудование переменного тока на напряжение от 1 до 750 кВ. Требования к электрической прочности изоляции
ГОСТ 14192-96 Маркировка грузов
ГОСТ 30546.1-98 Общие требование к машинам, приборам и другим техническим изделиям и методы расчета их сложных конструкций в части сейсмостойкости
ГОСТ 30546.2-98 Испытания на сейсмостойкость машин, приборов и других технических изделий. Общие положения и методы испытаний
СОУ НАЕК 011:2019 Інженерна, наукова і технічна підтримка. Метрологічне забезпечення експлуатації АЕС. Організація робіт із забезпечення єдності вимірювань та порядок їх проведення
СОУ НАЕК 012:2021 Управління поставками (закупівлями) продукції. Оцінка постачальників продукції, робіт та послуг для систем, важливих для безпеки ядерних установок
СОУ НАЕК 038:2021 Управління закупівлями продукції. Організація вхідного контролю продукції для ВП Компанії
СОУ НАЕК 039:2013 Управління закупівлями продукції. Система оцінки відповідності продукції. Оцінювання продукції на етапі виробництва
СОУ НАЕК 045:2013 Управління закупівлями продукції. Система оцінки відповідності продукції. Критеріїв вибору процедур оцінювання відповідності
СОУ НАЕК 077:2020 Управління закупівлями продукції. «Технічні умови», «Технічні специфікації» та «Технічні завдання» на продукцію для АЕС. Порядок розроблення, розгляду, погодження та поводження
СОУ НАЕК 081:2021 Управління закупівлями продукції. Система оцінки відповідності продукції. Випробування та приймання продукції ЯУ
СОУ-Н ЕЕ 20.302:2007 (у редакції 2020 року) Норми випробування електрообладнання
За інформацією підрозділу-ініціатора закупівлі – філії «ВП «Централізовані закупівлі» АТ «НАЕК «Енергоатом» для визначення очікуваної вартості закупівлі (далі – ОВЗ) перед її оголошенням було проведено аналіз:
- закупівель продукції з відповідними технічними характеристиками у попередніх договорах Замовника (контракт № 53-129-01-02290, укладений за результатами проведення відкритих торгів № UA-2020-12-03-003297-c, посилання на процедуру закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-12-03-003297-c);
- отриманих комерційних пропозицій, які надійшли від постачальників продукції, що є предметом закупівлі, з цінами та умовами постачання.
За результатами розгляду вищезазначених матеріалів та інформації ОВЗ:
- за лотом 1 визначено відповідно до комерційної пропозиції ТОВ «Сіменс Енергетика» від 25.04.2023 № Вих_216_ТР, яка єдина з отриманих на запит Замовника комерційних пропозицій містила пропозицію на постачання відповідного типу високовольтних вводів, а саме 540 000,00 Євро без ПДВ (270 000,00 Євро за 1 шт.);
- за лотом 2 визначено відповідно до найнижчої отриманої комерційної пропозиції ТОВ «Стан Комплект» від 18.01.2024 № 14, а саме 3 600 000,00 грн без ПДВ;
- за лотом 3 визначено відповідно до найнижчої отриманої комерційної пропозиції ТОВ «Стан Комплект» від 18.01.2024 №14, а саме 375 000,00 грн без ПДВ.
2. Щодо вимоги «надати інформацію щодо причин невиконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) від 13.08.2024 № 13730-р/пк-пз про скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «МІК»».
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Крім того, згідно з частиною 23 статті 18 Закону рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником до окружного адміністративного суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель.
Варто зауважити, що рішення органу оскарження, про яке йдеться у Запиті, було прийнято 13.08.2023, відповідно строк, визначений Законом для його виконання/оскарження у суді, станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівлі цих пояснень не сплинув.
Разом з тим інформуємо, що Замовником у встановлений Законом строк рішення органу оскарження буде виконано або оскаржено до суду.
3. Щодо надання інформації «про вжиття подальших дій для виконання рішення колегії АМКУ від 13.08.2024 № 13730-р/пк-пз, яке набрало законної сили», повідомляємо, що станом на сьогодні зазначене рішення органу оскарження направлено до підрозділу-ініціатора та замовника закупівлі. За результатами детального вивчення та аналізу відповідальними підрозділами Замовника у встановлений Законом строк рішення органу оскарження буде виконано або оскаржено до суду.
Додатки:
1. Копія комерційної пропозиції ТОВ «Сіменс Енергетика» від 25.04.2023 № Вих_216_ТР на 3 арк. в 1 прим.
