Капітальний ремонт приміщення овочесховища з пристосуванням його для використання як найпростішого укриття Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 8 "Космічний" м. Суми, Сумської області за адресою: Сумська область, м. Суми, проспект Михайла Лушпи, 34
Капітальний ремонт приміщення овочесховища з пристосуванням його для використання як найпростішого укриття Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 8 "Космічний" м. Суми, Сумської області за адресою: Сумська область, м. Суми, проспект Михайла Лушпи, 34 (код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація). Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстових документів з файлів, що містить тендерну документацію з додатками, яка містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідають загальноприйнятим державним стандартам та нормативам стосовно предмету закупівлі і розміщені в оголошені про проведення закупівлі зокрема у файлі з обґрунтуванням.
Завершена
2 485 858.80UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 429.29 UAH
Період моніторингу:18.03.2024 12:28 - 09.04.2024 01:00
Статус:Порушення виявлені
Опис:ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
18.03.2024 №12-З
Суми
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Виконувач обов’язків начальника Дмитро БОРОЗЕНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 18.03.2024 №12-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2024-01-10-003615-a 10.01.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:Виявлені
Тип порушень:
Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22, пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, пункту 3 та абзацу першого пункту 28 Особливостей, пункту 13-1 Порядку № 861.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:Дата закінчення моніторингу: 26 березня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 17.11.2023 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №8 «Космічний» м. Суми, Сумської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 15.01.2024, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 22.01.2024, тендерні пропозиції фізичної особи-підприємця Шестерніна Віталія Дмитровича, приватного виробничого підприємства «СОЮЗЕНЕРГОРЕМОНТ», приватного підприємства «БУДСТАР-ПЛЮС», товариства з обмеженою відповідальністю «Будресурспостачання» (далі – ТОВ «Будресурспостачання»), вимогу про усунення невідповідностей до 24.01.2024, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 23.01.2024 №10, № 11, від 25.01.2024 № 14 та № 15, повідомлення про намір укласти договір від 25.01.2024, договір від 07.02.2024 № 14, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 19.03.2024 та від 21.03.2024.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
В свою чергу, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством.
Відповідно до пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує: у 2024 році - 20 відсотків.
Крім того слід зазначити, що вимога про ступінь локалізації застосовується замовником до закупівель у разі якщо вартість предмета закупівлі (а не конкретної одиниці товару), вказаного у переліку (у тому числі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом), становить або перевищує 200 тис. гривень.
Механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі і визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та додатковим переліком товарів, що затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 3 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, визначено у Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 02.08.2022 №861 (далі – Порядок №861).
Відповідно до пункту 13-1 Порядку № 861 Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Отже, враховуючи вимоги пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та пункту 13-1 Порядку № 861 та на виконання абзацу першого частини третьої статті 22 Закону у разі здійснення замовником закупівлі робіт, якщо виконання таких робіт передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, та вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тис. грн, то замовник у тендерній документації має вимагати подання учасником у складі тендерної пропозиції документів, передбачених пунктом 13-1 Порядку № 861.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно до локальних кошторисів на будівельні роботи (додаток 1 до тендерної документації) при виконанні робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі передбачено монтаж устаткування, зокрема: каналізаційної насосної станції Реdrоllо SАR 100 ZХ m 1А/40 (1 шт.), ящика з понижуючим трансформатором потужністю 0,25 кВт ЯТП-0,25 (1 шт.) та генератору газо/бензинового Stаrkе 3 кВт; ( маса=0,04) (1 шт.).
Замовник у підпункті 3.6 пункту 3 розділу V тендерної документації визначив, що дана закупівля підпадає під дію пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, у зв’язку з чим, учасники повинні надати у складі своєї пропозиції наступні документи: сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві генератора/ів ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності та довідку в довільній формі, з інформацією про те, що уповноваженим органом підтверджено ступінь локалізації виробництва генератора газо/бензинового 3 кВт, який буде встановлений підрядником у ході виконання робіт, в розмірі не менше 20 %, та внесено інформацію до переліку локалізованих товарів на офіційному веб-сайті уповноваженого органу з питань закупівель.
