• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК021-2015: 09110000-3 — Тверде паливо (Вугілля кам'яне)

Завершена

1 703 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1.5% або 25 545.00 UAH
Номер: c1c509945b324dbe950bd15eb1800902
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-04-02-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 01.04.2024 00:00
Автор: Східний офіс держаудит служби, UA-EDR 41127387
Період моніторингу: 02.04.2024 18:15 - 24.04.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 01.04.2024 № 24-з Кропивницький Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 зі змінами, внесеними наказом Держаудитслужби від 27.08.2020 № 242, пункту 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Тетяна СВЯТОКУМ Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області від 01.04.2024 № 24-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2.UA-2024-01-26-015170-a 26.01.2024 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону. В.о. начальника Тетяна СВЯТОКУМ
Адреса: Ukraine, Кропивницький
Контактна особа: Східний офіс держаудит служби ( обл.), +38 (0 99) 082-87-50, n.slusarenko2020@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання внесення змін до договору установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей. За результатами аналізу питання виконання вимог Постанови № 710 установлено порушення пункту 41 Постанови № 710. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, оприлюднення змін до договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов`язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття зазначених заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 18 квітня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до договору та їх оприлюднення, виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти, молоді, спорту, культури та туризму виконавчого комітету Тишківської сільської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію із змінами, затверджену протоколом уповноваженої особи від 21.02.2024 № 02, тендерні пропозиції фізичної особи підприємця Щербаков Дмитро Андрійович (далі – ФОП Щербаков Д.А.), товариства з обмеженою відповідальністю «Приватмаркет» (далі – ТОВ «Приватмаркет»), товариства з обмеженою відповідальністю «Перша паливно-енергетична корпорація» (далі – ТОВ «Перша паливно-енергетична корпорація»), товариства з обмеженою відповідальністю «Західмаркет» (далі – ТОВ «Західмаркет»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 01.03.2024 № 01 про відхилення тендерної пропозиції ФОП Щербаков Д.А., вимогу про усунення невідповідностей до 02.03.2024, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06.03.2024 № 02 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Приватмаркет», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06.03.2024 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Перша паливно-енергетична корпорація», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.03.2024 № 04 про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «Західмаркет», повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 12.03.2024, договір про закупівлю вугілля кам`яного від 19.03.2024 № 1 на суму 1 702 999,00 грн, укладений між Замовником та ТОВ «Західмаркет» (далі - Договір), додаткові угоди від 20.03.2024 № 1, від 04.04.2024 № 1 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, пояснення Замовника надані 08.04.2024 через електронну систему закупівель. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду АМКУ, не здійснювався. За результатами аналізу питання внесення змін до договору установлено наступне. В ході моніторингу встановлено, що згідно додатка 1 «Специфікація», який є невід`ємною частиною Договору, Замовник придбав у ТОВ «Західмаркет» вугілля кам`яне марки Г 13-100 в кількості 127 тонн, а також вугілля кам`яне марки ДГ 25-200, вугілля кам`яне марки П 13-25, вугілля кам`яне марки Д 25-200, вугілля кам`яне марки А 100-200 в кількості по 1 тонні кожної марки. Ціна за одиницю тонни вугілля перерахованих марок вугілля склала 12 999,9924 грн без ПДВ. Додатковою угодою від 20.03.2024 № 1 до Договору сторонни домовились зменшити суму Договору без зміни кількості, обсягу та якості товару на 0,76 грн та виклали додаток 1 «Специфікація» до Договору в новій редакції. На підставі внесених змін до Договору відбулася зміна ціни за одиницю товару, а саме, ціна за тонну вугілля кам`яного марки Г 13-100 та марки ДГ 25-200 збільшена та становить 13 302,33 грн, а ціна за тонну вугілля кам`яного марки П 13-25, марки Д 25-200 та марки А 100-200 зменшена та склала 100,00 грн за тонну вугілля без ПДВ. Тобто, на підставі додаткової угоди від 20.03.2024 № 1 до Договору збільшено ціну вугілля кам`яного марки Г 13-100, марки ДГ 25-200 з 12 999,9924 грн до 13 302,33 грн за одну тонну, а ціна вугілля кам`яного марки П 13-25, марки Д 25-200, марки А 100-200 зменшена з 12 999,9924 грн до 100,00 грн за одну тонну. Відповідно до підпункту 2 пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) Особливостей, не можуть змінюватися після підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. Слід зазначити, що в ході моніторингу на запит на пояснення Держаудитслужби щодо надання документального підтвердження коливання ціни на ринку вказаних в Договорі марок кам`яного вугілля, Замовником такого підтвердження не надано. Отже, враховуючи вищезазначене, при укладенні додаткової угоди від 20.03.2024 № 1 до Договору, на підставі якої збільшено ціну за тонну вугілля, Замовник документально не підтвердив коливання ціни на ринку, відповідно не обгрунтував збільшення ціни за одиницю товару, чим порушив вимоги підпункту 2 пункту 19 Особливостей. В ході моніторингу Замовник в електронній системі закупівель 08.04.2024 оприлюднив додаткову угоду від 04.04.2024 № 1 до Договору, згідно якої додаткова угода від 20.03.2024 № 1 до Договору втратила свою чинність та є такою, що не має юридичної сили. За результатами аналізу питання виконання Замовником вимог Постанови № 710, на запит Держаудитслужби про надання пояснень від 15.04.2024 щодо посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник 17.04.2024 повідомив про неоприлюднення відповідної інформації, чим порушено вимоги пункту 41 Постанови № 710.
Період усунення порушень: 19.04.2024 09:34 - 04.05.2024 00:00
Дата публікації висновку: 19.04.2024 09:34

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ВІДПОВІДЬ НА ВИСНОВОК ТА ВЧИНЕНІ ЗАХОДИ Що стосується укладання додаткової угоди на зміну ціни за одиницю товару, у результаті коливання цін на ринку, то наступного разу нами такі додаткові угоди без отримання відповідної довідки від Торгово-промислової палати України укладатися не будуть. Станом на сьогодні, укладена додаткова угода щодо зміни ціни за одиницю товару є скасованою. Про це було повідомлено ще під час проведення моніторингу. Тож наразі порушення повністю усунуті. Крім того, у майбутньому, окрім публікації інформації щодо обґрунтування очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик на веб-порталі Прозорро (як нами це було зроблено в цій закупівлі), така інформацію буде дублюватися на веб-сайті замовника. Наразі вживаються відповідні заходи щодо створення такої сторінки. Водночас, в цій закупівлі наголошуємо на тому, що така інформація є публічно доступною, оскільки оприлюднена на порталі Прозорро. А отже, нами було проаналізовано висновок за результатом моніторингу, всі зауваження нами були прийняті, опрацьовані та у подальшому, при проведенні інших закупівель, ми вже цього не припустимося.
Дата публікації звіту: 22.04.2024 13:23

Запити/Пояснення