-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Буряк столовий ранній, буряк столовий пізній, морква столова рання, морква столова пізня, капуста рання, капуста середня, капуста «Пекінська», капуста цвітна, цибуля ріпчаста рання, цибуля ріпчаста пізня, цибуля зелена, огірки ґрунтові ранні, огірки ґрунтові, помідора ґрунтова рання, помідора ґрунтова, редиска червона рання, редиска «Дайкон», часник, кабачки ґрунтові ранні, кабачки ґрунтові пізні, перець овочевий, баклажани, яблука, черешня, полуниця, персик, слива, виноград, лимон, банани, апельсин, мандарин
Завершена
1 881 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 18 815.00 UAH
мін. крок: 1% або 18 815.00 UAH
Номер:
a30caeacd51646fd87a8796a78e4799c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-22-000084
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.04.2024 00:00
Період моніторингу:
22.04.2024 17:30 - 14.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
22.04.2024 № 31-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 22.04.2024 № 31-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі / звіту про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
1 UA-2024-02-28-007662-a 28.02.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Швець І.Ю.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення абзацу другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо розірвання Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Комунального закладу Дунаєвецького психоневрологічного інтернату (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 28.02.2024 № 19, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 07.03.2024, тендерні пропозиції: фізичної особи-підприємця Сімєнкова Ірина Вікторівна (далі – ФОП Сімєнкова Ірина Вікторівна) та фізичної особи-підприємця Чепенко Діана Олександрівна (далі – ФОП Чепенко Діана Олександрівна), звернення до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру від 19.03.2024, роз’яснення Замовника на звернення від 19.03.2024, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих учасником ФОП Сімєнкова Ірина Вікторівна, документи, завантажені учасником ФОП Сімєнкова Ірина Вікторівна через електронну систему закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, протокольне рішення уповноваженої особи Замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника від 19.03.2024 № 31, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих учасником ФОП Чепенко Діана Олександрівна, документи, завантажені учасником Чепенко Діана Олександрівна через електронну систему закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, скарга до процедури від 21.03.2024 за номером ID: UA-2024-02-28-007662-a.b2, рішення органу оскарження від 02.04.2024 № 5901-р/пк-пз, протокольне рішення уповноваженої особи Замовника про визначення переможця процедури закупівлі від 08.04.2024 № 38, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 08.04.2024, договір про постачання товару від 22.04.2024 № 38 (далі – Договір), пояснення (інформацію, документи) від 30.04.2024, надані Замовником через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
Згідно пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Моніторингом встановлено, що відповідно до пункту 1 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема, інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (Додаток №1).
Згідно Додатку №1 до тендерної документації учасники процедури закупівлі надають в складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним вимогам. На підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій в складі тендерної пропозиції учасник процедури закупівлі має надати довідку згідно Форми (таблиця 1 та 2). У таблиці 2 «Інформація про наявність обладнання» Учасник повинен зазначити наявність основного обладнання, яке необхідне для поставки товару (транспортний засіб, тощо). Крім того, пунктом 1.3. визначено, що Учасник у складі пропозиції надає копію ветеринарно – санітарного паспорту на транспортний (ні) засіб (би), ЯКИМ (И) ПЛАНУЄТЬСЯ ПОСТАЧАННЯ товару згідно предмету закупівлі.
Крім того, відповідно до пункту 6 Додатку №2 до тендерної документації «Технічні та якісні вимоги до предмету закупівлі» умови поставки товарів: спеціальним автотранспортом Учасника для перевезення вищезазначених товарів з дотриманням санітарних вимог, в тому числі щодо сумісності продуктів харчування. Транспортування здійснюється з дотриманням вимог наказу Міністерства транспорту України від 14.10.1997 №363 «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні».
Відповідно до абзацу 2 пункту 12.3. Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 № 363 рухомий склад, що перевозить харчові продукти, повинен мати санітарний паспорт автомобіля та спеціальне маркування ("хліб", "молоко", "риба" тощо).
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Чепенко Діана Олександрівна надано Довідку, що підтверджує наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 05 березня 2024 року № 7 (файл «2. Довідка мтб.pdf»), у якій учасник підтвердив наявність 1-го спеціалізованого транспортного засобу, який буде залучено до поставки товару, а саме транспортний засіб, марка OPEL модель MOVANO, реєстраційний номер ВХ9901СТ, тип – спеціалізований вантажний спеціалізований фургон ізотермічний-В.