Разом з цим, Замовник не визначив вимогу щодо підтвердження учасниками ступеня локалізації виробництва каналізаційної насосної станції Реdrоllо SАR 100 ZХ m 1А/40 та ящика з понижуючим трансформатором потужністю 0,25 кВт ЯТП-0,25, які набуваються Замовником у власність при виконанні робіт, чим порушив вимоги абзацу першого частини третьої статті 22, пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, пункту 3 та абзацу першого пункту 28 Особливостей, пункту 13-1 Порядку № 861.
Замовник у поясненнях, наданих через електронну систему закупівель, стверджує про відсутність каналізаційної насосної станції та ящика з понижуючим трансформатором у підпункті 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
При цьому, слід зазначити, що відповідно до підпункту 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема, як: насоси та компресори; насоси; насоси для рідин; відцентрові насоси та підіймачі рідин; підіймачі рідин; відцентрові насоси; трансформатори; трансформатори напруги; вимірювальні трансформатори; трансформатори живлення; дизель-генераторні установки; генераторні установки з двигуном із іскровим запалюванням.
Крім того, Замовник у поясненнях надає посилання на веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель, за якими міститься інформація щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва каналізаційної насосної станції SAR 100-BCm10/50-N Pedrollo та ящика із знижувальним трансформатором 250 кВА, 220/12В, IP30 ЯТП-0,25 (є аналогічними каналізаційній насосній станції та ящику із знижувальним трансформатором, передбачених локальними кошторисами на будівельні роботи (додаток 1 до тендерної документації), відрізняються типом/моделлю).
Оскільки у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Будресурспостачання» відсутні документи, з яких можливо встановити виробників каналізаційної насосної станції та ящика з понижуючим трансформатором, дослідити питання відповідності тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі вимогам щодо ступеня локалізації не видається можливим.
Період усунення порушень:26.03.2024 14:37 - 10.04.2024 01:00
Дата публікації висновку:26.03.2024 14:37
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:Інформація про усунення порушення законодавства у сфері
публічних закупівель за результатами здійснення моніторингу закупівлі
В системі електронних торгів Prozorro опубліковано висновок про результати моніторингу UA-M-2024-03-18-000008 ● 291bf69dc809476db843187cc46da087 (надалі по тексту - Висновок).
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
За Висновком встановлено:
«За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22, пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, пункту 3 та абзацу першого пункту 28 Особливостей, пункту 13-1 Порядку № 861.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.».
Також, висновком встановлено зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень):
«З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів».
На виконання зобов’язань за Висновком Моніторингу Завідувачем Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №8 "Космічний" м. Суми, Сумської області прийнято рішення оголосити уповноваженій особі Овсієнко Галині Вікторівні догану за порушення під час проведення процедури закупівлі (наказ №32/к/тр від 26.03.2024 року додається).
З огляду на вказане Замовником виконано зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, що передбачені Висновком Моніторингу здійснено заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення.
На думку Замовника, єдиний можливий захід щодо недопущення таких порушень у подальшому є особисте зобов’язання Замовника в подальшому не вчиняти таких порушень та притягнення до дисциплінарної відповідальності уповноваженої особи.
Сумський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №8 "Космічний" м. Суми, Сумської області зобов’язується в подальшому не вчиняти таких порушень. До уповноваженої особи застосовано заходи дисциплінарної відповідальності, що підтверджується доданим до даної відповіді документом. Також Замовником будуть вжиті заходи щодо додаткового навчання уповноваженої особи в сфері організації та проведення публічних закупівель, внаслідок як виявлених порушень так і з метою превентивної роботи по недопущенню таких порушень у майбутньому.
Частиною 9 статті 8 Закону передбачено, що у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.
У зв’язку із самостійним усуненням порушень Замовником єдино можливим способом, вважаємо що є підстави для застосування ч. 9 ст. 8 Закону – звільнення від адміністративної відповідальності.
