• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт дороги по вул. Стрийська (від вул. Лесі Українки до вул. Винниченка) в м. Дрогобич Львівської області. Коригування» (ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)

Завершена

85 495 166.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 436 025.35 UAH
Період оскарження: 15.12.2023 18:00 - 20.12.2023 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо неправомірного обрання переможця

Номер: 33c46bf20a9648d0b93c2e6d0f58e905
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-15-020253-a.c2
Назва: Вимога щодо неправомірного обрання переможця
Вимога:
Шановний Замовник! Протоколом уповноваженої особи від 19.01.2024 №5 відхилена тендерна пропозиція ТОВ «Автомагістраль-Південь» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, а саме, не надано у складі тендерної пропозиції Кошторисну документацію. Вважаємо рішення щодо відхилення нашої тендерної пропозиції неправомірним та упередженим, оскільки тендерна документація не містить чіткої вимоги щодо надання учасниками Кошторисної документації. Підпунктом 6.5. пункту 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації передбачено наступне: «6.5. Кошторисна документація, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проєктом, складено згідно з наказом Мінрегіону від 25.06.2021 № 162 "Деякі питання ціноутворення у будівництві", зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 17.09.2021 за № 1225/36847, та Кошторисними нормами України "Настанова з визначення вартості будівництва" затвердженими наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.». Отже, ця вимога не зобов’язує учасників надавати у складі тендерної документації кошторисну документацію. Як приклад чіткої вимоги щодо надання певного документу у складі тендерної пропозиції можна привести підпункт 6.21. пункту 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації: «6.21. Для більш ефективної підготовки своєї тендерної пропозиції потенційні учасники цієї процедури закупівлі повинні відвідати протягом семи днів з моменту оголошення закупівлі об’єкт, на якому виконуватимуться роботи, і скласти та надати у складі тендерної пропозиції акт обстеження об’єкта, підписаний представником замовника та представником потенційного учасника. Потенційні учасники мають змогу здійснити обстеження об’єкта, на якому виконуватимуться роботи, у робочий час відповідно до графіка роботи замовника. Графік роботи замовника: понеділок – четвер (08:00 –17:00), п’ятниця (08:00 –15:45).» Крім того, звертаємо увагу Замовника, що пунктом 3. «Проект договору про закупівлю» Розділу 6. «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації визначено, що «…Невід’ємною частиною договору, який буде укладений за результатами проведення закупівлі, є договірна ціна. Договірна ціна – це ціна з усіма розрахунками, які є її складовими, сформована згідно з умовами та вимогами Додатку № 2 до тендерної документації та згідно з діючими кошторисними нормами з врахуванням змін та доповнень, яка відображає повну вартість робіт згідно предмету закупівлі, приведена у відповідність до ціни тендерної пропозиції. Договірна ціна розраховується виходячи з обсягів робіт, технології виконання робіт/надання послуг, використання сертифікованих конкретних матеріалів, виробів і конструкцій та якості будівельно-монтажних робіт у чіткій відповідності до діючих нормативних документів, методичних рекомендацій тощо, а також з дотриманням безпечних умов праці. Розрахунок договірної ціни здійснюється переможцем у програмному комплексі АВК-5 або іншому аналогічному поточної редакції, в якому враховані всі зміни в галузевих стандартах з ціноутворення….» Тобто, договірну ціну приведену у відповідність до результатів закупівлі (аукціону) розраховує і надає на погодження саме Переможець процедури закупівлі, а не учасник! Звертаємо Вашу увагу на те, що, на відміну від поточної закупівлі, в попередньому тендері за аналогічним предметом Код ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь, «Капітальний ремонт дороги по вул. Стрийська (від вул. Лесі Українки до вул. Винниченка) в м. Дрогобич Львівської області» /prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-02-07-006873-a/, яка, до речі, згідно висновку Держаудитслужби проведена з порушеннями, в пункті 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Вами було чітко встановлено вимогу про надання розрахунків договірної ціни: «Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником відповідно до Додатку № 2 цієї тендерної документації. Основні технічні характеристики: Найменування робіт: код ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь «Капітальний ремонт дороги по вул. Стрийська (від вул. Лесі Українки до вул. Винниченка) в м. Дрогобич Львівської області» Кількість: роботи відповідно до технічної