-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 09130000-9 - Нафта і дистиляти (09134200-9Дизельне паливо (Дизельне паливо (налив)
Завершена
6 136 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 61 360.00 UAH
мін. крок: 1% або 61 360.00 UAH
Номер:
a81cb7ebcd3743e9aad968c4574a41b8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-06-27-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.06.2024 00:00
Період моніторингу:
28.06.2024 11:18 - 20.07.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
27.06.2024 № 47-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 27.06.2024 № 47-з
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі / звіту про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
22 UA-2024-03-22-004212-a 22.03.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Онищенко І.В.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ ОЛЕУМ ПЛЮС встановлено порушення абзацу другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ "КМ ЕНЕРДЖІ" встановлено порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а також принципів публічних закупівель, які визначені в статті 5 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує вжити заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, які не забезпечили дотримання законодавства у сфері закупівель та здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення таких порушень у подальшому.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 липня 2024 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Комунального підприємства "Хмельницьке комунальне підприємство "Електротранс"" (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, в редакції затвердженій протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 28.03.2024 № б/н, звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації від 25.03.2024, 26.03.2024, 29.03.2024, відповіді Замовника на звернення від 29.03.2024, 01.04.2024, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 04.02.2024, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "КМ ЕНЕРДЖІ" (далі – ТОВ "КМ ЕНЕРДЖІ") та товариства з обмеженою відповідальністю ОЛЕУМ ПЛЮС (далі – ТОВ ОЛЕУМ ПЛЮС), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 05.03.2024 № 112, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих учасником ТОВ "КМ ЕНЕРДЖІ", документи, завантажені через електронну систему закупівель учасником ТОВ "КМ ЕНЕРДЖІ" протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.04.2024, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих учасником ТОВ ОЛЕУМ ПЛЮС, документи, завантажені через електронну систему закупівель учасником ТОВ ОЛЕУМ ПЛЮС протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 16.04.2024, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 16.04.2024 , договір про закупівлю від 23.04.2024 № 277 (далі – Договір), Додаткова угода до договору про закупівлю № 1 від 08.07.2024, пояснення (інформація, документи) від 28.06.2024, 09.07.2024 надані Замовником через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником). Перелік документів, які повинні бути завантажені учасником у складі тендерної пропозиції зазначені в пунктах 1-9 Додатку 1 до Тендерної документації.
Відповідно до пункту 9 додатку 1 «Перелік документів, які повинні бути завантажені учасником у складі тендерної пропозиції» тендерної документації замовником висунуто вимогу про надання Копії Витягу/свідоцтво з реєстру платників податку на додану вартість або платників єдиного податку.
Тендерна пропозиція Учасника - ТОВ ОЛЕУМ ПЛЮС не містить Копії Витягу/свідоцтва з реєстру платників податку на додану вартість або платників єдиного податку, що не відповідає вимогам пункту 9 додатку 1 до тендерної документації.
Відповідно до вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Враховуючи вищевикладене, за результатами моніторингу встановлено, що в порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ ОЛЕУМ ПЛЮС як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Крім того, відповідно до пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Так, моніторингом встановлено, що згідно вимог додатку 4 «Кваліфікаційні критеріїв відповідно до статті 16 Закону» для підтвердження відповідності кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям(ю) «наявність документального підтвердженого досвіду виконання аналогічних (аналогічного) за предметом закупівлі договорів», учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції наступні документи:
1. Довідка в довільній формі з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) договорів (не менше одного).
Відомості довідки Учасник підтверджує копією аналогічного договору (З УСІМА ДОДАТКАМИ) та документами, що підтверджують виконання договору – видаткова(і) накладна(і) або акт приймання-передачі товару.
На виконання цієї вимоги учасник - ТОВ ОЛЕУМ ПЛЮС у тендерній пропозиції надав договір поставки № 150223-ХМ від 15.02.2023, укладений з ПП ім. Василя Крикливця (далі - Договір) та видаткову накладну № 495 від 18.08.2023 на суму 1295639,86 грн. з ПДВ.
