-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт покрівлі Андрушівського ЗДО «Дзвіночок» за адресою: Житомирської області, Бердичівського району, м. Андрушівка, вул. Корольова,4а
Торги відмінено
2 882 339.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 28 823.39 UAH
мін. крок: 1% або 28 823.39 UAH
Номер:
a36e9845bfe4476bb594131c51bbbaba
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-11-000048
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.03.2024 00:00
Період моніторингу:
12.03.2024 14:42 - 03.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
11.03.2024
№ 25-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 11.03.2024 № 25-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
8. UA-2024-02-20-007520-a виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає нормам пункту 3 частини 2 статті 22 та частини 4 статті 23 Закону, підпункту 2 пункту 19 та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, пунктів 5, 17 та 83 Постанови № 668.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВЛАДОМ» установлено порушення абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону та підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом відміни тендеру з урахуванням вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 березня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, в редакції чинній на момент проведення процедури закупівлі), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Андрушівського закладу дошкільної освіти «Дзвіночок» Андрушівської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 23.02.2024 № 17, тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЛАДОМ» (далі – ТОВ «ВЛАДОМ»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 04.03.2024 № 19, повідомлення про намір укласти договір від 04.03.2024, пояснення та копії документів, надані Замовником через електронну систему закупівель 15.03.2024.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено наступні порушення, а саме:
- в порушення вимог передбачених частиною 4 статті 23 Закону та абзацом 1 пункту 28 Особливостей, тендерна документація Замовника (Додаток № 2) містить посилання на конкретну торгову марку та виробника (Ceresit) з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання;
- в порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей, передбачено зміну істотних умов договору для товарів, в той час як фактично здійснено закупівлю робіт;
- в порушення вимог, передбачених пунктами 17 та 83 Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 668 (далі – Постанова № 668), проект договору не містить невід'ємних частин до договору - плану фінансування та календарного графіку;
- в порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація не містить класу наслідків небезпеки будівництва;
- в порушення вимог пункту 5 Постанови № 668, у проекті договору не вказано гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва;
- в порушення вимог пункту 18 та абзацу 4 пункту 49 Особливостей, Замовником у примітці до проекту договору (Додаток № 3 до тендерної документації) передбачено, що «Зазначені основні вимоги до договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору, але в будь якому випадку без зміни істотних умов договору, якими є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору про закупівлю».
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника-переможця торгів ТОВ «ВЛАДОМ» встановлено наступне.
Відтак, відповідно до пунктів 1 та 6 розділу 3 тендерної документації, а також підпункту 3.2 пункту 3 Додатку № 2 до тендерної документації Замовника передбачено умову, що на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником, учасники повинні надати в складі пропозицій наступні документи, а саме:
- договірну ціну;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локальних кошторисів;
- пояснювальну записку;
- локальні кошториси;
- відомість ресурсів до локального кошторису;
- зведену таблицю розрахунку ціни експлуатації будівельних машин і механізмів з економічним обґрунтуванням змін у вигляді порівняльного складу ресурсів кошторисних норм;
- розрахунок показників загальновиробничих та адміністративних витрат виходячи зі структури цих витрат за попередній період з урахуванням потужностей підрядника, або довідку у довільній формі, якщо у попередньому періоді фінансова діяльність не проводилась;
- підсумкову відомість ресурсів;
- розрахунок кошторисної заробітної плати (згідно з Порядком розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженим Наказом Мінрегіону від 20.10.2016 № 281 (зі змінами)) з відомістю трудомісткості і заробітної плати.
Також, пунктом 4 Додатку № 2 до тендерної документації Замовника передбачено, що всі розцінки на послуги визначаються відповідно до діючих норм, стандартів та нормативів.
Разом з тим, відповідно до абзацу 2 пункту 1.1 розділу І Кошторисних норм України в будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) визначено, що Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Слід зазначити, що відповідно до річного плану закупівель на 2024 рік (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-P-2024-02-20-003102-a), закупівля капітального ремонту покрівлі Андрушівського закладу дошкільної освіти «Дзвіночок» Андрушівської міської ради здійснюється за кошти місцевого бюджету.
В свою чергу, моніторингом встановлено, що відповідно до наданої у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВЛАДОМ» пояснювальної записки (файли «83_ДЦ_ДЦ_2», «83_ДЦ_ДЦ_3» та «83_ДЦ_ЗКР_8»), адміністративні витрати у складі договірної ціни та прибуток розраховані за класом наслідків (відповідальності) – СС1, з урахуванням норм пунктів 4.38 та 4.39 Настанови та, застосуванням для розрахунку адміністративних витрат показника - 4,37, для розрахунку розміру кошторисного прибутку застосуванням показника - 8,33.
