• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

дизельне паливо, бензин А-95 по талонах або скретч-картках

Завершена

2 100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 500.00 UAH
Період оскарження: 08.04.2024 14:24 - 27.04.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА

Номер: f45b219ddc69496db040d8960bfc02f8
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-08-007157-a.b1
Назва: СКАРГА
Скарга:
керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», ПКМУ № 157 від 17.02.2023 року та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року. ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ СПОРТУ» ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-04-08-007157-a за предметом закупівлі: дизельне паливо, бензин А-95 по талонах або скретч-картках за кодом ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти.
Дата розгляду скарги: 24.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.04.2024 15:49
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 29.04.2024 14:13
Автор: ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", Катерина Шевченко +380671298652 sinergiyasistem@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 241a87bc12f04b9ca0d919f04e6726ac
Заголовок пункту скарги: Диеримінаційні умови тендерної документації
Опис заперечення: Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» (далі – Скаржник), виявило умови, які суперечать законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), зокрема:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: порушено п. 29 особливостей та ст. 5 Закону
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 7 Додатку № 2 до тендерної документації:
«Інформаційна довідка щодо переліку власних АЗС, або орендованих АЗС, або АЗС партнерів учасника із зазначенням повної адреси їх місцезнаходження та підстав користування зазначеними АЗС, на яких буде здійснюватись відпуск палива дизельного у м.Дніпро, у Дніпропетровській області, на території України.»
Відповідно до пункту 9 Додатку № 2 до тендерної документації:
«У разі наявності партнерських АЗС, учасник процедури закупівлі повинен надати в складі пропозиції документальне підтвердження права користування автозаправними станціями інших власників:
- копії Договорів з операторами (ліцензіатами) партнерських АЗС, та/або орендованих АЗС, за переліком, зазначеним в інформаційній довідці, які повинні бути чинними впродовж строку поставки предмета закупівлі, та/або копія документу, який підтверджує діяльність операторів АЗС відповідно до чинного законодавства
- гарантійний лист від власника/орендаря/ оператора (ліцензіата) партнерських АЗС, та/або орендованих АЗС, за переліком, зазначеним в інформаційній довідці, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (талони або скретч-карти) встановленого зразка на АЗС.»

Щодо права користування АЗС:
Замовник склав умови тендерної документації таким чином, що він в одному пункті тендерної документації начебто дозволяє приймати участь у закупівлі учасникам, які не мають власних АЗС або АЗС у користуванні – а в іншому зазначає, що всі партнерські договори мають надаватися учасниками на підтвердження користування зазначеними у пропозиції АЗС.

В галузі майнового права «власник», «орендар» та «користувач» має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС».
Скаржник планує, в тому числі, запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через АЗС "БРСМ-Нафта" на підставі договору, укладеного з власником мережі АЗС щодо купівлі/продажу талонів, за якими надається право на отримання палива з АЗС.

Відповідно до пункту 1 Додатку № 2 до тендерної документації:
«1. Заправка автомобілів повинна здійснюватись по талонах або скретч-картках, дійсних на всій території України.»
Відповідно пункту 11 частини 4 Додатку №2 до тендерної документації:
«11 Гарантійний лист стосовно того, що талони або скретч-картки номіналом по 10, 20 літрів та мають безстроковий строк дії..»
Відповідно до пункту 4 Додатку № 3 до тендерної документації:
«4. Талони або скретч-картки повинні бути номіналом по 10, 20 літрів та мати безстроковий строк дії. При виявленні Замовником дефектів талонів, що може якимось чином вплинути на якісні характеристики товару Учасник повинен замінити талони в асортименті та кількості вказаній в письмовій заявці Замовника протягом п’яти робочих днів»
Відповідно до частини 4.5. розділу 1 тендерної документації:
«строк поставки товарів, виконання робіт), надання послуг до 10 травня 2024 року»
Отже, Замовник протирічить сам собі. З одного боку, в оголошенні про проведення відкритих торгів, він зазначає, що термін поставки товару – до 10.05.2024 року, а з іншого вимагає, що учасники забезпечували відпуск палива з АЗС протягом терміну дії талону, який має безстроковий термін дії.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації