-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин А-95 (ДК 021:2015: 09132000-3 – Бензин), дизельне паливо (ДК 021:2015: 09134200-9 – Дизельне паливо) за ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти
Завершена
5 333 150.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 26 665.75 UAH
мін. крок: 0.5% або 26 665.75 UAH
Номер:
66d22a1cfea3403ca7737d807fc35b28
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-05-20-000143
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.05.2024 00:00
Період моніторингу:
20.05.2024 17:47 - 11.06.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
20.05.2024 № 38-З
Миколаїв
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу.
3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедур закупівель оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергія ЧЕРНОВОЛА від 20.05.2024.
Начальник Денис ЯКОВЛЄВ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області
від 20.05.2024 № 38-З
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ 4 UA-2024-02-05-013305-a 05.02.2024
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель
Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області Сергій ЧЕРНОВОЛ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ГЕЛІОС-ВК» встановлено порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, відповідності умов тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Гермес-2018» та ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР», своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення, а саме, шляхом розірвання договору про закупівлю від 18.03.2024 № 73, укладеного з ТОВ «ГЕЛІОС-ВК», з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 травня 2024 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на час здійснення процедури закупівлі) (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2024 рік Комунального підприємства «Служба комунального господарства» (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 05.02.2024 (протокол № 29) із змінами, внесеними рішенням уповноваженої особи від 08.02.2024 (протокол № 32); перелік змін до тендерної документації; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ГЕЛІОС-ВК» (далі – ТОВ «ГЕЛІОС-ВК»), товариства з обмеженою відповідальністю «Гермес-2018» (далі – ТОВ «Гермес-2018») та товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» (далі – ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР»); протоколи щодо прийняття рішень уповноваженої особи від 16.02.2024 № 42, від 19.02.2024 № 44, від 20.02.2024 № 50, від 11.03.2024 № 53 та № 54; рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія АМКУ) від 05.03.2024 № 4110-р/пк-пз; повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю від 18.03.2024 № 73 (далі – Договір № 73); пояснення, надані Замовником через електронну систему закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що згідно з протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 16.02.2024 № 42 (далі – протокол № 42) тендерна пропозиція ТОВ «ГЕЛІОС-ВК» відхилена у зв’язку з тим, що тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Зокрема, в протоколі № 42 зазначено, що: «учасник у складі пропозиції надав гарантійний лист від 07.02.2024 № б/н (файл «Гар.лист щодо відпуску товару.pdf»), у якому зазначає, що учасник гарантує заправку на АЗС, розташованих у кожному обласному центрі (окрім окупованих) та має можливість надати скретч-карти (талони) Авіас, які мають мережу АЗС в Миколаївській області та по всій території України. Інформація, зазначена учасником в гарантійному листі не відповідає дійсності, так як відповідно до переліку (списку) АЗС компанії Авіас, який розміщений на сайті: https://avias.ua/ у розділі «Карта АЗС», відсутні АЗС у наступних обласних центрах України: у м. Івано-Франківськ, у м. Полтава, що не задовольняє в повному обсязі вимогу Додатку 2 тендерної документації».
Відповідно до пункту 42 Особливостей Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Разом з тим, протокол № 42 не містить інформації, що Замовник звертався до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції та отримав достовірну інформацію щодо того, що гарантійний лист від 07.02.2024 б/н, наданий в складі тендерної пропозиції ТОВ «ГЕЛІОС-ВК» на виконання вимоги пункту 5 «Загальні вимоги» Додатку 2 до тендерної документації, містить недостовірну інформацію.
Таким чином, спосіб визначення достовірності інформації, наданої учасником ТОВ «ГЕЛІОС-ВК» в складі тендерної пропозиції, зазначений в протоколі № 42, не відповідає вимогам пункту 42 Особливостей.
Отже, станом на дату прийняття рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГЕЛІОС-ВК» згідно з протоколом № 42, Замовник не отримав у спосіб, визначений законодавством, достовірної інформації про наявність факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою.
Моніторингом процедури закупівлі встановлено, що відповідно до пункту 5 «Загальні вимоги» Додатку 2 до тендерної документації учасник повинен надати «гарантійний лист про те, що відпуск товару можливо здійснювати на АЗС, розташованих у кожному обласному центрі України (окрім тимчасово окупованих територій)».
