• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Бензмн А-95, Дизельне паливо

Завершена

847 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 235.00 UAH
Номер: 4b19d91a0fc74e2bb53cf9f81adfcd14
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-11-05-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 04.11.2024 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913645
Період моніторингу: 05.11.2024 10:43 - 27.11.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З від 04.11.2024 № 73-з Хмельницький Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК Додаток до наказу від 04.11.2024 № 73-з Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель , щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель № з/п Оголошення про проведення спрощеної закупівлі /звіту про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3. UA-2024-02-19-012239-a 19.02.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Волинець М.С. Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ганна КОВАЛЬЧУК
Адреса: Ukraine, Хмельницький
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 38) 265-73-60, m.s.volynets@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі встановлено порушення вимог пункту 24 Особливостей та пункту 14 Порядку № 1082. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абз. 2 п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, пункту 28 Особливостей, пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту підпункту 2 пункту 19 Особливостей внесено зміни до істотних умов Договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель, відображення закупівлі у річному плані закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, розгляду тендерної пропозиції, розгляду тендерних пропозицій, виконання рішень Комісії АМКУ, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує : - здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 24 Особливостей та пункту 14 Порядку № 1082 під час розміщення інформації про публічні закупівлі та абз. 2 п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, пункту 28 Особливостей, пункту 44 Особливостей під час формування тендерної документації; - привести у відповідність до чинного законодавства істотні умови Договору, а в разі неможливості – здійснити заходи щодо припинення зобов’язань за Договором, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 13 листопада 2024 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), виконання рішень Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель як органу оскарження (далі – Комісія АМКУ), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Новодунаєвецької селищної ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 19.02.2024 №2, реєстр пропозицій, протокол розкриття від 28.02.2024, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «НАФТА-ЕКСПРЕС» (далі – ТОВ «НАФТА-ЕКСПРЕС»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможця закупівлі ТОВ «НАФТА-ЕКСПРЕС» від 04.03.2024 №3, скаргу до процедури від 08.03.2024 за номером ID: UA-2024-02-19-0012239-a.b1, рішення органу оскарження від 18.03.2024 № 4860-р/пк-пз, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих учасником ТОВ «НАФТА-ЕКСПРЕС», документи завантажені ТОВ «НАФТА-ЕКСПРЕС» через електронну систему закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможця закупівлі ТОВ «НАФТА-ЕКСПРЕС» від 22.03.2024 №4, скаргу до процедури від 27.03.2024 за номером ID: UA-2024-02-19-012239-a.b2, рішення органу оскарження від 08.04.2024 № 6254-р/пк-пз, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НАФТА-ЕКСПРЕС» від 11.04.2024 №6, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ТД «ІФС» (далі – ТОВ «ТД «ІФС»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможця закупівлі від 11.04.2024 №7, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 11.04.2024, договір про закупівлю товарів від 18.04.2024 №348 (далі – Договір), додаткова угода до Договору від 29.04.2024 № 1, повідомлення про внесення змін до Договору від 30.04.2024, пояснення від 08.11.2024 отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався. Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в порушення пункту 24 Особливостей під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів не дотримано пункту 14 «Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082) щодо зазначення коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить наступну позицію щодо групи цифр за категорією та відповідають назві, що описує товар, який становить предмет закупівлі та який має намір придбати Замовник згідно інформації, розміщеної у пункті 5 річного плану закупівель, а саме: 09132000-3 Бензин 09134200-9 Дизельне паливо Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Моніторингом встановлено, що інформація, зазначена в підпункті 1.5.2 пункту 5 розділу І тендерної документації не відповідає вимогам абзацу 2 пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції від 13.02.2024 року) (далі –Постанова №1178). Так постановою КМУ від 09.02.2024 №131 внесено зміни до Постанови №1178, зокрема у пункті 2 постанови в абзаці другому слова “Російська Федерація/Республіка Білорусь” в усіх відмінках замінити словами “Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран” у відповідному відмінку. Згідно абзацу восьмого пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються: підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Моніторингом встановлено, що абзац 4, 7, 12, 13 підпункту 3.5.3 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації не відповідає вимогам підпункту 3, 6, 11, 12 пункту 47 Особливостей (в редакції від 13.02.2024 року). Так, абзацами 4, 7, 12, 13 підпункту 3.5.3 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації встановлено, Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо: 3) службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією; 8) учасник процедури закупівлі визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура; 13) учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.