-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Бензмн А-95, Дизельне паливо
Завершена
847 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 235.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 235.00 UAH
Номер:
4b19d91a0fc74e2bb53cf9f81adfcd14
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-11-05-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.11.2024 00:00
Період моніторингу:
05.11.2024 10:43 - 27.11.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
від 04.11.2024 № 73-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 04.11.2024 № 73-з
Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель , щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п Оголошення про проведення спрощеної закупівлі /звіту про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3. UA-2024-02-19-012239-a 19.02.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Волинець М.С.
Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ганна КОВАЛЬЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі встановлено порушення вимог пункту 24 Особливостей та пункту 14 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абз. 2 п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, пункту 28 Особливостей, пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту підпункту 2 пункту 19 Особливостей внесено зміни до істотних умов Договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель, відображення закупівлі у річному плані закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, розгляду тендерної пропозиції, розгляду тендерних пропозицій, виконання рішень Комісії АМКУ, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує :
- здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 24 Особливостей та пункту 14 Порядку № 1082 під час розміщення інформації про публічні закупівлі та абз. 2 п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, пункту 28 Особливостей, пункту 44 Особливостей під час формування тендерної документації;
- привести у відповідність до чинного законодавства істотні умови Договору, а в разі неможливості – здійснити заходи щодо припинення зобов’язань за Договором, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 листопада 2024 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), виконання рішень Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель як органу оскарження (далі – Комісія АМКУ), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Новодунаєвецької селищної ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 19.02.2024 №2, реєстр пропозицій, протокол розкриття від 28.02.2024, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «НАФТА-ЕКСПРЕС» (далі – ТОВ «НАФТА-ЕКСПРЕС»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможця закупівлі ТОВ «НАФТА-ЕКСПРЕС» від 04.03.2024 №3, скаргу до процедури від 08.03.2024 за номером ID: UA-2024-02-19-0012239-a.b1, рішення органу оскарження від 18.03.2024 № 4860-р/пк-пз, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих учасником ТОВ «НАФТА-ЕКСПРЕС», документи завантажені ТОВ «НАФТА-ЕКСПРЕС» через електронну систему закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможця закупівлі ТОВ «НАФТА-ЕКСПРЕС» від 22.03.2024 №4, скаргу до процедури від 27.03.2024 за номером ID: UA-2024-02-19-012239-a.b2, рішення органу оскарження від 08.04.2024 № 6254-р/пк-пз, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НАФТА-ЕКСПРЕС» від 11.04.2024 №6, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ТД «ІФС» (далі – ТОВ «ТД «ІФС»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможця закупівлі від 11.04.2024 №7, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 11.04.2024, договір про закупівлю товарів від 18.04.2024 №348 (далі – Договір), додаткова угода до Договору від 29.04.2024 № 1, повідомлення про внесення змін до Договору від 30.04.2024, пояснення від 08.11.2024 отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в порушення пункту 24 Особливостей під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів не дотримано пункту 14 «Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082) щодо зазначення коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить наступну позицію щодо групи цифр за категорією та відповідають назві, що описує товар, який становить предмет закупівлі та який має намір придбати Замовник згідно інформації, розміщеної у пункті 5 річного плану закупівель, а саме:
09132000-3 Бензин
09134200-9 Дизельне паливо
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Моніторингом встановлено, що інформація, зазначена в підпункті 1.5.2 пункту 5 розділу І тендерної документації не відповідає вимогам абзацу 2 пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції від 13.02.2024 року) (далі –Постанова №1178).
Так постановою КМУ від 09.02.2024 №131 внесено зміни до Постанови №1178, зокрема у пункті 2 постанови в абзаці другому слова “Російська Федерація/Республіка Білорусь” в усіх відмінках замінити словами “Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран” у відповідному відмінку.
Згідно абзацу восьмого пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються: підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Моніторингом встановлено, що абзац 4, 7, 12, 13 підпункту 3.5.3 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації не відповідає вимогам підпункту 3, 6, 11, 12 пункту 47 Особливостей (в редакції від 13.02.2024 року).
Так, абзацами 4, 7, 12, 13 підпункту 3.5.3 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації встановлено, Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо:
3) службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
8) учасник процедури закупівлі визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;
13) учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.*
14) замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у частині другій статті 17 Закону, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі.
Натомість, в редакції Особливостей станом на дату проведення закупівлі підпунктами 3, 6, 11, 12 пункту 47 Особливостей (в редакції від 13.02.2024 року) встановлено: Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли:
3) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
6) керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку;
11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА;
12) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
Враховуючи вищевикладене, підпункту 3.5.3 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації не відповідає вимогам абзацу восьмого пункту 28 Особливостей та підпункту 3, 6, 11, 12 пункту 47 Особливостей.
Підстави для відхилення тендерних пропозицій встановлені в підпункті 5.3.1 пункту 3 розділу V тендерної документації не відповідають вимогам пункту 44 Особливостей (в редакції від 13.02.2024).
Так, у підпункті 5.3.1 пункту 3 розділу V тендерної документації встановлено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 цих особливостей; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом п'ятим пункту 38 цих особливостей; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог абзацу другого пункту 36 цих особливостей; є юридичною особою – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичною особою, створеною та/або зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником (власником) якої є резидент (резиденти) Російської Федерації/Республіки Білорусь, або фізичною особою (фізичною особою – підприємцем) – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь, або є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, робіт та послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”);
2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; викладена іншою мовою (мовами), ніж мова (мови), що передбачена тендерною документацією; є такою, строк дії якої закінчився; є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів; не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
3) переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 Особливостей; не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 Закону; не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 цих особливостей.
Натомість, в редакції Особливостей станом на дату проведення закупівлі пунктом 44 Постанови 1178 (в редакції 13.02.2024) встановлено: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі: підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей; є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176);
2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей; є такою, строк дії якої закінчився; є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації; не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
3) переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей; не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей».
Враховуючи викладене, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що вимоги, встановлені Замовником підпункті 5.3.1 пункту 3 розділу V тендерної документації щодо відхилення тендерної пропозиції не відповідають вимогам, встановленим у абзаці п'ятнадцятому пункту 44 Особливостей.
Моніторингом встановлено, що Замовником в порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей внесено зміни до істотних умов Договору з підстав, які не відповідають вимогам Особливостей, виходячи з наступного.
За результатами процедури відкритих торгів відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 11.04.2024 № 7 визначено переможця ТОВ «ТД «ІФС», та якому Замовник повідомив про намір укласти договір від 11.04.2024 року.
На дату укладання Договору, сторони узгодили істотні умови договору, в тому числі, ціну за одиницю товару, а саме: бензину А-95 50,00 грн. з ПДВ, дизельного палива 50,00 грн. з ПДВ.
Між Замовником та ТОВ «ТД «ІФС» (далі – Сторони) укладено додаткову угоду від 29.04.2024 № 1 до Договору, якими внесено зміни до істотних умов Договору в частині збільшення ціни за одиницю товару на підставі пункту 19 Особливостей.
Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім виключного переліку випадків, серед яких: погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі.
Додатковою угодою від 29.04.2021 №1 до Договору керуючись пунктом 19 Особливостей, Сторони дійшли згоди щодо зміни ціни за одиницю товару з у бік її збільшення, на 6,8 %, а саме: ціни бензину А-95 та дизельного палива на 3,40 грн з урахування ПДВ.
На підтвердження підстав укладання додаткової угоди від 29.04.2024 № 1
Замовником надано через електронну систему закупівель пояснення щодо підстав збільшення ціни пального згідно експертного висновку Черкаської торгово-промислової палати від 25.04.2024 № О-143/01, які містять інформацію щодо рівня ринкової вартості бензину та дизельного палива в Україні станом на 21.02.2024 та 23.04.2024 року (далі – Експертний висновок № О-143/01) та відповідний відсоток коливання ціни в період між 21.02.2024 та 23.04.2024.
Згідно роз’яснення Мінекономіки від 24.11.2020 № 3304-04/69987-06 розрахунок відсотків зміни ціни і кількості здійснюється у додатковій угоді від ціни підписаного договору, а у наступних додаткових угодах за потреби - від останньої зміни ціни та кількості.
Отже, в разі укладання додаткової угоди розрахунок відсотка зміни ціни має застосовуватись період з дати укладання договору (18.04.2024) до укладання додаткової угоди (29.04.2024).
Експертний висновок № О-143/01 не підтверджує коливання ціни на бензин А-95 та дизельне паливо на 6,8% в період між укладенням Договору та додаткової угоди, а містить інформацію про коливання ціни товару в період, який передував даті укладення договору (з 21.02.2024 по 23.04.2024).
Таким чином, Експертний висновок № О-143/01 не підтверджує наявність підстав для збільшення ціни палива додатковою угодою від 29.04.2024.
Слід зазначити, що згідно з інформацією з офіційного сайту Міністерства Фінансів України (https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/2024-04/) середні ціни на пальне у 2024 році становили:
- бензин А-95 - станом на 18.04.2024 – 54,58грн, станом на 29.04.2024 – 55,39грн. (зростання ціни бензину відбулося на 1,48%);
- дизпаливо – станом на 18.04.2024 – 54,53грн, станом на 29.04.2024 – 54,22грн. (зниження ціни дизпалива відбулося на 0,57%).
Таким чином, Замовником в порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей додатковою угодою від 29.04.2024 № 1 внесено зміни до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом.
Період усунення порушень:
13.11.2024 16:53 - 28.11.2024 00:00
Дата публікації висновку:
13.11.2024 16:53
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
13-07-0029/2024 ПР
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Запити/Пояснення
Номер:
c5882357660e4468b19eda80f5aede4c
Назва:
Про надання інформації (пояснень, документів)
Дата опублікування:
05.11.2024 17:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-19-012239-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом даної закупівлі на підставі яких Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному веб-сайті чи офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Враховуючи викладене, для уточнення питань, що виникли в ході моніторингу, прошу надати відповідні документи, які були використані щодо обґрунтування коливання ціни товарів при укладанні додаткової угоди №1 від 29.04.2024 до Договору від 18.04.2024 № 348?
4. Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Чому підпункті 1.5.2 пункту 5 розділу І тендерної документації не відповідає вимогам абз. 2 п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції від 13.02.2024 року)?
5. Чому підстави для відхилення тендерних пропозицій встановленні в підпункті 5.3.1 пункту 3 розділу V тендерної документації не відповідають вимогам пункту 44 Особливостей?
6. Підпунктом 3.5.7 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. У зв’язку із чим, учасник-переможець надає наступні документи:
1) по пункту 3 частини першої ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі:
- Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, що видана не більше одного місяця відносно дати обрання учасника переможцем закупівлі або після такої дати.
Проте, відповідно до абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Слід зазначити, що з 04.09.2023 Національне агентство з питань запобігання корупції відкрило доступ до Реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення (далі - Реєстр), з урахуванням безпекових аспектів.
Отже, із 04.09.2023 Замовник може самостійно перевірити в Реєстрі інформацію про наявність або відсутність відомостей про керівника учасника процедури закупівлі/фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, до якого застосовано заходи кримінально-правового характеру за корупційне правопорушення за посиланням https://corruptinfo.nazk.gov.ua/.
Враховуючи викладене, надайте пояснення чому встановлена вимога до переможця процедури закупівлі щодо документального підтвердження публічної інформації, що міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним?
Крім того, вимоги до переможця процедури закупівлі визначені у підпункті 3 пункті 44 Особливостей, які підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей.
Враховуючи вищевикладене надайте пояснення чому вимоги тендерної документації до переможця процедури закупівлі не відповідають вимогам пункту 44 Особливостей?
7. Чому абзац 4, 7, 12, 13 підпункту 3.5.3 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації не відповідає вимогам підпункту 3, 6, 11, 12 пункту 47 Особливостей (в редакції від 13.02.2024 року)?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
fb39774e0c364cfabd9f9e5937a6f07d
Назва:
Відповідь на моніторинг
Дата опублікування:
08.11.2024 16:11
Опис:
Новодунаєвецька селищна рада (надалі – Замовник) у відповідь на запит УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ від 05.11.2024 р. у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «код ДК 021:2015 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Дизельне паливо, бензин А-95)» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-02-19-012239-a).
1-2. За першим та другим питанням, а саме як та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість надаємо пояснення:
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі проведено відповідно рекомендаціям Наказу Мінекономіки від 18.02.2020р. №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Інформацію про ціни на дані види товару використовували ту, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, з урахуванням інформації, отриманої з Інтернет-ресурсів: ttps://index.minfin.com.ua, дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань, дані офіційних статистичних видань. Відповідно до рекомендаційного Листа Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України під час збору інформації про ціну слід враховувати, що умови запланованих закупівель (обсяги закупівлі, умови оплати та поставки тощо) мають бути співставні з умовами закупівель, інформація про які міститься у відкритих джерелах та може бути використана для розрахунку очікуваної вартості. Крім того, слід враховувати інші можливі чинники, що впливають на ціну товарів та послуг, як, наприклад, сезонні коливання цін на певні предмети закупівлі.
Отже, очікувана вартість визначалася за результатами проведення моніторингу цін що містяться в мережі Інтернет у відкритому доступі та в електронній системі закупівель «Прозорро» а також на підставі аналізу цін, які склалися на заправках Хмельницької області та враховано ризик зростання (коливання) ціни та визначено, що очікувана вартість предмету закупівлі становила з розрахунку 50,00 грн. за 1 літр за наявної потреби у Бензину А95 у кількості 6940 літрів та Дизельного палива у кількості 10 000 л. становила 847 000 грн з ПДВ.
Стосовно надання інформації та відповідних документів на підставі яких нами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та розміру бюджетного призначення пояснюємо наступне. Розмір бюджетного призначення здійснювалось згідно наданої господарським відділом та затвердженої начальником підприємства потреби на закупівлю розрахованої на очікувану вартість згідно минулорічного використання та виробничих завдань на 2024 рік.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснювалось враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником самостійно та повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. Частиною першою статті 23 Закону встановлено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Замовником зазначено в тендерній документації всю необхідну технічну, якісну та кількісну інформацію про предмет закупівлі у ч. 6 Розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації.
У ч. 6 Розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації визначена Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Замовником здійснено обгрунтування технічних та якісних вимог до предмету закупівлі у відповідності до п. 29 Особливостей, зокрема у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, та замовником установлено вимоги до предмета закупівлі, що передбачені відповідним національним стандартом.
Згідно ч. 3 статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
3. За третім питанням в частині: відповідно до вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. Враховуючи викладене, для уточнення питань, що виникли в ході моніторингу, прошу надати відповідні документи, які були використані щодо обґрунтування коливання ціни товарів при укладанні додаткової угоди №1 від 29.04.2024 до Договору від 18.04.2024 № 348 - надаємо пояснення:
За результатами процедури закупівлі укладено Договір № 348 від 18.04.2024 року на суму 847 000,00. з ПДВ (далі - Договір).
Згідно Специфікації у додатку № 1 до Договору № 348 від 18.04.2024 року, ціна за одиницю Товару складає: Бензин А95 у кількості 6940 л. становить 50,00 грн. за літр, Дизельне паливо у кількості 10 000 л. становить 50,00 грн за літр.
Станом на момент підписання договору про закупівлю сторонами погоджені всі істотні умови - предмет, ціна та строк виконання зобов`язань за договором відповідно до вимог частини 3 статті 180 Господарського кодексу України та Закону України "Про публічні закупівлі".
На відповідність п. 19 Особливостей та згідно п. 11.3. Договору, Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобв’язань сторонами у повному обсязі крім випадків погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Виходячи зі змісту частини 1 статті 653 Цивільного кодексу України, у разі зміни договору зобов`язання сторін змінюються відповідно до змінених умов. Таким чином, у залежності від коливання ціни товару на ринку сторони протягом дії договору про закупівлю можуть вносити зміни в частині ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Коливання ціни товару на ринку передбачає динаміку ціни товару, зокрема в бік збільшення, за період укладення договору та до моменту виникнення необхідності у внесенні відповідних змін, зумовлених таким коливанням (постанова Верховного Суду від 16.02.2021 у справі №910/6790/18).
З моменту подання тендерної пропозиції учасником та укладення договору про закупівлю, відбулось коливання ціни товару на ринку в бік збільшення, у зв’язку з чим постала необхідність у внесенні змін до істотних умов Договору. На момент виникнення необхідності у внесені відповідних змін, зумовлених таким коливанням, а саме станом на 29.04.2024 року, відбулось коливання ціни Товару на ринку, що відображено у Експертному висновку (Додаток 1) та згідно інформації з сайту аналітичного видання Мінфін за посиланням https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/reg/hmelnickaya/2024-04/ .
Регіональні ціни на пальне
Хмельницька обл.
Середні ціни у квітні 2024 (грн./літр)
На відповідність п. 19 Особливостей та умов укладеного за результатом проведеної закупівлі Договору, документальне підтвердження наявності такого коливання підтверджено Експертним висновком № О – 143/01 від 25.04.2024 року виданого Черкаською торгово-промисловою палатою, де визначено відсоток коливання зростання ціни на Бензин А-95 + 9,30 % та на Дизельне паливо + 8,21 %.
29.04.2024 року було укладено Додаткову угоду № 1 до Договору № 348 від 18.04.2024 року, законодавчо обгрунтованість якої підтверджується Експертним висновком № О – 143/01 від 25.04.2024 року.
Відсоток збільшення ціни за одиницю Товару на Бензина А-95 згідно Додаткової угоди № 1 до Договору +6,80 % (що не перевищує відсоток коливання Бензину А-95 згідно Експертного висноку який підтверджує коливання на ринку Бензину А95 у розмірі +9,30 %).
