-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Славський міський полігон ТПВ, смт. Славське Сколівського району Львівської області. Реконструкція (рекультивація)» (Код ДК 021:2015: 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)
Завершена
50 884 189.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 254 420.95 UAH
мін. крок: 0.5% або 254 420.95 UAH
Номер:
eda65b3e2d4e4e10adf0b1f294d8a6bd
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-10-000075
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.04.2024 00:00
Період моніторингу:
10.04.2024 16:41 - 02.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.04.2024 № 76
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 10.04.2024 № 76.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 7. UA-2024-01-12-006846-a, 12.01.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника
відділу контролю у сфері закупівель Галина ГАВЧАК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимоги пункту 13-1 Порядку №861.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі; виконання Замовником рішень Органу оскарження; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи щодо усунення порушення (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пункту 13-1 Порядку №861 при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 29 квітня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі; розгляду тендерних пропозицій; виконання замовником рішень Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження), надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Славської селищної ради Стрийського району Львівської області (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-01-12-000731-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; опубліковані звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації та відповіді Замовника на вказані звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; наявну в електронній системі закупівель інформацію щодо оскарження ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» порядку проведення Замовником процедури закупівлі (скарги UA-2024-01-12-006846-a.a1 та UA-2024-01-12-006846-a.b2) та винесені Органом оскарження рішення від 24.01.2024 №1481-р/пк-пз та від 06.03.2024 №4177-р/пк-пз за результатами розгляду скарг; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 15.02.2024 №13 та від 20.02.2024 №15 щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС»; тендерну пропозицію ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС»; опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» та опубліковані цим учасником документи на усунення таких невідповідностей; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 26.03.2024 №32; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; оприлюднені ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір про закупівлю від 10.04.2024 №01/139; надані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Моніторинг процедури закупівлі на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 цього Закону не проводився.
З врахуванням розгляду Органом оскарження скарг та прийняття відповідних рішень за результатами такого розгляду, моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Згідно з пунктом 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
За нормами пункту 3 Особливостей №1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Моніторингом встановлено, що за умовами пункту 13 частини 2 розділу 5 тендерної документації Замовника вказано, що учасники при подачі тендерної пропозиції повинні враховувати норми пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону щодо локалізації виробництва.
Згідно з вимогами пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тис. грн: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2023 році – 15 відсотків, у 2024 році – 20 відсотків.
При цьому, підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема, як насоси та компресори; насоси; насоси для рідин; відцентрові насоси та підіймачі рідин.
Одночасно, за вимогами підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом.
Механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі і визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та додатковим переліком товарів, що затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 3 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено у Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 №861 (далі – Порядок №861).
Відповідно до пункту 13-1 Порядку №861 замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Моніторингом встановлено, що відповідно до Технічного завдання (міститься у Додатку №2 до тендерної документації) при виконанні робіт за досліджуваною процедурою закупівлі передбачено придбання та монтаж насосних агрегатів занурювальних в кількості 2 шт для каналізаційної насосної станції (насос занурювальний Q=10м3/год, Гном 10/10 380V; ( маса=0,9)).
Також, учасником ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» у складі тендерної пропозиції надано Локальний кошторис на будівельні роботи №02-03-01 (насосна станція фільтрат), в якому враховано монтаж насосного агрегату занурювального, маса 0,016т та Локальний кошторис №02-03-03 на придбання устаткування, меблів та інвентарю, в якому враховано насоси занурювальні Q =10м3/год, Гном 10/10 380V; (маса=0,9) в кількості 2 шт.
У наданій під час моніторингу інформації Замовником, зокрема, зазначено, що ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» при виконанні робіт за предметом закупівлі будуть встановлені наступні насоси: 1) насос DTNR 20-22-3m зі ступенем локалізації 23,96 % (ID: e43175ff49e5456b8931df3b8c883a1d, посилання на сайт для перевірки інформації: https://prozorro.gov.ua/uk/search/products?text=DTNR+20-22-3m); 2) насос Н-403ЕР зі ступенем локалізації 84,56 % (ID: 036ddb498b7e4bcd9639db3f0cb1f3fe, посилання на сайт для перевірки інформації: https://prozorro.gov.ua/uk/search/products?text=%D0%9D-403%D0%95%D0%A0).
Проте, проведеним моніторингом встановлено, що тендерна документація Замовника не містить вимоги щодо надання учасниками сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності, чим порушено вимоги пункту 13-1 Порядку №861.
У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що на стадії підписання договору про закупівлю і узгодження договірної ціни ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» на виконання підпункту 13 пункту 2 Розділу 5 тендерної документації було підтверджено ступінь локалізації товару у відповідності до пункту 13-1 Порядку №861, а саме надано довідку №8/27 від 10.04.2024 з інформацією про обладнання та його ступінь локалізації і копії сертифікатів відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) виробників, а також зазначеним листом було надано посилання на сайт уповноваженого органу для перевірки інформації щодо ступеня локалізації.
Проте, викладене у наданій Замовником під час моніторингу інформації не спростовує порушення вимог пункту 13-1 Порядку №861 щодо необхідності зазначення у тендерній документації вимоги про надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Період усунення порушень:
29.04.2024 15:57 - 14.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
29.04.2024 15:57
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
29 квітня 2024 року в електронній системі закупівель замовником було отримано повідомлення про публікацію органом фінансового контролю висновку проведеного моніторингу UA-M-2024-04-10-000075.
За положеннями абзацу 2 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень, а відтак така інформація (документи) оприлюднюється замовником у встановлений законом строк.
Проведеним моніторингом, зокрема, встановлено, що тендерна документація Замовника не містить вимоги щодо надання учасниками сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності, чим порушено вимоги пункту 13-1 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 02.08.2022 №861 (далі – Порядок №861).
На предмет виявлених порушень замовник звертає увагу, що у відповідь на опублікований органом фінансового контролю в електронній системі закупівель запит від 15.04.2024 року замовником, зокрема, було повідомлено, що відповідно пп.13 п.2 Розділу 5 тендерної документації було передбачено наступне: «Учасники при подачі тендерної пропозиції повинні враховувати норми пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону щодо локалізації виробництва.»(пп.13 п.2 Розділу 5 тендерної документації).
Вказане положення безпосередньо не містило формулювання обов’язку щодо надання конкретного виду документу, зокрема сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності, проте, виходячи зі змісту пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону №911, вказана норма закону охоплює за своєю правовою природою та юридичною силою положення Порядку №861.
При цьому, Славська селищна рада звертає увагу орган фінансового контролю на ту обставину, що учасником процедури закупівлі факт відповідності положенням Порядку №861 на стадії підписання договору було підтверджено в повному обсязі.
В доповнення до викладеного, орган місцевого самоврядування доводить до відома, що висновок проведеного моніторингу UA-M-2024-04-10-000075 був взятий до уваги та став підставою для прийняття керівником органу місцевого самоврядування відповідного рішення, що спрямоване на підвищення ефективності проведення та неухильного дотримання визначених законодавством принципів здійснення публічних закупівель (на 1 арк. додається).
Дата публікації звіту:
03.05.2024 09:47
Запити/Пояснення
Номер:
29782b981d7143948aab1b5afe0d7c3d
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
15.04.2024 11:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.04.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2024-01-12-006846-a, яка проведена
Славською селищною радою Стрийського району Львівської області (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість ?
2. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (з долученням відповідного документального підтвердження) ?
Під час моніторингу встановлено, що відповідно до Технічного завдання (міститься у Додатку №2 до тендерної документації) при виконанні робіт за досліджуваною процедурою закупівлі передбачено придбання та монтаж насосного агрегату занурювального в кількості 2 шт. для каналізаційної насосної станції, а також придбання
пресу гідравлічного ручного ПГР-100Э Макс. хід, мм 40 Міжштамповий простір, мм160х160х195 Тип насоса шестерний насос Г11-11 (8 л/хв, 5 кг/см2) Макс. тиск, кг/см 2400 Робоче зусилля, т 0-100 (0-1000 кН) Потужність двигуна, кВт 0,18 (двигун 4АА56А4У3 - 1500 об/хв) Вага, кг 600 Габаритні розміри, мм 600х600х1500; (маса=11,5) в кількості 1 шт..
Також, в ході моніторингу встановлено, що учасником ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» у складі тендерної пропозиції надано Локальний кошторис на будівельні роботи №02-03-01 (насосна станція фільтрат), який містить вказано наступне найменування робіт та витрат: монтаж насосного агрегату занурювального, маса 0,016 т.
