-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
39830000-9 «Продукція для чищення»
Набір побутової хімії (миючі засоби) ЄЗС ДК 021:2015(CPV) 39831000-6 «Засоби для прання і миття»
Завершена
1 225 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 125.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 125.00 UAH
Номер:
03034e140e0645bba4dbb15e25612f58
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-07-08-000059
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.07.2024 00:00
Період моніторингу:
08.07.2024 16:46 - 30.07.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
08.07.2024 Одеса № 145
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 08.07.2024.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 08.07.2024 № 145
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4
2 UA-2024-03-26-006065-a 26.03.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзацу 8 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання внесення змін до ТД та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу 4 пункту 54 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, надання роз’яснень на звернення щодо ТД, розгляду тендерних пропозицій, повноти виконання рішення органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 18 липня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), внесення змін до ТД, надання роз’яснень на звернення щодо ТД, розгляду тендерних пропозицій, повноти виконання рішення органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Хаджибейського району міста Одеси» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 26.03.2024 № 47, ТД зі змінами, затверджені рішеннями уповноваженої особи Замовника від 16.04.2024 № 51, від 19.04.2024 № 53 та від 26.04.2024 № 56, звернення за роз’ясненнями щодо ТД, оприлюднені в електронній системі закупівель 16.04.2024 та 18.04.2024, роз’яснення на звернення Замовника, оприлюднені в електронній системі закупівель 18.04.2024 та 19.04.2024, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ГРЕНЛАНДІЯ НВП», протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 09.05.2024 № 60, від 29.05.2024 № 68 та від 21.06.2024 № 80, рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 10.04.2024 № 6439-р/пк-пз та від 17.04.2024 № 10409-р/пк-пз, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 21.06.2024, договір про закупівлю від 28.06.2024 № 34, пояснення та документи Замовника, отримані 17.07.2024 через електронну систему закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії не здійснювався.
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено.
Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Абзацом 5 пункту 28 Особливостей передбачено, що у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому – восьмому цього пункту.
Відповідно до абзацу 8 пункту 28 Особливостей у тендерній документації обов’язково зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Проте на порушення вимог абзацу 8 пункту 28 Особливостей Замовник у підпункті 11 пункту 5 Розділу ІІ «Порядок внесення змін та надання роз'яснень до тендерної документації» ТД неправильно зазначив підставу для відмови в участі у відкритих торгах, передбачену підпунктом 11 пункту 47 Особливостей, в частині встановлення такої підстави без зазначення обмежень, що суперечить нормам підпункту 11 пункту 47 Особливостей, яким передбачено таку підставу крім випадку, коли активи особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА.
За результатами аналізу питання внесення змін до ТД та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено.
Відповідно до абзацу 4 пункту 54 Особливостей зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником внесені зміни до ТД, які розміщені та відображені в електронній системі закупівель у вигляді нових редакцій ТД 16.04.2024, 19.04.2024 та 26.04.2024, але не оприлюднено разом із змінами до ТД в окремих документах переліки змін, що вносяться до ТД, чим не дотримано вимоги абзацу 4 пункту 54 Особливостей.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 15.07.2024 щодо не оприлюднення разом із змінами до тендерної документації в окремих документах переліки змін, що вносяться до тендерної документації, Замовник 17.07.2024 надав пояснення в якому зазначив, що зміни не розміщено з технічних причин.
Отже, на порушення вимог абзацу 4 пункту 54 Особливостей Замовником не оприлюднено разом із змінами до тендерної документації в окремих документах переліки змін, що вносяться до тендерної документації.
Період усунення порушень:
18.07.2024 15:37 - 02.08.2024 00:00
Дата публікації висновку:
18.07.2024 15:37
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
15-0160/2024/пр
Дата відкриття провадження:
09.08.2024 00:00
Номер відкриття провадження :
б/н
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Наказу Південного офісу Державної аудиторської служби України № 145 від 08.07.2024 року (моніторинг UA-M-2024-07-08-000059), з метою усунення вказаних недоліків та недопущення встановлених порушень у подальшому
НАКАЗУЮ:
1.Здійснити аналіз порушень виявлених в ході проведення моніторингу закупівель.
2. При здійснення закупівель суворо дотримуватись умов діючого законодавства в частині публічних закупівель за бюджетні кошти.
3. За результатами моніторингу закупівель, проведеного органом державного фінансовогоконтролю притягнути до відповідальності уповноважену особу комунальної установи Діану Оляненко, шляхом винесення зауваження без занесення до особистої справи.
4. При проведенні преміювання працівників комунальної установи зменшити розмір відсотку премії на 10% Оляненко Діані Сергіївні.
3.Контроль виконання цього наказу залишаю за собою.