Учасник ТОВ «ГЕЛІОС-ВК» у складі тендерної пропозиції надав гарантійний лист від 07.02.2024 б/н (файл «Гар.лист щодо відпуску товару.pdf»), в якому зазначив, що «гарантує заправку в межах Миколаївської області та на АЗС розташованих у кожному обласному центрі України на підконтрольних територіях (окрім окупованих), має можливість надати скретч-карти (талони) Авіас, які має мережу АЗС в Миколаївській області та по всій Україні».
Отже, в складі тендерної пропозиції ТОВ «ГЕЛІОС-ВК» наявний документ, який вимагав Замовник згідно з вимогами пункту 5 «Загальні вимоги» Додатку 2 до тендерної документації та складений у відповідності до вимог, визначених цим пунктом.
Зважаючи на вищенаведене, Замовник на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей безпідставно відхилив тендерну пропозиції ТОВ «ГЕЛІОС-ВК», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Внаслідок безпідставного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГЕЛІОС-ВК» з остаточною ціновою пропозицією 4 890 500,00 грн з ПДВ Замовник розглянув тендерну пропозицію ТОВ «Гермес-2018» з остаточною ціновою пропозицією 5 082 000,00 грн з ПДВ, визнав його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним Договір № 73.
Період усунення порушень:
28.05.2024 18:07 - 12.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
28.05.2024 18:07
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог Висновку про результати моніторингу закупівлі № UA-2024-02-05-013305-a від 28.052024, проведеного Управлінням Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області (моніторинг процедури закупівлі № UA-M-2024-05-20-000143), комунальне підприємство «Служба комунального господарства» (Замовник) повідомляє про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: між комунальним підприємством «Служба комунального господарства» та товариством з обмеженою відповідальністю «Гермес-2018» розірвано Договір про закупівлю від 18.03.2024 № 73, шляхом укладення додаткової угоди від 30.05.2024 № 1. Документ, що свідчить про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у Висновку про результати моніторингу закупівлі, а саме додаткова угода від 30.05.2024 №1 оприлюднена через електронну систему закупівель ProZorro.
Дата публікації звіту:
30.05.2024 13:56
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- rejectionOfBidsNotByLaw: Так
Опис:
-
Дата публікації:
30.05.2024 15:00
Запити/Пояснення
Номер:
3d9d95b0161f4444b38dd7bb6dc57480
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
21.05.2024 10:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-05-013305-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 та пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
ff83f930c8124dd9982f0b14a92289c5
Назва:
Надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
23.05.2024 11:11
Опис:
1. Стосовно здійснення обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікувану вартість повідомляємо наступне:
Замовник для визначення очікуваної вартості предмету закупівлі «Бензин А-95 (ДК 021:2015: 09132000-3 – Бензин), дизельне паливо (ДК 021:2015: 09134200-9 – Дизельне паливо) за ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти», використовує інформацію щодо середніх цін на пальне по Україні (станом на дату проведення відкритих торгів), оприлюднену на сайті Мінфіну (https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/) (витяг з сайту додається).
При визначенні технічних та якісних характеристик предмета закупівлі Замовник керується Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палива (затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927), вимогами національного Стандарту України ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та вимогами національного Стандарту України ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови».
2. Стосовно оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, повідомляємо наступне:
19.12.2020р. набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710». Постановою № 1266 запроваджено чергові заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме: з 19.12.2020 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування рекомендовано з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
• обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
• оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Виходячи зі змісту пункту 41 постанови № 710, вимога щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та оприлюднення обґрунтування стосовно предмета закупівлі не стосується одержувачів бюджетних коштів за умови, якщо такі підприємства не є розпорядниками, оскільки їх немає у переліку цього пункту. Замовникам, які належать до розпорядників (перелік яких визначено згідно з Єдиним реєстром розпорядників бюджетних коштів) та суб’єктів господарювання державного сектору (згідно з реєстром, розміщеним на сайті Фонду державного майна України), потрібно оприлюднювати інформацію, визначену пунктом 41 постанови № 710.
Комунальне підприємство «Служба комунального господарства» не є розпорядником бюджетних коштів, а є одержувачем, тому не зобов’язане оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.