• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

Високовольтні вводи: лот 1 - 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 750 кВ), лот 2 - 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 330 кВ), лот 3 - 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 150 кВ)

Торги не відбулися

25 872 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0% або 1 875.00 UAH
Період оскарження: 30.04.2024 16:09 - 07.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 6a16510ed7c64c1098d921f6cccf7578
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-30-008602-a.a3
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 13.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.08.2024 17:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.08.2024 15:24
Дата виконання рішення Замовником: 05.09.2024 10:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 13.08.2024 № 13730-р/пк-пз рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МІК» за лотом 1 скасовано.
Автор: ТОВ "МІК", Валентин +380676177022 0676145312@mik.zp.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 27613131eb464817ba2b182ab7bf7a89
Заголовок пункту скарги: 1. Відповідно до протоколу б/н від 30 липня 2024 року: А саме: учасником протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення виявлених під час розгляду його тендерної пропозиції невідповідностей не були надані: - заповнена та підписана виробником «Заявка на оцінку» відповідно до додатка Б СОУ НАЕК 012 (форма наданої на усунення в
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до протоколу б/н від 30 липня 2024 року: А саме: учасником протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення виявлених під час розгляду його тендерної пропозиції невідповідностей не були надані:
- заповнена та підписана виробником «Заявка на оцінку» відповідно до додатка Б СОУ НАЕК 012 (форма наданої на усунення виявлених замовником невідповідностей «Заявки на оцінку» від 25.07.2024 № 2507/1UA не відповідає тій, що встановлена у додатку Б СОУ НАЕК 012);

На виконання зазначеної вимоги, у складі тендерної пропозиції ТОВ «МІК» містяться:
- Заявка на оцінку за вих. № 0605/02UA від 06.05.2024 року;
- Заявка на оцінку за вих. № 2507/1UA від 25.07.2024 року;
- Лист за вих. № 0506/1UA від 05.06.2024 року;

Вважаємо, що Замовником прийнято неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника, оскільки:
Замовник робить висновок про невідповідність пропозиції учасника ТОВ «МІК» через невідповідність формі, що встановлена у додатку Б СОУ НАЕК 012.
Разом з тим, відповідно до пункту 46 Особливостей, Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Проаналізувавши, протокол уповноваженої особи б/н від 30 липня 2024 року, відповідно до якого було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «МІК», можна дійти висновку, що замовник не зазначив у чому саме полягає невідповідність.
Разом з тим, тендерна документація не містить вимог щодо відповідності форми заявки на оцінку. Відповідно до першого маркованого абзацу пункту 4 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації, У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати:
- Діюче «Рішення про затвердження постачальника», видане виробнику запропонованого товару, із зазначенням номенклатури продукції, запропонованої до постачання, а за відсутності «Рішення про затвердження постачальника» на момент подання тендерної пропозиції – заповнені та підписані виробником «Заявку на оцінку» та «Анкету постачальника» (відповідно до додатка Б СОУ НАЕК 012).
«Рішення про затвердження постачальника», термін дії якого закінчився у період дії правового режиму воєнного стану в Україні, вважається діючим.
Проаналізувавши всі вищезазначені документи скаржника, можна зробити висновок, що надані заявки на оцінку містять усю необхідну інформацію що передбачена додатком Б СОУ НАЕК 012.

Тобто, учасником у складі тендерної пропозиції надано заявку на оцінку що повністю відповідає вимогам тендерної документації.

2. Відповідно до протоколу б/н від 30 липня 2024 року: А саме: учасником протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення виявлених під час розгляду його тендерної пропозиції невідповідностей не були надані:
- заповнена та підписана виробником «Анкета постачальника» відповідно до додатка Б СОУ НАЕК 012 (форма наданої на усунення виявлених замовником невідповідностей «Анкети постачальника» від 25.07.2024 № 2507/02UA не відповідає тій, що встановлена у додатку Б СОУ НАЕК 012);

На виконання зазначеної вимоги, у складі тендерної пропозиції ТОВ «МІК» містяться:
- Анкета постачальника за вих. № 2507/02UA від 25.07.2024 року;

Аналогічно до першої підстави відхилення вважаємо, що Замовником прийнято неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника, оскільки:
Замовник робить висновок про невідповідність пропозиції учасника ТОВ «МІК» через невідповідність формі, що встановлена у додатку Б СОУ НАЕК 012.
Разом з тим, відповідно до пункту 46 Особливостей, Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Проаналізувавши, протокол уповноваженої особи б/н від 30 липня 2024 року, відповідно до якого було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «МІК», можна дійти висновку, що замовник не зазначив у чому саме полягає невідповідність.
Разом з тим, тендерна документація не містить вимог щодо відповідності форми анкети постачальника. Відповідно до першого маркованого абзацу пункту 4 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації, У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати:
- Діюче «Рішення про затвердження постачальника», видане виробнику запропонованого товару, із зазначенням номенклатури продукції, запропонованої до постачання, а за відсутності «Рішення про затвердження постачальника» на момент подання тендерної пропозиції – заповнені та підписані виробником «Заявку на оцінку» та «Анкету постачальника» (відповідно до додатка Б СОУ НАЕК 012).
«Рішення про затвердження постачальника», термін дії якого закінчився у період дії правового режиму воєнного стану в Україні, вважається діючим.
Проаналізувавши надану анкету постачальника скаржника, можна зробити висновок, що надана анкета постачальника містить усю необхідну інформацію що передбачена додатком Б СОУ НАЕК 012, що міститься на сайті замовника за посиланням - https://old.energoatom.com.ua/parts/pdf-file/sou/SOU_NAEK_066_2022.pdf
Звертаємо увагу, що при завантажені, було допущено формальну помилку, в частині послідовності викладення сторінок анкети, проте вся необхідна інформація що передбачена додатком Б СОУ НАЕК 012, наявна в анкеті постачальника.

