-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015: 15510000-6 «Молоко та вершки» (молоко коров’яче питне пастеризоване 2,6% – код ДК 021:2015: 15511000-3 «Молоко»)
Завершена
326 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 630.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 630.00 UAH
Номер:
213604c929e742ec8b79627ffb281dbb
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-05-20-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.05.2024 00:00
Період моніторингу:
20.05.2024 15:11 - 11.06.2024 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
20.05.2024
№ 41-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій КОМАШНЯ
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 20.05.2024 № 41-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
9. UA-2024-02-13-009720-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, дотримання вимог постанови № 710, виконання рішення комісії АМКУ, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Акріс Логістик», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця торгів, своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, в редакції чинній на момент проведення процедури закупівлі), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель як органу оскарження (далі – комісія АМКУ), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця торгів, своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Бердичівського геріатричного пансіонату Житомирської обласної ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 13.02.2024 № 35 (зі змінами від 16.02.2024 № 40), тендерна пропозиція ТОВ «Акріс Логістик», повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 25.02.2024 та 05.03.2024, протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою Замовника від 25.02.2024 № 51 та від 27.03.2024 № 86, рішення комісії АМКУ від 18.03.2024 № 4825-р/пк-пз, повідомлення про намір укласти договір від 27.03.2024, договір про закупівлю товарів від 27.03.2024, пояснення, надані Замовником через електронну систему закупівель 27.05.2024.
Період усунення порушень:
07.06.2024 15:52 - 13.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
07.06.2024 15:52
Запити/Пояснення
Номер:
023cafa5a033414181c3a7ff4f2b0d21
Назва:
Про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
22.05.2024 09:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі проведеної Бердичівським геріатричним пансіонатом Житомирської обласної ради (далі – Замовник) по предмету «Молоко та вершки (молоко коров’яче питне пастеризоване 2,6 %» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-13-009720-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та копій документів).
1. Надати інформацію та відповідні документи (посилання на сайти, на яких здійснювалися попередні моніторинги цін на товари, що є предметом даної закупівлі, комерційні пропозиції від потенційних учасників тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Слід зазначити, що відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі - Постанова № 710) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня) повинні забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Бердичівський геріатричний пансіонат Житомирської обласної ради є розпорядником бюджетних коштів.
3. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Відтак, в пункті 1 розділу 3 тендерної документації Замовника передбачено опис та перелік формальних помилок, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та які не впливають на зміст пропозиції.
В свою чергу, згідно із частиною 10 статті 11 Закону передбачено, що рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, надайте інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «Акріс Логістик» на відповідність вимогам тендерної документації Замовника, із наданням документального підтвердження (протоколу, рішення).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
d7cdf72b0d1141bba2d7f708a78dd8e3
Назва:
Надання пояснень на запит Держаудитслужби України від 22.05.2024 09:46
Дата опублікування:
27.05.2024 21:39
Опис:
Виходячи зі змісту Запиту, необхідно надати пояснення (інформацію, документи) на Запит такого змісту:
«На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту.
1. Надати інформацію та відповідні документи (посилання на сайти, на яких здійснювалися попередні моніторинги цін на товари, що є предметом даної закупівлі, комерційні пропозиції від потенційних учасників тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Щодо обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості повідомляємо, що відповідно до статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів. Запланована закупівля включається до річного плану закупівель, відповідно, закупівля здійснюється згідно річного плану. Закон України «Про публічні закупівлі» передбачає, що у річному плані закупівель замовник вказує розмір бюджетного призначення та/або очікувану вартість предмета закупівлі.
Для належної організації харчування підопічних в пансіонаті та забезпечення потреби у закупівлі якісних продуктів, а саме - молоко коров’яче питне, було передбачено видатки відповідно до кошторису Бердичівського геріатричного пансіонату Житомирської обласної ради на 2024 рік за КЕКВ 2230 «Продукти харчування» затвердженого 3 січня 2024 року враховуючи кількість одиниць предмета закупівлі (кошторис Бердичівського геріатричного пансіонату Житомирської обласної ради на 2024 рік додається).
Обсяг закупівлі визначено на підставі фактичного споживання молока коров’ячого питного за 2023 рік з урахуванням вимог Постанови КМУ №324 від 13.03.2002р. «Про затвердження натуральних добових норм харчування в інтернатних установах, навчальних та санаторних закладах сфери управління Міністерства праці та соціальної політики» та очікуваної кількості ліжко-днів у 2024 році.
Розмір витрат на придбання молока коров’ячого питного розраховувались виходячи з очікуваного обсягу закупівлі та ціни за одиницю товару, відповідно до натуральних добових норм харчування на одного підопічного згідно Постанови КМУ №324 від 13.03.2002р. «Про затвердження натуральних добових норм харчування в інтернатних установах, навчальних та санаторних закладах сфери управління Міністерства праці та соціальної політики».
Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі встановлено відповідно до вимог чинного законодавства України, а саме молока коров’яче питне повине відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, чинним нормативним документам, затвердженим у встановленому законодавством України порядку, відповідати вимогам Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 №771/97-ВР (зі змінами), тощо. Технічні та якісні характеристики предмета Закупівлі визначені згідно чинних нормативних документів та в складі тендерної пропозиції учасника обов’язково повинні бути підтвердженні документами: чинні на момент подання пропозиції копії (або оригінали) декларація виробника; експертний висновок за ІІ півріччя 2023 року, що підтверджує відсутність у товарі токсичних елементів і мікотоксинів, антибіотиків, пестицидів і радіонуклідів.
Очікувана вартість предмета закупівлі передбачена кошторисом та річним планом закупівель на 2024рік, ґрунтується на всіх фактичних складових ціни та включає в себе вартість ціни на товар, податки і збори, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат та згідно з вимогами чинного законодавства щодо формування ціни на відповідний товар.
Щодо розрахунку очікуваної вартості інформуємо, що через відсутність чіткого правового регулювання порядку визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, Бердичівський геріатричний пансіонат Житомирської обласної ради, при визначені очікуваної вартості використовує в роботі, зокрема рекомендації ПРИМІРНОЇ МЕТОДИКИ визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року № 275 (далі - примірна методика) та лист Мінекономрозвитку від 20.08.2019 року № 3301-04/34980-06 «Щодо розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі». Так, у вказаному листі зазначається: «одним із принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», є максимальна економія і ефективність. Запорукою ефективного та успішного проведення процедур закупівель є їх оптимальне планування. Важливий етап планування закупівель — визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Так, заниження очікуваної вартості закупівлі може призводити до відсутності інтересу до закупівлі з боку учасників ринку і, як наслідок, неуспішності такої закупівлі. Встановлення ж очікуваної вартості завищеного розміру може нівелювати принцип максимальної економії». Також зазначеною примірною методикою пропонується «метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку. Способи, що рекомендуються для отримання інформації про ціну товарів та послуг: 1) здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, до якої відноситься в тому числі: інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках; довідкові ціни на товари та послуги, що публікуються в спеціалізованих виданнях, які випускаються в друкованій та електронній формі або розміщуються в мережі Інтернет (у разі їх наявності); біржові котирування світових, регіональних, місцевих та профільних бірж (в разі біржового товару); дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань; дані офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних. Під час збору інформації про ціну слід враховувати, що умови запланованих закупівель (обсяги закупівлі, умови оплати та поставки тощо) мають бути співставні з умовами закупівель, інформація про які міститься у відкритих джерелах та може бути використана для розрахунку очікуваної вартості. Крім того, слід враховувати інші можливі чинники, що впливають на ціну товарів та послуг, як, наприклад, сезонні коливання цін на певні предмети закупівлі».
Визначення очікуваної вартості предмету закупівлі, а саме - молоко коров’яче питне, виконано відповідно до розрахованої потреби згідно Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 No 275 (зі змінами), а саме:
- методом порівняння ринкових цін на даний вид товару загальнодоступної відкритої інформації у мережі Інтернету (ціни з сайту Мінфін)
- проведення аналізу закупівель аналогічних товарів через офіційний портал оприлюднення інформації про публічні закупівлі України «ProZorro».
- здійснено пошук, збір та аналіз інформації про ціну Товару, що міститься в мережах магазинів та цінові пропозиції постачальників (отримання цінових пропозицій від постачальників)
- статистичними даними Головного Управління статистики у Житомирській області.
Таким чином, Бердичівський геріатричний пансіонат Житомирської обласної ради застосовує комплексний підхід при формуванні очікуваної вартості предмета закупівлі дотримуючись принципів здійснення публічних закупівель відповідно до вимог чинного законодавства України, що дозволяє визначити обґрунтовану очікувану вартість з урахуванням актуальних пропозицій ринку.
За результатами вищезазначених досліджень було оформлено інформаційну довідку щодо визначення очікуваної вартості закупівлі з використанням зазначеної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі та усіх актуальних джерел інформації (інформаційна довідка додається).
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Надаємо посилання на сторінку власного вебсайту, де оприлюденено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі
https://berdychivgeria.ukraina.org.ua/publichna-informatsiya/obgruntuvannya-tekhnichnykh-ta-yakisnykh-kharakterystyk-predmeta-zakupivli/obgruntuvannya-do-zakupivli-kod-dk-0212015-15510000-6-moloko-ta-vershky-moloko
3. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Відтак, в пункті 1 розділу 3 тендерної документації Замовника передбачено опис та перелік формальних помилок, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та які не впливають на зміст пропозиції.
В свою чергу, згідно із частиною 10 статті 11 Закону передбачено, що рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, надайте інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «Акріс Логістик» на відповідність вимогам тендерної документації Замовника, із наданням документального підтвердження (протоколу, рішення).
При розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «АКРІС ЛОГІСТИК» на відповідність вимогам тендерної документації Замовника були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасником не призвело до відхилення їх пропозиції. Факт допущення формальних (несуттєвих) помилок учасником ТОВ «АКРІС ЛОГІСТИК» оформлене протоколом уповноваженої особи №44 від 23 лютого 2024 року (Протокол №44 додається).