-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Реконструкція очисних споруд у м.Пустомити Львівської області. Коригування» (ДК 021:2015 45454000-4 – Реконструкція)
Кількість (обсяг) виконання робіт: 1 робота (більш детально в Додатку 4 до тендерної документації)
Завершена
31 355 016.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 313 550.16 UAH
мін. крок: 1% або 313 550.16 UAH
Номер:
182fa6dea82b4ac9a2a1cf77c7006ede
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-07-16-000022
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.07.2024 00:00
Період моніторингу:
16.07.2024 16:23 - 07.08.2024 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
16.07.2024 № 149
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Лесю ПИШНИК.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 16.07.2024 № 149.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 2. UA-2024-04-12-009965-a, 12.04.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЗАХІДБУДКОМ» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру, правомірності внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення вимог пункту 3 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 – шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) стосовно врахування в подальшому норм Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281, при проведенні закупівель робіт у капітальному будівництві та розгляді відповідних тендерних пропозицій щодо визначення величини коштів на покриття ризиків підрядної організації в розрахунку договірної ціни.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 серпня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру, правомірності внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Пустомитівської міської ради Львівського району Львівської області (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-04-12-011551-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; опубліковане звернення за роз’ясненням щодо процедури закупівлі та відповідь Замовника на таке звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 13.05.2024; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальність «ЗАХІДБУДКОМ» (далі – ТОВ «ЗАХІДБУДКОМ»); опубліковане Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «ЗАХІДБУДКОМ» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «ЗАХІДБУДКОМ» як переможцем тендеру документи; договір від 20.05.2024 №76, додаткову угоду від 15.07.2024 №1, а також повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, оприлюднене разом з такою додатковою угодою; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Моніторингом встановлено, що відповідно до вимог пункту 6 (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) розділу ІІІ тендерної документації Замовника учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документ вигляді дозволу та/або Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки, виданий Уповноваженим органом згідно видів робіт, запропонованих до виконання.
За Технічним завданням, що міститься у Додатку №4 до тендерної документації, у складі робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі передбачено, зокрема, роботи: «Гідроізоляція стін, фундаментів бокова обмазувальна бітумна в 2 шари по вирівняній поверхні бутового мурування, цеглі, бетону (внутрішня поверхня стін) (Локальний кошторис 02-05-01 на загальнобудівельні роботи до Об'єктного кошторису 02-05 «Зливова станція - II пусковий комплекс», Локальний кошторис 02-06-01 на загальнобудівельні роботи до Об'єктного кошторису 02-06 «Укриття – II пусковий комплекс»); «Утеплення покриттів плитами з мінеральної вати або перліту на бітумній мастиці в один шар» (Локальний кошторис 02-06-01 на загальнобудівельні роботи до Об'єктного кошторису 02-06 «Укриття – II пусковий комплекс») та «Гідроізоляція стін, фундаментів бокова обмазувальна бітумна в 2 шари по вирівняній поверхні бутового мурування, цеглі, бетону зовнішня гідроізоляція)» (Локальний кошторис 06-01-01 на влаштування зовнішніх технологічних мереж до Об'єктного кошторису 06-01 «Зовнішні технологічні комунікації - II пусковий комплекс»).
Аналогічні роботи зазначені учасником ТОВ «ЗАХІДБУДКОМ» у наданих у складі тендерної пропозиції локальних кошторисах (файл «Кошторисні документи.pdf», Локальні кошториси №02-05-01, №02-06-01 та №06-01-01).
Відповідно до вимог пункту 21 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 №1107 (далі – Порядок № 1107), виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), експлуатація (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. №77, здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці за формою згідно з додатком 8.
Так, до Переліку видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (Група Б, Додаток 2 Порядку №1107) включено, зокрема, виготовлення та застосування скловати, шлаковати, азбесту, мастик на бітумній основі, перхлорвінілових і бакелітових матеріалів (пункт 22).
