• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

дизельне паливо, бензин А-95 по талонах або скретч-картках

Завершена

2 100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 500.00 UAH
Номер: e4969b1b81e94610b11b636ad7452df8
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-06-17-000140
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.06.2024 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 17.06.2024 18:08 - 09.07.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 17.06.2024 № 72 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Вікторія САМОЙЛЕНКО Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 17.06.2024 №72 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 6 UA-2024-04-08-007157-a 08.04.2024 КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ СПОРТУ» ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель В.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Людмила ХИТРЕНКО
Адреса: Ukraine, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 99) 329-70-22, vika-chika2105@i.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатом аналізу питання повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених законом встановлено порушення вимог пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266). За результатом аналізу питання відповідності вимог тендерної документації зі змінами від 25.04.2024 вимогам законодавства встановлено порушення пункту 3 частини 2 статті 22 Закону №922, абзацу 2 пункту 29 Особливостей, частини 2 статті 180 Господарського кодексу України, частини 1 статті 638 Цивільного кодексу України. За результатом розгляду тендерної пропозиції ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» встановлено її невідповідність умовам підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації зі змінами від 25.04.2024 і як наслідок встановлено порушення пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями законодавству, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 02 липня 2024 року. Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про процедуру закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIIІ у редакції яка діяла на момент проведення закупівлі (далі - Закон №922) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та чинному законодавству. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ СПОРТУ» ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ», (далі Замовник, КЗ «ДФКС» ДОР») на 2024 рік (UA-P-2024-04-08-008948-a ), оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, яка затверджена протокольним рішенням Уповноваженої особи (протокол від 25.04.2024 №36 із змінами), скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» від 12 квітня 2024 № UA-2024-04-08-007157-a.b1 та рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 24.04.2024 № 7317-р/пк-пз (щодо відмови у задоволенні скарги), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02.05.2024 №37, тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» (далі – ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР»), повідомлення про намір укласти договір опубліковане в електронній системі закупівель 02.05.2024, договір про закупівлю від 09.05.2024 № УПЦ-1119 (далі - Договір) та його оприлюднення, пояснення та документи Замовника надані 21.06.2024 на запит Східного офісу Держаудитслужби від 19.06.2024 через електронну систему закупівель. Під час проведення моніторингу питання, що були предметом розгляду органом оскарження не перевірялися. Моніторингом установлено, що відповідно до Open Budget Державний веб-портал бюджету для громадян ((https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/04544524/profile) Замовник є розпорядником коштів обласного бюджету нижчого рівня. Проте, на порушення пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (станом на проведення процедури закупівлі) Замовником не оприлюднене обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних асигнувань, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів), що підтверджено поясненнями Замовника, які отримані Східним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель 21.06.2024. Згідно з абзацом 2 пункту 29 Особливостей у разі здійснення закупівель, бензину та дизельного палива замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Наказом ДП «УкрНДНЦ» від 28.05.2015 №45 прийнято та надано чинності Національному стандарту України БЕНЗИНИ АВТОМОБІЛЬНІ ЄВРО Технічні умови ДСТУ 7687:2015 (далі - ДСТУ 7687:2015). Наказом ДП «УкрНДНЦ» від 28.05.2015 №45 прийнято та надано чинності Національному стандарту України ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО Технічні умови ДСТУ 7688:2015 (далі – ДСТУ 7688:2015). Проте, Технічна специфікація, що є Додатком 3 до тендерної документації з останніми змінами від 25.04.2024 складена без урахування положень ДСТУ 7687:2015, ДСТУ 7688:2015. Крім того, тендерна документація з останніми змінами від 25.04.2024 у порушення пункту 3 частини 2 статті 22 Закону №922 не містить інформації про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. Відповідно до пункту 9.1 Проєкту договору, що є Додатком 4 до тендерної документації зі змінами від 25.04.2024, пункту 9.1 договору від 09.05.2024 №УПЦ-1119, що укладений з переможцем процедури закупівлі палива ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» істотними умовами цього Договору є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії Договору. Інші умови Договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів. Визначення терміну «істотні умови договору» наведено в частини 2 статті 180 Господарського кодексу