специфікації (додаток №2 до тендерної документації). Строк виконання робіт: до 25.12.2023 або до повного виконання сторонами договірних зобов’язань. Кошторисна документація, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проєктом, складено згідно з наказом Мінрегіону від 25.06.2021 № 162 "Деякі питання ціноутворення у будівництві", зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 17.09.2021 за № 1225/36847, та Кошторисними нормами України "Настанова з визначення вартості будівництва" затвердженими наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281. Роботи повинні бути виконанні з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт, матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати нормативно-правовим актам і нормативним документам у галузі будівництва, проектній документації та умовам Договору, з метою забезпечення надійності, міцності, стійкості і довговічності конструкцій, монтажу технологічного та інженерного обладнання/матеріалів, про що у складі тендерної пропозиції учасники надають гарантійний лист. У разі, якщо учасник прийме рішення відвідати будівельний майданчик і прилеглу територію для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції, витрати на відвідування будівельного майданчику несе учасник із власних коштів і вони не можуть бути предметом оскарження чи відшкодування. З метою контролю за відповідністю робіт та матеріальних ресурсів установленим вимогам, замовник (уповноважений представник) забезпечує здійснення технічного нагляду за будівництвом у порядку, встановленому законодавством. З метою контролю за відповідністю будівельно-монтажних робіт проектній документації, замовник (уповноважений представник) забезпечує здійснення авторського нагляду протягом усього періоду будівництва, шляхом укладення договору з відповідальним розробником проектної документації (генеральним проектувальником). Авторський нагляд під час будівництва об’єкту здійснюється в порядку, встановленому законодавством. Замовник здійснює контроль за ходом, якістю, вартістю та обсягами виконання робіт, відповідно до частини першої статті 849 Цивільного кодексу України та у порядку, передбаченому Договором. Приймання-передача виконаних робіт (Об’єкта будівництва) проводиться, відповідно до чинних нормативних актів, які підтверджуватимуть прийняття закінченого об’єкту в експлуатацію. Передача виконаних робіт (Об’єкта будівництва) підрядником і приймання їх замовником оформлюється актом про виконані роботи (№ КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт», № КБ-3 «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати» з обов’язковим попереднім оформленням виконавчої технічної документації, актів на закриття прихованих робіт, виконавчих схем, тощо. Взаєморозрахунки за обсяги виконаних робіт проводяться за період, встановлений в договорі (за етап). Об’єкт здається в експлуатацію відповідно до Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461 (зі змінами), шляхом реєстрації державною інспекцією архітектури та містобудування відповідного документу про готовність об’єкта до експлуатації та постанови Кабінету Міністрів України від 7 червня 2017 р. № 406 Про затвердження переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію (зі змінами). Об’єкт вважається зданим в експлуатацію з дати реєстрації державною інспекцією архітектури та містобудування відповідного документу про готовність об’єкта до експлуатації. Підрядник гарантує якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість їх експлуатації Об’єкта будівництва протягом гарантійного строку. Гарантійний строк експлуатації Об’єкта будівництва становить не менше 10 років від дня його прийняття замовником. Початком гарантійного строку вважається день, наступний після дня підписання Акту про приймання-передачі Об’єкта будівництва. Підрядник протягом трьох років після закінчення гарантійного строку експлуатації Об’єкта відповідає за дефекти, що призвели до руйнування, аварій, обвалів на Об’єкті, якщо замовник об’єктивно не міг виявити ці дефекти при прийманні Об’єкта чи протягом періоду гарантійного строку експлуатації Об’єкта. Гарантійний строк продовжується на час, протягом якого Об’єкт не міг експлуатуватися внаслідок недоліків, які виникли з вини підрядника. Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник торгів повинен надати у складі тендерної пропозиції у сканованому вигляді: - договірну ціну (динамічна); - пояснювальну записку; - локальні кошториси; - розрахунок заробітної плати; - розрахунок вартості матеріальних ресурсів (відомість ресурсів); - розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів; - розрахунок загальновиробничих та адміністративних витрат; - розрахунок загальновиробничих витрат (виходячи з структури будівельної організації); - розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій; - розрахунок додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами; - розрахунок прибутку. Вимоги для формування розрахунку договірної ціни (кошторису) наведено у Додатку 2 до цієї Тендерної документації. Тендерна пропозиція, що не відповідає Технічній специфікації, викладеній у Додатку №2, буде відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації тендерної документації. Клас наслідків (відповідальності) об’єкта будівництва – СС2 (середні наслідки). Витрати учасника, пов’язані з підготовкою та поданням тендерної пропозиції, не відшкодовуються замовником (в тому числі у разі відміни торгів чи визнанні торгів такими, що не відбулися). Зазначені витрати сплачуються учасником. Тендерна пропозиція учасника, в ціну якого включені будь-які витрати, понесені ним у процесі здійснення процедури закупівлі та укладання договору про закупівлю, відхиляється замовником.» В подальшому Замовник визнає переможцем торгів учасника 2, який не відповідає вимогам ТД з наступних причин: 1. Пунктом 7.2. тендерної документації передбачено наступне: «7.2. У складі тендерної пропозиції Учасники надають наступні документи: - ліцензію на право займатися відповідною діяльністю з переліком видів робіт на здійснення будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів зі значними наслідками не менше СС2 класу наслідків; - сертифікат ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги», який виданий учаснику відповідним акредитованим та сертифікованим центром щодо будівництва доріг; - сертифікат ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування», який виданий учаснику відповідним акредитованим та сертифікованим центром щодо будівництва доріг; - сертифікат ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосування», який виданий учаснику відповідним акредитованим та сертифікованим центром щодо будівництва доріг; - якщо з дати видачі вище перелічених сертифікатів ISO на дату подачі тендерної пропозиції пройшло часу більше одного року, то надається оригінал рішення/звіту або інший документ, що підтверджує проведення щорічного аудиту. Тобто надається чинний документ, що підтверджує проходження обов’язкового аудиту та підтверджує дійсність на момент подання пропозиції вище зазначених сертифікатів системи якості/відповідності тощо.». Продовжуючи строк розгляду пропозиції Учасника 2 з метою дотримання норм чинного законодавства в частині розгляду та оцінки, Замовник не перевірив відповідні акредитацію та сертифікацію органу сертифікації та не запросив підтвердження, на що має відповідне право та обов’язок. Постає питання що є важливішим для Замовника: наявність розрахунку Договірної ціни (який, до речі, не вимагався в тендерній документації), чи відповідність учасника системам управління якістю, екологічного менеджменту, менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці 2. Крім того, Замовник, встановивши подвійні стандарти визначив переможцем Учасника 2, Розрахунок ДЦ якого не відповідає вимогам ТД. 1. У локальних кошторисах не відображені вартості зворотних матеріалів, а саме, за позиціями: - № 01-01-01 - позиція 5; - № 02-01-01 - позиції 4, 15, 25, 27. При твердій договірній ціні ця невідповідність унеможливлює компенсацію замовнику частини вартості будівництва (на прикладі брухту металевого, з оцінкою якого не повинно бути питань). 2. У локальному кошторисі № 02-01-01 позиція 9 містить невідповідність товщини знімання асфальтобетонних покриттів доріг. 3. У локальному кошторисі № 02-02-01 позиції 16, 17 не відповідають Технічному завданню в частині товщини шару асфальтобетону (В ТЗ 50 мм, проте в пропозиції Учасника 2 60 мм, КР18-44-1 товщиною 70 мм). 4. У локальному кошторисі № 06-01-01 в позиціях 40, 43 застосовані РЕКНр КБ22-11-11 та КБ22-11-8 з гідравлічним випробування, в той час як в Технічним завданням це не передбачено. 5. У локальному кошторисі №06-01-02 за позицією 2 відсутній демонтаж колодязів, натомість присутній монтаж, що суперечить Технічному завданню. 6. У локальному кошторисі № 07-03-01 за позиціями 37, 38, 39 застосовані РЕКНр для фарби, що суперечить Технічному завданню, в якому передбачений пластик. Враховуючи вищевикладене, вимагаємо скасувати рішення про визначення переможця учасника ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» як безпідставне та упереджене, або скасувати процедуру торгів через наявність порушень, які неможливо усунути. В іншому випадку нами будуть прийняті заходи виключно в рамках правового поля для доведення доказів про здійснення закупівлі з порушеннями.