Сподіваємось на проявлення розуміння до ситуації що склалася.
Додатки:
- Наказ про накладення дисциплінарного стягнення на Овсієнко Галину Вікторівну.
Опис:У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: Капітальний ремонт приміщення овочесховища з пристосуванням його для використання як найпростішого укриття Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 8 «Космічний» м. Суми, Сумської області за адресою: Сумська область, м. Суми, проспект Михайла Лушпи, 34 (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-10-003615-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
p7s
sign.p7s
96839
Номер:5b25ac46709a46589620a108a203dcb4
Назва:Пояснення на запит
Дата опублікування:19.03.2024 11:42
Автор:Сумський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №8 "Космічний" м. Суми, Сумської області
40034, Україна, Сумська область, Суми, проспект Михайла Лушпи, будинок 34
Категорія:
Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Опис:В системі електронних торгів Prozorro опубліковано Запит замовнику на пояснення (Дата: 2024-03-18 14:01:36) (надалі по тексту – Запит), що подано в рамках Моніторингу UA-M-2024-03-18-000008 ● 291bf69dc809476db843187cc46da087, затвердженого наказом в.о. начальника Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби Дмитром БОРОЗЕНЕЦЬ (наказ Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби від 18.03.2024 №12-3). За Запитом сформовано наступні питання:
«У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: Капітальний ремонт приміщення овочесховища з пристосуванням його для використання як найпростішого укриття Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 8 «Космічний» м. Суми, Сумської області за адресою: Сумська область, м. Суми, проспект Михайла Лушпи, 34 (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-10-003615-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність»
Сумський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №8 "Космічний" м. Суми, Сумської області, що є замовником в розумінні пункту 11, частини 1, статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX (далі – Закон) з урахуванням положень Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Постанова про особливості) по предмету закупівлі: Капітальний ремонт приміщення овочесховища з пристосуванням його для використання як найпростішого укриття Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 8 "Космічний" м. Суми, Сумської області за адресою: Сумська область, м. Суми, проспект Михайла Лушпи, 34 (код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) готовий надати пояснення та спростувати можливі виявлення органом контролю порушення.
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Замовником надається наступне обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі товару, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі
Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Капітальний ремонт приміщення овочесховища з пристосуванням його для використання як найпростішого укриття Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 8 "Космічний" м. Суми, Сумської області за адресою: Сумська область, м. Суми, проспект Михайла Лушпи, 34 (код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація).
Обґрунтування обсягів закупівлі.
Обсяги обґрунтовуються відповідно фактичної потреби у виконання заходів з капітального ремонту приміщення овочесховища з пристосуванням його для використання як найпростішого укриття Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 8 "Космічний" м. Суми, Сумської області за адресою: Сумська область, м. Суми, проспект Михайла Лушпи, 34.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, відповідають технічним умовам та стандартам, передбаченим законодавством України, діючими на період виконання робіт. Роботи повинні бути виконанні з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт, матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати Кошторисним нормам України, затверджених наказом Мінрегіонбуду України від 01.11.2021 №281, іншим нормативно-правовим актам і нормативним документам у галузі будівництва, науково-проектній документації та умовам Договору, з метою забезпечення надійності, міцності, стійкості і довговічності конструкцій, монтажу технологічного та інженерного обладнання/матеріалів. Вартість робіт визначається з урахуванням наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
Розмір бюджетного призначення визначено відповідно до затвердженого кошторису та наявної потреби у капітальному ремонті приміщення овочесховища з пристосуванням його для використання як найпростішого укриття Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 8 "Космічний" м. Суми, Сумської області за адресою: Сумська область, м. Суми, проспект Михайла Лушпи, 34.
Обґрунтування очікуваної ціни закупівлі: розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі проведено відповідно рекомендаціям Наказу Мінекономіки від 18.02.2020р. №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» з урахуванням проектно-кошторисної документації.
Пунктом 14 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового жиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами (далі – Постанова про особливості) визначено:
«Закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону».
