-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код за ДК 021:2015 – 0913 (09130000-9) Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (09134200-9), Бензин А-95 (09132000-3) по скретч-карткам та/або талонам та смарт-карткам, м. Запоріжжя )
Закупівля оголошена з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів,робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами)
Торги відмінено
18 552 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 185 520.00 UAH
мін. крок: 1% або 185 520.00 UAH
Номер:
9ad415eb6c554285a4fd39c04ec71234
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-07-15-000044
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.07.2024 00:00
Період моніторингу:
15.07.2024 16:23 - 06.08.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
15.07.2024 № 57-З
Запоріжжя
Про початок
моніторингу закупівлі
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3,
НАКАЗУЮ:
1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби
в Запорізькій області
від 15.07.2024 № 57-З
Перелік процедур закупівель,
по яким проводиться моніторинг
4. UA-2024-02-16-006496-a, яку проводить Запорізьке комунальне підприємство міського електротранспорту "Запоріжелектротранс";
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами дослідження питання законності та своєчасності укладання договору встановлено порушення вимоги абз.4 п.49 Особливостей №1178 та пп.2 п.50 Особливостей №1178.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує відмінити процедуру відкритих торгів на підставі пп.2 п.50 Особливостей №1178 з причини неможливості усунення порушень та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: « 19 » липня 2024 року.
Предметом аналізу було питання: законності та своєчасності укладання договору.
Під час моніторингу проаналізовано: повідомлення про намір укласти договір, відповідь Замовника від 19.07.2024 на запит про надання пояснень від 15.07.2024.
В ході моніторингу встановлено, що за результатами торгів переможцем визначено ТОВ "ПРОМПЕТРОЛ". 09 квітня 2024 року Замовником оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з ТОВ "ПРОМПЕТРОЛ". Проте, станом на момент проведення моніторингу (19.07.2024), як засвідчено замовником у відповіді від 19.07.2024 на запит про надання пояснень від 15.07.2024, оприлюднені в електронній системі закупівель, договір про закупівлю замовником не укладено.
Вказаним порушено вимоги абз.4 п.49 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), яким передбачено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. При цьому Замовником не відмінено відкриті торги з причини неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, чим порушено пп.2 п.50 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
19.07.2024 12:28 - 03.08.2024 00:00
Дата публікації висновку:
19.07.2024 12:28
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На Ваш висновок від 19.07.2024 у межах проведення моніторингу до закупівлі за предметом Код за ДК 021:2015 – 0913(09130000-9) Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (09134200-9), Бензин А-95 (09132000-3) по скретч-карткам та/або талонам та смарт-карткам. м. Запоріжжя.), ідентифікатор закупівлі UA-2024-02-16-006496-a повідомляємо наступне.
19.07.2024 Підприємством «Запоріжелектротранс» (далі - Замовник) було прийняте рішення відмінити процедуру закупівлі Код за ДК 021:2015 – 0913(09130000-9) Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (09134200-9), Бензин А-95 (09132000-3) по скретч-карткам та/або талонам та смарт-карткам. м. Запоріжжя.), ідентифікатор закупівлі UA-2024-02-16-006496-a, на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості), а саме у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Копія Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.07.2024 №26 про відміну торгів було надано управлінню Східного офісу Держаудитслужби у Запорізькій області листом від 19.07.2024 №20/1712 як відповідь на запит від 16.07.2024.
Інформація щодо відміни торгів та підстави прийняття такого рішення були оприлюднені Замовником в електронній системі закупівель 19.07.2024 відповідно до п. 50 Особливостей.
Дата публікації звіту:
25.07.2024 11:21
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionCancelled: Так
Опис:
На Ваш висновок від 19.07.2024 у межах проведення моніторингу до закупівлі за предметом Код за ДК 021:2015 – 0913(09130000-9) Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (09134200-9), Бензин А-95 (09132000-3) по скретч-карткам та/або талонам та смарт-карткам. м. Запоріжжя.), ідентифікатор закупівлі UA-2024-02-16-006496-a повідомляємо наступне. 19.07.2024 Підприємством «Запоріжелектротранс» (далі - Замовник) було прийняте рішення відмінити процедуру закупівлі Код за ДК 021:2015 – 0913(09130000-9) Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (09134200-9), Бензин А-95 (09132000-3) по скретч-карткам та/або талонам та смарт-карткам. м. Запоріжжя.), ідентифікатор закупівлі UA-2024-02-16-006496-a, на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості), а саме у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Копія Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.07.2024 №26 про відміну торгів було надано управлінню Східного офісу Держаудитслужби у Запорізькій області листом від 19.07.2024 №20/1712 як відповідь на запит від 16.07.2024. Інформація щодо відміни торгів та підстави прийняття такого рішення були оприлюднені Замовником в електронній системі закупівель 19.07.2024 відповідно до п. 50 Особливостей.
Дата публікації:
31.07.2024 17:23
Запити/Пояснення
Номер:
5e797eb976234eacac9b2f847cf7f025
Назва:
Запит на надання пояснень (інформації)
Дата опублікування:
16.07.2024 09:52
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.07.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом ДК 021:2015 – 0913 (09130000-9) Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (09134200-9), Бензин А-95 (09132000-3) по скретч-карткам та/або талонам та смарт-карткам, м. Запоріжжя), яку проводить Запорізьке комунальне підприємство міського електротранспорту "Запоріжелектротранс", оприлюдненої в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2024-02-16-006496-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 №3, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
Так, за результатами проведених торгів 09.04.2024 Замовником оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з переможцем торгів - Товариством з обмеженою відповідальністю "ПРОМПЕТРОЛ".
Відповідно до положень абз.4 п.49 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178) замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Проте, до теперішнього часу договір з переможцем торгів не оприлюднено.
Прошу пояснити цей факт.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Заступник начальника
відділу контролю у сфері закупівель Ігор КИСЕЛЬОВ
Номер:
48fdc4a410034a07873ca04e2f7688a7
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
19.07.2024 11:13
Опис:
На Ваш запит від 16.07.2024 у межах проведення моніторингу до закупівлі за предметом Код за ДК 021:2015 – 0913(09130000-9) Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (09134200-9), Бензин А-95 (09132000-3) по скретч-карткам та/або талонам та смарт-карткам. м. Запоріжжя.), ідентифікатор закупівлі UA-2024-02-16-006496-a повідомляємо наступне.
Підприємством «Запоріжелектротранс» 16.02.2024 була оголошена процедура закупівлі Код за ДК 021:2015 – 0913(09130000-9) Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (09134200-9), Бензин А-95 (09132000-3) по скретч-карткам та/або талонам та смарт-карткам. м. Запоріжжя.), ідентифікатор закупівлі UA-2024-02-16-006496-a. За результатами проведеної закупівлі 09.04.2024 Замовником оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з переможцем торгів – ТОВ «ПРОМПЕТРОЛ».
29.03.2024 Управлінням Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області було розпочато моніторинг вищезазначеної процедури закупівлі.
Висновком від 10.04.2024 Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язало здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом відміни торгів відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості) (неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень).
Таким чином, при перебігу строку для укладання договору з переможцем закупівлі, передбаченого абзацом 4 пункту 49 Особливостей, Замовник не погоджуючись з висновком Держаудитслужби в Запорізькій області, маючи намір за результатом розгляду справи по суті укласти договір про закупівлю, 23.04.2024 звернувся з позовною заявою до Запорізького окружного адміністративного суду про визнання протиправним та скасування висновку Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (справа № 280/3704/24 від 24.04.2024).
Запорізький окружний адміністративний суд прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження в адміністративній справі № 280/3704/24.
Наразі справа знаходиться на розгляді у вищезазначеному суді.
З огляду на вищезазначене, у зв'язку із значним періодом проведення моніторингу закупівлі та тривалим терміном розгляду справи у суді, а також із спливом строку на укладання договору про закупівлю, передбаченого абз. 4 п. 49 Особливостей, договір між підприємством «Запоріжелектротранс» та ТОВ «ПРОМПЕТРОЛ» за результатами процедури закупівлі не укладався.
На підставі вищевикладеного, керуючись п.п. 2 п. 50 Особливостей, а саме у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, Замовником 19.07.02024 прийнято рішення відмінити процедуру закупівлі за предметом закупівлі Код за ДК 021:2015 – 0913(09130000-9) Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (09134200-9), Бензин А-95 (09132000-3) по скретч-карткам та/або талонам та смарт-карткам. м. Запоріжжя.), ідентифікатор закупівлі UA-2024-02-16-006496-a, у зв’язку із закінченням строків, зазначених у абз. 4 пункту 49 Особливостей.