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Вимога: І. Пунктом 7.2. тендерної документації передбачено наступне: «7.2. У складі тендерної пропозиції Учасники надають наступні документи: - ліцензію на право займатися відповідною діяльністю з переліком видів робіт на здійснення будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів зі значними наслідками не менше СС2 класу наслідків; - сертифікат ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги», який виданий учаснику відповідним акредитованим та сертифікованим центром щодо будівництва доріг; - сертифікат ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування», який виданий учаснику відповідним акредитованим та сертифікованим центром щодо будівництва доріг; - сертифікат ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосування», який виданий учаснику відповідним акредитованим та сертифікованим центром щодо будівництва доріг; - якщо з дати видачі вище перелічених сертифікатів ISO на дату подачі тендерної пропозиції пройшло часу більше одного року, то надається оригінал рішення/звіту або інший документ, що підтверджує проведення щорічного аудиту. Тобто надається чинний документ, що підтверджує проходження обов’язкового аудиту та підтверджує дійсність на момент подання пропозиції вище зазначених сертифікатів системи якості/відповідності тощо.». Продовжуючи строк розгляду пропозиції Учасника 2 з метою дотримання норм чинного законодавства в частині розгляду та оцінки, Замовник не перевірив відповідні акредитацію та сертифікацію органу сертифікації та не запросив підтвердження, на що має відповідне право та обов’язок. Постає питання що є важливішим для Замовника: наявність розрахунку Договірної ціни (який, до речі, не вимагався в тендерній документації), чи відповідність учасника системам управління якістю, екологічного менеджменту, менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці» Відповідь: Учасником 2 у складі пропозиції надано архів «Сертифікати ISO звіт (НААУ).zip», який містить в собі скановані з оригіналу зазначені скаржником сертифікати, а також звіт про аудит. Сертифікати й звіт про аудит видані ТОВ «Євростандартсертифікація», яке акредитоване в Національному агентстві з акредитації України, інформація знаходиться у вільному доступі на сайті Національного агентства з акредитації України, тому додатково робити запит Учаснику 2 щодо акредитації органу сертифікації немає потреби. ІІ. Крім того, Замовник, встановивши подвійні стандарти визначив переможцем Учасника 2, Вимога: Розрахунок ДЦ якого не відповідає вимогам ТД. 1.У локальних кошторисах не відображені вартості зворотних матеріалів, а саме, за позиціями: - № 01-01-01 - позиція 5; - № 02-01-01 - позиції 4, 15, 25, 27. При твердій договірній ціні ця невідповідність унеможливлює компенсацію замовнику частини вартості будівництва (на прикладі брухту металевого, з оцінкою якого не повинно бути питань). Відповідь: Учасником 2 у тендерній пропозиції передбачено передачу зворотних матеріалів замовнику. 2.У локальному кошторисі № 02-01-01 позиція 9 містить невідповідність товщини знімання асфальтобетонних покриттів доріг. Відповідь: У локальному кошторисі № 02-01-01 позиція 9 – обсяг робіт відповідає технічному завданню. 3.У локальному кошторисі № 02-02-01 позиції 16, 17 не відповідають Технічному завданню в частині товщини шару асфальтобетону (В ТЗ 50 мм, проте в пропозиції Учасника 2 60 мм, КР18-44-1 товщиною 70 мм). Відповідь: У локальному кошторисі № 02-02-01 позиції 16, 17 відповідають Технічному завданню, а саме п.75 та п.9 відомості матеріалів (загальна кількість АСГ.Др.Щ.АІ.НП.І.БНД 70/100) 4.У локальному кошторисі № 06-01-01 в позиціях 40, 43 застосовані РЕКНр КБ22-11-11 та КБ22-11-8 з гідравлічним випробування, в той час як в Технічним завданням це не передбачено. Відповідь: Локальний кошторис № 06-01-01 п.п. 40, 43 – роботи відповідають технічному завданню. 5.У локальному кошторисі №06-01-02 за позицією 2 відсутній демонтаж колодязів, натомість присутній монтаж, що суперечить Технічному завданню. Відповідь: У локальному кошторисі №06-01-02 п.2 враховано демонтаж (к=0,8). 6. У локальному кошторисі № 07-03-01 за позиціями 37, 38, 39 застосовані РЕКНр для фарби, що суперечить Технічному завданню, в якому передбачений пластик. Відповідь: У локальному кошторисі № 07-03-01 за позиціями 37, 38, 39 застосованіРЕКНр відповідно до типу лінії та технології нанесення. Фарба у розцінках не врахована, а пластик та супутні матеріали враховані п.п.40-45. Враховуючи вищевикладене, вимоги щодо скасування рішення про визначення переможця учасника ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» та вимога про скасування процедури торгів є безпідставними.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

Скасування неправомірного та упередженого рішення щодо відхилення тендерної пропозиції

Номер: ea7f2867d63e4d25a12a3bd71a270f0f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-15-020253-a.c1
Назва: Скасування неправомірного та упередженого рішення щодо відхилення тендерної пропозиції
Вимога:
Протоколом уповноваженої особи від 19.01.2024 №5 відхилена тендерна пропозиція ТОВ «Автомагістраль-Південь» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, а саме, не надано у складі тендерної пропозиції Кошторисну документацію. Вважаємо рішення щодо відхилення нашої тендерної пропозиції неправомірним та упередженим, оскільки тендерна документація не містить чіткої вимоги щодо надання учасниками Кошторисної документації. Підпунктом 6.5. пункту 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації передбачено наступне: «6.5. Кошторисна документація, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проєктом, складено згідно з наказом Мінрегіону від 25.06.2021 № 162 "Деякі питання ціноутворення у будівництві", зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 17.09.2021 за № 1225/36847, та Кошторисними нормами України "Настанова з визначення вартості будівництва" затвердженими наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.». Отже, ця вимога не зобов’язує учасників надавати у складі тендерної документації кошторисну документацію. Як приклад чіткої вимоги щодо надання певного документу у складі тендерної пропозиції можна привести підпункт 6.21. пункту 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації: «6.21. Для більш ефективної підготовки своєї тендерної пропозиції потенційні учасники цієї процедури закупівлі повинні відвідати протягом семи днів з моменту оголошення закупівлі об’єкт, на якому виконуватимуться роботи, і скласти та надати у складі тендерної пропозиції акт обстеження об’єкта, підписаний представником замовника та представником потенційного учасника. Потенційні учасники мають змогу здійснити обстеження об’єкта, на якому виконуватимуться роботи, у робочий час відповідно до графіка роботи замовника. Графік роботи замовника: понеділок – четвер (08:00 –17:00), п’ятниця (08:00 –15:45).» Крім того, звертаємо увагу Замовника, що пунктом 3. «Проект договору про закупівлю» Розділу 6. «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації визначено, що «…Невід’ємною частиною договору, який буде укладений за результатами проведення закупівлі, є договірна ціна. Договірна ціна – це ціна з усіма розрахунками, які є її складовими, сформована згідно з умовами та вимогами Додатку № 2 до тендерної документації та згідно з діючими кошторисними нормами з врахуванням змін та доповнень, яка відображає повну вартість робіт згідно предмету закупівлі, приведена у відповідність до ціни тендерної пропозиції. Договірна ціна розраховується виходячи з обсягів робіт, технології виконання робіт/надання послуг, використання сертифікованих конкретних матеріалів, виробів і конструкцій та якості будівельно-монтажних робіт у чіткій відповідності до діючих нормативних документів, методичних рекомендацій тощо, а також з дотриманням безпечних умов праці. Розрахунок договірної ціни здійснюється переможцем у програмному комплексі АВК-5 або іншому аналогічному поточної редакції, в якому враховані всі зміни в галузевих стандартах з ціноутворення….» Тобто, договірну ціну приведену у відповідність до результатів закупівлі (аукціону) розраховує і надає на погодження саме Переможець процедури закупівлі, а не учасник! Звертаємо Вашу увагу на те, що, на відміну від поточної закупівлі, в попередньому тендері за аналогічним предметом Код ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь, «Капітальний ремонт дороги по вул. Стрийська (від вул. Лесі Українки до вул. Винниченка) в м. Дрогобич Львівської області» /prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-02-07-006873-a/, яка, до речі, згідно висновку Держаудитслужби проведена з порушеннями, в пункті 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Вами було чітко встановлено вимогу про надання розрахунків договірної ціни: «Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником відповідно до Додатку № 2 цієї тендерної документації. Основні технічні характеристики: Найменування робіт: код ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь «Капітальний ремонт дороги по вул. Стрийська (від вул. Лесі Українки до вул. Винниченка) в м. Дрогобич Львівської області» Кількість: роботи відповідно до технічної специфікації (додаток №2 до тендерної документації). Строк виконання робіт: до 25.12.2023 або до повного виконання сторонами договірних зобов’язань. Кошторисна документація, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проєктом, складено згідно з наказом Мінрегіону від 25.06.2021 № 162 "Деякі питання ціноутворення у будівництві", зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 17.09.2021 за № 1225/36847, та Кошторисними нормами України "Настанова з визначення вартості будівництва" затвердженими наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281. Роботи повинні бути виконанні з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт, матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати нормативно-правовим