-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Монтаж системи пожежної сигналізації та пожежного спостерігання, системи керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуювання), автономної системи пожежогасіння в будівлі ліцею за адресою: вул. Тиверська, 20 в смт Тиврів Вінницького району Вінницької області
Завершена
2 207 328.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 036.64 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 036.64 UAH
Номер:
96d848e21249400b8113c64d092b7e65
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-21-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.03.2024 00:00
Період моніторингу:
21.03.2024 14:31 - 12.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
21.03.2024 № 22-з
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 № 186,
НАКАЗУЮ:
1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 18.03.2024 № 003100-18/3653-2024 почати моніторинг процедур закупівель відповідно до додатку.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області
від 21 березня 2024 року № 22-з
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
10. UA-2023-12-21-005663-a від 21.12.2023 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання виконання Постанови № 710 встановлено
порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710.
За результатами розгляду питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимог пункту 4 частини другої статті 4 Закону.
За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлено порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону, пункту 28 Особливостей № 1178.
За результатами розгляду питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує:
оприлюднити в електронній системі закупівель додатки (Кошторисну документацію: Договірну ціну; Локальний кошторис) до договору від 11.03.2024 № 1-А;
здійснити заходи, направлені на недопущення в подальшому встановлених порушень вимог пункту 4 частини другої статті 4 Закону, пункту 14 частини другої статті 22 Закону, пункту 28 Особливостей № 1178, пункту 4-1 Постанови № 710, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені зазначені порушення,
та, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178) із змінами, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель «Центру обслуговування закладів та установ» Тиврівської селищної ради (далі – Замовник) на 2023 рік (ID: UA-P-2023-12-19-008152-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника, протокол від 18.12.2023, із змінами, внесеними від 14.01.2024 (далі – тендерна документації); перелік змін до тендерної документації, оприлюднені 14.01.2024 та 17.01.2024; реєстр отриманих тендерних пропозицій від 22.01.2024; тендерні пропозиції учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна перспектива» (далі – ТОВ «Будівельна перспектива»), Товариства з обмеженою відповідальністю «ФЛОРІАН-Т» (далі – ТОВ «ФЛОРІАН-Т»), Товариства з обмеженою відповідальністю «АГНІ ІНЖИНІРИНГ» (далі – ТОВ АГНІ ІНЖИНІРИНГ»); повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах учасників ТОВ «Будівельна перспектива» та ТОВ «ФЛОРІАН-Т»; повідомлення з вимогою щодо обґрунтування аномально низької ціни тендерних пропозицій учасників ТОВ «Будівельна перспектива» та ТОВ «ФЛОРІАН-Т»; протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою Замовника від 25.01.2024, від 30.01.2024, від 29.02.2024; повідомлення про намір укласти договір від 01.03.2024; договір від 11.03.2024 № 1-А; пояснення Замовника разом з документами, надані 26.03.2024 та 08.04.2024 через електронну систему закупівель; рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження) від 09.01.2024 № 488-р/пк-пз, від 09.01.2024 № 493-р/пк-пз, від 13.02.2024 № 2767 -р/пк-пз.
Стосовно тих порушень, обставин, підстав, що були предметом розгляду Органом оскарження незалежно від прийнятого органом оскарження рішення щодо таких порушень, обставин, підстав, відповідно до частини 12 статті 8 Закону моніторинг не здійснювався.
За результатами аналізу питання виконання Постанови № 710 встановлено наступне.
Відповідно до вимог пункту 4-1 Постанови № 710 головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктів господарювання державного сектору економіки зобов’язано забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (далі – Обґрунтування) та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб сайті (або на офіційному веб сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Слід зазначити, що 19.12.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710», якою запроваджено чергові заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме: з 19.12.2020 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено забезпечити оприлюднення Обґрунтування шляхом розміщення на власному веб сайті (або на офіційному веб сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Тобто, Кабінетом Міністрів України з 19.12.2020 року органам місцевого самоврядування рекомендовано забезпечити, а головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено забезпечити оприлюднення Обґрунтування на власному веб сайті.
Згідно з Єдиним реєстром розпорядників та одержувачів бюджетних коштів (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Замовник є розпорядником бюджетних коштів. Відповідно до державного веб-порталу бюджету для громадян Open Budget (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/44100483/profile) Замовник є розпорядником нижчого рівня коштів місцевого бюджету.
Зважаючи на те, що Замовник є розпорядником нижчого рівня коштів місцевого бюджету, до нього як до розпорядника бюджетних коштів застосовується пункт 4-1 Постанови № 710, що носить імперативний (обов’язковий), а не рекомендаційний характер.
На запит про надання пояснень щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі Замовник у поясненні зазначив, що Обґрунтування не оприлюднено.
Отже, на порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710 Замовником (як розпорядником нижчого рівня коштів місцевого бюджету) не забезпечено оприлюднення на відповідному вебсайті (зокрема, і вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено наступне.
Відповідно до пункту 14 Особливостей № 1178 закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Частиною другою статті 4 Закону визначений перелік інформації, яка повинна міститися у річному плані.
Так, пунктом 4 частини другої статті 4 Закону визначено, що у річному плані повинна міститися інформація про код економічної класифікації видатків бюджету (для бюджетних коштів).
Однак, Замовник в порушення вимог пункту 4 частини другої статті 4 Закону у річному плані закупівель (ID: UA-P-2023-12-19-008152-a) не зазначив код економічної класифікації видатків бюджету в той час, коли дана закупівля здійснюється за кошти місцевого бюджету.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлено наступне.
Відповідно до пункту 28 Особливостей № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Статтею 22 Закону визначений перелік відомостей, які повинна містити тендерна документація.
Відповідно до пункту 14 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Проте, Замовник в порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону у пункті 1 «Кінцевий строк подання тендерної пропозиції» розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації не зазначив інформації щодо дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Так, Замовником з учасником ТОВ АГНІ ІНЖИНІРИНГ» укладено договір від 11.03.2024 № 1-А (Договір № 1-А) на суму 1 446 900,00 гривень.
Відповідно до пункту 21.1 Договору № 1-А додатками до даного договору є Кошторисна документація: Договірна ціна; Локальний кошторис.
Пунктом 21.2 Договору № 1-А визначено, що всі додатки до Договору є його невід’ємними частинами.
Так, Замовник 13.03.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель Договір № 1-А. Проте, додатки (Кошторисну документацію: Договірну ціну; Локальний кошторис) до Договору № 1-А разом із Договором не оприлюднив, чим порушив вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
Період усунення порушень:
09.04.2024 16:09 - 24.04.2024 00:00
Дата публікації висновку:
09.04.2024 16:09
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Неоприлюднені додатки до договору № 1-А, який у системі Прозорро позначений як «Завершений», додатково оприлюднити в електронній системі закупівель разом з договором технічно неможливо. Система дозволяє проводити лише нові додаткові угоди, які укладаються лише під час виконання договору і, відповідно, тільки до обмеженого кола законодавчо визначених підстав, а не до неоприлюднених додатків до укладеного договору, що були його частиною. Разом з тим (після отримання запиту ДАСУ) фактично ці додатки оприлюднені і загальнодоступні на Прозорро на сторінці цього тендеру UA-2023-12-21-005663-a у розділі «Інформація про моніторинг»
Для недопущення в подальшому таких порушень та у зв'язку з відсутністю власного сайту, до Тиврівської селищної ради направлене звернення про створення на сайті селищної ради відповідної сторінки, на якій комунальні установи та організації могли б розміщувати інформацію про закупівлі.
Уповноважена особа з питань публічних закупівель за допущені порушення законодавства частково позбавлена премії за квітень.
Дата публікації звіту:
16.04.2024 20:47
Запити/Пояснення
Номер:
401fc57bb89448cf8c0d9e174a2733d6
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
22.03.2024 12:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Монтаж системи пожежної сигналізації та пожежного спостерігання, системи керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуювання), автономної системи пожежогасіння в будівлі ліцею за адресою: вул. Тиверська, 20 в смт Тиврів Вінницького району Вінницької області» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-21-005663-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Яким чином і на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість? Надайте такі документи.
2. Надайте посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Відповідні пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
b53c91d6ed134739b860d37e1a5f6f26
Назва:
Надаємо відповідь на запит щодо обгунтування розміру бюджетного признаяення та оприлюднення інформації про закупівлю на веб-сайті
Дата опублікування:
26.03.2024 15:51
Опис:
Надаємо зведений кошторисний розрахунок вартості об'єкта будівництва та пояснення щодо оприлюднення інформації на веб-сайті
Номер:
49820a1d74934b6bbe060867f50e4778
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
04.04.2024 14:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Монтаж системи пожежної сигналізації та пожежного спостерігання, системи керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуювання), автономної системи пожежогасіння в будівлі ліцею за адресою: вул. Тиверська, 20 в смт Тиврів Вінницького району Вінницької області» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-21-005663-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступного питання:
1. Чому Вами разом із договором від 11.03.2024 № 1-А (далі – Договір № 1-А) не оприлюднено додатки (Кошторисну документацію: Договірну ціну, Локальний кошторис) до Договору № 1-А, які відповідно до пункту 21.2 є його невід’ємними частинами? Надайте такі додатки до Договору № 1-А.
Відповідні пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
90549fd3a4ad44b9ae00a605fe946152
Назва:
Пояснення щодо неоприлюднення додатків до договору
Дата опублікування:
08.04.2024 12:52
Опис:
Додатки до договору № 1-А (Договірна ціна, Локальний кошторис) були отримані разом з договором але не оприлюднені через непорозуміння – співробітник якому було доручено відсканувати цей договір зрозумів отримане завдання чисто буквально – відсканував лише договір без названих додатків, а я не перевірив їх наявність у PDF-файлі який передав на Прозорро.
Відповідно до запиту ДАСУ додатки надані.