Звертаємо Вашу увагу, що предметом даного моніторингу є питання розкриття тендерних пропозицій, іх розгляд та оцінка.
Відповідно до п.38 Особливостей Дата і час розкриття тендерних пропозицій, дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично в день оприлюднення замовником оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель.
Пунктом 39 Особливостей зазначається, що розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі» (положення абзацу третього частини першої та абзацу другого частини другої статті 28 Закону не застосовуються), зокрема розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону. Протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій формується та оприлюднюється електронною системою закупівель автоматично в день розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
Відповідно до п.41 Особливостей Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично. Після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Розкриття тендерних пропозицій по закупівлі UA-2024-02-16-006496-a відбулося 26.02.2024.
Перебіг процедури закупівлі було призупинено на період оскарження даної закупівлі в Органі оскарження.
Після відкриття перебігу строків закупівлі проводилась оцінка тендерних пропозицій.
За результатами розгляду та оцінки тендерних пропозицій 09.04.2024 Замовником оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з переможцем торгів.
Укладення самого договору за результатами процедури закупівлі відбувається відповідно до п.49 Особливостей та не відноситься до питань, порушених моніторінгом.
Номер:
8f381dd313f04964a4882483ef8381e2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-29-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.03.2024 00:00
Період моніторингу:
29.03.2024 15:45 - 20.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
Н А К А З
29.03.2024 № 21-з
Запоріжжя
Про початок
моніторингу закупівлі
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3,
НАКАЗУЮ:
1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедури закупівлі: за ідентифікатором UA-2024-02-16-006496-a ДК 021:2015 – 0913 (09130000-9) Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (09134200-9), Бензин А-95 (09132000-3), яку проводить Запорізьке комунальне підприємство міського електротранспорту "Запоріжелектротранс".
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини третьої статті 22 Закону та абз. 2 п. 15 ст. 29 Закону.
За результатами аналізу визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, порушень не встановлено, виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення
законодавства у сфері публічних закупівель від 14.03.2024 №4700-р/пк-пз – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом відміни торгів відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей (неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: « 09 » квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності обрання процедури закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення торгів, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), розгляду тендерних пропозицій ТОВ "БЕНТЛІС", ТОВ "ПРОМПЕТРОЛ", рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення
законодавства у сфері публічних закупівель від 14.03.2024 №4700-р/пк-пз, вимога про усунення невідповідностей.
Питання, які розглядались Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, в ході моніторингу не досліджувались.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі; тендерну документацію затверджену уповноваженою особою (протокол від 07.03.2024 №10 та від 14.03.2024 №11), тендерні пропозиції ТОВ "БЕНТЛІС", ТОВ "ПРОМПЕТРОЛ", запит замовнику на пояснення від 29.03.2024, відповідь замовника на пояснення від 03.04.2024, сайт http://minfin.com.ua/, дані аналітичної системи https://youcontrol.com.ua/.
Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, відповідно частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Абзацем 4 сторінки 29 розділу 1.1. «Документальне підтвердження Учасника кваліфікаційним критеріям на виконання вимог статті 16 Закону (з урахуванням Особливостей)» визначено спосіб перевірки інформації Замовником у відкритому доступі використовуючи сайти: http://prozorro.gov.ua/ та http:// index.minfin.com.ua, в частині підвищення ціни на поставку аналогічного товару без документально підтверджених підстав, що призвели до таких змін.
Слід зазначити, що відповідно абз. 2 п. 15 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
За даними https://youcontrol.com.ua/contractor/?id=7439694&tb=file#express-universal-file ТОВ "МІНФІНМЕДІА" (власник веб сайту minfin.com.ua) має види діяльності: веб-портали (основний), оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов'язана з ними діяльність; діяльність інформаційних агентств; дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки тощо.
Таким чином, ТОВ "МІНФІНМЕДІА" не є підприємством, установою, організацією, до компетенції якої належить дослідження виконання укладених договорів суб’єктами господарювання, укладання додаткових угод щодо підвищення ціни договору у відповідності до вимог чинного законодавства.
Дослідженням питання відповідності тендерної документації чинному законодавству, встановлено порушення частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», в частині застосування способу перевірки інформації, який не передбачений чинним законодавством, а саме абз. 2 п. 15 ст. 29 Закону.