У складі тендерної пропозиції учасника ФОП Чепенко Діана Олександрівна міститься ветеринарно-санітарний паспорт на транспортний засіб Opel Movano (файл «2.6. Ветеринарно-санітарний паспорт на транспортний засіб.pdf»), яким Учасник планує здійснювати постачання товару згідно предмету закупівлі. Аналізом даного документу визначено, що ветеринарно-санітарний паспорт на транспортний засіб Opel Movano з терміном дії до: 22.02.2024 р.
Відповідно до пп. 4.1.1. розділу ІV тендерної документації та даних електронної системи закупівель кінцевий строк подання тендерних пропозицій встановлено до 07 березня 2024 00:00. Відповідно до даних електронної системи закупівель ФОП Чепенко Діана Олександрівна подала свою тендерну пропозицію 06 березня 2024 року. Тобто, на момент подання тендерної пропозиції зазначений ветеринарно-санітарний паспорт є нечинним.
При цьому, пунктом 1.3 Додатку №1 до тендерної документації Замовника визначено, що Учасник у складі пропозиції надає копію ветеринарно – санітарного паспорту на транспортний (ні) засіб (би), яким (и) планується постачання товару згідно предмету закупівлі.
Таким чином, учасником ФОП Чепенко Діана Олександрівна у складі тендерної пропозиції надано нечинний Ветеринарно-санітарний паспорт на транспортний засіб Opel Movano, чим не підтверджено можливість здійснювати поставку товару, що є предметом закупівлі, що не відповідає вимогам пункту 6 Додатку №2 та пункту 1.3 Додатку №1 до тендерної документації.
Отже, надавши недійсний Ветеринарно-санітарний паспорт на транспортний засіб, учасник ФОП Чепенко Діана Олександрівна не виконав вимогу тендерної документації, яка передбачена п. 1.3. Додатку №1 до тендерної документації з урахуванням вимог пункту 6 Додатку №2.
Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи вищевикладене, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в порушення вимог абзаців другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ФОП Чепенко Діана Олександрівна як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, натомість згідно рішення уповноваженої особи від 08.04.2024 № 38 визначив учасника ФОП Чепенко Діана Олександрівна переможцем процедури закупівлі та уклав з ним Договір.
Період усунення порушень:
07.05.2024 17:34 - 22.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
07.05.2024 17:34
Оскарження висновку в суді
Опис:
Ухвалою від 23.05.2024 року Хмельницького окружного адміністративного суду відкрито провадження № 560/7439/24 в адміністративній справі за позовом Комінального закладу Хмельницької обласної ради "Дунаєвецький психоневрологічний інтернат" (вул. Київська, 1А, м. Дунаївці, Кам'янець-Подільський р-н, Хмельницька обл., 32401) до Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області (пров. 2-й Кам'янецький, 19/1, Хмельницький, Хмельницька область, 29013) про визнання протиправним та скасування висновку, зобов'язання вчинити дії
Дата публікації:
23.05.2024 14:00
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Комунальний заклад Хмельницької обласної ради «Дунаєвецький психоневрологічний інтернат» (далі-Замовник) не погоджується та заперечує висновок Державної аудиторської служби України про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-02-28-007662-a від 07.05.2024 року, який вказує, що учасником переможцем ФОП Чепенко Діаною Олександрівною у складі тендерної пропозиції надано нечинний Ветеринарно-санітарний паспорт на транспортний засіб Opel Movano, чим не підтверджено можливість здійснювати поставку товару, що є предметом закупівлі, що не відповідає вимогам пункту 6 Додатку №2 та пункту 1.3 Додатку №1 до тендерної документації.
Замовник надає наступні пояснення:
1. Відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів та визначення порядку забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, ввозяться (пересилаються) на митну територію України та/або вивозяться (пересилаються) з неї, регулюються Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (далі — Закон). Статями 43 та 44 Розділу VII «Загальні гігієнічні вимоги щодо поводження з харчовими продуктами» Закону встановлено гігієнічні вимоги до рухомих та/або тимчасових потужностей та транспортних засобів, згідно з якими оформлення санітарних паспортів на транспорт не передбачено.
