• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

63710000-9. Послуги з обслуговування наземних видів транспорту (Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Житомирської області, протяжністю 662,2 км)

Головна мета Служби відновлення на час воєнного стану - проводити процедури закупівель із дотриманням принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності, відкритості та прозорості на всіх етапах. Нові стандарти спрощують участь компаній у закупівлях та скорочують кількість вимог до учасників. Основою нововведень стали уніфіковані кваліфікаційні критерії, а саме: підтвердження роботи за аналогічним договором з об’єктами такого ж класу (протягом 5 років) та фінансової спроможності претендента. Що дає можливість в подальшому залучити до виконання послуг підприємства з необхідним досвідом та стабільною фінансовою здатністю. Як показує досвід, саме ці критерії відіграють важливу роль для отримання якісного результату. Крім того, маємо новий стандартизований підхід до визначення лотів, якості виконаних робіт й гарантійних термінів, до надання послуг внесено проведення обстежень та паспортизації доріг. Задля забезпечення здійснення планування дорожніх робіт включаємо в договори вимогу щодо збору даних, обстеження та паспортизації автомобільних доріг та транспортних споруд й збір транспортно-експлуатаційних показників автомобільних доріг. Застосовуємо середньострокове планування, згідно з Бюджетним кодексом України це 3 роки. Тобто приблизно мільярд гривень на рік передбачається на експлуатаційне утримання. Насправді це орієнтовна сума для комплексу робіт з експлуатаційного утримання на мережі в 1642 кілометри державних доріг у Житомирській області. Розрахунки проводились відповідно до мінімального експлуатаційного рівня утримання та з урахуванням підвищення цін на матеріали, зношеністю певних ділянок доріг та цілих напрямків та базувались на досвіді попередніх років. Основні роботи, що будуть виконуватись в рамках експлуатації: - ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття гарячим та холодним асфальтобетоном, - ліквідація вибоїн пневмо-струменевим методом, - очищення доріг від снігу та розподілення протиожеледних матеріалів по дорожньому покриттю. Акцентуємо увагу на тому, що розрахунок з виконавцем робіт здійснюватиметься лише за вже надані послуги та після підписання сторонами «Актів приймання виконаних дорожніх робіт/послуг» і «Довідок про вартість виконаних дорожніх робіт/послуг і витрат», складених у відповідності до положень чинних стандартів з ціноутворення. Більше того, ставимо перед виконавцем вимогу щодо якості послуг, порядку здійснення оплати, забезпечення матеріалами, залучення співвиконавців, дотримання гарантійних строків, антикорупційних й санкційних застережень. Нова методика проведення закупівель розроблена командою Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України та базується на комплексному аналізі проблематики під час здійснення закупівель послуг, направлена на уникнення ризиків, пов’язаних з недобросовісною конкуренцією, дискримінаційними кваліфікаційними критеріями, недотриманням зобов’язань потенційними виконавцями, ознаками змови, зловживанням оскарженням, підвищення рівня утримання автомобільних доріг загального користування державного значення.