актам і нормативним документам у галузі будівництва, проектній документації та умовам Договору, з метою забезпечення надійності, міцності, стійкості і довговічності конструкцій, монтажу технологічного та інженерного обладнання/матеріалів, про що у складі тендерної пропозиції учасники надають гарантійний лист. У разі, якщо учасник прийме рішення відвідати будівельний майданчик і прилеглу територію для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції, витрати на відвідування будівельного майданчику несе учасник із власних коштів і вони не можуть бути предметом оскарження чи відшкодування. З метою контролю за відповідністю робіт та матеріальних ресурсів установленим вимогам, замовник (уповноважений представник) забезпечує здійснення технічного нагляду за будівництвом у порядку, встановленому законодавством. З метою контролю за відповідністю будівельно-монтажних робіт проектній документації, замовник (уповноважений представник) забезпечує здійснення авторського нагляду протягом усього періоду будівництва, шляхом укладення договору з відповідальним розробником проектної документації (генеральним проектувальником). Авторський нагляд під час будівництва об’єкту здійснюється в порядку, встановленому законодавством. Замовник здійснює контроль за ходом, якістю, вартістю та обсягами виконання робіт, відповідно до частини першої статті 849 Цивільного кодексу України та у порядку, передбаченому Договором. Приймання-передача виконаних робіт (Об’єкта будівництва) проводиться, відповідно до чинних нормативних актів, які підтверджуватимуть прийняття закінченого об’єкту в експлуатацію. Передача виконаних робіт (Об’єкта будівництва) підрядником і приймання їх замовником оформлюється актом про виконані роботи (№ КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт», № КБ-3 «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати» з обов’язковим попереднім оформленням виконавчої технічної документації, актів на закриття прихованих робіт, виконавчих схем, тощо. Взаєморозрахунки за обсяги виконаних робіт проводяться за період, встановлений в договорі (за етап). Об’єкт здається в експлуатацію відповідно до Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461 (зі змінами), шляхом реєстрації державною інспекцією архітектури та містобудування відповідного документу про готовність об’єкта до експлуатації та постанови Кабінету Міністрів України від 7 червня 2017 р. № 406 Про затвердження переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію (зі змінами). Об’єкт вважається зданим в експлуатацію з дати реєстрації державною інспекцією архітектури та містобудування відповідного документу про готовність об’єкта до експлуатації. Підрядник гарантує якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість їх експлуатації Об’єкта будівництва протягом гарантійного строку. Гарантійний строк експлуатації Об’єкта будівництва становить не менше 10 років від дня його прийняття замовником. Початком гарантійного строку вважається день, наступний після дня підписання Акту про приймання-передачі Об’єкта будівництва. Підрядник протягом трьох років після закінчення гарантійного строку експлуатації Об’єкта відповідає за дефекти, що призвели до руйнування, аварій, обвалів на Об’єкті, якщо замовник об’єктивно не міг виявити ці дефекти при прийманні Об’єкта чи протягом періоду гарантійного строку експлуатації Об’єкта. Гарантійний строк продовжується на час, протягом якого Об’єкт не міг експлуатуватися внаслідок недоліків, які виникли з вини підрядника. Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник торгів повинен надати у складі тендерної пропозиції у сканованому вигляді: - договірну ціну (динамічна); - пояснювальну записку; - локальні кошториси; - розрахунок заробітної плати; - розрахунок вартості матеріальних ресурсів (відомість ресурсів); - розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів; - розрахунок загальновиробничих та адміністративних витрат; - розрахунок загальновиробничих витрат (виходячи з структури будівельної організації); - розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій; - розрахунок додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами; - розрахунок прибутку. Вимоги для формування розрахунку договірної ціни (кошторису) наведено у Додатку 2 до цієї Тендерної документації. Тендерна пропозиція, що не відповідає Технічній специфікації, викладеній у Додатку №2, буде відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації тендерної документації. Клас наслідків (відповідальності) об’єкта будівництва – СС2 (середні наслідки). Витрати учасника, пов’язані з підготовкою та поданням тендерної пропозиції, не відшкодовуються замовником (в тому числі у разі відміни торгів чи визнанні торгів такими, що не відбулися). Зазначені витрати сплачуються учасником. Тендерна пропозиція учасника, в ціну якого включені будь-які витрати, понесені ним у процесі здійснення процедури закупівлі та укладання договору про закупівлю, відхиляється замовником.» Враховуючи вищевикладене, вимагаємо скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Автомагістраль-Південь» як безпідставне та упереджене. В іншому випадку будемо змушені звернутись з оскарженням до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Виходячи зі змісту Вимоги та норм чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, необхідно надати додаткову інформацію на Вимогу такого змісту: «Згідно з пунктом 1. «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3. «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» Замовником вимагалось, зокрема, завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:«…- інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Документи подаються, відповідно до пункту 6 Розділу 3 та Додатку №2, №5 тендерної документації;…». Згідно з підпунктом 6.5 пункту 6. «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації» Замовником вимагалась, зокрема: «6.5. Кошторисна документація, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проєктом, складено згідно з наказом Мінрегіону від 25.06.2021 № 162 "Деякі питання ціноутворення у будівництві", зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 17.09.2021 за № 1225/36847, та Кошторисними нормами України "Настанова з визначення вартості будівництва" затвердженими наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.». Отже, дана вимога встановлює обов’язок щодо надання саме кошторисної документації в складі тендерної пропозиції учасників, оскільки, відповідно до пункту 1 Розділу 3 тендерної документації було встановлено, що документи подаються, відповідно до пункту 6 Розділу 3 та Додатку №2, №5 тендерної документації. Паралельно з цим, відповідно до підпункту 6.6.2. пункту 6 Додатку №5 до тендерної документації, Замовником встановлені «Вимоги до розрахункудоговірноїціни (кошторису)», зокрема, 6.6.2. У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) можуть враховуватися кошти на виконання будівельних робіт у літній період просто неба, якщо таке планується. Ці кошти можна обчислювати за відсотковими показниками від підсумкової вартості будівельних робіт, яка визначається за главами 1 ― 8 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, які становлять: для лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури ― 0,61 %. Зазначені кошти є лімітом і сплачуються замовником підряднику тільки за обсяги робіт, які виконуються у літній період просто неба, за умови перевищення гранично припустимого рівня шкідливих факторів виробничого середовища на підставі довідок місцевих органів гідрометеорологічної служби і розрахунків, виконаних відповідно до положень пунктів6.8 – 6.13 «Настанови з визначення вартості будівництва». Кошти на покриття інших витрат визначаються за обґрунтовувальними розрахунками на підставі положень чинного законодавства, даних проектної документації, вихідних даних замовника щодо здійснення будівництва, умов виконання будівельних робіт, розташування майданчика будівництва стосовно місця дислокації будівельної організації тощо. Кошти на виконання будівельних робіт у літній період згідно проектної документації склали 417358,00 грн. без ПДВ і включені в очікувану вартість предмету закупівлі. Натомість Учасником у складі своєї тендерної пропозиції був наданий лист № 21/12/2023/3.8-Д від 21.12.2023. Разом з тим, тендерна пропозиція Учасника не містить кошторисної документації, складеної згідно з наказом Мінрегіону від 25.06.2021 № 162 "Деякі питання ціноутворення у будівництві" та Кошторисними нормами України "Настанова з визначення вартості будівництва" затвердженими наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, як те вимагалося Замовником в підпункті 6.5. пункту 6. «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації». Відсутність у складі тендерної пропозиції Учасника кошторисної документації, складеної згідно з наказом Мінрегіону від 25.06.2021 № 162 «Деякі питання ціноутворення у будівництві» та Кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва» затвердженими наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, не дає право Замовнику розмістити вимогу на усунення невідповідностей згідно з абз. 2 пункту 43 Особливостей та є підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника. Враховуючи викладене, згідно з абзацом 2підпункту 2 пункту 44 Особливостей, тендерна пропозиція Учасника процедури закупівлі була відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.». Зважаючи на все вищевикладене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Автомагістраль-Південь» є цілком правомірними, тому дана вимога ТОВ «Автомагістраль-Південь» не підлягає задоволенню Замовником.
Статус вимоги: Відхилено