• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015:15230000-9 Сушена чи солена риба, риба в розсолі, риба копчена

Завершена

140 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 700.00 UAH
Номер: 1bef2fac9b9841a68811957b85ba20a6
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-06-25-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 24.06.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40913637
Період моніторингу: 25.06.2024 12:13 - 17.07.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 24.06.2024 № 36-з Тернопіль Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Начальник Роман СНІГУР Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області від 24.06.2024 № 36-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 6. UA-2024-02-22-007540-a від 22.02.2024 – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Тернопіль
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 97) 471-63-96, te060970tgl@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення пункту 28 Особливостей №1178. За результатами моніторингу відповідності пропозиції ФОП Борис В.С. умовам тендерної документації встановлено порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178. Аналізом наявності підстав, щодо внесення змін у договір встановлено порушення підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями вимогам Закону та Особливостей №1178, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання пояснення (інформації, документів) у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору про закупівлю від 02.04.2024 за №67 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 09 липня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178), розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Почаївського психоневрологічного будинку-інтернату (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 22.02.2024 за №15, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Бориса Віктора Степановича (далі - ФОП Борис В.С.), вимогу про усунення невідповідностей, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 01.03.2024 за №19 та від 27.03.2024 за №27, рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – комісія АМКУ) від 19.03.2024 №4964-р/пк-пз, повідомлення про намір укласти договір від 27.03.2024 року, договір про закупівлю від 02.04.2024 за №67, додаткову угоду від 25.04.2024 за №1, пояснення Замовника від 28.06.2024 та від 04.07.2024, отримані через електронну систему закупівель. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався. Згідно пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Аналізом тендерної документації встановлено, що в порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178 Замовником не зазначено: - для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 цих особливостей; - інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Проведеним аналізом тендерної пропозиції ФОП Борис В.С. на відповідність вимогам тендерної документації встановлено наступне. У підпункті 5.2. пункту 5 додатку №3 до тендерної документації «Інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі» Замовником встановлено вимогу, що для підтвердження якості та безпечності Учасник надає скановану копію договору та акту про щомісячну дезінфекцію транспортного засобу (засобів), так як транспортні засоби для перевезення товару повинні відповідати вимогам санітарних норм та правил для транспортування харчових продуктів. У пункті 8 додатку №5 до тендерної документації «Інші документи, що надаються (для учасників - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців)» Замовником встановлено вимогу про надання інформації за підписом уповноваженої особи учасника, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі відповідають вимогам чинного законодавства із захисту довкілля (у довільній формі). Однак, у складі пропозиції, ФОП Борис В.С. не подано вищезазначених документів. Під час проведення моніторингу, 03.07.2024, Замовнику було надано запит про надання пояснення (інформації) щодо розгляду пропозиції ФОП Борис В.С. Замовник у відповіді від 04.07.2024 вказав «… постачальником було надано довідку ( сан обробка авто1 001) та …Постачальником надано гарантійний лист п.13 (гар лист осел Поч) …». При цьому необхідно наголосити, що Замовником самостійно сформовано тендерну документацію, у якій передбачено вимоги щодо подачі учасниками закупівель копії договору та акту про щомісячну дезінфекцію транспортного засобу, а також інформації у довільній формі про відповідність технічних, якісних характеристик предмета закупівлі вимогам чинного законодавства із захисту довкілля, які учасником процедури закупівлі - ФОП Борис В.С. не подано. Виходячи з наведеного вище, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Борис В.С. як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. За результатами процедури закупівлі між Замовником та ФОП Борис В.С. укладено договір про закупівлю від 02.04.2024 за №67 на суму 116 960,00 гривень. В подальшому, 25.04.2024 укладено додаткову угоду №1 до договору та збільшено ціну за одиницю товару, в якій в пункті 1 зазначено: «…Керуючись Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг та пунктом 3.1 Договору Сторони домовились збільшити ціну, а саме риба оселедець пряного посолу – 150, 00 грн., кілька пряного посолу – 95 грн пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в Договорі про закупівлю…». На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області щодо збільшення ціни на товар від 26.06.2024, Замовником надано відповідь 28.06.2024 в якій зазначено: «...Підняття ціни відбувалося на підставі листа від ФОП Борис В.С. №5 від 15.05.2024...» та додано до відповіді додаток до листа Головного управління статистики у Тернопільській області 27.06.2024 № 06.1-04/986-24 «Середні споживчі ціни на окремі продукти харчування у травні 2024 року» (далі – Додаток). У вищевказаному Додатку зазначено інформацію про середні споживчі ціни на окремі продукти харчування у травні 2024 року. При цьому необхідно зазначити, що Замовником договір за результатами закупівлі укладено - 02.04.2024, додаткову угоду укладено - 25.04.2024. Згідно підпункту 2 пункту 19 Особливостей 1178 встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. Відповідно, дані, викладені у Додатку не підтверджують наявність коливання ціни станом на дату укладення договору та дату станом на яку Постачальник ініціює внесення змін до Договору. Враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178 до договору укладено додаткову угоду від 25.04.2024 за №1 на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни.
Період усунення порушень: 09.07.2024 13:34 - 24.07.2024 00:00
Дата публікації висновку: 09.07.2024 13:34

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання рішення АМКУ від 09.07. 2024 року. повідомляємо: що договір за кодом ДК 021:2015:15230000-9 Сушена чи солена риба, риба в розсолі, риба копчена ,було розірвано 12.07.2024 р.. Додаткова угода додається.
Дата публікації звіту: 15.07.2024 12:35

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
  • corruptionChanges: Так
Опис: Порушення усунуто
Дата публікації: 17.07.2024 09:21

Запити/Пояснення