• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 Код 45454000-4 Реконструкція (Реконструкція будівлі дитячого відділення ЦРЛ по вул.Успенсько-Троїцькій, 51 в м.Конотоп Сумської області)

Завершена

75 555 925.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 377 779.63 UAH
Номер: 078bb0af64e04124be587b87230cbdaf
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-07-01-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 01.07.2024 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 01.07.2024 14:52 - 23.07.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 01.07.2024 №28-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Ігор КОРОТКИЙ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 01.07.2024 №28-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 7 UA-2024-01-11-010314-a 11.01.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 54) 222-46-18, zakupivli_sumy_2@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті установлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення абзацу другого підпункту 2, абзацу п’ятого підпункту 1, абзацу третього підпункту 3 пункту 44 та пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю установлено порушення вимог абзацу четвертого пункту 49 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 19 липня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 17.11.2023 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства Конотопської міської ради Сумської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 11.01.2024 (протокол №08), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 23.01.2024, тендерні пропозиції приватного акціонерного товариства «СУМБУД» та товариства з обмеженою відповідальністю «НІКОСТРОЙ» (далі – ТОВ «НІКОСТРОЙ»), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 30.01.2024 №22, від 02.02.2024 №32, від 09.02.2024 №39, від 01.03.2024 №55, вимога про усунення невідповідностей до 29.02.2024, повідомлення про намір укласти договір від 04.03.2024, договір від 07.05.2024 № SM05A_01_W, додаткові угоди від 29.05.2024 №1 та від 19.06.2024 №2, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 05.07.2024, 11.07.2024 та від 19.07.2024. Відповідно до інформації щодо розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеної на офіційному сайті Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/ diyalnist/yedynyi-reiestr-rozporiadnykiv-ta-oderzhuvachivbiudzhetnykh-koshtiv) Управління житлово-комунального господарства Конотопської міської ради Сумської області є розпорядником бюджетних коштів. Згідно з пунктом 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова №710) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єкти господарювання державного сектору економіки повинні забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 02.07.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 Постанови №710. На зазначений запит Управління Замовник 05.07.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначив, що Управління житлово-комунального господарства Конотопської міської ради не здійснювало публікацію технічних та якісних характеристик по даному об’єкту на веб-сайті. Отже, Замовник не розмістив на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, чим не дотримався вимог пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами моніторингу процедури установлено, що Замовник у підпункті 10 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації встановив вимогу, що тендерна пропозиція повинна складатися, зокрема, з копій основних ліцензій, кваліфікаційних сертифікатів (якщо передбачене виконання видів робіт, пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, відповідальні виконавці яких проходять професійну атестацію) та/або дозволів на виконання робіт, виданих уповноваженим державним органом необхідних для виконання робіт, вказаних в технічному завданні, якщо отримання ліцензій та/або дозвільних документів на виконання таких робіт передбачено законодавством. Дозвільні документи, кваліфікаційні сертифікати та/або ліцензії повинні бути чинними (надається у випадку, якщо вказані роботи виконуються безпосередньо учасником). У разі залучення до виконання робіт по проекту стороннього суб’єкта господарювання (субпідрядної організації), учасник надає довідку, за формою згідно додатку 4, з переліком субпідрядних організацій, які