Період усунення порушень:
10.04.2024 17:00 - 25.04.2024 00:00
Дата публікації висновку:
10.04.2024 17:00
Оскарження висновку в суді
Опис:
Впровадження № 280/3357/24 від 15.04.2024
Дата публікації:
16.04.2024 09:49
Дата відкриття провадження:
24.04.2024 00:00
Номер відкриття провадження:
280/3704/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Запорізьке комунальне підприємство міського електротранспорту «Запоріжелектротранс» ознайомившись з висновком Східного офісу Держаудитслужби у Запорізькій області за предметом закупівлі «Код за ДК 021:2015 – 0913 (09130000-9) Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (09134200-9), Бензин А-95 (09132000-3) по скретч-карткам та/або талонам та смарт-карткам, м. Запоріжжя)» (ідентифікатор UA-2024-02-16-006496-a), який розміщений в електронній системі закупівель 10.04.2024, повідомляє, що виконати вимоги Держаудитслужби не є можливим, оскільки Замовник вважає висновок протиправним, а тендерну документацію даної закупівлі такою, що складена у відповідності до чинного законодавства України у сфері публічних закупівель.
На даний час готується позовна заява про визнання вищезазначеного висновку Держаудитслужби України протиправним, яка буде направлена до суду, у встановлений законом строк.
Додатково повідомляємо, що 16.04.2024 у електронній системі ProZorro уповноваженою особою підприємства, за даною процедурою закупівлі, помилково було розміщено інформацію щодо оскарження висновку із зазначенням дати подання позовної заяви та номеру справи.
Після подання до суду позовної заяви про оскарження висновку Держаудитслужби України за процедурою закупівлі (ідентифікатор UA-2024-02-16-006496-a), Замовником буде розміщена відповідна інформація щодо дати та номеру відкриття провадження по справі.
Дата публікації звіту:
17.04.2024 15:07
Запити/Пояснення
Номер:
4e7edad5fd944b208c40801f7323b3b1
Назва:
Про надання інформації та пояснень
Дата опублікування:
29.03.2024 15:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.04.2024 01:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі моніторинг процедури закупівлі: код ДК 021:2015 – 0913 (09130000-9) Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (09134200-9), Бензин А-95 (09132000-3) по скретч-карткам та/або талонам та смарт-карткам, м. Запоріжжя) (ID: UA-2024-02-16-006496-a), яку проводить Запорізьке комунальне підприємство міського електротранспорту "Запоріжелектротранс" та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, відповідно частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Додатком №2 до тендерної документації визначено кваліфікаційний критерій, а саме наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічнних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Враховуючі предмет закупівлі дизельне паливо та бензин А95, прошу надати пояснення щодо необхідності надання довідки, яка містить відомості про те, що Учасник не вчиняв дій пов'язаних з підвищенням ціни на поставку товару газу, вимога щодо якої міститься в підпункті 1.3 пункту 1 розділу 1.1. «Документальне підтвердження Учасника кваліфікаційним критеріям на виконання вимог статті 16 Закону (з урахуванням Особливостей)».
2. Також, прошу надати посилання на нормативно-правовий акт, яким передбачено надання довідки у довільній формі, яка містить відомості про те, що учасник не вчиняв дій пов'язаних з підвищенням ціни на поставку товару (бензину, дизельного палива, газу тощо) без документально підтверджених підстав, що призвели до таких змін), із посиланням на інформацію, яка розміщена на сайті http:// index.minfin.com.ua/.
За даними ttps://youcontrol.com.ua/contractor/?id=7439694&tb=file#express-universal-file ТОВ "МІНФІНМЕДІА" (власник веб сайту minfin.com.ua) має види діяльності: веб-портали (основний), оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов'язана з ними діяльність; діяльність інформаційних агентств; дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки тощо.
В той же час, п.19 Особливостей визначено випадки зміни істотних умов договорів, в частині підвищення ціни:
- погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
- зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку із зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
- зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Таким чином, інформація, розміщена на сайті http:// index.minfin.com.ua/ не є документальним підтвердженням коливання цін, зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування, зміни біржових котирувань тощо.