Відповідно до п.1.1. Договору Кількість, асортимент та ціна товару зазначається у Специфікаціях (форма Специфікації затверджується (погоджується) Сторонами Додатком № 1) та видаткових накладних, що складаються Постачальником та підтверджуються шляхом підписання Покупцем.
Наданий Договір не містить додатку №1 до Договору, а саме Специфікації щодо Кількості, асортименту та ціни товару, що не відповідає вимогам додатку 4 до тендерної документації.
Крім того, тендерна пропозиція Учасника - ТОВ ОЛЕУМ ПЛЮС не містить Довідки в довільній формі з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) договорів, що також суперечить вимогам додатку 4 до тендерної документації.
Отже, виходячи з вищевикладеного учасник ТОВ ОЛЕУМ ПЛЮС не підтвердив документально відповідність кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», що суперечить вимогам додатку 4 до тендерної документації.
Відповідно до вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Таким чином, за результатами моніторингу встановлено, що в порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ ОЛЕУМ ПЛЮС як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Крім того, моніторингом встановлено, що згідно вимог додатку 3 «Технічна специфікація до товару» до тендерної документації Учасники повинні надати копію паспорту/сертифікату якості/висновку лабораторії який відповідатиме вимогам не нижчим ніж зазначені в державних стандартах України (далі ДСТУ), а саме: не нижче ДСТУ 7688:2015/ Європейського стандарту EN590:2022.
В тендерній пропозиції на виконання вимог додатку 3, Учасник - ТОВ ОЛЕУМ ПЛЮС надав:
- документ з назвою «звіт про випробовування № 27489» виданий ТОВ Інспекція незалежного сюрвейєра (Румунія) клієнту ТОВ «Оскар Даунстрім» (Румунія) (файл Паспорт 1.pdf), в якому не міститься інформації про відповідність товару вимогам Європейського стандарту EN590:2022,
- документ з назвою «сертифікат 1.pdf», при цьому зазначений документ є товаро-супровідним документом та не є сертифікатом якості товару.
Отже, вищевказані документи, надані у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ ОЛЕУМ ПЛЮС, не відповідають вимогам додатку 3 до тендерної документації та не підтверджують відповідність тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Водночас, відповідно до абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Разом з тим, Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ ОЛЕУМ ПЛЮС усунути такі невідповідності.
Таким чином, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ ОЛЕУМ ПЛЮС як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Крім того, моніторингом встановлено, що відповідно до додатку 3 «Технічна специфікація до товару» тендерної документації на підтвердження відповідності Учасник в складі пропозиції має надати, зокрема:
- копію ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання (чинна на період дії договору).
При розгляді пропозиції учасника ТОВ "КМ ЕНЕРДЖІ", пропозиція якого була найбільш економічно вигідна, замовник виявив невідповідність, а саме: відсутність ліцензії на право зберігання пального та розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ТОВ "КМ ЕНЕРДЖІ"
На виконання вищезазначеної вимоги з метою виправлення виявлених невідповідностей учасник ТОВ "КМ ЕНЕРДЖІ" надав ліцензію на право зберігання палива, видану ПП «КМ - ОІЛТОРГ», з яким учасником укладено Договір відповідального зберігання нафтопродуктів.
Проте, відповідно до протоколу від 10.04.2024 замовником прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію "КМ ЕНЕРДЖІ" на підставі п. 44 Особливостей в зв’язку з тим, що у складі тендерної пропозиції учасника відсутня ліцензія на зберігання пального саме ТОВ "КМ ЕНЕРДЖІ".
Разом з тим, моніторингом встановлено, що під час розгляду наступної тендерної пропозиції учасника - ТОВ ОЛЕУМ ПЛЮС Замовник виявив невідповідність в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ ОЛЕУМ ПЛЮС у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, а саме: відсутність ліцензії на право зберігання пального учасника та/або ліцензію суб’єкта господарювання який буде здійснювати зберігання з документами, що підтверджують можливість та право зберігання пального на виробничих потужностях інших юридичних осіб, та розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ТОВ ОЛЕУМ ПЛЮС.