будуть залучені до виконання робіт з обов’язковим наданням копій дозвільних документів, кваліфікаційних сертифікатів та/або копій ліцензій таких субпідрядних організацій та їх працівників (з переліком робіт) на провадження господарської діяльності, необхідних для виконання робіт до яких їх залучають, якщо отримання ліцензій, кваліфікаційних сертифікатів та/або дозвільних документів на виконання таких робіт передбачено законодавством (дозвільні документи, кваліфікаційні сертифікати та/або ліцензії повинні бути чинними). Також додатком 4 до тендерної документації Замовника визначено, що учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції копію ліцензії, та/або дозволу субпідрядної організації (надається у випадку якщо роботи які будуть виконуватись субпідрядною організацією передбачають отримання ліцензії, та/або дозволу). Технічним завданням (додаток 3 до тендерної документації) передбачено, зокрема, виконання таких робіт, як: протипожежний водопровід, монтаж автоматичної пожежної сигналізації та монтаж системи оповіщення про пожежу. Відповідно до Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. №852, вищенаведені роботи підлягають ліцензуванню. Відповідно до Переліку органів ліцензування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2015 р. № 609, ліцензія на зазначені роботи видається Державною службою України з надзвичайних ситуацій. Учасником ТОВ «НІКОСТРОЙ» у складі тендерної пропозиції надано Довідку, яка містить інформацію про залучення субпідрядних організацій до виконання робіт від 16.01.2024 №13, в якій зазначено, що роботи з противопожежного водопроводу буде виконувати товариство з обмеженою відповідальністю «Брілліон Україна» (далі – ТОВ «Брілліон Україна»). При цьому, у складі тендерної пропозиції ТОВ «НІКОСТРОЙ» не надано ліцензію, видану Державною службою України з надзвичайних ситуацій, на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення ТОВ «Брілліон Україна», що не відповідає вимогам підпункту 10 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації та додатку 4 до тендерної документації Замовника. Також, слід зазначити, що технічним завданням (додаток 3 до тендерної документації) передбачено також виконання таких робіт, як: монтаж автоматичної пожежної сигналізації та монтаж системи оповіщення про пожежу. При цьому, учасником ТОВ «НІКОСТРОЙ» у складі тендерної пропозиції не надано інформації та документів про те, хто буде виконувати зазначені роботи. У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління 08.07.2024 та 16.07.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання пояснень, в якому файлі (файлах) тендерної пропозиції ТОВ «НІКОСТРОЙ» міститься ліцензія або дозвіл на роботи протипожежного призначення. На зазначені запити Управління Замовник 11.07.2024 та 19.07.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в яких, зокрема, зазначив, що при здійсненні робіт на Об’єкті будівництва питання щодо виконання робіт: протипожежний водопровід, монтаж автоматичної пожежної сигналізації, монтаж системи оповіщення про пожежу, вирішуватиметься Підрядником в робочому порядку відповідно до взятих на себе зобов’язань згідно договору на виконання робіт, із залученням спеціальних відповідних служб, та вимог чинного законодавства. Таким чином, учасником у складі тендерної пропозиції не надавалась інформація щодо виконавця вищезазначених робіт, так як дані роботи будуть супутніми до всього обсягу робіт. Отже, Замовник підтвердив відсутність у складі тендерної пропозиції ТОВ «НІКОСТРОЙ» ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення на протипожежний водопровід, монтаж автоматичної пожежної сигналізації та монтаж системи оповіщення про пожежу, що не відповідає вимогам підпункту 10 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації. Також, моніторингом установлено, що Замовник у підпункті 5 пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації встановив вимогу, що банківська гарантія, яка надається в електронній формі, підписується шляхом накладання кваліфікованого(их) електронного(их) підпису(ів) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності), що прирівняні до власноручного підпису(ів) уповноваженої(их) особи(іб) гаранта та його печатки відповідно. Учасником ТОВ «НІКОСТРОЙ» у складі тендерної пропозиції, у якості тендерного забезпечення, надано