У складі пропозиції ТОВ «ЗАХІДБУДКОМ» надано дозвіл Головного управління Держпраці у Львівській області №0224.18-46, виданий учаснику щодо виконання наступних робіт: роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників; зведення, монтаж і демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аварійних частин газополум’яні роботи та дозвіл Територіального управління Держгірпромнагляду у Львівській області №593.14.46, виданий учаснику щодо експлуатації вантажопідіймального крана (кран баштовий стаціонарний типу 45К/80S).
Також, у складі пропозиції ТОВ «ЗАХІДБУДКОМ» міститься декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстрована 18.04.2018 у ЦНАП м. Львова за №ДО-7-3699-НП та 19.04.2018 у ГУ Держпраці у Львівській області за №0/14/6172) щодо: робіт, що виконуютьсґ на висоті понад 1,3 м (п.6 додатку 6 Порядку №1107), робіт в колодязях, шурфах, траншеях, котолванах, замкнутому просторі (ємностях, боксах) (п.8 додатку 6 Порядку №1107), земляних робіт, що виконуються на глибині понад 2 м або в зоні розташування підземних комунікацій (п.9 додатку 6 Порядку №1107), зберігання балонів із стисненим, зрідженим, вибухонебезпечним газом (п.18 додатку 6 Порядку №1107), зварювальних робіт (п.19 додатку 6 Порядку №1107).
Слід зазначити, що відповідно до наданої учасником довідки (№01-05-20-11 від 22.04.2024) ТОВ «ЗАХІДБУДКОМ» для проведення робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі залучатиме субпідрядну організацію ТОВ «Е.Т.Е. АКТИВ» для виконання поставки та монтажу комбінованої установки механічного очищення, установки глибокої біологічної очистки господарсько-побутових стічних вод, станції скидання стічних вод та блоку обробки осаду.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «ЗАХІДБУДКОМ» надано висновок експертизи №80.2-04-04-2048.21, виданий ДП «Київський експертно-технічний центр Держпраці» щодо спроможності ТОВ «Е.Т.Е. АКТИВ» виконувати вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів (п.20 групи А додатку 2 Порядку №1107), дозвіл №1509.21.32, виданий ТОВ «Е.Т.Е. АКТИВ» Головним управлінням Держпраці у Київській області щодо виконання вантажно-розвантажувальних робіт за допомогою машин і механізмів, а також декларацію відповідності матеріально-технічної бази ТОВ «Е.Т.Е. АКТИВ» (зареєстрована 15.11.2021 у територіальному органі Держпраці за №32-21-4026) щодо: робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 м, верхолазних робіт, зварювальних робіт та газополум’яних робіт.
Однак, декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання таких робіт підвищеної небезпеки, як застосування скловати, шлаковати, азбесту, мастик на бітумній основі, перхлорвінілових і бакелітових матеріалів (які включені до Переліку видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази відповідно до Постанови КМУ №1107) у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ЗАХІДБУДКОМ» не надано, чим не підтверджено наявності в учасника дозвільного документа на виконання окремих робіт підвищеної небезпеки, запропонованих до виконання, та недотримано вимог пункту 6 (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) розділу ІІІ тендерної документації Замовника.
Також, згідно з вимогами пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника у складі пропозиції учасник повинен надати кошторисний розрахунок цінової пропозиції, складений у відповідності до технічного завдання, а саме: договірну ціну з пояснювальної запискою; локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням будівельного технологічного процесу); підсумкову відомість ресурсів; підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, проект календарного графіку виконання робіт.
При цьому, у пункті 6 розділу ІІІ тендерної документації вказано, що розрахунок ціни тендерної пропозиції має бути наданий відповідно до КНУ «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
Так, основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування визначено у Настанові з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281).
Настанова №281 є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів.
Порядок визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V Настанови №281.
За вимогою пункту 5.1 розділу V Настанова № 281 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Разом з тим, за вимогою пункту 5.31 розділу V Настанова № 281 у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) можуть враховуватися кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: стадії проектування; виду будівництва; технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; тривалості будівництва; способів фінансування будівництва; виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
При цьому у пункті 5.31 розділу V Настанови №281 вказано, що визначення коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт, у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) зазначені кошти за твердої договірної ціни враховуються у розмірі до 1,5%.
У складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ЗАХІДБУДКОМ», надано договірну ціну, пояснювальну записку, розрахунки загальновиробничих витрат, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів (файл. «Кошторисні документи.pdf»), із зазначенням договірної ціни – тверда.
Однак, моніторингом встановлено, що у наданій у складі тендерної пропозиції договірній ціні та пояснювальній записці (файл Кошторисні документи.PDF) учасником ТОВ «ЗАХІДБУДКОМ» враховано кошти на покриття ризику в розмірі 1,68 відсотка (413 545,00 грн) від підсумку відповідних глав і розділів (розділ І – ІІ, 24 585 539 грн), що не відповідає вимогам пункту 5.31 розділу V Настанови №281.
Таким чином ціна пропозиції (договірна ціна) ТОВ «ЗАХІДБУДКОМ» розрахована не у відповідності до вимог Настанови №281 та з недотриманням вимог пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника.
Замовником у наданому під час моніторингу поясненні зазначено, зокрема, що у Настанові №281 міститься також пункт 5.32, згідно з яким:
«Під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок.
При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією.
Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок.
Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання.
При виявленні недоліків проектної документації вносяться необхідні зміни у проектну документацію в установленому порядку. Компенсацію ризиків, усунути які немає можливості, слід враховувати у ціні пропозиції.
При залученні учасником процедури закупівлі (підрядником) для виконання окремих видів робіт субпідрядників кожен з них має аналізувати власні ризики та передбачати їх компенсацію у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні)».
Також, у поясненні Замовника зазначено, що на виконання умов пункту 5.32 розділу V Настанови №281 у тендерній документації, у пункті 6 розділу III тендерної документації було прописано норму «Враховуючи попереднє виконання робіт, та коригування робочого проекту, складність розташування об’єкту виконання робіт для підтвердження ознайомлення та згоди з переліком робіт, а також можливістю їх виконання та для організації проведення робіт, в складі пропозиції Учасники надають акт огляду об’єкту робіт. Акт огляду повинен містити відомості про дату огляду та бути погоджений з уповноваженим представником Замовника начальником відділу капітального будівництва, житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Ігорем ЛОПАТНЮКОМ за тел.0673103850», за результатом якої учасником було відвідано об’єкт та складено документ «Акт огляду.pdf», що став основою при розрахунку договірної ціни та сум ризиків учасників будівництва.
Крім того, у поясненні Замовником зазначено, що в результаті виконання робіт проведено додатковий аналіз договірної ціни, проведено аналіз всіх можливих ризиків що можуть виникнути при виконанні договору та 15.07.2024 сторонами було укладено додаткову угоду №1 до договору №76 від 20.05.2024, якою зменшено вартість саме коштів на покриття ризиків на суму 83 215,20 грн, яка ще не була оприлюднення станом на дату початку моніторингу, згідно зменшеної договірної ціни сума ризиків становить 344 199,00 що становить 1,35% .
Проте, викладені Замовником у поясненні положення пункту 5.32 розділу V Настанови №281 не спростовують норми пункту 5.31 розділу V цієї ж Настанови, у якій визначено граничний розмір обсягу витрат (коштів) на покриття ризиків, що може враховуватися при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) за твердої договірної ціни.
Також, зазначені дії щодо розгляду проектної документації, вивчення можливості виникнення ризиків на об’єкті будівництва та розрахунку ціни пропозиції учасник тендеру повинен був вчинити до кінцевого строку подання тендерної пропозиції.
Як вказано вище, за вимогами пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника, учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен був надати розрахунок ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) відповідно до Настанови №281 (у розділі V якої визначено вимоги визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі, що спростовує зазначення Замовником у поясненні про відсутність вимоги до порядку визначення коштів на покриття ризиків).
Зазначена у проектно-кошторисній документації, що пройшла експертизу, сума ризиків визначена для усіх учасників будівництва, а не лише для підрядника.