На виконання вищезазначеної вимоги з метою виправлення виявлених невідповідностей учасником ТОВ ОЛЕУМ ПЛЮС надана ліцензія на право зберігання палива видана ТОВ «Нафтогруп».
Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 16.04.2024 Замовником прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури закупівлі ТОВ ОЛЕУМ ПЛЮС та оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
При цьому, слід зазначити, що основною метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Таким чином, під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "КМ ЕНЕРДЖІ" Замовник не дотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та в порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей безпідставно відхилив тендерну пропозицію ТОВ "КМ ЕНЕРДЖІ", яка була визначена найбільш економічно вигідною.
Враховуючи викладене, за результатами моніторингу встановлено, що в порушення вимог:
- абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ ОЛЕУМ ПЛЮС, яка станом на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації Замовника в зв’язку з відсутністю у складі тендерної пропозиції ТОВ ОЛЕУМ ПЛЮС відповідних документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі згідно вимог, викладених у додатку 3 «Технічна специфікація до товару», а саме копії паспорту/сертифікату якості/висновку лабораторії який відповідатиме вимогам не нижчим ніж зазначені в державних стандартах України (далі ДСТУ);
- абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ ОЛЕУМ ПЛЮС, яка станом на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а саме відсутні Копія Витягу/свідоцтво з реєстру платників податку на додану вартість, Довідка в довільній формі з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) договорів (не менше одного), Наданий аналогічний Договір не містить додатку №1 до Договору, а саме Специфікації щодо Кількості, асортименту та ціни товару;
- абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а також принципів публічних закупівель, які визначені в статті 5 Закону в частині безпідставного відхилення учасника ТОВ "КМ ЕНЕРДЖІ" пропозиція якого була найбільш економічно вигідна.
Натомість, Замовник визначив учасника ТОВ ОЛЕУМ ПЛЮС переможцем процедури закупівлі та уклав з ним Договір про закупівлю товару.
Відповідно до пункту 23 Особливостей, Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель у порядку, встановленому статтею 8 Закону.
Згідно із частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Замовнику 03.07.2024 направлено через електронну систему закупівель запит про надання пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та вчинених дій, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Однак, в порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону Замовник надав пояснення на запит про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі 09.07.2024, тобто з порушенням визначеного Законом строку (протягом трьох робочих днів).
Станом на дату завершення моніторингу (11.07.2024) замовником прийнято рішення про розірвання договору (додаткова угода до договору про закупівлю № 1 від 08.07.2024) та в електронній системі закупівель опубліковано звіт про виконання договору.
Період усунення порушень:
11.07.2024 16:28 - 26.07.2024 00:00
Дата публікації висновку:
11.07.2024 16:28
Запити/Пояснення
Номер:
4261e78e90624aa096acfb11fec918b4
Назва:
Про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
28.06.2024 11:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.07.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предмет закупівлі за кодом ДК 021:2015 09130000-9 - Нафта і дистиляти (09134200-9Дизельне паливо (Дизельне паливо (налив) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-03-22-004212-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення.
1. Надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін та послуги, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого питання, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
f1a687300e844d3bac1a79de5489e86d
Назва:
відповідь
Дата опублікування:
28.06.2024 14:06
Опис:
На Ваш запит повідомляємо наступне.
В Законі дано визначення терміна «предмет закупівлі» та на виконання норм Закону розроблено порядок його визначення (наказ МЕРТУ від 17.03.2016 № 454 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі»), а також чітко зазначено вартісні межі, за яких замовник в обов’язковому порядку застосовує процедуру закупівлі згідно із Законом, то про те, яке значення закладено у вираз «очікувана вартість предмета закупівлі» в тексті Закону, не йдеться взагалі. Єдиний припис із цього приводу, який містить Закон про публічні закупівлі, вказує на те, що в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначають, зокрема, очікувану вартість закупівлі товарів, робіт або послуг із зазначенням інформації про включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів (абз. 5 ч. 2 ст. 21 Закону).