Враховуючі вищезазначене, прошу вказати на законодавчі акти, які прирівнюють інформацію, розміщену на сайті minfin.com.ua до вищезазначених документів, як приклад, до довідок Торгово-промислової палати та її територіальних підрозділів, якими можливо внести зміни в ціну договору, передбачених пунктом 19 Особливостей.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Валерій ГОЛУБ
Номер:
6e49859941554f2887d1a1836a81417a
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
03.04.2024 11:34
Опис:
На Ваш запит від 29.03.2024 у межах проведення моніторингу до закупівлі: Код за ДК 021:2015 – 0913(09130000-9) Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (09134200-9), Бензин А-95 (09132000-3) по скретч-карткам та/або талонам та смарт-карткам. м. Запоріжжя.) (UA-2024-02-16-006496-a) повідомляємо наступне.
1. Відповідно до пункту 28 Особливостей Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
В пп.1.3. п.1 таблиці 1.1 частини 1 додатку №2 до тендерної документації встановлено таку вимогу: «Крім цього Учаснику необхідно надати довідку у довільній формі, яка містить відомості про те, що Учасник не вчиняв дій пов'язаних з підвищенням ціни на поставку аналогічного товару без документально підтверджених підстав, що призвели до таких змін»
Із тексту вимоги видно, що Замовник не вимагає від Учасника надання довідки, яка містить відомості про те, що Учасник не вчиняв дій пов’язаних з підвищенням ціни на поставку товару газу.
Отже, запит Замовнику на пояснення в цій частині сформульований помилково, оскілки Замовник, здійснюючи закупівлю дизельного палива та бензину, не встановлював вимогу про надання Учасником довідки про не вчинення ним дій пов’язаних з підвищенням ціни на газ.
2. Друге запитання Замовнику на пояснення, на наш погляд, також сформульоване досить некоректно, а в деяких формулюваннях і взагалі помилково.
З сформульованого запитання можна дійти висновку, що Замовник встановив вимогу до Учасника про надання довідки, яка повинна містити відомості про те, що такий учасник не вчиняв дій, пов’язаних з підвищенням ціни на поставку товару (бензину, дизельного палива, газу тощо) без документального підтверджених підстав із посиланням на інформацію, яка розміщена на сайті index.minfin.com.ua, що не відповідає дійсності.
Звертаємо увагу, що Замовником не встановлювалися такі вимоги до Учасника.
Дослівно, вимога Замовника сформульована наступним чином: 1.3. Крім цього учаснику необхідно надати довідку у довільній формі, яка містить відомості про те, що Учасник не вчиняв дій пов'язаних з підвищенням ціни на поставку аналогічного товару без документально підтверджених підстав, що призвели до таких змін.
По-перше, Замовник не встановлював вимогу про надання Учасником довідки про не вчинення ним дій пов’язаних з підвищенням ціни на поставку товару (бензину, дизельного палива, газу тощо). У вимозі Замовника зазначено про надання Учасником довідки про не вчинення ним дій пов’язаних з підвищенням ціни на поставку аналогічного товару.
По-друге, потенційному та добросовісному Учаснику, який приймає участь у закупівлі та не вчиняв дій, пов’язаних з підвищенням цін на поставку аналогічного товару без документального підтвердження, достатньо надати про це довідку у довільній формі.
І лише у коментарях до зазначеної вимоги Замовник роз’яснив, що він має право перевірити зазначену учасником інформацію у джерелах, що знаходяться у відкритому доступі: http://prozorro.gov.ua/ та http:// index.minfin.com.ua.
Відповідно до вимог законодавства підвищення ціни повинно відбуватися пропорційно підвищенню ціни на товар на ринку з моменту укладення договору до моменту укладення додаткової угоди, якою було підвищено ціну. Таке коливання має бути документально підтверджено. Документальним підтвердженням може бути, серед іншого, експертний висновок з Торгово-промислової палати, Держзовнішінформ або іншого уповноваженого органу.
Зазначені органи при підготовці висновків щодо коливання ціни зокрема використовують документи та інформаційні матеріали інтернет сайтів: http:// index.minfin.com.ua/. Про це свідчать безпосередньо самі висновки, які містять посилання на це джерело інформації, як на підставу для такого висновку щодо коливання ціни товару на ринку на відповідну дату.
Отже, у випадку якщо б замовник встановив невідповідність інформації з довідки в довільній формі, що надана учасником з інформацією, розміщеною у відкритих джерелах інформації, то в такому випадку, Замовник, при наявності сумнівів, не позбавлений можливості замовити у тому числі офіційний експертний висновок ТПП щодо конкретної ситуації.
