-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Вугільна продукція марки Г, брикети торф’яні, брикети паливні з деревинної сировини, дрова твердих порід код за національним класифікатором України: ДК 021:2015: «Єдиний закупівельний словник» - 09110000-3 – Тверде паливо
Завершена
1 728 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 642.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 642.00 UAH
Номер:
ca0310fdab3e4d828a2821d3a363cd7a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-05-20-000104
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.05.2024 00:00
Період моніторингу:
20.05.2024 20:23 - 11.06.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
20.05.2024 № 78
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно - східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 20.05.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 20.05.2024 № 78
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
5. UA-2024-02-27-007086-a 27.02.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ`ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог абзацу 3 пункту 14 Наказу №1082.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; надання роз’яснень до процедури закупівлі; дотримання законодавства в частині внесення змін до тендерної документації; стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «ПРОМАГРОТЕХ»; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства в частині внесення змін до договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Північно-східний офіс Держаудитслужби з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення їх в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); надання роз’яснень до процедури закупівлі; дотримання законодавства в частині внесення змін до тендерної документації; стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; розгляду тендерної пропозиції учасника; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства в частині внесення змін до договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Люботинська міська лікарня» Люботинської міської ради Харківської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-02-27-007086-a, тендерну документацію Замовника (нова редакція), затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 27.02.2024 № 43; Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – рішення комісії АМКУ) від 26.03.2024 №5444-р/пк-пз; тендерну пропозицію ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПРОМАГРОТЕХ» (далі – учасник, учасник - переможець); повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Постанови № 1178; повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 01.04.2024; договір про закупівлю від 11.04.2024 №101 на загальну суму 1 683 358,00 грн (далі – Договір), додаткові угоди від 11.04.2024 №1, від 16.04.2024 №2 та від 01.05.2024 №3; пояснення Замовника, отримане 29.05.2024 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався.
Моніторингом повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено, що відповідно до пункту 24 Постанови №1178 Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» від 11.06.2020 №1082 (далі – Наказ №1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Разом з тим, пунктом 14 Наказу №1082 передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
При цьому, на порушення вимог пункту 14 Наказу №1082 в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях недостовірно зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, а саме: замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі зазначено лише код ДК 021 : 15 : ДК 021:2015: 09111000-0 - Вугілля та паливо на вугільній основі, тоді як Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749 містить наступні позиції щодо товару, який має намір придбати Замовник, а саме: 09111100-1 - Вугілля.
Період усунення порушень:
10.06.2024 18:05 - 25.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
10.06.2024 18:05
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання зобов’язань Державної аудиторської служби України керівництвом було вжито заходи до Уповноваженої особи, щодо недопущення порушень подібних випадків у подальшому, які можуть стати підставою для проведення моніторингу у майбутньому та більш детально проаналізовано та взято до уваги умови здійснення публічних закупівель, в тому числі з особливостями.
Дата публікації звіту:
12.06.2024 13:24
Запити/Пояснення
Номер:
ff90fc0bf7de4c0ba902e1df2c453ea1
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
24.05.2024 13:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Вугільна продукція марки Г, брикети торф’яні, брикети паливні з деревинної сировини, дрова твердих порід код за національним класифікатором України: ДК 021:2015: «Єдиний закупівельний словник» - 09110000-3 - Тверде паливо» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-02-27-007086-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Просимо надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, в частині невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
f3e6d350b9d844c8ac50eff1fb301107
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
29.05.2024 11:10
Опис:
На Ваш запит щодо надання пояснень від 24.05.2024 року у межах проведення моніторингу закупівлі «Вугільна продукція марки Г, брикети торф’яні, брикети паливні з деревинної сировини, дрова твердих порід код за національним класифікатором України: ДК 021:2015: «Єдиний закупівельний словник» - 09110000-3 - Тверде паливо» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-02-27-007086-a) повідомляємо наступне: 1. Щодо першого запитання щодо правомірності прийняття рішень, а саме: - яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, зазначаємо: Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості здійснено Замовником згідно Наказу № 275 від 18.02.2020 МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» на основі метода порівняльних цін, який базується на зборі і аналізі цінової інформації з реального ринку товару, аналізу комерційних пропозицій у виробників та постачальників відповідної продукції та аналізі реальних угод купівлі-продажу відповідного товару за минулі періоди згідно потреб Замовника як закладу охорони здоров’я. Основними джерелами інформації для визначення ціни одиниці товару використовувались: 1. Прайс-листи виробників та постачальників відповідної продукції, які є у вільному доступі у мережі Інтернет. 2. Спеціалізовані торгівельні майданчики – інтернет ресурси. 3. Статистичні дані офіційних служб статистики України. 