Законом не встановлено обов’язку замовника складати та затверджувати річний план закупівель на підставі кошторису (в т.ч. тимчасового кошторису). При визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі замовники можуть виходити із планових вартісних показників (очікуваної вартості), потреби тощо.
Якщо закупівля здійснена з урахуванням планової потреби у товарах, роботах та послугах на рік, то на початку нового бюджетного року, навіть, за наявності тимчасового індивідуального кошторису замовник у договорах про закупівлю може зазначити суму договору відповідно до ціни тендерної пропозиції, яку визначено найбільш економічно вигідною за результатами аукціону або ціни пропозиції на переговорах (переговорна процедура) та взяти зобов’язання щодо оплати частини предмета закупівлі в межах доведеної суми, передбачивши умову щодо оплати залишку предмета закупівлі виключно за наявності коштів з постійним кошторисом. Таку позицію, висвітлено за листом інформаційного характеру Мінекономрозвитку України «Щодо планування закупівель» №3302-06/29640-06 від 14.09.2016 року.
Відтак, згідно статті 4 Закону: «Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.»
Також Мінекономіки України оприлюднено на веб-сайті Prozorro Інфолист № 3304-04/54160-06 від 03.09.2020 року «ЩОДО ПЛАНУВАННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ» за посиланням https://infobox.prozorro.org/news-mert/shchodo-planuvannya-zakupivel-1
Вказаним листом Мінекономіки України підтвердило, що закупівля може відбуватись без наявного обсягу коштів на покриття потреби, керуючись документально засвідченим фактом потреби замовника в здійсненні такої закупівлі: «Таким чином, ураховуючи, що Закон не містить заборон щодо проведення закупівель до набрання чинності Закону про Державний бюджет України, затвердження кошторису, плану використання бюджетних коштів, фінансового плану підприємства, замовник для забезпечення невідкладних потреб у товарах, роботах і послугах у наступному році, може наприкінці поточного року (або на початку наступного року) розпочати закупівлю за відповідним предметом закупівлі.
Водночас при укладанні договору про закупівлю за результатом процедури розпоряднику (одержувачу) бюджетних коштів необхідно обов’язково враховувати вимоги частини першої статті 23 БКУ та частини четвертої статті 48 БКУ, які забороняють взяття розпорядниками (одержувачами) бюджетних зобов’язань та здійснення платежів без відповідних бюджетних асигнувань, що в свою чергу надаються відповідно до встановлених бюджетних призначень.
Тому, в проекті договору про закупівлю та договорі про закупівлю замовнику необхідно передбачити відповідний порядок виникнення договірних зобов’язань в залежності від реального фінансування.»
Вартість робіт визначається з урахуванням наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
Поряд з цим, позитивний експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проектом Капітальний ремонт приміщення овочесховища з пристосуванням його для використанняяк найпростішого укриття Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 8"Космічний" м. Суми, Сумської області за адресою: Сумська область, м.Суми, проспектМихайла Лушпи, 34, яким визначена Заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, у поточних цінах станом на 25 грудня 2023 року у сумі 2661.608 тис.грн., в тому числі будівельні роботи – 2012.388 тис.грн., устатковання, меблі, інвентар – 67.436 тис. грн., інші витрати – 581.784 грн.
За результатами розгляду кошторисної документації та зняття зауважень встановлено, що зазначену документацію, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проєктом, складено згідно з наказом Мінрегіону від 25.06.2021 №162 «Деякі питання ціноутворення у будівництві», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.09.2021 за№1225/36847, та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281.
Загальна кошторисна вартість будівництва у поточних цінах станом на 25 грудня 2023 року складає 2630.646 тис. грн., у тому числі: будівельні роботи – 1987.252 тис. грн., устатковання, меблі, інвентар – 68.041 тис. грн., інші витрати – 575.353 тис. грн.
Поряд з цим, замовником не враховувались витрати, які не підлягають закупівлі в рамках цієї процедури закупівлі, а саме: Кошти на здійснення технічного нагляду, Вартість проектних робіт, Вартість експертизи проектної документації, Кошти на здійснення авторського нагляду тощо.