Тобто, учасником у складі тендерної пропозиції надано анкету постачальника що повністю відповідає вимогам тендерної документації.

3. Відповідно до протоколу б/н від 30 липня 2024 року: А саме: учасником протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення виявлених під час розгляду його тендерної пропозиції невідповідностей не були надані:
- лист-підтвердження від заводу-виробника трансформаторів (для трансформаторів виробництва України) або провідної організації України з ремонту (реконструкції), діагностики та оцінки технічного стану трансформаторного обладнання щодо можливості застосування запропонованого учасником типу високовольтних вводів на вказаному в опитувальному аркуші (Додаток 5 до тендерної документації) типі трансформаторів,
що, в свою чергу, не відповідає вимогам тендерної документації (перший маркований абзац пункту 4 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації та другий маркований абзац пункту 4 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації відповідно);

На виконання зазначеної вимоги, у складі тендерної пропозиції ТОВ «МІК» містяться:
- Пояснення до пункту 1.3 вимоги за вих. № 24-07-25/05 від 25.07.2024 року;
- Інформацію про запропонований до постачання товар за вих. № 24-05-08/08 від 08.05.2024 року;
- Лист підтвердження від провідної організації України з ремонту (реконструкції), діагностики та оцінки технічного стану трансформаторного обладнання щодо можливості застосування запропонованого учасником типу високовольтних вводів на вказаному в опитувальному аркуші (Додаток 5 до тендерної документації) типі трансформаторів за вих. № 24-07-25/05 від 25.07.2024 року;
- Проект технічної специфікації BRCGL2/BRFGL2.001:01.2022 ТС (далі – проект ТС).


Вважаємо, що Замовником прийнято неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника, оскільки:
Замовник робить висновок про невідповідність пропозиції учасника ТОВ «МІК» через відсутність у складі тендерної пропозиції листа-підтвердження від заводу-виробника трансформаторів (для трансформаторів виробництва України) або провідної організації України з ремонту (реконструкції), діагностики та оцінки технічного стану трансформаторного обладнання щодо можливості застосування запропонованого учасником типу високовольтних вводів на вказаному в опитувальному аркуші (Додаток 5 до тендерної документації) типі трансформаторів.
Відповідно до підпунктів а) - б) пункту 3 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації, а) Документ за формою Додатка 2 «Інформація про запропонований до постачання товар» до цієї тендерної документації надається за підписом керівника або уповноваженої особи учасника та скріплюється печаткою (у разі її використання).
б)На підтвердження технічних характеристик, зазначених в Додатку 4 «ТСдоПЗ» та в Додатках 5-7 «Опитувальні аркуші» до цієї тендерної документації, учасник має надати:
- ТУ (ТС) на запропоновану учасником продукцію, підписані виробником/власником і погоджені Замовником, або затверджене Замовником ТЗ.
ТУ (ТС) або ТЗ мають бути актуалізовані відповідно до вимог СОУ НАЕК 077, тобто враховувати актуальну нормативну документацію. У разі якщо ТУ (ТС) або ТЗ не були актуалізовані і в них існують посилання на недіючі нормативні документи або відсутні вимоги до обладнання, встановлені новими нормативними документами, то разом з діючою редакцією ТУ (ТС) або ТЗ у складі тендерної пропозиції повинно бути надано підписаний виробником/власником проект:
- для ТУ (ТС) - повідомлення про зміну до ТУ (ТС);
- для ТЗ – «Доповнення до ТЗ», в яких враховано змінену в Україні нормативну базу.
У разі відсутності погоджених Замовником ТУ (ТС) або затвердженого Замовником ТЗ учасник повинен надати проєкт ТУ (ТС) або ТЗ, підписаний виробником товару: для вітчизняних виробників – директором, або головним інженером підприємства-виробника продукції; для закордонних виробників – особою, уповноваженою на підписання документів технічного характеру. При цьому додається документ, що підтверджує такі повноваження. До проєкту ТУ (ТС) мають бути надані документи виробника (паспорт, інструкція з екслуатації, тощо), які підтверджують характеристики запропонованого товару.

На виконання зазначених вимог надано:
- Інформацію про запропонований до постачання товар, а саме Ввід високовольтний 750 кВ BRFGL2-750/1000-03RIP.
- проект ТС, в якому наявна інформація про Трансформаторний високовольтний ввод з RIP ізоляцією для зовнішньої установки типу BRCGL2/BRFGL2 110 кВ, 150 кВ, 330 кВ, 750 кВ.

Відповідно до другого маркованого абзацу пункту 4 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації, Листи-підтвердження від заводів-виробників трансформаторів (для трансформаторів виробництва України) або провідної організації України з ремонту (реконструкції), діагностики та оцінки технічного стану трансформаторного обладнання щодо можливості застосування запропонованих учасником типів високовольтних вводів на вказаних в опитувальних аркушах типах трансформаторів.

На виконання зазначеної вимоги міститься лист підтвердження від провідної організації України з ремонту (реконструкції), діагностики та оцінки технічного стану трансформаторного обладнання щодо можливості застосування запропонованого учасником типу високовольтних вводів на вказаному в опитувальному аркуші (Додаток 5 до тендерної документації) типі трансформаторів за вих. № 24-07-25/05 від 25.07.2024 року від Приватного акціонерного товариства «Запоріжтрансформатор», в якому наявна інформація про відсутність заперечень до використання високовольтних вводів, серед перелічених є - BRFGL2-750/1000-03RIP.

Тобто, учасником у складі тендерної пропозиції надано Лист-підтвердження від провідної організації України з ремонту (реконструкції), діагностики та оцінки технічного стану трансформаторного обладнання щодо можливості застосування запропонованих учасником типів високовольтних вводів на вказаних в опитувальних аркушах типах трансформаторів, що повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МІК» за Лотом №1

Номер: a17fb94c32af457e91b09f9207f8fbb6
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-30-008602-a.c2
Назва: Скарга на неправомірне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МІК» за Лотом №1
Скарга:
Дата розгляду скарги: 26.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.06.2024 18:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.07.2024 13:15
Дата виконання рішення Замовником: 24.07.2024 09:45
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 26.06.2024 № 11150-р/пк-пз рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МІК» скасовано.
Автор: ТОВ "МІК", Валентин +380676177022 0676145312@mik.zp.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4c03aea3dcff4b789ffa15958a4b2f2f
Заголовок пункту скарги: Щодо першої підстави відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до протоколу б/н від 10 червня 2024 року: Так, на виконання вимог підпункту «б» пункту 3 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації учасником для підтвердження відповідності технічним характеристикам, зазначеним у Додатку 4 до тендерної документації (Технічна специфікація до предмета закупівлі «Високовольтні вводи 110 кВ, 150 кВ, 330 кВ, 750 кВ» ТСдоПЗ-У(т).03.076-2023 (ред. 3)) та Додатку 5 до тендерної документації («Опитувальний аркуш до «Технічної специфікації до предмета закупівлі. Високовольтні вводи 150 кВ, 330 кВ, 750 кВ») надані підписаний виробником товару проект технічної специфікації BRCGL2/BRFGL2.001:01.2022 ТС «Трансформаторний високовольтний ввод з RIP ізоляцією для зовнішньої установки типу BRCGL2/BRFGL2 110 кВ, 150 кВ, 330 кВ, 750 кВ (далі – ТС). До проекту ТС надані також такі документи виробника: креслення BRF21110-02 вводу BRFGL2-750/1000-03 RIP, інструкція з експлуатації та монтажу, зразок технічного паспорту на високовольтний трансформаторний ввід BRFGL2-750/1000-03, лист ТОВ «МІК» від 08.05.2024 № 24-05-08/7 з додатками.
Відповідно до Таблиці 4 ТС найбільша робоча напруга (U н.р.) запропонованого високовольтного вводу становить «787 кВ»; відповідно до креслення BRF21110-00 (арк. 49 Додатка А до ТС) – «787kV».
Проте згідно з Додатком 5 («Опитувальний аркуш до «Технічної специфікації до предмета закупівлі. Високовольтні вводи 150 кВ, 330 кВ, 750 кВ») найбільша робоча напруга (Umax) повинна становити – «≥800 кВ»).
Відповідно до п. 3.13 Таблиці 5 ТС, рівень часткових розрядів запропонованого до постачання трансформаторного високовольтного вводу становить «не більше 10 пКл»; відповідно до креслення BRF21110-02 «BRFGL2-750/1000-03 RIP Transformer Brashing» (арк. 49 Додатка А до ТС) – «≤ 10 pC».
Проте згідно з п. 3.13 Таблиці 1 Додатка 4 до тендерної документації рівень часткових розрядів має становити «не більше 5 pC».
Відповідно до п. 3.9 Таблиці 5 ТС довжина шляху витоку по поверхні зовнішньої ізоляції запропонованого трансформаторного вводу становить «не менше 2,25 см/кВ»; відповідно до креслення BRF21110-00 «BRFGL2-750/1000-03 RIP Transformer Brashing» (арк. 49 Додатка А до ТС) – «>23350 mm»; відповідно до «Таблиці відповідності до креслення BRF 21110-00» (арк. 50 Додатка А до ТС) – «>23350 mm»;
Проте згідно з Додатком 5 («Опитувальний аркуш до «Технічної специфікації до предмета закупівлі. Високовольтні вводи 150 кВ, 330 кВ, 750 кВ») до тендерної документації довжина шляху витоку ізоляції має становити «не менше 23390 мм».

На виконання зазначеної вимоги, у складі тендерної пропозиції ТОВ «МІК» містяться:
- проект технічної специфікації BRCGL2/BRFGL2.001:01.2022 ТС «Трансформаторний високовольтний ввод з RIP ізоляцією для зовнішньої установки типу BRCGL2/BRFGL2 110 кВ, 150 кВ, 330 кВ, 750 кВ (далі – проект технічної специфікації);
- креслення BRF21110-02 вводу BRFGL2-750/1000-03 RIP (далі - креслення);
- інструкція з експлуатації та монтажу (далі - інструкція);
- зразок технічного паспорту на високовольтний трансформаторний ввід BRFGL2-750/1000-03 (далі - технічний паспорт);
- лист ТОВ «МІК» від 08.05.2024 № 24-05-08/7 з додатками.

Вважаємо, що Замовником прийнято неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника, оскільки:
Замовник робить висновок про невідповідність пропозиції учасника ТОВ «МІК» по проекту технічної специфікації, що в свою чергу є проектом, а не остаточним документом.
Разом з тим, відповідно до сторінки 60 проекту технічної специфікації, під ескізом до опитувального аркуша міститься примітка наступного змісту- Примітка: згідно вказаних в ОА параметрів, виробник виконує робочі креслення і присвоює відповідне позначення згідно додатку Б.
Вищезазначене, повідомляє про те що під визначені замовником параметри, виробник виробив робочі креслення і присвоїв відповідне позначення.
1) Так щодо показнику найбільша робоча напруга (Umax) креслення містить показник що відповідає вимогам документації, а саме 800 kV





2) Аналогічно щодо показнику рівень часткових розрядів запропонованого до постачання трансформаторного високовольтного вводу креслення містить показник що відповідає вимогам документації, а саме не більше 5 pC.



