• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Код ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія для господарських потреб ПАТ «Запоріжжяобленерго»)

Джерело фінансування закупівлі: Кошти підприємства; Інформація про прийняття чи неприйняття Замовником до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі: неприйняття до розгляду

Завершена

36 596 203.61 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 365 962.04 UAH
Номер: b33616a037fc40238122983d8f12d04d
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-09-11-000060
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.09.2024 00:00
Автор: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41127371
Період моніторингу: 11.09.2024 17:14 - 03.10.2024 00:00
Статус: Вирішено
Опис: Н А К А З 09.09.2024 № 74-З Запоріжжя Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, НАКАЗУЮ: 1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області від 09.09.2024 № 74-З Перелік процедур закупівель, по яким проводиться моніторинг 6) UA-2024-01-03-005351-a, яку проводить ПАТ «Запоріжжяобленерго»;
Адреса: Ukraine, Запоріжжя
Контактна особа: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 95) 234-11-70, 08_des@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозиції встановлено порушення, абз.5 пп.1 п.44 Особливостей №1178 у частині безпідставного відхилення ТП Учасника За аналізом питань відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону №922 з урахуванням Особливостей №1178, оприлюднення інформації про закупівлю, укладання договору, дотримання принципів закупівель – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області, з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, а саме - припинення договірних відносин, враховуючи норми Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного та Господарського кодексів України, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів протягом, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: «02» жовтня 2024 року. Предметом аналізу були питання: відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон №922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), розгляду тендерної пропозиції, оприлюднення інформації про закупівлю, укладання договору, дотримання принципів закупівель. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Публічного акціонерного товариства «Запоріжжяобленерго» (далі - Замовник) на 2024 рік, тендерна документація затверджена рішенням уповноваженої особи від 03.01.2024 №ВТО-24-03, протокол про розгляд тендерної пропозиції від 19.01.2024 №ВТО-24-03/1, тендерна пропозиція учасника ТОВ «Запоріжжяелектропостачання», тендерна пропозиція учасника ТОВ «Е Інжинірінг», договір від 01.02.2024 № 360224. Відповідно до п.3.14 розділу ІІІ додатку 1 до тендерної документації (далі -ТД) учасник у складі тендерної пропозиції (далі – ТП) повинен надати сканований оригінал або скановану завірену копію довідки оператора системи передачі (НЕК «Укренерго») щодо того, що учасник з 01.07.2019 року не перебував та не перебуває в статусі «дефолтний», яка видана у період подання тендерної пропозиції. Довідка від оператора системи передачі (НЕК «Укренерго») може бути оформлена, як електронний документ (у сканованому вигляді в форматі PDF) з накладеним електронним підписом відповідно до Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України "Про електронні довірчі послуги". Під час розгляду ТП, Замовником було виявлено, що на виконання зазначеної вимоги учасником ТОВ «Запоріжжяелектропостачання» (далі – Учасник), у складі ТП надана довідка НЕК «Укренерго» видана до оголошення закупівлі (до 03.01.2024) та яка не підтверджує інформацію, що після 10.02.2023 Учасник не мав/не має статусу «дефолтного». Замовником було розміщено повідомлення з вимогою про усунення виявленої невідповідності шляхом надання довідки НЕК «Укренерго», яка повинна бути видана у період подання тендерної пропозиції, тобто у період з 03.01.2024 по 11.01.2024 та може бути оформлена, як електронний документ (у сканованому вигляді в форматі PDF) з накладеним електронним підписом відповідно до Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України "Про електронні довірчі послуги"». Відповідно до протоколу розгляду тендерної пропозиції від 19.01.2024 №ВТО-24-03/1 Замовником, встановлено, що довідка від 11.01.2024 №01/2113 оформлена як електронний документ з накладеним електронним підписом. Шляхом перевірки електронного підпису на сайті https://czo.gov.ua/verify встановлено, що довідка була підписана начальником Департаменту адміністративних розрахунків 11.01.2024 у 14:12:57. Замовником також зазначено, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій 11.01.2024 у 14:00, тобто довідку було видано не у період подання тендерних пропозицій. З огляду на вказане, Замовником було вирішено, що Учасником не виправлено виявлені невідповідності та відхиллено його ТП на підставі передбаченої абз.4 пп.1 п.44 Особливостей №1178, а саме не виправлення виявлених замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції. Згідно з ч.9 ст.26 Закону №922 та п.7 розділу 4 ТД учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей. Як зазначено вище, Замовник, на усунення невідповідності вимагав довідку видану НЕК «Укренерго», яка може бути оформлена, як електронний документ (у сканованому вигляді в форматі PDF) з накладеним електронним підписом відповідно до Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України "Про електронні довірчі послуги"» та видана у період подання тендерної пропозиції, тобто у період з 03.01.2024 по 11.01.2024. Відповідно до ст.3 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» відносини, пов’язані з електронним документообігом та використанням електронних документів, регулюються, зокрема Цивільним кодексом України (далі – ЦКУ). Відповідно до ч.1 ст.255 ЦКУ, якщо строк встановлено для вчинення дії, вона може бути вчинена до закінчення останнього дня строку. Учасником, на виконання вимоги усунення зазначеної невідповідності надано довідку Вих.№ 01/2113 від 11.01.2024, яка була підписана начальником Департаменту адміністративних розрахунків 11.01.2024 у 14:12:57, тобто до закінчення останнього дня строку. Таким чином, у розумінні законодавства про електронні документи та електронний документообіг наданий документ видано в строк, який вимагає Замовник. Сама ж надана довідка містить інформацію про те, що НЕК «Укренерго» підтверджує, що учасник ринку електричної енергії ТОВ «ЗАПОРІЖЖЯЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ» (ЄДРПОУ 42093239) не набував статусу «Дефолтний» в період з 01.07.2019 по 11.01.2024. Отже, надання учасником на вимогу Замовника довідки вих.№ 01/2113 від 11.01.2024 забезпечує повне і вичерпне інформування Замовника про відсутність в учасника ТОВ «ЗАПОРІЖЖЯЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ» статусу «Дефолтний» в період з 01.07.2019 по 11.01.2024. Окремо слід звернути увагу на зазначене нижче. У складі ТП Учасника було надано довідку від 09.01.2024 № ВТЗ 22-23/710-5.1, згідно з якою Учасник раніше укладав договори з Замовником, які не були достроково розірвані, не було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель за результатами відкритих торгів з особливостями за ID:UA-2022-12-02-007797-a, Замовником було визначено Учасника переможцем та укладено договір від 06.01.2023 №330123 про постачання електричної енергії споживачу на загальну суму 26 576 960,09 гривень. Відповідно до п.2.2 договору від 06.01.2023 №330123 прогнозований обсяг закупівлі електричної енергії визначений в додатках до договору. Згідно з додатком 2 до договору від 06.01.2023 №330123 обсяг постачання електричної енергії складає 6 075,067 МВт*год. Відповідно до звіту про виконання договору про закупівлю UA-2022-12-02-007797-а, на момент закінчення строку дії договору (31.01.2024) Учасником було поставлено електричної енергії на загальну суму 22 686 977,05 грн. в обсягу, який складає 6 075,067 МВт*год. Відповідно до додатку №2 до договору від 06.01.2023 №330123 в редакції додаткової угоди №6 від 27.03.2024 з 01.01.2024 Учасником було поставлено електричної енергії в обсягу 1590,513 МВ*т. Питання набуття статусу "Дефолтний" та правові наслідки набуття такого статусу регламентовані Правилами ринку, затвердженими постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 №307 (далі – Правила №307) та Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 312 (далі – Правила №312). Згідно з п.1.2.1 глави 1.2 розділу 1 Правил №307 учасниками ринку електричної енергії є електропостачальник та споживач (у тому числі активний споживач), який провадить свою діяльність на ринку електричної енергії у порядку, передбаченому цими Правилами та Законом. Відповідно до пп.5 п.1.7.5 глави 1.7 розділу 1 Правил №307, якщо учасник ринку також виступає в якості електропостачальника (або споживача), після набуття ним статусу «Дефолтний» постачання електричної енергії споживачам такого учасника ринку (або такому учаснику ринку) здійснюється постачальником «останньої надії» відповідно до Правил роздрібного ринку з 00:00 дня, наступного за днем набуття ним статусу «Дефолтний». Згідно з пп.1 п.1.7.5 глави 1.7 розділу 1 Правил №307 на період існування статусу "Дефолтний" АР надсилає учаснику ринку та Регулятору повідомлення про набуття учасником ринку статусу «Дефолтний». Згідно з п.6.2.2 глави 6.1 розділу VI Правил №312 у разі набуття статусу "Дефолтний" електропостачальник повинен протягом одного робочого дня з дня, коли стало відомо про зазначені вище обставини, повідомити про це споживача (споживачів), відповідного (відповідних) оператора (операторів) системи та постачальника "останньої надії", із зазначенням дати, з якої такий електропостачальник припинить здійснювати постачання електричної енергії споживачу (споживачам). Відповідно до п.6.2.3 глави 6.1 розділу VI Правил №312 початком постачання електричної енергії постачальником "останньої надії" вважається дата припинення постачання електричної енергії споживачу попереднім електропостачальником. Договір постачання електричної енергії між постачальником "останньої надії" і споживачем вважається укладеним з початку фактичного постачання електричної енергії такому споживачу. Згідно з п.6.2.7 глави 6.1 розділу VI Правил №312 після зміни електропостачальника на постачальника "останньої надії" споживач зобов'язаний невідкладно ініціювати початок процедури зміни електропостачальника у порядку, встановленому главою 6.1 цього розділу. З огляду на зазначене, факт наявності статусу «Дефолтний» у постачальника ТОВ «ЗАПОРІЖЖЯЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ» у період з 10.02.2023 до моменту розгляду Замовником ТП, був би відомий Замовнику відповідно до вказаних вимог законодавства. Враховуючи викладене, Замовником порушено вимоги абз.5 пп.1 п.44 Особливостей №1178 у частині безпідставного відхилення ТП Учасника.
Період усунення порушень: 04.10.2024 16:37 - 19.10.2024 00:00
Дата публікації висновку: 04.10.2024 16:37

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З метою усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу закупівлі за Кодом ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія для господарських потреб ПАТ «Запоріжжяобленерго»), ПАТ “Запоріжжяобленерго” вжито заходів щодо усунення виявлених порушень, а саме щодо припинення договірних відносин. На виконання висновку Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-01-03-005351-a від 04.01.2024 року, з боку ПАТ “Запоріжжяобленерго” 11.10.2024 підписано додаткову угоду №11 про розірвання договору про постачання електричної енергії споживачу №360224 від 01.02.2024 про те, що сторони дійшли згоди про розірвання договору з 15.11.2024 року та припинення зобов'язань за договором. Дана додаткова угода складена у двох екземплярах та направлена супровідним листом з описом вкладення в цінний лист засобами поштового зв'язку на адресу ТОВ “Е Інжиніринг” (супровідний лист № 007-52/4475 від 11.10.2024, опис вкладення в цінний лист від 11.10.2024, накладна №6903500017165 від 11.10.2024, фіскальний чек від 11.10.2024 щодо відправлення № 6903500017165).
Дата публікації звіту: 11.10.2024 15:52

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Порушення усунуто.
Дата публікації: 16.12.2024 10:50