2. Копія комерційної пропозиції ТОВ «Стан Комплект» від 18.01.2024 №14 на 1 арк. в 1 прим.
Номер:
7f158a9390234df6a06b02e01866e1ca
Назва:
про надання пояснень
Дата опублікування:
09.09.2024 17:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.09.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі високовольтних вводів: лот 1 - 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 750 кВ), лот 2 - 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 330 кВ), лот 3 - 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 150 кВ) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-30-008602-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) щодо прийнятого рішення уповноваженою особою, відповідальною за організацію та проведення процедур закупівель в АТ «НАЕК «Енергоатом» відповідно до протоколу від 06.09.2024 № 03/53 (далі – Протокол від 06.09.2024 № 03/53) про відміну відкритих торгів відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів):
1. Надати пояснення щодо порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель учасником процедури закупівлі товариством з обмеженою відповідальністю «МІК» (далі – ТОВ «МІК»), з описом таких порушень, через які виникла неможливість їх усунення відповідно до Протоколу від 06.09.2024 № 03/53.
При цьому, виявлені Замовником порушення під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «МІК» не найшли свого підтвердження, відповідно до рішення Постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 26.06.2024 № 11150-р/пк-пз, від 13.08.2024 № 13730-р/пк-пз.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
aaf25d50cf1541bf8ddc881b2139c9ad
Назва:
Пояснення на запит ДАСУ від 09.09.2024 (процедура закупівлі UA-2024-04-30-008602-a)
Дата опублікування:
11.09.2024 15:36
Опис:
Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) Замовник (АТ «НАЕК «Енергоатом») надає пояснення на запит про надання пояснень, що надійшов через електронну систему закупівель 09.09.2024 у рамках проведення моніторингу закупівлі: ДК 021:2015 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (Високовольтні вводи: лот 1 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 750 кВ), лот 2 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 330 кВ), лот 3 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 150 кВ).
На вимогу «надати пояснення щодо порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель учасником процедури закупівлі товариством з обмеженою відповідальністю «МІК» (далі – ТОВ «МІК»), з описом таких порушень, через які виникла неможливість їх усунення відповідно до Протоколу від 06.09.2024 № 03/53. При цьому, виявлені Замовником порушення під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «МІК» не найшли свого підтвердження, відповідно до рішення Постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 26.06.2024 № 11150-р/пк-пз, від 13.08.2024 № 13730-р/пк-пз» Замовник повідомляє таке.
Перелік підстав для відміни торгів Замовником визначений у пункті 50 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178, (далі – Особливості). Зокрема відповідно до підпункту 2 вищезазначеного пункту Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Варто зазначити, що у наведених положеннях Особливостей, не йдеться про те, що порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, усунути які неможливо, мають бути вчинені учасником процедури закупівлі. У рішенні Замовника від 06.09.2024 про відміну відкритих торгів за лотом 1 вищезазначеної процедури закупівлі також не йдеться про порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель учасником процедури закупівлі ТОВ «МІК».
Для участі у процедурі закупівлі, моніторинг якої наразі здійснюється, за лотом 1 тендерні пропозиції подали два учасники ТОВ «МІК» та Universal Baltic Group OÜ. За результатами розгляду тендерна пропозиція ТОВ «МІК» відповідно до рішення Замовника від 10.06.2024 була відхилена згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Не погоджуючись із таким рішенням Замовника ТОВ «МІК» звернувся 14.06.2024 до органу оскарження зі скаргою № UA-2024-04-30-008602-a.c2. За результатами розгляду якої орган оскарження рішенням від 26.06.2024 № 11150-р/пк-пз зобов’язав Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МІК». На виконання рішення органу оскарження Замовником 24.07.2024 рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МІК» було скасовано, після чого закупівля знову перейшла на етап «Кваліфікація переможця» – етап, на якому здійснюється розгляд (перевірка) тендерної пропозиції учасника, яка автоматично визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною, на відповідність вимогам тендерної документації.
Оскільки відповідно до рішення органу оскарження від 26.06.2024 № 11150-р/пк-пз Замовника було зобов’язано скасувати його рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника, іншими словами рішення про результати розгляду тендерної пропозиції, це означає, що здійснений замовником розгляд не був об’єктивним та неупередженим, а отже, не дотримано один з основних принципів здійснення публічних закупівель, визначених у статті 5 Закону. З цього випливає, що з метою дотримання зазначеного принципу здійснення публічних закупівель та реалізації права учасника на об’єктивний та неупереджений розгляд його тендерної пропозиції замовник повинен здійснити її повторний розгляд у порядку, визначеному законодавством.
