• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт зовнішніх мереж водопостачання в смт.Десна, Чернігівської області

Завершена

2 908 210.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 541.05 UAH
Період оскарження: 14.03.2024 13:38 - 21.03.2024 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога

Номер: e68eb2b58537427d808b6629ea51bdd6
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-14-006755-a.a7
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до умов ТД вимагається: «2.1. Довідка у довільній формі про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації в належній кількості, які мають необхідні знання та досвід, для виконання обсягів робіт предмета закупівлі. До довідки додати документ на кожного працівника, зазначеного в довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника(штатний розпис/трудовий договір/ копія трудової книжки(перша сторінка, що містить інформацію про ПІБ працівника та сторінка, що містить запис про прийняття на роботу)/інший документ) та наявність страхового поліса у працівника учасника.» Також Замовнику було задано питання через електронний майданчик: Шановний Замовнику! Додатком 1. Критерії відповідності у Переліку документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання будівельних робіт встановдена наступна вимога : «Довідка у довільній формі про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації в належній кількості, які мають необхідні знання та досвід, для виконання обсягів робіт предмета закупівлі. До довідки додати документ на кожного працівника, зазначеного в довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника(штатний розпис/трудовий договір/ копія трудової книжки(перша сторінка, що містить інформацію про ПІБ працівника та сторінка, що містить запис про прийняття на роботу)/інший документ) та наявність страхового поліса у працівника учасника» - про те, з цього формулювання не зрозуміло чи потрібно надавати страховий поліс на кожного зазначеного працівника чи тільки на інженера-будівельника проектування в частині кошторисної документації ? Просимо надати роз’яснення. Замовником було надано відповідь: Шановний Учаснику! У відповідь на запитання повідомляємо : «Страховий поліс потрібно надати на кожного зазначеного працівника. Можна надати Договір страхування колективу підприємства, де будуть ПІБ зазначених працівників.» Крім того, Замовник у відповіді на аналогічну вимогу Зазначив : • Шановний Учаснику! Страхування здійснюють згідно із законом України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування”. Дія цього закону поширюється на осіб, які працюють в умовах трудового договору (контракту) на підприємствах, в установах, організаціях, незалежно від їхньої форми власності та господарювання. Головними завданнями страхування є: проведення профілактичних заходів, спрямованих на усунення шкідливих і небезпечних виробничих чинників, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням на виробництві, відновлення здоров’я та працездатності , відшкодування матеріальної шкоди застрахованим особам. Крім того дана вимога Замовника пов’язана з веденням російською федерацією постійних повітряних атак, місцем розташування об’єкта робіт та убезпечення від ризиків нещасних випадків на виробництві. Суть вимоги: Відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, працедавець є страхувателем працівників, та сплачує відповідні внески в Фонд соц. Страхування. На підтвердження цього Працедавець (Учасник) має відповідне Страхове свідоцтво, в якому зазначена назна підприємства, проте не міститься інформації про ПІБ працівників. Вважаємо недоречним та таким, що неможливо виконати- умову щодо надання стразового полісу з зазначенням ПІБ кожного праціаника, натомість можемо у складі ТП надати Страхове свідоцтво та копії трудових книжок працівників- що є підтвердженням працевлаштування, та як наслідок- наявність у вказаних осіб страхування відповідно до вказаного вами у відповіді Закону. Просимо детально зазначити у ТД вимоги щодо страхового полісу учасника, або видалити цю умову, як таку – що не є обов’язковою відповідно до ЗУ «ПРО Публічні Закупівлі» Якщо Змовник має на увазі щось інше, просимо надати інформацію про Страховий поліс- якими установами він повинен бути виданий? На які саме страхові випадки вімагається Страховий поліс? Чи буде ваажатися, що документи учасника відповідать умовам ТД у разі надання Страхового свідцтва виданого Фондом соц страхування від нещасних випадків на виробництві та проф захворювань України?