Вимогами до обігу об’єктів санітарних заходів Закону (пункт 7 статті 37) визначено, що документом, який повинен супроводжувати об’єкти санітарних заходів в обігу, крім випадків, передбачених цим Законом, є товарно-транспортна накладна. Встановлення вимог щодо наявності додаткових документів, що повинні супроводжувати харчові продукти в обігу, здійснюється виключно шляхом внесення змін до цього Закону. З огляду на інформацію, наведену в листі Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів № 602-121-12/121/2536 від 21.04.2017, наразі видавання санітарних паспортів законодавством не передбачено.
2. ФОП Чепенко Д.О. подано санітарний паспорт, оскільки це була вимога тендерної документації, як підтвердження, що транспортний засіб пройшов дезінфекційні заходи та автовласник, або транспортна компанія подбали про санітарно-гігієнічний стан транспортного засобу й мають право займатися безпечним транспортуванням харчових продуктів. Разом з цим ФОП Чепенко Д.О. в підтвердження відповідності транспорту санітарно-гігієнічним вимогам додатково подано протокол випробувань № 144-145 від 24.01.2024 року на змиви зі стінок, стелі та підлоги автомобіля OPEL MOVANO ВХ 9901СТ та встановлено відповідність нормам санітарно-біологічного контролю. Окрім цього подано довідку про санітарну обробку автомобіля, протокол радіаційного контролю автомобіля від 16.03.2023 року із висновком відсутності радіоактивного забруднення, Договір № 183/2 від 01.01.2024 року на проведення дезінфекції транспортного засобу OPEL MOVANO ВХ 9901СТ , який дійсний до 31.12.2024 року. Окрім цього при підписанні договору ФОП Чепенко Д.О подано санітарний паспорт з терміном дії до 14.05.2024 року ( копія надається) Замовник при підписання договору перевірено термін дії санітарного паспорта .
Таким чином, Учасником ФОП Чепенко Д.О. надано достатньо доказів про забезпечення безпечності транспортування продуктів харчування автомобілем OPEL MOVANO ВХ 9901СТ . Зваживши на те, що в установі перебувають особи похилого віку та особи з інвалідністю а також врахувавши той факт що підписання договору не буде мати шкідливих наслідків й не призведе до нецільового використання бюджетних коштів і не створить збитків бюджету, Замовником було укладено договір з ФОП Чепенко Д.О.
3. Відповідно до п. 3.1.1. Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної Документації, Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме: інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (Додаток №1).
Згідно п. 1.3. Додатку 1 до Тендерної Документації, учасник у складі пропозиції надає копію ветеринарно – санітарного паспорту на транспортний (ні) засіб (би), яким (и) планується постачання товару згідно предмету закупівлі.
На виконання даної вимоги, учасник переможець ФОП Чепенко Д.О. надала у складі тендерної пропозиції Ветеринарно – санітарний паспорт на транспортний засіб Opel Movano, реєстраційний номер ВХ 9901 СТ (файл – «2.6. Ветеринарно-санітарний паспорт»), також даний транспортний засіб учасник планує залучати до постачання товару згідно файлу «2. Довідка мтб».
Наголошуємо, що умовами Тендерної Документації не було жодних вимог, які б стосувались чинності ветеринарно – санітарного паспорту або інших умов щодо дати видачі такого документу. Відповідно, вимагати надання «чинного» ветеринарно-санітарного паспорту Замовник немає права, оскільки умовами Тендерної Документації цього визначено не було.
Відповідно до п. 46 Особливостей, інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. Трактуючи положення даного пункту – рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції учасника повинен в обов’язковому порядку містити посилання на відповідні положення Особливостей та умови тендерної документації.
Враховуючи той факт, що умовами тендерної документації не було передбачено надання саме «чинного» ветеринарно-санітарного паспорту на транспортний (ні) засіб (би), яким (и) планується постачання товару згідно предмету закупівлі у Замовника були відсутні підстави для відхилення такої тендерної пропозиції та учасник виконав вимогу, передбачену п. 1.3. Додатку 1 до Тендерної Документації.
4. Чинним законодавством не встановлено право органів державного фінансового контролю вимагати розірвати договір, укладений за результатом проведення закупівлі. Розірвання договору є винятковим заходом, у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням. Встановлення у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі вимоги вчинення дій щодо розірвання укладеного договору не віднесено до повноважень органу державного фінансового контролю та порушує принцип обґрунтованості та пропорційності. А також нівелює саме визначення моніторингу, його мету — аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Розірвання договору призведе по суті до зриву закупівлі без усвідомлення настання негативних наслідків із забезпечення необхідними продуктами харчування що потягне за собою невиконання статутних завдань Замовника , в частині забезпечення повного та раціонального харчування, а особливо в весняно-літній період, коли є особлива потреба у забезпеченні свіжими овочами та фруктами осіб похилого віку та осіб з інвалідністю.