Крім цього, у Локальному кошторисі (придбання устаткування на технологічні рішення сортувальна лінія) № 02-04-02, вказано придбання, зокрема, Пресу гідравлічного ручного ПГР-100Э Макс. хід, мм 40 Міжштамповий простір, мм 160х160х195 Тип насоса шестерний насос Г11-11 (8 л/хв, 5 кг/см2) Макс. тиск, кг/см2 400 Робоче зусилля, т 0-100 (0-1000 кН) Потужність двигуна, кВт 0,18 (двигун 4АА56А4У3 - 1500 об/хв) Вага, кг 600 Габаритні розміри, мм 600х600х1500; ( маса=11,5) в кількості 1 вартістю 658433,50 грн.
Також у наданій учасником Підсумковій відомості ресурсів вказано: насос занурювальний Q=10м3/год, Гном 10/10 380V у кількості 2 шт (позиція 324) та пресу гідравлічного ручного ПГР-100Э Макс. хід, мм 40 Міжштамповий простір, мм 160х160х195 Тип насоса шестерний насос Г11-11 (8 л/хв, 5 кг/см2) Макс. тиск, кг/см2 400 Робоче зусилля, т 0-100 (0-1000 кН) Потужність двигуна, кВт 0,18 (двигун 4АА56А4У3 - 1500 об/хв) Вага, кг 600 Габаритні розміри, мм 600х600х1500, у кількості 1 шт. (позиція 326).
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178).
За нормами пункту 3 Особливостей №1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Згідно з вимогами пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2024 році - 20 відсотків. Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному веб-сайті.
При цьому, підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема, як насоси та компресори; насоси; насоси для рідин; відцентрові насоси та підіймачі рідин; відцентрові насоси.
Одночасно, за вимогами підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом.
Механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі і визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та додатковим переліком товарів, що затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 3 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено у Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 02.08.2022 №861 (далі – Порядок №861).
Зокрема, відповідно до пункту 4 Порядку №861 ступінь локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі, підтверджується Мінекономіки в автоматичному режимі під час формування переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації, на підставі поданої виробником товару заявки про включення товару до переліку за формою згідно з додатком 1, калькуляції собівартості товару із зазначенням митної вартості імпортних компонентів (імпортованих виробником та/або придбаних у постачальників, які є резидентами України) за формою згідно з додатком 2 та підтвердження здійснення на території України виробництва не менше одного з елементів товару (зокрема вузлів, агрегатів, деталей і комплектувальних виробів) та/або використання вузлів, агрегатів, деталей і комплектувальних виробів, виготовлених на території України.
Крім того, відповідно до пункту 13-1 Порядку №861 Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
3. Яким чином Замовником досліджено відповідність пропонованого ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» товару (насосів) особливостям локалізації, визначеним у пункті 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону ?
4. Надати інформацію (з документальним підтвердженням) про те, які саме насоси будуть встановлені ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» при виконанні робіт за предметом закупівлі та їх відповідність вимогам пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (відповідність ступеня локалізації виробництва товару, та його підтвердження Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України).
5. Надати посилання на стрічку Переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації (вказати ID) щодо підтвердження ступеня локалізації вищевказаного товару.
6. Надати інформацію у власності якого суб’єкта господарської діяльності перебуватиме вищевказаний товар, після його встановлення.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
694d93bd34a74f9e9a98b64b289cb514
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
18.04.2024 17:04
Опис:
15 квітня 2024 року замовником в електронній системі закупівель було отримано запит на пояснення в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2024-01-12-006846-a.
Відтак, пояснення по суті поставлених питань Славська селищна рада Стрийського району Львівської області надає з дотриманням встановленого строку.
В частині надання інформації про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість доводимо до відома, що технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі відображені в проектній документації «Славський міський полігон ТПВ, смт. Славське Сколівського району Львівської області. Реконструкція (рекультивація)», виконаній відповідно до вимог Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», на підставі яких отримано позитивний експертний звіт ТОВ «ЄВРОЕКСПЕРТИЗА» №2358/23 від 18.09.2023 року (завантажено окремим файлом в електронній системі під час оголошення процедури закупівлі).
