-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Бензин А-95 (09132000-3 бензин), дизельне паливо (09134200-9 дизельне паливо) за ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти
Завершена
1 195 770.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 978.85 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 978.85 UAH
Номер:
d666e105e9934112981639c01d05198b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-05-13-000105
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.05.2024 00:00
Період моніторингу:
13.05.2024 17:09 - 04.06.2024 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
13.05.2024 №22-З
Суми
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Ігор КОРОТКИЙ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 13.05.2024 №22-З
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
8 UA-2024-01-25-008669-a 25.01.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до договору установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, виконання рішень Антимонопольного комітету України як органу оскарження – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом: приведення умов Договору в частині збільшення обсягу закупівлі бензину А-95 у відповідності до норм Особливостей; повернення зайво сплачених коштів за поставлений бензин А-95 за цінами Договору з урахуванням змін, внесених додатковою угодою № 1.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 31 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 20.01.2024 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, виконання рішень Антимонопольного комітету України як органу оскарження.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства Охтирської міської ради «Охтирська центральна районна лікарня» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 25.01.2024 (протокол №8) зі змінами, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 19.02.2024, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» (далі – ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 21.02.2024 №19, повідомлення про намір укласти договір від 21.02.2024, договір від 27.02.2024 №27/02 (далі – Договір), додаткові угоди від 18.04.2024 №1 та від 17.05.2024 №2, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) від 08.02.2024 №2510-р/пк-пз, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 17.05.2024.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
Моніторингом процедури закупівлі установлено, що за результатами процедури закупівлі Замовник 27.02.2024 уклав з переможцем торгів ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» Договір на постачання бензину А-95 у кількості 14 000 л за ціною 47,99 грн з ПДВ загальною вартістю даного товару 671 860,00 грн з ПДВ та постачання дизельного палива у кількості 9 000 л за ціною 47,99 грн з ПДВ загальною вартістю даного товару 431 910,00 грн з ПДВ.
Згідно із підпунктом 2 пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім, зокрема, випадку погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
При цьому, Замовник 18.04.2024 уклав додаткову угоду №1, якою вніс зміни до Договору, а саме збільшив ціну за 1 літр бензину А-95 до 52,34 грн з ПДВ (або на +9,06% за 1 л) та збільшив ціну за 1 літр дизельного палива до 52,88 грн з ПДВ (або +10,19% за 1 л), та відповідно зменшив на 1038,8804 л кількість постачання бензину А-95 (з 14000 до 12961,1196 л з урахуванням поставлених 1500 л по ціні 47,99 грн) без зміни загальної вартості даного товару (671 860,00 грн з ПДВ) та зменшив на 693,5515 л кількість постачання дизельного палива (з 9000 до 8306,4485 л з урахуванням поставлених 1500 л по ціні 47,99 грн) без зміни загальної вартості даного товару (431 910,00 грн з ПДВ).
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Північно-Східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 14.05.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень, зокрема, стосовно надання документального підтвердження коливання ціни на бензин А-95 у розмірі 9,06% та на дизельне паливо у розмірі 10,19% за період з 27.02.2024 по 18.04.2024 року.
На зазначений запит Управління Замовник 17.05.2024 надав експертний висновок від 05.04.2024 №О-116 та експертний висновок від 18.04.2024 №О-133/02, видані Черкаською торгово-промисловою палатою (далі – експертний висновок від 05.04.2024 №О-116 та експертний висновок від 18.04.2024 №О-133/02) та, зокрема, зазначив, що згідно наданих експертних висновків станом на дату укладання додаткової угоди №1 (18.04.2024) до Договору відсоток коливання в бік збільшення ціни на ринку на бензин А-95 становив +10,79%, на дизельне паливо +9,44%.
При цьому, відповідно до експертного висновку від 05.04.2024 №О-116 середня ціна бензину А-95 станом на 04.04.2024 (54,19 грн) по відношенню до середньої ціни бензину А-95 станом на 13.03.2024 (50,64 грн) збільшилася на 7,01%; середня ціна дизельного палива станом на 04.04.2024 (54,67 грн) по відношенню до середньої ціни дизельного палива станом на 13.03.2024 (51,41 грн) збільшилася на 6,34%.
Відповідно до експертного висновку від 18.04.2024 №О-133/02 середня ціна бензину А-95 станом на 18.04.2024 (54,09 грн) по відношенню до середньої ціни бензину А-95 станом 03.04.2024 (52,12 грн) збільшилася на 3,78%; середня ціна дизельного палива станом на 18.04.2024 (53,56 грн) по відношенню до середньої ціни дизельного палива станом на 03.04.2024 (51,95 грн) збільшилася на 3,10%.
Отже, зазначені експертні висновки відображають коливання ціни за період з 13.03.2024 по 04.04.2024 та з 03.04.2024 по 18.04.2024; період, зазначений в експертному висновку від 05.04.2024 №О-116 включає частину періоду, зазначеного у висновку від 18.04.2024 №О-133/02.
Таким чином, при внесенні змін до Договору додатковою угодою №1, за наявності обох експертних висновків, Замовник повинен був керуватися одним із них. Додавання відсотків коливання, наведених у цих висновках, є некоректним, оскільки додаються відносні величини з різними базами порівняння.
З огляду на зазначене, Замовник додатковою угодою від 18.04.2024 №1 змінив істотні умови Договору про закупівлю щодо збільшення ціни за одиницю товару бензину А-95 та дизельного палива непропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку, а саме на 9,06% на бензин А-95 замість 7,01% або 3,78% та на 10,19% на дизельне паливо замість 6,34% або 3,10%, чим порушив вимоги підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
Зважаючи на зазначене, Замовник неправомірно додатковою угодою № 1 до Договору зменшив на 1038,8804 л (у вартісному еквіваленті 49 855,87 грн за ціною 47,99 грн/л) обсяг товару «бензин А-95», та зменшив на 693,5515 л (у вартісному еквіваленті 33 283,54 грн за ціною 47,99 грн/л) обсяг товару «дизельне паливо» необхідних до постачання відповідно до умов Договору.
В ході проведення моніторингу Замовником приведено умови Договору в частині збільшення обсягу закупівлі дизельного палива у відповідності до норм Особливостей шляхом укладення додаткової угоди від 17.05.2024 №2, якою ціну на дизельне паливо, визначену в Договорі (47,99 грн з ПДВ) з урахуванням додаткової угоди №1 (52,88 грн з ПДВ) зменшено до 51,03 грн з ПДВ та збільшено кількість до 8 553,20399 літрів. Відсоток підвищення ціни на дизельне паливо склав + 6,33%, що відповідає відсотку коливання, зазначеному у експертному висновку від 05.04.2024 №О-116.
Період усунення порушень:
04.06.2024 14:07 - 19.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
04.06.2024 14:07
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою виконання вимог Моніторингу процедури закупівель № UA-M-2024-05-13-000105, повідомляємо, що додатковою угодою №3 від 06.06.2024 року було приведено ціну за одиницю та обсяг бензину А-95 у відповідність до експертного висновку Черкаської торгово-промислової палати від 05.04.2024р. №О-116, де відсоток коливання ціни за одиницю товару (бензин А-95) склав 7,01%. Про що дану додаткову угоду оприлюднено у системі Прозорро (сканкопія додається).
Крім того, ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ», було повернуто надмірно сплачені кошти, що підтверджується платіжним дорученням від 06.06.2024 № (сканкопія додається).
Дата публікації звіту:
06.06.2024 15:08
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionChanges: Так
Опис:
.
Дата публікації:
07.06.2024 13:59
Запити/Пояснення
Номер:
238ea4b1187547119d89852e1be13f1b
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
14.05.2024 10:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Бензин А-95 (09132000-3 бензин), дизельне паливо (09134200-9 дизельне паливо) за ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-25-008669-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року №2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Просимо надати документальне підтвердження коливання ціни на бензин А-95 у розмірі 9,06% та дизельне паливо у розмірі 10,19% за період з 27.02.2024 по 18.04.2024 року.
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
a078eec76ec348a2b5152517195db066
Назва:
Відповідь на моніторинг
Дата опублікування:
17.05.2024 16:24
Опис:
Комунальним некомерційним підприємством Охтирської міської ради «Охтирська центральна районна лікарня» (надалі – Замовник) у відповідь на запит ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ від 14.05.2024 р. у межах проведення моніторингу процедури закупівлі Бензин А-95 (09132000-3 бензин), дизельне паливо (09134200-9 дизельне паливо) за ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-25-008669-a).
1. За першим питанням надаємо пояснення: Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі проведено відповідно рекомендаціям Наказу Мінекономіки від 18.02.2020р. №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Інформацію про ціни на дані види товару використовували ту, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, з урахуванням інформації, отриманої з Інтернет-ресурсів: ttps://index.minfin.com.ua, дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань, дані офіційних статистичних видань. Відповідно до рекомендаційного Листа Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України під час збору інформації про ціну слід враховувати, що умови запланованих закупівель (обсяги закупівлі, умови оплати та поставки тощо) мають бути співставні з умовами закупівель, інформація про які міститься у відкритих джерелах та може бути використана для розрахунку очікуваної вартості. Крім того, слід враховувати інші можливі чинники, що впливають на ціну товарів та послуг, як, наприклад, сезонні коливання цін на певні предмети закупівлі. Отже, очікувана вартість визначалася за результатами проведення моніторингу цін що містяться в мережі Інтернет у відкритому доступі та в електронній системі закупівель «Прозорро» а також на підставі аналізу цін , які склалися на заправках в Сумській області та враховано ризик зростання (коливання) ціни та визначено, що очікувана вартість предмету закупівлі становила з розрахунку 51,99 грн. з ПДВ за 1 літр за наявної потреби у кількості 14000 літрів Бензину А95 та 9000 літрів Дизельного палива та становила 1 195 770,00 грн з ПДВ.
Стосовно надання інформації та відповідних документів на підставі яких нами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі пояснюємо наступне. Враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником самостійно та повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. Частиною першою статті 23 Закону встановлено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Замовником зазначено в тендерній документації всю необхідну технічну, якісну та кількісну інформацію про предмет закупівлі.
В Додатку 4 до тендерної документації встановлена та Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі, а саме що товар повинен відповідати ДСТУ 7688:2015 для Дизельного палива та ДСТУ 7687:2015 для Бензину А95. Кількість Товару (Дизельного палива) – 9 000 л. та Бензину А95 – 14 000 л.
Замовником здійснено обгрунтування технічних та якісних вимог до предмету закупівлі у відповідності до п. 29 Особливостей, зокрема у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, та замовником установлено вимоги до предмета закупівлі, що передбачені відповідним національним стандартом. Національним стандартом передбачено до Дизельного палива вимоги ДСТУ 7688:2015 ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО Технічні умови та до Бензину А95 ДСТУ 7687:2015 БЕНЗИНИ АВТОМОБІЛЬНІ ЄВРО Технічні умови.
Згідно ч. 3 статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
2. За другим питанням надаємо пояснення: Стосовно надання посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначення розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі пояснюємо наступне.
КНП ОМР «Охтирська ЦРЛ» є неприбутковим підприємством, що здійснює господарську некомерційну діяльність, спрямовану на досягнення соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку. Відповідно до Статуту підприємства, КНП ОМР «Охтирська ЦРЛ» самостійно:
– планує, організовує і здійснює свою статутну діяльність, визначає основні напрямки свого розвитку відповідно до своїх завдань і цілей, у тому числі спрямовувати отримані від господарської діяльності кошти на утримання підприємства та його матеріально-технічне забезпечення;
- укладає господарські угоди з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до законодавства;
- самостійно визначає напрямки використання грошових коштів у порядку, визначеному законодавством України, враховуючи норми Статуту.
Основним джерелом доходів КНП ОМР «Охтирська ЦРЛ» є кошти, отримані лікарнею від Національної служби здоров’я України за надані медичні послуги відповідно до укладеного договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій. Отримані кошти від НСЗУ за надані медичні послуги є власними коштами підприємства. Дані кошти для КНП ОМР «Охтирська ЦРЛ» не рахуються бюджетними призначеннями (асигнуваннями, коштами), так як вони не проходять через рішення про затвердження місцевих бюджетів та внесення змін до місцевого бюджету (не затверджуються даними рішеннями), а відповідно не фінансуються через головного розпорядника бюджетних коштів.
Закупівля паливно-мастильних матеріалів здійснюється за рахунок власних коштів, а саме коштів отриманих від НСЗУ, що не рахуються бюджетними призначеннями.
3. За третім питанням надаємо пояснення: За результатами процедури закупівлі укладено Договір № 27/02 про закупівлю товару від 27.02.2024 року на суму 1 103 770,00 грн. (далі - Договір).
Згідно статті 41 Закону Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Станом на момент підписання договору про закупівлю сторонами погоджені всі істотні умови - предмет, ціна та строк виконання зобов`язань за договором відповідно до вимог частини 3 статті 180 Господарського кодексу України та Закону України "Про публічні закупівлі".
На відповідність п. 19 Особливостей та згідно п. 4.3. Договору Відповідно до п.19 Особливостей, здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022р. №1178, істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. У разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося станом на будь-який календарний день моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару, Постачальник письмово звертається до Замовника щодо зміни ціни за одиницю товару. Наявність факту коливання ціни такого товару на ринку підтверджується довідкою/ми або листом/ми (завіреними копіями цих довідки/ок або листа/ів) відповідних органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни такого товару на ринку (з Торгово-промилової палати України або її регіональних відділень, ДП «Зовнішторгвидав», тощо). До розрахунку ціни за одиницю товару приймається ціна між датою початку строку дії договору про закупівлю (якщо ціна переглядається вперше) або відповідної додаткової угоди (якщо ціна переглядається вдруге і надалі) та датою розрахунку ціни за товар;
Виходячи зі змісту частини 1 статті 653 Цивільного кодексу України, у разі зміни договору зобов`язання сторін змінюються відповідно до змінених умов. Таким чином, у залежності від коливання ціни товару на ринку сторони протягом дії договору про закупівлю можуть вносити зміни в частині ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Коливання ціни товару на ринку передбачає динаміку ціни товару, зокрема в бік збільшення, за період з моменту укладення договору та до моменту виникнення необхідності у внесенні відповідних змін, зумовлених таким коливанням (постанова Верховного Суду від 16.02.2021 у справі №910/6790/18).
Оскільки законодавством у сфері публічних закупівель конкретну особу, наділену повноваженнями надавати інформацію на підтвердження коливання ціни товару на ринку, не визначено, як і не визначено форму/вигляд інформації щодо такого коливання, то, виходячи з норм чинного законодавства, до суб`єктів надання такої інформації можна віднести, зокрема, Державну службу статистики України, на яку постановою КМУ № 442 від 10.09.2014 року "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" покладено функцію з контролю за цінами в частині здійснення моніторингу динаміки цін (тарифів) на споживчому ринку; державне підприємство "Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків", яке на замовлення суб`єкта господарювання виконує цінові/товарні експертизи, зокрема, щодо відповідності ціни договору наявній кон`юнктурі певного ринку товарів; Торгово-промислову палату України та її регіональні підрозділи, які у межах власних повноважень надає послуги щодо цінової інформації.
З моменту укладання Договору, відбулось коливання ціни товару на ринку в бік збільшення, у зв’язку з чим постала необхідність у внесенні змін до істотних умов Договору. На момент виникнення необхідності у внесені відповідних змін, зумовлених таким коливанням, а саме станом на 18.04.2024 року, Постачальником було направлено Лист з пропозицією внесення змін до істотних умов договору (Лист Постачальника за вих. 1 від 18.04.2024 року надаємо у Додатках) та документальне підтвердження наявності такого коливання згідно Експертного висновку № О – 133/02 від 18.04.2024 року виданого Черкаською торгово-промисловою палатою, де визначено відсоток коливання зростання ціни на Дизельне паливо та Бензин А95 та Експертного висновку № О – 116 від 05.04.2024 року виданого Черкаською торгово-промисловою палатою, де визначено відсоток коливання зростання ціни на Дизельне паливо та Бензин А95 та інший вид Товару, який не є предметом укладеного Договору. Вказане узгоджується з позицією Верховного Суду у постанові від 02.12.2020 у справі №913/368/19.
Замовником 18.04.2024 року було розглянуто Лист Постачальника та документальне підтвердження коливання ціни за одиницю товару на ринку, укладено Додаткову угоду № 1 від 18.04.2024 року до Договору № 27/02 від 27.02.2024 року (далі - Договір).
У зв’язку з арифметичною помилкою при розрахунку відсотка коливання ціни за одиницю Товару на ринку у Додатковій угоді № 1 від 18.04.2024 року до Договору, а саме збільшення ціни за одиницю Товару на Дизельне паливо за відсотком коливання Бензину А95, Сторонами було укладено Додаткову угоду № 2 від 17.05.2024 року до Договору, згідно з якою було зменшено ціну на Дизельне паливо на відсоток коливання, наявний при укаладені Додаткової угоди № 1 від 18.04.2024 року.
Відсоток збільшення ціни за одиницю Товару згідно Додаткової угоди № 1 до Договору на Дизельне паливо + 10,18 % та на Бензин А95 + 9,06 %. При цьому згідно наданих Експертних висновків станом на дату укладання додаткової угоди № 1 до Договору відсоток коливання в бік збільшення ціни на ринку на Дизельне паливо становив + 9,44 % та на Бензин А95 + 10,79 %. Оскільки постачання Дизельного палива не здійснювалось за укладеним Договором про закупівлю, та наявна арифметична помилка при розрахунку збільшення ціни за одиницю Товару у Додатковій угоді № 1 до Договору, 17.05.2024 року було укладено Додаткову угоду № 2 до Договору, та викладено Специфікацію до договору у новій редакції, згідно до якої ціна на Дизельне паливо визначена у сумі 51,03 грн/літр, що свідчить про збільшення ціни за одиницю Товару на Дизельне паливо на відсоток коливання +6,3 %, що не перевищує відсоток коливання ціни за одиницю товару на ринку згідно Експертного висновку № О – 133/02 від 18.04.2024 року виданого Черкаською торгово-промисловою палатою, де визначено відсоток коливання зростання ціни на Дизельне паливо та Бензин А95 та Експертного висновку № О – 116 від 05.04.2024 року виданого Черкаською торгово-промисловою палатою. Згідно наданого документального підтвердження визначено відсоток коливання зростання ціни на Дизельне паливо та Бензин А95, відповідно до яких з моменту укладання Договору № 27/02 від 27.02.2024 року відсоток коливання ціни Дизельного палива на ринку та складає згідно наданий висновків ТПП - + 9,44 %.
При цьому, після внесення змін до Договору згідно Додаткової угоди № 2 від 17.05.2024 року, ціна на Дизельне паливо в загальній вартості збільшена на + 6,3 % від ціни Договору від 27.02.2024 року.
Враховуючи вищезазначене, ціни у Договорі про закупівлі № 27/02 від 27.02.2024 року приведено у відповідність до норм законодавства та виправлено арифметичну помилку, яка була наявна при укладанні Додаткової угоди № 1 від 18.04.2024 року.
Також, звертаємо увагу, що відсоток коливання ціни за одиницю Товару на Бензин А95 з моменту укладання Договору станом на дату внесення змін до істотних умов Договору, згідно наявних експертних висновків складає + 10,79 %. Відсоток збільшення ціни за одиницю товару на ринку за укладеними додатковими угодами на Бенин А95 збільшено на + 9,06 %, що МЕНШЕ ніж коливання ціни за одиницю Товару на ринку згідно наданих Експертних висновків ТПП.
Отже, відсоток збільшення ціни за одиницю товару не перевищує відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку.
Додатки:
1. Експертний висновок № О – 133/02 від 18.04.2024 року виданого Черкаською торгово-промисловою палатою.
2. Експертний висновок № О – 116 від 05.04.2024 року виданого Черкаською торгово-промисловою палатою.