• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

прапори (Державний Прапор України)

Завершена

234 342.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 343.42 UAH
Номер: cc9987ff70b04d509783a7dbcff61230
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-05-16-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 16.05.2024 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913645
Період моніторингу: 16.05.2024 17:21 - 07.06.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 16.05.2024 № 37-з Хмельницький Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158, НАКАЗУЮ: 1.Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3.Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК Додаток до наказу від 16.05.2024 № 37-з Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. 11 UA-2024-02-15-000004-a 15.02.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Лілія Бондар. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Адреса: Ukraine, Хмельницький
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 38) 265-73-60, lilichkabondar@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082 та пункту 24 Особливостей. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, своєчасності надання відповіді на звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, стану виконання рішення органу оскарження, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082 та пункту 24 Особливостей під час розміщення інформації про публічні закупівлі, вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей під час формування тендерної документації, вимог частини п’ятої статті 8 Закону щодо своєчасності надання пояснень на запит посадової особи органу державного фінансового контролю. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 06 червня 2024 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), своєчасності надання відповіді на звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, стану виконання рішення органу оскарження, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік СКП "Хмельницька міська ритуальна служба" (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 22.02.2024 б/н , звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру за номерам ID: UA-2024-02-15-000004-a.b1 від 21.02.2024, відповідь Замовника від 22.02.2024, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 28.02.2024, тендерні пропозиції ФОП "НАЗАРЕНКО ЄВГЕНІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ", ФОП ЄРЕМЧУК ОЛЬГА ЮРІЇВНА, ФОП "КРИЛАЩЕНКО ОКСАНА ЛЕОНІДІВНА" та ТОВ "ФОРПОСТ 17", протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 04.03.2023 №3, від 07.03.2023 №4 та від 07.03.2023 №5, скаргу до процедури від 11.03.2024 за номером ID: UA-2024-02-15-000004-a.b2, рішення органу оскарження від 25.03.2024 № 5290-р/пк-пз, коментарі замовника щодо усунення порушення, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих учасником ФОП "КРИЛАЩЕНКО ОКСАНА ЛЕОНІДІВНА", документи, завантажені через електронну систему закупівель учасником ФОП "КРИЛАЩЕНКО ОКСАНА ЛЕОНІДІВНА" протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 08.04.2024 №6, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 08.04.2024, договір про закупівлю товару від 22.04.2024 № 20 (далі – Договір), пояснення та документи від 28.05.2024, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель. Відповідно до пункту 24 Особливостей замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082 (далі – Порядок № 1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів Замовником не дотримано пункту 14 Порядку № 1082 щодо зазначення коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 24 Особливостей. Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить наступні позиції щодо коду товарів, що становлять предмет закупівлі та придбання яких здійснюється Замовником згідно інформації, розміщеної в оголошенні про проведення відкритих торгів, а саме: 35821000-5 Прапори Окрім того, відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Крім того, відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Поряд з цим, пунктом 44 Особливостей передбачено виключний перелік підстав для відхилення. Зокрема, згідно абзацу восьмого підпункту першого пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Моніторингом встановлено, що у пункті 2 та у пункті 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником не встановлено жодних обмежень щодо учасників та товарів, які мають належність до Ісламської Республіки Іран, що не відповідає абзацу восьмому підпункту першому пункту 44 Особливостей. За результатами моніторингу встановлено, що тендерна документація Замовника складена замовником з порушенням абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей. Також, відповідно до пункту 23 Особливостей, Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель у порядку, встановленому статтею 8 Закону. Згідно із частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Замовнику 20.05.2024 направлено через електронну систему закупівель запит про надання пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та вчинених дій, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. Однак, в порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону Замовник надав пояснення на запит 28.05.2024, тобто з порушенням визначеного Законом строку (протягом трьох робочих днів). Крім того, також 29.05.2024 Замовнику було направлено запит про надання пояснень (інформації, документів), однак Замовником не надано відповідних пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання таких пояснень. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
Період усунення порушень: 06.06.2024 16:32 - 21.06.2024 00:00
Дата публікації висновку: 06.06.2024 16:32

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: 1. Щодо не дотримано пункту 14 Порядку № 1082 щодо зазначення коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 24 Особливостей. Зазначаємо, що згідно наказу 15.04.2020 № 708 МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ чітко встановлено, що визначення предмету закупівлі здійснюється для товарів виключно за показником 4 знаку класифікатора, а не 5 та більше. дана вимога містить імперативну норму, та визначення предмету закупівлі за показником 5-го та більше знаку є прямим порушення закону. 2. Моніторингом встановлено, що у пункті 2 та у пункті 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником не встановлено жодних обмежень щодо учасників та товарів, які мають належність до Ісламської Республіки Іран, що не відповідає абзацу восьмому підпункту першому пункту 44 Особливостей. Прошу звернути увагу що зміни до Постанови 1178 обмежень щодо учасників та товарів, які мають належність до Ісламської Республіки Іран внесено 09.02.2024 року, та опубліковано Офіційний вісник України від 29.02.2024 — 2024 р., № 20, стор. 321, стаття 1290, код акта 123249/2024 Разом з тим процедуру закупівлі оголошено 15.02.2024, а саме до публікацї в Офіційному віснику України, що не може бути порушенням чинного законодавства, у звязку із тим, що законодавство України не має зворотньої дії в часі.
Дата публікації звіту: 17.06.2024 11:18

Запити/Пояснення