-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний А-95, Дизельне паливо).
Завершена
2 108 280.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 541.40 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 541.40 UAH
Номер:
ffcbc1b6036047d38053409d83e2f644
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-05-22-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.05.2024 00:00
Період моніторингу:
22.05.2024 17:57 - 13.06.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
22.05.2024 № 27-з
Луцьк
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК
Додаток №1
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області
від 22.05.2024 №27-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області.
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-04-01-009643-a від 01.04.2024. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу розміщення Замовником інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 Порядку №1082.
За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом забезпечення виготовлення кваліфікованого електронного підпису уповноваженим особам, а також здійснити заходи щодо не допущення у подальшому виявлених порушень, зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження); своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Луцького спеціалізованого комбінату комунально - побутового обслуговування (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника 01.04.2024 (далі – тендерна документація); тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»; протоколи уповноваженої особи Замовника від 16.04.2024, 17.04.2024 та від 07.05.2024; рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 30.04.2024 №7676-р/пк-пз; повідомлення про намір укласти договір від 07.05.2024; договір поставки нафтопродуктів від 13.05.2024 №Т-1625/24 на суму 2 001 100,00 гривень; відповідь Замовника від 29.05.2024 на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднені в електронній системі закупівель.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
За результатами аналізу розміщення Замовником інформації про закупівлю встановлено, що на виконання вимог пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей, зокрема пункту 24 Особливостей.
Так, відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Порядок №1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Проте, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення уповноваженою особою Замовника інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, тендерна документація тощо), на них накладено незахищений удосконалений електронний цифровий підпис уповноваженої особи - Цетнара Василя Павловича (організація – Луцький спеціалізований комбінат КПО, тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом уповноваженої особи Замовника.
Таким чином, Замовником здійснено розміщення в електронній системі інформації щодо закупівлі без накладення на неї кваліфікованого електронного підпису посадової особи Замовника, чим порушено вимоги пункту 3 Порядку №1082.
Період усунення порушень:
30.05.2024 16:41 - 14.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
30.05.2024 16:41
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до підпункту 2 п. 2 Постанови КМУ від 17 березня 2022 року № 300 на період воєнного стану на території України та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування дозволяється використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім вчинення в електронній формі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації у випадках, установлених законом, та випадках, пов’язаних з високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-комунікаційних систем з урахуванням обмежень, установлених абзацом другим частини другої статті 17 Закону України “Про електронні довірчі послуги”. Оскільки посадові особи підприємства отримали свої підписи 30.12.2022 та 27.01.2023 терміном на два роки, тобто до вступу в дію Постанови КМУ № 88 від 26.01.2024 року то вони мають право користуватися ними до закінчення терміну їх дії. У подальшому уповноваженим особам будуть виготовлені кваліфіковані електронні підписи на захищених носіях.
Дата публікації звіту:
06.06.2024 14:27
Запити/Пояснення
Номер:
f45b03ba933145ec955ab285b93ce093
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
24.05.2024 11:38
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний А-95, Дизельне паливо)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-01-009643-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Яким чином та на підставі яких документів вами обґрунтування розміру витрат, технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація та визначено його очікувану вартість?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
bfe67c2cabad4bc8a2a3d9024c34b4b2
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
29.05.2024 14:50
Опис:
Відповідно до методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі для визначення очікуваної вартості процедури закупівлі «Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний А-95, Дизельне паливо) номер ID: UA-2024 -04-01-009643-a уповноваженою особою проаналізовано фактичне використання товарів для забезпечення діяльності Замовника у минулих періодах з урахуванням запланованих поточних завдань Замовника, також проаналізовано загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників, постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, в електронній системі закупівель «Prozorro», дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань, офіційних статистичних видань. Крім того були враховані доповідні записки головного бухгалтера підприємства та в.о. механіка підприємства.
Замовник для забезпечення своїх потреб включає у перелік саме ті товари, які йому необхідні для забезпечення своєї діяльності. Товари, що є предметом цієї закупівлі мають чітко визначені характеристики та повинні використовуватись у відповідних умовах для конкретних потреб. Замовник з точки зору чинного законодавства має право самостійно визначати перелік товарів і не повинен при цьому враховувати комерційні інтереси Учасників. Предметом закупівлі є визначений потребою замовника конкретний перелік товарів. Визначення предмету закупівлі не може розглядатися, як обмеження конкуренції. Надання гарантійного листа від виробника є гарантією того, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на відповідному ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку товару Замовнику, показником забезпечення високої якості товару, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість та високі показники терміну придатності товарів (принцип ефективності та раціональності закупівлі) тому дотримання термінів придатності та якості підтверджується гарантійним листом виданим відповідним виробником. Гарантійний лист є забезпеченням мінімальної націнки на товар, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник що співпрацює безпосередньо з виробником як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни (принцип максимальної економії). Надання гарантійного листа учасником мінімізує ризик того, що товари, які постачатимуться учасником отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо, (принцип законності). Адже лист від виробника підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення на територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо. Наявність прямих контрактів з виробником або представником виробника є запорукою вибору надійного постачальника з пропозицією найменшої конкурентної ціни і відсіювання новостворених компаній-прокладок без репутації, без відповідальності та гарантій виконання зобов’язань. Замовник не вбачає жодних перешкод в укладенні учасником договорів з виробником або представниками виробника.
Замовник є комунальним підприємством, одним із основних видів діяльності якого є утримання і благоустрій міських кладовищ. Для обслуговування міського кладовища Гаразджа (копання могил, вивезення сміття тощо) Замовником використовується сільськогосподарська техніка, а саме: трактори та екскаватори. У зв’язку з тим, що Луцьким спецкомбінатом КПО проводиться закупівля пального для заправки тракторів та екскаваторів, задля забезпечення максимальної економії бюджетних коштів та враховуючи специфіку транспортних засобів, а саме високий рівень споживання ними пального при низькій швидкості руху, обов’язкова наявність АЗС, які знаходяться в радіусі 3 км від міського кладовища Гаразджа. Відповідно до вимог, зазначених в тендерній документації Учасник не обмежений обов’язковою наявністю власних або орендованих АЗС, а має можливість пропонувати АЗС своїх партнерів, незалежно від торгової марки (логотипу) АЗС. Тобто, Учаснику необхідно мати договірні відносини про співпрацю з такими АЗС. Звертаємо увагу на те, що Замовник жодним чином в своїй тендерній документації не зазначив конкретну марку або торгівельний знак карток (талонів), а вказав лише технічні характеристики та терміни придатності предмету закупівлі, виходячи з власних потреб.
Замовником дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про Закупівлю та можливість взяти участь в аукціоні шляхом використання електронної системи закупівель, тощо.
З огляду на зазначене, нашим підприємством в даній процедурі закупівель жодним чином не порушуються загальні принципи здійснення закупівель, зокрема, щодо недискримінації учасників, добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності.