-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Кейтерингові послуги
Завершена
8 800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 44 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 44 000.00 UAH
Номер:
104e4198739f4240a4ec60a73ceba068
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-11-000088
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.03.2024 00:00
Період моніторингу:
11.03.2024 17:26 - 02.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
11.03.2024 № 60
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
11 UA-2023-12-29-006477-a 29.12.2023
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти оприлюднення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, встановлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону № 922-VIIІ та пункту 26 Особливостей № 1178.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «Домашня кухня» встановлено порушення вимог частини 1 статті 31 Закону № 922-VIIІ.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення
висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» чинних на дату проведення торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 28.12.2023 № 28-12/23 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокольне рішення уповноваженої особи від 10.01.2024 № 10-01/24, повідомлення про намір укласти договір від 10.01.2024, договір від 16.01.2024 № 1601 (далі – Договір № 1601), відповіді Замовника на запити органу державного фінансового контролю від 15.03.2024 року.
Аналізом інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено, що на участь у тендері подано пропозиції двох учасників: ТОВ «Домашня кухня» з ціною пропозиції – 6 079 920,00 гривень та ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» з ціною пропозиції – 6 160 000,00 гривень.
Переможцем торгів обрано тендерну пропозицію ТОВ «Домашня кухня» з ціною пропозиції 6 079 920,00 грн (з ПДВ).
За нормами пункту 24 Особливостей № 1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082), та цих Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей.
Відповідно до пункту 26 Особливостей № 1178 оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону № 922-VIII.
Згідно з пунктом 9 частини другої статті 21 Закону № 922-VIII, оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Однак, в оголошенні про проведення відкритих торгів, яке оприлюднено Замовником не зазначено вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій учасників, чим не дотримано вимоги пункту 9 частини другої статті 21 Закону № 922-VIII та пункту 26 Особливостей № 1178.
Моніторингом встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «Домашня кухня» умовам тендерної документації Замовника.
Так, згідно з пунктом 1 Розділу І Додатку № 1 до ТД учасники за таким кваліфікаційним критерієм, як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, повинні відповідати наступним вимогам:
- у фактичному володінні учасника повинні перебувати (у власності або на підставі договору оренди) потужності, призначені для зберігання (складське приміщення), потужності для транспортування харчових продуктів (автотранспортні засоби), технологічне обладнання та інвентар для приготування готових страв;
-холодильне, морозильне обладнання, обладнання для термічної обробки харчових продуктів, столовий посуд (чашки, тарілки, ложки), кухонний посуд та інвентар (каструлі, сковороди, черпаки, м’ясорубки, хліборізки, термоконтейнери, харчові термоси, термобокси), а також учасник під час надання послуг з харчування повинен застосовувати технології сертифікованих систем управління якістю та безпечністю харчових продуктів;
Відповідно до Розділу ІІ Додатку № 1 до ТД учасники у складі пропозицій повинні надати, зокрема, наступні документи, що підтверджують їх відповідність кваліфікаційним критеріям, встановленим замовником у ТД відповідно до статті 16 Закону № 922-VIIІ:
- довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, якою підтверджується відповідність учасника встановленому цією ТД однойменному кваліфікаційному критерію. Довідка обов’язково повинна містити інформацію про автотранспортні засоби, які використовуються учасником для транспортування харчових продуктів, що є предметом цієї закупівлі, адресу складського приміщення, яке використовується учасником для зберігання харчових продуктів, обладнання, посуд та інвентар (пункт 1);
- документи, що підтверджують фактичну наявність вказаного учасником у довідці обладнання та матеріально-технічної бази - документи, які підтверджують право власності учасника на вказане обладнання, транспортні засоби, складське приміщення та інші об’єкти матеріально-технічної бази або документи, що підтверджують право їх використання учасником, якщо вони не належать учаснику на праві власності (напр.: договір оренди та ін.), свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів (пункт 5).
На виконання зазначеної вище вимоги, Переможець у складі пропозиції надав довідку від 05.01.2024 № 1567811 (далі – Довідка МТБ) про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, в якій зазначив 16 найменувань власних та орендованих потужностей, автотранспорту, побутової техніки, приладів та кухонного інвентаря, необхідних йому для надання послуг згідно технічної специфікації.