Окремо слід вказати на те, що порядок зміна та розірвання договорів визначено у статті 651 Цивільного кодексу України та статті 188 Господарського кодексу України.
Положеннями наведених нормативних актів передбачено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
Враховуючи те, що законодавством про публічні закупівлі не визначено підстави для розірвання договорів за результатами закупівель, тому підстави та умови розірвання договорів визначено у самих договорах про закупівлю.
Згідно укладеного договору №38 від 22.04.2024 року, який укладено за результатами закупівлі UA-2024-02-28-007662-a, передбачено наступні підстави для розірвання договору (пункт 10.3 Договору):
«10.3. Договір може бути достроково розірваний:
а) коли у зв'язку зі специфікою діяльності Покупця, відпадає потреба в даному товарі;
б) у випадку кілька разових порушень Постачальником своїх зобов'язань по строках поставки і якості товару, що поставляє.»
Повідомляємо, що у Замовника наявна потреба у товарі та відсутні факти невиконання своїх зобов’язань Постачальником, зокрема щодо строків та якості поставки товарів.
Тому підстав для розірвання договору, як те передбачено Висновком, відсутні.
5. Форма висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та порядок його заповнення, затверджено наказом № 522 від 08.09.2020 року Міністерством фінансів України «Про затвердження форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та порядку його заповнення» (далі – Порядок)
Згідно пункту 3 частини ІІІ Порядку №522, у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 Висновку має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення.
Проте, в порушення вимоги пункту 3 частини ІІІ Порядку №522, у Висновку зобов’язано Замовника здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення у встановленому законодавством порядку, зокрема здійснити заходи щодо розірвання Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Отже, фактично протиправно вимагається від Замовника припинити зобов’язання за договором в односторонньому порядку.
Вище вказувалося, що у відповідності до статті 651 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору допускається виключно за згодою сторін. Статтею 188 Господарського кодексу України передбачено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
Враховуючи положення Договору та чинного законодавства, у Замовника відсутні підстави для розірвання договору в односторонньому порядку.
Більше того, у разі виконання зобовʼязання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель у запропонований у Висновку спосіб, а саме шляхом розірвання Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України призведе до вчинення нового порушення Замовником норм чинного законодавства, призведе до порушення прав та інтересів ФОП Чепенко Д.О. та матиме негативні наслідки для репутації Замовника, що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками.
Так, Конституційний Суд України у Рішенні від 25 січня 2012 року № 3-рп/2012 (справа № 1-11/2012) зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який серед іншого означає, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Додержання принципу пропорційності означає необхідність дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення (ст. 2 КАС України)
6. Згідно частини 10 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду.
Інформуємо, що Замовник має намір скористатися, гарантованим чинним законодавством, правом та оскаржити висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-02-28-007662-a від 07.05.2024 року
Дата публікації звіту:
14.05.2024 10:47
Запити/Пояснення
Номер:
395196e4c5a84da39c01a81378c7b7b1
Назва:
Про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
25.04.2024 16:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-28-007662-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів):
Згідно Додатку 1 до тендерної документації учасники процедури закупівлі надають в складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним вимогам. На підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій в складі тендерної пропозиції учасник процедури закупівлі має надати довідку згідно Форми (таблиця 1 та 2). У таблиці 2 «Інформація про наявність обладнання» Учасник повинен зазначити наявність основного обладнання, яке необхідне для поставки товару (транспортний засіб, тощо). Крім того, пунктом 1.3. визначено, що Учасник у складі пропозиції надає копію ветеринарно – санітарного паспорту на транспортний (ні) засіб (би), яким (и) планується постачання товару згідно предмету закупівлі.
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що у складі тендерної пропозиції надано Довідку, що підтверджує наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 05 березня 2024 року № 7 (файл «2. Довідка мтб.pdf») у якій учасник підтвердив наявність 1-го спеціалізованого транспортного засобу, який буде залучено до поставки товару, а саме транспортний засіб, марка OPEL модель MOVANO, реєстраційний номер ВХ9901СТ, тип – спеціалізований вантажний спеціалізований фургон ізотермічний-В.