Нормативно – правовою основою вимог Замовника є ч. 3 та ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Окремо слід звернути увагу, що дизельне паливо та бензин А-95 критично необхідні підприємству для заправки автомобільного транспорту.
Відбір надійного постачальника є пріоритетним завданням Замовника під час проведення закупівель палива для роботи Підприємства.
Наголошуємо, що Підприємство «Запоріжелектротранс» виконує обов’язки по обслуговуванню пасажирських маршрутів загального користування у місті Запоріжжі, займається ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, організовує пункти обігріву для мешканців міста під час виконання аварійно-рятувальних робіт, має великогабаритну спецтехніку, аварійні та чергові автомобілі, що обслуговують підприємство та інфраструктуру міста Запоріжжя.
Виконавчим комітетом Запорізької міської ради з підприємством «Запоріжелектротранс» укладено Договір про організацію надання транспортних послуг в особливий період для забезпечення системи життєдіяльності населення в особливий період (мобілізаційне завдання).
Розпорядженням голови обласної державної адміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 31.05.23 №262 Запорізьке комунальне підприємство міського електротранспорту визнане критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період у Запорізькій області, яке підлягає підтвердженню не рідше 1 разу на рік.
Тому, Замовник повинен бути впевнений у надійності та сумлінності постачальника. Будь які затримки в постачання товару, а саме пального для заправки автомобільного транспорту, підвищення ціни товару з порушенням проценту його коливання або взагалі відмова від його постачання за укладеним договором може суттєво зашкодити виконанню обов’язків Замовника, спрямованих на врятування і збереження життя людей у місті, що в свою чергу призведе до незворотних наслідків.
Необхідність зазначених вимог обумовлена тим, що на практиці мають місце випадки відмови Учасників від виконання своїх обов’язків з поставки товару по договору в зв’язку з неможливістю поставки товару за цінами, зазначеними в тендерній пропозиції та укладеному договорі за результатами закупівель. Несумлінні постачальники з метою отримання перемоги в тендері знижують ціну до мінімального рівня. Коли настає час здійснювати поставку, вони повідомляють, що ціна дуже низка і немає можливості здійснити поставку та звертаються до замовника з пропозицією підвищити ціну у більшому розмірі, ніж встановлено законодавством або відмовляються від поставки. Замовники за таких умов змушені розривати договори та повторно проводити процедури закупівель, на проведення яких не завжди є час.
Замовник вважає, якщо Учасник раніше вчиняв дії щодо підвищення ціни на поставку товару для заправки автомобільного транспорту без документально підтверджених підстав, тобто у розмірі, більшому ніж це встановлено законодавством України, то ці випадки можуть повторюватися і в подальшому.
Оскільки, законність підстав внесення змін до істотних умов договору досить часто є підставою для здійснення Держаудитслужбою моніторингу закупівлі, підприємство «Запоріжелектротранс», яке діє виключно в межах закону, встановлюючи такі вимоги в тендерній документації має намір мінімізувати ризики для укладання договору з недобросовісними постачальниками.
Підприємство «Запоріжелектротранс» не може допускати зазначені ситуації. У разі поставки Постачальником товару неналежної якості, несвоєчасного виконання або невиконання своїх зобов’язань виникає неможливість виконання Замовником своїх зобов'язань, що в свою чергу призведе до негативних та невідворотних наслідків для мешканців міста Запоріжжя та міської інфраструктури.
На нашу думку, всі вимоги, викладені в тендерній документації, не суперечать діючому законодавству, є необхідними для успішного проведення закупівлі та гарантованого отримання якісного товару, за найнижчою ціною, у визначені терміни. Ці вимоги ідентичні для всіх Учасників, не є дискримінаційними і їх виконання цілком можливе для добросовісних Учасників.
З іншого боку, значне спрощення вимог, щодо яких надійшов запит, може призвести до участі в торгах недобросовісних Учасників і подальшому невиконанні умов Договору.
Враховуючи те, що при проведенні закупівель, Замовник перш за все повинен з дотриманням принципів публічних закупівель, керуватися інтересами власного підприємства, а не бізнес – інтересами Учасників, вважаємо за необхідне залишити всі вимоги тендерної документації без змін.