Однак, у складі пропозиції Переможець надав Довідку МТБ, в якій морозильне обладнання, столовий посуд, кухонний посуд та інвентар такий як каструлі, черпаки, хліборізки відсутні, чим не дотримано вимоги пункту 1 Розділу І Додатку № 1 до ТД.
Також, Переможцем у складі пропозиції не надано свідоцтво про реєстрацію - ЗАЗ LANOS (д.н.з. АА0784КТ), який зазначено в Довідці МТБ, чим недотримано вимоги пункту 5 Розділу ІІ Додатку № 1 до ТД.
Крім того, Переможцем у складі пропозиції не надано документи, які підтверджують право власності або право використання обладнання, яке зазначене у Довідці МТБ (гастроємності, сковорода електрична, холодильні шафи, ізотермічні контейнери тощо), чим не дотримано вимоги пункту 5 Розділу ІІ Додатку № 1 до ТД.
До того ж, згідно з пунктом 3 Розділу І Додатку № 1 до ТД учасники повинні мати документально підтверджений досвід виконання не менше двох аналогічних договорів за таким же предметом закупівлі, що визначений цією ТД. Аналогічним договором в розумінні цієї ТД є договір про надання послуг харчування дітей у дошкільних та/або шкільних навчальних закладах району в області у не менше ніж двох навчальних закладах за кожним з таких договорів.
При цьому, відповідно до примітки до цієї вимоги ТД не може вважатися аналогічним договір, згідно з яким послуги надавалися у закладах, які компактно розташовані у одному населеному пункті (місті, селищі тощо) – у такому разі в учасника відсутній досвід надання послуг одночасно у кількох закладах, що розташовані на значній відстані один від одного, що є істотною умовою цієї закупівлі.
Відповідно до Розділу ІІ Додатку № 1 до ТД учасники у складі пропозицій повинні надати, зокрема, наступні документи:
-довідку про наявність документального підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, якою підтверджується відповідність учасника встановленому однойменному кваліфікаційному критерію, з інформацією про дату та номер аналогічного договору, назву замовника, суму договору та номер оголошення про проведення публічної закупівлі, за результатами якої укладено аналогічний договір (пункт 7);
-договори, вказані у довідці про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, акти приймання-передачі наданих послуг, що підтверджують повне виконання аналогічних договорів (пункт 8).
Щодо наданого на підтвердження вищевказаної вимоги аналогічного договору від 25.05.2023 № 2-Х/23 встановлено, що відповідно до п. 5.2 договору послуги за цим договором надаються лише в одному закладі – комунальному закладі Кагарлицької міської ради «Кагарлицький ліцей № 2 ім. В.П. Дашенка».
Враховуючи вищевикладене, договір від 25.05.2023 № 2-Х/23 не може вважатись аналогічним в розумінні тендерної документації, оскільки послуги за ним надавалися у менше ніж у двох навчальних закладах.
Слід зазначити, що по договору від 25.05.2023 № 2-Х/23 не надано жодного документу щодо підтвердження повного виконання аналогічного договору.
Таким чином, Переможцем не підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію щодо наявності досвіду виконання аналогічних договорів, чим не дотримано вимоги пункту 3 Розділу І Додатку № 1 до ТД.
Крім того, відповідно до графи № 8 Розділу ІІ Додатку № 2 до ТД (Технічна специфікація) «Опис функціональних характеристик послуг, які закуповуються, а також вимоги до учасників і їх потужностей» автотранспортні засоби, які використовуються учасником для постачання харчових продуктів повинні: бути технічно справними, що підтверджується документально - у складі тендерної пропозиції надаються протоколи перевірки їх технічного стану.
У складі тендерної пропозиції Переможця надано Довідку МТБ, відповідно до якої зазначено про наявність двох транспортних засобів, зокрема: ЗАЗ Lanos (д.н.з КА2942СВ) та ЗАЗ Lanos (д.н.з АА0784КТ).
Разом з тим, у складі пропозиції Переможця надано протокол перевірки технічного стану лише одного транспортного засобу, а саме: ЗАЗ Lanos (д.н.з КА2942СВ), чим не дотримано вимоги графи № 8 Розділу ІІ Додатку № 2 до ТД.
Відповідно до пункту 3 Особливостей № 1178 Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону № 922-VIII з урахуванням цих Особливостей.