3) Аналогічно щодо показнику довжина шляху витоку по поверхні зовнішньої ізоляції запропонованого трансформаторного вводу креслення містить показник що відповідає вимогам документації, а саме не менше 23390 мм.


Тобто, учасником у складі тендерної пропозиції надано креслення що повністю підтверджує характеристики запропонованого товару.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 1154b6ce5cbd4eb4be567d20d2a82dc9
Заголовок пункту скарги: Щодо другої підстави відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до протоколу б/н від 10 червня 2024 року: під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «МІК» було встановлено, що надані на виконання першого маркованого абзацу пункту 4 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації інформація та документи виробника запропонованого обладнання Shandong Peiport Electric Power Science & Technology CO.,LTD не підтверджують відповідності зазначеного виробника критеріям для прийняття рішення про затвердження постачальника згідно з СОУ НАЕК 012:2021, що, в свою чергу, є підставою для визнання тендерної пропозиції учасника такою, що не відповідає вимогам, встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, та її відхилення замовником відповідно до абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей (пункт 4 розділу V тендерної документації.
Так, за результатами розгляду анкети виробника запропонованого обладнання Shandong Peiport Electric Power Science & Technology CO.,LTD встановлено, що виробником продукції:
- не надано задокументованої інформації за пунктом В2 додатка Б СОУ НАЕК 012 (установлена форма анкети), що унеможливлює зробити висновок щодо впровадження системи управління Shandong Peiport Electric Power Science & Technology CO.,LTD (вимога СОУ НАЕК 012:2021, додаток Е.1, НП 306.1.190-2012, п. 2.4);
- не надана інформація за пунктом Б10 додатка Б СОУ НАЕК 012 (установлена форма анкети), що унеможливлює зробити висновок про дієву процедуру проведення перевірок та тестування/випробування продукції (вимога СОУ НАЕК 012:2021, додаток Е.1, НП 306.1.190-2012, п. 7.6).

Скаржник категорично не погоджується із вищевикладеними висновками Замовника та повідомляє про наступне:
Щодо зазначеної вимоги, замовником було опубліковано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у складі тендерної пропозиції ТОВ «МІК» наступного змісту - АТ «НАЕК «Енергоатом» відповідно до вимог чинного законодавства повідомляє про виявлені невідповідності в інформації та/або документах: 1. Невідповідності виявлені в інформації та/або документах: 1.1 У складі тендерної пропозиції учасником надана «Заявка на оцінку» (відповідно до додатка Б СОУ НАЕК 012) виробника запропонованого товару від 06.05.2024 № 0605/02UA, проте відсутня «Анкета постачальника» (відповідно до додатка Б СОУ НАЕК 012). 1.2 Відповідно до умов тендерної документації для підтвердження відповідності технічних характеристик запропонованого товару визначеним замовником технічним характеристикам учасник у разі відсутності погоджених замовником ТУ (ТС) або затвердженого замовником ТЗ у складі тендерної пропозиції повинен надати проект ТУ (ТС) або ТЗ, підписаний виробником товару: для закордонних виробників – особою, уповноваженою на підписання документів технічного характеру. При цьому має бути доданий документ, що підтверджує такі повноваження. У складі тендерної пропозиції учасника наданий проект технічної специфікації BRCGL2/BRFGL2.001:01.2022 ТС та окремо її титульний аркуш з підписом директора виробника (нерезидент), проте документ, який підтверджує його повноваження на підписання документів технічного характеру, відсутній. 2. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: 2.1 Перший маркований абзац пункту 4 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації. 2.2 Підпункт «б» пункту 3 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації. 3. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: 3.1 «Анкета постачальника» виробника продукції виробника продукції Shandong Peiport Electric Power Science & Technology CO., LTD та додатки до неї (відповідно до додатка Б СОУ НАЕК 012). 3.2 Документ, що підтверджує повноваження особи виробника, якою підписано технічну специфікацію на запропонований учасником товар, підписувати документи технічного характеру. АТ «НАЕК «Енергоатом» пропонує відповідно до чинного законодавства виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, та виявлені замовником під час розгляду тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель цього повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. У разі, якщо Вами не будуть виправлені виявлені замовником під час розгляду тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані у тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей – замовник відхиляє тендерну пропозицію відповідно до вимог чинного законодавства.

На виконання вищезазначеної вимоги, у складі тендерної пропозиції ТОВ «МІК» міститься:
- Анкета постачальника №06066/01UA від 06.06.2024 року (далі - анкета);
Вважаємо, що Замовником прийнято неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника, оскільки:
Відповідно першого маркованого абзацу пункту 4 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації, Діюче «Рішення про затвердження постачальника», видане виробнику запропонованого товару, із зазначенням номенклатури продукції, запропонованої до постачання, а за відсутності «Рішення про затвердження постачальника» на момент подання тендерної пропозиції – заповнені та підписані виробником «Заявку на оцінку» та «Анкету постачальника» (відповідно до додатка Б СОУ НАЕК 012).
«Рішення про затвердження постачальника», термін дії якого закінчився у період дії правового режиму воєнного стану в Україні, вважається діючим.
Надана анкета складена та повністю відповідає за змістом та формою Додатку Б СОУ НАЕК 012. Разом з тим замовник безпідставно посилається на Додаток Е СОУ НАЕК 012:2021 та НП 306.1.190-2012.
Повідомляємо що тендерна документація не містить окремих вимог щодо відповідності «Заявки на оцінку» та «Анкети постачальника» до Додатку Е СОУ НАЕК 012:2021 та НП 306.1.190-2012.
Більше того, тендерна документація не містить окремих вимог або інструкції щодо заповнення Анкети.
Отже, замовником неправомірно встановлено, що надана у складі тендерної пропозиції скаржника «Анкета постачальника» не відповідає Додатку Б СОУ НАЕК 012.
Враховуючи викладене вище, Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «МІК» із описаної вище підстави.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МІК» за Лотом №3