Уповноважений орган вказує на те, що при визначенні очікуваної вартості закупівлі під час складання річного плану закупівель замовники можуть виходити з планових вартісних показників, які можуть розраховувати, зокрема, виходячи з потреби у відповідних товарах, роботах і послугах у минулих роках з урахуванням економічних факторів, які впливають на ціноутворення на ринках відповідних товарів, робіт і послуг тощо. Разом з тим відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання та контролю за дотриманням бюджетного законодавства регулює Бюджетний кодекс України (ст. 1 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-VI).
Тобто для того, аби сформувати очікувану вартість, замовникові необхідно знати чотири речі: що йому необхідно купити, скільки необхідно купити, скільки коштів замовник може витратити на таку закупівлю, якою є середньоринкова ціна товару/роботи/послуги. Комплексні відповіді на ці питання і є формуванням потреби в закупівлі. Наприклад, довідатися про те, який товар та скільки його необхідно придбати, аби задовольнити річну потребу підприємства/установи/організації, тендерний комітет/уповноважена особа може визначити, аналізуючи подібну потребу минулих років та/або здійснюючи запити до підвідомчих структурних підрозділів. Хоча на етапі формування потреби можна та доцільно враховувати потребу минулих років, однак щоб інформація була актуальною, доцільно її оновлювати, тобто звертатися з письмовим запитом до структурних підрозділів, аби вони повідомили у відповідь, чого та скільки їм потрібно для здійснення відповідної діяльності протягом року.
Законодавство про ціни і ціноутворення ґрунтується на Конституції України та складається з Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Податкового кодексу України, законів України «Про природні монополії», «Про захист економічної конкуренції», «Про ціни та ціноутворення» та інших нормативно-правових актів.
Так, у статтях 189–192 Господарського кодексу України від 16.01.2003 № 436-IV зазначено, що ціна є вираженим у грошовій формі еквівалентом одиниці товару (продукції, робіт, послуг, матеріально-технічних ресурсів, майнових та немайнових прав), що підлягає продажу (реалізації), який повинен застосовуватися як тариф, розмір плати, ставки або збору, крім ставок і зборів, що використовують у системі оподаткування. Суб’єкти господарювання використовують у своїй діяльності вільні та державні регульовані ціни. Тобто законодавство виокремлює два види цін.
Вільні ціни визначають на всі види продукції (робіт, послуг), за винятком тих, на які встановлено державні регульовані ціни. Вільні ціни визначають суб’єкти господарювання самостійно за згодою сторін, а у внутрішньогосподарських відносинах — також за рішенням суб’єкта господарювання.
Державні регульовані ціни запроваджує Кабінет Міністрів України, органи виконавчої влади, державні колегіальні органи та органи місцевого самоврядування відповідно до їхніх повноважень у встановленому законодавством порядку. Державне регулювання цін відбувається згідно із Законом України «Про ціни і ціноутворення» від 21.06.2012 № 5007-VI. Зазначений закон визначає основні засади цінової політики і регулює відносини, що виникають у процесі формування, встановлення та застосування цін, а також здійснення державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення.
Щодо державних регульованих цін варто зробити ремарку. Так, державні регульовані ціни запроваджують на товари, які справляють визначальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, мають істотну соціальну значущість, а також на товари, що виробляють суб’єкти, які посідають монопольне (домінуюче) становище на ринку, також можуть бути запроваджені на товари суб’єктів господарювання, які порушують вимоги законодавства про захист економічної конкуренції. Зміну рівня державних регульованих цін здійснюють у порядку і строки, що визначають органи, які відповідно до Закону України «Про ціни і ціноутворення» здійснюють державне регулювання цін.