Виходячи із вказаного роботи, що складають предмет закупівлі мають очікувану вартість 2 485 858,80 грн.
Очікувана вартість закупівлі становить 2 485 858,80 грн.
З огляду на вказане очікувана вартість закупівлі відповідає експертному звіту щодо розгляду кошторисної частини проектної документації.
Додатково варто зазначити, що для відповіді на Ваше питання надаємо:
1. Локальні кошториси та відомість ресурсів (додається);
2. Позитивний Експертний звіт № 19-0371/01-23 від 26 грудня 2023 року щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проєктом «Капітальний ремонт приміщення овочесховища з пристосуванням його для використанняяк найпростішого укриття Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 8"Космічний" м. Суми, Сумської області за адресою: Сумська область, м.Суми, проспектМихайла Лушпи, 34» від Філії ДП "Укрдержбудекспертиза" у Сумській області - як доказ вірності розробленої проектно-кошторисної документації вимогам державних будівельних стандартів, в тому числі Кошторисним нормам України, затверджених наказом Мінрегіонбуду України від 01.11.2021 №281 (додається);
3. Зведений кошторисний розранухок (додається);
Отже Замовником у чітко передбачений спосіб та у відповідності до вимог законодавства проведено (обраховано) розмір бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Зазначаємо, що виключно Закон України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX зі змінами (далі - Закон) встановлює вимоги до замовників торгів щодо порядку проведення процедур закупівель. Так Преамбулою Закону передбачено «Цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.». Інші нормативно-правові акти, в тому числі зазначена постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» не встановлює норм права!
Пунктом 5 частини 1 статті 1 Закону передбачено: «веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель (далі - веб-портал Уповноваженого органу) - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", до складу якої входять модуль електронного аукціону і база даних, та є частиною електронної системи закупівель. Веб-портал Уповноваженого органу є онлайн-сервісом, що забезпечує створення, зберігання, оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет. Забезпечення функціонування веб-порталу Уповноваженого органу здійснюється, у тому числі, за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до нього». Таким Уповноваженим органом є веб-портал https://prozorro.gov.ua/, що знаходиться в управлінні ДП «Прозорро».
Частиною 4 статті 10 Закону передбачено: «Інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.».
Тобто Закон не визначає обов’язку для Замовника здійснювати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті або в інших місяцях, окрім як на веб-порталі Уповноваженого органу ДП «Прозорро».
Єдиний веб-сайт, на якому Законом зобов’язується Замовнику оприлюднювати інформацію про закупівлю є веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", до складу якої входять модуль електронного аукціону і база даних, та є частиною електронної системи закупівель. Веб-портал Уповноваженого органу є онлайн-сервісом, що забезпечує створення, зберігання, оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет. Забезпечення функціонування веб-порталу Уповноваженого органу здійснюється, у тому числі, за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до нього.
Як можемо простежити наочно, інформація на веб-сайті Уповноваженого органу розміщена належним чином за посиланням:
https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-01-10-001503-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-10-003615-a
Поряд з цим варто зазначити, що Сумський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №8 "Космічний" м. Суми, Сумської області здійснив все ж таки розміщення інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі на веб-сайті за посиланням https://kosmichnyi.com.ua/%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D1%96-%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BF%D1%96%D0%B2%D0%BB%D1%96/ . Також додатково розміщено інформацію і на веб-порталі Prozorro за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-10-003615-a у файлі із ім’ям «4. ОБГ - техніч оч вартість.docx»
У зв’язку із вказаним нами повністю дотримано порядку планування закупівлі та інформування про предмет закупівлі, очікувану вартість та технічні характеристики у спосіб, що визначений законодавством.
Сподіваємось на об’єктивне вивчення наданої та отриманої Вами інформації стосовно організації та проведення процедури закупівлі по предмету Капітальний ремонт приміщення овочесховища з пристосуванням його для використання як найпростішого укриття Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 8 "Космічний" м. Суми, Сумської області за адресою: Сумська область, м. Суми, проспект Михайла Лушпи, 34 (код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-10-003615-a).