України, частини 1 статті 638 Цивільного кодексу України. Частиною 2 статті 180 Господарського кодексу України визначено, що істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. Частиною 1 статті 638 Цивільного кодексу України визначено, що істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. З огляду на визначення терміну «істотні умови договору» наведене в частині 2 статті 180 Господарського кодексу України, частини 1 статті 638 Цивільного кодексу України, істотними умовами договору від 09.05.2024 №УПЦ-1119 укладеного з ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» є всі ті умови, що визначені Проєктом договору, який є Додатком 4 до тендерної документації зі змінами, що в подальшому погоджений у складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» (файл «Проект договору.pdf»). Зміна істотних умов договору про закупівлю можлива лише у випадках передбачених пунктом 19 Особливостей. Таким чином, пункт 9.1 Проєкту договору, що є Додатком 4 до тендерної документації зі змінами від 25.04.2024, пункт 9.1 договору від 09.05.2024 №УПЦ-1119 суперечать частині 2 статті 180 Господарського кодексу України, частині 1 статті 638 Цивільного кодексу України. Аналізом тендерної пропозиції ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» на відповідність вимогам тендерної документації зі змінами від 25.04.2024 встановлено наступне. Згідно з підпунктом 1.1 пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації зі змінами для підтвердження кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документально підтверджену інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного договору відповідно до предмета закупівлі (копію договору та документи, які підтверджують виконання цього договору). У складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» надано сканкопії 4-х аналогічних договорів, а саме договір від 13.04.2023 №5921 укладений з Державною організацією «Автобаза Державного управління справами», договір від 19.12.2022 №УПЦ-527 укладений з Управлінням культури, спорту та туризму виконавчого комітету Новомосковської міської ради, договір від 13.02.2023 №УПЦ-639 укладений з Маріупольським державним університетом, договір від 14.12.2022 №УПЦ-525 укладений з Грабовецько-Дулібівською сільською радою Стрийського району Львівської області. Вищевказані договори є аналогічними у розумінні підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації зі змінами, так як передбачають поставки товару за кодом класифікатора ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти. Натомість, у складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» не надано всіх документів, що підтверджують виконання аналогічних договорів з боку ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР». Згідно з умовами аналогічних договорів їх предметом є, зокрема зобов’язання ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» поставити покупцям за довірчими документами (талони, бланки-дозволи) бензин А-95 та дизельне паливо. Відповідно до пункту 3 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої спільним наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 №281/171/578/155, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 2 вересня 2008 р. за № 805/15496 (далі – Інструкція) талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. З огляду на визначення терміну «талон» наведеного у пункті 3 Інструкції, поставка палива за талонами або іншими довірчими документами передбачає два основних етапи: -передача Замовнику талонів або інших довірчих документів, що оформлюється видатковою накладною та актом приймання-передачі; -відпуск палива безпосередньо на АЗС постачальника при пред’явленні уповноваженою особою Замовника талону або іншого довірчого документу, що оформлюється фіскальним чеком. При цьому відповідно до пункту 10.3.3.2, пункту 10.3.4.2 Інструкції, заправлення за талонами та платіжними картками відображається у змінному звіті АЗС за формою №17-НП. ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» у складі своєї тендерної пропозиції до кожного з аналогічних договорів надано видаткову накладну, якою підтверджено передачу довірчих документів (талони, бланки-дозволи) від постачальника до покупця: - договір від 13.04.2023 №5921 укладений з Державною організацією «Автобаза Державного управління справами», видаткова накладна від 14.04.2023 №286 на суму 2 700 500,00 грн з ПДВ; - договір від 19.12.2022 №УПЦ-527 укладений з Управлінням культури, спорту та туризму виконавчого комітету Новомосковської міської ради, видаткова накладна від 22.12.2022 №641 на суму 133 800,00 грн з ПДВ; -договір від 13.02.2023 №УПЦ-639 укладений з Маріупольським державним університетом, видаткова накладна від 20.02.2023 №126 на суму 39 994,00 грн з ПДВ; -договір від 14.12.2022 №УПЦ-525 укладений з Грабовецько-Дулібівською сільською радою Стрийського району Львівської області, видаткова накладна від 14.12.2022 №634 на суму 63 300,00 грн з ПДВ. Проте, у складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» не надано документів, що можуть підтвердити відпуск бензину та дизельного палива на АЗС. На порушення пункту 43 Особливостей КЗ «ДФКС» ДОР» не розміщено повідомлення з вимогою про усунення вищевказаних невідповідностей в електронній системі закупівель.
Період усунення порушень: 02.07.2024 14:53 - 17.07.2024 00:00
Дата публікації висновку: 02.07.2024 14:53

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: При подальшій роботі будуть здійснені всі необхідні заходи щодо недопущення виявлених порушень..
Дата публікації звіту: 02.07.2024 16:54

Запити/Пояснення