Відповідно до абзацу 2 пункту 12.3. Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 № 363 рухомий склад, що перевозить харчові продукти, повинен мати санітарний паспорт автомобіля та спеціальне маркування ("хліб", "молоко", "риба" тощо).
У складі тендерної пропозиції учасника ФОП Чепенко Діана Олександрівна міститься ветеринарно-санітарний паспорт на транспортний засіб Opel Movano (файл «2.6. Ветеринарно-санітарний паспорт на транспортний засіб.pdf»), яким Учасник планує здійснювати постачання товару згідно предмету закупівлі. Аналізом даного документу визначено, що ветеринарно-санітарний паспорт на транспортний засіб Opel Movano з терміном дії до: 22.02.2024 р.
Відповідно до пп. 4.1.1. розділу ІV тендерної документації та даних електронної системи закупівель кінцевий строк подання тендерних пропозицій встановлено до 07 березня 2024 00:00. Відповідно до даних електронної системи закупівель ФОП Чепенко Діана Олександрівна подала свою тендерну пропозицію 06 березня 2024 року. Тобто, на момент подання тендерної пропозиції зазначений ветеринарно-санітарний паспорт є нечинним.
При цьому, пунктом 1.3 Додатку 1 до тендерної документації Замовника визначено, що Учасник у складі пропозиції надає копію ветеринарно – санітарного паспорту на транспортний (ні) засіб (би), яким (и) планується постачання товару згідно предмету закупівлі.
Таким чином, учасником ФОП Чепенко Діана Олександрівна у складі тендерної пропозиції надано нечинний Ветеринарно-санітарний паспорт на транспортний засіб Opel Movano, та враховуючи положення абзацу 2 пункту 12.3. Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 № 363 Учасник не може здійснювати поставку товару, що є предметом закупівлі використовуючи залучений транспортних засіб.
Отже, надавши недійсний Ветеринарно-санітарний паспорт на транспортний засіб, учасником ФОП Чепенко Діана Олександрівна не виконано вимогу тендерної документації, яка передбачена п. 1.3. Додатку 1 до тендерної документації.
В зв’язку з вищевикладеним прошу надати обґрунтоване пояснення: на підставі яких наданих учасником документів, замовником прийнято рішення про відповідність пропозиції учасника ФОП Чепенко Діана Олександрівна кваліфікаційним критеріям, встановленим замовником відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
9dec0c9fbb834c7facd87fd98908ebc3
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
30.04.2024 15:46
Опис:
Відповідно до п. 3.1.1. Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної Документації (далі – ТД), Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме: інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (Додаток №1).
Згідно п. 1.3. Додатку 1 до ТД, учасник у складі пропозиції надає копію ветеринарно – санітарного паспорту на транспортний (ні) засіб (би), яким (и) планується постачання товару згідно предмету закупівлі.
На виконання даної вимоги, Учасник надав у складі тендерної пропозиції Ветеринарно – санітарний паспорт на транспортний засіб Opel Movano, реєстраційний номер ВХ 9901 СТ (файл – «2.6. Ветеринарно-санітарний паспорт»), також даний транспортний засіб учасник планує залучати до постачання товару згідно файлу «2. Довідка мтб».
Замовник наголошує, що умовами ТД не було жодних вимог, які б стосувались чинності ветеринарно – санітарного паспорту. Відповідно, вимагати надання «чинного» ветеринарно-санітарного паспорту Замовник немає права, оскільки умовами ТД цього визначено не було.
Відповідно до п. 46 Особливостей, інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. Трактуючи положення даного пункту – рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції учасника повинен в обов’язковому порядку містити посилання на відповідні положення Особливостей та умови тендерної документації.
Враховуючи той факт, що умовами тендерної документації не було передбачено надання саме «чинного» ветеринарно-санітарного паспорту на транспортний (ні) засіб (би), яким (и) планується постачання товару згідно предмету закупівлі у Замовника відсутні підстави для відхилення такої тендерної пропозиції та учасник виконав вимогу, передбачену п. 1.3. Додатку 1 до ТД.
Номер:
2f4f7e3f6c3f4ffb9793c15f9f5853df
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
20.05.2024 13:40
Опис:
У порядку частини 10 статті 8 ЗУ "Про публічні закупівлі" інформуємо про оскарження висновку до суду про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-02-28-007662-a. Позовну заяву подано до Хмельницького окружного адміністративного суду 17.05.2024, номер справи 560/7439/24. Після відкриття провадження у справі буде додатково проінформовано УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