Відповідно до частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону, і умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, в порушення вимог частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Домашня кухня» як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922-VIII, та укладено з ним договір від 16.01.2024 № 1601 на загальну суму 6 079 920,00 гривень.
Період усунення порушень:
04.04.2024 14:15 - 19.04.2024 00:00
Дата публікації висновку:
04.04.2024 14:15
Оскарження висновку в суді
Опис:
Прийнятий.Очікує Реєстрацію
Дата публікації:
19.06.2024 13:41
Дата відкриття провадження:
11.06.2024 00:00
Номер відкриття провадження:
Прийнятий.Очікує реєстрацію
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
04» квітня 2024 року о 14 год.15хв. Управління Північного офісу Держаудитслужби в було оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі: ДК 021:2015 55520000-1 Кейтерингові послуги (послуги з харчування учнів 1-класів, дітей пільгових категорій, учнів у закладі загальної середньої освіти Гатненського ліцею Гатненської сільської ради Фастівського району Київської області). Оголошення про проведення закупівлі оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель за ID: UA-2023-12-29-006477-a.
Дата публікації звіту:
11.04.2024 17:37
Запити/Пояснення
Номер:
b0ec58b144d441fc955f37dc98268445
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
12.03.2024 15:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі кейтерингових послуг (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-12-29-006477-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі? Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
1393c0fd171f496bbe8704f002df8080
Назва:
Відповідь на моніторинг з супутніми документами
Дата опублікування:
15.03.2024 10:46
Опис:
Моніторинг до закупівлі Кейтерингові послуги (UA-2023-12-29-006477-a)
Пояснення з приводу рішення про моніторинг
Номер:
c37a49c75934436db593844f056dbb4d
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
28.03.2024 17:23
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.04.2024 01:00
Опис:
1.Надати інформацію та документи, що підтверджують виконання вимоги пункту 8 Розділу ІІ Додатку № 1 до ТД в частині надання переможцем процедури закупівлі ТОВ «Домашня кухня» актів приймання-передачі наданих послуг, що підтверджують повне виконання аналогічних договорів від 25.05.2023 № 2-Х/23 та від 28.02.2023 № 1-Х/23 ?
2.Надати інформацію та документи, що підтверджують виконання вимоги частини 8 Розділу ІІІ ТД в частині надання переможцем інформації про залучення або не залучення субпідрядників/субвиконавців до виконання робіт/надання послуг, що є предметом цієї закупівлі ?
3.На якій підставі договір від 28.02.2023 № 1-Х/23 замовником вважається аналогічним, якщо послуги за ним надавалися у закладах ВО Кагарлицької міської ради в межах одного міста – міста Кагарлик (п. 5.2 договору), що не відповідає примітці до пункту 3 Розділу І Додатку № 1 до ТД (не може вважатися аналогічним договір, згідно з яким послуги надавалися у закладах, які компактно розташовані у одному населеному пункті (місті, селищі тощо) ?
4.На якій підставі договір від 25.05.2023 № 2-Х/23 замовником вважається аналогічним, якщо послуги за ним надавалися лише в одному закладі – КЗ КМР «Кагарлицький ліцей № 2 ім. В.П. Дашенка» (п. 5.2 договору), що не відповідає пункту 3 Розділу І Додатку № 1 до ТД (не менше ніж у двох навчальних закладах за кожним із договорів) ?
5.Надати інформацію та документи, що підтверджують виконання вимоги графи 6 таблиці Розділу ІІ Додатку № 2 до ТД в частині надання переможцем процедури закупівлі документу, виданого компетентним органом, що формує та забезпечує реалізацію державної політики у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, який підтверджує державну реєстрацію використовуваних учасником потужностей саме зі зберігання харчових продуктів? 6.Надати інформацію та документи, що підтверджують виконання вимог пункту 1 Розділу І, пунктів 1 та 5 Розділу ІІ Додатку № 1 до ТД в частині надання переможцем процедури закупівлі документу, який підтверджує наявність потужності (складського приміщення), призначеної саме для зберігання харчових продуктів ?
7.Надати інформацію та документи, що підтверджують виконання вимоги пункту 5 Розділу ІІ Додатку № 1 до ТД в частині надання переможцем процедури закупівлі свідоцтва про реєстрацію - ЗАЗ LANOS (д.н.з. АА0784КТ), який зазначено в Довідці МТБ від 05.01.2024 № 1567811 ?
8.Надати інформацію та документи, що підтверджують виконання вимоги пункту 1 Розділу І Додатку № 1 до ТД в частині наявності у переможця процедури закупівлі морозильного обладнання, столового посуду, кухонного посуду та інвентаря такого як кастрюлі, черпаки, хліборізки, які незазначені у Довідці МТБ від 05.01.2024 № 1567811?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
493127011e934e2383e9a720016ba37c
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
05.04.2024 16:40
Опис:
04» квітня 2024 року о 14 год.15хв. Управління Північного офісу Держаудитслужби в було оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі: ДК 021:2015 55520000-1 Кейтерингові послуги (послуги з харчування учнів 1-класів, дітей пільгових категорій, учнів у закладі загальної середньої освіти Гатненського ліцею Гатненської сільської ради Фастівського району Київської області). Оголошення про проведення закупівлі оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель за ID: UA-2023-12-29-006477-a.
Номер:
81dde61780264e61aeee4127d2b3fa43
Назва:
Щодо заходу реагування у вигляді зобов’язання розірвати укладений договір
Дата опублікування:
12.04.2024 16:09
Опис:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Частиною сьомою статті 8 Закону передбачено, що у висновку обов’язкового зазначаються: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) та його очікувана вартість; 3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або 4 унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі; 4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі; 5) зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю. Наказом Міністерства фінансів України від 08 вересня 2020 року № 552 затверджено форму висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та порядок заповнення форми такого висновку. Відповідно до пункту 3 розділу ІІІ Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акту, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов`язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов`язання щодо їх усунення. Згідно з частиною 8 статті 8 Закону № 922-VIII протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Частиною 8 статті 8 Закону № 922-VIII визначено порядок дій замовника процедури закупівлі в разі виявлення за наслідками проведення моніторингу порушень чинного законодавства при здійсненні державної закупівлі. Законодавцем диспозитивно визначено варіанти правомірної поведінки замовника при усунені порушень, зазначених у висновку, зокрема, шляхом оприлюднення через електронну систему закупівель інформації та/або документів, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументованих заперечень до висновку, або інформації про причини неможливості усунення виявлених порушень. Тобто, виходячи із структури та змісту частини 8 статті 8 Закону № 922-VIII, саме замовник публічної закупівлі вправі визначати, яким чином він має намір усунути виявлені правопорушення, обираючи один із визначених законом правомірних варіантів поведінки. Варіант усунення порушення шляхом розірвання договору направлений на приведення відносин між сторонами у первісний стан. У разі недотримання учасником процедури закупівлі усіх кваліфікаційних вимог, зазначених у тендерній документації замовника, останній на вимогу Закону № 922-VIII повинен відхилити тендерну пропозицію учасника та відмінити закупівлю, що робить укладання договору неможливим.
Отже, у разі дотримання вимог Закону № 922-VIII відносини між переможцем закупівлі та замовником взагалі б не виникли та договір не було б укладено. Відповідно до частини першої статті 41 Закону № 922-VIII договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Статтею 203 Цивільного кодексу України передбачено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним. Таким чином, укладення договорів є завершальною стадією проведення процедури закупівлі, тому невідхилення пропозиції учасника та, як наслідок, укладення договору, є підставою для розірвання такого договору. Як вбачається зі змісту висновку, Північний офіс Держаудитслужби (далі – Офіс) конкретизував, яких саме заходів має вжити Замовник, визначив спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його чіткість та визначеність. Аналізуючи приписи статті 41 Закону № 922-VIII та статей 16, 216 ЦК України, Верховний Суд приходить до висновку, що укладення договорів є завершальною стадією проведення процедури закупівлі, тому не відхилення пропозиції учасника та, як наслідок, укладення договору є підставою для розірвання такого договору (постанова ВС від 17.11.2022 по справі № 620/6135/20). Офісом враховано висновки щодо застосування норм права, що викладені у наведених вище постановах Верховного Суду, а отже це свідчить про те, що Офіс конкретизував, яких саме заходів має вжити Замовник, визначив спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що вказує на його чіткість та визначеність. Таким чином, Північний офіс Держаудитслужби при зобов’язанні усунення порушення чітко дотримувався норм та вимог, установлених Законом та жодним чином не порушив прав та охоронюваних інтересів Замовника.