+6,80 % (відсоток згідно ДУ № 1 від 29.04.2024 р. ) < +9,30 % (відсоток згідно Експертного виксновку № О-143/01)
Відсоток збільшення ціни за одиницю Товару на Дизельне паливо згідно Додаткової угоди № 1 до Договору +6,80 % (що не перевищує відсоток коливання Дизельне паливо згідно Експертного висноку який підтверджує коливання на ринку Бензину А95 у розмірі +8,21 %).
+6,80 % (відсоток згідно ДУ № 1 від 29.04.2024 р. ) < +8,21 % (відсоток згідно Експертного виксновку № О-143/01)
Отже, відсоток збільшення ціни за одиницю товару не перевищує відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку.
4. За четвертим питанням - Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Чому підпункті 1.5.2 пункту 5 розділу І тендерної документації не відповідає вимогам абз. 2 п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції від 13.02.2024 року) - надаємо пояснення:
Згідно п. 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
У тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту.
У тендерній документації зазначаються:
один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством;
підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 цих особливостей.
Тендерна документація може містити правила зазначення в договорі про закупівлю грошового еквівалента в національній чи іноземній валюті за офіційним курсом, установленим Національним банком станом на дату розкриття тендерних пропозицій.
Всі вищезазначені обов’язкові частини тендерної документації, які згідно ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, повинні бути зазначені у тендерній документації Замовника – наявні та визначені, а зазначення у тендерній документації інформації згідно абз. 2 п. 2 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року є технічною помилкою Замовника.
Звертаємо увагу, що неточність складання тендерної документації Замовника в абз. 2 п. 2 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року, - не тягне негативних наслідків для процедури закупівлі, не зачіпає будь-чиїх прав, свобод та інтересів, в тому числі прав учасників та переможців, а інформація про заборону замовникам здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів; - є такою, яка оприлюднена у формі відкритих даих згідно ЗУ «Про доступ до публічної інформації».
5. За п’ятим питанням - Чому підстави для відхилення тендерних пропозицій встановленні в підпункті 5.3.1 пункту 3 розділу V тендерної документації не відповідають вимогам пункту 44 Особливостей – надаємо пояснення:
Звертаємо увагу, що неточність складання тендерної документації Замовника, - не тягне негативних наслідків для процедури закупівлі, не зачіпає будь-чиїх прав, свобод та інтересів, в тому числі прав Учасника/Переможця.
Також вважаємо за необхідне зазначити, що Замовником не було порушено законодавство та не відхилено пропозицію Учасника на підставі п. 44 Особливостей, а також Замовником після визначення переможця закупівлі не було незаконно відхилено пропозицію Переможця на підставі 44 Особливостей, чим дотримано виконання статті 5 Закону.
Також, звертаємо увагу, що неточність складання тендерної документації Замовника, - не тягне негативних наслідків для процедури закупівлі, не зачіпає будь-чиїх прав, свобод та інтересів, в тому числі прав Учасників або Переможця.
Звертаємо увагу, що пропозиція ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАФТА - ЕКСПРЕС" згідно Протоколу відхилення № 6 від 11.04.2024 року, Замовник відхилив пропозицію на підставі пп. 3 п. 44 Особливостей в редакції, чинної на дату оголошення процедури закупівлі, а саме з наступним формулюванням підстави: «не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей;», що підтверджується Протоколом відхилення пропозиції ТОВ «НАФТА-ЕКСПРЕС» № 6 від 11.04.2024 року, опублікованим в електронній системі закупівель.
6. За шостим питанням - Підпунктом 3.5.7 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Враховуючи викладене, надайте пояснення чому встановлена вимога до переможця процедури закупівлі щодо документального підтвердження публічної інформації, що міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним? Крім того, вимоги до переможця процедури закупівлі визначені у підпункті 3 пункті 44 Особливостей, які підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей. – надаємо пояснення:
Слід зазначити, що після відкриття доступу до реєстру 04.09.2023 року відомості, які містяться у вільному доступі на порталі (https://corruptinfo.nazk.gov.ua,), не відображають інформацію, зокрема, стосовно місця роботи, посади на час вчинення особою корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, що унеможливлює повну та об’єктивну ідентифікацію особи лише за наявною інформацією щодо ПІБ (прізвища, ім'я та по батькові) такої особи, зокрема, у випадку можливого співпадіння щодо ПІБ (прізвища, ім'я та по батькові) декількох осіб.