Слід відмітити, що відповідно до пункту 4.38 розділу ІV Настанови визначено, що розмір кошторисного прибутку визначається на підставі показників, наведених у додатку 25 цієї Настанови, і зазначається в графах 4 та 7 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (додаток 7 цієї Настанови), виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 та 6 таблиці додатку 25 цієї Настанови, для яких прибуток визначається на підставі відповідних показників).
Пунктом 4.39 розділу ІV Настанови визначено, що в інвесторській кошторисній документації кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій визначаються на підставі рекомендованих показників, виражених у гривнях в розрахунку на одну людино-годину загальної кошторисної трудомісткості, які наведені в додатку 27 цієї Настанови, виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 таблиці додатку 27 цієї Настанови, для яких адміністративні витрати визначаються на підставі відповідних показників).
Пунктом 5.17 розділу V Настанови встановлено імперативну умову, що у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатку 27 Настанови.
При цьому, даний об’єкт будівництва, а саме, дошкільний навчальний заклад, відповідно до підпункту 5.4.9 розділу 5 Закону України «Про оприбуткування прибутку підприємства», відноситься до об'єкту соціальної сфери, для якого згідно вимог Додатків № 25 та № 27 Настанови показник для розрахунку адміністративних витрат становить – 3,89, а показник для визначення розміру кошторисного прибутку становить – 7,65.
Таким чином, застосування учасником ТОВ «ВЛАДОМ» для розрахунку адміністративних витрат показника – 4,37 та для визначення розміру кошторисного прибутку показника – 8,33, не відповідає вимогам пунктів 4.38, 4.39 та 5.17 Настанови, а відтак вказаним учасником не дотримано вимоги пунктів 1 та 6 розділу 3 тендерної документації, а також підпункту 3.2 пункту 3 Додатку № 2 до тендерної документації Замовника, що призвело до завищення ціни (договірної ціни) тендерної пропозиції, та як наслідок тендерна пропозиція ТОВ «ВЛАДОМ» не відповідає іншим умовам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Крім того, проведеним моніторингом встановлено, що ТОВ «ВЛАДОМ» у складі тендерної пропозиції не надано розрахунок кошторисної заробітної плати (згідно з Порядком розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженим Наказом Мінрегіону від 20.10.2016 № 281 (зі змінами)) з відомістю трудомісткості і заробітної плати, а розрахунок показників загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-01 (файл «83_ДЦ_ЗВВЛК_02-01-01») надано не в повному обсязі (відсутні показники по номерам позицій локального кошторису 45, 90-95), чим не дотримано вимоги передбачені пунктами 1 та 6 розділу 3 тендерної документації, а також підпунктом 3.2 пункту 3 Додатку № 2 до тендерної документації Замовника.
Також проведеним моніторингом встановлено, що згідно з пунктом 1 розділу 3 тендерної документації Замовника передбачено умову: «учасник повинен надати у складі пропозиції ліцензію (з усіма наявними додатками) на провадження господарської діяльності; а також чинні дозволи (з усіма наявними додатками) щодо виконання робіт підвищеної небезпеки, або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, якщо наявність такого дозволу(декларації) є необхідним виходячи зі специфіки та переліку робіт, що є предметом цієї закупівлі».
Слід зазначити, що відповідно до пункту 6 «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107 роботи підвищеної небезпеки, що зазначені у пункті 23 групи А Переліку видів робіт підвищеної небезпеки (Додаток 2), зокрема, «Монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин», виконуються на підставі дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки.
Проте, аналізом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВЛАДОМ» відсутній дозвіл та/або декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на вказані роботи підвищеної небезпеки, що не відповідає умовам передбаченим пунктом 1 розділу 3 тендерної документації Замовника.
Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації та підпункту 1.1 пункту 1 таблиці 1 Додатку № 2 до тендерної документації Замовника передбачено умову, що на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» учаснику необхідно надати довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.
Разом з тим, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВЛАДОМ» надано, на виконання вищевказаних вимог, довідку від 24.02.2024 № 2024/07, яка не містить повний перелік обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (зазначені ТОВ «ВЛАДОМ» у Підсумковій відомості ресурсів), які необхідні для виконання робіт, що є предметом закупівлі, зокрема відсутні: крани на автомобільному ходу (вантажопідйомність 10 т); машини бурильно-кранові на автомобілі (глибина буріння 3,5 м); котел електричний бітумний (місткість 1 м3); пістолет монтажний; бадді (місткість 2 м3); машини шліфувальні електричні; машини шліфувальні кутові; ножиці листові кривошипні (гільйотинні); шуруповерти.