банківську гарантію від 16.01.2024 №IG/24049/300, видану Акціонерним товариством «ОТП БАНК» (гарант) (далі – АТ «ОТП БАНК») (файл «IG-24049-300.pdf.p7s.p7s.p7s.pdf»), яка містить накладений електронний підпис Конюшенка Олександра Володимировича (директор ТОВ «НІКОСТРОЙ»), при цьому, відповідно до тексту банківської гарантії та інших документів, що містяться у складі тендерної пропозиції ТОВ «НІКОСТРОЙ» (витяг з наказу «Про переведення працівників» від 20.03.2017 №601/17-01К (файл «Витяг з наказу про призначення_Тюріна.pdf.p7s.pdf»), витяг з наказу «Про переведення працівників» від 01.08.2008 №1657/08-01К (файл «Витяг з наказу про призначення_Морозов.pdf.p7s.pdf»), довіреності від 21.01.2022 №56 (файл «Довіреність Морозов Ю.В..pdf.p7s.pdf») та довіреності від 13.04.2021 №221 (файл «Довіреність_Тюріна Г.О.pdf.p7s.pdf»), рішення правління акціонерного товариства «ОТП БАНК» від 15.12.2021 №408 (файл «Рішення Правління ОТП БАНК № 40.pdf.p7s.pdf»)) уповноваженими особами на підписання банківської гарантії є Тюріна Ганна Олександрівна та Морозов Юрій Вікторович. Однак, надана банківська гарантія не містить накладених кваліфікаційних електронних підписів гаранта – Тюріної Г.О. та Морозова Ю.В., що не відповідає вимогам підпункту 5 пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації Замовника. У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління 08.07.2024 та 16.07.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання пояснень стосовно розгляду тендерної пропозиції ТОВ «НІКОСТРОЙ» з огляду на те, що у складі тендерної пропозиції надано банківську гарантію від 16.01.2024 №IG/24049/300, на яку накладено електронний підпис Конюшенка Олександра Володимировича (директор ТОВ «НІКОСТРОЙ»), при цьому банківська гарантія не містить накладеного кваліфікаційного(их) електронного(их) підпису(ів) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності) гаранта, що не відповідає вимогам підпункту 5 пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації, а також надання пояснень щодо назви файлу та дати його завантаження, який містить банківську гарантію підписану гарантом (акціонерним товариством «ОТП БАНК»). На зазначені запити Управління Замовник 11.07.2024 та 19.07.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в яких зазначив, що на момент укладання договору учасником завантажено банківську гарантію підписану банком АТ «ОКСІ БАНК» від 02.05.2024. Файл «GARANTIYA 1310.pdf», «GARANTIYA 1310.pdf.p7s.p7s», що завантажені 02.05.2024 (17:06). Банківська гарантія АТ «ОТП БАНК» надавалась учасником як забезпечення тендерної пропозиції. Слід зазначити, що банківська гарантія від 02.05.2024 №1310/05/А/BGV, видана акціонерним товариством «ОКСІ БАНК», надана ТОВ «НІКОСТРОЙ» після визначення його переможцем торгів у відповідності до вимог пункту 7 розділу VІ тендерної документації Замовника у якості забезпечення виконання договору про закупівлю. При цьому, банківська гарантія від 16.01.2024 №IG/24049/300, видана АТ «ОТП БАНК», надавалася учасником ТОВ «НІКОСТРОЙ» у складі його тендерної пропозиції на виконання вимог підпункту 5 пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації Замовника у якості забезпечення тендерної пропозиції. Отже, учасником ТОВ «НІКОСТРОЙ», у якості забезпечення тендерної пропозиції, надано банківську гарантію від 16.01.2024 №IG/24049/300, видану АТ «ОТП БАНК», яка не містить накладених кваліфікованих електронних підписів уповноважених осіб гаранта, що не відповідає вимогам підпункту 5 пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації Замовника. Крім того, моніторингом установлено, що учасник ТОВ «НІКОСТРОЙ» на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договорів за предметом закупівлі договору (договорів)» надав два аналогічні договори, а саме: договір від 12.03.2021 №22/08-21, укладений між ТОВ «НІКОСТРОЙ» та товариством з обмеженою відповідальністю «ЮНІ ІНВЕСТ ПРОЕКТ», та договір будівельного підряду від 10.01.2019 №1/02-19, укладений між ТОВ «НІКОСТРОЙ» та товариством з обмеженою відповідальністю «Інфоінвест» (далі – Договір №1/02-19). При цьому, Договір №1/02-19 завантажено без додатку №1 «Кошторис» (відповідно до пункту 1.3. договору є його невід’ємною частиною), без додатку №4 «Акт приймання-передачі будівельного майданчика» (відповідно до пункту 6.1.1. договору є його невід’ємною частиною), без додатку №5 «Акт приймання-передачі документації» (відповідно до пункту 6.1.2. договору є його невід’ємною частиною), тобто Договір №1/02-19 завантажено не в повному обсязі, що не відповідає вимогам підпункту 5.3.2. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовника. У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління 08.07.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання пояснень стосовно розгляду тендерної пропозиції ТОВ «НІКОСТРОЙ» з огляду на те, що у складі тендерної пропозиції надано Договір будівельного підряду від 10.01.2019 №1/02-19 без додатків №1 «Кошторис», №4 «Акт приймання-передачі будівельного майданчика» та №5 «Акт приймання-передачі документації», які є його невід’ємними частинами. На зазначений запит Управління Замовник 11.07.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначив, що учасник у складі пропозиції до договору будівельного підряду №1/02-2019 не надав в повному обсязі додатки до договору. Таким чином, Замовник підтвердив, що Договір №1/02-19 завантажено не в повному обсязі, що не відповідає вимогам підпункту 5.3.2. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовника. Також, моніторингом установлено, що пунктом 3.1 розділу 3 проекту договору (додаток 2 до тендерної документації) визначено, що «договірна ціна за цим Договором визначається Сторонами як динамічна». Пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у додатку 3 до цієї тендерної документації. Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції, зокрема договірною ціною. Учасником ТОВ «НІКОСТРОЙ» у складі тендерної пропозиції надано підписаний проект договору, у пункті 3.1 розділу 3 якого зазначено, що договірна ціна «динамічна» (файл «Проект договору № 2 від 16.01.2024.pdf»). Також, у складі тендерної пропозиції ТОВ «НІКОСТРОЙ» міститься Тендерна (цінова) пропозиція від 16.01.2024 №1, підписана директором Конюшенко О.В. (файл «Тендерна пропозиція №1 від 16.01.2024.pdf»), відповідно до пункту 10 якої учасником ТОВ «НІКОСТРОЙ» надано згоду з умовами проекту договору про закупівлю, викладеними у додатку 2 до тендерної документації за даним предметом закупівлі. Разом з цим, учасником ТОВ «НІКОСТРОЙ» у складі тендерної пропозиції надано Договірну ціну (файл «19_ДЦ_ДЦ.rtf»), в якій зазначено вид договірної ціни – тверда, що не відповідає вимогам пункту 3.1. розділу 3 проекту договору (додаток 2 до тендерної документації). У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління 08.07.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання пояснень, зокрема, чому Замовником відповідно до вимог пункту 43 Особливостей не висунуто вимогу щодо усунення невідповідності у тендерній пропозиції ТОВ «НІКОСТРОЙ» з огляду на те, що учасником ТОВ «НІКОСТРОЙ» у складі тендерної пропозиції надано підписаний проект договору, в якому зазначено, що договірна ціна «динамічна». При цьому, учасником ТОВ «НІКОСТРОЙ» на вимогу пункту 6 розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції надано Договірну ціну (файл «19_ДЦ_ДЦ.rtf»), в якій зазначено вид договірної ціни – тверда». На зазначений запит Управління Замовник 11.07.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначив, що невідповідність у виді договірної ціни в проекті договору та розрахунку Договірної ціни ТОВ «НІКОСТРОЙ» на момент розгляду пропозиції на вартість робіт не впливала. Наразі вид договірної ціни в Договірній ціні приведений у відповідність до Договору. Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Отже, Замовник на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «НІКОСТРОЙ» та визначив його переможцем торгів. Слід зазначити, що абзацом першим пункту 43 Особливостей імперативно визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Однак, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником ТОВ «НІКОСТРОЙ» вищезазначених невідповідностей, тим самим не надав можливість цьому учаснику усунути такі невідповідності. Крім того, моніторингом установлено, що Замовник розмістив в електронній системі закупівель вимогу до ТОВ «НІКОСТРОЙ» про усунення невідповідностей, однак учасник не виправив виявлені Замовником невідповідності у повному обсязі. Так, додаток 6 до тендерної документації Замовника містить вимогу, що учасники на підтвердження інформації щодо працевлаштування працівників в учасника (субпідрядника), разом