З повагою зазначаємо, що п.9 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» унормовано: «У разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.»
Саме тому, якщо у ході проведення моніторингу органом державного фінансового контролю буде встановлено порушення законодавства у сфері публічних закупівель, просимо у висновку вказати конкретне зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, яке уповноважена особа Замовника буде мати змогу виконати (усунути порушення) та не бути притягнутою до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель (з урахуванням технічної можливості та функціоналу електронних майданчиків та електронної системи закупівель Prozorro).
Додатки:
1. Всі Додатки Замовником оприлюднено разом з поясненнями в електронній системі закупівель за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-10-003615-a
Опис:У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: Капітальний ремонт приміщення овочесховища з пристосуванням його для використання як найпростішого укриття Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 8 «Космічний» м. Суми, Сумської області за адресою: Сумська область, м. Суми, проспект Михайла Лушпи, 34 (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-10-003615-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Надати обґрунтування відсутності у тендерній документації вимог про підтвердження учасниками ступеня локалізації устаткування «Каналізаційна насосна станція Реdrоllо SАR 100 ZХ m 1А/40 (1 шт.)», «Ящик з понижуючим трансформатором потужністю 0,25 кВт ЯТП-0,25 (1 шт.)», придбання та монтаж яких передбачено Технічним завданням.
2. Просимо надати інформацію чи міститься «Каналізаційна насосна станція Реdrоllо SАR 100 ZХ m 1А/40», «Ящик з понижуючим трансформатором потужністю 0,25 кВт ЯТП-0,25», що буде монтуватися переможцем торгів ТОВ «Будресурспостачання» при виконанні робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі, у Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації (20 і більше відсотків) на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (https://prozorro.gov.ua/page/localisation).
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
p7s
sign.p7s
97096
Номер:38c69330b8974ff9ab18a1b65cdacaae
Назва:Пояснення на запит
Дата опублікування:21.03.2024 13:29
Автор:Сумський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №8 "Космічний" м. Суми, Сумської області
40034, Україна, Сумська область, Суми, проспект Михайла Лушпи, будинок 34
Категорія:
Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Опис:В системі електронних торгів Prozorro опубліковано Запит замовнику на пояснення (Дата: 2024-03-19 15:06:04) (надалі по тексту – Запит), що подано в рамках Моніторингу UA-M-2024-03-18-000008 ● 291bf69dc809476db843187cc46da087, затвердженого наказом в.о. начальника Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби Дмитром БОРОЗЕНЕЦЬ (наказ Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби від 18.03.2024 №12-3). За Запитом сформовано наступні питання:
«У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: Капітальний ремонт приміщення овочесховища з пристосуванням його для використання як найпростішого укриття Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 8 «Космічний» м. Суми, Сумської області за адресою: Сумська область, м. Суми, проспект Михайла Лушпи, 34 (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-10-003615-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Надати обґрунтування відсутності у тендерній документації вимог про підтвердження учасниками ступеня локалізації устаткування «Каналізаційна насосна станція Реdrоllо SАR 100 ZХ m 1А/40 (1 шт.)», «Ящик з понижуючим трансформатором потужністю 0,25 кВт ЯТП-0,25 (1 шт.)», придбання та монтаж яких передбачено Технічним завданням.
2. Просимо надати інформацію чи міститься «Каналізаційна насосна станція Реdrоllо SАR 100 ZХ m 1А/40», «Ящик з понижуючим трансформатором потужністю 0,25 кВт ЯТП-0,25», що буде монтуватися переможцем торгів ТОВ «Будресурспостачання» при виконанні робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі, у Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації (20 і більше відсотків) на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (https://prozorro.gov.ua/page/localisation).
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність»
Сумський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №8 "Космічний" м. Суми, Сумської області, що є замовником в розумінні пункту 11, частини 1, статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX (далі – Закон) з урахуванням положень Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Постанова про особливості) по предмету закупівлі: Капітальний ремонт приміщення овочесховища з пристосуванням його для використання як найпростішого укриття Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 8 "Космічний" м. Суми, Сумської області за адресою: Сумська область, м. Суми, проспект Михайла Лушпи, 34 (код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) готовий надати пояснення та спростувати можливі виявлення органом контролю порушення.