Ціни на товари, які призначені для реалізації на внутрішньому ринку України, установлюють виключно у валюті України, якщо інше не передбачено міжнародними угодами, ратифікованими Україною, та постановами Кабінету Міністрів України.
До речі, Податковий кодекс України також містить положення стосовно визначення терміна «ціна». Так, відповідно до підпункту 14.1.219 статті 14 Податкового кодексу України ринкова ціна — ціна, за якою товари (роботи, послуги) передаються іншому власнику за умови, що продавець бажає передати такі товари (роботи, послуги), а покупець бажає їх отримати на добровільній основі, обидві сторони є взаємно незалежними юридично та фактично, володіють достатньою інформацією про такі товари (роботи, послуги), а також ціни, які склалися на ринку ідентичних (а за їх відсутності — однорідних) товарів (робіт, послуг) у порівняних економічних (комерційних) умовах.
Таким чином, залежно від виду предмета закупівлі (виду товару/роботи/послуги) замовник при формуванні очікуваної вартості буде керуватися вільними середньоринковими або регульованими цінами.
Перефразовуючи вищевикладене в даному розділі цієї статті простими словами, можна сказати, що ціна є економічною категорією, що означає суму грошей, за якою продавець хоче продати, а покупець готовий купити товар. Ціна — це грошовий вираз вартості товару (продукції, послуги). Також ціна відображає корисність товару, купівельну спроможність грошової одиниці, ступінь рідкісності товару, силу конкуренції, силу державного контролю тощо. Ціна на будь-який товар складається з окремих елементів. Основними з них є собівартість і прибуток. Крім того, до складу ціни можуть входити: акцизний збір, податок на додану вартість, націнки постачальницько-збутових організацій, торговельні надбавки або знижки. На розмір ціни впливають такі фактори, як склад витрат виробництва, відстань від виробника до споживача, структура ціни, розмір прибутку, який бажає отримати виробник, кількість посередників і т. д. У кожного товару або послуги є власна вартість, яка відрізняється від ціни, зазначеної продавцем при реалізації. Доволі часто люди використовують ці два слова як рівноправні, не зважаючи на їхню економічну природу. У чому різниця цих двох, здавалося б, таких схожих понять? Вартість схожа на собівартість, тобто це витрати виробника продукції на її виготовлення. Це можуть бути грошові, часові, матеріальні витрати, кожні з яких можуть бути виражені у фізичних одиницях, а потім і в грошовій формі. Ціна — сума коштів, за яку продавець згоден передати покупцеві свої товари або послуги. У ціну включають усі витрати при виготовленні продукції, а також ту суму надбавки, яку передбачає одержати продавець при реалізації товарів. Тобто ціна — це грошове вираження вартості предмета з додаванням частки прибутку, одержуваної продавцем.
Законом не визначено органів, які уповноважені надавати офіційну інформацію щодо вартості товарів, робіт і послуг та переліку документів, якими замовник має послуговуватись під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. З огляду на викладене, замовник самостійно визначає очікувану вартість предмета закупівлі, зважаючи на його специфіку, з дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону, та законодавства в цілому.
Замовником на порталі ProZorro можливо знайти вже здійснені закупівлі та переглянути, як відбувались торги, якою була орієнтовна ціна, яку очікувану вартість заклав замовник та яку ціну запропонував учасник. Тобто замовник має право скористатися інформацією, яка наявна в системі ProZorro.
Також визначення ціни здійснюється з використанням мережі Інтернет.
Номер:
13d2d74c1d6a419db7f18c1a1e930ce2
Назва:
Про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
03.07.2024 13:28
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.07.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предмет закупівлі за кодом ДК 021:2015 09130000-9 - Нафта і дистиляти (09134200-9Дизельне паливо (Дизельне паливо (налив) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-03-22-004212-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні додаткових пояснень.
Запит про надання додаткових пояснень наведено в файлі 03.07.2024 Електротранс.doc