• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Ремонтно-реставраційні роботи, «Протипожежні заходи» будівлі анатомічного корпусу ОНМедУ, розташованого за адресою: м. Одеса, пров. Валіховський, 3»

Торги відмінено

4 408 593.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 042.97 UAH
Номер: 0df7ed059eee43a9b7f8af4e3f6a4397
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-08-27-000044
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 27.08.2024 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 27.08.2024 14:58 - 18.09.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 27.08.2024 Одеса № 171 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 27.08.2024, доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 27.08.2024. В.о. начальника Валентина КОРОЛЬ Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 27.08.2024 № 171 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/ або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення 12 UA-2024-04-24-012995-a 24.04.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 48) 705-31-96, liana_gichka@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, пункту 3 та 43 Особливостей та частини першої статті 5 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, надання замовником роз’яснень щодо змісту ТД, стану виконання рішення Комісії, як органу оскарження, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих учасником у тендерній пропозиції, вимогам Особливостей, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі– порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 17 вересня 2024 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), надання замовником роз’яснень щодо змісту ТД, стану виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія), як органу оскарження, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих учасником у тендерній пропозиції, вимогам Особливостей, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Одеського національного медичного університету (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи (протокол б/д б/н), роз’яснення щодо змісту ТД, оприлюднене в електронній системі закупівель 06.05.2024, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «СПЗ-Монтаж» (далі – ТОВ «СПЗ-Монтаж»), товариства з обмеженою відповідальністю «Пожежна служба «Прайд» (далі – ТОВ «ПС «Прайд») та товариства з обмеженою відповідальністю «Проектно-монтажна компанія «Зевс», вимогу про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «ПС «Прайд», протокольні рішення уповноваженої особи від 27.05.2024 № 01/93, від 31.05.2024 № 01/94, від 06.06.2024 № 01/97, від 28.06.2024 № 01/114, від 04.07.2024 № 01/119, від 25.07.2024 № 01/134, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 25.07.2024 в електронній системі закупівель, пояснення та документи, отримані 13.09.2024 через електронну систему закупівель, рішення Комісії як органу оскарження від 15.05.2024 № 8629-р/пк-пз, від 18.06.2024 № 10578-р/пк-пз, від 15.07.2024 № 12173-р/пк-пз, від 14.08.2024 № 13767-р/пк-пз, інформацію про відміну відкритих торгів, оприлюднену в електронній системі закупівель 28.08.2024, протокольне рішення уповноваженої особи від 28.08.2024 № 01/137 про відміну торгів на підставі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду органу оскарження, не здійснювався. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено. Відповідно до вимог пункту 1.1 Додатка 2 до ТД учасник процедури закупівлі повинен надати гарантійний лист, яким гарантує, що ступінь локалізації товару, набуття якого Замовником у власність передбачається у зв’язку зі здійсненням закупівлі робіт (визначеного підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону), дорівнює чи перевищує ступінь локалізації на відповідний рік згідно з підпунктом 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, а також містить інформацію про включення такого товару до Переліку (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку/ модель товару). Крім того, відповідно до вимог пункту 1.2 Додатка 2 до ТД учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції повинен надати копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція (визначена підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону) якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. Учасник процедури закупівлі ТОВ «СПЗ-Монтаж» у складі тендерної пропозиції надав лист-гарантію від 07.02.2024 № 240207/25, в якому зазначив, що ступінь локалізації товару, визначеного підпунктом 2 пункту 6-1 прикінцевих та перехідних положень Закону, а саме насоси 10SV05F022T 3 шт. та насос Doc 7 у складі станції AQUA-F Lowara, перевищує ступінь локалізації на 2024 рік, а також товар включено до переліку: ID: c74e080d5fde4a1e8725c5563129ae2a - «Насоси 10SV05F022T 3 шт. та насос Doc 7 у складі станції AQUA-F Lowara». Відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи від 27.05.2024 № 01/93 (далі – Протокол) Замовник відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «СПЗ-Монтаж», на підставі того, що тендерна пропозиція вказаного учасника не відповідає вимогам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, у частині підтвердження локалізації товарів, а саме: на підтвердження ступеня локалізації виробництво товару, що дорівнює чи перевищує 20 % у складі тендерної пропозиції учасника, надано лист від 07.02.2024 № 240207/25, в якому зазначено, що насоси 10SV05F022T 3 шт. та насос Doc 7 у складі станції AQUA-F Lowara включені до переліку локалізованих товарів у системі Prozorro (ID: c74e080d5fde4a1e8725c5563129ae2a, виробник: товариство з обмеженою відповідальністю «СОНМАР» (далі – ТОВ «СОНМАР»), проте учасником не надано сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності щодо виробника ТОВ «СОНМАР». На запит Південного офісу Держаудитслужби від 11.09.2024 щодо виробника насосів 10SV05F022T 3 шт. та насоса Doc 7 у складі станції AQUA-F Lowara Замовник 13.09.2024 надав пояснення, у якому зазначив, що Замовником розглядалася пропозиція ТОВ «СПЗ-Монтаж» станом на 27.05.2024; на той час на офіційному веб-порталі Уповноваженого органу за назвою товару та кодом ID: c74e080d5fde4a1e8725c5563129ae2a була знайдена інформація, що зазначений товар локалізовано, рівень локалізації 21,45% та виробник зазначеного товару ТОВ «СОНМАР»; також Замовник надав скріншот з веб-порталу Уповноваженого органу, який підтверджує, що товар за кодом ID: c74e080d5fde4a1e8725c5563129ae2a був доданий до переліку локалізованих товарів 25.01.2024, рівень локалізації 21,45% та виробник зазначеного товару ТОВ «СОНМАР». Відповідно до пункту 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник 27.05.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель Протокол, яким відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «СПЗ-Монтаж» з найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Натомість виявлені Замовником невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «СПЗ-Монтаж» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося ТД, не відносяться до випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а також не є помилками, виправлення яких призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 11.09.2024 щодо ненадання учаснику можливості виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, та нерозміщення повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель у порядку, передбаченому пунктом 43 Особливостей, Замовник 13.09.2024 надав пояснення, у якому зазначив, що виправлення копії сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності для локалізованих товарів, може призвести до зміни товару запропонованого учасником у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, а саме: заміни виробника, що в свою чергу може призвести до заміни марки, моделі товару тощо. Дане пояснення не обґрунтовує рішення Замовника, оскільки сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) або національних стандартів, якими їх замінено, виданий акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності щодо виробника товару, не є документом, що стосується саме товару, що пропонується учасником процедури закупівлі, а відсутність у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «СПЗ-Монтаж» вищевказаного документа не є випадком відсутності забезпечення тендерної пропозиції та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а також не є помилкою, виправлення якої призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Отже, на порушення вимог пункту 43 Особливостей Замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «СПЗ-Монтаж» виявив невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, проте не надав йому можливість виправити такі невідповідності та не розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель; на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовником безпідставно відхилено тендерну пропозицію ТОВ «СПЗ-Монтаж». Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Також, оскільки Замовником безпідставно відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «СПЗ-Монтаж», остаточна цінова пропозиція якого є меншою на 556 000,00 грн, ніж пропозиція учасника процедури закупівлі ТОВ «ПС «Прайд», якого визначено переможцем процедури закупівлі, Замовником не дотримано принципи здійснення публічних закупівель, визначених частиною першою статті 5 Закону, зокрема: максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі. Слід зазначити, що Замовником оприлюднено 28.08.2024 в електронній системі закупівель інформацію про відміну відкритих торгів, а також протокольне рішення уповноваженої особи від 28.08.2024 № 01/137 про відміну торгів на підставі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Період усунення порушень: 17.09.2024 17:19 - 02.10.2024 00:00
Дата публікації висновку: 17.09.2024 17:19

Запити/Пояснення