Номер: 645e08b0e5584ed2806c32c75be84d55
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-30-008602-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МІК» за Лотом №3
Скарга:
Дата розгляду скарги: 26.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.06.2024 17:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.07.2024 11:42
Дата виконання рішення Замовником: 24.07.2024 09:43
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 26.06.2024 № 11160-р/пк-пз рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МІК» скасовано.
Автор: ТОВ "МІК", Валентин +380676177022 0676145312@mik.zp.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 52d6f806150d4259bc64a0788ecfae86
Заголовок пункту скарги: Щодо першої підстави відхилення.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. В Інформації про відхилення Замовник зазначає наступне: відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Так, на виконання вимог підпункту «б» пункту 3 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації учасником для підтвердження відповідності технічним характеристикам, зазначеним у Додатку 4 до тендерної документації (Технічна специфікація до предмета закупівлі «Високовольтні вводи 110 кВ, 150 кВ, 330 кВ, 750 кВ» ТСдоПЗ-У(т).03.076-2023 (ред. 3)) та Додатку 7 до тендерної документації («Опитувальний аркуш до «Технічної специфікації до предмета закупівлі. Високовольтні вводи 150 кВ, 330 кВ, 750 кВ») надані підписаний виробником товару проект технічної специфікації BRCGL2/BRFGL2.001:01.2022 ТС «Трансформаторний високовольтний ввод з RIP ізоляцією для зовнішньої установки типу BRCGL2/BRFGL2 110 кВ, 150 кВ, 330 кВ, 750 кВ (далі – ТС). До проекту ТС надані також такі документи виробника: креслення BRF21104-02 вводу BRFGL2-172/2000-03 RIP, інструкція з експлуатації та монтажу, зразок технічного паспорту на високовольтний трансформаторний ввід BRFGL2-170/2000-03, лист ТОВ «МІК» від 08.05.2024 № 24-05-08/7 з додатками.
Відповідно до п. 3.13 таблиці 5 ТС, рівень часткових розрядів запропонованого до постачання трансформаторного високовольтного вводу становить «не більше 10 пКл»; відповідно до креслення BRF21104-00 «BRFGL2-172/2000-03 RIP Transformer Brashing» (арк. 39 Додатка А до ТС) – «≤ 10 pC».
Проте згідно з п. 3.13 Таблиці 1 Додатка 4 до тендерної документації рівень часткових розрядів має становити «не більше 5 pC».
Відповідно до п. 3.9 Таблиці 5 ТС довжина шляху витоку по поверхні зовнішньої ізоляції запропонованого трансформаторного вводу становить «не менше 2,25 см/кВ»; відповідно до креслення BRF21104-00 «BRFGL2-172/2000-03 RIP Transformer Brashing» (арк. 39 Додатка А до ТС) – «≥5085 mm»; відповідно до «Таблиці відповідності до креслення BRF 21104-00» (арк. 40 Додатка А до ТС) – «>5085mm»;
Проте згідно з Додатком 7 («Опитувальний аркуш до «Технічної специфікації до предмета закупівлі. Високовольтні вводи 150 кВ, 330 кВ, 750 кВ») до тендерної документації довжина шляху витоку ізоляції має становити «не менше 5332 мм».