Розмір очікуваної вартості предмета закупівлі визначено відповідно до положень зазначених документів та на підставі зведеного кошторисного розрахунку, який знаходиться в складі проектної документації.
Розмір бюджетного призначення визначений виходячи з потреб територіальної громади та затверджений рішенням Славської селищної ради №2878 від 21.12.2023 року «Про бюджет Славської селищної ради Стрийського району Львівської області на 2024 рік» (рішення з Додатком № 6 додається). Відповідна інформація опублікована на офіційному веб-сайті замовника за посиланням https://gromada.org.ua/gromada/slavska/news/1713342915/.
На предмет повідомлення про те, яким чином Замовником досліджено відповідність пропонованого ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» товару (насосів) особливостям локалізації, визначеним у пункті 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, замовник просить орган фінансового контролю звернути увагу на те, що відповідно до п. 28 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»(далі Закон) з урахуванням Особливостей. Законодавець чітко не визначив, як саме та на якій стадії учасник має підтвердити ступінь локалізації. Враховуючи зазначене, замовником, на виконання п. 3 Особливостей, було визначено у тендерній документації наступне. «Учасники при подачі тендерної пропозиції повинні враховувати норми пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону щодо локалізації виробництва.»(пп.13 п.2 Розділу 5 тендерної документації).
Враховуючи, що закупівля передбачає використання аукціону, первинна цінова пропозиція може відрізнятися від остаточної цінової пропозиції, замовником у тендерній документації, пп.6.5. п.6 розділу 3 тендерної документації було передбачено, що «Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується під час проведення взаєморозрахунків.
Договір вважається неукладеним з вини переможця, якщо договірна ціна не узгоджена замовником і переможцем у строк, визначений для укладання договору. А переможець вважається таким, що відмовився від підписання договору про закупівлю або укладення договору про закупівлю, і його тендерна пропозиція підлягає відхиленню.
Учасник-переможець і замовник можуть узгоджувати договірну ціну або шляхом електронного листування або учасник-переможець повинен буде прибути на вимогу за адресою замовника.». Тобто, договірна ціна є в першу чергу частиною договору, а також саме у договірній ціні визначено те обладнання, яке буде використовуватися учасником при наданні послуг. Враховуючи зазначене, на стадії підписання договору про закупівлю і узгодження договірної ціни, учасником ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» на виконання пп.13 п.2 Розділу 5 тендерної документації було підтверджено ступінь локалізацію товару у відповідності до пункту 13-1 постанови Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 №861. А саме надано Довідку №8/27 від 10.04.2024р. з інформацією про обладнання та його ступінь локалізації і копії сертифікатів відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) виробників. Також зазначеним листом було надано посилання на сайт уповноваженого органу для перевірки інформації щодо ступеня локалізації.
Враховуючи відсутність у тендерній документації чітко визначеного механізму, який визначає спосіб підтвердження ступня локалізації при проведені процедури закупівлі, вважаємо, що орган місцевого самоврядування діяв виключно в межах та у спосіб визначений законодавством у сфері публічних закупівель. (Лист №8/27 від 10.04.2024р. з додатками додається).
В доповнення до викладеного, замовник надає наступну інформацію про те, які саме насоси будуть встановлені ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» при виконанні робіт за предметом закупівлі та їх відповідність вимогам пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (з наданням відповідного посилання на стрічку Переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації (вказати ID) щодо підтвердження ступеня локалізації вищевказаного товару), а саме:
1)Насос DTNR 20-22-3m
зі ступенем локалізації: - 23,96%
ID: e43175ff49e5456b8931df3b8c883a1d
Посилання на сайт для перевірки інформації: https://prozorro.gov.ua/uk/search/products?text=DTNR+20-22-3m
2)Насос Н-403ЕР
зі ступенем локалізації: - 84,56 %
ID: 036ddb498b7e4bcd9639db3f0cb1f3fe
Посилання на сайт для перевірки інформації:
https://prozorro.gov.ua/uk/search/products?text=%D0%9D-403%D0%95%D0%A0
Щодо надання інформації про те, у власності якого суб’єкта господарської діяльності перебуватиме вищевказаний товар, після його встановлення повідомляємо, що вищевказане обладнання після завершення виконання робіт по об’єкту будівництва перебуватиме у власності замовника – Славської селищної ради Стрийського району Львівської області (ЄДРПОУ 04370314).