-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги із збирання, зберігання, перевезення (транспортування), утилізації небезпечних відходів (шляхом знешкодження) (ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами)
Завершена
834 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 340.00 UAH
мін. крок: 1% або 8 340.00 UAH
Номер:
3753961adb2340bbb20cc0fff0f9424a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-15-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.02.2024 00:00
Період моніторингу:
15.02.2024 11:24 - 08.03.2024 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
15.02.2024 №9-З
Суми
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Виконувач обов’язків начальника Дмитро БОРОЗЕНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 15.02.2024 №9-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2024-01-05-004432-a 05.01.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом розірвання укладеного за результатами торгів договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 17.11.2023 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Сумської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 05.01.2024 (протокол № 90), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 16.01.2024, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – ТОВ «А-ЕНЕРГО»), обґрунтування аномально низької ціни до 18 січня 2024, вимогу про усунення невідповідностей до 19.01.2024, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 23.01.2024 № 123, повідомлення про намір укласти договір від 23.01.2024, договір від 01.02.2024 № 2240/22, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 15.02.2024, від 20.02.2024 та від 22.02.2024.
За результатами моніторингу установлено, що тендерна документація Замовника (пункт 1 додатку 1 до тендерної документації) містить посилання на Закон України «Про екологічну експертизу» від 09 лютого 1995 р. № 45/95-ВР, який втратив чинність 18.12.2017 на підставі Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» від 23 травня 2017 р. № 2059-VIII.
Отже, тендерна документація Замовника не відповідає нормам абзацу першого частини третьої статті 22 Закону в частині включення до неї інформації вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством.
Крім того, за результатами моніторингу установлено, що у пункті 6 таблиці «Інші документи від Учасника» розділу 4 додатку 1 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками достовірної інформації у вигляді довідки довільної форми, в якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру.
Слід зазначити, що з 09.07.2023 набув чинності Закон України «Про управління відходами», відповідно до пункту 1 частини третьої статті 27 якого суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
У пункті 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про управління відходами» встановлено, що суб’єкти господарювання у сфері управління небезпечними відходами, що здійснюють збирання та оброблення небезпечних відходів, зобов’язані отримати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами протягом шести місяців з моменту набрання чинності цього закону.
При цьому, у складі тендерної пропозиції ТОВ «А-ЕНЕРГО», якого визначено переможцем торгів, міститься: декларація на провадження господарської діяльності на здійснення операцій з оброблення відходів від 03.01.2024 №057800/24, подана на заміну дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 18.03.2022 №314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» та копія наказу Міністерства екології та природних ресурсів України від 24.04.2018 №132 «Про видачу ліцензії ТОВ «А-ЕНЕРГО» на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами».
При цьому, Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №466, відповідно до яких видана зазначена ліцензія, втратили чинність 09.01.2024 на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 05.12.2023 № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами».
Відповідно до абзацу першого частини другої статті 8 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» у разі скасування ліцензування виду господарської діяльності орган ліцензування втрачає повноваження органу ліцензування, а ліцензії, видані на здійснення цього виду діяльності, вважаються недійсними.
Таким чином, з 09.01.2024 надання послуг зі збирання, зберігання та оброблення небезпечних відходів може проводиться суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.12.2023 № 1278.
Отже, учасником ТОВ «А-ЕНЕРГО» у складі тендерної пропозиції надано інформацію про наявність ліцензії, яка є нечинною на дату подання, чим не дотримано вимоги пункту 6 таблиці «Інші документи від Учасника» розділу 4 додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Однак, на порушення абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «А-ЕНЕРГО» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 01.02.2024 № 2240/22.
Період усунення порушень:
01.03.2024 09:09 - 16.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
01.03.2024 09:09
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом - Послуги із збирання, зберігання, перевезення (транспортування), утилізації небезпечних відходів (шляхом знешкодження) (ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами) (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-05-004432-a) комунальне некомерційне підприємство «Центральна міська клінічна лікарня» Сумської міської повідомляє про те, що здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом розірвання укладеного за результатами торгів договору.
Додаток: Додаткова угода №1 від 01.03.2024 року до договору про надання послуг з оброблення, знешкодження, утилізації безпечних та небезпечних відходів №2240/22 від 01.02. 2024 р.
Дата публікації звіту:
01.03.2024 14:15
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
Опис:
.
Дата публікації:
01.03.2024 15:47
Запити/Пояснення
Номер:
16594ccd494c425498a4f53764b0d13d
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
15.02.2024 14:13
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: Послуги із збирання, зберігання, перевезення (транспортування), утилізації небезпечних відходів (шляхом знешкодження) (ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-05-004432-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
5f8a084c0bed41be839f8bdde2134d52
Назва:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом - Послуги із збирання, зберігання, перевезення (транспортування), утилізації небезпечних відходів (шляхом знешкодження) (ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами) (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-05-004432-a) комунальне некомерційне підприємство «Центральна міська клінічна лікарня» Сумської міської ради надає пояснення (інформації, документів) з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі згідно переліку питань.
Дата опублікування:
15.02.2024 15:47
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом - Послуги із збирання, зберігання, перевезення (транспортування), утилізації небезпечних відходів (шляхом знешкодження) (ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами) (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-05-004432-a) комунальне некомерційне підприємство «Центральна міська клінічна лікарня» Сумської міської ради надає пояснення (інформації, документів) з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі згідно переліку питань.