з передбаченою додатком 6 до тендерної документації довідкою, у складі тендерної пропозиції надають скан-копії трудових книжок (сторінка із даними працівника та сторінка (сторінки) із зазначенням відповідного місця працевлаштування) або копії відомостей про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, виданих Пенсійним фондом України стосовно таких працівників або наказів про прийняття на роботу, або трудових договорів (контрактів). Якщо субпідрядником виступатиме фізична особа (фізична особа-підприємець), яка має відповідну кваліфікацію та своєю особистою працею буде забезпечувати виконання доручених їй обсягів робіт, зазначені вище документи щодо працевлаштування не надаються. У вимозі про усунення невідповідностей до 29.02.2024 Замовник, зокрема, зазначив: «2.2. На підтвердження інформації щодо працевлаштування працівників в субпідрядника, у складі пропозиції відсутні скан-копії трудових книжок (сторінка із даними працівника та сторінка (сторінки) із зазначенням відповідного місця працевлаштування) або копії відомостей про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування виданих Пенсійним фондом України стосовно таких працівників або наказів про прийняття на роботу або трудових договорів (контрактів). Враховуючи вище наведені невідповідності, учаснику необхідно усунути невідповідності в поданій інформації та документах, завантаживши всі необхідні документи». Відповідно до Довідки про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 29.02.2024 №17 (далі – Довідка від 29.02.2024 №17), наданої ТОВ «НІКОСТРОЙ» на вимогу про усунення невідповідностей, учасник ТОВ «НІКОСТРОЙ» до виконання робіт по даній закупівлі буде залучати фізичну особу-підприємця Романенко Г.Г. (далі – ФОП Романенко Г.Г.), ТОВ «Брілліон Україна» та товариство з обмеженою відповідальністю «СП буд» (далі – ТОВ «СП буд»). Також, учасником ТОВ «НІКОСТРОЙ» на усунення вищезазначеної невідповідності надано накази про прийняття на роботу працівників ТОВ «СП буд», які будуть задіяні до виконання робіт по даній закупівлі, а також надано штатний розпис ТОВ «Брілліон Україна» (файл «Штатний розклад ТОВ Брілліон на 2024.pdf») та Довідку щодо відомостей про керівників і фахівців, їх освіту від 22.02.2024 (файл «Супровід.лист. до Тип.форми проведення оцінки відповідності.Брілліон.pdf»). При цьому, учасником ТОВ «НІКОСТРОЙ» не надано скан-копії трудових книжок (сторінка із даними працівника та сторінка (сторінки) із зазначенням відповідного місця працевлаштування) або копії відомостей про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, виданих Пенсійним фондом України, стосовно таких працівників, або наказів про прийняття на роботу, або трудових договорів (контрактів) стосовно працівників ФОП Романенко Г.Г. та ТОВ «Брілліон Україна», що не відповідає вимогам додатку 6 до тендерної документації Замовника. У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління 08.07.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання пояснень, щодо визначення переможцем торгів ТОВ «НІКОСТРОЙ» з огляду на те, що зазначений учасник на вимогу про усунення невідповідностей не усунув таку невідповідність, а саме: на підтвердження інформації щодо працевлаштування працівників в субпідрядника (ФОП Романенко Г.Г., ТОВ «Брілліон Україна») не надано скан-копії трудових книжок (сторінок із даними працівника та сторінка (сторінки) із зазначенням відповідного місця працевлаштування) або копії відомостей про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного страхування виданих Пенсійним фондом України стосовно таких працівників або наказів про прийняття на роботу або трудових договорів (контрактів). На зазначений запит Управління Замовник 11.07.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначив, що учасник у складі тендерної пропозиції завантажив лист ТОВ «Брілліон Україна» щодо підтвердження відомостей про керівників та фахівців, що оформлені у штаті, та працюють згідно штатного розкладу. Виходячи із пояснення Замовника, учасником ТОВ «НІКОСТРОЙ» на вимогу про усунення невідповідностей не надано документи, що вимагалися вимогою про усунення невідповідностей, а саме скан-копій трудових книжок (сторінок із даними працівника та сторінка (сторінки) із зазначенням відповідного місця працевлаштування) або копій відомостей про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного страхування, виданих Пенсійним фондом України, стосовно таких працівників, або наказів про прийняття на роботу, або трудових договорів (контрактів) на працівників ФОП Романенко Г.