• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт зовнішніх мереж водопостачання в смт.Десна, Чернігівської області

Завершена

2 908 210.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 541.05 UAH
Номер: 5dc03a55156b4e9f9ca7243476c22ead
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-04-10-000062
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.04.2024 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 10.04.2024 12:34 - 02.05.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 09.04.2024 № 24-З Чернігів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. В. о. начальника Олександр ЗАКУРІН Витяг з додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області «Про початок моніторингу закупівель» Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2. UA-2024-03-14-006755-a 14.03.2024 Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі»
Адреса: Ukraine, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 46) 267-72-67, y.p.smolovyk@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту другого пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, своєчасності укладення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 01 травня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Остерської квартирно-експлуатаційної частини (району) (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 14.03.2024 № 31 зі змінами (далі – тендерна документація), вимоги щодо усунення невідповідностей щодо вимог тендерної документації та рішення замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю Будівельне управління 150 тресту «ПІВДЕНЗАХІДТРАНСБУД» (далі – ТОВ Будівельне управління 150 тресту «ПІВДЕНЗАХІДТРАНСБУД», учасник), вимогу про усунення невідповідностей до 28.03.2024, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.03.2024 № 55 щодо визначення переможцем ТОВ Будівельне управління 150 тресту «ПІВДЕНЗАХІДТРАНСБУД», повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 28.03.2024, договір підряду щодо виконання робіт з капітального ремонту від 08.04.2024 № 53, укладений Замовником з ТОВ Будівельне управління 150 тресту «ПІВДЕНЗАХІДТРАНСБУД» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронні системі закупівель від 09.04.2024, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління) оприлюднені в електронній системі закупівель 24.04.2024 та 25.04.2024. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ Будівельне управління 150 тресту «ПІВДЕНЗАХІДТРАНСБУД» встановлено наступне. Відповідно до вимог пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Так, Замовником у вимозі про усунення невідповідностей зазначено, що «у складі тендерної документації надана довідка №22/03/5 від 22.03.2024 про наявність у штаті лише головного інженера, виконроба, головного механіка, водія, 2 машиністів та інженера проектувальника. Інформація про інших працівників, які будуть виконувати роботи, передбачені предметом закупівлі відсутня. Учасником на виконання цієї вимоги у складі тендерної пропозиції надано Довідку довільної форми вихідний № 22/03/5 від 22.03.2024 та надано скановані копії наказів на прийняття на відповідні посади перерахованих в довідці працівників.» та встановлено вимогу щодо надання учасником доповнення до довідки про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, для виконання всіх обсягів робіт предмета закупівлі та документ на кожного працівника, зазначеного в доповненні, який засвідчує можливість використання праці такого працівника (штатний розпис або трудовий договір або копії трудових книжок зазначених працівників (перша сторінка, що містить інформацію про ПІБ працівника та сторінка, що містить запис про прийняття на роботу) або інший документ). На виконання вищезазначеної вимоги ТОВ Будівельне управління 150 тресту «ПІВДЕНЗАХІДТРАНСБУД» надано оновлену довідку про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, для виконання умов договору, в якій зазначено серед інших слюсаря-сантехніка Яринку О.О. з досвідом роботи 9 років. У якості підтвердження можливості використання праці такого працівника надано цивільно-правовий договір від 04.03.2024 № 04/03-2, в якому зазначено, про найм Яринки О.О. 12.02.2004 року народження, а отже, маючи досвід роботи 9 років, Яринки О.О. почав трудову діяльність в 11 років. Враховуючи, що відповідно до статті 188 Кодексу законів про працю не допускається прийняття на роботу осіб молодше шістнадцяти років (у певних випадках 14 років), наявна невідповідність між інформацією в довідці про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, для виконання умов договору, та інформацією зазначеною в документах, наданих для її підтвердження (цивільно-правовий договір від 04.03.2024 № 04/03-2). Таким чином, учасником ТОВ Будівельне управління 150 тресту «ПІВДЕНЗАХІДТРАНСБУД» не підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію «наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, для виконання всіх обсягів робіт предмета закупівлі», що не відповідає вимогам пункту 2 додатку 1 до тендерної документації Замовника. Згідно з вимогами пункту 1.1. Додатку 1 до тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції подає довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт та надання послуг, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування. Пунктом 1.2. Додатку 1 до тендерної документації передбачено, що «на підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном. При цьому договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально. У разі залучення власного обладнання учасником надається у складі тендерної пропозиції копії інвентарних карток обліку основних засобів, а у разі залучення орендованого обладнання та механізмів, договір оренди на строк не менше строку виконання робіт, засвідчений нотаріально». Згідно з наданою ТОВ Будівельне управління 150 тресту «ПІВДЕНЗАХІДТРАНСБУД» пiдсумковою вiдомiстю ресурсів для виконання робіт з капітального ремонту зовнішніх мереж водопостачання в смт. Десна передбачено використання екскаваторів одноковшевих дизельних на пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,25 м3, компресорів пересувних з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа (7 ат), продуктивність 2,2 м3/хв., апаратів для стикового зварювання поліетиленових труб діаметром до 315 мм, потужність 3,7 кВт (працює від пересувної електростанції), навантажувачів одноковшевих, вантажопідйомність 1 т електростанцій пересувних, потужність 4 кВт, бульдозерів, потужність 59 кВт (80 к.с.), електростанцій пересувних, потужність 30 кВт, установок гідравлічних для труб, довжина продавлювання до 20 м (працює від пересувної електростанції), агрегатів зварювальних пересувних з бензиновим двигуном, з номінальним зварювальним струмом 250-400 А, кранів на автомобільному ходу, вантажопідйомність 10 т, кранів на автомобільному ходу, вантажопідйомність 6,3 т, автомобілів бортових, вантажопідйомність 5 т, установок для зварювання ручного дугового (постійного струму), установок для зварювання ручного дугового (постійного струму) (працює від пересувної електростанції), насосів гідравлічних ручних, трамбівок пневматичних при роботі від компресора, апаратів для газового зварювання і різання. У складі тендерної пропозиції ТОВ Будівельне управління 150 тресту «ПІВДЕНЗАХІДТРАНСБУД» надано довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт та надання послуг, визначених в технічних вимогах від 22.03.2024 № 22/03/4, якою передбачено перелік механізмів для виконання вищевказаних робіт технічного завдання до предмету закупівлі а саме, автомобілів, причепів самоскидів, фронтальних навантажувачів, бульдозерів, тракторів, виробничих приміщень. Проте у вказаній довідці відсутня інформація про наявність апаратів для стикового зварювання поліетиленових труб діаметром до 315 мм, потужністю 3,7 кВт (які працюють від пересувних електростанцій), електростанцій пересувних, потужністю 4 кВт, 30 кВт, установки для труб гідравлічних, довжина продавлювання до 20 м, агрегатів зварювальних з бензиновим двигуном, з номінальним зварювальним струмом 250-400 А, установок для зварювання ручних дугового струму необхідних для виконання будівельних робіт передбачених підсумковою відомістю ресурсів (56_ДЦ_ВПР), чим порушено вимоги підпункту 1.1 пункту 1 «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази (виробничої/складської) бази та технологій» Додатку 1 до тендерної документації. Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ Будівельне управління 150 тресту «ПІВДЕНЗАХІДТРАНСБУД» не відповідала вимогам тендерної документації Замовника та підлягала відхиленню. Проте, в порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ Будівельне управління 150 тресту «ПІВДЕНЗАХІДТРАНСБУД», натомість оприлюднено протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.03.2024 № 55 про визначення переможця закупівлі, повідомлення про намір укласти договір від 28.03.2024 та, в подальшому, укладено договір підряду щодо виконання робіт з капітального ремонту від 08.04.2024 № 53.
Період усунення порушень: 01.05.2024 16:39 - 16.05.2024 00:00
Дата публікації висновку: 01.05.2024 16:39