1. Надати обґрунтування відсутності у тендерній документації вимог про підтвердження учасниками ступеня локалізації устаткування «Каналізаційна насосна станція Реdrоllо SАR 100 ZХ m 1А/40 (1 шт.)», «Ящик з понижуючим трансформатором потужністю 0,25 кВт ЯТП-0,25 (1 шт.)», придбання та монтаж яких передбачено Технічним завданням.
Відповідно до пп. 1 п. 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі» ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Уповноважений орган здійснює моніторинг дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів:
дизель-генераторні установки;
генераторні установки з двигуном із іскровим запалюванням;
турбогенераторні установки;
трансформатори;
трансформатори з рідинним діелектриком;
трансформатори напруги;
вимірювальні трансформатори;
трансформатори живлення;
електричні конденсатори;
конденсатори постійної ємності;
конденсатори змінної та регульованої ємності;
автомобілі швидкої допомоги;
транспортні засоби для перевезення пацієнтів;
мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб;
міські та туристичні автобуси;
громадські автобуси;
двосекційні автобуси;
низькопідлогові автобуси;
туристичні автобуси;
мототранспортні вантажні засоби;
автоцистерни;
автоцистерни для перевезення паливно-мастильних матеріалів;
самоскиди;
фургони;
великовантажні мототранспортні засоби;
автокрани та вантажні автомобілі-самоскиди;
вантажні автомобілі з підіймальними платформами;
вантажні автомобілі-самоскиди;
мототранспортні засоби спеціального призначення;
пересувні бурові вежі;
пожежні транспортні засоби;
пожежні автомобілі з поворотною драбиною;
пожежні автоцистерни;
пожежні автомобілі;
транспортні засоби аварійно-ремонтного призначення;
підмітально-прибиральні машини;
підмітально-збиральні машини з вакуумно-пневматичною системою;
поливальні машини;
сміттєвози та асенізаційні машини;
сміттєвози;
сміттєзбиральні машини;
вантажоперевізні транспортні засоби;
електробуси;
кузови, причепи та напівпричепи;
кузови транспортних засобів;
причепи, напівпричепи та пересувні контейнери;
причепи та напівпричепи;
напівпричепи;
причепи;
причепи загального призначення;
залізничні та трамвайні локомотиви і рейковий рухомий склад та супутні деталі;
залізничні локомотиви та тендери;
локомотиви;
локомотивні тендери;
рейковий рухомий склад;
вантажні залізничні вагони;
транспортні засоби для ремонту та обслуговування залізничних доріг;
залізничні та трамвайні пасажирські вагони і тролейбуси;
трамвайні пасажирські вагони;
залізничні пасажирські вагони;
тролейбуси;
залізничні вагони;
багажні вагони та вагони спеціального призначення;
самохідні частини;
вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном;
вертольоти та літаки;
вертольоти;
двигуни для повітряних літальних апаратів;
турбореактивні двигуни;
турбогвинтові двигуни;
реактивні двигуни;
навчально-тренувальні літаки;
пошуково-рятувальні вертольоти;
турбіни та мотори;
парові турбіни;
гідравлічні турбіни;
водяні колеса;
насоси та компресори;
насоси;
насоси для рідин;
відцентрові насоси та підіймачі рідин;
підіймачі рідин;
відцентрові насоси;
компресори;
газові компресори;
роторні компресори;
повітряні компресори;
турбокомпресори;
поршневі об’ємні компресори;
машини спеціального призначення різні;
гірничодобувне та будівельне обладнання;
врубові та тунелепрохідні, бурильні чи прохідницькі машини для добування вугілля чи гірських порід;
прохідні комбайни;
прохідні машини;
машини для земляних і землерийних робіт та їх частини;
машини для земляних робіт;
фронтальні ковшові навантажувачі зі зворотною лопатою;
механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка;
механічні лопати;
механічні ковшові навантажувачі;
землерийні машини;
механічні екскаватори;
машини для змішування гравію з бітумом;
Пазом з тим звертаємо Вашу увагу, що в переліку відсутні Каналізаційні насосні станції та Ящик з понижуючим трансформатором.