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Свобода договору є загальною засадою цивільного законодавства України. Згідно статті 6, 7, 626, 627 Цивільного кодексу України Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків. Сторони є вільними в укладанні договору з урахуванням вимог Цивільного кодексу України. Крім цього, сторони мають право врегулювати у договорі свої відносини, які не врегульовані цими актами, а регулюються звичаєм, правилом поведінки, яке не встановлене актами цивільного законодавства, але є усталеним у певній сфері відносин. Вимога/умова Замовника щодо наявності страхового полісу має бути у вигляді Договору страхування життя ,включаючи від нещасних випадків, між будь-якою страховою компанією та Виконавцем робіт (Учасником) ( з вказанням застрахованих осіб-працівників виконавця(Учасника). Такий договір слугує запорукою забезпечення законних прав та інтересів працівників Виконавця (Учасника) на об’єкті Замовника та у разі настання такого випадку захищеність бюджетної організації від непередбачуваних витрат/нецільового використання коштів. Відповідно, законодавством не передбачено таку умову як обов’язкову та поряд з цим не заборонено встановлювати певні умови в критеріях відповідності для учасників.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 24.03.2024 13:45
Вимога
Вирішена

Вимога щодо сертифікатів

Номер: 6c8efd00cfb340f8b6dea3f9e9536e97
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-14-006755-a.c6
Назва: Вимога щодо сертифікатів
Вимога:
Шановний Замовнику! Додатком 1 п.4. Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців) «Інші документи від Учасника:» передбачено: Достовірна інформація у вигляді сканованих копій діючих дозволів на право займатися відповідною діяльністю з переліком видів робіт провадження будівельної діяльності, що повинні бути дійсними на дату укладання договору про закупівлю, скановану копію сертифікату на будівельні та монтажні роботи загального призначення, виконання пусконалагоджувальних робіт, будівництво об’єктів інженерної інфраструктури, монтаж внутрішніх і зовнішніх мереж, систем, приладів і засобів вимірювання, іншого обладнання – На даний час в Україні не передбачено жодного нормативного документу щодо отримання сертифікату на будівельні та монтажні роботи загального призначення, виконання пусконалагоджувальних робіт, будівництво об’єктів інженерної інфраструктури, монтаж внутрішніх і зовнішніх мереж, систем, приладів і засобів вимірювання, іншого обладнання, натомість передбачено надання Ліцензії ДЕРЖАВНОЇ АРХІТЕКТУРНОБУДІВЕЛЬНОЇ ІНСПЕКЦІЇ УКРАЇНИ на впровадження ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З БУДІВНИЦТВА ОБ’ЄКТІВ, ЩО ЗА КЛАСОМ НАСЛІДКІВ (ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ) НАЛЕЖАТЬ ДО ОБ’ЄКТІВ З СЕРЕДНІМИ ТА ЗНАЧНИМИ НАСЛІДКАМИ, дозвіл на виконання робіт з підвищеною небезпекою або сертифікат виконавця окремих видів робіт, який видається на осіб, які виконують конкретні види робіт, тому вважаємо, що надання документу, який не передбачено жодним нормативно правовим актом в Україні є безпідставним, незаконним та необґрунтованим , тому що його неможливо виконати. Просимо внести зміни до тендерної документації. Замовником надано відповідь: Шановний Учаснику! З 2007 року суб’єкти господарювання, які мали наміри провадити будівельну діяльність отримували відповідні ліцензії. З 2017 року всі чинні ліцензії за бажанням та за відповідною заявою ліцензіатів трансформувались в безстрокові. І так тривало до 2020 року. Після прийняття Кабінетом Міністрів України постанови №219 від 13.03.2020 року все кардинально змінилося - урядом було скасовано підзаконні нормативно-правові акти, які регулювали процес ліцензування у будівельній сфері. Постановою КМУ від 23.05.2011 №554,затверджено Порядок проведення професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури. Тепер за певні роботи в галузі будівництва відповідає сертифікована атестована фізична особа, яка несе персональну відповідальність за їх якість. Ліцензіатом завжди виступає суб’єкт господарювання, тоді як носієм сертифікату виконавця за певним напрямком діяльності є фізична особа. В частині відповідальності також є значні відмінності, оскільки шлях встановлення винних осіб ліцензіата та притягнення їх до відповідальності набагато довший і складніший, аніж сертифікованого виконроба, у якого персональна відповідальність безпосередньо випливає після вчинення ним власного підпису. Для пристосування до нових будівельних реалій компаніям-ліцензіатам варто включати до свого штату сертифікованих виконробів або укладати з такими особами договори цивільно-правового характеру. Вище описані законодавчі зміни підвищили цінність кваліфікованих людських кадрів та створили на ринку праці відповідний попит. Законом не заборонено Замовнику вимагати сертифікати кваліфікованих фахівців з метою уникнення недоброякісного виконання робіт та мінімізації ризиків витрат бюджетних коштів.--------------проте, відповідно до вказаної Вами постанови та Переліку: ПЕРЕЛІК видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, виконавці яких проходять професійну атестацію {Назва Переліку із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 651 від 23.06.2021} 1. Розроблення містобудівної документації. 2. Архітектурне та інженерно-будівельне проектування. 3. Експертиза та обстеження у будівництві. 4. Технічний нагляд. 5. Інжинірингова діяльність у сфері будівництва в частині координації дій всіх учасників будівництва. {Пункт 6 виключено на підставі Постанови КМ № 303 від 29.03.2021 {Пункт 7 виключено на підставі Постанови КМ № 303 від 29.03.2021 8. Виконання робіт із технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна. {Перелік із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 219 від 13.03.2020, № 488 від 12.05.2023} ________________________________________ --відсутній обов’язок, о також механізм та фактична можливість здійснювати сертифікацію фахівця (виконроба) за даними видами робіт : сертифікат на будівельні та монтажні роботи загального призначення, виконання пусконалагоджувальних робіт, будівництво об’єктів інженерної інфраструктури, монтаж внутрішніх і зовнішніх мереж, систем, приладів і засобів вимірювання, іншого обладнання. Тому вважаємо цю умову тендерної документації незаконною, та такою що неможливо виконати, просимо внести зміни до ТД шляхом виключення даної умови із ТД.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Внесено зміни до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога щодо страхового полісу у працівника учасника

Номер: 53881684aa72414c9931b84a5027f6e3
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-14-006755-a.a5
Назва: Вимога щодо страхового полісу у працівника учасника
Вимога:
Шановний Замовнику! Встановлення вимоги надати у складі тендерної пропозиції копію страхового полісу у працівника учасника звужує коло учасників які такого страхового полісу не мають, адже він не передбачений жодним нормативно-правовим актом як обов'язковий. По-друге, відповідно чинним законодавством, а саме ст. 881 Цивільного кодексу України, передбачено страхування об'єкта будівництва. Відповідно до пункту 4 статті 14 Закону України "Про публічні закупівлі" документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у т.ч. фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної документації. Законом України «Про архітектурну діяльність» передбачено страхування лише посадових осіб, а саме: сертифікованих інженерів проектувальників. Тому просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу надання копії страхового полісу у працівника учасника.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Страхування здійснюють згідно із законом України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування”. Дія цього закону поширюється на осіб, які працюють в умовах трудового договору (контракту) на підприємствах, в установах, організаціях, незалежно від їхньої форми власності та господарювання. Головними завданнями страхування є: проведення профілактичних заходів, спрямованих на усунення шкідливих і небезпечних виробничих чинників, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням на виробництві, відновлення здоров’я та працездатності , відшкодування матеріальної шкоди застрахованим особам. Крім того дана вимога Замовника пов’язана з веденням російською федерацією постійних повітряних атак, місцем розташування об’єкта робіт та убезпечення від ризиків нещасних випадків на виробництві.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 24.03.2024 13:45
Вимога
Вирішена

Вимога щодо довідки про наявність забезпечення виконання договору.

Номер: 7e0d3d1ae29c47e799ed6de8303514ed
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-14-006755-a.b4
Назва: Вимога щодо довідки про наявність забезпечення виконання договору.
Вимога:
Шановний Замовнику! Додатком 1 п.4. Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців) «Інші документи від Учасника:» передбачено: Банківська довідка про наявність забезпечення виконання договору. Вид забезпечення виконання договору про закупівлю: банківська гарантія. Розмір забезпечення виконання договору становить 2 % вартості договору - вважаємо що дана вимога є дискрімінаційною, тому що Учасник під час подання тендерної пропозиції заздалегідь не знає чи буде його обране переможцем закупівлі, чи ні. С цого виходить, що немає сенсу заздалегідь вести перемови з банком щодо надання забезпечення виконання договору, що становить 2 % вартості договору, що в свою чергу несе додаткові витрати Учаснику , цим порушується один з основних принципів ЗУ «Про публічні Закупівлі», а саме: максимальна економія та ефективність, Замовник не вправі вимагати документи, що непередбачені чинним законоавством. Тому ми наполягаємо, що в ЗУ «Про публічні Закупівлі» не передбачено надання довідки про забезпечення виконання договору на етапі участі в закупівлі, а передбачено, що Замовник може вимагати забезпечення виконання договору, но про те це відбувається на стадії укладання договору, а у складі тендерної документації Замовник може тільки зазначити інформацію чи буде вимагатись таке забезпечення чи ні, тобто ніяких додаткових жодних документів ЗУ «Про публічні Закупівлі» не передбачено надання довідки про наявність забезпечення виконання договору, а от же Замовник не може і не має права їх вимагати. Вважаємо цю умову в тендерній документації незаконною, необґрунтованою та такою, що порушує наші права, як потенційного учасника. Тому просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу - довідка про наявність забезпечення виконання договору.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Внесено зміни до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога щодо надання сертифікату на будівельні та монтажні роботи

Номер: ea3a70ef39a948e3a31783413c52661b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-14-006755-a.a3
Назва: Вимога щодо надання сертифікату на будівельні та монтажні роботи
Вимога:
Шановний Замовнику! Додатком 1 п.4. Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців) «Інші документи від Учасника:» передбачено: Достовірна інформація у вигляді сканованих копій діючих дозволів на право займатися відповідною діяльністю з переліком видів робіт провадження будівельної діяльності, що повинні бути дійсними на дату укладання договору про закупівлю, скановану копію сертифікату на будівельні та монтажні роботи загального призначення, виконання пусконалагоджувальних робіт, будівництво об’єктів інженерної інфраструктури, монтаж внутрішніх і зовнішніх мереж, систем, приладів і засобів вимірювання, іншого обладнання – На даний час в Україні не передбачено жодного нормативного документу щодо отримання сертифікату на будівельні та монтажні роботи загального призначення, виконання пусконалагоджувальних робіт, будівництво об’єктів інженерної інфраструктури, монтаж внутрішніх і зовнішніх мереж, систем, приладів і засобів вимірювання, іншого обладнання, натомість передбачено надання Ліцензії ДЕРЖАВНОЇ АРХІТЕКТУРНОБУДІВЕЛЬНОЇ ІНСПЕКЦІЇ УКРАЇНИ на впровадження ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З БУДІВНИЦТВА ОБ’ЄКТІВ, ЩО ЗА КЛАСОМ НАСЛІДКІВ (ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ) НАЛЕЖАТЬ ДО ОБ’ЄКТІВ З СЕРЕДНІМИ ТА ЗНАЧНИМИ НАСЛІДКАМИ, дозвіл на виконання робіт з підвищеною небезпекою або сертифікат виконавця окремих видів робіт, який видається на осіб, які виконують конкретні види робіт, тому вважаємо, що надання документу, який не передбачено жодним нормативно правовим актом в Україні є безпідставним, незаконним та необґрунтованим , тому що його неможливо виконати. Просимо внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! З 2007 року суб’єкти господарювання, які мали наміри провадити будівельну діяльність отримували відповідні ліцензії. З 2017 року всі чинні ліцензії за бажанням та за відповідною заявою ліцензіатів трансформувались в безстрокові. І так тривало до 2020 року. Після прийняття Кабінетом Міністрів України постанови №219 від 13.03.2020 року все кардинально змінилося - урядом було скасовано підзаконні нормативно-правові акти, які регулювали процес ліцензування у будівельній сфері. Постановою КМУ від 23.05.2011 №554,затверджено Порядок проведення професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури. Тепер за певні роботи в галузі будівництва відповідає сертифікована атестована фізична особа, яка несе персональну відповідальність за їх якість. Ліцензіатом завжди виступає суб’єкт господарювання, тоді як носієм сертифікату виконавця за певним напрямком діяльності є фізична особа. В частині відповідальності також є значні відмінності, оскільки шлях встановлення винних осіб ліцензіата та притягнення їх до відповідальності набагато довший і складніший, аніж сертифікованого виконроба, у якого персональна відповідальність безпосередньо випливає після вчинення ним власного підпису. Для пристосування до нових будівельних реалій компаніям-ліцензіатам варто включати до свого штату сертифікованих виконробів або укладати з такими особами договори цивільно-правового характеру. Вище описані законодавчі зміни підвищили цінність кваліфікованих людських кадрів та створили на ринку праці відповідний попит. Законом не заборонено Замовнику вимагати сертифікати кваліфікованих фахівців з метою уникнення недоброякісного виконання робіт та мінімізації ризиків витрат бюджетних коштів.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 24.03.2024 13:45
Вимога
Вирішена

Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог - здійснення огляду та складання акту огляду об’єкту

Номер: 16041203c3604a4887f1c9b89e50701b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-14-006755-a.c2
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог - здійснення огляду та складання акту огляду об’єкту
Вимога:
Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог. У тексті тендерної документації міститься вимога щодо обов’язковості здійснення огляду та складання акту огляду об’єкту завірений Замовником, яка є дискримінаційною! А саме: Розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції , п.1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції: - За для належного, вчасного та повного виконання робіт передбачених даною тендерною документацією Учасник повинен обов'язково відвідати об’єкт виконання робіт в період уточнень, для ознайомлення з об’ємом, умовами, документацією виконання робіт за адресою Замовника. У складі пропозиції потрібно надати скан-копію відповідної довідки/акту про огляд об’єкту підписаного уповноваженою особою. Пропозиції учасників, які не були присутні на об’єкті в період уточнень, відхиляються. Витрати на відвідування об’єкту Учасник несе за власні кошти. При цьому Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою. Вважаємо, що дана вимога Замовника є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та частині четвертій статті 22 Закону України про публічні закупівлі № 922, яка визначає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. По перше- Додатк 2 Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі «Технічні вимоги до предмета закупівлі» – ознайомившись з даним додатком ми повністю розуміємо які роботи потрібно виконати . На формування договірної ціни, даних видів робіт, є Коштористі норми України «Настанова з визначення вартості будівництва». Тому ми вважаємо, що Замовник жодним чином не обґрунтував проведення огляду, яка додаткова інформація може буди нами отримана під час огляду об’єкта, як це може вплинути на формування договірної ціни. Вважаємо що Замовник надав вихідні дані достатньо для формування договірної ціни, а якщо сам Замовник вважає, що вихідних даних не достатньо – то просимо додати уточнення в Технічні вимоги до предмета закупівлі, виклавши його таким чином, щоб не вимагати від учасників надання в складі тендерної пропозиції довідки/акту про огляд об’єкту, які не вимагаються законом. По друге- такою вимогою, Замовник заздалегідь звужує коло учасників, тому що відвідування об’єкту в період уточнень, звертаючи увагу на те, що на даний час в Україні введено воєнний стан, є перебої зі світлом та інтернетом, також перебої з транспортною системою, фактично обмежує потенційних учасників по часу , у зв’язку з тим, що компанії, які співпрацюють з державними замовниками – можуть запланувати участь у конкретній закупівлі до кінця прийому пропозицій, а не заздалегідь, і можуть просто побачити її в системі вже коли період уточнень скінчився. По третє- щодо огляду об’єкту є конкретна позиція АМКУ- в рішенні якого міститься що вимога Замовника щодо огляду об’єкту Учасником в період саме прийому пропозицій є дискримінаційною Крім того, надання підписаного замовником Акту огляда не передбачено ст 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», а отже, не може вимагатися Замовником, так як такий документ не є документом який підтверджує кваліфікаційні критерії учасника. Також, Замовник, ще до періоду розкриття пропозицій має бажання познайомитися з учасниками- це суперечить принципам здійснення закупівель та є порушенням Закону. Для підготовки тендерної пропозиції нам як учаснику, на етапі подачі документів- не потрібно оглядати об’єкт!!! Ми, маючи достатній досвід укладаємо договори з замовниками бюджетної сфери не оглядаючи об’єкти, і виконання робіт здійснюється на рівні, який повністю задовольняє вимоги замовника та закупівлі! Просимо Замовника, внести зміни до тендерної документації та вилучити вимогу щодо обов'язкового огляда об'єкту в період уточнень та період подачі пропозицій.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Внесено зміни до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Вимога щодо відгуку - дата видачі