Згідно з пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей. Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
З огляду на вищезазначене Замовник, розглядаючи повторно тендерну пропозицію ТОВ «МІК» 24.07.2024, ще раз звернувся до учасника з вимогою про усунення виявлених невідповідностей. Проте учасник не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності, тому його тендерна пропозиція була відхилена рішенням Замовника від 30.07.2024 відповідно до абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Не погоджуючись з рішенням Замовника про відхилення своєї тендерної пропозиції учасник ТОВ «МІК» оскаржив його у встановленому законодавством порядку (скарга від 03.08.2024 № UA-2024-04-30-008602-a.a3). За результатами розгляду скарги рішенням від 13.08.2024 № 13730-р/пк-пз орган оскарження зобов’язав Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «МІК» (рішення було виконано Замовником 05.09.2024). При цьому у мотивувальній частині зазначеного рішення органом оскарження зазначено, що «за результатами розгляду скарги від 14 червня 2024 № UA-2024-04-30-008602-a.c2 Комісія постановила зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «МІК»…Замовником 24 липня 2024 було скасовано рішення про відхилення Пропозиції Скаржника. Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником щодо Пропозиції учасника розміщено вимогу про усунення невідповідностей до 25 липня 2024 17:34… Відповідно до пункту 43 Особливостей, замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням
рішення органу оскарження. Слід зазначити, що Комісія рішенням від 26.06.2024 № 11150-р/пк-пз не зобов’язувала Замовника звертатись до Скаржника за усуненням невідповідності в цій частині повторно, у зв’язку з чим Замовник не мав права звертатись за усуненням невідповідностей у зазначених вище документах».
Таким чином, було виявлено порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, яке неможливо усунути (а саме – повторне звернення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, не пов’язане з виконанням рішення органу оскарження).
Тому, керуючись підпунктом 2 пункту 50 Особливостей, Замовник рішенням від 06.09.2024 відмінив відкриті торги за лотом 1 з причини неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень (Під час повторного розгляду тендерної пропозиції учасника після скасування рішення про її відхилення на виконання рішення органу оскарження від 26.06.2024 № 11150-р/пк-пз замовник повторно звернувся з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Проте відповідно до рішення органу оскарження від 13.08.2024 № 13730-р/пк-пз замовник не мав права звертатись за усуненням невідповідностей, оскільки орган оскарження не встановлював такого обов’язку для замовника).
Номер:
dc86ad5f507f4737baa98ec28a6b7ae6
Назва:
Звернення за роз’ясненням змісту висновку за результатами моніторингу від 19.09.2024 та зобов’язань замовника, визначених у ньому.
Дата опублікування:
20.09.2024 15:58
Опис:
Відповідно до пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель у порядку, встановленому статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Відповідно до наказу Держаудитслужби від 26.08.2024 № 227 «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель» розпочато моніторинг процедури закупівлі АТ «НАЕК «Енергоатом» (далі – Замовник): ДК 021:2015 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (Високовольтні вводи: лот 1 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 750 кВ), лот 2 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 330 кВ), лот 3 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 150 кВ) [URL-адреса закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-04-30-008602-a]. Дата оприлюднення рішення про початок моніторингу в електронній системі закупівель – 26.08.2024.
Строк здійснення моніторингу згідно з частиною 4 статті 8 Закону не може перевищувати 15 робочих днів з наступного робочого дня від дати оприлюднення повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель. Відтак дата закінчення моніторингу – 16.09.2024.
Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, затверджений 19.09.2024, був оприлюднений в електронній системі закупівлі 19.09.2024. За результатами здійсненого моніторингу Держаудитслужбою було встановлено порушення Замовником вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей («за відсутності порушень…прийняв рішення про відміну торгів») та зобов’язано «здійснити заходи щодо скасування рішення про відміну відкритих торгів (Лот 1) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів» (до 26.09.2024 відповідно).
Керуючись частиною 8 статті 8 Закону Замовник звертається до Держаудитслужби за роз’ясненням щодо зобов’язань, визначених у висновку, з огляду на таке.
Частиною 13 статті 8 Закону якщо органом оскарження прийнято до розгляду скаргу від суб’єкта оскарження у порядку, встановленому цим Законом, після прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі чи після опублікування висновку, протягом наступного робочого дня з дня розміщення скарги суб’єктом оскарження в електронній системі закупівель керівник органу державного фінансового контролю або його заступник до моменту опублікування рішення органу оскарження зупиняє рішення органу державного фінансового контролю, а замовник до моменту опублікування рішення органу оскарження зупиняє виконання зобов’язань щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, щодо тих порушень, обставин, підстав, що стали предметом розгляду органом оскарження, з відповідним повідомленням в електронній системі закупівель.
13.09.2024 учасник вищезазначеної процедури закупівлі звернувся у встановленому законодавством порядку зі скаргою щодо прийнятого 06.09.2024 Замовником рішення про відміну торгів (лот №1). Проте протягом наступного робочого дня з дня розміщення зазначеної скарги в електронній системі закупівель (13.09.2024), а саме 16.09.2024 органом державного фінансового контролю не було зупинене прийняте ним рішення про початок моніторингу. Відповідне повідомлення (про зупинення рішення про початок моніторингу) станом на дату подання цього звернення в електронній системі закупівель також відсутнє.
З огляду на вищезазначене просимо надати роз’яснення стосовно дій Замовника з виконання зобов’язання щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку за результатами моніторингу від 19.09.2024, у встановлений органом державного фінансового контролю строк.
Номер:
68bed790bc264b48bf15f7f81b539a93
Назва:
Відповідь на звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата опублікування:
25.09.2024 16:25
Опис:
Державна аудиторська служба України розглянула ваше звернення за роз’ясненням щодо змісту висновку про результати моніторингу процедури закупівлі за номером UA-2024-04-30-008602-a та повідомляє.
Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Держаудитслужба здійснила моніторинг процедури закупівлі високовольтних вводів: лот 1 - 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 750 кВ), лот 2 - 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 330 кВ), лот 3 - 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 150 кВ) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-30-008602-a), проведеної акціонерним товариством «Національна атомна енергогенеруюча компанія «ЕНЕРГОАТОМ» (далі – Замовник).
Нормами частини шостої статті 8 Закону передбачено, що за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - Висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий Висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі – 16.09.2024. Дата оприлюднення висновку за результатами проведеного моніторингу – 19.09.2024.
Отже висновок про результати моніторингу закупівлі підписаний,затверджений та оприлюднений в електронній системі закупівель відповідно до законодавства.
Відповідно до частини тринадцятої статті 8 Закону якщо органом оскарження прийнято до розгляду скаргу від суб’єкта оскарження у порядку, встановленому цим Законом, після прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі чи після опублікування висновку, протягом наступного робочого дня з дня розміщення скарги суб’єктом оскарження в електронній системі закупівель керівник органу державного фінансового контролю або його заступник до моменту опублікування рішення органу оскарження зупиняє рішення органу державного фінансового контролю, а замовник до моменту опублікування рішення органу оскарження зупиняє виконання зобов’язань щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, щодо тих порушень, обставин, підстав, що стали предметом розгляду органом оскарження, з відповідним повідомленням в електронній системі закупівель.
Постійно діючою адміністративною комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – комісія АМКУ) 17.09.2024, саме після закінчення моніторингу закупівлі (16.09.2024), прийнято до розгляду скаргу ТОВ «МІК» від 13.09.2024 № UA-2024-04-30-008602-a.a4 за лотом 1 щодо скасування рішення про відміну процедури закупівлі.
Отже, у Держаудитслужби відсутні підстави щодо зупинення рішення про початок моніторингу процедури закупівель/закупівель, позаяк на момент прийняття рішення комісією АМКУ, моніторинг зазначеної процедури закупівлі завершено.
Відповідно до пункту 5 частини сьомої статті 8 Закону Держаудитслужба обов’язково у висновку про результати моніторингу закупівлі зазначає зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Отже, Держаудитслужба за результатами здійсненного моніторингу процедури закупівлі зобов’язала Замовника здійснити заходи щодо скасування рішення про відміну відкритих торгів (лот 1), оскільки установлені порушення вимог законодавства в сфері публічних закупівель за результатами проведення моніторингу передбачають обов’язок замовника скасувати рішення про відміну відкритих торгів (лот 1).
Встановлене зобов’язання щодо усунення порушення шляхом здійснення заходів щодо скасування рішення про відміну відкритих торгів (лот 1) відповідає та є співмірними із установленими порушеннями законодавства в сфері публічних закупівель.
При цьому, відповідно до вимог частини тринадцятої статті 8 Закону замовник до моменту опублікування рішення органу оскарження зупиняє виконання зобов’язань щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, щодо тих порушень, обставин, підстав, що стали предметом розгляду органом оскарження, з відповідним повідомленням в електронній системі закупівель.