• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Шкільний автобус (1 одиниця)

Завершена

3 400 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 000.00 UAH
Номер: 212ddd229eca455baa8b96ed09c7848a
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-06-18-000048
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.06.2024 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 18.06.2024 16:51 - 10.07.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 17.06.2024 № 53-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 17.06.2024 № 53-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 21. UA-2024-02-19-010680-a, 19.02.2024, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 50) 036-83-09, arhi1971@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178 встановлено порушення замовником пункту 1 частини другої, абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови № 1178. За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення замовником пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами аналізу питання внесення змін до тендерної документації встановлено порушення замовником абзацу 4 пункту 54 Постанови № 1178. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; надання роз’яснень щодо тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю; виконання замовником рішення органу оскарження – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 червня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» в редакції станом на дату проведення закупівлі (далі – Постанова № 1178, Особливості); внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснень щодо тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю; виконання Замовником рішення органу оскарження. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ВІДДІЛУ ОСВІТИ НОВОСАНЖАРСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – замовник) UA-P-2024-02-19-004570-a на 2024 рік; тендерну документацію замовника затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 19.02.2024 № 40; тендерна пропозиція учасника ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «АВТОМОБІЛЬНА КОМПАНІЯ «УКРАВТОСНАБ» (далі - ПП «АК «УКРАВТОСНАБ»); роз’яснення до процедури від 21.02.2024 (о 11:35 год. та о 14:12 год.) на запитання до процедури від 21.02.2024 (о 11:18 год. та о 14:04 год.); вимоги учасника ПП «АК «УКРАВТОСНАБ» про усунення порушення № UA-2024-02-19-010680-a.c1 від 21.02.2024 та № UA-2024-02-19-010680-a.a2 від 22.02.2024; рішення замовника щодо вимог про усунення порушень від 21.02.2024 та 22.02.2024; скаргу до процедури ПП «АК «УКРАВТОСНАБ» № UA-2024-02-19-010680-a.a3 від 23.02.2024; рішення органу оскарження щодо прийняття скарги до розгляду від 27.02.2024 № 3571-р/пк-пз; інформацію про резолютивну частину рішення від 05.03.2024 № 4129 опубліковану 06.03.2024; рішення від 05.03.2024 № 4129-р/пк-пз опубліковане 08.03.2024; Коментар замовника щодо усунення порушення; протокол про виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель; вимогу про усунення невідповідностей до 22.03.2024; протокол уповноваженої особи від 22.03.2024 № 55 щодо прийняття рішення про визначення учасника ПП «АК «УКРАВТОСНАБ» переможцем; повідомлення про наміри укласти договір від 22.03.2024; Договір про надання послуг від 01.04.2024 № 125 на суму 3345000,00 грн. з ПДВ, укладений між замовником та ПП «АК «УКРАВТОСНАБ» з додатком; відповіді замовника на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені в електронній системі закупівель 21.06.2024 та 25.06.2024; веб-сайт Новосанжарської селищної ради Полтавської області (головний розпорядник коштів) за посиланням: https://novosanzharska-gromada.gov.ua/news/1718958693/. Моніторингом питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення замовником чинного законодавства пункту 4-1 Постанови № 710 в частині не оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Так, пунктом 4-1 Постанови № 710 передбачено, що розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів мають забезпечити, зокрема, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Моніторингом, встановлено, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на веб-сайті замовника та головного розпорядника станом на дату початку моніторингу (10.06.2024) не опубліковано, що є порушенням вимог пункту 4-1 Постанови № 710. З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 18.06.2024 через електронну систему закупівель надано запит замовнику «…щодо оприлюднення на власному веб-сайті чи офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі». Замовником, 21.06.2024 в електронній системі закупівель, надано відповідь, що: «…Інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі опублікована на веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів: novosanzharska-gromada.gov.ua/news/1718958693/». За результатами аналізу наданої замовником відповіді встановлено, що «Обґрунтування шкільний автобус 2024. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі: Шкільний автобус, який відповідає вимогам ДСТУ 7013:2009» (далі – обгрунтування) на веб-сайті Новосанжарської селищної територіальної громади Полтавського району, Полтавської області, як головного розпорядника бюджетних коштів, за посиланням: https://novosanzharska-gromada.gov.ua/news/1718958693/ замовником опубліковано 21.06.2024 о 11:29 год., а саме на 89 робочий день з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2024-02-19-010680-a. Отже, замовником на порушення пункту 4-1 Постанови № 710 не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель, та усунуто це порушення шляхом опублікування обґрунтування 21.06.2024 о 11:29 год. на веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів. Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178 встановлено порушення замовником чинного законодавства, а саме пункту 1 частини другої, абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, пункту 28 Постанови № 1178 з огляду на наступне. Відповідно до пункту 1 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються відомості, зокрема, інструкція з підготовки тендерних пропозицій. Згідно з абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Абзацом 1 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. При цьому, в пункті 44 Постанови № 1178 передбачено виключний перелік підстав для відхилення. Так, згідно абзацу 8 підпункту 1 пункту 44 Постанови № 1178 (в редакції станом на дату проведення закупівлі) замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі: «є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176)». При цьому, у тендерній документації замовника (дата проведення процедури закупівлі UA-2024-02-19-010680-a (19.02.2024), чинна редакція Особливостей зі змінами від 13.02.2024) не зазначено жодних обмежень щодо учасників та товарів, які мають належність до Ісламської Республіки Іран. Також, в ході моніторингу встановлено, що замовник в полі № 5 Таблиці 1 «ВИМОГИ ЩОДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ. Шкільний автобус» Додатку 1 до тендерної документації здійснив посилання на нормативний документ ГОСТ 12.2.037, який має статус недіючий, оскільки його дія скасована 01.01.2019. З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення, через електронну систему закупівель, органом державного фінансового контролю надано відповідний запит, на який замовником надано пояснення від 25.06.2024, зокрема, що: «При проведенні процедури закупівлі «Шкільний автобус (1 одиниця)» - за кодом ДК 021:2015:34120000-4: Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб, за номером ID: UA-2024-02-19-010680-a Замовником у тендерній документації (далі - ТД) не зазначено жодних обмежень щодо учасників та товарів, які мають належність до Ісламської Республіки Іран та щодо недіючого ГОСТ у ТД у зв'язку з тим, що Замовник не в повному обсязі вніс актуальні на період проведення закупівлі зміни до Особливостей та неуважно вніс інформацію щодо чинних нормативно-правових актів до ТД з відсутністю умислу та передбачення настання негативних наслідків». Вказане пояснення не свідчить про відсутність порушення замовником чинного законодавства, а отже, тендерна документація складена замовником з порушенням пункту 1 частини другої статті 22, абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови № 1178. Моніторингом питання внесення змін до тендерної документації встановлено порушення замовником чинного законодавства. Так, абзацом 4 пункту 54 Постанови № 1178 передбачено: «Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться». В ході моніторингу встановлено, що до тексту тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи від 19.02.2024 № 40, замовником неодноразово вносилися зміни. Так, відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що зміни тендерної документації відбулися: 21.02.2024 (о 11:33 год. та о 14:13 год.); 22.02.2024 (о 10:07 год. та о 14:52 год.); 07.03.2024 о 09:51 год.; 11.03.2024 о 09:18 год. Також, вносилися зміни і до Проєкту договору: 21.02.2024 о 14:13 год.; 22.02.2024 о 13: 39 год. та о 15:03 год.; 07.03.2024 о 09:51 год.; 11.03.2024 о 09:18 год. При цьому, на порушення абзацу 4 пункту 54 Постанови № 1178, окремим документом перелік змін замовником не оприлюднювався. З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю через електронну систему закупівель замовнику надано відповідний запит. На запит замовником 25.06.2024 в електронній системі закупівель надано відповідь: «…дане порушення виникло у зв'язку з неповним вивченням нормативно-правового базису при підготовці ТД та при проведенні закупівлі». Отже, відповідь замовника не свідчить про відсутність порушення ним абзацу 4 пункту 54 Постанови № 1178. Окремо слід зазначити, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «ГРІФФІН СЕРВІС» в ході моніторингу не досліджувалася, оскільки була предметом розгляду Органом оскарження.
Період усунення порушень: 26.06.2024 17:49 - 11.07.2024 00:00
Дата публікації висновку: 26.06.2024 17:49

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до висновку за результатами проведеного моніторингу відділ освіти повідомляє, що виявлені порушення усунути неможливо у зв'язку з завершенням процедури закупівлі, укладенням договору, закінченням строків для внесення змін до документації. При цьому відділ освіти зобов'язується не допускати подібних порушень в майбутньому шляхом притягнення винних осіб до відповідальності.
Дата публікації звіту: 03.07.2024 09:00

Запити/Пояснення