Таким чином, учасником ТОВ «ВЛАДОМ» не дотримано вимоги передбачені пунктом 1 розділу 3 тендерної документації та підпунктом 1.1 пункту 1 таблиці 1 Додатку № 2 до тендерної документації Замовника, та як наслідок не підтверджено відповідність вказаного учасника кваліфікаційному критерію «наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази».
В свою чергу, відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей передбачено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, а також коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону.
Згідно з пунктом 3 Особливостей визначено, що замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей.
Разом з тим, абзацом 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Враховуючи вищевказане, Замовник на порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону та підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ВЛАДОМ», як таку, що не відповідала кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та як таку, що не відповідала вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону.
Поряд з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень:
28.03.2024 16:43 - 12.04.2024 01:00
Дата публікації висновку:
28.03.2024 16:43
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Порушення усунено, закупівля відмінена з урахуванням вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Дата публікації звіту:
01.04.2024 14:31
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- corruptionCancelled: Так
Опис:
Порушення усунуто в повному обсязі шляхом відміни торгів.
Дата публікації:
01.04.2024 15:02
Запити/Пояснення
Номер:
43ebc1a1c54943248aa259c8c629a1c8
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів) № 1
Дата опублікування:
12.03.2024 14:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі проведеної Андрушівським закладом дошкільної освіти «Дзвіночок» Андрушівської міської ради (далі – Замовник) по предмету «Капітальний ремонт покрівлі Андрушівського ЗДО «Дзвіночок» за адресою: Житомирської області, Бердичівського району, м. Андрушівка, вул. Корольова, 4а» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-20-007520-a), відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та копій документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість (з наданням копій таких документів)?
Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі - Постанова № 710) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня) повинні забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Андрушівський заклад дошкільної освіти «Дзвіночок» Андрушівської міської ради є розпорядником бюджетних коштів.
Враховуючи викладене вище та постанову Верховного суду від 31.10.2023 по справі № 160/8058/22, надайте посилання на сторінку власного веб-сайту (або веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710.
2. За результатами проведеного аналізу дотримання Замовником вимог законодавства при складанні та затвердженні тендерної документації встановлено, що Замовником:
- в порушення вимог передбачених частиною 4 статті 23 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, тендерна документація Замовника (Додаток № 2) містить посилання на конкретну торгову марку та виробника (Ceresit) з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання;
- в порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей, передбачено зміну істотних умов договору для товарів, в той час як фактично здійснено закупівлю робіт;
- в порушення вимог, передбачених підпунктами 17 та 83 Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 668 (далі - Постанова № 668), проект договору не містить невід'ємних частин до договору - плану фінансування та календарний графік;
- в порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація не містить класу наслідків небезпеки будівництва;
- в порушення пункту 5 Постанови № 668, у проекті договору не вказано гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва.
В свою чергу, підпунктом 2 пункту 50 Особливостей передбачено, що замовник відміняє відкриті торги у разі, зокрема, неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
79b974c1f2684ebaa99004fc3fab4b47
Назва:
Відповідь моніторинг UA-M-2024-03-11-000048
Дата опублікування:
15.03.2024 15:53
Опис:
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту:
1) На питання «Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість (з наданням копій таких документів)? Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі - Постанова № 710) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня) повинні забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Андрушівський заклад дошкільної освіти «Дзвіночок» Андрушівської міської ради є розпорядником бюджетних коштів. Враховуючи викладене вище та постанову Верховного суду від 31.10.2023 по справі № 160/8058/22, надайте посилання на сторінку власного веб-сайту (або веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710» повідомляємо наступне.
Дана процедура закупівлі здійснювалася для забезпечення потреби Андрушівський заклад дошкільної освіти "Дзвіночок" Андрушівської міської ради за кошти місцевого бюджету на 2024 рік.