Замовник у наданому поясненні підтверджує, що учасником ТОВ «ЗАХІДБУДКОМ» перед поданням пропозиції здійснено огляд об’єкту робіт, про що складено відповідний акт огляду, що став основою при розрахунку договірної ціни та сум ризиків учасників будівництва.
Таким чином, на момент подання тендерної пропозиції ТОВ «ЗАХІДБУДКОМ» як учасник процедури закупівлі вивчив можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції визначив умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок.
Отже, розрахунок договірної ціни у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ЗАХІДБУДКОМ» здійснено не у відповідності до вимог Настанови №281 та, відповідно, з недотриманням вимог пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника.
З врахуванням вищевикладеного, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЗАХІДБУДКОМ», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір про закупівлю від 20.05.2024 №76.
Період усунення порушень:
09.08.2024 14:43 - 24.08.2024 00:00
Дата публікації висновку:
09.08.2024 14:43
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку за результатами моніторингу повідомляємо, що відповідно до : - п 10.5 договору від 20.05.2024 р №76. «Якщо інше прямо не передбачене цим Договором, або законодавством, цей Договір може бути розірваний тільки за домовленістю Сторін, яка оформляється додатковою угодою до цього Договору»
- 10.6. Цей Договір вважається розірваним з моменту належного оформлення Сторонами відповідної додаткової угоди до цього Договору, якщо інше не встановлено у самій додатковій угоді, цьому Договорі або чинним в Україні законодавством.
- 10.9. У разі дострокового розірвання даного Договору, Сторони зобов’язуються визначити обсяги виконаних Підрядником робіт.
- Сторони зобов’язані в обумовлений в угоді про розірвання Договору строк, або у строк визначений в повідомленні однієї з Сторін про розірвання Договору, забезпечити присутність своїх уповноважених представників на будівельному майданчику для визначення обсягів виконаних робіт та підписання відповідних актів. Замовник має право допустити до виконання робіт доручених до цього Підряднику інших осіб або розпочати виконувати ці роботи самостійно виключно після підписання Сторонами відповідних актів з повною фіксацією всіх виконаних Підрядником робіт до моменту розірвання Договору.
- 10.10. У всіх випадках припинення дії Договору, в тому числі у випадку його дострокового припинення (розірвання), фактично виконані роботи та понесені Підрядником витрати та/або збитки тощо підлягають оплаті (відшкодуванню) Замовником в повному обсязі протягом 10 календарних днів від дня направлення відповідної вимоги.
- 10.11. Якщо зміна умов Договору зумовлена обставинами, що залежать від діяльності однієї із Сторін, а інша Сторона внаслідок цього понесе збитки, вона має право на їх відшкодування встановленому порядку.
.Крім цього, відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
На даний час ТзОВ «Західбудком» проводяться будівельні роботи які Замовником не оплачені.
Міською радою 15.08.2024 направлено лист до ТзОВ «Західбудком» з проханням розірвати вказану вище угоду, та направлено сам проект додаткової угоди на розірвання договору від 20.05.2024 р №76. Яка вступатиме в дію з 01.09.2024 року, а в частині розрахунків з моменту повної оплати виконаних робіт станом на 16.08.2024 року. При отриманні, підписаного з їх сторони, екземпляру додаткової угоди №2 міською радою буде оприлюднено вказану Додаткову угоду згідно Закону.
Щодо здійснення заходів (зокрема економічних навчань чи роз’яснювальної роботи) стосовно виконання норм Настанови з визначення вартості будівництва від 01.11.2021 року №281, повідомляємо, що при закупівлі робіт у капітальному будівництві, у зв’язку із відсутністю у штатному розписі посади інженера-кошторисника, та відсутністю у міській раді програми АВК-5 чи аналогічної, міською радою буде укладено угоду із сертифікованим виконавцем у складі якого є відповідний інженер-кошторисник для проведення аналізу тендерних пропозицій учасників з метою визначення відповідності договірних цін вказаній вище Настанові.