Скаржник категорично не погоджується із вищевикладеними висновками Замовника та повідомляє про наступне:
Всі вищеописані висновки Замовника не відповідають дійсності, а замовник при розгляді вищевказаних документів помилково порівнює креслення і технічні характеристики BRF21104-00 замість того, щоб встановлювати відповідність власним вимогам згідно з положеннями BRF2104-02, що викладені у додатку Г (сторінки 61-62 файлу «проект ТС попередньо погоджений») проекту технічної специфікації BRCGL2/BRFGL2.001:01.2022 ТС «Трансформаторний високовольтний ввод з RIP ізоляцією для зовнішньої установки типу BRCGL2/BRFGL2 110 кВ, 150 кВ, 330 кВ, 750 кВ, що повністю відповідає вимогам Додатку 4 тендерної документації.
Так, відповідно до підпункту «б» пункту 3 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації, на підтвердження технічних характеристик, зазначених в Додатку 4 «ТСдоПЗ» та в Додатках 5-7 «Опитувальні аркуші» до цієї тендерної документації, учасник має надати:
- ТУ (ТС) на запропоновану учасником продукцію, підписані виробником/власником і погоджені Замовником, або затверджене Замовником ТЗ.
ТУ (ТС) або ТЗ мають бути актуалізовані відповідно до вимог СОУ НАЕК 077, тобто враховувати актуальну нормативну документацію. У разі якщо ТУ (ТС) або ТЗ не були актуалізовані і в них існують посилання на недіючі нормативні документи або відсутні вимоги до обладнання, встановлені новими нормативними документами, то разом з діючою редакцією ТУ (ТС) або ТЗ у складі тендерної пропозиції повинно бути надано підписаний виробником/власником проект:
- для ТУ (ТС) - повідомлення про зміну до ТУ (ТС);
- для ТЗ – «Доповнення до ТЗ», в яких враховано змінену в Україні нормативну базу.
У разі відсутності погоджених Замовником ТУ (ТС) або затвердженого Замовником ТЗ учасник повинен надати проєкт ТУ (ТС) або ТЗ, підписаний виробником товару: для вітчизняних виробників – директором, або головним інженером підприємства-виробника продукції; для закордонних виробників – особою, уповноваженою на підписання документів технічного характеру. При цьому додається документ, що підтверджує такі повноваження. До проєкту ТУ (ТС) мають бути надані документи виробника (паспорт, інструкція з екслуатації, тощо), які підтверджують характеристики запропонованого товару.
На виконання зазначених вимог, у складі тендерної пропозиції Скаржника міститься, зокрема проект Технічної специфікації BRCGL2/BRFGL2.001:01.2022 ТС (ТРАНСФОРМАТОРНИЙ ВИСОКОВОЛЬТНИЙ ВВОД З RIP ІЗОЛЯЦІЄЮ ДЛЯ ЗОВНІШНЬОЇ УСТАНОВКИ ТИПУ BRCGL2/BRFGL2 110 кВ, 150 кВ , 330 кВ, 750 кВ), у якому наявний Додаток Г (сторінка 60 файлу «проект ТС попередньо погоджений»), а також ескіз №1 (сторінка 61 файлу «проект ТС попередньо погоджений») який містить примітку наступного змісту: «Згідно вказаних в ОА параметрів, виробник виконує робочі креслення і присвоює відповідне позначення згідно додатку Б.». Це означає, що при виготовленні конкретно замовленого товару з конкретними показниками, згідно з вказаною Технічною специфікацію (а поки її проектом) під конкретно замовлені Замовником показники, виробник може виготовити такі замовлені показники.
З урахуванням таких положень запропонованого проекту Технічної специфікації, Скаржником додатково надано наступні документи:
- Технічні параметри вводу BRFGL2-172/2000-03 RIP (креслення BRF 21104-02), вих.№24-05-08/32 від 08.05.2024 року.
- Креслення ВВ BRF 21104-02 172kV_2000 (файл з однойменною назвою).
Ознайомившись із положеннями Технічних параметрів вводу BRFGL2-172/2000-03 RIP (креслення BRF 21104-02), вих.№24-05-08/32 від 08.05.2024 року, вдасться дійсти висновку про повну відповідність тендерної пропозиції Скаржника вимогам Замовника, а саме:
Вимога Замовника Значення Учасника
згідно з п. 3.13 Таблиці 1 Додатка 4 до тендерної документації рівень часткових розрядів має становити «не більше 5 pC» Відповідно до Креслення ВВ BRF 21104-02 172kV_2000 (файл з однойменною назвою) – Partial discherge ≤ 5pC
згідно з Додатком 7 («Опитувальний аркуш до «Технічної специфікації до предмета закупівлі. Високовольтні вводи 150 кВ, 330 кВ, 750 кВ») до тендерної документації довжина шляху витоку ізоляції має становити «не менше 5332 мм» Відповідно до Креслення ВВ BRF 21104-02 172kV_2000 (файл з однойменною назвою) – Rated creepage distance ≥ 5332
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: af6e2059d8144077bd6123d3d75c092a
Заголовок пункту скарги: Щодо другої підстави для відхилення.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. В Інформації про відхилення Замовник зазначає наступне: «відповідно до абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. А саме: під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «МІК» було встановлено, що надані на виконання першого маркованого абзацу пункту 4 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації інформація та документи виробника запропонованого обладнання Shandong Peiport Electric Power Science & Technology CO.,LTD не підтверджують відповідності зазначеного виробника критеріям для прийняття рішення про затвердження постачальника згідно з СОУ НАЕК 012:2021, що, в свою чергу, є підставою для визнання тендерної пропозиції учасника такою, що не відповідає вимогам, встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, та її відхилення замовником відповідно до абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей (пункт 4 розділу V тендерної документації).
Так, за результатами розгляду анкети виробника запропонованого обладнання Shandong Peiport Electric Power Science & Technology CO.,LTD встановлено, що виробником продукції:
- не надано задокументованої інформації за пунктом В2 додатка Б СОУ НАЕК 012 (установлена форма анкети), що унеможливлює зробити висновок щодо впровадження системи управління Shandong Peiport Electric Power Science & Technology CO.,LTD (вимога СОУ НАЕК 012:2021, додаток Е.1, НП 306.1.190-2012, п. 2.4);
- не надана інформація за пунктом Б10 додатка Б СОУ НАЕК 012 (установлена форма анкети), що унеможливлює зробити висновок про дієву процедуру проведення перевірок та тестування/випробування продукції (вимога СОУ НАЕК 012:2021, додаток Е.1, НП 306.1.190-2012, п. 7.6).