* 14) замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у частині другій статті 17 Закону, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі. Натомість, в редакції Особливостей станом на дату проведення закупівлі підпунктами 3, 6, 11, 12 пункту 47 Особливостей (в редакції від 13.02.2024 року) встановлено: Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: 3) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією; 6) керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку; 11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; 12) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми. Враховуючи вищевикладене, підпункту 3.5.3 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації не відповідає вимогам абзацу восьмого пункту 28 Особливостей та підпункту 3, 6, 11, 12 пункту 47 Особливостей. Підстави для відхилення тендерних пропозицій встановлені в підпункті 5.3.1 пункту 3 розділу V тендерної документації не відповідають вимогам пункту 44 Особливостей (в редакції від 13.02.2024). Так, у підпункті 5.3.1 пункту 3 розділу V тендерної документації встановлено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 цих особливостей; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом п'ятим пункту 38 цих особливостей; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог абзацу другого пункту 36 цих особливостей; є юридичною особою – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичною особою, створеною та/або зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником (власником) якої є резидент (резиденти) Російської Федерації/Республіки Білорусь, або фізичною особою (фізичною особою – підприємцем) – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь, або є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, робіт та послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”); 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; викладена іншою мовою (мовами), ніж мова (мови), що передбачена тендерною документацією; є такою, строк дії якої закінчився; є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів; не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону; 3) переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 Особливостей; не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 Закону; не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 цих особливостей. Натомість, в редакції Особливостей станом на дату проведення закупівлі пунктом 44 Постанови 1178 (в редакції 13.02.2024) встановлено: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі: підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей; є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176); 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей; є такою, строк дії якої закінчився; є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації; не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону; 3) переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей; не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей». Враховуючи викладене, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що вимоги, встановлені Замовником підпункті 5.3.1 пункту 3 розділу V тендерної документації щодо відхилення тендерної пропозиції не відповідають вимогам, встановленим у абзаці п'ятнадцятому пункту 44 Особливостей. Моніторингом встановлено, що Замовником в порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей внесено зміни до істотних умов Договору з підстав, які не відповідають вимогам Особливостей, виходячи з наступного. За результатами процедури відкритих торгів відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 11.04.2024 № 7 визначено переможця ТОВ «ТД «ІФС», та якому Замовник повідомив про намір укласти договір від 11.04.2024 року. На дату укладання Договору, сторони узгодили істотні умови договору, в тому числі, ціну за одиницю товару, а саме: бензину А-95 50,00 грн. з ПДВ, дизельного палива 50,00 грн. з ПДВ. Між Замовником та ТОВ «ТД «ІФС» (далі – Сторони) укладено додаткову угоду від 29.04.2024 № 1 до Договору, якими внесено зміни до істотних умов Договору в частині збільшення ціни за одиницю товару на підставі пункту 19 Особливостей. Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім виключного переліку випадків, серед яких: погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. Внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі. Додатковою угодою від 29.04.2021 №1 до Договору керуючись пунктом 19 Особливостей, Сторони дійшли згоди щодо зміни ціни за одиницю товару з у бік її збільшення, на 6,8 %, а саме: ціни бензину А-95 та дизельного палива на 3,40 грн з урахування ПДВ. На підтвердження підстав укладання додаткової угоди від 29.04.2024 № 1 Замовником надано через електронну систему закупівель пояснення щодо підстав збільшення ціни пального згідно експертного висновку Черкаської торгово-промислової палати від 25.04.2024 № О-143/01, які містять інформацію щодо рівня ринкової вартості бензину та дизельного палива в Україні станом на 21.02.2024 та 23.04.2024 року (далі – Експертний висновок № О-143/01) та відповідний відсоток коливання ціни в період між 21.02.2024 та 23.04.2024. Згідно роз’яснення Мінекономіки від 24.11.2020 № 3304-04/69987-06 розрахунок відсотків зміни ціни і кількості здійснюється у додатковій угоді від ціни підписаного договору, а у наступних додаткових угодах за потреби - від останньої зміни ціни та кількості. Отже, в разі укладання додаткової угоди розрахунок відсотка зміни ціни має застосовуватись період з дати укладання договору (18.04.2024) до укладання додаткової угоди (29.04.2024). Експертний висновок № О-143/01 не підтверджує коливання ціни на бензин А-95 та дизельне паливо на 6,8% в період між укладенням Договору та додаткової угоди, а містить інформацію про коливання ціни товару в період, який передував даті укладення договору (з 21.02.2024 по 23.04.2024). Таким чином, Експертний висновок № О-143/01 не підтверджує наявність підстав для збільшення ціни палива додатковою угодою від 29.04.2024. Слід зазначити, що згідно з інформацією з офіційного сайту Міністерства Фінансів України (https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/2024-04/) середні ціни на пальне у 2024 році становили: - бензин А-95 - станом на 18.04.2024 – 54,58грн, станом на 29.04.2024 – 55,39грн. (зростання ціни бензину відбулося на 1,48%); - дизпаливо – станом на 18.04.2024 – 54,53грн, станом на 29.04.2024 – 54,22грн. (зниження ціни дизпалива відбулося на 0,57%). Таким чином, Замовником в порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей додатковою угодою від 29.04.2024 № 1 внесено зміни до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом.
Період усунення порушень: 13.11.2024 16:53 - 28.11.2024 00:00
Дата публікації висновку: 13.11.2024 16:53

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 13-07-0029/2024 ПР

Запити/Пояснення