Додаток: копія листа на розірвання угоди від 15.08.2024 року
Дата публікації звіту:
16.08.2024 15:48
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
Опис:
Замовником усунено порушення шляхом розірвання договору від 20.05.2024 №76
Дата публікації:
16.09.2024 11:03
Запити/Пояснення
Номер:
b28f2b091eb841549b663546b139199b
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
17.07.2024 16:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.07.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2024-04-12-009965-a, яка проводилась Пустомитівською міською радою Львівського району Львівської області (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість ?
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до норм пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178) переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Надати інформацію з обов’язковим документальним підтвердженням) щодо виконання переможцем тендеру ТОВ «ЗАХІДБУДКОМ» вимоги пункту 17 Особливостей №1178.
Відповідно до пункту 6 розділу III тендерної документації Замовником визначено, що «Розрахунок ціни тендерної пропозиції має бути наданий відповідно до КНУ «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві"».
Крім того, за вимогою вищевказаного пункту 6 розділу III тендерної документації у складі пропозиції учасник повинен надати кошторисний розрахунок цінової пропозиції, складений у відповідності до технічного завдання, а саме: договірну ціну з пояснювальної запискою; локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням будівельного технологічного процесу); підсумкову відомість ресурсів; підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, проект календарного графіку виконання робіт.
Порядок визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділу V «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова № 281).
Так, за вимогою пункту 5.1 розділу V Настанова № 281 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Також, за вимогою пункту 5.31 розділу V Настанова № 281 у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: стадії проектування; виду будівництва; технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; тривалості будівництва; способів фінансування будівництва; виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. При цьому у пункті 5.31 розділу V Настанови №281 вказано, що визначення коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт, у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) зазначені кошти за твердої договірної ціни враховуються у розмірі до 1,5%.
Під час моніторингу встановлено, що учасником ТОВ «ЗАХІДБУДКОМ» у складі тендерної пропозиції надано розрахунок договірної ціни, локальні кошториси на будівельні роботи та інші необхідні розрахунки, які є підставою для формування договірної ціни.
Зокрема, у наданій у складі тендерної пропозиції договірній ціні та пояснювальній записці (файл Кошторисні документи.PDF) учасником ТОВ «ЗАХІДБУДКОМ» враховано кошти на покриття ризику в розмірі 1,6 відсотка (413,54500 грн) від підсумку глав 1 – 12 (12301,45080 грн), що не відповідає вимогам пункту 5.31 розділу V Настанови №281.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
4. Вказати підстави не відхилення Замовником тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЗАХІДБУДКОМ», що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації пункту 6 розділу III та вимогам пункту 5.31 розділу V Настанови №281.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
d8c32cbfdca648c1923bbb074b514d5f
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
22.07.2024 10:14
Опис:
Доброго дня. У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом
«Реконструкція очисних споруд у м.Пустомити Львівської області. Коригування» (ДК 021:2015 45454000-4 – Реконструкція) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-12-009965-a )надаємо інформацію згідно структури запиту:
1.Очікувана вартість предмета закупівлі розрахована на підставі розробленої та затвердженої, згідно рішення виконавчого комітету Пустомитівської міської ради рішення №02-03/63 від 15.03.2024 року, кошторисної документації. Вартість послуг визначена на підставі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, глав 1-9, кошторисного прибутку та коштів на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, коштів на покриття ризику усіх учасників будівництва, коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами та суми ПДВ, з врахуванням сум освоєних у попередніх періодах коштів.
(57052,402-32768,317)+413,066+122,363+496,393+813,273)*1,2=31355,016.тис грн
2 Посилання на веб-сайт Пустомитівської міської ради, на якому розміщене обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі https://rada.info/upload/users_files/04372187/ef74cc45e3f48c1a2af1337f1b74bc02.pdf
3 Відповідно до абзацу 2 Пункту 17 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості №1178) Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю надав Замовнику документи, що підтверджують право підпису. Зазначені документи додаються. Вказані документи є завантажені у електронну систему закупівель, при поданні тендерної пропозиції Учасника та їх копії було надано Переможцем особисто під час укладання договору про закупівлю..