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Визначення потреби в послугах (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо) здійснюється на підставі аналізу фактичного використання послуг для забезпечення діяльності замовника у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань замовника. До формування опису предмета закупівлі залучено відповідних фахівців замовника, які відповідають за подальше використання послуг, що будуть закуплені.
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Очікувана вартість предмета закупівлі розрахована на підставі інформації, яка міститься в електронній системі закупівель "Prozorro" (за методом порівняння ринкових цін в місті Суми та Сумській області).
Таким чином, Замовником забезпечено виконання вимог наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
2. Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Замовником забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета на власному веб-сайті https://cmkl.sumy.ua/obgruntuvannia-tekhnichnykh-ta-iakisnykh-kharakterystyk-predmeta-zakupivli-rozmiru-biudzhetnoho-pryznachennia-ochikuvanoi-vartosti-predmeta-zakupivli/
Додаток:
1) Додаток 1 – Аналіз цін на 2024 рік щодо визначення очікуваної вартості предмета закупівлі
Номер:
33d753b857ff43a4a98bf4e1a33e8534
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
19.02.2024 13:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: Послуги із збирання, зберігання, перевезення (транспортування), утилізації небезпечних відходів (шляхом знешкодження) (ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-05-004432-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення щодо законодавчих підстав установлення вимоги щодо надання висновку Державної екологічної експертизи у підпункті 1.1. пункту 1 «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» розділу 1 додатку 1 до тендерної документації.
2. Просимо надати пояснення щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «А ЕНЕРГО» з огляду на те, що ліцензія на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, видана ТОВ «А ЕНЕРГО» на підставі наказу Міністерства екології та природних ресурсів України від 24.04.2018 №132, надана учасником у складі тендерної пропозиції на вимогу пункту 6 розділу 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства» додатку 1 до тендерної документації, є нечинною станом на дату подання тендерних пропозицій у зв’язку з втратою чинності 09.01.2024 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №446, відповідно до яких вона була видана.
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
ad22299dc8ba4b33b0c4c633a123ed71
Назва:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом - Послуги із збирання, зберігання, перевезення (транспортування), утилізації небезпечних відходів (шляхом знешкодження) (ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами) (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-05-004432-a) комунальне некомерційне підприємство «Центральна міська клінічна лікарня» Сумської міської ради надає пояснення (інформації, документів) з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі згідно переліку питань.
Дата опублікування:
20.02.2024 16:03
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом - Послуги із збирання, зберігання, перевезення (транспортування), утилізації небезпечних відходів (шляхом знешкодження) (ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами) (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-05-004432-a) комунальне некомерційне підприємство «Центральна міська клінічна лікарня» Сумської міської ради надає пояснення (інформації, документів) з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі згідно переліку питань.
1. Просимо надати пояснення щодо законодавчих підстав установлення вимоги щодо надання висновку Державної екологічної експертизи у підпункті 1.1. пункту 1 «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» розділу 1 додатку 1 до тендерної документації.
Обов’язковій державній екологічній експертизі підлягають види діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля.
Таким чином, відповідно до вимог Закон України «Про оцінку впливу на довкілля» від 23.05.2017 № 2059-VIII, замовником було установлено вимогу щодо надання учасниками в складі тендерної пропозиції висновку Державної екологічної експертизи на сертифіковане обладнання для знешкодження (спалювання) небезпечних відходів.
2. Просимо надати пояснення щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «А ЕНЕРГО» з огляду на те, що ліцензія на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, видана ТОВ «А ЕНЕРГО» на підставі наказу Міністерства екології та природних ресурсів України від 24.04.2018 №132, надана учасником у складі тендерної пропозиції на вимогу пункту 6 розділу 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства» додатку 1 до тендерної документації, є нечинною станом на дату подання тендерних пропозицій у зв’язку з втратою чинності 09.01.2024 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №446, відповідно до яких вона була видана.
Постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2023 р. № 1137 «Про внесення змін у додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 р. № 314» установлено, що подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів до дня набрання чинності пунктом 2 змін, затверджених цією постановою, є дійсними протягом п’яти місяців з дня набрання чинності такими змінами. Протягом зазначеного строку суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку, строки та на умовах, що передбачені Законом України “Про управління відходами”.
Станом на дату подання та розгляду тендерної пропозиції ТОВ «А-ЕНЕРГО» відсутня інформація щодо анулювання ліцензії на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами та наказу Міністерства екології та природних ресурсів України від 24.04.2018 №132. Це підтверджується наступними доказами:
- витягом з реєстру виданих ліцензій на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами розміщеного на офіційному сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України (додаток 1 до цього листа).
Також, додатково Замовником перевірено чинність наказу на дату розгляду тендерної пропозиції в інтернет ресурсі https://ips.ligazakon.net/document/FN041949. Інформація про втрату чинності також відсутня (додаток 2 до цього листа).
Для уникнення маніпулювань та неоднозначного тлумачення чинного законодавства, на офіційному сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України надано роз’яснення, а саме «Кабінет Міністрів України вніс зміни до постанови Кабінету Міністрів України № 314 від 18.03.2022 р. “Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану”. Тобто Уряд дав час бізнесу адаптуватися до нових умов роботи в рамках реформи управління відходами. Наразі підприємства мають можливість оформити документи у декларативному порядку. Далі буде здійснено поступовий перехід від декларацій до дозволів. Згідно із схваленими змінами:
- до 9 січня 2024 року суб’єкти господарювання можуть подавати декларації на порталі “Дія”;
- із 9 січня упродовж 5 місяців необхідно зібрати всі документи та отримати дозвіл».