У зв’язку з чим, Замовник обгрунтовано вимагає підтвердження відповдіності з боку переможця процедури закупівлі:
- Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, що видана не більше одного місяця відносно дати обрання учасника переможцем закупівлі або після такої дати;
- витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», який підтверджує відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України. Витяг має бути виданим не більше одного місяця відносно дати обрання учасника переможцем закупівлі або після такої дати. Витяг має містити унікальний електронний ідентифікатор (QR-код) за яким можливо здійснити перевірку його достовірності.
Жодна з цих довідок, в тому числі Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», - не надано Переможцем процедури закупівлі ТОВ «НАФТА - ЕКСПРЕС» у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей, що свідчить про наявність підстави для відхилення пропозиції Переможця на підставі абз. 3 пп. 3 п. 44 Особливостей.
Звертаємо увагу, що неточність складання тендерної документації Замовника, а саме в частині посилання на ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» - не тягне негативних наслідків для процедури закупівлі, не зачіпає будь-чиїх прав, свобод та інтересів, в тому числі прав Учасника/Переможця, оскільки відхилення пропозиції переможця повністю відповідає підставам викладеним у Особливостях затверджених Постановою № 1178 від 12.10.2022 року, чинними на дату оголошення процедури закупівлі.
7. За сьомим питанням - . Чому абзац 4, 7, 12, 13 підпункту 3.5.3 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації не відповідає вимогам підпункту 3, 6, 11, 12 пункту 47 Особливостей (в редакції від 13.02.2024 року) – надаємо пояснення:
Замовником встановлено вимога до учасника/переможця в частині підтвердження відстуності підстави передбаченою п. 47 Особливостей, оскільки така інформація не дискримінує учасників та не є такою, яка оприлюднена у формі відкритих даих згідно ЗУ «Про доступ до публічної інформації» або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах.
Також, вважаємо за необхідне зазначити, що Замовником не було порушено законодавство в частині підтвердження відсутності підстав, передбачених п. 47 Особливостей (згідно чинної редакції станом на дату оголошення процедури закупівлі) та дотримано виконання статті 5 Закону.
Згідно редакції Особливостей, чинної станом на дату оприлюднення процедури закупівлі, Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Звертаємо увагу, що при публікації Замовником Оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, електронна система закупівель в загальному доступі передбачає Критерії до заповнення учасниками процедури закупівлі при поданні пропозциії, шляхом заповнення в електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація в тому числі про наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей, а отже в період подання пропозиції в електронній системі закупівлі була наявна інформація та вимоги до заповнення учасниками інформації про наявність/відсутність підстав, втановлених у п. 47 Особливостей з урахуванням змін, внесених Постановою КМУ від 01.09.2023 року № 952 в частині доповненя пп. 11 п. 47 Особливостей, а саме у підпункті 11 пункту 47 слово “нею” замінити словами “у неї”, а після слів “згідно із Законом України “Про санкції” доповнити словами “, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА”, а отже чинною станом на дату публікації Замовником Оголошення про проведення відкритих торгів.
Згідно п. 31 Особливостей, Тендерна пропозиція подається учасниками в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Отже, учасники при поданні пропозиції повинні заповнити в електронній системі закупівель критерії щодо наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей в редакції з урахуванням змін, внесених Постановою КМУ від 01.09.2023 року № 952 в частині доповненя пп. 11 п. 47 Особливостей.
А отже, наявність неточностей при складанні тендерної документації Замовником, - не тягне негативних наслідків для процедури закупівлі, не зачіпає будь-чиїх прав, свобод та інтересів, в тому числі прав Учасника/Переможця.
Також вважаємо за необхідне зазначити, що Замовником не було порушено законодавство та не відхилено Учасника за невиконання вимог тендерної документації в частині підтвердження відсутності підстав, передбачених п. 47 Особливостей.
Дякую за зауваження, вони будуть враховані з метою недопущення подібних невідповідностей в майбутньому, а саме в частині публікації Замовником тендерної документації з урахуванням вимог чинного законодавства України, зокрема згідно питань 4-7 органу державного фінансового контролю. Зазначені невідповідності тендерної документації були допущені через технічні помилки та неточності, але при цьому не впливали на підстави відхилення чи визначення переможцем учасників/переможців у відповідній процедурі закупівлі, а також на укладення договору за результатом проведеної процедури закупівлі.
Додатки:
1. Експертний висновок № О – 143/01 від 25.04.2024 року виданого Черкаською торгово-промисловою палатою.