- Щодо запитуваних коштів на покриття ризиків:
згідно пункту 5.31 розділу V Настанови №281 дійсно вказано, що визначення коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт, у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) зазначені кошти за твердої договірної ціни враховуються у розмірі до 1,5%. Проте у вказаній настанові присутній і п.5.32. «Під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок. Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання. При виявленні недоліків проектної документації вносяться необхідні зміни у проектну документацію в установленому порядку. Компенсацію ризиків, усунути які немає можливості, слід враховувати у ціні пропозиції. При залученні учасником процедури закупівлі (підрядником) для виконання окремих видів робіт субпідрядників кожен з них має аналізувати власні ризики та передбачати їх компенсацію у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні)» На виконання умов якого у тендерній документації, у вказаному у запиті п. 6 розділу III було прописано норму « Враховуючи попереднє виконання робіт, та коригування робочого проекту, складність розташування об’єкту виконання робіт для підтвердження ознайомлення та згоди з переліком робіт, а також можливістю їх виконання та для організації проведення робіт, в складі пропозиції Учасники надають акт огляду об’єкту робіт. Акт огляду повинен містити відомості про дату огляду та бути погоджений з уповноваженим представником Замовника начальником відділу капітального будівництва, житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Ігорем ЛОПАТНЮКОМ за тел.0673103850» за результатом якої учасником було відвідано об’єкт та складено документ Акт огляду.pdf що став основою при розрахунку договірної ціни та запитуваних Вами сум ризиків учасників будівництва. На підставі отриманих від 21.06.2024 року змін у дозвіл на виконання будівельних робіт ЛВ112191832362 виконавець приступив до виконання будівельних робіт згідно п 5.1 Договору №76 від 20.05.2024 року. В результаті виконання робіт проведено додатковий аналіз договірної ціни, проведено аналіз всіх можливих ризиків що можуть виникнути при виконанні вказаного договору та 15 липня 2024 року сторонами було укладено додаткову угоду №1до договору №76 від 20.05.2024 року, якою зменшено вартість саме коштів на покриття ризиків на суму 83215,20 грн. яка ще не була оприлюднення станом на дату початку моніторингу, згідно ст.10 Закону. Згідно зменшеної на підставі п.п.5 п.19 Постанови договірної ціни сума ризиків становить 344 199,00 що становить 1,35 % .
4. Виходячи з вищенаведеного, та враховуючи рішення судів зокрема по справі 380/11011/22, та рішення ЛЬВІВСЬКОГО ОКРУЖНОГО АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД від 30 листопада 2023 року справа № 380/22026/23 де чітко прописано , що «Суд вважає, що визначення розміру витрат на покриття ризиків у більшому розмірі, ніж передбачено Настановою не свідчить про невідповідність такої тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі, що відповідно до абз. 2 п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.
Крім того, Настанова передбачає, що розмір коштів на покриття ризиків залежить від ряду факторів, у тому числі від повноти інформації про об`єкт замовлення, тобто положення Настанови у цій частині носять інформативний характер.»
Поряд з цим у тендерній документації Замовника відсутні вимоги до порядку визначення коштів на покриття ризиків учасників будівництва.
При визначенні сум ризиків до уваги бралась розроблена та затверджена проектно-кошторисна документація, що пройшла у встановленому поряду експертизу, сума ризиків учасників згідно якої становить не більше 496393,00 грн і розмір якої учасником перевищений не був.
Враховуючи вищенаведене у Замовника були відсутні підстави для відхилення пропозиції Учасника на підставі п.44 Постанови КМУ №1178, та п.3 розділу V. Оцінка тендерної пропозиції тендерної документації по вказаному об’єкту.
Додаток:
- Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва «Реконструкція очисних споруд у м.Пустомити Львівської області. Коригування» (ДК 021:2015 45454000-4 – Реконструкція);
- Експертний звіт ;
- Рішення про затвердження проектно-кошторисної документації;
- Документи що підтверджують повноваження підпису, ліцензія
Уповноважена особа-головний спеціаліст
відділу бухгалтерського обліку та звітності Назар ГЛОВАЧЕВСЬКИЙ