Номер: 06aaa7558c5647bc91ea458e971fd48e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-14-006755-a.b1
Назва: Вимога щодо відгуку - дата видачі
Вимога:
Вимога на дискримінаційні вимоги, встановлені замовником у документації торгів У складі тендерної документації Замовником встановлено перелік документів для підтвердження відповідності ст 16 ЗУ «Про публічні закупівлі». Під час вивчення тендерної документації до даної закупівлі виявлено дискримінаційну вимогу, яка порушує права та інтереси потенційних учасників: Додатком 1 до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання Учасниками: - Оригінал листа-відгука про належне виконання учасником даного(их) договору(ів) повинен бути позитивним, тобто договори виконувались своєчасно, що роботи виконано в повному обсязі та у визначені строки . Лист-відгук повинен бути виданий не раніше дати оголошення закупівлі, містити дату, реєстраційний номер, підпис та печатку. Ми вважаємо обмежувальною, нічим не обумовленою та дискримінаційною вимогу щодо того, що відгук має бути виданий замовником не раніше дати оголошення закупівлі. Ми, як потенційний учасник маємо в наявності відгуки до виконаних аналогічних договорів, проте відгуки видані Замовниками раніше, наприклад одразу після виконання Договору або за попередніми запитами. Замовнику, будь ласка надайте відповідь на таке питання: якщо ми як потенційний учасник виявимо бажання приймати участь у закупівлях по декілька разів на день, і кожний Замовник буде вимагати різні вимоги щодо відгуків, таких як дата видачі, адресування конкретному Замовнику або інші вимоги, то Замовники цілими днями повинні будуть тільки що і робити як відгуки видавати??? Щодо законного обгрунтування: Сама по собі вимога щодо того, що відгук має бути виданий замовником не раніше дати оголошення закупівлі, не несе жодного додаткового інформаційного навантаження. Від зазначення у відгуку той або іншої дати видачі, достовірність інформації щодо виконаного аналогічного договору – не зміниться. Єдине, на нашу думку, пояснення додатковим вимогам до відгуку, є бажання Замовника обмежити конкуренцію, що реалізується наступним чином. Завчано ніхто: ні замовник, ні потенційні учасники не знають строки публікації тої чи іншої закупівлі і не можуть заздалегідь підготувати відгуки видані на конкретну дату. Стаття 16 Закону дозволяє замовникам визначати у т.ч. такий кваліфікаційний критерій, як «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Вважаємо, що передбачаючи таку можливість законодавець мав на меті пересвідчитись, що учасник володіє необхідним досвідом виконання аналогічного договору, знає та розуміє технологію виконання робіт і може документально підтвердити факт виконання договору. У Тендерній Документації Замовник визначив, що для підтвердження інформації, що зазначена у довідці, Учасник надає наступні документи: - сканований з оригіналу договір (не менше 1) з всіма додатками та додатковими угодами до нього, які є невід’ємною частиною, актами виконаних робіт КБ-2в та довідками КБ-3, та відгук замовника щодо його виконання. Договори повинні бути датовані 2022- 2023 роком. Саме ці документи і свідчать про укладення та виконання аналогічного договору. В актах наданих послуг відображаються як вартість, так і обсяги фактично виконаних та прийнятих замовником послуг. Якщо Виконавець неякісно надав послуги, то замовник їх взагалі не приймає та не підписує відповідні акти.. Якщо ж послуги відповідають встановленим вимогам за кількістю та якістю, замовник їх приймає шляхом підписання актів наданих послуг. Саме зазначені документи є підставою для проведення оплати органами Державного казначейства України. Відгук – не є документом, який складається при укладанні договору, виконанні робіт (наданні послуг) чи проведенні оплати. Діюче законодавство взагалі не передбачає ані визначення такого документу, як «відгук», ані регламентації порядку його надання, ані будь-яких вимог до змісту такого документу, у зв’язку з чим, вимога щодо надання відгуків (у т.