4. Дані власних угод і публічна інформація з ProZorro. Для визначення очікуваної вартості з масиву проаналізованих цінових даних використовувалась формула середнього арифметичного значення, з урахуванням індексу інфляції з урахуванням прогнозування у потребі відповідного товару на запланований період, враховуючи спеціалізацію діяльності Замовника – надання цілодобової медичної допомоги: ОВ = V * (Ц1 + … +Цк)/К, де: ОВ – очікувана вартість товару; V – кількість (обсяг) товару, що закуповується; Ц1, Цк – ціни отримані з відкритих джерел інформації; К – кількість цін отриманих з відкритих джерел інформації Планування закупівель здійснено на підставі наявної потреби у закупівлі товару – Вугільна продукція марки Г, брикети торф’яні, брикети паливні з деревинної сировини, дрова твердих порід, із визначенням очікуваної вартості предмета закупівлі та джерел фінансування закупівлі, а саме: Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства) – 22600,00 UAH, Місцевий бюджет – 1705800,00 UAH. Потреба у закупівлі та прогнозовані витрати, джерела фінансування здійснені Замовником у відповідності Фінансового плану підприємства на 2024 рік, затвердженого виконавчим комітетом Люботинської міської ради Харківської області (рішення 08.11.2023 №203), який знаходиться у вільному доступі, в тому числі і за попередні роки, на офіційному веб-сайті Замовника http://lml.lubotin-rada.gov.ua/ - розділ фінансова звітність. Технічні умови та обумовлено технічними характеристиками котлів Замовника, в яких використовується цей тип вугільної продукції, брикетів та дров, із урахуванням, що визначений тип вугільної продукції, брикетів та дров відповідає потребам Замовника, тобто яке має низьку зольність, вологу та сірку, високу калорійність, більш тривалий термін горіння в котлах тощо, що в свою чергу дозоляє досягти відповідних економічних та корисливих показників. Кількість товару розраховано на основі споживання минулих років та економічних розрахунків споживання. Замовник під час проведення публічних закупівель діє виключно в межах Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року зі змінами (далі –Закон), з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами), самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: 1) оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, тендерну документацію та проект договору про закупівлю: оголошення про проведення відкритих торгів - не пізніше ніж за 15 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині третій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж; оголошення про проведення конкурентного діалогу - не пізніше ніж за 15 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині третій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж; оголошення про проведення торгів з обмеженою участю - не пізніше ніж за 30 днів до кінцевої дати отримання документів, поданих на кваліфікаційний відбір; 2) оголошення про проведення спрощеної закупівлі та проект договору про закупівлю - не пізніше ніж за шість робочих днів до кінцевого строку подання пропозицій; 3) зміни до тендерної документації та роз'яснення до неї (у разі наявності) у машинозчитувальному форматі - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення або надання роз'яснень. У хронологічному порядку відображаються зміни до тендерної документації та кінцевий строк подання тендерних пропозицій, який був визначений відповідно до кожної із змін до тендерної документації; 4) зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення; 5) оголошення з відомостями про укладену рамкову угоду (у разі здійснення закупівлі за рамковими угодами) - не пізніше ніж через сім днів з дня укладення рамкової угоди; 6) протокол кваліфікаційного відбору - протягом одного дня з дня його затвердження; 7) протокол розгляду тендерних пропозицій - протягом одного дня з дня його затвердження; 8) повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі; 9) інформацію про відхилення тендерної пропозиції / пропозиції учасника - протягом одного дня з дня прийняття рішення про відхилення; 10) договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення; 11) повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п'ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін; 12) звіт про виконання договору про закупівлю - протягом 20 робочих днів з дня закінчення строку дії договору про закупівлю або його виконання сторонами, або його розірвання; 13) звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель - протягом трьох робочих днів з дня укладення договору про закупівлю. Згідно частини четвертої зазначеної вище статті Закону інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. При цьому, положення статті 10 Закону не містять як вимог щодо публікації замовником на своєму веб-сайті інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, так і вимог щодо обов'язку замовника оприлюднювати зазначену інформацію. Відповідна інформація наводиться замовником у тендерній документації, відповідно до вимог Закону. Окремо зазначаємо, що Замовник не є суб'єктом господарювання, яке належать до сфери управління суб'єктів, які уповноважені управляти об'єктами державної власності. У відповідності до ст. 78 ГК України Замовник оприлюднює на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті суб’єкта управління об’єктами комунальної власності, що здійснює функції з управління підприємством інформацію визначену ч. 8 ст. 78 ГК України. Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 31.05.2021 року по справі №520/17272/2020 підтверджено, що Замовником опубліковано на власному веб-сайті або/та на офіційному веб-сайті суб’єкта управління об’єктами комунальної власності, що здійснює функції з управління підприємством усю інформацію, що визначена законодавством, в тому числі щодо квартальної, річної фінансової звітності комунального унітарного підприємства за останні три роки, включаючи (за наявності) видатки на виконання некомерційних цілей державної політики та джерела їх фінансування; відомостей про договори, учасником яких є комунальне унітарне підприємство, інформація про які підлягає оприлюдненню відповідно до Закону України "Про відкритість використання публічних коштів"; інформації про операції та зобов`язання комунального унітарного підприємства з державним та/або місцевим бюджетом, державними та/або місцевими установами, підприємствами та організаціями, включаючи договірні зобов`язання комунального унітарного підприємства (фінансові та нефінансові), що виникають у результаті державно- приватного партнерства.