Завершена

1 085 107 054.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 425 535.27 UAH
Номер: 8c40880cccf640e0bc49d7be00b93c36
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-06-13-000049
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.06.2025 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 13.06.2025 16:08 - 05.07.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 13.06.2025 Київ № 170 Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 02 червня 2025 року № 136-в «Про відпустку Басалаєвої А.В. та виплату грошової допомоги», НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 6 UA-2024-03-05-013173-a 05.03.2024 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі" Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 63) 057-69-34, o.ye.khalaberda@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення пункту 18, 21 Особливостей. За результатами аналізу визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, тендерної пропозиції ТОВ «ГК «АВТОСТРАДА», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушення не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом приведення умов договору у відповідність до змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, а у разі неможливості – вжити заходи щодо припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договорів та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 червня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Житомирській області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 20 березня 2024 року № 17 (зі зміною 4), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ГРУПА КОМПАНІЙ «АВТОСТРАДА» (далі – ТОВ «ГК «АВТОСТРАДА»), протокольне рішення уповноваженої особи від 01 квітня 2024 року № 109, вимогу про усунення невідповідностей до 05 квітня 2024 року, повідомлення про намір укласти договір від 05 квітня 2024 року, договір від 16 квітня 2024 року № 48 на суму 596 805 000 гривень з ПДВ (далі – Договір), додаткову угоду від 13 серпня 2024 року №48/1/83 до Договору; додаткову угоду від 07 листопада 2024 року №48/3/101 до Договору; додаткову угоду від 19 грудня 2024 року №48/4/114 до Договору; додаткову угоду від 27 грудня 2024 №48/5/158 до Договору; додаткову угоду від 19 березня 2025 року №48/6/14 до Договору; пояснення на запити Держаудитслужби, отримані 23 червня 2025 року та 26 червня 2025 року через електронну систему закупівель. Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. В тендерній документації зазначаються відомості про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (пункт 3 частини другої статті 22 Закону). Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі визначена Замовником у пункті 6 Розділу ІІІ тендерної документації, зокрема: - інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі зазначена в Додатку № 6 (абзац другий підпункту 3.6.3); - на підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію, Учасник у складі тендерної пропозиції надає гарантійний лист, в якому міститься ствердження про зобов’язання Учасника надати послуги по предмету закупівлі (вказується назва предмета закупівлі) згідно Додатку № 6 та відповідно до умов проекту договору, викладеному в Додатку № 5 тендерної документації, за кінцеву ціну, що буде подана учасником на електронному аукціоні (абзац третій підпункту 3.6.3). Відповідно до Додатку №6 до тендерної документації невід’ємними частинами технічного завдання є, в тому числі, підсумкова відомість ресурсів (далі – ПВР) - завантажено окремим файлом. Також, відповідно до пункту 3 Розділу VI тендерної документації: - учасник-переможець до моменту укладення договору про закупівлю, визначеного Особливостями, забезпечує погодження договірної ціни (кошторису) вартості робіт (послуг) (абзац п’ятий підпункту 6.3.3). - договірна ціна згідно Додатку 29 Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції̈, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування, затвердженої наказом Міністерства інфраструктури України від 07 жовтня 2022 року № 753 (зі змінами) (далі – Методика), підсумкова відомість ресурсів з кількісними показниками та перелік основних матеріальних ресурсів згідно Додатку 28 Методики надаються тільки Переможцем процедури закупівлі у строки, які визначені у пункті 49 Особливостей та з врахуванням п. 6.3.11 цього розділу, шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель. Інші Учасники договірну ціну не надають. Учасник ТОВ ГК «АВТОСТРАДА» на підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі у складі тендерної пропозиції надав гарантійні листи від 19 березня 2024 року Вихідні №252/5/2, №252/5 та 252/7, відповідно до яких «стверджує про зобов’язання Учасника надати послуги по предмету закупівлі: «63710000-9. Послуги з обслуговування наземних видів транспорту (Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Житомирської області, протяжністю 662,2 км)» згідно Додатку № 6 та відповідно до умов проекту договору, викладеному в Додатку № 5 тендерної документації, за кінцеву ціну, що буде подана учасником на електронному аукціоні», а також Додаток №6 до тендерної документації та ПВР (файл «7.1 Технічне завдання_специфікація (662,2 км) Додаток №6 .pdf»), які за складом робіт, матеріалів, виробів, їх кількості повністю відповідають Додатку 6 до тендерної документації та ПВР завантаженої у складі тендерної документації. Також, для забезпечення погодження договірної ціни (кошторису) вартості робіт (послуг) переможцем ТОВ ГК «АВТОСТРАДА» завантажена, зокрема «Підсумкова відомість ресурсів» (стор. 12-28 файл. ДЦ 662,2 км). При цьому, під час моніторингу Держаудитслужба виявила відсутність у «Підсумкова відомість ресурсів» інформації в розділі ІІ, зазначеної в ПВР щодо Крана на автомобільному ходу вантажопідйомністю 16 т. На запит Держуадитслужби від 23 червня 2025 року Замовник в поясненнях, зокрема зазначив: «У договірній ціні переможця ТОВ «ГРУПА КОМПАНІЙ «АВТОСТРАДА» була проведена заміна крана на автомобільному ходу, вантажопідйомністю 16 т в кількості 11,16 маш.год. на кран на автомобільному ходу, вантажопідйомністю 10 т в кількості 11,16 маш.год». Також, Держаудитслужбою під час моніторингу виявлено наступні невідповідності: - зазначені «Середнього розряду ланки робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин» розряд 5,3 (Підсумкова відомість ресурсів) та розряд 5,4 (ПВР до тендерної документації); - кількості машиногодин, зазначених в ПВР до тендерної документації та в Підсумковій відомості ресурсів ТОВ «ГРУПА КОМПАНІЙ «АВТОСТРАДА», а саме: компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа [7ат], продуктивність 5м3/хв, електростанції пересувні, потужність 4кВТ, повітродувка, бензопилка, дрилі електричні. У відповіді з цих питань Замовник 23 травня 2025 року та 26 травня 2025 року надав пояснення, що не спростовують факти виявлених невідповідностей. Таким чином, пояснення Замовника підтверджують факт відмінності у середньому розряді ланки робітників, зміни техніки та наявність розбіжності в кількісних показниках ресурсів, встановлених ПВР до тендерної документації. Отже, учасник ТОВ «ГК «АВТОСТРАДА» для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) використав інформацію щодо витрат праці, машин і механізмів та їх кількості, яка не відповідає ПВР та технічному завданню (Додаток 6 до тендерної документації), з умовами якого учасник погодився. Відповідно до пункту 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Водночас, відповідно до частини другої пункту 21 Особливостей договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 Особливостей. Отже, за результатами закупівлі між Замовником та переможцем ТОВ «ГК «АВТОСТРАДА» було укладено договір про закупівлю з порушенням вимог 18 Особливостей, що є порушення пункту 21 Особливостей.
Період усунення порушень: 30.06.2025 17:27 - 15.07.2025 00:00
Дата публікації висновку: 30.06.2025 17:27