ч. з конкретним адресатом) на практиці часто ставала корупціогенним фактором. Натомість у даній закупівлі Замовник, встановлює додаткові, нічим не обумовлені вимоги до відгуку. Слід зазначити, що будь-яких строків надання відгуків (відповідей на запит про видачу відгуків) не передбачено. Жоден нормативний акт не визначає строків видачі відгуків. Інформація, що міститься у відгуку, не є «публічною інформацією» у визначенні Закону України «Про доступ до публічної інформації», а замовники за аналогічними договорами – не є «розпорядниками публічної інформації» у розумінні цього Закону, а тому строк у 5 робочих днів, протягом яких розпорядник має надати відповідь на запит, - не може бути застосований до видачі відгуків. Не існує жодного закону, який би встановлював конкретні строки надання контрагентами відгуків за аналогічними договорами, чи хоча б встановлював сам обов’язок по наданню таких відгуків. На практиці Учасник звертається до замовників за попередніми договорами з проханням надати відгук по конкретному договору та вимушений просто чекати на відповідь від контрагента. Іноді відгуки надходять протягом 30 днів, іноді – пізніше, і зробити з цього приводу нічого не можна, оскільки замовники не порушують жодної норми законодавства: правової регламентації цього питання не існує. Сама по собі вимога щодо надання відгуку є, на наш погляд, дискримінаційною, а додаткові обмеження щодо змісту відгуку роблять дискримінаційний характер такої вимоги ще більш очевидним. У зв’язку з цим повідомляємо, що Вимога щодо надання відгука, який має бути виданий замовником не раніше дати оголошення закупівлі, а також щодо наявності в ньому вичерпного переліку інформації, яку вимагає Замовник порушує права нашого підприємства в частині того, що ми, маючи певний досвід, певні виконані договори, певний пакет документів для участі у закупівлі, вимушені займатися отриманням відгука конкретно під дану процедуру закупівлі. Зокрема, до тендерної пропозиції ми готові додати відгуки, які є в наявності у нашого підприємства, вони видані раніше і в них можуть бути відсутні деякі з пунктів, які конкретно Замовник зазначив у вимогах до відгуку.- однак і такі відгуки містять достатньо інформації для визначення учасника, як такого що має відповідний досвід виконання. Крім того, Замовникам надано право звертатися до інших органів державної влади, підприємств, організацій, тощо з метою отримання або перевірки інформації, яку надає учасник у складі тендерної пропозиції, так що у разі виникнення у Замовника сумнівів або бажання отримати додаткову інформацію він самостійно може звернутися до контрагента за аналогічними договорами, що надають учасники. Вважаємо, що вимога щодо надання копії позитивного(их) відгуку(ів) замовника(ів) (за наданим(-и) аналогічним(-и) договором(-ами), Зазначений відгук має бути виданий замовником не раніше дати оголошення закупівлі.-------нічим не обґрунтована, безпідставна, призводить до обмеження конкуренції і має на меті лише не допустити небажаних учасників до участі у процедурі закупівлі. Згідно ч. 4 ст. 22 Закону встановлює, що «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Враховуючи наведене, Тендерна документація має бути зміненою з метою усунення названих дискримінаційних вимог та приведення Документації у відповідність із ЗУ «Про публічні закупівлі». Крім того, зауважуємо що Антимонопольним комітетом України прийнято рішення № 5005-р/пк-пз від 15.03.2021 з аналогічного питання, яким АМКУ зобов’язав Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити дискримінаційні пункти щодо надання відгука. У разі відсутності з боку Замовника дій щодо приведення тендерної документації у відповідність з чинним законодавством, ми будемо вимушені звернутися до АМК України та ДАС України з метою вирішення даного питання.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику! У додатку №1 до тендерної документації Замовником встановлено перелік документів для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям визначеним у статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі». Закон не забороняє Замовнику встановлювати кваліфікаційні критерії, які убезпечать Замовника від неблагонадійних учасників, неякісно виконаних робіт та мінімізації ризиків витрат бюджетних коштів. Практика показує, що якщо учасник виконав роботу якісно та вчасно то замовник надає позитивні відгуки в короткий термін, і за сім календарних днів можливо отримати позитивний відгук, якщо робота виконана вчасно і якісно, або товар поставили сертифікований та вчасно. До додатку №1тендерної документації внесено зміни щодо листа-відгуку.
Статус вимоги: Задоволено