При цьому вартість бюджету закупівлі була визначена на підставі:
- Робочого проекту на Капітальний ремонт покрівлі Андрушівського ЗДО «Дзвіночок» за адресою: Житомирська область, Бердичівський район, м. Андрушівка, вул. Корольова, 4а;
- ЕКСПЕРТНОГО ЗВІТУ (Позитивний) щодо розгляду кошторисної частини проектної документації(копія додається);
- ЗВЕДЕНОГО КОШТОРИСНОГО РОЗРАХУНКУ ВАРТОСТІ ОБ`ЄКТА БУДІВНИЦТВА «Капітальний ремонт покрівлі Андрушівського ЗДО "Дзвіночок" за адресою: Житомирська область, Бердичівський район, м. Андрушівка, вул. Корольова, 4а»
На підставі цих документів мною, як уповноваженою особою було визначено технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі
Також надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту (або веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710: https://sites.google.com/d/1UCrWwhDmoqIGVYN_h0KbQpYfwm_TKpYy/p/1zLaYGtlG3q7Rn9Gc_VFy3lNCuFKIP3Td/edit
2) На питання «За результатами проведеного аналізу дотримання Замовником вимог законодавства при складанні та затвердженні тендерної документації встановлено, що Замовником: - в порушення вимог передбачених частиною 4 статті 23 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, тендерна документація Замовника (Додаток № 2) містить посилання на конкретну торгову марку та виробника (Ceresit) з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання; - в порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей, передбачено зміну істотних умов договору для товарів, в той час як фактично здійснено закупівлю робіт; - в порушення вимог, передбачених підпунктами 17 та 83 Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 668 (далі - Постанова № 668), проект договору не містить невід'ємних частин до договору - плану фінансування та календарний графік; - в порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація не містить класу наслідків небезпеки будівництва; - в порушення пункту 5 Постанови № 668, у проекті договору не вказано гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва. В свою чергу, підпунктом 2 пункту 50 Особливостей передбачено, що замовник відміняє відкриті торги у разі, зокрема, неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. Відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років» повідомляємо наступне.
Відповідно до частини 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб`єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент». Положення частини 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» імперативно визначає, що виключно технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марки чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб`єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва.
Статтею 492 ЦК України визначено, що торговельною маркою може бути будь-яке позначення або будь-яка комбінація позначень, які придатні для вирізнення товарів (послуг), що виробляються (надаються) однією особою, від товарів (послуг), що виробляються (надаються) іншими особами. Такими позначеннями можуть бути, зокрема слова, літери, цифри, зображувальні елементи, комбінації кольорів.
Статтею 1 Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» визначено, що торговельною маркою є позначення, за яким товари і послуги одних осіб відрізняються від товарів і послуг інших осіб.
Пунктом 1.3 Правил складання і подання заявки на видачу свідоцтва України на знак для товарів і послуг, затверджених Наказом Держпатенту України №116 від 28.07.1995, встановлено, що знак для товарів і послуг (надалі за текстом - знак) - це позначення, за яким товари і послуги одних осіб відрізняються від однорідних товарів і послуг інших осіб.
Частиною 1 ст. 494 ЦК України визначено, що набуття права інтелектуальної власності на торговельну марку засвідчується свідоцтвом. Умови та порядок видачі свідоцтва встановлюються законом.
Додаток № 2 до тендерної документації містить опис робіт, матеріалів, тощо для їх виконання.
При цьому, положення статті 23 Закону не передбачають, що таке обгрунтування повинно міститися саме в тендерній документації.
З огляду на викладене, застосування Замовником у тендерній документації посилання на конкретну торгову марку та виробника з виразом «або еквівалент» є обгрунтованим, зокрема, змістом проектно-кошторисної документації на «Капітальний ремонт покрівлі Андрушівського ЗДО «Дзвіночок» за адресою: Житомирська область, Бердичівський район, м.Андрушівка, вул. Корольова, 4а), яка пройшла експертизу.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Статтею 22 Закону передбачено, зокрема, що у тендерній документації зазначаються такі відомості: 8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
У зв’язку з цим Замовником не було порушено вимог пункту 28 та статті 22 Закону.
Відповідно до ч. 1 ст. 884 ЦК України «Підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом».
Крім того, згідно проєкту договору зазначено, що при виконанні цього Договору, з питань не обумовлених в пунктах цього договору, Сторони керуються діючими нормативними документами Кабінету Міністрів, Мінрегіонбуду України, постановами КМУ та іншою нормативною документацією.
Щодо плану фінансування та календарного графіку, зауважую, що вони є невід’ємною частиною договору, а не проєкту договору і зазначені додатки будуть затверджені та підписані під час укладення договору.
Щодо класу наслідків, зазначаю, що пункт 3 частини 2 статті 22 Закону не містить вимог щодо зазначення класу наслідків у тендерній документації.
Зважаючи на це, не було порушено вимоги пункту 3 частини 2 статті 22 Закону.
Додатково хочемо повідомити, що станом на сьогодні договір про закупівлю не був підписаний та не буде підписаний до моменту оприлюднення висновків за результатом моніторингу, а у разі негативного висновку закупівля буде відмінена на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей.