• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт дороги по вул. Стрийська (від вул. Лесі Українки до вул. Винниченка) в м. Дрогобич Львівської області. Коригування» (ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)

Завершена

85 495 166.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 436 025.35 UAH
Номер: 03f0d465dfca4186b013ae1e24c347cb
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-03-26-000046
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 26.03.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 26.03.2024 17:22 - 17.04.2024 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 26.03.2024 № 66 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 26.03.2024 № 66. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 17. UA-2023-12-15-020253-a, 15.12.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «Автомагістраль-Південь» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 внаслідок безпідставного його відхилення. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» встановлено порушення вимог підпункту пункту 42 та, відповідно пункту 3 Особливостей №1178 За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; правомірності внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи щодо усунення порушення вимог вимог підпункту 2 пункту 44, а також пункту 3 Особливостей №1178 у встановленому законодавством порядку шляхом припинення зобов’язань за договором від 25.03.2024 №34. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 16 квітня 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; правомірності внесення змін до договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту міського господарства Дрогобицької міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2023-12-15-010083-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 29.12.2023 №407 та від 19.01.2024 №5; тендерну пропозицію ТОВ «Автомагістраль-Південь» (щодо правомірності її відхилення Замовником); опубліковані вимоги про усунення порушень при проведенні Замовником процедури закупівлі та опубліковані Замовником відповіді на такі вимоги; тендерну пропозицію ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ»; опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» та опубліковані цим учасником документи на усунення таких невідповідностей; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 26.01.2024 №9, від 02.02.2024 №15 та від 16.02.2024 №25; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір про закупівлю від 25.03.2024 №34; додаткову угоду від 02.04.2024 №1 до вказаного договору, а також повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, опубліковане разом з такою додатковою угодою; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Моніторингом встановлено, що уповноваженою особою Замовника прийнято рішення (протокол від 19.01.2024 №5) про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Автомагістраль-Південь» (остаточна цінова пропозиція – 78 999 998,00 грн) на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 (тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей №1178). У вищевказаному протоколі уповноваженої особи при описі підстав для відхилення тендерної пропозиції здійснено посилання на підпункт 6.5. пункту 6 розділу 3 тендерної документації та вказано, що учасником ТОВ «Автомагістраль-Південь» у складі тендерної пропозиції не надано Кошторисну документацію, що в свою чергу згідно з абзацом другим пункту 43 Особливостей №1178 не дає право Замовнику розмістити вимогу про усенення невідповідностей протягом 24 годин та є підставою для відхилення тендерної пропозиції. Проведеним під час моніторингу аналізом правомірності відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Автомагістраль-Південь» за наведеними у протоколі уповноваженої особи від 19.01.2024 №5 підставами встановлено наступне. Умовами тендерної документації Замовника (пункт 1 Розділу 3) визначено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються у тендерній документації, зокрема, з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому, у підпункті 1 Розділу 3 тендерної документації вказано, що такі документи подаються відповідно до пункту 6 Розділу 3 та Додатку №2, №5 тендерної документації. У підпункті 6.1. пункту 6 Розділу 3 тендерної документації зазначено, що технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі визначені Замовником з урахуванням вимог, визначених пунктом третім частини другої статті 22 Закону та містяться у Додатку № 5 до тендерної документації на цю закупівлю, а саме: відомість обсягів робіт; перелік основних матеріальних ресурсів. Вимоги щодо надання учасниками процедури закупівлі у складі тендерних пропозицій відповідної інформації та документів встановлено лише у підпунктах 6.4. та 6.21. пункту 6 Розділу 3 тендерної документації (підпункт 6.4. – визначено вимогу про надання учасниками інформації та документів, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, установленим у Додатку №5, відповідно до вимог Додатку №2 до тендерної документації на цю закупівлю; підпункт 6.21. - визначено вимогу про надання акта обстеження об’єкта, підписаного представником Замовника та представником потенційного учасника). В інших підпунктах пункту 6 Розділу 3 тендерної документації визначено основні вимоги щодо процесів підготовки кошторисної документації, виконання робіт, контролю за їх виконанням, оформлення документів при виконанні та прийнятті робіт, гарантійних строків тощо. Так, у підпункті 6.5. пункту 6 Розділу 3 тендерної документації Замовника зазначено, що: «Кошторисна документація, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проєктом, складено згідно з наказом Мінрегіону від 25.06.2021 № 162 «Деякі питання ціноутворення у будівництві», зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 17.09.2021 за №1225/36847, та Кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва» затвердженими наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281». Отже, підпункт 6.5. пункту 6 Розділу 3 тендерної документації Замовника не містить вимоги щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції кошторисної документації та не визначає способу надання у складі тендерної пропозиції учасника кошторисної документації, а містить лише твердження про те, що кошторисна документація, яка враховує передбачені робочим проєктом обсяги робіт, складена згідно з наказом Мінрегіону від 25.06.2021 № 162 «Деякі питання ціноутворення у будівництві» та Настановою з визначення вартості будівництва, затвердженою наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281). Аналізом умов тендерної документації Замовника в цілому також встановлено відсутність будь-якої вимоги щодо надання учасниками кошторисної документації у складі тендерної пропозиції. У пункті 4 Розділу 2 тендерної документації вказано, що перелік, обсяг та види робіт узгоджуються між Підрядником і Замовником на стадії підписання Договору підряду і в межах бюджетних призначень. Моніторингом також встановлено, що у Додатку №5 до тендерної документації Замовника міститься Технічна специфікація, у якій наведено найменування видів робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі та їх обсяги в розрізі відповідних локальних кошторисів та розділів у них, а також відомість будівельних матеріалів, виробів і комплектів. Крім того, Додаток №5 до тендерної документації містить, зокрема, вимоги щодо термінів виконання робіт, гарантійних строків експлуатації, а також детальні вимоги до розрахунку договірної ціни (кошторису), в тому числі щодо складання кошторисної документації із застосуванням ресурсних елементних кошторисних норм, визначення витрат на заробітну плату, матеріальні ресурси, використані машини і механізми, загальновиробничі та адміністративні витрати, інші витрати, коштів на покриття ризику, прибутку тощо. Таким чином, у Додатку №5 до тендерної документації відсутні вимоги та спосіб надання учасниками процедури закупівлі документів, а наведено необхідні технічні, якісні та кількісним характеристики предмета закупівлі, а також вимоги до формування договірної ціни. Слід зауважити, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Автомагістраль-Південь» міститься Технічна специфікація від 21.12.2023 №21/12/2023/3.8.-Д (файл «3. Технічні, якісні, кількісні характеристики.pdf»), у якій зазначено найменування робіт та витрат у розрізі одиниць виміру та кількості, а також відомість матеріалів, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі, що за формою та змістом відповідає Додатку №5 до тендерної документації Замовника, в тому числі щодо вимог до формування договірної ціни. Отже, учасник процедури закупівлі ТОВ «Автомагістраль-Південь» погодився із технічним завданням (Додаток №5 до тендерної документації) Замовника та вимогами, зазначеними у тендерній документації. Як зазначено вище, за вимогами пункту 1 Розділу 3 тендерної документації Замовника у складі тендерної пропозиції учасники повинні надати інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), документи подаються відповідно до пункту 6 Розділу 3 та Додатку №2, №5 тендерної документації. Саме Додаток №2 до тендерної документації містить інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічній специфікації (необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі). Так, за вимогою Додатку №2 до тендерної документації учасник в складі тендерної пропозиції документально підтверджує відповідність поданої тендерної пропозиції технічним вимогам наступними інформацією та документами: гарантійними листами за підписом керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції щодо: - відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам за предметом закупівлі, що визначені замовником у Технічній специфікації (Додаток № 5 до тендерної документації) та іншим вимогам, визначеним Замовником у тендерній документації за предметом закупівлі; - що виконання робіт буде здійснюватись учасником у чіткій відповідності до кількості та обсягів, що визначені Замовником у Технічній специфікації (Додаток №5 до тендерної документації) та у відповідності до умов тендерної документації Замовника за предметом закупівлі; - що ціна тендерної пропозиції учасника включає в себе повний обсяг/комплекс робіт, чітко відповідає видам, одиницям виміру та кількості/об’єму, що визначені замовником в Технічній специфікації (Додаток №5 до тендерної документації) та визначені умовами тендерної документації замовника за предметом закупівлі; - що ціна тендерної пропозиції учасника сформована та відповідає вимогам, визначеним замовником в Додатку № 5 до тендерної документації, а також відповідає умовам тендерної документації замовника за предметом закупівлі та діючим нормативно-кошторисним нормам; - щодо вжиття учасником заходів із захисту довкілля під час виконання робіт за предметом закупівлі та дотримання учасником положень чинних нормативно-правових актів у галузі охорони навколишнього середовища та екологічної безпеки. Учасник ТОВ «Автомагістраль-Південь» надав у складі тендерної пропозиції Технічну специфікацію (файл «3. Технічні, якісні, кількісні характеристики.pdf»), що відповідає Додатку №5 до тендерної документації Замовника. Також, учасником ТОВ «Автомагістраль-Південь» на виконання вимог Додатку №2 до тендерної документації надано усі необхідні гарантійні листи (файл «3. Технічні, якісні, кількісні характеристики.pdf»): - від 21.12.2023 №21/12/2023/3.1.-Д – щодо відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам за предметом закупівлі, що визначені замовником у Технічній специфікації (Додаток №5 до тендерної документації) та іншим вимогам, визначеним Замовником у тендерній документації за предметом закупівлі; - від 21.12.2023 №21/12/2023/3.2.-Д – що виконання робіт буде здійснюватись учасником у чіткій відповідності до кількості та обсягів, що визначені Замовником у Технічній специфікації (Додаток №5 до тендерної документації) та у відповідності до умов тендерної документації Замовника за предметом закупівлі; - від 21.12.2023 №21/12/2023/3.3.-Д – що ціна тендерної пропозиції учасника включає в себе повний обсяг/комплекс робіт, чітко відповідає видам, одиницям виміру та кількості/об’єму, що визначені замовником в Технічній специфікації (Додаток №5 до тендерної документації) та визначені умовами тендерної документації замовника за предметом закупівлі; - від 21.12.2023 №21/12/2023/3.4.-Д – що ціна тендерної пропозиції учасника сформована та відповідає вимогам, визначеним замовником в Додатку №5 до тендерної документації, а також відповідає умовам тендерної документації замовника за предметом закупівлі та діючим нормативно-кошторисним нормам; - від 21.12.2023 №21/12/2023/3.5.-Д – щодо вжиття учасником заходів із захисту довкілля під час виконання робіт за предметом закупівлі та дотримання учасником положень чинних нормативно-правових актів у галузі охорони навколишнього середовища та екологічної безпеки. Враховуючи вищевикладене, Замовником безпідставно, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Автомагістраль-Південь», що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, з підстави невиконання учасником вимог підпункту 6.5. пункту 6 розділу 3 тендерної документації Замовника. На запит органу державного фінансового контролю 11.04.2024 Замовником надано пояснення, в якому, зокрема, здійснено посилання, а також процитовано підпункт 6.5. пункту 6 розділу 3 тендерної документації, із зазначенням що дана вимога встановлює обов’язок щодо надання саме кошторисної документації в складі тендерної пропозиції учасників, оскільки, пунктом 1 Розділу 3 тендерної документації встановлено, що документи подаються, відповідно до пункту 6 Розділу 3 та Додатку №2, №5 тендерної документації. Також, у наданому поясненні Замовником вказано, що одночасно у підпункті 6.6.2. пункту 6 Додатку №5 «Технічна специфікація» до тендерної документації, Замовником встановлені вимоги до розрахунку договірної ціни (кошторису), зокрема , можливість врахування у її складі коштів на виконання будівельних робіт у літній період просто неба, якщо таке планується, коштів на покриття інших витрат. Однак, як наведено вище, текст у підпункті 6.5. пункту 6 розділу 3 тендерної документації не встановлює обов’язок щодо надання кошторисної документації учасниками у складі тендерної пропозиції, пунктом 1 Розділу 3 тендерної документації встановлено, що документи подаються, відповідно до пункту 6 Розділу 3 та Додатку №2, №5 тендерної документації, а саме у Додатку №2 до тендерної документації наведено інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічній специфікації (необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі). Отже, надані Замовником пояснення не спростовують встановленого порушення в частині безпідставного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Автомагістраль-Південь». Слід також зауважити, що при прийнятті Замовником позиції щодо необхідності подання учасниками у складі тендерної пропозиції кошторисної документації (яка відповідно до вимог підпункту 6.5. пункту 6 Розділу 3 тендерної документації повинна бути складена згідно з наказом Мінрегіону від 25.06.2021 № 162 «Деякі питання ціноутворення у будівництві» та Настановою №281 та вимоги щодо розрахунку якої визначено у Додатку №5 до тендерної документації) Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ», подана яким кошторисна документація у складі тендерної пропозиції не відповідає вимогам тендерної документації та Настанові №281. Так, відповідно до вимог у Додатку №5 до тендерної документації Замовника ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Також, за вимогами у Додатку №5 до тендерної документації Замовника, зведений кошторисний розрахунок вартості об'єкта будівництва складений відповідно до Настанови №281, в поточних цінах станом на 01.03.2023, кошторисна документація складена з застосуванням ресурсних елементних кошторисних норм на: на будівельні роботи, монтаж устаткування, ремонтно-будівельні роботи, пусконалагоджувальні роботи, експлуатації будівельних машин та механізмів; в розрахунку договірної ціни вартість експлуатації машин та механізмів повинна бути визначена відповідно до п. 5.4. Настанови №281 зі змінами, розмір загальновиробничих витрат визначається відповідно до п.5.15 Настанови №281 зі змінами та може бути врахований відповідно до додатку 18 та 19 цієї Настанови; розмір адміністративних витрат визначається відповідно п. 5.17 Настанови №281 зі змінами та врахований відповідно до додатку 26 цієї Настанови; розмір кошторисного прибутку повинен бути визначений відповідно до Настанови №281 зі змінами. При цьому, відповідно до вимог Додатку №2 до тендерної документації учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати гарантійні листи про відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам за предметом закупівлі, що визначені замовником у Технічній специфікації (Додаток №5 до тендерної документації) та іншим вимогам, визначеним Замовником у тендерній документації за предметом закупівлі; а також про те, що ціна тендерної пропозиції учасника сформована та відповідає вимогам, визначеним замовником в Додатку № 5 до тендерної документації, а також відповідає умовам тендерної документації замовника за предметом закупівлі та діючим нормативно-кошторисним нормам. Моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ», у складі тендерної пропозиції надано, зокрема, надано Договірну ціну за предметом закупівлі, Пояснювальну записку до договірної ціни, Локальні кошториси на будівельні роботи та Підсумкову відомість ресурсів (файл «Договірна ціна з розрахунками.pdf»). Порядок визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови №281 (з врахуванням Змін №1, №2 та №3). Відповідно до пункту 5.4 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 – 5.9 цієї Настанови. Вартість машино-години власної будівельної техніки учасника процедури закупівлі (підрядника) визначається на підставі КНУ РКНЕМ, і відповідних поточних цін на них з додаванням амортизаційних відрахувань; витрат на заміну частин, що швидко спрацьовуються; вартості матеріальних ресурсів на ремонт і технічне обслуговування та перебазування машин; інших витрат, пов’язаних з експлуатацією і утриманням будівельних машин та механізмів, що враховуються в складі прямих витрат. Також, згідно з пунктом 5.4 Розділу V Настанови №281 загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток враховуються в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) в цілому по об’єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні власних будівельних машин та механізмів будівельної організації. Одночасно, за нормами пункту 5.8 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються. Аналізом наданих у складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» кошторисних розрахунків встановлено, що до Локальних кошторисів №№ 01-01-01, 02-02-01, 06-01-01 та 06-01-02 учасником включено вартість перевезення сміття до 5 км та перевезення ґрунту до 5 км із врахуванням у таких локальних кошторисах трудовитрат робітників, які обслуговують машини, в загальній кількості 1 028,76 люд.- год. Водночас, відповідно до наданої у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» Довідки від 05.01.2024 №60-с/25 про наявність обладнання (транспортних засобів), будівельних (дорожніх) машин, механізмів та устаткування), матеріально-технічної бази та технологій, які є необхідними для виконання робіт згідно предмету закупівлі (файл «Довідка МТБ.pdf.asice.zip») вся перелічена у ній техніка буде залучена учасником відповідно до укладених з ТОВ «Хозхімсервіс» договорів оренди з екіпажом від 01.06.2023 №010623/1ОТЗ-Е та від 06.06.2023 №ОТП06/06-23, а саме: автогрейдер New holland F156.7, автомобіль вантажний бортовий тентований ГАЗ 3302 14 ЗНГ, екскаватор гусеничний Volvo EC 250 DL, гусеничний екскаватор Caterpillar 320D, бульдозер New Holland D180, вантажний автокран 10-20Т Камаз 55111 КТА 18.01, асфальтоукладач Vogele S1900-3i, каток тандемний Hamm HD-90, коток дорожний Hamm HD 110. У складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» також надано скан-копії вищевказаних договорів. Зокрема, за договором 06.06.2023 №ОТП06/06-23 передбачено що орендодавець надає орендареві (ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ») у тимчасове користування за плату спецтехніку, транспортні засоби та обладнання, вказані у додатку №1 до цього договору. При цьому, відповідно до умов пункту 1.3. згаданого договору управління і технологічне обслуговування спецтехніки здійснює екіпаж в особі співробітників орендодавця. Також, за договором від 01.06.2023 №010623/1ОТЗ-Е орендодавець зобов’язується надати орендарю в тимчасове платне користування транспортні засоби, спеціалізовану техніку та інші спеціалізовані транспортні засоби визначені у цьому договорі, а також зобов’язується забезпечити своїми силами його керування, а орендар та обладнання зобов’язується прийняти в тимчасове платне користування об’єкт оренди під керуванням екіпажу (водія/оператора) орендодавця та сплачувати орендодавцю орендну плату. Моніторингом встановлено, що зазначені ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» у Локальних кошторисах №№ 01-01-01, 02-02-01, 06-01-01 та 06-01-02 трудовитрати робітників, які обслуговують машини по перевезенню сміття до 5 км та перевезенню ґрунту до 5 км включено до загального обсягу трудовитрат при розрахунку учасником загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку (файл «Договірна ціна з розрахунками.pdf»). З врахуванням вищенаведеного, учасником ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» у наданих розрахунках договірної ціни за відповідними статтями витрат при розрахунку загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку безпідставно враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельної техніки при перевезенні сміття до 5 км та перевезенні ґрунту до 5 км, що буде залучена за договорами разом з особами, які мають право на керування такою технікою), чим недотримано вимог пунктів 5.4 та 5.8 Розділу V Настанови №281. Таким чином, учасником ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» при формуванні договірної ціни (кошторису) недотримано вимог Додатку №5 до тендерної документації Замовника. Так, як вказано вище, відповідно до вимог Додатку №2 до тендерної документації, учасник в складі тендерної пропозиції документально підтверджує відповідність поданої тендерної пропозиції технічним вимогам, зокрема, наступними інформацією та документами: гарантійними листами за підписом керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції що: - ціна тендерної пропозиції учасника включає в себе повний обсяг/комплекс робіт, чітко відповідає видам, одиницям виміру та кількості/об’єму, що визначені замовником в Технічній специфікації (Додаток №5 до тендерної документації) та визначені умовами тендерної документації замовника за предметом закупівлі; - ціна тендерної пропозиції учасника сформована та відповідає вимогам, визначеним замовником в Додатку № 5 до тендерної документації, а також відповідає умовам тендерної документації замовника за предметом закупівлі та діючим нормативно-кошторисним нормам. Учасником ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» на виконання вищевказаних вимог Додатку №2 до тендерної документації надано усі необхідні гарантійні листи, а саме: - від 21.12.2023 №60-с/ 13 – що ціна тендерної пропозиції учасника включає в себе повний обсяг/комплекс робіт, чітко відповідає видам, одиницям виміру та кількості/об’єму, що визначені замовником в Технічній специфікації (Додаток №5 до тендерної документації) та визначені умовами тендерної документації замовника за предметом закупівлі (файл «Гарантійний лист щодо включення в ціну всього обсягу.pdf.asice.zip»); - від 21.12.2023 №60-с/ 14 – що ціна тендерної пропозиції учасника сформована та відповідає вимогам, визначеним замовником в Додатку №5 до тендерної документації, а також відповідає умовам тендерної документації замовника за предметом закупівлі та діючим нормативно-кошторисним нормам «файл «Гарантійний лист відповідності ціни умовам Замовника.pdf.asice.zip»). Враховуючи вищенаведене, надані ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» на виконання вимог Додатку №2 до тендерної документації гарантійні листи містять недостовірну інформацію щодо ціни тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ», яка повинна бути сформована та відповідати вимогам, визначеним Замовником в Додатку №5 до тендерної документації, а також щодо її відповідності умовам тендерної документації Замовника за предметом закупівлі та діючим нормативно-кошторисним нормам. Відповідно до норм пункту 42 Особливостей №1178 у разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі. Однак, на порушення пункту 42 та, відповідно пункту 3 Особливостей №1178, Замовником за наявності факту зазначення учасником ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» у тендерній пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів (щодо формування цінової пропозиції (договірної ціни)), Замовник не відхилив тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі, а визначив переможцем та уклав з ним договір від 25.03.2024 №34.
Період усунення порушень: 18.04.2024 17:47 - 03.05.2024 00:00
Дата публікації висновку: 18.04.2024 17:47

Оскарження висновку в суді

Опис: Подано позовну заяву до Львівського окружного суду
Дата публікації: 03.05.2024 09:59
Дата відкриття провадження: 08.05.2024 00:00
Номер відкриття провадження: 380/9522/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ І ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО НЕМОЖЛИВІСТЬ ВИКОНАННЯ ВИСНОВКУ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ Департамент міського господарства Дрогобицької міської ради звернувся до підрядника щодо розірвання договору підряду, укладеного за результатами закупівлі та повернення тендерного забезпечення виконання договору згідно вимог Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-12-15-020253-а. У разі двохстороннього погодження договір буде розірвано згідно умов договору, Цивільного та Господарського кодексів України. У випадку отримання офіційної вимоги від Підрядника, в залежності від підстав відмови, Замовник вживатиме передбачені законодавством заходи щодо розірвання договору з Підрядником. До виконання робіт Підрядник не приступив та оплати по договору не проводились. Щодо зобов'язань щодо усунення порушень законодавства в сфері публічних закупівель, не погоджуємось з пояснень, викладених у відповідях на питання Західного офісу Держаудитслужби України, а саме: Підпункт 6.5 пункту 6. «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації» містить наступні вимоги Замовника: «6.5. Кошторисна документація, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проєктом, складено згідно з наказом Мінрегіону від 25.06.2021 № 162 "Деякі питання ціноутворення у будівництві", зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 17.09.2021 за № 1225/36847, та Кошторисними нормами України "Настанова з визначення вартості будівництва" затвердженими наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.». Тобто, дана вимога встановлює обов’язок щодо надання саме кошторисної документації в складі тендерної пропозиції учасників, оскільки, пунктом 1 Розділу 3 тендерної документації встановлено, що документи подаються, відповідно до пункту 6 Розділу 3 та Додатку №2, №5 тендерної документації. Одночасно з цим, підпунктом 6.6.2. пункту 6 Додатку №5 «Технічна специфікація» до тендерної документації, Замовником встановлені Вимоги до розрахунку договірної ціни (кошторису), які зокрема передбачають, що у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) можуть враховуватися кошти на виконання будівельних робіт у літній період просто неба, якщо таке планується. Ці кошти можна обчислювати за відсотковими показниками від підсумкової вартості будівельних робіт, яка визначається за главами 1 ― 8 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, які становлять: для лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури ― 0,61 %. Зазначені кошти є лімітом і сплачуються замовником підряднику тільки за обсяги робіт, які виконуються у літній період просто неба, за умови перевищення гранично припустимого рівня шкідливих факторів виробничого середовища на підставі довідок місцевих органів гідрометеорологічної служби і розрахунків, виконаних відповідно до положень пунктів 6.8 – 6.13 «Настанови з визначення вартості будівництва». Кошти на покриття інших витрат визначаються за обґрунтовувальними розрахунками на підставі положень чинного законодавства, даних проектної документації, вихідних даних замовника щодо здійснення будівництва, умов виконання будівельних робіт, розташування майданчика будівництва стосовно місця дислокації будівельної організації тощо. Кошти на виконання будівельних робіт у літній період згідно проектної документації склали 417358,00 грн. без ПДВ і включені в очікувану вартість предмету закупівлі. Враховуючи вищезазначені вимоги тендерної документації Замовника, Учасник зобов’язаний у складі тендерної пропозиції надати Кошторисну документацію, яка відповідає вимогам зазначеним у підпункті 6.6.2. пункту 6 Додатку №5 до тендерної документації. Враховуючи вище наведені вимоги тендерної документації, які зокрема місять вимоги, щодо надання Учасником у складі тендерної пропозиції Кошторисної документації складеної з урахуванням положень Додатку №5 «Технічна специфікація» тендерної документації, Замовником було прийняте обґрунтоване рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Автомагістраль-Південь» на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 у зв’язку з її невідповідністю умовам технічної специфікації, а саме ненаданням у складі тендерної пропозиції Кошторисної документації. Учасник ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» виконав вимогу тендерної документації Замовника, визначену пунктом 3.4. розділу 3 до Додатку №1 до тендерної документації, щодо підтвердження учасником кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», в частині підтвердження наявності сертифікованого інженера-проектувальника шляхом надання у складі тендерної пропозиції копії сертифікату інженера-проектувальника серії АР № 015285, виданого 30.01.2019 року на ім’я Бондаревої Олени Анатоліївни. Пунктом 3.4. Таблиці №4 Додатку 1 до тендерної документації Замовника, визначено, що Учасники у складі своєї пропозиції надають сертифікат інженера-проектувальника у частині кошторисної документації (інженера-кошторисника), виданого уповноваженим органом відповідно до чинного законодавства, чинний на момент подання тендерної пропозиції. Слід зауважити, що згідно заданого питання застосовуються норм розділу 3 "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" Тендерної документації "За достовірність наданої учасником в складі тендерної пропозиції за предметом закупівлі інформації та документів, відповідальність несе безпосередньо учасник.", оскільки вимога стосується дійсності сертифікату на час подання тендерної пропозиції. Так, на виконання зазначених вимог тендерної документації Учасником ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ», у складі тендерної пропозиції, 22.12.2023 року о 18:28 - надано копію сертифікату інженера-проектувальника серії АР № 015285, виданого 30.01.2019 року на ім’я Бондаревої Олени Анатоліївни. Підтвердження дії сертифікатів відбувається один раз на 5 років, відповідно сертифікат є чинним та діючим до 30.01.2024 року. Процедурою закупівлі № UA-2023-12-15-020253-a Замовником був визначений кінцевий строк подачі тендерних пропозицій – до 23.12.2023р. до 00:00. Аналіз вимог тендерної документації, строків подачі тендерних пропозицій та наданих Учасником документів у складі тендерної пропозиції, а саме копії Сертифікату інженера-проектувальника серії АР № 015285, свідчить що він був чинний на 22.12.2023 року, а саме на момент подання тендерної пропозиції Учасником ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ». Тобто, Учасником ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» виконані вимоги п.3.4. Таблиці №4 Додатку 1 до тендерної документації Замовника, що свідчить про відсутність у Замовника підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ». Відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлене договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Вимога розірвати договір є безпідставною, необ’єктивною, необґрунтованою. Враховуючи аргументовані заперечення та неможливість виконання Висновку в строки визначені Висновком, повідомляємо про намір оскарження Висновку в адміністративний суд.
Дата публікації звіту: 26.04.2024 00:41

Запити/Пояснення