Оскарження висновку в суді

Опис: Інформація стосовно подання до суду оскарження висновку Державної аудиторської служби України за результатами проведеного моніторингу закупівлі 63710000-9. Послуги з обслуговування наземних видів транспорту (Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Житомирської області, протяжністю 662,2 км), ідентифікатор закупівлі № UA-2024-03-05-013173-a. Відповідно до ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. 14 липня 2025 р. до Київського окружного адміністративного суду подано позовну заяву до про визнання протиправним та скасування висновку Державної аудиторської служби України від 30 червня 2025 р. по процедурі закупівлі 63710000-9. Послуги з обслуговування наземних видів транспорту (Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Житомирської області, протяжністю 662,2 км).
Дата публікації: 15.07.2025 13:36
Дата відкриття провадження: 01.08.2025 00:00
Номер відкриття провадження: П/320/36060/25

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Замовником надаються аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2024-03-05-013173-а. Згідно висновку про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2024-03-05-013173-а, Розділ ІІ. Констатуюча частина п.1 вказано, що учасник ТОВ «ГК «АВТОСТРАДА» для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) використав інформацію щодо витрат праці, машин і механізмів та їх кількості, яка не відповідає ПВР та технічному завданню (Додаток 6 до тендерної документації). Договірна ціна ТОВ «ГК «АВТОСТРАДА» розрахована з використанням укрупнених показників вартості дорожніх робіт та послуг, обсяги та види яких передбачені згідно відомості обсягів робіт (ВоQ) та технічного завдання (Додаток 6 до тендерної документації). П.6.3.5. тендерної документації передбачено, що договірна ціна формується на підставі вартості дорожніх робіт та послуг, до складу якої вносяться прямі, загальновиробничі та інші витрати, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат підрядних організацій, кошти на покриття ризиків всіх учасників дорожніх робіт та послуг, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Для забезпечення погодження договірної ціни (кошторису) вартість робіт (послуг) переможцем ТОВ «ГК «АВТОСТРАДА» завантажена «Підсумкова відомість ресурсів» з урахуванням наявної власної техніки. Така заміна застосована згідно пункту 6.6.4 СОУ 42.1-37641918-085:2018 «Правила визначення вартості робіт з поточного ремонту та експлуатаційного утримання», затверджене наказом №424 від 28.12.2018 року Державним агентством автомобільних доріг. Даним пунктом СОУ передбачена можливість при розрахунках вартості експлуатації дорожніх машин і механізмів, внаслідок об'єктивних причин роботи планують виконувати із застосуванням наявних у підрядній організації машин і механізмів, що не передбачені в інвесторській кошторисній документації, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт. Якщо при такій заміні технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, уточнена ресурсна елементна норма підлягає врахуванню без розробки індивідуальної норми. Завантажені підсумкові відомості ресурсів носять інформаційний характеру у питанні кількості та видів матеріалів. Тендерною документацією передбачено перелік вимог до відхилення тендерних пропозицій п.5.3.1 – п 5.3.4. Договірна ціна є твердою за укрупненими показниками вартості робіт або послуг (далі – УПВ), згідно «Загальних положень» Правил визначення вартості будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування, затверджених наказом Міністерством інфраструктури України від 02.05.2022 року №273 (далі – Правила) та Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування, затвердженої Міністерством інфраструктури України №753 від 07.10.2022 року. УПВ включають у себе заробітну плату робітників-будівельників, витрати на експлуатацію дорожніх машин та механізмів, витрати дорожньо-будівельні матеріали, вироби та конструкції (комплекти), загальновиробничі та адміністративні витрати, інші роботи та витрати, прибуток та які визначаються для одиниці виміру виду роботи, конструктивного елементу. Згідно Правил (розділу ІV, пункту 3) ціна тендерної пропозиції розраховується з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені Відомістю обсягів робіт (BoQ). Водночас укрупнені показники вартості робіт розраховуються учасником процедури закупівлі на власний розсуд. З огляду на вище вказане, тендерна пропозиція ТОВ «ГК «АВТОСТРАДА» погоджена Замовником у відповідності до чинного законодавства та вимог тендерної документації.
Дата публікації звіту: 07.07.2025 13:55

Запити/Пояснення