Г. та ТОВ «Брілліон Україна». Відповідно до абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Отже, на порушення абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «НІКОСТРОЙ» та визначив його переможцем торгів. За результатами моніторингу встановлено, що відповідно до підпунктів 5.6 та 5.7. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, переможець торгів у строк, що не перевищує чотирьох днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати Замовнику, зокрема, Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості»; Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення на директора ТОВ «НІКОСТРОЙ» Конюшенко Олександра Володимировича. Проте, учасником ТОВ «НІКОСТРОЙ», як переможцем торгів, не надано вищезазначені документи, чим не дотримано вимоги підпунктів 5.6 та 5.7 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовника. Відповідно до абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей. Однак, Замовник на порушення абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «НІКОСТРОЙ», як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей та уклав з ним договір від 07.05.2024 № SM05A_01_W. Разом із тим такі документи подані в тендерній пропозиції ТОВ «НІКОСТРОЙ» до прийняття Замовником рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі. Також, моніторингом установлено, що Замовник уклав з ТОВ «НІКОСТРОЙ» договір від 07.05.2024 №SM05A_01_W на 64-й день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір з ним (повідомлення про намір укласти договір оприлюднено 04.03.2024, договір укладено – 07.05.2024). У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління 08.07.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання пояснень, чому договір від 07.05.2024 №SM05A_01_W укладено на 64-й день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «НІКОСТРОЙ» (04.03.2024). На зазначений запит Управління Замовник 11.07.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому, зокрема, зазначив, що у зв’язку з обмеженими можливостями місцевого бюджету, не було достатнього фінансування для укладання договору, тому виникла потреба продовжити строк для укладання договору про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі до 60 днів. Крім того, з постійними відключеннями електроенергії, перебоями в роботі комп’ютерного обладнання, часта відсутність підключення до мережі ІНТЕРНЕТ, а також часті та довготриваючі повітряні тривоги протягом робочого часу (під час яких заборонено перебувати в приміщенні адміністративної будівлі та продовжувати роботу) в своїй сукупності практично повністю унеможливлювали роботу. Як наслідок виникли форс-мажорні обставини, зокрема в учасника з оформленням банківської гарантії; підписанням договору. Тож оскільки об’єкт даної закупівлі є дуже важливим та необхідним для міста, крім того залучаються кредитні кошти Європейського інвестиційного банку, тому переоголошення закупівлі зайняло б тривалий час. Однак, Замовник не надав документального підтвердження до своїх пояснень та не спростував факту укладання договору за результатами закупівлі на 64-й день. Абзацом четвертим пункту 49 Особливостей визначено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. Однак, Замовник на порушення абзацу четвертого пункту 49 Особливостей уклав договір від 07.05.2024 №SM05A_01_W на 64-й день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «НІКОСТРОЙ». Відповідно до пункту 21 Особливостей договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору з порушенням строків, передбачених абзацами третім та четвертим пункту 49 цих особливостей.
Період усунення порушень: 23.07.2024 09:50 - 07.08.2024 00:00
Дата публікації висновку: 23.07.2024 09:50

Оскарження висновку в суді

Опис: Висновок за результатами моніторингу закупівлі оскаржено до Сумського окружного адміністративного суду 06.08.2024 шляхом подання адміністративного позову через електронний кабінет користувача в системі "Електронний суд"
Дата публікації: 07.08.2024 17:47

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionAwarded: Так
  • other: Так
Опис: .
Дата публікації: 14.02.2025 14:47

Запити/Пояснення