Дата публікації звіту:
19.07.2024 14:41
Запити/Пояснення
Номер:
960b223bcc424bbb8243a5f37ff93acf
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
15.07.2024 11:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.07.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Замовником внесено зміни до тендерної документації 16.04.2024, 19.04.2024, 26.04.20024 та оприлюднено в електронній системі закупівель нові редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації.
Чому Замовником не оприлюднено разом із змінами до тендерної документації в окремих документах переліки змін, що вносяться до тендерної документації?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
df4e40d0ec094a16b3763345f959512c
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
17.07.2024 15:22
Опис:
Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-03-26-006065-a
Пояснення
В межах проведення моніторингу UA-M-2024-07-08-000059 закупівлі з кодом
ЄЗС ДК 021:2015(CPV) : 39830000-9 «Продукція для чищення» (Набір побутової хімії), номер закупівлі UA-2024-03-26-006065-a , КУ «ТЦ СО Хаджибейського р-ну м.Одеси»
Питання 1
Відповідно до пункту 9.4. Міської цільової програми надання соціальних послуг та інших видів допомоги вразливих верствам населення міста Одеси на 2024- 2026 роки, затвердженої рішенням Одеської міської ради від 29 листопада 2023 року № 1622 –VIII (зі змінами) (https://omr.gov.ua/ua/acts/council/201016) та на підставі кошторису витрат на 2024 рік КУ «ТЦ СО Хаджибейського р-ну м.Одеси» установі надані бюджетні призначення в розмірі 1 225 000,00 ,00 грн. для закупівлі наборів побутової хімї, особам, які отримують соціальну послугу натуральної допомоги у комунальній установі на безоплатній основі.
При формуванні Міської цільової програми проводився моніторинг та аналіз потреби отримувачів соціальних послуг на придбання наборів побутової хімії у вигляді миючих засобів
Оскільки міська цільова програма надання соціальних послуг формується раз на 3 роки, розмір бюджетного призначення формувався нами в 2024 році, виходячи з наявної потреби (кількості осіб, які потребують допомоги) та середніх ринкових цін (інформація з Інтернету) на ідентичні товари на момент складання бюджетного запиту (з урахуванням коливання цін).
Узагальнюючи всі потреби підпорядкованих установ, розпорядником сформовано єдину середню ціну для закупівель за пунктом 9.4., яка відображена в міській цільовій програмі і складає в 2024 році 350,00 грн. за набори побутової хімії.
Технічні і якісні характеристики предмета закупівлі визначені нами на підставі аналізу характеристики наборів побутової хімії, придбаних в попередні роки, які повністю задовольнили потреб отримувачів соціальних послуг територіального центру.
Очікувана вартість закупівлі визначена з урахуванням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі проводилося відповідно до методики, а саме:здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозоро», тощо).
В результаті визначення очікуваної вартості предмета закупівлі оформляється інформаційна довідка про визначення очікуваної вартості закупівлі з використанням зазначеної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі та усіх актуальних джерел інформації. За основу розрахунку очікуваної вартості закупівлі взято середній показник цін, що містяться в мережі Інтернет у відкритому доступі.
Відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) статті 4,пункт 1 носить рекомендаційний характер, а саме:
4. Рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів:
1) органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
У КУ «ТЦ СО Хаджибейського р-ну м.Одеси» відсутній власний веб сайт.
У зв’язку вище викладеним у замовника відсутні на власному сайті опубліковані обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення та очікувана вартість предмета закупівлі.
Додатки:
1. «Інформаційна довідка про визначення очікуваної вартості закупівлі станом на березень 2024 ЄЗС ДК 021:2015(CPV) : 39830000-9 «Продукція для чищення» (Набір побутової хімії) на 9 арк.
Питання 2
Згідно з пунктом 54. Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) Замовник надає роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї та/або оголошення про проведення відкритих торгів здійснюється замовником відповідно до цього пункту..
Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Враховуючи вищевикладене опрелюдненно в електронній системі закупівель нові редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації, а саме:
- Протокол № 51 від 16.04.2024 р. Нова редакція Тендерна документація, Додаток 3.1 Інформація про необхідні технічні, якісні характеристики Товару (Технічна специфікація);
- Протокол № 53 від 19.04.2024 р. Нова редакція Додаток 2 Перелік та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статі 16 Закону «Про публічні закупівлі», Додаток 3.1 Інформація про необхідні технічні, якісні характеристики Товару (Технічна специфікація);
- Протокол № 56 від 26.04.2024 р. Нова Додаток 3.1 Інформація про необхідні технічні, якісні характеристики Товару (Технічна специфікація).
Зміни не розміщено з технічних причин.