Скаржник категорично не погоджується із вищевикладеними висновками Замовника та повідомляє про наступне:
Щодо зазначеної вимоги, замовником було опубліковано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у складі тендерної пропозиції ТОВ «МІК» наступного змісту - АТ «НАЕК «Енергоатом» відповідно до вимог чинного законодавства повідомляє про виявлені невідповідності в інформації та/або документах: 1. Невідповідності виявлені в інформації та/або документах: 1.1 У складі тендерної пропозиції учасником надана «Заявка на оцінку» (відповідно до додатка Б СОУ НАЕК 012) виробника запропонованого товару від 06.05.2024 № 0605/02UA, проте відсутня «Анкета постачальника» (відповідно до додатка Б СОУ НАЕК 012). 1.2 Відповідно до умов тендерної документації для підтвердження відповідності технічних характеристик запропонованого товару визначеним замовником технічним характеристикам учасник у разі відсутності погоджених замовником ТУ (ТС) або затвердженого замовником ТЗ у складі тендерної пропозиції повинен надати проект ТУ (ТС) або ТЗ, підписаний виробником товару: для закордонних виробників – особою, уповноваженою на підписання документів технічного характеру. При цьому має бути доданий документ, що підтверджує такі повноваження. У складі тендерної пропозиції учасника наданий проект технічної специфікації BRCGL2/BRFGL2.001:01.2022 ТС та окремо її титульний аркуш з підписом директора виробника (нерезидент), проте документ, який підтверджує його повноваження на підписання документів технічного характеру, відсутній. 2. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: 2.1 Перший маркований абзац пункту 4 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації. 2.2 Підпункт «б» пункту 3 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації. 3. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: 3.1 «Анкета постачальника» виробника продукції виробника продукції Shandong Peiport Electric Power Science & Technology CO., LTD та додатки до неї (відповідно до додатка Б СОУ НАЕК 012). 3.2 Документ, що підтверджує повноваження особи виробника, якою підписано технічну специфікацію на запропонований учасником товар, підписувати документи технічного характеру. АТ «НАЕК «Енергоатом» пропонує відповідно до чинного законодавства виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, та виявлені замовником під час розгляду тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель цього повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. У разі, якщо Вами не будуть виправлені виявлені замовником під час розгляду тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані у тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей – замовник відхиляє тендерну пропозицію відповідно до вимог чинного законодавства.

На виконання вищезазначеної вимоги, у складі тендерної пропозиції ТОВ «МІК» міститься:
- Анкета постачальника №06066/01UA від 06.06.2024 року (далі - анкета);
Вважаємо, що Замовником прийнято неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника, оскільки:
Відповідно першого маркованого абзацу пункту 4 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації, Діюче «Рішення про затвердження постачальника», видане виробнику запропонованого товару, із зазначенням номенклатури продукції, запропонованої до постачання, а за відсутності «Рішення про затвердження постачальника» на момент подання тендерної пропозиції – заповнені та підписані виробником «Заявку на оцінку» та «Анкету постачальника» (відповідно до додатка Б СОУ НАЕК 012).
«Рішення про затвердження постачальника», термін дії якого закінчився у період дії правового режиму воєнного стану в Україні, вважається діючим.
Надана анкета складена та повністю відповідає за змістом та формою Додатку Б СОУ НАЕК 012. Разом з тим замовник безпідставно посилається на Додаток Е СОУ НАЕК 012:2021 та НП 306.1.190-2012.
Повідомляємо що тендерна документація не містить окремих вимог щодо відповідності «Заявки на оцінку» та «Анкети постачальника» до Додатку Е СОУ НАЕК 012:2021 та НП 306.1.190-2012.
Більше того, тендерна документація не містить окремих вимог або інструкції щодо заповнення Анкети.
Отже, замовником неправомірно встановлено, що надана у складі тендерної пропозиції скаржника «Анкета постачальника» не відповідає Додатку Б СОУ НАЕК 012.
Враховуючи викладене вище, Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «МІК» із описаної вище підстави.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне рішення про відміну процедури закупівлі

Номер: c8a0bf5fd8d54b2887458035ed857e13
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-30-008602-a.a4
Назва: Скарга на неправомірне рішення про відміну процедури закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 25.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.09.2024 17:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.09.2024 15:59
Дата виконання рішення Замовником: 01.10.2024 14:22
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 25.09.2024 № № 15833-р/пк-пз скасувати рішення про відміну процедури закупівлі за лотом 1.
Автор: ТОВ "МІК", Валентин +380676177022 0676145312@mik.zp.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f13544c985c24b35951cdfb8f70c5686
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірності рішення про відміну процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Акціонерним товариством «НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ЕНЕРГОАТОМ» (далі – Замовник) в електронній системі закупівель було розпочато проведення багатолотової процедури відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю по предмету «ДК 021:2015 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (Високовольтні вводи:
лот 1 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 750 кВ),
лот 2 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 330 кВ),
лот 3 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 150 кВ)», номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-04-30-008602-a та оприлюднено тендерну документацію по вказаному предмету (далі – тендерна документація).
Зазначена закупівля здійснюється у порядку визначеному Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 року (далі – Особливості).
Кінцевий строк для подання тендерних пропозицій було встановлено на 10.05.2024 року до 11:00 год.
За результатом проведення аукціону за лотом № 1 - лот 1 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 750 кВ), було встановлено, що для участі у даній процедурі закупівлі свої тендерні пропозиції подали наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МІК» 21 130 605,00
UAH з ПДВ 21 130 605,00
UAH з ПДВ
Universal Baltic Group OÜ 21 895 000,00
UAH з ПДВ 21 895 000,00
UAH з ПДВ
16 травня 2024 року в електронній системі закупівель Замовником було оприлюднено Протокол уповноваженої особи № 03/34 від 16 травня 2024 року, щодо продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «МІК» до 20 робочих днів.
05 червня 2024 року в електронній системі закупівель Замовником було оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в тендерній пропозиції учасника ТОВ «МІК».
10 червня 2024 року в електронній системі закупівель Замовником було оприлюднено Протокол уповноваженої особи від 10 червня 2024 року, щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «МІК».
ТОВ «МІК» не погодився з рішенням Замовника щодо відхилення своєї тендерної пропозиції та подав скаргу за № UA-2024-04-30-008602-a.c2, в результаті розгляду якої, рішенням № 11150-р/пк-пз від 26.06.2024 року, комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення публічних закупівель зобов’язала замовника скасувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «МІК».
24 липня 2024 року замовник виконав рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення публічних закупівель, та оприлюднив нове повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в тендерній пропозиції учасника ТОВ «МІК».
26 липня 2024 року в електронній системі закупівель Замовником було оприлюднено Протокол уповноваженої особи № 03/43 від 26 липня 2024 року, щодо продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «МІК» до 20 робочих днів.
30 липня 2024 року в електронній системі закупівель Замовником було оприлюднено Протокол уповноваженої особи від 30 липня 2024 року, щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «МІК».
ТОВ «МІК» не погодився з рішенням Замовника щодо відхилення своєї тендерної пропозиції та подав скаргу за № UA-2024-04-30-008602-a.a3, в результаті розгляду якої, рішенням № 13730-р/пк-пз від 13.08.2024 року, комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення публічних закупівель зобов’язала замовника скасувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «МІК».
05 вересня 2024 року замовник виконав рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення публічних закупівель.
06 вересня 2024 року в електронній системі закупівель Замовником було оприлюднено Протокол уповноваженої особи № 03/53 від 6 вересня 2024 року, щодо відміни процедури закупівель через неможливість усунення порушень, а саме: Відмінити відкриті торги відповідно до підпункту 2 пункту 50 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, а саме: неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень (Під час повторного розгляду тендерної пропозиції учасника після скасування рішення про її відхилення на виконання рішення органу оскарження від 26.06.2024 № 11150-р/пк-пз замовник повторно звернувся з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Проте відповідно до рішення органу оскарження від 13.08.2024 № 13730-р/пк-пз замовник не мав права звертатись за усуненням невідповідностей, оскільки орган оскарження не встановлював такого обов’язку для замовника).
ТОВ «МІК» (далі – Скаржник або Суб’єкт оскарження) не погоджується з рішенням Замовника щодо відміни відкритих торгів з особливостями, з огляду на факти, що викладені нижче.
При цьому, оскаржуване рішення Замовника порушує право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій, а також на справедливий розгляд тендерних пропозицій та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Така позиція Скаржника обґрунтовується наступним:
1. Згідно п.1.1 п.1. Розділу 6 Тендерної документації: «1. Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Відповідно до протоколу Уповноваженої особи замовника № 03/53 від 6 вересня 2024 року, підставою для відміни тендеру є – «Під час повторного розгляду тендерної пропозиції учасника після скасування рішення про її відхилення на виконання рішення органу оскарження від 26.06.2024 № 11150-р/пк-пз замовник повторно звернувся з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Проте відповідно до рішення органу оскарження від 13.08.2024 № 13730-р/пк-пз замовник не мав права звертатись за усуненням невідповідностей, оскільки орган оскарження не встановлював такого обов’язку для замовника».
Разом з тим, відповідно до рішення № 13730-р/пк-пз від 13.08.2024 року, формулювання «Слід зазначити, що Комісія рішенням від 26.06.2024 № 11150-р/пк-пз не зобов'язувала Замовника звертатись до Скаржника за усуненням невідповідності в цій частині повторно, у зв'язку з чим Замовник не мав права звертатись за усуненням невідповідностей у зазначених вище документах.» та «Разом з тим, Замовник не повинен був звертатись до зазначеного учасника на підставі вимог пункту 43 Особливостей щодо наведених вище документів.». Не створює порушення яке неможливо усунути, а лише вказує що замовник при розгляді тендерної пропозиції скаржника ТОВ «МІК» порушив вимоги пункту 43 Особливостей, та зайвий раз вказує про відповідність тендерної пропозиції скаржника до тендерної документації.
Тобто Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення публічних закупівель, у рішенні № 13730-р/пк-пз від 13.08.2024 року вказує на порушення зі сторони замовника щодо розгляду тендерної пропозиції скаржника ТОВ «МІК», але не вказує про такі порушення які неможливо усунути.
Окрім цього, відповідно до протоколу № 03/53 від 6 вересня 2024 року, можна дійти висновку що замовник самостійно встановив наявність порушення яке неможливо усунути, в той самий час, відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178, та Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не має повноважень виявляти наявність або відсутність порушення процедури закупівлі.
Відповідно до частини 4 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» - У висновку обов’язково зазначаються опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі, що в свою чергу здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю)
Відповідно до п.1 ч. 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» - За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом)
Отже виявляти порушення у процедурі закупівлі мають повноваження Орган оскарження та Органи державного фінансового контролю.
Враховуючи вищенаведене, рішення щодо відміни тендеру є неправомірним.
Тому, з огляду на все викладене вище, а саме рішення відмінити відкриті торги з особливостями на закупівлю по предмету «ДК 021:2015 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (Високовольтні вводи: лот 1 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 750 кВ), лот 2 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 330 кВ), лот 3 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 150 кВ)», за лотом № 1 - лот 1 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 750 кВ), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-04-30-008602-a, з причини неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Вказані обставини призвели до порушення прав Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій. Окрім того, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що у свою чергу, призводить до порушення прав та законних інтересів Скаржника.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури закупівлі, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції. Неправомірне рішення про відміну процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (Високовольтні вводи: лот 1 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 750 кВ), лот 2 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 330 кВ), лот 3 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 150 кВ)», за лотом № 1 - лот 1 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 750 кВ), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-04-30-008602-a , позбавляє Скаржника можливості отримати прибуток за рахунок укладення договору про закупівлю із Замовником, адже тендерна пропозиція ТОВ «МІК» є найбільш економічно вигідною, ТОВ «МІК» двічі в органі оскарження було підтверджено відповідність нашої тендерної пропозиції вимогам тендерної документації. Однак Замовником, не бажаючи визначати ТОВ «МІК» переможцем, прийнято неправомірне рішення про відміну процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (Високовольтні вводи: лот 1 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 750 кВ), лот 2 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 330 кВ), лот 3 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 150 кВ)», за лотом № 1 - лот 1 – 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (високовольтні вводи 750 кВ), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-04-30-008602-a.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)