Вищезазначені позиції наявні в проектно-кошторисній документації, яка пройшла експертизу та отримала позитивний експертний звіт, щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проектом Капітальний ремонт приміщення овочесховища з пристосуванням його для використання як найпростішого укриття Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 8"Космічний" м. Суми, Сумської області за адресою: Сумська область, м. Суми, проспект Михайла Лушпи, 34.
Каналізаційна насосна станція та Ящик з понижуючим трансформатором є комплексне обладнання яке включає в себе багато складових та яке проектант визначив як те, що максимально відповідає проектному завданню при виконанні робіт яке пройшло експертизу. Це обладнання неможливо закупити та встановити по запчастинам, так як це не буде відповідати проекту. Отже Замовник не мав жодної правової підстави встановлювати вимоги щодо підтвердження учасниками ступеня локалізації устаткування «Каналізаційна насосна станція Реdrоllо SАR 100 ZХ m 1А/40 (1 шт.)», «Ящик з понижуючим трансформатором потужністю 0,25 кВт ЯТП-0,25 (1 шт.), так як їх немає в переліку товарів, до яких застосовуються норми положення пп. 1 п. 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Просимо надати інформацію чи міститься «Каналізаційна насосна станція Реdrоllо SАR 100 ZХ m 1А/40», «Ящик з понижуючим трансформатором потужністю 0,25 кВт ЯТП-0,25», що буде монтуватися переможцем торгів ТОВ «Будресурспостачання» при виконанні робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі, у Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації (20 і більше відсотків) на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (https://prozorro.gov.ua/page/localisation).
Щодо вищезазначеного запиту, повідомляємо наступне – так як «Каналізаційна насосна станція Реdrоllо SАR 100 ZХ m 1А/40», «Ящик з понижуючим трансформатором потужністю 0,25 кВт ЯТП-0,25» не підпадає під перелік товарів, до яких застосовуються норми положення пп. 1 п. 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі», то Замовником не проводився аналіз наявності «Каналізаційна насосна станція Реdrоllо SАR 100 ZХ m 1А/40», «Ящик з понижуючим трансформатором потужністю 0,25 кВт ЯТП-0,25» у Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації (20 і більше відсотків) на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (https://prozorro.gov.ua/page/localisation).
Але при поверхневому аналізі, можна побачити, що там наявна локалізація Каналізаційна насосна станція SAR 100 – за посиланням https://prozorro.gov.ua/uk/search/products?text=%D0%9A%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B0+%D0%BD%D0%B0%D1%81%D0%BE%D1%81%D0%BD%D0%B0+%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%86%D1%96%D1%8F+SAR+100-BCm10/50-N+Pedrollo, та Ящик із знижувальним трансформатором за посиланням https://prozorro.gov.ua/uk/search/products?yearCreated=2024&text=%D0%AF%D1%89%D0%B8%D0%BA+%D1%96%D0%B7+%D0%B7%D0%BD%D0%B8%D0%B6%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%BC+%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%BC+250+%D0%BA%D0%92%D0%90,+220/12%D0%92,+IP30+%D0%AF%D0%A2%D0%9F-0,25.
Додатково повідомляємо, що ця інформація міститься у відкритому доступі та може бути перевірена ким завгодно.
З повагою зазначаємо, що п.9 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» унормовано: «У разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.»
Саме тому, якщо у ході проведення моніторингу органом державного фінансового контролю буде встановлено порушення законодавства у сфері публічних закупівель, просимо у висновку вказати конкретне зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, яке уповноважена особа Замовника буде мати змогу виконати (усунути порушення) та не бути притягнутою до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель (з урахуванням технічної можливості та функціоналу електронних майданчиків та електронної системи закупівель Prozorro).