Оскарження висновку в суді

Опис: Позовна заява від 14.05.2024 №584/1137.
Дата публікації: 15.05.2024 14:38
Дата відкриття провадження: 15.05.2024 00:00
Номер відкриття провадження: П/620/7104/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»,повідомляю: Остерська квартирно-експлуатаційна частина (району) розглянула висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-03-14-006755-a та за результатами розгляду надає наступні заперечення. Відповідно до вказаного висновку Держаудитслужбою були виявлені порушення під час проведення закупівлі, та визначено зобов'язання замовнику щодо усунення порушень у вигляді припинення зобов'язань за договором з дотриманням положень ГК України та ЦК України. Виключні підстави для розірвання Договору підряду №53 на виконання робіт з капітального ремонту від 08.04.2024р. визначені в пункті 6.2 цього Договору, відповідно до якого Замовник має право: 6.2.1. Достроково, без відшкодування збитків Генпідряднику, розірвати Договір в односторонньому порядку, письмово повідомивши Генпідрядника цінним листом із описом вкладенням, надісланого на юридичну адресу Генпідрядника, зазначену в розділі ХІІІ Договору, за 10 (десять) календарних днів до дати розірвання, у разі якщо: 6.2.1.1. Генпідрядник не розпочав будівництво ОБ’ЄКТА протягом 20 (двадцяти) календарних днів з дати передачі Замовником ОБ’ЄКТУ та проєктно-кошторисної документації, що підтверджується актом, складеним уповноваженими представниками Замовника; 6.2.1.2. Генпідрядник більш ніж на 30 (тридцять) календарних днів порушив строк завершення виконання робіт будь-якого етапу, визначеного у п. 5.1.1. Договору; 6.2.1.3. Генпідрядник порушив будівельні норми і правила, стандарти, вимоги проєктно-кошторисної документації при виконанні робіт по ОБ’ЄКТУ та не усунув їх протягом 20 (двадцяти) календарних днів з дня їх виявлення Замовником. Вказані підстави для розірвання договору відсутні у даному конкретному випадку під час виконання Договору підряду №53 на виконання робіт з капітального ремонту від 08.04.2024р. Таким чином за відсутності підстав для розірвання договору Замовник Остерська квартирно-експлуатаційна частина (району) позбавлений права на розірвання договору в односторонньому порядку. Ви вказуєте на необхідність припинення зобов'язань за договором з дотриманням положень ГК України та ЦК України. Проте положення вказаних нормативних актів не містять можливості розірвання договору в односторонньому порядку. Відповідно до ст.629 ЦК України договір є обов'язковим для виконання сторонами. Відповідно до ст.651 ЦК зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Отже ці законодавчі акти також не надають можливості замовнику розірвати договір, оскільки наразі відсутні істотні порушення договору з боку підрядника. Крім того пунктом 7.5 визначено: За порушення визначених Договором зобов’язань, а також за зміну або розірвання Договору в односторонньому порядку з підстав, не передбачених умовами Договору, Сторони несуть відповідальність, встановлену чинним законодавством України і Договором. Відповідно у разі безпідставного одностороннього розірвання договору підрядник зможе звернутися до суду та притягнути Замовника до відповідальності. Щодо зазначених недоліків у поданій учасником документації зазначимо наступне. Усі зауваження висунуті замовником учаснику ТОВ «БУ 150 ТРЕСТУ «ПІВДЕНЗАХІДТРАНСБУД» на вимогу про усунення недоліків, були усунуті учасником у повному обсязі та у визначений строк. Зазначення досвіду роботи працівника Яринки О.О. у кількості 9 років є очевидною технічною опискою учасника, яка не нівелює його кваліфікацію та відповідність вимогам тендерної документації, яка визначала необхідність надання учасником довідки у довільній формі про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації в належній кількості, які мають необхідні знання та досвід, для виконання обсягів робіт предмета закупівлі. Вимагалось Обов’язково підтвердити, шляхом завантаження сканованих копій з оригіналів документів у складі пропозиції, наявність в Учасника у штаті спеціаліста з інженерно-будівельного проектування в частині кошторисної документації та надати копію документа, що підтверджує кваліфікацію спеціаліста-кошторисника (кваліфікаційний сертифікат). Вказана вимога була дотримана учасником. Щодо обов’язкової наявності слюсаря-сантехніка яким є Яринка О.О. тендерна документація вимог не містила. Тому цю технічну описку не можна вважати такою що є підставою для відхилення пропозиції учасника чи розірвання договору якщо він вже укладений. Щодо обладнання та матеріально технічної бази замовником вимагалась Довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази , необхідних для виконання робіт та надання послуг, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування. На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном. Учасником ці вимоги були виконані. Звертаємо також вашу увагу, що тендерна документація не містила вимоги щодо наявності в Учасника кожного з видів обладнання/машин/механізмів, визначених підсумковою відомістю ресурсів. А відтак, враховуючи зауваження Держаудитслужби, Учасник повинен був вказати наявність лопат, ломів, кувалд, молотків та інше. Таким чином, зазначене Держаудитслужбою порушення Учасником вимог документації в цій частині вважаємо необґрунтованим. На підставі викладеного у Остерської квартирно-експлуатаційної частини (району) відсутні підстави для розірвання Договору підряду №53 на виконання робіт з капітального ремонту від 08.04.2024р. Таким чином, Учасником дотримано вимоги тендерної документації щодо подання тендерної пропозиції, а Замовником дотримано вимоги Особливостей щодо визначення Учасника переможцем.
Дата публікації звіту: 07.05.2024 16:33

Запити/Пояснення